Socialdemokraternas Tro och Solidaritet

Dem kan man nog se som förespråkare för islamism verkar det som. De har en plats i Socialdemokraternas verkställande utskott så de har stor påverkan på Sverige också. Det kan man ha i åtanke…

troochsolidaritet

troochsolidaritet1

troochsolidaritet2

troochsolidaritet3

troochsolidaritet4

troochsolidaritet5

Han har skrivit en krönika i Jönköpings Posten om detta, ”Krönika: Trivialiserad terror i Almedalen”, läs den.

Sen har vi motsatsen, en som INTE tycker att islamism är extremism, i Uppsala Nya Tidning. Det är en som heter Maria Ripenberg som som bland annat skriver

troochsolidaritet6

Politisk islam är införande av gudslagar, man vill att sharialagar ska gälla. Är inte det extremism så vete fan vad som ska få kallas det…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

33 kommentarer

  1. invaderace

     /  07/05/2015

    Maria Ripenberg har personliga kontakter. Hennes dotter är konvertit och gift med en muslim. Dottern arbetar eller har arbetat på Ibn Rushd som har klara kopplingar till Muslimska Brödraskapet. Rashid Musa, som nämns ovan, har en hög position inom Ib Rushd och klara kopplingar till muslimska brödraskapet.

    Svara
  2. Two Different Shoes On

     /  07/05/2015

    Hahaha, underhållande.
    ”IS (Islamska staten) har inget med islam att göra”….?
    Jag tvivlar på att varken de eller andra muslimer håller med.
    Fler moskéer för att motverka terrorism…?
    Ser Mona ett samband mellan terrorism och islam..?
    Varför då inte ha horkvarter för att motverka våldtäkter..?
    Terrorist/frihetskämpe.? Muslimsk frihet inkräktar ju på alla andras frihet, Musa.
    Är det så på sossarnas PK-planet?

    Svara
    • Kristian

       /  07/05/2015

      Svaret på alla frågor som börjar med ”Ser Mona ett samband …” är ”Nej.”

      Svara
      • Kristian

         /  07/05/2015

        http://ledarsidorna.se/2015/07/3176/
        ”Mona Sahlin har dessutom en historia av förnekelse. Hon förnekade aktivt förekomsten av hedersvåld ända tills de första dödsfallen och under resans gång manövrerade ut och förminskat bland annat Nalim Pekgul som varnat tidigast. Sedan tog det tid för Mona Sahlin att lära sig det området. Nu ser vi hur mönstret går igen och jag tror nog att Sahlin är medveten om det och vilken låg trovärdighet hon har hos bland annat Säkerhetspolisen och polisen som har att hantera detta. Hennes bild när hon tog jobbet var att det skulle bli en enkel resa, att få arbeta främst mot högerextremism tillsammans med Expo men verkligheten ville annorlunda.”

        Svara
    • MJ

       /  07/05/2015

      Moskéer byggs med pengar från våra allierade Saudiarabien. De kommer aldrig stödja några islamiströrelser som man för tillfället för propaganda mot.

      Svara
      • Förutom då att det är just från den av saudiarabien finansierade mosken som flest rekryter till IS kommer ifrån…

        Svara
        • invaderace

           /  07/05/2015

          Som jag förstår det så går det inte riktigt att säga att det är Saudiarabien som stödjer någonting (även om det också förekommer naturligtvis) utan att det är olika medlemmar av kungafamiljer (löjligt rika) som stöder diverse fundamentalistiska inriktningar. Internpolitik inom kungafamiljen kombinerat med att kungafamiljen måste förbli sedda som ‘trons försvarare’ gör det svårt att komma åt de som stödjer islamisterna.

          Svara
          • MJ

             /  07/05/2015

            Kungafamiljen är ju Saudiarabien.

          • Ivar L

             /  07/06/2015

            Det väsentliga i sammanhanget är ju att det flödar pengar från islamistiska krafter i t.ex. Saudi Arabien till moskébyggen och sammanslutningar här i Sverige och att det får konsekvenser både i form av förtryck mot sekulära muslimer i Sverige och genom att svenska medborgare rekryteras till jihadkriget i Syrien/Irak.

            Att nysta i trådarna och ta reda på exakt hur pengar flödar och vilka lojaliteter åt det ena eller det andra hållet som finns är naturligtvis intressant men inte viktigt för att formulera själva grundproblemet. Det är precis därför rättshaverister som MJ här totalt missar skogen för att han stirrar sig blind på träden och oviktiga detaljer och semantik. En lite annan men konskevensmässigt likartad mentalitet finns hos t.ex. sossar som i sin iver att vara antirasister inte förstår åt vilket håll de här krafterna verkar och sätter sig i knät på islamisterna och deras anhang.

            Var och en är naturligtvis fri att blida sig en egen uppfattning utan att veta numret på bankontot som användes till moskébygget i Eslöv och hur dennes relation till huset Saud ser ut. Inte minst kan får ju var och en, utifrån tid och ork försöka bilda sig en uppfattning om vad detta får för konsekvenser för Sverige på sikt. Eventuellt kan det påverka hur man röstar i nästa val. I mitt fall har det gjort det.

          • MJ

             /  07/06/2015

            Du får nog förklara vilken skog det är jag missat på grund av vilka träd.

            Det verkar nämligen som att du har röstat på politiker som fört in oss i allians med huset Saud. Det låter ju då lite konstigt att sedan klaga på den allians som du varit med och röstat fram.
            Med stor sannolikhet har du också varit för alla krig vi deltagit i på Saudiernas sida sedan Serbien och framåt samt stött alla deras krig från Kuwait och framåt.

          • Ivar L

             /  07/06/2015

            Hehe…
            MJ-splaining.

          • MJ

             /  07/06/2015

            Som jag trodde alltså.

          • Benja

             /  07/06/2015

            Nej, faktiskt inte men det är irrelevant i vilket fall som helst eftersom det inte är väsentligt för ämnet. Klart ointressant stickspår. Klart slut.

          • Ivar L

             /  07/06/2015

            Whoops – Internetcache-clash…
            Benja = Ivar L alltså.

          • MJ

             /  07/06/2015

            Ah, så det obegripliga du skrev handlade om ett annat ämne.
            Får man fråga vilket ämne du skapade ett sidospår om?

        • MJ

           /  07/05/2015

          Nu finns det ju inga bevisade rekryteringar direkt till IS. Men om vi pratar om närstående grupper så rör det sig om rekryteringar under tiden som vi (Sverige)var allierade med ISIL.

          Svara
    • MJ

       /  07/05/2015

      Ordet islamska finns inte.
      Det heter muslimska. Men du tänker nog på islamistiska.

      Hursomhelst så håller såklart många med. Precis som att många (de flesta skulle jag tro) kristna inte anser att Breivik, Rwandas folkmord eller falangisterna har med kristendom att göra. Eller att många liberaler inte anser att Pinochet eller Videla har något med liberalism att göra. Eller tvärtom för den delen IS:s inställningar till icke-wahhabister som de inte erkänner som muslimer.

      Svara
  3. MJ

     /  07/05/2015

    Nu blandar du ihop begreppen.
    Islamism är islams motsvarighet till zionism (politisk judendom), kristdemokrati (politisk kristendom) m.fl. religioners politiska grenar (hinduism, buddism, shintoism m.m.).

    Alla dessa kan vara mer eller mindre extrema och alla vill införa gudslagar (politik bedrivs främst genom att stifta lagar). T.ex. var Tunisiens förra regim progressivt islamistisk, vilket innebar en kreativ tolkning av sharia som ledde till jämlikhet mellan könen (t.ex. kvinnlig värnplikt, förbud mot bigami och samma arvsrätt för söner och döttrar, allt motiverar med religion. )
    Ja ni vet regimen som vi i Sverige var med och avsatte till förmån för en mer extrem islamism, precis som vi gjorde i Libyen som hade en liknande progressiv Islamism.

    Det är precis som att zionismen (den enda tillåtna ideologin i Israel) täcker folk från Likud som vill utrota araberna till den Israeliska fredsrörelsen som är demokrater.

    Kristdemokrati varierar från den fascistiska amerikanska högern, falangister i Libanon och folkmördarna i Rwanda ända till Tyskland socialliberala och demokratiska kristdemokrater.

    Alla ideologier kan vara extrema.

    Svara
  4. Erik L

     /  07/05/2015

    Enda som hjälper är att gå över till SD och hoppas det inte är för sent.

    Svara
  5. Islamister i fårakläder

     /  07/05/2015

    Sossarna har under de senaste tjugo åren gått från att ha varit ett arbetarparti till att uteslutande blivit ett parti enbart för invandrare med muslimsk bakgrund. Folk som fortfarande tror att de är samma gamla parti borde antingen öppna ögonen och byta parti eller inte rösta alls. När brydde de sig senast om vanliga utsatta svenskar?
    Det är 2015 nu.

    Svara
  6. Svenne

     /  07/05/2015

    Svara
  7. maria

     /  07/05/2015

    är inte hon dotter till miljöpartisten och terroristen?

    Svara
    • maria

       /  07/05/2015

      nej jag blandade ihop henne med en annan, du kan ta bort kommentaren

      Svara
  8. Svenne

     /  07/05/2015

    OT: #EllenPao har retat upp väldigt många…

    Svara
  9. Svenne

     /  07/05/2015

    Svara
  10. MJ

     /  07/05/2015

    Föresten; nu börjar det krypa fram i större media, glöm inte var ni hörde det först.
    http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/jun/03/us-isis-syria-iraq

    Svara
    • norskgoy

       /  07/06/2015

      Tja, hva skal du da si om Obama da? Er du rasist? 🙂

      Ellers er oppstandelsen til IS for lenge siden fullstendig klarlagt. Takket være Al-Maleki.

      Svara
      • MJ

         /  07/06/2015

        Obama är en folkmördare.
        Nej tvärtom antirasist.

        IS bakgrund är ingen hemlighet för de som tänker och läser själva. Men för de som tror blint på vår media så måste det verka som att alla demokratiska rebeller i Syrien som vi var allierade med plötsligt gick upp i rök i början av 2014 och att ISIL exakt samtidigt dök upp från ingenstans.
        Nyheten nu är att media börjar få svårt att hålla tyst om det som alla tänkande vet.
        Jag vet inte vem al Maleki är.

        Svara
  11. T

     /  07/05/2015

    För 50 år sedan sa min morfar att det inte finns några kristna socialister då det ena motsäger det andra. Det är likadant idag.

    Svara
    • MJ

       /  07/05/2015

      Jag tror inte att de revolutionära socialistiska katolikerna i Sydamerika håller med. Revolutionsteologer kallas de väl?

      Svara
      • T

         /  07/05/2015

        Politics make strange befellows sa Groucho Marx.

        Svara
  12. Svenne

     /  07/06/2015

    Svara
  13. Svenne

     /  07/06/2015

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: