Vad jag avskyr

Har tänkt på en debattartikel i Aftonbladet ett tag nu, ”Förtrycket finns inte bara i Husby”. Den kom i anslutning till Zeliha Daglis debattartikel om de skäggiga poliserna som stryker runt i Husby och kontrollerar folk.

skäggpoliserna

Daglis text hann inte ens torka förrän den andra dök upp och omedelbart skulle  börja smeta ett problem, som går att härleda till en mycket specifik grupp, på alla Sveriges medborgare. Problemet finns alltså inom en relativt liten grupp men det är ett stort problem eftersom den lilla gruppen styr och kontrollerar många människor. Direkt var de där och skulle förminska problemet som gavs exempel på i Husby, de vill ge sken av att det inte alls är så stort problem där, man kan till och med tro att de menar att skäggpoliserna finns i hela Sverige och att de vanligtvis heter Kasper, Jesper och Jonatan och liknande.

Jag förstår inte vad syftet är med att smeta ut problemet som skapas i en MYCKET specifik grupp på hela Sverige? Alla förstår ju att det inte är Kasper, Jesper och Jonatan som med stora svarta skägg smyger runt och kontrollerar invånare i olika områden över hela Sverige? Varför vill de ge sken av det? Gillar de att religiösa skäggpoliser kontrollerar? Det verkar faktiskt så.

När en är modig som fan och berättar om hur det ser ut och funkar så dyker andra genast upp och vill förminska det. Blixtsnabbt dyker de upp. För att smeta problem på sådana som inte alls är en del av problemet. Precis sånt som jag avskyr. En ordentlig granskning av Nätaktivisterna, som åtminstone en av skribenterna driver, är nog på sin plats. De lever av pengar från Arvsfonden och får uppdrag av skolor för att informera. Om vad de informerar vete tusan. Men religiösa skäggpoliser i kvarteren verkar inte vara något direkt problem i alla fall så dem informerar de nog inte om.

Vilka problem löser man genom att förneka dem?

Det här är ett problem som bara kommer att växa, vi har ingen lösning på det som det ser ut och funkar i Sverige nu. Här kan ni läsa om en som definitivt är en av orsakerna till det. Vi måste lära oss att varje gång någon säger ”stor utmaning” om något kräva att de faktiskt säger som det är, att de menar jättestort nästan olösligt problem. För det är just det som menas med ”stor utmaning” i dagens Sverige. Men om man inte tvingar dem att uttala ordet ”problem” så kommer inget som sägs vara en ”utmaning” någonsin att lösas. Vi måste tvinga dem att uttala ordet ”problem” och inte låta dem komma undan med sina ”utmaningar”! En ”utmaning” är inget som behöver lösas. Problem däremot, de behöver alltid lösas.

Går det att komma åt problemet utan att se över begreppet religionsfrihet? Går det att komma åt religiös extremism med demokratiska metoder? Nu senast var det moskéer i Eskilstuna och Örebro där extremismen flödar/flödat? Hur kommer man åt det? Om en galen präst i en kyrka börjar predika extremism så kan alla i Sverige förstå vad som pågår eftersom vi alla förstår språket, vem som helst som är där kan höra det med egna öron och förstå. Men om en imam predikar extremism så kan inte vem som helst förstå vad som pågår. De som förstår det och som kanske INTE sympatiserar med det kontrolleras sen av skäggpoliserna. Och där är ju problemet, vem som helst kan inte varna för det utan man måste lita på att de sköter sig. För 11 år sedan kunde man i SvD läsa om dubbla budskap i moskén. För 11 år sedan alltså, varför skulle det vara bättre nu? Jag skulle snarare tro att det är ännu värre.

Vi måste sluta vara så jävla naiva i Sverige och tro att man löser religiös extremism med förståelse. De som gillar religiös extremism vill inte ha förståelse, de vill kontrollera och styra människor in i minsta detalj. Alla människor alltså…

Gå in och läs på Gudmundssons blogg, han har skrivit om det här i många år.

Och sen MÅSTE VI SLUTA att ösa bidrag över dem! Det delas ut miljoner varje år till extremister i Sverige! Alice Bah Kuhnke är en av de som varit väldigt frikostig med miljonerna till extremisterna under sin tid som generaldirektör för Ungdomsstyrelsen. Där borde man utkräva ansvar! Hon var ansvarig!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

22 kommentarer

  1. Könsrasisterna känner igen sig i fundamentalisterna. En sekt som försvarar en annan. Småtjejerna (unga och gamla) gör kvinnor en otjänst när de sakta cementerar kvinnors politiska engagemang som att vara lika med gnäll, lögn och offerkofta.

    Svara
  2. Pelle2

     /  06/16/2015

    Ja,, det är helt sjukt med relativiseringen av den religiösa extremismen som radikalfeministerna och godhetsapostlarna sysslar med.Fast det är ju betydligt riskfriare att klanka på den vita,svenska mannen i jämförelse med en jihadist…

    Svara
  3. MiT

     /  06/16/2015

    Gå in och kolla alla svar hon får, de som inte förstår att DÖ är motsats till demokrati samlas som flugor kring en koskit

    Svara
  4. MiT

     /  06/16/2015

    Dagens mest korkade

    ”Män som hatar DÖ”
    http://www.dagensarena.se/opinion/man-som-hatar-do/

    Svara
    • Kristian

       /  06/16/2015

      Vad i självaste är det han svamlar om? ”regeringsmakten, antirasismen och blockpolitiken”?
      Vilket samband har de? ”regeringsmakten” och ”blockpolitiken” kanske har något samband, men ”antirasismen” torde vara ortogonal mot båda dessa.

      Många intressanta kommentarer.
      ”Erik Gertkvist: Feldbaum tog ett intressant ämne och gjorde det ointressant, förutsägbart och fördomsfyllt.”

      Svara
    • Pelle2

       /  06/16/2015

      Ja, självklart är det bara män som hatar DÖ. Josefin Utas t.ex är en vit,medelålders,kränkt man. Det vet vi ju alla.
      Feldbaum kan förstås inte se några demokratiska problem med överenskommelsen utan tycker att ändamålet att stänga ute SD helgar medlen.Han kan heller inte förstå att näringslivsföreträdare kritiserar en lösning som innebär att näringslivsfientliga förslag, som t,ex förbud för vinst i välfärden,upphöjs till regeringspolitik pg.a DÖ.

      Undrar för övrigt om han kommer att tycka att DÖ är lika bra om SD skulle bli ett regeringsparti framöver ?

      Svara
      • Hmm

         /  06/16/2015

        Pelle2: Ja jag hatar DÖ och identifierar mig som kvinna. Kanske så har jag identifierat mig fel 😉

        Svara
        • Svenne

           /  06/16/2015

          Om du hatar DÖ så är du en vit medelålders kränkt man. Med talfel och ADHD. Med homofoba och rasistiska uppfattningar. Visst känner du hur det rycker i högerarmen? Visst vill du ut och marschera på gator och torg i kängor och bomberjacka? Och självklart vill du avrunda den lyckade utflykten med fylla och misshandel! #ironisomfan:)

          Svara
      • Ivar Ljb

         /  06/16/2015

        Sverige har haft demokrati för länge. Det är därför människor som Feldbaum inte ser när den är hotad. I vart fall inte så länge inte hans eget favoritparti stängs ut.

        Svara
  5. Hmm

     /  06/16/2015

    ”Går det att komma åt problemet utan att se över begreppet religionsfrihet? Går det att komma åt religiös extremism med demokratiska metoder?”

    Nej!

    Svara
    • Ivar Ljb

       /  06/16/2015

      Vad menar du? Att enbart en diktator skall kan hand om problemet eller att demokratier inte kan hantera det? Fattar inte.

      Klart det går att komma åt med demokratiska metoder. Men då kan man ju inte ha lealösa DÖ-politiker utan politiker med lite vilja att agera.
      Kan man på demokratisk väg stifta lagar om ”hets mot folkgrupp” kan man garanterat och demokratiskt stifta lagar mot religiösa extremistyttringar. Men inte med DÖ såklart. DÖ är fär övrigt inte demokratiskt.

      Svara
      • Hmm

         /  06/16/2015

        Ivar: Jag menar att jag på allvar har tappt tron på folk förmåga till kritiskt tänkande.

        (Kanske ska jag utnämna mig själv till diktator 😉 :mrgreen: )

        Svara
  6. Hmm

     /  06/16/2015

    Jag blir så trött på alla dessa feminister (och för all del jämstäldister) som varken kan historia eller etnologi. Männen har inte överallt historiskt kontrollerat kvinnor eller vice versa för den delen. Historien är full av olika sorters konstellationer hur grupper har fungerat tillsammans. För att ta det tydligaste exempel så har det ju funnits och finns fortfarande matriarkat.

    Innan man ser till den rätta skuldbäraren, religioner (de fem stora dvs), så kommer man inte komma tillrätta med dessa frågor. Det är dem som har kartlagt vem som är vad och hur man ska förhålla sig till vem pga och vad man är född till. Guds vilja. Det är den religiösa kulturen om ska krossas. Ingen annan.

    Svara
    • Kristian

       /  06/16/2015

      Som jag sade på genusdebatten ang drevet mot Tim Hunt, så är den så kallade ”sekulära” västvärlden ganska religiös. Föreställningen att det skulle finnas rationalitet eller vetenskaplighet är nog en illusion.
      Bannlysning på 1500-talet var i det närmaste ett dödsstraff. Dagens PK-bannor påverkar kanske bara karriären men är inte mindre effektiva. Påven hade i varje fall inte twitter.

      (Nu skall jag gå och läsa TORG-supplement.)

      (Katolska kyrkans historia är konstig. Jacqueline Kennedy Onassis bannlyst? Allvarligt talat. Motpåve?)

      Svara
      • Hmm

         /  06/16/2015

        ”så är den så kallade ”sekulära” västvärlden ganska religiös. Föreställningen att det skulle finnas rationalitet eller vetenskaplighet är nog en illusion.”

        Instämmer till fullo!

        Vad det gäller Tim Hunt så blir frågan en annan. Han kan så klart tycka vad han vill men han har gjort sig omöjlig att samarbeta med.
        Att ha åsikten om köns-segregerade labb blir till att han om någon är religiös eller åtminstone inte anser att alla männsikor är lika kapabla baserat på kön snarare än att se till individen. Betänk att han gjort liknande uttalande baserat på hudfärg istället och hör efter hur det skulle låta i dina öron.

        Svara
        • Hmm

           /  06/16/2015

          Eller tänk om Tim var en kvinna och uttalade sig att det inte går att ha män i labben. Minst lilla män får kritik så blir de rosenrasande och slår sönder provrören.

          Skulle en sådan vetenskapsman kunna jobba kvar bland manliga kollegier? Tror ni att ett universitet som står bakom dessa uttalanden skulle få nya anslag till forskning?

          Svara
  7. Return of kings

     /  06/16/2015

    Har inte funnits några strikt matriarkata samhällen historiskt. Är helt enkelt inte evolutionärt framgångsrikt. Att kvinnor i de flesta samhällen haft begränsningar är inte på grund av ondska utan på grund av kvinnors högre skyddsvärde biologiskt samt kvinnors hypergami. De muslimska länderna där samhället ser illa till äktenskapsbrott mm gynnar födelsetalen, i stort sett alla muslimska länderna har högre födelsetal än de västerländska. De västerländska samhällena där en otyglad sexualitet är ok och no fault skilsmässor är legio har låga födelsetal för den Inhemska befolkningen.

    Svara
  8. Ivar Ljb

     /  06/16/2015

    Och en stor del av media är dessutom, av oklara skäl, på extremisternas sida. Minns när modige journalisten Amun Abdullahi avslöjade terrorrekrytering i Rinkeby. Snabbt var en mer känd journalist där – Sveriges Radio Kalibers Randi Mossige Norheim – och slätade över och beskyllde Amun för att ljuga. Men vem som ljög visade slutligen SVT:s Uppdrag Granskning.
    http://www.svt.se/ug/jag-trodde-pa-journalistiken

    De som likt Randi för svenska folket bakom ljuset på det här sättet, varför gör de det? jag fattar det inte? Ser de inte vad som håller på att hända? Har de inte lärt något av historien. Tror de verkligen att även nästa fascistiska förtryckare och antisemit kommer att heta Adolf och tala tyska?

    Svara
  9. Jan

     /  06/16/2015

    Det här är ju kulturrelativism formulär 1A. Den ”utsatta” kulturen får inte kritiseras sålunda måste ansvarsbördan spridas till alla kulturer. Allrahelst den genuint svenska. Det var ju så feministerna förhöll sig (och fortfarande förhåller sig till) till hederskulturen. Man förnekade att den fanns.

    Svara
  1. Svensk hederskultur? | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: