”Torka era arabtårar – det är inte synd om er”

Ännu en gång finns en text på nyheter24 som är otroligt rasistiskt till sin natur. Återigen är det Anny Berglin som står för den. Jag gjorde som förra gången det var aktuellt, ””Det är en konstig slump att en majoritet av skitstövlarna är judar””, bytte ut ordet man, den här gången mot arab istället för jude.

Håll till godo, här är en feminists och antirasists text med bara ordet man (i olika former) utbytt mot ”arab” (i olika fomer)

Anny Berglin skriver att fler araber måste sluta gnälla om arabhat och kämpa för jämställdhet i stället.

Alltså araber. Ni måste faktiskt lyssna nu för jag är seriöst less på er. Kan ni, snälla och söta och rara, sluta vara så korkade? Och om ni betraktar er som intelligenta varelser, kan ni sluta låtsas vara korkade? Vi fattar att det är enkelt för er att undslippa ansvar genom att rycka på axlarna och säga: ”Nämen vadå, jag förstår inte vad jag gjort fel?” Men det börjar faktiskt bli tröttsamt nu. Ni är så många, och ni är så högljudda, så vi hör faktiskt inte de män som försöker göra ärliga försök att bete sig som vettiga människor.

För visst måste det vara brist på intelligens i bästa fall, eller en skådespelarprestation i värsta fall, när er första respons på att vi pratar om arabers våld mot kvinnor inte är att vråla: ”Vi står på er sida!” Nej, i stället väljer ni att bröla: ”Inte alla araber!” Nä, vi vet. Men vi måste kunna prata om arabers våld mot kvinnor för det är ett riktigt problem. Och det kanske inte drabbar främst er, men ni borde ändå vara pigga på att ta den debatten ni också. För om ni inte vill buntas ihop med våldtäktsaraber och kvinnomisshandlare kanske det är våldtäktsaraberna och kvinnomisshandlarna ni borde attackera. Inte deras offer. Det är liksom inte vi som ger araber som grupp dåligt rykte.

Och vi blir heller inte övertygade om att ni är tänkande, förnuftiga varelser när en kvinnlig, sjuttonårig sångerska blir överöst med hot och hat och ni väljer att antingen vara tysta, eller än värre så väljer ni att stämma in. När en radiopratare säger att just den sjuttonåriga sångerskan borde få en lavett så borde ni kasta ut era radioapparater i ursinne, särskilt när han försöker bortförklara sig med orden: ”Det var när vi skulle lägga på luren, precis som om jag skulle säga trevlig helg till dig, som jag sa att: ‘Går hon förbi dig, ge henne en liten lavett.’ Alla som hör det förstår att det är på skoj tror jag, eller det vill jag tro. Men sedan finns det folk som letar fel och vill vara lite radiopoliser.”

Ni borde bli fly förbannade, ja helt rasande, så fort en våldtäktsrättegång urartar i frågor om vad offret hade på sig, om hon var full, om hon brukar följa med främmande araber. Ni borde bli blinda av raseri när rättegången säger sådana saker, för de säger det om er! De säger att ni inte kan kontrollera era lustar, att en berusad kvinna i kortkort är så frestande för er att ni inte kan låta bli att våldta. I stället blir ni arga på oss, vi som är offren och vi som ändå väljer att kämpa för att ni inte ska framställas så. Ni väljer att bli arga på oss, och ärligt talat… hur smart är det?

Ja araber, ni måste sluta spela korkade nu. Ni ser vad som händer i samhället, ni ser hur araber behandlar kvinnor men också andra araber. Vi har rabblat våldtäktsstatistik så oerhört många gånger att ni borde kunna som ett rinnande vatten hur många procent av våldtäkterna som utförs av araber. Ni läser i tidningen om kvinnor som blir mördade av sina arabiska partners. Ni vet ju. Men ändå är ni, majoriteten av er, tysta. Och är ni inte tysta, så väljer ni att rikta er ilska mot oss. I stället för att bevisa på riktigt att ni är ”snälla araber” så startar ni Facebook-sidor som hänger ut feminister, ni skriver hatiska meddelanden på Flashback, ni mejlar feminister och hotar dem till livet. Att ni, på riktigt, tror att det gör er till ”the good arabs” kan bara bero på en sak. Och det är att ni är korkade.

Sluta med det.

Visst är det en härlig text…

Gå gärna till originalartikeln och läs kommentarerna

kollektivskuld

Ett exempel från kommentarsfältet, givetvis så slutade hon svara…

Läs även ”Spela schack med en duva” för mer med skribenten men även med Åström. Han är en hjälte som håller ställningarna i kommentarsfälten med saklighet och fakta som svar på rena idiotier.

Och apropå ”den 17-åriga kvinnliga sångerskan”

11377356_918834804848189_8616288273007074186_n

Använder man en stor plattform för att kasta mycket skit på många så kommer också mycket skit tillbaka. Så bilden ovan gäller inte bara specifikt ”den 17-åriga kvinnliga sångerskan” utan för ganska många och även media. Inte minst nyheter24…

Jag har även bytt ut ett ord i en text från Kakan Hermansson också, den blev väldigt grov…

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

49 kommentarer

  1. MiT

     /  07/03/2015

    Det finns många pärlor i kommentarsfältet

    Han Bergström är en som ivrigt propagerar för ordet ”mansplaining” t ex.
    https://toklandet.wordpress.com/femsplaining/
    Så det är klart att han uppfattas som ”kompetent” i radfemkretsar, han är ju en radfem…

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/04/2015

      Mikael Bergström verkar inte vara skarpaste kviven i lådan. Det är ju just hans argument på slutet som Paul visar varför det är fel.

      Svara
    • Jag tror att även de som våldtar vet att det är fel, med de bara skiter i det

      Svara
      • norskgoy

         /  07/04/2015

        Med ”dagens” definisjon på voldtekt? Vel;
        http://www.nettavisen.no/nyheter/–det-var-hyggelig-a-hilse-pa-deg-sa-kvinnen-og-anmeldte-mannen-for-voldtekt/8507579.html

        Hører kvinnen har det bra
        Mannen som kvinnen hadde møtt ble påprepet og siktet for voldtekt. Saken snudde da mannen kunne legge fram et lydopptak av hele møtet. På lydopptaket kan man høre kvinnen le. Hun var også med på å ta initiativ til sex blant annet ved å spørre om han hadde prevensjonsmiddel. Man kan høre at de to har samleie i to omganger, med en pause der de prater sammen på verandaen.

        Når hun forlater leiligheten kan man høre at hun sier:

        «Det var hyggelig å hilse på deg, men det var ikke dette jeg forventet på første daten da».

        Mannen svarte at dater ikke alltid utvikler seg slik man hadde tenkt. Da svarte kvinnen.

        «Men det var deilig da, og det er det viktigste».

        Like etter at hun forlot leiligheten, sendte hun altså en SMS til sin venninne og fortalte at hun hadde blitt voldtatt.

        – For meg var det voldtekt
        Da kvinnen første gang fikk høre lydopptaket, fikk hun et psykisk sammenbrudd og havnet på sykehus.

        I dag går hun til psykiatrisk behandling.

        – Er det ikke bra for din behandling at det som skjer i hodet ditt er i tråd med virkeligheten? spurte aktor Sturla Henriksbø.

        – Da må jeg bare si at for meg var det en voldtekt, svarte kvinnen.

        Konfrontert med detaljer på båndet svarte kvinnen at «jeg var ikke meg selv».

        Svara
        • Nono

           /  07/05/2015

          Den här mannen hade tur.I och med att han hade spelat in det..problemet är att man får nog inte ens spela in ljudupptagningar med nån som inte godkänt det innan.Så risken finns att han åker dit iallafall.

          Om samma regler gäller i Norge eller ens Norden vet jag inte.

          Svara
  2. Kristian

     /  07/03/2015

    Nej tack, Anny.
    Jag står för mina egna handlingar. Kan inte och tänker inte försöka ta ansvar för vad andra gör. Den Vita Riddaren är inte hemma, var vänlig lämna ett meddelande.

    Svara
    • Kristian

       /  07/03/2015

      Det är en slags parallellvärld, den där, där alla strukturer finns. Om man inte accepterar grundkonceptet är det svårt att hänga med ibland. Ungefär som när proletariatets diktatur försvann av sig skälvt och gav plats för det perfekta samhället.

      Svara
      • MiT

         /  07/03/2015

        Ja, det är Orwellskt!

        Notera också hur Anders pratar om terrorism och Bergström omedelbart börjar prata om terrorism i Europa. Det var ju inte alls terrorism i Europa Anders pratade om. Bergström hittar på en egen version av vad Anders sa och diskuterar sen mot den egna versionen.

        Svara
    • Nono

       /  07/05/2015

      Mikael Bergström Vad ÄR det för jävla värld du lever i ?Jag läste historia på högskolan och inte ens under 1500 talet har samhället din konstiga syn på vad män och kvinnor är/gör,du måste ha missat ett par hundra år.

      Svara
  3. MiT

     /  07/03/2015

    Märkliga folkgrupper det verkar finnas…

    Svara
    • Nilsson

       /  07/03/2015

      Är den där Bergström född och uppvuxen i ett fängelse? Konstiga normer han har lärt sig.

      Svara
    • Män begår ca 55% av alla våldtäkter så män är knappast ”kraftigt överrepresenterade” som Bergström skriver.

      Svara
  4. MiT

     /  07/03/2015

    Svara
    • Kristian

       /  07/03/2015

      Basil Fawlty: Everything’s bottoms, isn’t it?

      Svara
  5. MiT

     /  07/03/2015

    ”Mind Your Manners: New Zealand Criminalises Online Trolling To Prevent ‘Hurt Feelings’”
    http://www.breitbart.com/big-government/2015/07/02/mind-your-manners-new-zealand-criminalises-online-trolling-to-prevent-hurt-feelings/

    Svara
    • Nono

       /  07/05/2015

      Fast breitbart kan man ju inte riktigt ta som ”Allvarlig” heller.

      Svara
  6. MiT

     /  07/03/2015

    Svara
  7. MiT

     /  07/03/2015

    Svara
  8. Larsson

     /  07/03/2015

    Svara
  9. MiT

     /  07/03/2015

    Svara
  10. Ja, ehhh… Kul artikel Berglin ,verkligen.

    Gå nu och tvätta munnen med tvål, och öppna INTE den tredje flaskan Rosévin .

    F.Ö. Stoppa upp din auktoritära smörja i egen valfri kroppsöppning.

    Svara
  11. MiT

     /  07/03/2015

    Svara
  12. Kinberg-Butter menar att det måste finnas en utbildningsplikt för nyanlända ???

    Vänta nu lite … Menar Kinberg att de MÅSTE gå i skolan 😦

    Svara
    • Nono

       /  07/05/2015

      Men..om de inte kan Språket så blir det svårt att utbilda sig..?Alice eller för den delen Gustav..hur ska vi kunna utbilda IS * i Svenska språket ?Att Alice tycker det är en viktig fråga vet vi, men Gustav,hur många dagar räknar du med att fixa detta på ?

      *”Individualiserade Svenskar”
      *Individualiserade Svenskar är för övrigt det ”nya” ”Svenska” ordet för ”invandrad” eller ”nyanländ” eftersom ingen kunde avgöra hur ”nyanländ” man var tvungen att vara för att vara ”nyanländ” så tog ”vi” ett nytt ord som vi bestämde oss för att K*ulla upp

      Svara
  13. MiT

     /  07/03/2015

    Svara
    • Dom har samlat en hel del tweets av dessa intellektuella pygméer som befolkar Twitter. Många av dom här människorna skulle nog bara behöva genomgå en riktig livshotande kris för att få till skalan på deras känslomässiga reaktioner.

      Får känslan ibland att Twitter för såna här människor inte är vad terapeuter brukar säga vara gynnsamt för patientens tillfrisknande.

      Sen så är med säkerhet 99,9 procent av deras berättelser om självupplevda händelser skitsnack och ljug.

      Twitter, ljug och piller blir en perfekt storm.

      Svara
  14. CLZ

     /  07/03/2015

    (Hade tänkt att skriva en replik till Anny Berglin, men orkade inte bry mig om att skicka in den och dessutom har jag inte tid eller ork att få till den kvalitet som krävs i en debattartikel. Så det får bli en kommentar här istället.

    Disclamer: Jag är förbannad.)

    Jag är ganska trött på feminism. Eller rättare sagt detta manshat som feministerna så
    gärna hävdar att feminism inte handlar om.

    När feministerna klagar på att vi män svarar ”Inte alla män!” så svarar de istället ”Inte alla feminister” utan att inse dubbelmoralen.

    Jag är trött på när ledande politiker står och talar om mig som en våldtäktsman trots att det
    är ett av de värsta brotten som går att utföra, bara för att jag råkade födas med en Y-kromosom.

    Hatet mot mitt kön, sexuell läggning och hudfärg är helt otroligt. Hade det varit vilken annan folkgrupp som helst så hade media stått och fördömt vartenda ord, men när det gäller vita män blir plötsligt allt hat helt okej.

    För några år sedan var jag för att införa dödsstraff för våldtäkt. Jag ansåg att man
    i så fall hade förverkat sin rätt att leva. Senare insåg jag att det i praktiken gäller omvänd bevisning i dessa mål. Det gör att man i dagens Sverige kan komma undan med saker som att ligga med någon och sedan anklaga personen för våldtäkt för att inte verka otrogen. På kuppen förstör man livet för den anklagade, helt utan risker.

    När jag blir anklagad ihop med resten av alla människor med manligt kön för detta
    otroligt grova övergrepp så undrar jag genast vad jag har gjort för att förtjäna detta. Det är så förnedrande att jag saknar ord.

    ”Torka era manstårar”, ”Manshat skadar ingen” sägs det minsann. Uppenbarligen verkar hat skada alla utom män. Är inte det lite konstigt? Kan det istället vara så att manshat skapar hat mot de kvinnor som hatar män?

    Jodå. Mina åsikter är en produkt av detta hat. Hade det inte varit för att jag ser hur människor i min omgivning skadas så hade jag aldrig blivit den antifeminist jag är idag. Det är tack vare detta hat som min respekt för den feministiska ideologin idag ligger långt ner på minusskalan.

    Det är på grund av kvotering som missgynnar människor av fel bakgrund och kön, det är på grund av den könsrasism som högt uppsatta politiker och journalister fullkomligen vräker sig ur dag ut och dag in, det är på grund av hur ett kön ska bära kollektiv skuld över alla samhällets problem, det är på grund av den pågående genusforskningen som liknar 30-talets rasbiologi, och det är på grund av flertalet vårdnadstvister i min omgivning som förstör människors liv genom att kraftigt missgynna ett kön utan att någon ifrågasätter det. Listan kan göras lång. Av samma skäl kommer jag vägra att skaffa barn, det är helt enkelt inte värt det.

    Fast risken att det händer är ändå ganska låg. Genom åren har jag insett det ändå aldrig kommer att hända. Anledningen är enkel: Jag respekterar människor och beter mig inte som den idiotiska stereotyp som kvinnor i allmänhet (inklusive feminister!) verkar falla för. När jag för några år sedan provade att behandla kvinnor som skit så gick det däremot bra. Det är dock inte heller värt det för jag tänker inte spela något jag inte är.

    Ska vi kanske ta det på feministiskt vis istället?

    ”Kan ni, snälla söta och rara, sluta vara så korkade? Och om ni betraktar er som intelligenta varelser, kan ni sluta låtsas vara korkade? Vi fattar att det är enkelt för er att undslippa ansvar genom att rycka på axlarna och säga: Men allt är mäns fel som skapar strukturer och normer som missgynnar kvinnor!”

    Sluta hata mig för att jag är man så ska jag sluta att hata feminister. Jag kommer dock aldrig börja hata kvinnor, för jag vet bättre än att kollektivt skuldbelägga ett helt kön – uppenbarligen gör feministerna inte det.

    Svara
    • Dina,mina och andra mäns deklarationer om att bli emottagen som en unik individ med ett alldeles eget värde, med skilda erfarenheter och olika viljor samt förmågan att göra gott, står fortfarande starkt. När jag besöker MiT:s forum , blir jag påmind om det varje gång.

      Det (man) står och häpnar inför, är att sexism mot män är såpass normaliserat idag, att det finns all anledning att börja kämpa på sitt sätt emot en kompromisslös feminismen som kommer att få återverkningar på våra unga pojkars självuppfattning.

      Jag är vuxen ,jag kan värja mig. Men hur kommer det att gå för våra unga pojkar. De registrerar allt som pågår. De är indragna i en hittepå konflikt där de klassas enbart som problem och jag vågar inte tänka på följderna …

      Svara
      • CLZ

         /  07/03/2015

        Jag kan förvisso inte ses som ”pojke” längre, däremot är jag i mitten av 20-årsspannet. Just nu har jag löst problemet genom att lämna landet, men på någon slags nivå hoppas jag att majoriteten av de mest högljudda feministerna idag som är i samma ålder kommer skärpa till sig lite i takt med att de blir äldre. Men jag kanske är lite för naiv.

        Nåja, skulle effekterna bli politisk härdsmälta och landet kollapsar så är det iallafall inte mitt problem.

        Svara

        • Just nu har jag löst problemet genom att lämna landet, ”

          Seriöst ? Du lämnade landet ?

          Svara
          • CLZ

             /  07/03/2015

            Japp. Av andra orsaker dock. Att slippa radikalfeminismen fick man på köpet 🙂

          • Anders Senior

             /  07/04/2015

            Vilket land?
            Funderar själv på att emigrera från denna kommunisthåla, och är öppen för förslag.

  15. MiT

     /  07/03/2015

    Svara
    • Jag misstänker att hans gravsten kommer att stå helt orörd. Okändisskapet måste svida lite extra för dessa narcissister.

      Fråga dig hur du vill bli ihågkommen:
      Hatefully remembered
      vs.
      Thankfully forgotten

      Svara
  16. Hittade ett bra soundtrack som får knyta ihop säcken tills vidare 🙂

    ” Don’t fking let them get the best of you. Do you need another confession my friend?
    Its real, the pain you feel

    Svara
  17. ”Best Of You”

    I’ve got another confession to make
    I’m your fool
    Everyone’s got their chains to break
    Holdin’ you

    Were you born to resist or be abused?
    Is someone getting the best, the best, the best, the best of you?
    Is someone getting the best, the best, the best, the best of you?

    Are you gone and onto someone new?
    I needed somewhere to hang my head
    Without your noose
    You gave me something that I didn’t have
    But had no use
    I was too weak to give in
    Too strong to lose
    My heart is under arrest again
    But I break loose
    My head is giving me life or death
    But I can’t choose
    I swear I’ll never give in
    I refuse

    Is someone getting the best, the best, the best, the best of you?
    Is someone getting the best, the best, the best, the best of you?
    Has someone taken your faith?
    Its real, the pain you feel
    You trust, you must
    Confess
    Is someone getting the best, the best, the best, the best of you?
    Oh…

    Oh…Oh…Oh…Oh…

    Has someone taken your faith?
    Its real, the pain you feel
    The life, the love you’d die to heal
    The hope that starts the broken hearts
    You trust, you must
    Confess

    Is someone getting the best, the best, the best, the best of you?
    Is someone getting the best, the best, the best, the best of you?

    I’ve got another confession my friend
    I’m no fool
    I’m getting tired of starting again
    Somewhere new

    Were you born to resist or be abused?
    I swear I’ll never give in
    I refuse

    Is someone getting the best, the best, the best, the best of you?
    Is someone getting the best, the best, the best, the best of you?
    Has someone taken your faith?
    Its real, the pain you feel
    You trust, you must
    Confess
    Is someone getting the best, the best, the best, the best of you?
    Oh… yrics

    Svara
  18. jahaja

     /  07/05/2015

    Jag tror inte att det är en så bra idé för en ung kvinna att följa med främmande araber någonstans, om inte annat för att balkongräckena i förorterna tycks vara så förbannat hala…

    Har aldrig hört talas om någon Anny, men hen har faktiskt en poäng. Dumheter24 har som koncept att utnyttja småflickor som vill ta genvägar i mediakarriären, i ett desperat försök att provocera fram annonsintäkterna. De där feministiska gaphalsarna kanske inte så bra.

    Jag hoppas i alla fall att hon tjänar tillräckligt bra på sitt sommarjobb för att kunna köpa sig en rakhyvel att raka sig under armarna…

    Svara
  19. Nono

     /  07/05/2015

    Och det enda jag kände när jag läste nåt av Anny Berglin var:
    You know what?I’m just gonna let you scream yourself tired.

    Ni ”riktiga” ”feminister” har slaktat ordet totalt,Ni har låtit er dynga både bokstavligt,bildligt och på alla andra sätt hamna i fläkten och ungefär Nu, slutade vi som hade ett uns medkänsla med er att bry oss.
    Ni har pissat på ALLA I alla fall och inte ens i era egna led kan ni hålla ihop.(ärligt talat ?!)
    ”Feminismen” är på väg att försvinna som papper på julafton(eller pappor på julafton ?),Problemet är inte vad ni har åstadkommit med ert skrikande,tjatande,gnatande och lipande(för all del ofta rolig läsning) utan vad som kommer efter er.
    En ideologi ersätts ALLTID med en annan.Ni (ska vi inte ta och kalla er för neofeminizter) borde ha varit proaktiva nog att inse, inte vad ni jobbar för, utan vad ni jobbar emot.
    Tack och hej, det var ”trevligt” att träffas.

    Och slutligen..ni ”feminister” som hoppas att det blir Hillary Clinton..För att hon är kvinna.Jo,hon kanske är kvinna,men det är långt ifrån allt hon är.Och Jeb Bush är ju man säger ni..ja,han kanske är man.. men en Kvinna med ett hämndbegär och ett storhetsvansinne som får Gud att blekna och som dessutom ”måste” hävda sig emot inte bara sin man utan hela Amerikanska folket, jämfört med en bibelbankande lillebror från Texas som är så inavlad att han behöver hjälp att skriva sitt förnamn, är inte riktigt jämförbart.
    Det blir spännande att se vad som händer uppmed berget.-(Jo,paret Clinton bor i närheten av dels ett ”berg” och dels en hyfsat stor sjö och deras ”trädgård” på framsidan är rätt ”ruskig” för att vara en trädgård och ”baksidan” vetter mot sjön.)

    Svara
  1. ”Du som är jude kommer alltid vända oss ryggen” | WTF?
  2. Gott nytt år på er! Lite blandat från 2015 del 3 | WTF?

Kommentera

