Unga Feminister föreläste på Bromma gymnasium

De föreläste om feminism, i alla fall enligt dem själva.

ungafeministerbromma

Jag gissar att de inte var så noga med att föreläsa om när en av deras medlemmar tog sitt eget liv? Enligt personen själv så var det hatet från Unga Feminister som var värst. Den händelsen stod inte en rad om i media överhuvudtaget. Unga feminister har av någon anledning inte behövt svara på några frågor om det. Det var totalt knäpptyst i media om detta då. Det är bara vi ondingar med bloggar som tagit upp det. Jämför med vad som stått i media om SDU och deras maktstrider den senaste tiden…

Så om det är någon annan skola som nappar på deras ”erbjudande” så kanske någon kan passa på att fråga dem lite om det då? Så de blir tvungna att ta tag i det på något sätt i alla fall? Man kan inte ha ett ungdomsförbund till ett parti som aspirerar till riksdagen som samtidigt har detta i bagaget utan att ens behöva lufta det och reda upp det ordentligt.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

17 kommentarer

  1. Pelle2

     /  05/08/2015

    Klart att varken Fi, deras ungdomsförbund eller det feministanstrukna mediaetablissemanget vill ta upp mobbningen som sker i deras egna led. Dom står ju bara för det fina vänster- och feministhatet som inte skadar någon.
    Dom brukar ju säga att det inte skadar någon med manshat medan kritik mot feminismen är=kvinnohat som naturligtvis är väldigt skadligt.

    Svara
  2. Jan

     /  05/08/2015

    Jag vet inte jag. Det tycks mig som den här unge mannen hade en hel del problem som nog knappast omgivningen ska lastas för.

    Svara
    • Pelle2

       /  05/08/2015

      Han verkar ha haft en del problem men det rättfärdigar inte den sviniga mobbingen han utsattes för av representanter för UF. Hade dom inte utsatt honom för det kanske han hade levt idag.
      Oavsett om det var de som drev honom till självmord eller ej så är det ju minst sagt ironiskt att de, i sina egna ögon moraliskt högtstående feministerna, mobbar en annan människa.
      Han var ju dessutom en del av deras organisation och vad jag förstår dessutom en transperson.Då borde han vara en ytterst skyddsvärd person enligt deras inetersektionella och identitetspolitiska ideologi…

      Fast egentligen bekräftar detta bara bilden jag har av feministerna som könsrasister och åsiktsförtryckare så vem är förvånad ?

      Svara
  3. Pelle2

     /  05/08/2015

    OT:
    Sveriges kvinnolobby rasar emot loppet color run:
    ”I helgen går The color run av stapeln i Linköping. Därefter kommer loppet till flera stora städer i Sverige.

    Men på Facebook vill man locka till sig fler deltagare. Då skyltar man med att 75 % av de anmälda deltagarna är kvinnor – och säger grattis till alla män för det.

    ”75% tjejer anmälda. Är du kille och ska springa The Color Run? Grattis ;)”, står det i annonsen på Facebook.

    Sexism och kvinnoförakt, menar Sveriges kvinnolobby.”

    Men att dom själva hade en bild med texten klipp kuken på sin hemsida förra året var inte sexism och mansförakt….
    http://www.expressen.se/nyheter/vill-locka-manliga-lopare–med-tjejer/

    Svara
  4. MiT

     /  05/08/2015

    Svara
    • Blond jävel

       /  05/08/2015

      Det är klart att curlingfarsan hittat John Hattie, pedagogikens Picketty, dvs mannen alla ”progressiva vänstermänniskor” refererar till och plockar russinen i kakan från, men väldigt få har läst och förstått tillräckligt mycket av för att kunna ge (befogad) kritik. Min uppfattning är att han i sin bok Synligt lärande drar alldeles för långtgående slutatser på alldeles för tunnt material. Han gör metaanalyser och redovisar summerande mått över dem utan att ta hänsyn till modererande faktorer. Olika pedagogiska vägar kan fungera olika för till exempel olika elever, olika ämnen och olika årskurser, vilket hans råmaterial faktiskt visar. Tar man inte tar hänsyn till dessa modererande faktorer kommer man att göra direkt felaktiga generaliseringar, vilket görs såväl av Hattie som av hans nyfrälsta lärljungar. (Jag använder mig av en religiös liknelse eftersom det är närmast som en religiös ledare han ses av sina lärljungar.) Allt han säger är inte dumt, men allt han säger är långtifrån klokt eller applicerbart på praktisk undervisning.

      Svara
      • Tack!!! Jag har ofta suttit som förstummad över denna okritiska hänförelse av Hattie. Halleluja! Visst finns det poänger och slutsatser man kan dra men mycket är rena rama självklarheter (vilket f ö gäller även Lundahl, ännu en frälsare på skolans område). Jag har många gånger i mitt stilla sinne undrat om man inom skolväsendet drabbats av ”Hattifnattsyndromet”. Quickfix liksom. Här har vi en som levererat svaren på alla våra problem för han har sammanställt ALL skolforskning. F ö anser jag att svensk skola och utbildningspolitik är mer värd än så. http://www.lararnasnyheter.se/pedagogiska-magasinet/2013/11/21/ar-dags-kritiskt-granska-john-hattie

        Svara
        • Blond jävel

           /  05/09/2015

          Jag stavade visserligen som en kratta från mobilen men kul att du sett samma sak i Hattie som jag har. Nu är jag inte vare sig lärare eller ekonom men jag har något inom mig som gör att när jag ser någon som Hattie eller Piketty hyllas så unisont av det svenska etablissemanget känner jag att jag MÅSTE läsa dem, om inte annat för att jag ska kunna förstå dem och argumentera mot dem. Vänstern i stort är besatta av universallösningar som i ett trollslag ställer allt till rätta, förment vetenskapliga enkla svar på komplexa problem. Jag tror att det är därifrån Halleluja!-dimensionen kommer, då det hela påminner väldigt mycket om hur religiösa trossysem förklarar ALLT genom ett relativt fåtal svartvita regler. Det var riktigt roligt att läsa artikeln du länkade till och att Claes Nilholm i stort kommit fram till samma saker som jag. 🙂

          Svara
    • Pelle2

       /  05/08/2015

      Det är ju en positiv nyhet om dom slutar vara ett Fi-light. Det är mer än tillräckligt med originalet.Frågan är bara vad radikalfeministen Romson tycker om det och hur hon skall få folk att glömma bort hennes manshatiska tal i Almedalen förra året ?

      Det är ju dock komiskt att Miljöpartiet skall framstå som regeringsdugliga när dom har en pajas som Fridolin och en manshatande miljöförstörare som Romson som partiledare…

      Svara
      • Kristian

         /  05/08/2015

        Ja, vem vågar berätta det för Romson?

        ”Moget” står det också. Beklagar, Fridolin, hoppas du tyckte det var kul att vara med!

        Svara
    • Svenne

       /  05/08/2015

      Det här kan vara knuffen som FI behöver för att komma in i Riksdagen 2018… På något sätt både vidrigt och spännande.

      Svara
      • Pelle2

         /  05/08/2015

        Mest vidrigt skulle jag säga. Sverige behöver inte flera dårar i riksdagen och regeringen utan snarare färre !

        Svara
  5. Svenne

     /  05/08/2015

    Alltid samma lösning…

    Svara
    • Kristian

       /  05/08/2015

      Ständigt denna Vessla … jag menar vänster.

      Svara
  6. Svenne

     /  05/08/2015

    Svara
  7. Den kvinnliga ingenjören

     /  05/11/2015

    Haha till & med lady dahmer har ju klagat på sin blogg att hon blivit mobbad av andra feminister! Men feminister kanske inte kan mobba? De tar ju mer socialt ansvar än vi andra!

    Svara

Kommentera

