Cis-män och insekter

Rättviseförmedlingen är igång som vanligt, det är en tidning som kontaktat dem om expertis på insekter.

cismäninsekter

cismäninsekter1

Nu undrar jag, och säkert många fler, vad den sexuella identiteten har med insekter att göra? Och skandinavisk bakgrund?

cismäninsekter2

Det trodde inte jag heller faktiskt. Eller är det endast särskilda hbtqxyzdfrkl-insekter man ska ha kompetens om? Ska de diskutera sexuella preferenser med varandra? Gå i Prideparaden? Pratar inte insekterna ett språk som man fixar här uppe vid nordpolen bland alla isbjörnar och tomtar?

Undrar vad det är för tidning som anser att kön är något som är det allra minsta relevant i sådana här frågor? De kan inte vara riktigt friska i huvudet i alla fall. De kanske ska söka efter en läkare som är kunnig inom diverse sjukdomar som har med huvudet att göra som kan kolla upp dem själva istället? De verkar behöva en sådan mer än en biolog som är kunnig om insekter tycker jag. Skitsamma vilket kön den läkaren har, bara de får tag en. Pronto!

Rättviseförmedlingen kan också söka efter en sådan läkare för de är verkligen i desperat behov av en.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

49 kommentarer

  1. MiT

     /  05/20/2015

    Svara
  2. MiT

     /  05/20/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  05/20/2015

      Ja,det var ju verkligen ett icke svar av Aagård. Vit legion skriver en låt om att dom vill döda sionistregeringen och det jämför han med när några rapare vill knulla Björn Söders mamma.

      Skulle inte tro att P3 frivilligt skulle spela vit legion och död åt Zog om det inte handlade om en dokumentär om vit makt-musik och då med starka fördömanden i anslutning till låten.

      Att däremot spela en låt om att knulla Björn Söders mamma görs på bästa sändningstid och utan några fördömanden.

      Och som sagt var, om någon skrev en låt om att de ville knulla valfri vänsterpolitikers mamma så skulle den aldrig sändas i P3 men om den nu skulle göra det så kan vi vara säkra på att godhetsaposteln Aagård skulle bli ännu tokigare än vad han redan är…

      Svara
      • Grodan Boll

         /  05/21/2015

        Jag tycker att Söder borde ta din mamma på samma sätt som de flesta araber och östeuropeer brukar göra.

        Svara
  3. MiT

     /  05/20/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  05/20/2015

      Läste Gardells drapa mot Knausgård. Han skrev bl.a följande:

      ”Problemet med de heterosexuella vita männen är att de aldrig fått lära sig att ta smällar. Att ta skit. Därför tjuter de högt när de blir slagna.Och kräver utrymme.Massor av utrymme.
      Spaltmeter med utrymme för sin kränkthet och sin sorg.
      Kvinnor och bögar och transpersoner har inte tid att tycka synd om oss själva.
      Vi har en kamp att föra.Till skillnad från andra som mest har en kamp att sälja”

      Är det någon som har gråtit och skrikit sig fram och känt sig kränkt genom hela sin karriär så är det väl Gardell.Som någon skrev i en tweet så har han väl till och med byggt hela sin
      karriär på att vara kränkt och förtryckt.
      Det är ju också spännande att han kommer ut som en identitetspolitiker när han verkar hävda att bara kvinnor,bögar och transpersoner har rätt att bli kränkta.Fast vem är förvånad ? Han bor ju i identitetspolitikens högborg på Söder och är en kulturmarxist…

      Det är ju dessutom kul att han verkar mena att jag som vit man har en högre stående position än han som är mångmiljonär,rikskändis och får uttala sig i media när han vill.
      Han verkar också tycka att det är synd om Witt-Brattström och hon är det ju verkligen synd om. Hon som också är en kändis med en plattform i media.

      Gardell är en av många kulturmarxister som verkligen får mig att må illa !

      Svara
      • Grodan Boll

         /  05/21/2015

        Ven vad fan?
        Kom inte Gardell på bättre tankar efter att han upptäckte vad vänstermupperin tycker om surrogatmödraskap?

        Svara
  4. MiT

     /  05/20/2015

    Så talande intervju…
    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/starka-reaktioner-mot-stockholms-satsning-mot-extremister
    Det här är alltså resultatet när man låter extremister få minsta lilla att säga till om…

    Svara
    • Pelle2

       /  05/20/2015

      Det var ju kul att Socialborgarrådet Ewa Larsson (MP) helt plötsligt inte hade tid att svara på frågor om jobben som skall erbjudas is-terroristerna på samma sätt som de tänkte göra i Örebro.Det är väl politikernas motsvarighet till att blocka någon från bloggar och twitter när någon vågar ifrågasätta deras åsikter.
      Har god lust att mejla dåren och fråga hur tusan hon tänker när hon vill erbjuda folkmördare jobb och bostad.
      Som någon skrev undrar jag om det är ok om jag slår ihjäl valfri person och gör det i IS namn i Sverige och om jag skall erbjudas jobb och lägenhet i Stockholm som tack ?
      Vilka prakttidioter majoriteten i Stockholms stadshus är. Begriper inte hur någon kunde vara så korkade att dom röstade in dom….

      Svara
    • Svenne

       /  05/21/2015

      Svara
      • Pelle2

         /  05/21/2015

        Så jävla bra skrivet. Undrar om extremisten får något svar :-).
        För övrigt är det ju så att majoritetspartierna i Stockholms stad borde klassas
        som extremister med tanke på deras politik…

        Svara
  5. Dreadlock

     /  05/20/2015

    På DN:n kultursida : Ett praktfullt självmål a´la´bicicletta .

    Me,Myself and I ( Skribenten Isabelle Ståhl) Skriver om kulturmannen och skriver : (…) Medan litteraturen allt mer försöker imitera verkligheten, verkar debatterna på kultursidorna allt mer försöka efterlikna 90-talets såpoperor. Dessa personfokuserade tankedränerande diskussioner tar aldrig slut, det är omöjligt att skilja huvudrollsinnehavarna från varandra,(…)

    Skriver Ståhl i sista stycket efter att ha levererat exakt samma stilistiska artikel som hon egentligen ville slippa läsa om i en kulturdebatt.

    http://www.svd.se/kultur/kan-inte-alla-skonlitterara-forfattare-bara-halla-sig-borta_4578020.svd

    Svara
    • Pelle2

       /  05/20/2015

      Helt sjukt men vem är förvånad ? Sr och SVT är ett radikalfeministiskt och vänsterpartistiskt fäste som har tappat all legitimitet som public service företag…

      Svara
    • Dreadlock

       /  05/20/2015

      Kan inte hålla med Madon. Av en enda anledning. Det finns inget ”vänster” i att försöka förklara hur vår nya globala marknadsekonomi fungerar. Det är ingen kritik mot Madon själv (Som oftast skriver och talar om frihetens överordnade roll gentemot totalitärt tänkande) Men få liberaler har på allvar undersökt den nyliberala ekonomiska ordningen ,vars ”Trickle down economy” som idée är på väg att ifrågasättas.

      Är det så att Madon ger stöd till den rådande ekonomiska ordningen, så har hon ett par,tre saker att förklara, gärna i samband med kritiken i artikeln ” Ur drillar barn att bli vänster”

      Liksom : Ska man prisa högerekonomin för att bli upptagen som liberal, eller ?

      Svara
      • Pelle2

         /  05/20/2015

        Man behöver inte prisa marknadsekonomin men det är konstigt att de inte gör barnprogram om den havererade planekonomin som var ett försök till en annan
        ekonomisk politik.Då hade de varit lite mera neutrala. För Ingen kan väl påstå att den var lyckad ?
        Vilket är ditt alternativ till marknadsekonomi ?

        Svara
        • Dreadlock

           /  05/20/2015

          EU :s överstatliga beslutsorgan kör en stenhård planekonomi.Det är lika illa. Men barnprogram om det,lyser med sin frånvaro, det är synd och skam.

          Men jag tror att du syftar på de socialistiska ländernas planekonomi som vi känner till genom gamla Sovjet och deras satellitstater bakom järnridån.

          Det havererade (Rätteligen) eftersom den totalitära makten underskattade befolkningens behov samt att behöva köa för att inhandla till livets nödtorft. Det är ett system som ingen vill ha längre.

          Dagens nyliberala ekonomi har hittat ett sätt att privatisera vinster och kollektivisera förlusterna. Vi lever fortfarande i efterdyningarna av 2008 då ett fantastisk antal miljarder dollar raderades ut ur det ekonomiska systemet (Freddie Mac,Fannie May, AIG – konkursen) Och i det stora hela så har den systemviktiga och högkonsumernade medelklassen fått notan till slut.

          Ett alternativt ekonomisk system ligger ,enligt min mening i samma linje som ett protoliberalt samhälle som inte kan skapa krediter ur tomma luften,för tillgångar som blåses upp till bubblor och där förlusterna inte täcks av skattemedel.

          Svara
          • Pelle2

             /  05/20/2015

            Tack för svaret Dreadlock !
            Kan köpa ditt alternativ till ekonomisk politik.Jag tycker också att det är orimligt att staten skall täcka förluster om jag tar vinsterna.

    • Hmm

       /  05/21/2015

      Utmärkt ledare som dessutom visar på min syn att det inte var bättre förr vad det gällde att åsikts-tvätta folket.

      Internett vekar tack och lov som en motvikt idag.

      Svara
    • Att man infiltrerat barnpropram är inget nytt. Växte själv upp med ”Tårtan”, Staffan Westerbergs horribla ”Vilse i pannkakan” och ”Ville, Valle och Viktor” … Någon som kommer ihåg dessa?

      Svara
  6. Svenne

     /  05/20/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  05/20/2015

      Håller med Mats !
      Hon skriver bra om hur staten ger könsrasisterna i ”Rättviseförmedlingen” pengar för att diskriminera vita män och kvotera in kvinnor och människor med utländsk härkomst.
      Hon skriver också om att staten tycker sådan rasism är ok medan de fördömer annan rasism.

      Svara
    • Dreadlock

       /  05/20/2015

      Rättviseförmedlingen är bara en mellanhand. Det är företagen som väljer vilka de vill rekrytera och förmedlingen letar upp en lämplig kandidat.

      Kritiken ska egentligen riktas mot pers.ansvarig på företaget. Som jag ser det.

      Svara
      • Pelle2

         /  05/20/2015

        Klart att kritik skall riktas mot företagen som anlitar rättviseförmedlingen men det rättfärdigar inte rättviseförmedlingens könsrasism och att jag som skattebetalare skall
        finansiera något sådant mot min vilja.
        Det är ju konstigt att den så kallade rättviseförmedlingen anser det vara rättvist att exkludera ett kön och en ras. Vad består rättvisan i ett sådant tänk ? Om dom kallade sig för köns- och raskvoteringsförmedlingen så hade dom åtminstone varit ärliga…

        Svara
  7. MiT

     /  05/20/2015

    Haha, ett trollkonto som är ganska lyckat gissar jag på. Är precis över gränsen hela tiden vilket absolut inte säger lite i Sverige…

    Svara
  8. Svenne

     /  05/20/2015

    Svara
  9. Tack ”Rättviseförmedlingen” för att ni motarbetar mig och minskar mina chanser att få arbete som biolog (innehar fil.mag.-examen i ämnet). Tack för att ni gör det utifrån mitt kön, min hudfärg och min födelseort, samt min sexuella läggning. Allt detta är ju bara sociala konstruktioner, som jag naturligtvis kan ”konstruera om”, utifall att jag bara verkligen skulle vilja det. Det är skönt att veta att ni inte tycker att min utbildning, mina erfarenheter, min kompetens och min samarbetsförmåga etc är intressanta att värdera i första hand – det är ju sådant en ändå inte kan påverka, åtminstone inte som det här med kön och sånt (det vet ju vi biologer…).. Låt oss nu alla äntligen, med Rättviseförmedlingen, slå fast att det bara är en linje som gäller – mångfald!

    Keep up the good work! :-O

    Svara
  10. Dreadlock

     /  05/20/2015

    Hej John

    Jag är ingen ”rättviseförmedlare” men jag tror att du kan koppla av. På rättviseförmedlingens hemsida förmedlas till största delen kulturjobb ,typ icke användbara Högskolepoäng efter kursen som genusvetare eller annan x(vetare) som eftersöker praktik på någon skyddat skatteavlönad verkstad där de kan producera sin banbrytande grundskoleforskning i något skattefinansierat projektblad och som ingen varken läser eller blir till användbar material till framtiden. En lekskola.

    Men du som naturvetare har hela marknaden öppen ,speciellt om du har kliniska erfarenheter.

    Svara
  11. Rick

     /  05/20/2015

    Ena riktiga dyngbaggar i den där rättviseförespeglingen

    Svara
  12. Könsidentitet (cis man, kvinna eller transperson) och sexuell identitet (eller rättare sagt orientering – hetero, homo eller bi) är alltså två olika saker. Cis man, kvinna eller transperson är alltså bara själva könsidentiteten. Om nån av dessa sedan önskar ha sex med olikkönade, samkönade eller överhuvudtaget är alltså en helt annan femma.

    Svara
  13. MiT

     /  05/20/2015

    Svara
  14. MiT

     /  05/20/2015

    ”Här är projektet som ska skapa fler ickevita händer på nätet”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6169887

    Svara
    • William Haines

       /  05/21/2015

      Men lol:

      ”– Jag letade efter en svart hand och jag blev chockad över att det inte fanns en enda med i sökresultatet, säger hon”

      Traumatiserande!

      Men vänta:

      ”– Det är viktigt för alla människor att se sig själva representerade, särskilt i bild. När man bara visar en sorts människa, då är konsekvensen att det blir svårt för de som inte ingår i den sorten att känna sig delaktiga i samhället.”

      Okej, så att söka på hand och inte finna sin typ av hand representerad på Google gör att man ”inte känner sig delaktiga i samhället”? I-landsproblems.

      Svara
    • E dock inte så mycket wtf som det låter, han visade filmen för andra o det e förtal. Men vad som är wtf är att hon tydligen slipper några som helst repressalier för sin bevisligen falska våltäktsanmälan.

      Svara
      • Svenne

         /  05/21/2015

        Ja, han visste väl inte vad ”förtal” innebar. 15-åringars juridiska kunskaper brukar vara begränsade. Men nu har han nog lärt sig…

        Tjejen skulle definitivt straffas för falsk tillvitelse. Låter som ett solklart fall av s.k. ”regretrape”. Ungar som dricker sprit… *skakar på huvudet*

        Svara
  15. MiT

     /  05/20/2015

    Svara
  16. MiT

     /  05/21/2015

    Svara
  17. MiT

     /  05/21/2015

    Svara
  18. michael

     /  05/21/2015

    Självklart måste även insekterna könsbestämmas så det blir 50/50 fördelning innan dom kan visas upp på bild i tidningen för rättvisans skull.
    Fast det är ju klart hos många insekter består ju deras samhällen till största del av modifierade honor dvs hen så det borde ju passa Rättviseförmedlingen som handen i handsken.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  05/21/2015

      De har även den föredömliga ”drönarslakten”.

      Svara
  19. MiT

     /  05/21/2015

    Svara
  20. MiT

     /  05/21/2015

    Svara
  21. MiT

     /  05/21/2015

    Svara
    • Ger inte mycket för vad Bard sysslar med muskaliskt, men har full respekt för hur han uttrycker sig om samhället (hittils)!

      Svara
  1. Lite blandat från 2015 del 2 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: