Den nya polisen och Sveriges modigaste person just nu

Den nya polisen smyger runt i förorterna och tillrättavisar kvinnor, den är en skäggig skugga som alltid finns närvarande. Den nya polisen kontrollerar människor, var de går, vem de pratar med, vad de säger, var de fikar, med vem de fikar, vilka kläder de har på sig och så vidare. I första hand drabbas kvinnor men antar att även män som inte vill leva under den nya polisens lagar också kontrolleras.

fundamentalismen

Sveriges nu absolut modigaste människa är Zeliha Dagli som i en debattartikel i Aftonbladet sa några mycket obekväma sanningar. Det är modigt att stå upp mot de skäggiga skuggpoliserna för hon riskerar allt. Inte bara riskerar hon repressalier från just de skäggiga skuggorna utan även skit från alla de som tycker att det är finfin mångkultur i förorterna. Många av dem som tycker så och gärna trumpetar ut det i våra stora riksmedier vill dock inte själva bo i den finfina förorten utan sitter och släpper ljumma fisar på Södermalm.

Gissar att de allra flesta som stämplats som rasister de senaste åren har haft just det som Zeliha berättar om i tankarna när de kritiserat invandringen, att just sådant är ofrånkomligt. Gissar också att väldigt få av dem skulle vilja kasta ut en som Zeliha eller ens har något emot henne på något sätt utan snarare tvärtom, anser att sådana som hon är en bristvara i Sverige? Det är sådana som Zeliha som Sverige verkligen behöver då hon har precis rätt inställning, hon kom hit för att hon ville leva och bo i ett svenskt samhälle med alla fördelar det för med sig, inte i ett samhälle med samma skäggiga skuggpoliser som hon flytt ifrån med alla dess nackdelar. Hon vill bli en del av det svenska samhället, inte fjärma sig från det.

I Sverige får de skäggiga skuggpoliserna statsbidrag så de kan fortsätta sin verksamhet, det har strösslats med skattepengar över diverse organisationer och moskéer där skuggpoliserna hämtar sin inspiration. När vår nuvarande Kultur- och Demokratiminister var generaldirektör för Ungdomsstyrelsen så snålades det inte med bidrag till dem, många miljoner har de fått. Hon ska ju även lära svenskarna vad äkta islam är för något och bjuder då in de skäggiga skuggpolisernas företrädare. Snacka om att spotta Zeliha och hennes likar rakt i ansiktet.

De som verkligen borde kunna säga ifrån där de sitter i säkerheten på Södermalm håller ju käft och stämplar alla som ens yppar något som rasister. De skäggiga skuggpoliserna har fått frikort.

Mona Sahlin som utnämndes som nationell samordnare har faktiskt vaknat lite grann. Hon var tidigare en stor del av problemet, hon är en av de som gjort det möjligt för de skäggiga skuggpoliserna att kunna växa och verka i lugn och ro. Nu ska hon jobba mot sin egen skapelse. Men tror att hon faktiskt, flera år för sent, börjat inse vad hon varit med om att skapa. Men bara att utse Mona som samordnare måste väl ändå vara något slags rekord i dumhet?

Stockholms stad ska ju också ge en gräddfil till de som återvänder från IS, de ska få förtur till lägenheter och jobb…

Det här är vad man får när man är alltför undfallande mot ideologier. Det är vad som blir resultatet när man likt Mona Sahlin säger att det är svenskarna som måste integreras i Sverige, inte tvärtom. De som kommit utifrån och som vill bli en del av det svenska samhället drabbas extremt hårt, som Zeliha. De drabbas åter av det som de flytt från. Ur askan i elden.

Vad ska man göra då? Jag vet inte, jag är ju bara en simpel anonym bloggare. Men något måste man göra och man måste börja för 10 år sedan, det vill säga att det kanske redan är för sent?

  1. Man kanske måste börja se på lagstiftningen på lite annat sätt? Kanske att friheten från religion ska väga MYCKET tyngre än religionsfriheten? Sverige är ett kristet land, kristet på pappret alltså inte i verkligheten, där religionen har i princip noll makt. Så ska det vara! Då duger det inte att plocka in en totalitär ideologi/religion som kräver att alla ska leva som på medeltiden och ge frikort till det som man gjort så länge nu!
  2. Stoppa ALLA bidrag som går till de radikala! Finns minsta lilla misstanke så utred NOGA, kräv in dokumentation i mängder. DE ska ju bevisa att de har rätt att få bidrag.
  3. Kräv återbetalning omedelbart av redan utbetalade bidrag om det visar sig att de legitimerat radikala på något enda litet sätt! Gå många år tillbaka och granska extremt noga! Kan man jaga sjukskrivna svenskar in i graven som FK gör så kan man även jaga radikala organisationer och samfund!
  4. Bjud endast in sådana som Zeliha, Hanna Gadban och liknande att synas i tv och tidningar. Kasta omedelbart ut Musa och anhanget (och glöm inte att kräva tillbaka alla miljoner som SUM och liknande har fått, kräv tillbaka så hårt att de går under…). Jaga dem med den största blåslampan som finns!
  5. Stoppa alla galningar som ser jihadister som stackars offer och som vill ge dem gräddfiler in i samhället. Släng bara ut dem omedelbart från allt vad inflytande och politik heter. De är bevisligen totalt galna i huvudet! Sinnessjuka är de!
  6. Det ska vara fullständigt klart att något återvändande inte är aktuellt. INTE PÅ NÅGOT SÄTT! Så fort de lämnar Sverige för att resa till IS, Al Shaabab eller liknande så har de inget svenskt medborgarskap kvar. Det ska förverkas omedelbart! Gäller även om man stödjer dem på annat sätt.
  7. Kräv att alla som kommer till Sverige skriver på ett samhällskontrakt när de sätter sin fot på svensk mark. Det kan innehålla lämpliga förhållningsregler för Sverige helt enkelt. Skriv in att om man blir påkommen med radikal verksamhet så åker man ut utan att passera GÅ. Radikal verksamhet är till exempel att leka skäggig skuggpolis… Och föräldrar ansvarar för sina omyndiga barn.

Det finns säkert mer man kan göra, det ovan är ju bara några exempel. En del kanske är lite knepigt att utforma och göra men vad fan är alternativet? Göra som vi gjort hittills, det vill säga ingenting utan snarare uppmuntra det? Det har ju inte direkt gått lysande?

Vi måste göra NÅGOT i alla fall, för vem fan mer än de radikala vill ha de skäggiga skuggpoliserna i sitt kvarter? I Sverige ska svenska lagar och regler gälla, inga andra! Och de ska gälla alla. Det ska inte finnas extra regler i vissa kvarter eller samhällen!

Vi måste inse att alla som kommer hit överhuvudtaget inte vill bli en del av det svenska samhället utan tvärtom, de vill införa ett annat samhälle med andra regler och lagar. De vill ha samhället som de säger sig ha flytt ifrån även här. Ett medeltidssamhälle med medeltida lagar och regler. Bara det är en STOR varningssignal! Och det behövs inte många i ett kvarter för att orsaka det som Zeliha beskriver, det räcker med några stycken. De första som säger nej till de skäggiga skuggpoliserna ser de till blir varnande exempel på vad som händer om man går emot. Det räcker oftast så.

Vi måste sluta vara så extremt naiva och tro att alla är som vi, de flesta i världen är INTE som vi alls. Vi släpper in folk i parti och minut som tycker att stena ihjäl folk är ett utmärkt straff, som tycker att skära halsen av ”otrogna”, det vill säga sådana som oss här i Sverige, är precis rätt grej att göra. Och så vidare. Hur kan man då bli förvånad över att sånt som beskrivs i Zelihas debattartikel finns i Sverige? Det har ju varit känt länge nu? Under tiden har man bjudit in sådana som vill ha det så till tv och tidningar och rättfärdigat det.

De som har flytt hit för att slippa det enorma förtrycket har rätt att här slippa se dem som stod för förtrycket de flydde ifrån! Att slippa se galna svenskar gulla med dem och omhulda dem. Att slippa se de skäggiga skuggpoliserna.

Något måste göras. För flera år sedan.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

69 kommentarer

  1. Det nya DDR …

    Svara
  2. MiT

     /  06/02/2015

    Svara
    • Anders Senior

       /  06/02/2015

      Tyvärr är ju också det enda som händer att de får lite kritik, i andra länder finns en konstitutionsdomstol som ser till att konstitutionen följs.
      Vore tveksamt om DÖ ens skulle vara genomförbart utomlands.

      Svara
  3. Kristian

     /  06/02/2015

    Symptomatiskt för frågan är att det är människor som heter Dagli, Teodorescu, Sanandaji som vågar uttrycka sig utan pseudonym. X-son passe sig djävligt noga.

    Som sagt var, vi har haft 500 år här i Europa då vi konsekvent sagt till religionen ”gå och sätt dig i hörnet och håll käften tills du kan uppföra dig som folk.” Dags att börja säga det lite högre igen.

    Svara
  4. robjoh

     /  06/02/2015

    Att aftonbladet kan släppa fram en så hemsk islamofob! /ironi

    Svara
  5. michael

     /  06/02/2015

    Det intressanta är att Mona har pratat med många muslimer därför vet hon bättre än muslimer som kritiserar islam vad islam är.

    Svara
    • Kristian

       /  06/02/2015

      Mona vet väl per definition alltid bäst?
      Detta oavsett vem hon eller andra må har pratat med, vad som är fakta och fantasi, och om hon har varit ingjuten i betong i ett par decennier utan kontakt med verkligheten.

      Svara
  6. Rick

     /  06/02/2015

    De där besvärligaste fallen är ofta förbluffande välintegrerade och kan snabbt rabbla upp hela den politiskt korrekta verbala arsenalen, om hur de är utstötta och marginaliserade, trakasserade av svenska män och offer för kolonialismen. De hyggliga och skötsamma hör man aldrig något ifrån och skulle man fråga dem direkt blir svaret lika komplicerat som människan själv. Därför orkar inte media och politiker med dem.

    Svara
  7. Robbelibobban

     /  06/02/2015

    Jag förstår problematiken i det du säger men jag tolkar dina lösningar som att du vill ha hårdare lagstiftning för vissa människor och ser jag som en mycket skrämmande utveckling!

    För att bryta upp dina lösningar:
    1. Man kanske måste börja se på lagstiftningen på lite annat sätt? Kanske att friheten från religion ska väga MYCKET tyngre än religionsfriheten?”

    Lagen är utformad så att ingen kan tvingas på någons religion. Varför ska ickereligion få någon särställning?

    ”2.Stoppa ALLA bidrag som går till de radikala! Finns minsta lilla misstanke så utred NOGA, kräv in dokumentation i mängder. DE ska ju bevisa att de har rätt att få bidrag.”

    Vad är egentligen radikalt? vad som anses radikalt är varierande och subjektivt, jag förmodar att du anser att socialdemokraterna har förverkat sin rätt till bidrag genom att vilja hjälpa terrorister i Stockholm t ex.

    3.- samma som 2

    4.”Bjud endast in sådana som Zeliha, Hanna Gadban och liknande att synas i tv och tidningar. Kasta omedelbart ut Musa och anhanget”

    Att lyfta fler röster är absolut en bra sak, men att så att säga ”tysta ena sidan” kommer aldrig att bredda debatten, en debatt mellan Zeliha och Musa vore väl något?

    5.”Stoppa alla galningar som ser jihadister som stackars offer och som vill ge dem gräddfiler in i samhället.”

    Du menar alltså på riktigt att du vill frångå den demokratiska ordningen bara för att vissa personer kommer med åsikter som inte överensstämmer med dina subjektiva åsikter?
    Jag anser att du med denna punkt kvalar in på punkt 2 (som radikal)

    6.Det ska vara fullständigt klart att något återvändande inte är aktuellt. INTE PÅ NÅGOT SÄTT! Så fort de lämnar Sverige för att resa till IS, Al Shaabab eller liknande så har de inget svenskt medborgarskap kvar. Det ska förverkas omedelbart! Gäller även om man stödjer dem på annat sätt.

    Även om jag håller med dig på ett moraliskt plan så tycker jag att man inte ska göra skillnad på inhemska svenska medborgare och utländska svenska medborgare, har man ett svenskt pass är man en svensk huvudvärk punkt.

    En annan dimension av problemet är vilka krig som ska vara sanktionerade, ska vi kasta ut folk som går med i USA’s arme eller främlingslegionen också?

    7.”Kräv att alla som kommer till Sverige skriver på ett samhällskontrakt när de sätter sin fot på svensk mark.”

    Ska alla som föds skriva på detta kontrakt, eller är det skillnad på folk och folk?

    Ta det inte personligt för att jag inte håller med i allt 😉

    För övrigt…
    De som reser ner på terroresor bryter redan mot Svenska lagar, problemet är att det är svårt att lagföra utan bevis (även om det borde vara rätt lätt genom att det delas friskt på facebook) Det är synd att folk kommer undan men alternativet är att oskyldiga döms (jmf våldtäktsdebatten.)

    Svara
    • Rick

       /  06/02/2015

      Nu relativiserar du. Man kan alldeles utmärkt kräva att politiker t.ex. inte gullar med våldsverkare. Det handlar inte om någon lag, utan att samhällets attityd blir sådan att dessa politiker är rökta på direkten. Hur du får detta till ett demokratiproblem är mig en gåta.

      Man behöver heller inte bevilja medborgarskap åt alla. Svensk lag tillåter alldeles utmärkt att inledningsvis dela ut tillfälliga uppehållstillstånd och de som kan sköta sig kan sedan anhålla om ett permanent uppehållstillstånd. Medborgarskap är liksom ett ytterligare steg på den vägen och borde förutsätta en genuin anknytning till Sverige. Ett tillfälligt uppehållstillstånd kan vara förverkat om man de facto inte bor i Sverige och ett permanent kan återkallas vid svåra brott. Medborgarskap är sedan en annan femma. Merit Wager brukar skriva om hur hela det svenska samhället fått sin egen lagstiftning om bakfoten och hennes tes bekräftas dagligen.

      Klart att det alltid finns gränsdragningsproblem, men så är det ju med precis alla andra frågor också. Inte står du handfallen och kräver att t.ex. allemansrätten ska avskaffas därför att det inte alltid är uppenbart vad som gäller. Eller offentlighetsprincipen, för den delen.

      Svara
      • Robbelibobban

         /  06/02/2015

        Jag ställer mig frågande till hur du vet hur Toklandet menade med:

        ”Stoppa alla galningar som ser jihadister som stackars offer och som vill ge dem gräddfiler in i samhället. Släng bara ut dem omedelbart från allt vad inflytande och politik heter. De är bevisligen totalt galna i huvudet! Sinnessjuka är de!”

        Det är absolut en tolkningsfråga och min tolkning kanske är överdriven, men jag tolkar det absolut inte som att toklandet vill driva opinion mot dessa attityder (på uttalandet, det gör han ju mest hela tiden i övrigt) utan snarare att man skall avskedas pga dessa yttringar, som en form av tankebrott.

        Jag håller med dig i ditt andra stycke och är själv skeptisk till hur lätt det är att få ett svenskt medborgarskap idag, men Toklandet skrev ”Så fort de lämnar Sverige för att resa till IS, Al Shaabab eller liknande så har de inget svenskt medborgarskap kvar. Det ska förverkas omedelbart!”

        Svara
        • MiT

           /  06/02/2015

          Tankebrott? Det är ju högst reell handling jag pratar om? Det är ju verklighet att de vill ge dem gräddfiler?

          Svara
    • MiT

       /  06/02/2015

      1: Religionsfriheten är väl främst till så att man ska kunna UTÖVA vilken religion som helst? Man tar väl ingen hänsyn alls egentligen till dem som vill slippa religion? Kanske just ickereligion ska ha en särställning så att religion endast hålls inom det privata hemmet? Vad är alternativet? Som det är nu så har vi massor av skäggiga skuggpoliser i många samhällen i Sverige och man kan gissa vilka som hojtar högt om religionsfrihet…

      2: Tja, de allra flesta av oss vet nog vad som avses, t ex en församling som propagerar för IS, Al Qaida, Al Shaabab och liknande? Som pratar väl om dem, som påstår att de gör bra grejer och sånt? Och jag ger bara förslag, gissar att jag inte kommer att bli tillfrågad om innehåll… 😉

      3: Det finns massor av bevis för att en del organisationer och församlingar är rena magneten för islamister. Jaga dem utav bara helvete och kräv tillbaka vartenda öre plus ränta! Gå många år tillbaka!

      4: Säg mig, varför ska islamistförespråkare ges minsta lilla utrymme i det offentliga Sverige? Det är ju just sådana som gör att de skäggiga kan smyga omkring? På vilket sätt är det bra att de syns och hörs alls? Vad ska de tillföra? Är det breddad debatt som behövs tror du? Prata med dem och tro att man kan påverka dem är ungefär som att tro att man kan diskutera genus med IS. Vi pratar om folk som vill att ALLA ska leva som på medeltiden och de vill TVINGA alla att göra det. den som inte vill anser de att de har rätt att hugga halsen av. Säg mig, vad ska vi debattera med dem om? Om det är dåligt eller bra att leva som på medeltiden? Bra eller dåligt att hugga huvudet av dem som inte vill? Bra eller dåligt att kasta vassa stenar på folk tills de dör? Vilka av dem tror du lyssnar?

      5: Du menar alltså på riktigt att du vill ha folk på beslutande positioner som är galna på riktigt? Tycker du inte att man är fullständigt jävla galen i huvudet, rent av riktigt sinnessjuk, om man ser sk ”återvändare” som offer det är synd om och vill ge dem fördelar framför de som INTE åkt ner alls? Om det bara är mina subjektiva åsikter att sådana människor är totalt galna i huvudet och att de inte ska ha någon som helst makt över någonting så må det vara så.

      6: Man måste ju göra något? Eller? Har det gått bra att inte göra något alls hittills tycker du? Man kanske måste börja gör skillnad? De har ju sökt sig HIT, inte tvärtom? Man kanske måste villkora? Det kanske är för lätt att få ett svenska pass? Kanske det ska följa med en massa krav och villkor för att få det? Klart som fan att om man söker sig till dem så ska medborgarskapet återkallas OMGÅENDE! Hur fan kan man tycka något annat? Det är rent oanständigt mot alla som sköter sig! Klarar man inte ens av det ENKLA att inte åka till IS eller liknande så får de bli statslösa då! Deras val.

      7: Det är stor skillnad på att födas i ett land och välja att komma till det senare. Det ÄR skillnad på folk och folk när det gäller rätten till Sverige och dess välfärd. Det ska vara svårare att få medborgarskap, det ska vara krav för att få medborgarskap. Det ska inte vara svåra krav att uppfylla, bete dig som folk för fan ungefär. Åka ner till IS är INTE att bete sig som folk. Ta bort medborgarskapet direkt! De har förverkat rätten till medborgarskapet!

      Alternativet är att fortsätta som vi gjort väldigt länge nu. Tycker du att det gått bra? Vi har levt så länge utan gud som lag att vi glömt bort hur det är, vi vet inte det längre, de lever efter guds lag och skyr inga medel för se till att alla ska göra det. Hur bemöter man folk som anser att det är rätt att hugga huvudet av otrogna? Mer debatt? Good luck… Vi måste förstå att det är ingen religion i första hand utan en ideologi, ett politiskt system som är sammanvävt med religionen så det inte går att skilja dem åt. Vi levde så för flera hundra år sedan, vill vi tillbaka dit? Rasera tillräckligt mycket och vi är i princip tillbaka på 1600-talet på ett par veckor. Så fort går det…

      Svara
      • Robbelibobban

         /  06/02/2015

        4. Islamistförespråkare ska få utrymme i det offentliga sverige för att det är en del av demokratin, yttrandefriheten ska väl inte bara gälla ”rätt åsikter” eller vad tycker du?

        5. Nej jag vill inte ha dessa galna människor på beslutande positioner, därför röstade jag inte på dem. Verka gärna för att driva opinion mot dem det tycker jag du gör helt rätt i.

        6. Det är troligtvis för lätt att bli svensk medborgare, men har man väl fått det så anser jag att man ovilkorligen betraktas som just det, fram tills dess har man ett uppehållstillstånd.
        PUT bör utvisas omgående (efter straff)

        Vi har absolut behov av reformer med både morötter och piskor.

        Jag kanske är naiv men jag tror att muslimer är lika mycket människor som du och jag och därför har samma möjligheter att utvecklas till sekulära antifeminister som du och jag under rätt förutsättningar.

        Svara
        • MiT

           /  06/02/2015

          4: De får synas men det ska stå vad det är för folk, man ska skriva bredvid namnet att det är en som vill ha stenhårda sharialagar med allt vad det innebär. Då kommer de att hålla sig borta frivilligt…

          5: Så om människor uppenbart är totalt sinnessjuka så ska man dras med dem i 4 år villkorslöst? Nej tack, då måste det finnas möjligheter att frigöra dem från sina uppgifter… 😉

          6:an är en punkt som man kan göra på flera olika sätt på, men en sak är ju helt klar, något MÅSTE man göra. Det måste kosta att dra ner Sverige i terrorskiten. Det kan inte få vara helt gratis, eller ännu värre, FÅ pengar av Sverige samtidigt som man gör det…

          Du pratar om muslimer, jag pratar om islamister, det är inte samma sak utan stor skillnad.

          Svara
          • Robbelibobban

             /  06/02/2015

            Tack för att du poängterar att jag målat med för bred pensel, det är en stor skillnad mellan muslimer och islamister.

            Pär ström hade nog fått epitet ”Kvinnohatare” brevid namnet, just sayin.

            Jag skulle vilja se att vi återigen införde någon form av tjänstemannaansvar så att man på ett bättre sätt kan döma dåliga beslut genom någon form av författningsdomstol.

    • Jag håller med – land skall med lag byggas.

      En punkt saknar jag på Tokis lista: svensk polis! Jag läser ibland om hur polisen har svårt att våga sig in i vissa områden, och undrar då: varför tusan lämnar de då området? Vi skall peppra våra utanförskapsområden med närvarande poliser, helst närpoliser men även kravallpolis om så krävs. Poliser som är så pass påpassliga att moralpoliserna inte får en chans. Vad säger ni, kostar det en massa pengar? Jovisst, mångkultur och invandring (som jag ju brukar vurma för) kostar pengar. Utan ägg ingen omelett, som socialisterna säger.

      De som flytt från krig och förtryck har banne mig rätt att njuta av svensk lag och rätt.

      Svara
    • Kalle

       /  06/02/2015

      ”Ska alla som föds skriva på detta kontrakt, eller är det skillnad på folk och folk?”
      Helt och hållet värdelöst argument, för skillnaden är den att vi inte har någon som helst aning om vad de som invandrar har haft för sig tidigare.
      Särskilt med tanke på att vi släpper in människor som saknar identitetshandlingar.
      Fast du kanske vill att vi tar in och tar oss an massmördare,terrorister,krigsförbrytare,våldtäktsmän mm?

      När det gäller extremister så har jag svårt att se att någon organisation bestående av ”nationella” skulle få massa pengar för att hålla möten där man bjuder in antisemitiska/rasistiska hatpredikanter. Så frågan är då varför det är ok när muslimer gör det?.

      Svara
      • Robbelibobban

         /  06/02/2015

        Du har naturligtvis rätt att migrationsverket (mycket tack vare ledningen) gör ett undermåligt jobb i sin research i asylärenden, det lär knappast ändras genom att asylanterna skriver på ett papper där dom lovar att de varit snälla.
        Motsvarande kontrakt skulle vara som att ”vittna mot sig själv” vilket är mot svenska rättsprinciper om oskuldspresumtion.

        Svara
        • Kalle

           /  06/03/2015

          ”det lär knappast ändras genom att asylanterna skriver på ett papper där dom lovar att de varit snälla.”
          Låt säga att man måste intyga att man inte tillhör någon kriminell organisation och att påföljden är utvisning om man far med osanning.

          ”Motsvarande kontrakt skulle vara som att ”vittna mot sig själv” vilket är mot svenska rättsprinciper om oskuldspresumtion”
          Då skulle samma sak gälla när man tex ansöker en om försäkring eller söker jobb, för även där får du intyga en massa saker. Då skulle det enligt dig vara att ”vittna mot sig själv”.

          Jag ska vara helt ärlig, jag vill inte att terrorister/kriminella ska få komma hit och bosätta sig. Vill du det?
          Om inte så undrar jag om du har några förslag på hur vi skulle kunna stoppa dem innan det är för sent (put/medborgarskap)?

          Svara
  8. Jan

     /  06/02/2015

    Den här frågan är körd. Allt är redan försent. De mångkulturvurmande politikerna i sjuklövern har vunnit. Sverige är idag det flyktingland som de ville skapa. Sjuklövern borde glädja sig istället för att ducka och tala om integration hit och dit. Sverige blir aldrig mer sig likt.

    Svara
  9. Opie

     /  06/02/2015

    1. Avskaffa religionsfriheten. Religion skall inte ha ngn särställning, den bör betraktas som vilken åsikt som helst. Yttrandefriheten räcker.

    2. Radikal=icke demokratisk. Förespråkar du tex sharia eller nationalsocialistisk diktatur, inget stöd eller bidrag. Likaså om du bjudet in olika typer av antidemokratiska predikanter som får sprida sina åsikter oemotsagda

    3. Se 2

    4. Yttrandefriheten gäller i alla lägen. Låte idioterna komma till tals, krossa dom med argument.

    5. Se 4

    6. Medborgarskap kan och bör villkoras. Put -> Tut -> tillfälligt medborgarskap -> permanent medborgarskap. Innan varje steg tas bör krav ställas på egenförsörjning, språkkunskaper, kunskap om svensk kultur och rättsuppfattning. Permanent medborgarskap bör vara mycket svårt att nu och bör kräva att man är ytterst integrerad.

    7. Se 6

    Svara
    • Robbelibobban

       /  06/02/2015

      Jag kan ställa upp på allt. Hur ser du på partiet Sverigedemokraterna kontra t ex Vänsterpartiet ang radikala partier? (av ren nyfikenhet)

      Svara
    • 1. Vi skall inte avskaffa religionsfriheten, däremot skall vi naturligtvis avskaffa lagen om religionsfrihet.

      Svara
  10. Opie

     /  06/02/2015

    Robbelibobban – Vad jag känner till är dessa partier helt demokratiska och inget av dom har som mål att avskaffa demokratin. Dock menar jag att man absolut bör få vara antidemokrat men man skall ej få stöd av offentliga medel för att driva sin sak. Sen är hela systemet där skattepengar öses ut till olika intressegrupper ytterst tveksamt, men det är en annan diskussion.

    Svara
  11. Dreadlock

     /  06/02/2015

    @Opie

    ”1. Avskaffa religionsfriheten. Religion skall inte ha ngn särställning, den bör betraktas som vilken åsikt som helst. Yttrandefriheten räcker.”

    Om du avskaffar religionsfriheten,så avskaffar du distinktionen mellan religion och humanism t.ex.(Tro och vetenskap) Zeliah Daglis åsikter i början av artikeln hade alltså blivit till en åsikt bland alla andra utan särställning, om lagen om religionsfrihet hade avskaffats.

    Enligt min mening är det ett gyllene tillfälla att utnyttja lagen om religionsfrihet , vända strålkastaren 180 grader och för en gångs skull resonera utifrån Religions-frihet som Zeliah Dagli gör.

    Med en religion utan särställning i vårt samhälle hade vi inte lyckats förvisa kristendomen till åskådarplats i det moderna samhällsbygget.

    Svara
  12. Opie

     /  06/02/2015

    Dreadlock – Jag tror inte jag förstår ditt argument. Daglis åsikter är just åsikter, kan de backas upp av fakta är det en annan sak. Att vi har ngt som kallas religionsfrihet gör varken från eller till när det kommer till vad hon anser. På vilket sätt är det bra att religion har en särställning? Religion ÄR bara åsikter precis som övriga ideologier och politik. I konsekvensens namn bör vi isf ha ideologifrihet. Men varför, när yttrande-, åsikts- och tankefrihet gott och väl täcker in allt?

    Svara
    • Dreadlock

       /  06/02/2015

      Jag kan dra ett snabbt exempel : Lagen om religionsfrihet är skrivet ur ett sekulärt perspektiv. Religionsfriheten är en politisk konstruktion till religiösa församlingar för att kunna utöva sin tro i fred. En eftergift till religiösa församlingar efter demokratins genombrott, baserat bl.a. efter århundrade av vanstyre i händerna på en totalitär religiös elit.

      Fokus,enligt min mening, hamnar då på samma gräsrotsnivå som Dagli här får representera. Om vårt svenska sekulära samhälle tillåter totalitära religiösa församlingar,att ta för sig t.o.m. av skattemedel och med det möjligheten att skapa ett samhälle i samhället, då det vår plikt att hjälpa till och städa garderoben ren från den ohyran, som vi här i landet en gång faktiskt framgångsrikt bekämpade.

      Tar du bort lagen om religionsfrihet – Så finns heller ingen motpart att spela emot. Då blir allt bara åsikter med tillhörande tolkningar om åsiktsfrihet. Lagen om religionsfrihet kan prövas här och idag på momangen p.g.a. av ramverket, som , allvarligt talat, blir mer och mer aktuell ju längre debatten om religiös fundamentalism pågår.

      Läs gärna : http://sv.wikipedia.org/wiki/Religionsfrihet

      Stycke (Religion-och trosfriheten olika grunder)

      Svara
  13. Robbelibobban

     /  06/02/2015

    Jag har tänkt lite och att bara såga ett förslag utan att komma med en egen lösning är dåligt beteende och därför ska jag försöka formulera lite ideer hur jag tror man kan komma till rätta med problemen.

    1. Minska invandringen genom endast dela ut TUT (i mindre skala än idag), PUT delas endast ut mot uppvisande av arbetsintyg.

    2. Skapa en sund nationalism, Sverige måste komma över Jante, vi måste våga tro på oss själva och vara stolta över vårat land, om vi inte tror att vi är bäst hur ska vi då sälja in iden att stanna här och förbättra det här samhället istället för ett kalifat långt borta?

    3. Allmän värnplikt (!) Det kan tyckas motsägelsefullt att utbilda människor att hantera vapen för att minska krigsturismen men jag hävdar att för att få folk att stanna i Sverige krävs lite nationell stolthet, genom att visa förtroende för ombesörjning av landets försvar så placerar man invandraren på en jämn nivå med den infödda svensken.
    Värnplikten bör enl min mening vara krav för ett svenskt medborgarskap.

    4.Tillsätt mer resurser för att beivra brott mot folkrätten utomlands.

    5. Bredda debatten.
    Vi behöver bredda debatten för att minska polariseringen som sker i samhället just nu, låt folk från alla läger komma till tals och verka aktivt för en öppen debatt men god samtalston.
    Det enda jag konkret kan komma på just nu är mer debatt i skolan med påtvingade ämnen (för att visa på skillnaden mellan sak och person)

    Det finns garanterat mer att titta på men här är några punkter iallafall.

    Svara
    • Kalle

       /  06/03/2015

      ”vi måste våga tro på oss själva och vara stolta över vårat land”
      Hade inte varit ett problem om det inte vore för folk ute på vänsterkanten (journalister/politiker) som anstränger sig till det yttersta med att förknippa detta med rasism.
      Nationalstaten är ju tydligen ett uttryck för maskulin hegemoni, imperialism, kolonialism och en massa annat dravel enligt dessa fånar.

      Svara
  14. Opie

     /  06/02/2015

    Bra förslag Robbelibobban men jag tror att vi behöver gå betydligt längre. Tex totalstopp för invandring under en längre tid. Utred ALLA Som kommit de senaste 10 åren ordentligt avseende identitet, ålder, ursprung och skyddsskäl. Alla som inte är här på rätt grund skall obevekligen repatrieras. Detta oavsett anknytning, familj, jobb, medborgarskap. I övrigt är jag med dig, med skillnaden att medborgarskap bör vara en förutsättning för värnplikt. Det skall inte finnas något som helst tvivel om var din tillhörighet eller sympati ligger när du utbildas för att försvara vårt land.

    Svara
  15. Rick

     /  06/02/2015

    Problemet med den svenska debatten – och här bidrar Toklandet också till förvirringen denna gång – är att man inte förmår göra skillnad mellan medborgarskap och andra lagliga grunder att vistas i landet. Sverige har alltför lättvindigt delat ut medborgarskap åt i princip vem som helst, vilket förr eller senare bestraffar sig, big time. Om alltför många svenskar dyker upp i t.ex. IS led, så börjar omvärlden fråga sig vad ett svenskt medborgarskap egentligen står för. Nu tror jag inte på att man kan ta ifrån någon medborgarskapet, men de som erhållit det på basen av t.ex. falska handlingar har ju s.a.s. från början inte rätt till det, så det vore heller inte att ta ifrån dem det.

    Regeln borde alltså vara att man i huvudsak beviljar tillfälliga uppehållstillstånd åt seriösa sökande. Denna period kan pågå i mellan fem och tio år. Den som i huvudsak skött sig och faktiskt bott i Sverige under denna tid ska kunna få permanent uppehållstillstånd. Medborgarskap ska kunna följa först efter att personen kan bevisa att anknytningen till Sverige är den primära och av bestående natur.

    Svara
    • Benjamin

       /  06/02/2015

      Bra idé.
      Återkommande jihadresor eller ”semesterresor” till hemländer och krishärdar borde i det läget väga mycket negativt när det gäller uppehållstillstånd och medborgarskap.

      Svara
      • Hmm

         /  06/02/2015

        Frågan som bör ställas är väl hur det kommer sig att någon, vem det än är, som flytt till Sverige känner att de så kan åka på någon sorts semester alls till landet de flytt från. Hur mycket behövde de fly då?

        Jag har i min omedelbara närhet folk som inte ens efter 15 år och flera olika regimskiften i deras hemländer aldrig skulle komma på tanken att våga åka dit igen ens på en veckas semester. Någonsin!

        Känns som en mer rimlig inställning att ha om än kanske överdriven i vissa fall.

        Svara
        • Kalle

           /  06/03/2015

          ”Jag har i min omedelbara närhet folk som inte ens efter 15 år och flera olika regimskiften i deras hemländer aldrig skulle komma på tanken att våga åka dit igen ens på en veckas semester”
          Det är väl bara att fråga första bästa Iranier vars familj flydde Khomeini.

          Svara
  16. Benjamin

     /  06/02/2015

    Först och främst tycker jag vi skall skärpa kraven på vilka som skall få stanna. Det kan även drabba sådana som Zeliha. Hon är säkert trevlig men det finns ingen möjlighet att göra Sverige till världens socialbyrå. Vare sig praktiskt, ekonomiskt eller kulturellt.

    Sverige skall helt klart hjälpa nödlidande, vi är ännu ett rikt och stabilt land, men det måste ske rationellt och med fokus på de allra svagaste. Om Zeliha är en av dem vet jag inte. Kanske, men det kan lika väl vara en av skuggpoliserna.

    Däremot är punkt 6 tilltalande. Den som reser på jihad kommer inte in i vårt land igen. Frågan är hur man avgör om jihad är mål för resan. Juridisk gungfly. Däremot borde väl alla semesterresor till områden som flyktingar kommer ifrån kunna ifrågasättas. Det gäller även de som strider på den ”goda” sidan tycker jag. Annars lär kriget förr eller senare flytta hit.

    Svara
  17. Benjamin

     /  06/02/2015

    Jag har besökt Husby ett antal gånger av olika skäl och kan säga att jag redan för tio år sedan reagerade på att det kändes otryggt och konstigt i centrum. Mängder med sysslolösa män som stod och glodde på mig, den vite mannen, när jag kom gående. Där och då såddes fröet till mina tilltagande tvivel på att svensk invandringspolitik är hållbar i längden.

    Nyligen pratade jag med en invandrartjej som liksom Zeliha också bor i Husby. Hon berättade i princip exakt samma historia om tillrättavisande och föraktfulla muslimska män.

    Svara
    • Hmm

       /  06/02/2015

      Kappvändaren Mona. Hon vände alla kvinnor (och män) som råkade ut för hederskulturen ryggen under 2000-talet när alliansen gick fram i opinionen i ett försökt att rädda sitt jobb som statsminister. Ynkrygg. Hon hade experter som Nagul vid sin sida så hon hade ingen ursäkt. 👿

      Men ok alla som tar sitt förnuft till fånga behövs så jag låter henne komma undan för nu.

      Synd att den inbjudna tjejen inte kunde prata svenska i normal takt, utan väldigt långsamt. Tyvärr så drunknade det hon ville få fram pga det. Bl a att hon håller S ansvariga för sitt beslut i Stockholm ang återvändande terrorister.

      Svara
      • Hmm

         /  06/02/2015

        edit*rädda sitt jobb som ….eventuellt blivande statsminister.

        Svara
  18. Kalle

     /  06/02/2015

    Jag förstår inte problemet, på 90-talet hade vi problem med en massa skinnskallar och annat nasse-pack som gjorde livet surt för oss alla.
    Hur blev vi av med dem? Genom att ösa pengar över dem och säga ”åhh utanförskap stackars lealösa lilla mähä till offer” eller ”jag tycker visst att du ska få vara ett rasistiskt rövhål, bara du inte är ett militant sådant ajjabajja”

    Svara
  19. Jag vill inte bli integrerad. Jag är nöjd med att vara så ”svensk” jag kan. Jag vill att den som kommer utifrån och vill leva här blir assimilerad.

    Svara
    • Opie

       /  06/02/2015

      Jag är böjd att hålla med, trots att jag skrev integrerad hör ovan. För fullt medborgarskap bör inget annat än full assimilering vara ett krav.

      Svara
  20. Hmm

     /  06/02/2015

    ”De som har flytt hit för att slippa det enorma förtrycket har rätt att här slippa se dem som stod för förtrycket de flydde ifrån…”

    Hear hear!

    Detta har mina nära och kära som flytt hit varnat för i mer än 10 år. Det de flydde från har vuxit till sig i rasande fart i Sverige. Men folk vågar inte lyssna i rädsla för att kallas för rasist.

    Och så klart så ska det väga lika tungt om inte tyngre att få slippa religion. Alltifrån till att inte behöva anpassa sig till andras seder på jobbet till att inte behöva höra propaganda med jämna återkommande intervall i sitt samhälle.

    Ni kanske är oroliga på islams radikalisering av Sverige. Jag kan lova er att mina nära och kära från bl a Iran är räddare.

    Svara
  21. Svenne

     /  06/02/2015

    Svara
  22. Svenne

     /  06/02/2015

    Svara
  23. Vet inte om detta är att beteckna som modigt:
    ”Vi, jag och några vänner, drev tidigare Husby träff där vi sågs en gång i veckan och erbjöd kvinnorna i området gratis lokal. Vi kallade mötesplatsen ”Gränslöst café”. Där planerade vi och genomförde gemensamma aktiviteter. En gång kom nästan 400 kvinnor dit, det var när vi ordnade en paneldebatt och de ställde politiker mot väggen.”.

    Gränslöst anspelar på globalisering, som har bidragit till just de problem, som fröken Dagli beskriver, men i det här fallet handlar det om uppenbar könssegregering från hennes sida, vilket är minst lika illa. Var det inte precis det, som fröken Dagli inte ville ha?

    Hon skrev ju dessförinnan:
    ”Jag vill ha en fristad och jag vill kunna ta ett glas öl med mina vänner Lars, Hassan, Maria, Osman, Ayse och andra. Jag vill också kunna gå på pensionärsföreningen och lyssna på jazz och dansa twist. Jag vill odla grönsaker på min kolonilott i kortbyxor och umgås med mina vänner och gå på badhuset i bikini.”.

    Varför då fokusera på att endast erbjuda ena könet gratis lokal och betona att över 400 personer av det könet kom till ett möte?

    Samma tendenser ses i t.ex. Svenska kyrkan och på en rad andra ställen.
    Några exempel:
    https://tinyurl.com/korskyrkan-kvinnocafe
    https://tinyurl.com/jakobstads-fsl-kvinnocafe
    https://tinyurl.com/vlt-kvinnocafe
    https://tinyurl.com/amal-kvinnocafe
    https://tinyurl.com/korskyrkan-kvinnocafe
    ”Man tar ledigt från män och barn, pratar fritt om stort och smått och delar erfarenheter.”
    https://tinyurl.com/qvinnoqulan.

    Innebär detta att integreras och assimileras?

    Fröken Dagli återkommer till sitt tema flera gånger i texten:
    ”Nyligen träffade jag politiska vänner, kvinnor som liksom jag är arga och besvikna på att vi inte blir lyssnade på ens av dem som säger sig företräda oss kvinnor i förorten.”.

    ”Vi kvinnor i Husby försökte bidra genom ”Gränslöst café” på Husby-träffen men fick inte vara kvar.

    Vi är många kvinnor som är mycket oroliga över utvecklingen i Husby och hotet mot jämställdheten här.”.

    Nej, detta innebär inte att integreras och assimileras. Det är ett uttryck för könssegrering och en selektiv sådan.

    Selektiv eftersom man avvisar den, när den utförs av personer med ”fel” kön, sådana som man anser kontrollerar en.

    Selektiv eftersom man välkomnar den, när den utförs av personer med ”rätt” kön, en själv och ens medsystrar.

    Såvida inte Lars, Hassan, Osman och några av de andra, som kanske bekände sig till samma kön, inkluderades i dessa 400 personer förstås. Ja, vem vet, kanske är de nyss uppräknade moderna, svenska, könskorrigerade män och som sådana därför inkluderade.

    Att vilja vara fri och inkluderad i ett samhälle men samtidigt distansera sig från detsammas principer är en hart när omöjlig balansgång.

    Det är lite grann som att ha kakan och äta upp den.
    Att alltid vilja ha mer men ändå aldrig bli nöjd.
    Att alltid äta sig mätt men ändå alltid hungra.
    Att alltid släcka sin törst men ändå alltid törsta.
    Den sortens hunger och törst är själsliga och kan endast lindras med själslig föda och livets vatten.

    Om fröken Dagli på allvar vill leva drömmen som svensk kvinna fullt ut, med allt vad det innebär av aborter och annat (kanske försent för just henne), så borde hon omgående flytta till en mindre ghettoartad förort. Det säger sig självt.

    Att antyda att man behöver söka asyl en gång till låter bara krystat.

    Svara
    • Hmm

       /  06/03/2015

      Ursäkta till alla andra i förväg. Dåligt språk kommer att föras.

      Du och din jävla burkapropaganda kan dra åt helvete. I Sverige bär man inte burka. Män talar inte om för kvinnor vad ska och inte ska göra. Om det passar sig för att fika eller inte. Skit du i det. Dra du brukan över huvudet på dig själv om du inte pallar med att se fria människor.

      ”Att vilja vara fri och inkluderad i ett samhälle men samtidigt distansera sig från detsammas principer är en hart när omöjlig balansgång.”

      Du är en idiot på allvar. Hon vill vara inkluderad i Sverige. Hon skiter i ditt sand-land som du kommer dragandes med. Om du tycker den kulturen är bättre så finns det massor med länder som du kan bo i. Ge fan i att komma dragandes med dina slavidéer till ett demokratiskt land.

      Dra din kära burka över ditt huvud och kryp tillbak under den stenen som du kommer ifrån!

      Svara
      • Hmm

         /  06/03/2015

        Ps Bur-q-ua12 : Hade inte sådan som du funnits så hade hon inte behövt ett kafé för kvinnor. Hon hade kunnat använda sin fritid till bättre saker. Så när du nu sitter och bölar fastän du redan vunnit då hon varit tvungen att lägga ned sitt kafé, så borde istället skämmas över att vara orsaken till att hon behövde starta det alls.

        Svara
        • Ps Hmm: hade inte Sällskapet Bur-q-ua funits, så hade varken du eller hon inte levt. Vem är det nu, som bör skämmas? Om du är stolt, glad och lycklig över att leva och ha fått livets gåva. Var då tacksam och kärleksfull, istället för att hata.

          Svara
    • Är du ens läskunnig, ”Hmm”?

      Jag skrev t.ex.
      ”Nej, detta innebär inte att integreras och assimileras. Det är ett uttryck för könssegrering och en selektiv sådan.”.

      Har du ens läst kommentaren, innan du kategoriskt börjar näthata och fäkta vilt omkring dig?!

      Det är lite absurt att bemöta en extremt fientlig kommentar från en främling som du!
      Inte för att det är första gången något liknande sker men det är nog första gången, som det är så uppenbart att jag beghöver ifrågasätta mottagarens läskunnighet, alternativt, i bästa fall, ovilja eller oförmåga att förstå.

      Du spyr alltså ut din galla och idel svordomar mot en främling!
      Varför då?!

      Med vilken rätt?
      Varför borde jag lyssna på dig och din omänskliga, horribla människosyn, som innebär att du drar alla över en kam?

      Borde jag lyssna på dig, därför att du är en, undagslöst, bättre människa än jag?

      Varför förmår, eller vill, du inte hålla en anständig samtalston, med högt i tak o ch i acceptansens tecken?

      Din ursäkt i förväg till alla andra motiverar på intet sätt ditt utlopp för alla dina demoner mot mig!

      Vad menar du med ”brukan”?
      Du verkar ha missförtått i princip ALLT med vad den ”modiga” kvinnan skrev i sin debattartikel.

      Hon vurmar för selektiv könssegregering, t.ex. mötesplatser enbart för kvinnor, men det kanske är alltför svårt för dig att ta till dig att sådana mötesplatser handlar lika lite/mycket om ”frihet”, som annan könssegregering?

      Om hon på riktigt vill vara fri i Sverige, så skulle hon inte starta könssegregerande, provokativa, ”o-svenska” mötesplatser. Varför gjorde hon inte det i t.ex. Ryssland eller i sitt hemland?

      Nej, det är UPPENBART för mig att hennes syfte är att provocera.
      Hennes budskap är i korthet följande:
      VI ”nysvenska kvinnor” får göra det, som alla ni, nysvenska män inte vill att vi ska få göra
      men också:
      vi ”nysvenska kvinnor” har rätt att könssegregera men det har inte ni, nysvenska män.

      Jag tycker att bör betänka det där ordet ”idiot”, som du såpass enkelt kastar mot främlingar.

      En vacker dag kan det komma att kastas mot dig själv.
      Har du någonsin tänkt på, eller beaktat det?

      Din kommentar säger betydligt mer om dig själv än om mig.

      Tips: läs på lite bättre tills nästa kommentar.
      Det behövs mer än så för att jag ska ”krypa tillbaka under en sten”, e.dyl.
      Jag är inte rädd för sådana, som möjligen kan döda kroppen men inte själen.
      Det kallas: livserfarenhet.

      Svara
  24. Pelle2

     /  06/03/2015

    OT:
    Vår gamla favorit Eva Franchell skriver en krönika där hon beklagar sig över att regeringen blir anmäld och dessutom fälld i KU.Hon menar att det är för att Alliansen förlorade valet som de anmäler regeringen som något slags hämnd. Det är ju stor humor när man tänker på hur många KU-anmälningar som Vänsteroppositionen lämnade in under Alliansens regeringsår.
    Hon skriver även bl.a följande:
    ”Helt uppenbart har de borgerliga anmälarna riktat in sig på Åsa Romson och miljöpartifrågor som just vargar, Bromma flygplats och Förbifart Stockholm. Med sina många KU-anmälningar vill Alliansen visa att Miljöpartiet inte passar i en regering. Drevet blir dessutom extra hårt när det riktas mot en kvinna. Det är Åsa Romson som sitter i skottgluggen.”
    Det är väl helt självklart att dom anmäler regeringen på dessa områden när det bl.a är där som man anser att fel har begåtts.Skall dom låta bli att kritisera MP och Romson för att vara snälla mot dom menar hon ?
    Det är ju också typiskt för en radikalfeminist att hävda att Romson får hårdare kritik för att hon är en kvinna. Att hon är en inkompetent hycklare får man inte låtsas om.
    Dessutom kan man ju undra om det går att låta en kvinna bli minister om hon inte tål kritik utan måste lindas in i bomull..

    @Toklandet:
    Om du kan fixa till en unvis.it länk eller motsvarande istället för denna så gör det.
    Jag lyckades inte.
    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article20899656.ab

    Svara
  25. Svenne

     /  06/03/2015

    Svara
  26. Svenne

     /  06/03/2015

    Svara
  27. MiT

     /  06/03/2015

    Svara
  28. Svenne

     /  06/03/2015

    Prioriteringar…

    Svara
  29. Svenne

     /  06/03/2015

    WTF

    Svara
  30. MiT

     /  06/03/2015

    Svara
  31. Frogfish

     /  06/04/2015

    Självklart har det inget med förorten (Husby) och importerat förtryck att göra, det GÄLLER JU ALLA MÄN, ÖVERALLT!!!!!

    unvisa gärna.
    http://www.aftonbladet.se/debatt/article20903727.ab

    Den var ju oväntad……. not.

    Svara
  1. Vad jag avskyr | WTF?
  2. Svensk hederskultur? | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: