”Landet jag inte känner igen”

Dag Öhrlund, författaren, har en blogg där han skriver om samhället i stort. Han har skrivit en serie inlägg om ”Landet jag inte känner igen” där han tar upp diverse fenomen och idioti som sker i landet. Det är jättebra inlägg så om ni missat dem så kommer länkar här

Landet jag inte känner igen

Landet jag inte känner igen, del 3” (Del 2 publicerades bara på fb tydligen, jag har letat men inte hittat det. säkert bara är jag som är kass på att leta…)

Landet jag inte känner igen, del 4

Landet jag inte känner igen, del 5 – skrämmande!

Landet jag inte känner igen, del 6 – Våldtäkter och bajs på gator och torg

Landet jag inte känner igen, del 7: När den stora tystnaden rullar in …

Landet jag inte känner igen, del 8: Vem vill skydda kvinnor från våld – på allvar?

Gissar att serien med inlägg fylls på, idiotiska saker tar ju inte slut liksom…  :-/

Hans dotter har också blivit våldtagen och han har skrivit hittills två starka inlägg om det

Till dig som våldtog min dotter – 1

Till dig som våldtog min dotter (del 2): Tacka James White för att du är oskadd

Det kommer nog flera inlägg om det också antar jag…

Men det finns givetvis andra bra inlägg på hans blogg också!

MVH

MiT

 

Lämna en kommentar

17 kommentarer

  1. Erik

     /  06/26/2015

    Tack för lästipsen!
    Del 2 är den översta länken.
    Del 1 var en kort del som bara publicerades på Facebook, men tyvärr har jag svårt att hitta den. Avpublicerad? Annat namn än övriga inlägg?

    Svara
  2. Helt OT av mig, igen (som vanligt):

    MiT, du har mail.
    För Toklandets besökare och kommentatorer, vill jag härmed offentliggöra
    att jag inte kommer att vara vidare aktiv i pappa- (vårdnads-) och
    jämställdhetsfrågor längre
    http://www.dads-r-us.se/2015/06/26/att-atervanda-till-livet-att-ta-tillbaka-sitt-liv/

    Istället kommer jag nästan uteslutande att ägna mig åt min hobby
    http://magicbricks-kingdom.se/anderssons-magiska-hand/

    Tack för ordet!

    Med vänliga hälsningar

    Ulf Andersson

    Svara
  3. Kristian

     /  06/26/2015

    Nummer 9 finns där nu:
    http://www.ohrlund.se/blogg/?p=2365

    Muntert är det inte …

    Svara
    • T

       /  06/26/2015

      Lägre påföljd än för sexköp. Det finns inget vett kvar nånstans.

      Svara
  4. Lol, är det samma Dag Öhrlund som var chefredaktör för en massa porrblaskor på 90-talet?

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  06/27/2015

      Japp densamme plus att inte glömma att han var en flashback pionjär som var delaktig i flashback magazine / Nyhetsbreven som fanns innan forumet .

      Att mannen även är upphovsman till Sveriges om inte världens skönaste psykopat Christopher silvferbielke gör han till hedersknyffel av rang på min lista (böckerna om Christopher är suveräna)

      Svara
  5. Svenne

     /  06/26/2015

    OT:

    Svara
  6. Man blir rätt av deprimerad efter läsningen av Dag Öhrlund.

    Inte en enda öppning i tunneln ,någonstans. Nä, jag vet inte. Ganska överdrivet. Som ett dåligt SR P1 program som rutinmässigt driver personlig existentiell ångest till sin spets.

    Tummen ner. Vem fan orkar läsa sådant i längden ?

    Svara
    • JW

       /  06/27/2015

      Visst är det en tråkig verklighet vi lever i?

      Svara
  7. MiT

     /  06/27/2015

    Svara
  8. MiT

     /  06/27/2015

    Svara
  9. MiT

     /  06/27/2015

    Svara
  10. MiT

     /  06/27/2015

    Svara

Kommentera

