SD säger ”JUMP!”, deras motståndare frågar ”How high?”

Det är SD:s reklamkampanj på Östermalmstorg som lämnade konkurrenterna i dammet som är dagens snackis. SD:s reklammakare måste jubla högt över vissas reaktioner, finns nog inga som är så bra på att sprida deras budskap som deras motståndare! Istället för att rycka på axlarna och säga ”jaha, där ser man” så går de bananas totalt på twitter och sprider hela kampanjen ännu mera. Nu vet till och med jag som inte ens bor i Stockholm om att de kör en lokal kampanj där.

För ett tag sedan så frågade jag vilka som ÄGER svensk politik för närvarande och det blir nog inte tydligare än så här tror jag även om deras avsikt är det motsatta.

Hashtaggen de använder är #SLspriderrasism

Här är några få exempel från taggen och några andra

sdsreklam

sdsreklam1

sdsreklam2

sdsreklam3

Jo det är ju lämpligt att spamma trygghetsnumret…

sdsreklam4

som ska vara till för sånt här. Så om någon riskerar att råka illa ut idag är det ingen mening att ringa det eftersom några genier roar sig med att spamma numret på grund av reklam. Smart. Verkligen.

sdsreklam5

Taggen startades av Soran Ismail.

sdsreklam6

sdsreklam7

Hmmm, #sparkaNiklasSvensson kom visst med på ett hörn av oklar anledning  😛

sdsreklam8

sdsreklam9

Minst sagt! En som fattat vad det går ut på i alla fall.

sdsreklam10

Till skillnad mot tidigare då han plankat med dåligt samvete?

sdsreklam11

Undrar hur många av de som säger att de inte kommer att betala som har gjort det tidigare?

sdsreklam12

Ni vet ”naziSL”…

sdsreklam13

En reklam i tunnelbanan alltså…

sdsreklam14

Man noterar ”fortsätta att planka”…

sdsreklam15

Det är så fett hur de sprider deras reklam medan SD dricker kaffe snarare…

sdsreklam16

Och givetvis så ska de manas till demonstration också. Vore ju inte en fulländad SD-kampanj om det inte finns en motdemonstration.

folkmord

Ok, när man kanske drar liiiite för stora växlar på en reklam…

Det finns massor av tweetar under taggen som länkas ovan, gå gärna in och läs och klistra in de värsta i kommentarsfältet!

Man kan också notera vilken typ av människor det är som är mest engagerade, sådana som endast ser förbud som lösningen på problem. Allt ska helst förbjudas enligt dem. Ni kanske också kan gissa var på politikskalan de befinner sig…

Men det är inte många av alla som skrivit under taggen som ens förstår att de själva ÄR KAMPANJEN i stort sett. För oss andra är det väl ganska uppenbart.

Sverigedemokraterna säger ”JUMP!”, motståndarna frågar ”How high?”. Om Pavlov levt idag hade han gett fan i hundarna och studerat SD:s mest rabiata motståndare istället med samma resultat, han kanske till och med hade sett dregel.

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

179 kommentarer

  1. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  2. Nu blir jag ju nyfiken på att kolla hur SD:s kampanj ser ut! 🙂

    Svara
  3. Pelle2

     /  08/03/2015

    Sd,s motståndare gör som sagt var vad dom kan för att ge SD reklam och se till att deras väljarskara utökas. Länkar även till Mauricio Rojas artikel på samma ämne som även fanns länkat i ditt förra inlägg. Tycker att han har rätt i sitt resonemang.

    http://www.svd.se/darfor-blir-sd-storsta-parti

    Svara
  4. QED

     /  08/03/2015

    Stockholms lokaltrafiks gamla logga (Stockholms spåvägar). Case closed.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/03/2015

      Jag är för Speerinspirerad design på stationer !

      Svara
  5. Dreadlock

     /  08/03/2015

    ” ju fler som ringer desto större chans att det blir borttaget”

    Yeah,right. Ändå ett bra svar på en orimlig begäran. Hen var inte bakom flötet.

    Svara
  6. AB

     /  08/03/2015

    Lady Dahmer har tydligen varit igång och propagerat för att hennes kroppsvikt inte är ohälsosam…

    Jacob plockar isär hennes argument ett efter ett här
    http://tranastyrka.se/ar-inte-overvikt-ohalsosamt/

    Man funderar ju lite varför de ständigt ska framställa fetma som något bra…

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/03/2015

      Hon blev överkörd i sitt gamla offernarrativ, så hon håller på och pushar för ett nytt.
      Om inte den gamla koftan klär, får en sticka sig en ny.

      Svara
      • Dreadlock

         /  08/03/2015

        Man får se det som en utveckling. Kakan har drivit hashtaggen #smalaförtycker för ca 1 år sedan. Nu är det ok att vara kraftig utan att någon automatisk förtrycker någon. 🙂

        Vissa tar lång tid på sig innan polletten slutligen ramlar ner.

        Vi får hålla tummarna. nästa år kanske kakan kommer på att hon själv i egen person är sin egen största fiende. Men det kanske är överkurs ?

        Svara
      • maria

         /  08/04/2015

        Vadå gamla? det har hon kört hur länge som helst: ”jag orkar inte leka med mina barn och blir andfådd av att försöka ta mig upp ur sängen MEN FETA ÄR INTE OHÄLSOSAMMA SÅ DET SÅ!!!!”

        hon har alltså på riktigt sagt att hon blir andfådd av att stiga upp. Och hävdar samtidigt att hon inte är ohälsosam.

        Svara
    • Anonymiserad

       /  08/07/2015

      Det enda problemet med vad Jacob skriver är att han utgår från BMI som skapades på 1800-talet då befolkningen var dels kortare ,dels använde kroppen mer fysiskt i sin vardag,dels hade ganska ont om pizzor och snabbmat.

      Svara
  7. Erik

     /  08/03/2015

    ”Vi är majoriteten”…
    Jag tycker det är så gulligt när de tar sig själva på så stort allvar.

    Svara
    • MJ

       /  08/03/2015

      Fast de är ju majoriteten.

      Svara
      • Erik

         /  08/03/2015

        Menar du på fullaste allvar att du tror att en majoritet av svenskarna anser att SL sprider rasism?

        Svara
        • MJ

           /  08/03/2015

          Nej.
          Men det är helt klart en majoritet som är emot SD. (Än)

          Svara
          • Erik

             /  08/03/2015

            Ja, det är jag också, men det är en rejäl skillnad mellan att vara emot SD och att anse att SL sprider rasism. Jag förstår verkligen inte vad du ville ha sagt med din psyops-liknande kommentar.

          • MJ

             /  08/03/2015

            Jag uppfattade inte att hans majoritet var så specifikt definierad.

          • Fråga Olle

             /  08/03/2015

            Så bara för att man är för något så betyder det automatiskt att man är emot något annat?!?
            Själv är jag för semester i Florida, alltså är jag emot alla andra länder i världen…
            Jävla knepigt resonemang, som dock älskas av vissa….”-är du feminist? Nej! Ah alltså är du emot jämlikhet!

          • Erik

             /  08/03/2015

            MJ: Ok, köper det, men jag hoppas att du nu sett hur specifikt definierad hans majoritet var, annars: ”[…] känn lyckan av hur många vi är som kämpar mot att #SLSpriderRasism. […] Vi är majoriteten.”

  8. gekko

     /  08/03/2015

    Rossana Dinnamarca, Eric Rosén, Soran Ismail, Pascalidou, Foujan Rouzbeh etc. The usual suspects på vänsterkanten dyker så klart upp och gråter ut om hur rasistiska och fascistiska SL och SD är. Väntar bara på att Arnstad och Ernman ger sina bidrag också så är hashtaggen komplett.

    Svara
  9. Dreadlock

     /  08/03/2015

    Såg just reklamkampanjen. Är det på riktigt ? Kan man i Stockholm köpa partipolitisk reklamplats på allmänningen i tunnelbanan ? Det känns ju onekligen som lite Orwellskt. Kanske jag borde dricka lite kollodialt silver för att komma ikapp Stockholms kommersiella kaliber ?

    Svara
  10. Nu var jag tvungen att kolla på reklamen fast jag inte bor i närheten. Sveriges enda opposition. Ja, har vi fler? Nu hoppade jag för säkerhets skull men inte så högt för knät jag skadade i bergsklättring säger Aj. Det tycks vara fler som säger Aj. Är detta sommarens tyngsta skandal? Något som förändrar Sverige, kanske världen?

    Svara
  11. michael

     /  08/03/2015

    SD får hoppas på att SL tar ner reklamen ett bättre tecken på att man är ett antietablissemangs parti kan man inte få.

    Svara
    • Svenne

       /  08/03/2015

      Ja, hur det än går så kan inte SD förlora på det här.

      Svara
  12. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • Ja, vänstern jobbar för högtryck …

      Svara
      • Anders Senior

         /  08/03/2015

        Ja, jag kan inte fatta att folk dessutom gått på den retoriska finten att SD skulle vara ett högerextremt parti?! Detta är egentligen en ”intern” maktkamp inom vänstern.

        SD är lika totalitärt och socialistiskt som SAP, F! och V, skillnaden är att SD håller (National)socialismen inom landets gränser.
        Samma retorik, samma budskap, skillnaden är bara vilken målgrupp de riktar retoriken mot:

        Svenskar-Invandrare
        Kvinnor-Män
        arbetare-”överklass”
        (Arier-Judar)

        Att kalla SD högerextremt är som att säga att Finland ligger västerut, extremväster.

        Svara
        • MJ

           /  08/03/2015

          Oväntat klarsynt av dig (det här med likheterna mellan hat- och syndabocksideologierna, inte att du tror att det är vänster)

          Svara
          • Anders Senior

             /  08/04/2015

            Jorå, de är vänster.
            Samma kommunistiska pack hela bunten.

            Kollektivet mot individen vet du, en sann liberal höger ser individens rätt före kollektivet, oavsett vilket godtyckligt indelat kollektiv det än må vara.

          • MJ

             /  08/04/2015

            Ja det är förvirrat av dig.

            Men att se likheten mellan att ge sig på olika grupper imponerade. Jag trodde att du var samma sort som de flesta här.

          • MJ

             /  08/04/2015

            De flesta här är ju alltså bara emot feminismen för att de är vita män och de tycker att svartskallemän ska vara syndabockarna istället.

          • Pelle2

             /  08/04/2015

            Eller hur MJ ? Vi är rasister allihopa utom du som får änglarna att att framstå som djävlar.
            Nog för att jag vet att du är en oförskämd och arrogant jävel men att påstå att andra är rasister utan bevis är magstarkt.
            Att dessutom påstå att vi är emot radikalfeminismen bara för att vi vill att svartskallarna skall vara syndabockar är ju direkt idiotiskt.
            Personligen tycker jag att du går över gränsen mer och mer och borde blockas permanent.

          • Anders Senior

             /  08/04/2015

            Nå MJ!
            Vilka är de då, om de nu inte är vänster?
            Väntar på svar…..

          • MJ

             /  08/04/2015

            Jag är blockad permanent. Mina kommentarer måste gå via censuren så att de inte är för skarpa eller för triggande.
            Du vet, precis som på Södertörn.

          • Pelle2

             /  08/04/2015

            @MJ Du är inte blockad på så sätt att inga kommentarer från dig slipper igenom utan dessvärre alldeles för många kommentarer enligt mig.
            Om du kan komma undan med att svepande anklaga de flesta av oss för att vara rasister och regelbundet tala om vilka idioter vi andra är så har du fått alldeles för mycket spelrum.
            Som många andra tycker jag att du är ett stort troll som enbart vill säga emot alla andra och du har egentligen inget intresse av en debatt.
            Du vill bara framstå som överlägsen och en intellektuell gigant i dina egna narcissistiska ögon.
            Toklandet gör naturligtvis som han vill vad gäller vilka kommentarer han släpper igenom men i mina ögon har du inget i detta kommentarsfält att göra.
            Gå och kommentera på V,s eller Norrskensflammans hemsida så kommer du få många fler gillande kommentarer än här och kan riktigt njuta av ditt eget självförhärligande.

          • Anders Senior

             /  08/04/2015

            Väntar fortfarande på svar…..
            Istället för att yra om att du är blockad, vilket du uppenbarligen inte är, så kan du väl svara på frågan?

          • MJ

             /  08/04/2015

            Nejdå, de har precis samma syn som er på vad debatt är och att triggande åsikter inte ska tillåtas.

            Det är ju bara olika grupper ni skyller allt elände på, i övrigt är ni väldigt lika.

          • Anders Senior

             /  08/04/2015

            Det är fortfarande inget svar på min fråga:
            Vilka är de då, om inte vänster?

          • MJ

             /  08/05/2015

            De är höger.
            Höger – vänster handlar om hur stora klassklyftor man vill ha.

          • Anders Senior

             /  08/05/2015

            Så du menar alltså på fullaste allvar att feminister och kommunister är höger?!
            Jajisses!
            Tack MJ, du gjorde just min dag, skrattade så jag fick kramp i magen.
            Så du menar alltså att VÄNSTERpartiet som är ett av dessa partier som polariserar grupper mot varann, som vi tidigare var överens om att det var olika yttringar av samma ideologi själva verket är höger?

            Ok, men vilka är vänster enligt din uppfattning då?

            Jag måste tyvärr rätta dig gällande vänster/höger.
            Det är som tidigare sagts kollektivet i förhållande till individen, och har inget med klassklyftor eller ekonomi att göra, till höger existerar nämligen inga klasser.

            Det är endast vänstern som klassifierar folk enligt de olika premisserna som tidigare tagits upp, det är vänstern och endast vänstern som i sitt ”intersektionalitets”-vurm indelar folk i olika kombinationer av klasser där kön, inkomst, läggning, religion, ursprung, avgör om du är ”över” eller ”under” någon annan i den intersektionella listan, klassen.

            Till höger finns inte detta, det finns inget som heter ”klass” därmed heller inga klassklyftor. till höger finns endast en mångfald av individer .

          • Anders Senior

             /  08/05/2015

            Det är nog det som är det mest sorgliga med vänstern, de för egentligen alltid sin klasskamp mot sig själva och deras hjärnspöken. Vi andra lever redan i den klasslösa värld socialisterna strävar så hett efter.

          • Anders Senior

             /  08/05/2015

            ….och det är därför de ständigt misslyckas i sina försök, de kan helt enkelt aldrig bli nöjda, de hittar bara på nya imaginära orättvisor hela tiden….

            Fan, socialism är ju snarare en psykisk diagnos än en politisk inriktning när jag tänker efter….

  13. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  14. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/03/2015

      Skulle väl tro att vänstertomten Feiler,borde väl för övrigt byta namn till Failer,plankar i vilket fall som helst.Nu har han bara hittat ett sätt att legitimera sitt beteende…

      Svara
      • notsure

         /  08/04/2015

        Tror snarare att han åker Taxi för dina pengar precis som resten av champagnevänstern.

        Svara
  15. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • Björn

       /  08/03/2015

      Men… Om folk plankar och inte ”betalar ett skit”, så MÅSTE ju SL ta in ÄNNU FLER reklamkampanjer! Då återuppstår ju tredje Breivikriket ÄNNU snabbare!

      Svara
  16. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • Lövet

       /  08/03/2015

      …det är ju ungefär vad Aftonbladets kultursida brukar skriva..,

      Svara
  17. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  18. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • Björn

       /  08/03/2015

      Vem stal Paskan den där formuleringen av?

      Svara
    • Jag tycker att Pascalidou borde påtala att tiggarna är en tillgång för Sverige, precis som flyktingarna i Grekland är det för Grekland.

      Svara
  19. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • Bra, där urvattnar hon sig själv ännu mer. veronica ”allt jag inte gillar är fascism” svärd är en av fullblodsdårarna vars politiska karriär är långt inne på övertid.

      Svara
  20. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  21. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  22. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  23. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/03/2015

      Ja,du är väl en intersektionalitetstomte som tycker att alla förtrycker dig..

      Svara
  24. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • Erik

       /  08/03/2015

      AWAB… Är det som ACAB, men med lite rasism istället för polisförakt?

      Svara
  25. Svenne

     /  08/03/2015

    Twittervänstern har verkligen gått bananas…
    Jag börjar tro att SD och den radikala vänstern behöver varandra.

    Svara
    • Erik

       /  08/03/2015

      Ja, jag tror inte ens att SD hade räknat med ett sådant här kraftigt genomslag. Det är NÄSTAN så att jag börjar få foliehattstankar om att SD har en massa infiltratörer bland twittervänstern som hjälpt till att få igång hetsen.

      Om man kollar in delar av Twitter idag verkar det nästan som att SD:s lösning på tiggarproblemet är koncentrationsläger och att SL gladeligen ställde upp med tåg för att transportera tiggarna dit.

      Svara
      • Svenne

         /  08/03/2015

        Ja, parallellerna till det tredje riket står som spön i backen… Hysteriskt. Om folk verkligen tror på vad de skriver, så har den svenska skolan sannerligen gjort ett dåligt jobb.

        Svara
      • Olof

         /  08/04/2015

        Det har förmodligen att göra med postmodernisternas fantasi om att språk formar uppfattning (den diskrediterade Sapir Whorf teorin). Säger man ‘rasist’ och ‘nazist’ om någon tillräckligt mycket så tror folk att det är så.

        I själva verket så fungerar ju verkligheten tvärt om; betydelsen i språket förändras beroende på hur det används. Säg ‘rasist’ om vad som helst och ordet förlorar sin mening. Är det nån som ens bryr sig om vänstern kallar någon rasist numera? Det enda det betyder är ju ‘någon vi inte gillar’. Och på samma sätt är PK språket med att kalla olika folkgrupper för nya saker då de gamla fått en negativ konnotation meningslösa; det nya ordet får med sig den negativa konnotationen från det gamla.

        Svara
  26. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  27. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  28. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  29. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  30. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  31. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • michael

       /  08/03/2015

      Kulturellt brukar betyda vänster,feministiskt,antirasistiskt och hat mot SD,så jag förstår att Schlyter gärna ser att annonsplatser ska ges kulturella uttryck istället.Man kan ju låta sig inspireras av Moskvas tunnelbana och hur den såg ut under sovjet tiden.

      Svara
  32. Svenne

     /  08/03/2015

    Och självklart så blir det demonstration…

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/04/2015

      Av en Metrokrönikör. Vilken överaskning.

      Svara
    • När sökte man tillstånd om tomtemarschen och i så fall hur fort gick den igenom …?

      Svara
  33. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/03/2015

      Ja,självklart är det ett hat mot henne som feminist att lägga upp skärmdumpar på hennes tweets.Twitter är ju ett oerhört privat medium vars innehåll inte är ämnat att bli offentligt.Att dessutom berätta att hon har kandiderat till Fi,vilket naturligtvis också är känt, är ett ännu värre hat…

      Svara
  34. Svenne

     /  08/03/2015

    Vandaler.

    Svara
    • Uppvigling är väl fortfarande olagligt eller har vänstern plickat bort det också …?

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/04/2015

        Twitter ersatte den öppna psykvården. Låt de ventilera så ska du se att de lugnar ner sig och låter bli att faktiskt göra något.

        Svara
  35. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  36. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/03/2015

      Ytterligare en vänsterpartist som demonstrerar för yttrandefriheten.Men vem är förvånad ?
      Censur och åsiktsförtryck finns i kommunisternas DNA.

      Svara
    • QED

       /  08/04/2015

      Se upp för SLs ordningsman då …

      Svara
  37. MiT

     /  08/03/2015

    https://twitter.com/andreasekstrom/status/628164420754083840
    Jaha, han tog bort den. Nåja, här är den i alla fall

    Svara
  38. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  39. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • Jan

       /  08/03/2015

      ”De är obildade lågpannade as”. Lägg den repliken på minnet när Andreas Ekström orerar om rasism och nazism nästa gång. Här har vi alltså vad Andrea Ekström anser (indirekt) om en miljon svenskar. Ofiltrerat och rakt på sak, för en gångs skull….

      Svara
  40. Dreadlock

     /  08/03/2015

    Äntligen kom den vita röken ur skorstenen.

    Domen föll alldeles nyss : http://cornucopia.cornubot.se/2015/08/nyttiga-idioter-delar-motstandarnas.html

    Hej på oss idioter 🙂

    Svara
    • Lövet

       /  08/03/2015

      Jo Wilderäng är ju också d…t smart – nästan lika intelligent som MJ och precis som denne så skulle han kunna gå hur långt som helst om han inte hämmades av en till självutplåning gränsande ödmjukhet.

      ..,tycker det är lite av ”American Apparel-plagiat” över propagandstrategin, men det funkar.
      …,varje gång.

      Svara
  41. Jan

     /  08/03/2015

    Så, twittervänsterns logik: Den som tycker att det är bekymmersamt att andra länders befolkningar sitter utanför våra butiker och tigger är alltså nazist?

    Svara
  42. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/03/2015

      Hur skulle det vara om Jason slutade låtsas vara ett offer och erkänner att han är en hycklare och dubbelmoralist ?

      Svara
  43. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  44. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
  45. MiT

     /  08/03/2015

    Nä, bättre att låta övriga Sverige betala så att Malmö inte kursar

    Svara
    • Pelle2

       /  08/03/2015

      Så GP,s ledarsida är alternativt media.Gäller detsamma de övriga rikstidningarna ?

      Svara
  46. Låt mig testa deras ”logik” lite snabbt. Så om jag inte gillar budskapet i en film på biografen så är det helt rätt för mig att smita in gratis och se filmer ?

    Svara
  47. SD är varken sjukdomen eller medicinen, de är symptomet

    Svara
  48. Huvudnyhet just nu på TV4 nyheter. Suck! Finns det ingenting viktigare?

    Svara
    • Slatan

       /  08/05/2015

      Men hör och häpna…i Lilla Aktuellt på barnkanalen så tar man upp det idag och säger ”så får man inte göra” om att vandalisera politisk reklam. Lite otippat faktiskt… 🙂

      Svara
  49. Svenne

     /  08/03/2015

    Ut och cykla… 🙂

    Svara
  50. Svenne

     /  08/03/2015

    OT: Westerholm tror på regeringsombildning:

    Svara
  51. Svenne

     /  08/03/2015

    Plankning – RS avser Soran Ismail, komiker på vänsterkanten.

    Svara
    • Jag trodde man fick betalt för att få gå på Ismails uppträdanden … Annat verkar inte vettigt …

      Svara
  52. Erik

     /  08/03/2015

    Nä, nu börjar jag få ont i magen av alla popcorn jag ätit under dagen…
    Återstår att se om det händer något på demon imorgon.

    (Jag undrar bara vad SD hade för syfte med reklamkampanjen. Det är ju väldigt lång tid till nästa val. En chansning för att bli största parti i någon opinionsmätning?)

    Svara
    • Anders Senior

       /  08/04/2015

      Syftet med kampanjen?

      Visserligen långt till nästa val, men jag tror en vinnande taktik är just vad de gör, långsiktigt arbete. Övriga partier som kastar ihop något några veckor innan valet för att sedan glömma alltsammans efter valet ger inte direkt något förtroende….. Denna lilla kampanj på en enda plats har garanterat gett dem mer uppmärksamhet än tusentals plakat bland de andra 2018.
      En sådan kampanj i halvåret fram till 2018…. Om det nu inte blir omval innan dess…

      Jag tror f.ö. det är det de plockar röster på; till skillnad från övriga partier är de åtminstone konsekventa och står fast i sin övertygelse över tiden. Något för de andra vindflöjlarna att ta efter.

      Inte minst DÖ bevisar ju att inga av de andra partierna är att lita på.

      Så vad föredrar man?
      Ett parti som är tydligt och står för sin politik eller grisen i säcken?

      Svara
      • JW

         /  08/04/2015

        Tycker det talar om att det blir evt. nyval eller ombildning av regeringen när riksdagen slutar semestra.

        Svara
    • Olof

       /  08/04/2015

      Jag tror de tjänar på att kontinuerligt provocera tokvänstern eftersom det till skillnad från vad nellie här tror inte är SD’s kampanj som normaliserar rasism, utan vänsterns konstanta ‘whaaa, alla som inte är vi är rasister’ som normaliserat rasism. Fortsätter det så här så lär ‘rasist’ betyda ‘alla som inte är Jonas Sjöstedt och Gudrun Schyman’ vid nästa val. I det läget har det kortet förlorat all makt och SD har i princip lyckats plocka bort ett kort ur sina motståndares arsenal och behöver inte ens vara lika duktiga på att dölja den faktiska rasismen; det är ingen som bryr sig om någon kallas rasist längre.

      Svara
  53. Svenne

     /  08/03/2015

    Är Bamse rasist?

    Svara
    • Anders Senior

       /  08/04/2015

      Han är väl en brunbjörn, så han torde som rasifierad sparka uppåt enligt vänsterns intersektionalitetsanalys, oavsett.

      Svara
  54. Svenne

     /  08/03/2015

    OT: Kanske i kombination med p-platser:)

    Svara
    • När jag var liten, skrapade folk bort andra bokstäver, så där stod:

      RÖK FÖR JUDEN

      Därför var vi aldrig osäkra på huruvida förintelsen ägt rum, trots att vi ännu inte kommit till den årskurs där man läste om den.

      Svara
  55. Svenne

     /  08/03/2015

    ”Skadegörelse på reklamaffischer”

    Svara
  56. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • MJ

       /  08/04/2015

      Kommer ni ihåg när nazister i Ukraina gav sig på poliser på maidan-torget varje dag i flera månader?
      Vad tyckte ni då? Rätt eller fel?

      Svara
      • Mallemattias

         /  08/04/2015

        ..och vad tycker vi om USA! Hallå! USA!!!!

        Svara
        • Svenne

           /  08/04/2015

          ..och vad tycker vi om Israel! Hallå! ISRAEL!!!!
          Och apartheid i Sydafrika…

          Svara
          • Lövet

             /  08/04/2015

            Och vad tycker vi om IS! Hallå IS!!!!

      • Anders Senior

         /  08/04/2015

        Det är ju precis det jag skrev tidigare, samma socialistiska vänsterpack, allihop.
        Oavsett om de kallar sig Nazister, socialister eller kommunister…

        Svara
        • MJ

           /  08/04/2015

          Märker du att du får upptummar för att fåren inte fattar vad du skriver?

          Svara
          • Anders Senior

             /  08/04/2015

            Eller så är det precis det de gör, ditt lilla troll.

          • Anders Senior

             /  08/04/2015

            Men du kan ju istället för att idiotörklara ”fåren”, tala om vilka de är då, om de nu inte är vänstern… -Så kan vi se vem som blir idiotförklarad efter det?

          • Lövet

             /  08/04/2015

            Slit dig från tangentbordet, gå nerför korridoren och ta en sossefika tillsammans med de andra överåriga ”Unga Örnarna” nu…
            …du har tappat det lilla du haft av finess i ditt trolleri…

          • MJ

             /  08/04/2015

            Det är ganska ointressant, men syndabocksideologier handlar inte om höger och vänster, de finns på båda sidorna.

            Det intressanta är att folk här är vita män som tycker att det är hemskt att klaga på vita män. Istället ska man bara klaga på män som inte är vita.

          • Anders Senior

             /  08/04/2015

            Det är inget svar på frågan; vad är de då, om det inte är vänster?
            Jag tycker tvärtom att det vore väldigt intressant att få din syn på vad som är vänster….

          • Anders Senior

             /  08/04/2015

            -och vad dessa är om de inte är vänster….

          • Anders Senior

             /  08/04/2015

            Väntar på svar………

        • Hr MJ m.fl. är inte medveten om att precis som du är inne på, att (alla) vänsterideologier utgår ifrån kollektivet, medan (alla) högerideologier utgår ifrån individen. (Detta förvirrar jänkarna bl.a.) Nationalsocialism (ä.k.s. vänsteruttrycket ‘nazism’, vilket är enbart en rökridå för att dölja ursprunget) utgår ifrån kollektivet, alltså är nationalsocialismen en vänsterideologi … (Tyska Farbror AH. och italienska Farbror BM. var båda socialister … Den senare blev t.o.m. utvisad ifrån Schweiz två ggr pga spridning av radikal socialistisk propaganda där … [1903 och 1904])

          Svara
          • MJ

             /  08/04/2015

            Flum och dumheter.

          • Verkligheten är hemsk ibland och förnekelse förändrar inte situationen …

          • Anders Senior

             /  08/04/2015

            Nej, det är skillnaden mellan klassisk vänster och höger…..

          • Anders Senior

             /  08/04/2015

            Han är nog mycket väl medveten om det Sasja, han försöker bara i vanlig ordning bland bort korten. Det är nog inte lätt att vara kommunist och behöva stå för det…

          • För att göra det ännu tydligare för MJ,

            Nationalsocialismen startades upp av en gruppering vars majoritet bestod av bolsjeviker. (gick t.o.m. att läsa om på Wikipedia, tills det blev censurerat härom året …) Bolsjevismen är sprungen ur socialismen (parallellt med fd kompisarna Lenins och Trotskijs irrläror), så om någon skall kunna övertyga mig om att nationalsocialismen är en högerideologi, så måste denne i så fall övertyga mig om att både socialism och bolsjevism är det också, innan det sker … På den politiska skalan hamnar nationalsocialismen mellan socialismen och kommunismen, vilket motsvarar bra de antal människoliv som gick till spillo pga av resp. ideologi under 1900-talets första hälft …

            Tänk vad mycket det finns att lära …
            … bara man kan ta sig förbi vänstercensurens klåfingrighet … (censur kan aldrig förändra det som hänt …) Ju mer man lär sig om vänsterideologier, ju mer inser man att det skiljer märkbart mellan det teoretiska och det prakticerade … Man inser då till slut att vänsterideologier är dömda att misslyckas, så fort första ‘spadtaget’ tas …

          • MJ

             /  08/05/2015

            Nej de var inte bolsjeviker. Nazismen och fascismen kallades för tredje ståndpunkten, varken höger eller vänster. Det fanns t.ex. vänsternazister som Röhm och bröderna Strasser och det fanns högernazister som Hitler.

            Men du har en definition av vänster-höger som nyliberalerna hittade på på 90-talet. Och använder man sådana postmoderna flum-teorier så blir det mesta tokigt.

          • MJ,

            ordet ‘flum’ är och förblir hårt kopplat till vänsterrörelsen … än idag. (tänk ‘flower power’-rörelsen, som lät drogerna tala isf förståndet … tänk dagens radikalreminister, som även dom prioriterar allt annat än tankeverksamhet … osv …)

            Ledsen, men du och dina gelikar har inte mandat för att kasta obekväma saker över det politiska mittplanket!

            Så då hjälper det inte att du kommer viftades med en tillrättalagd vänsterideologisk postmodernistisk idé om hur det var. Du har svalt den vänstercensurerade ”faktan” med hull och hår …

        • Anders Senior

           /  08/04/2015

          Och du höll då med om det MJ, och tyckte jag var klarsynt.

          Svara
      • Icke-svensk

         /  08/04/2015

        It seems to me that there are a lot of people nowadays who are very happy with Hitler because he and his companions provided for a pretty useful ”stick” to batter people with.

        Svara
        • Anders Senior

           /  08/04/2015

          this is not about Hitler in perticular, it is about different expressions of socialism.

          Svara
          • Icke-svensk

             /  08/04/2015

            I know but I really wanted to say this :$

  57. MiT

     /  08/03/2015

    Svara
    • Ett mycket märkligt uttalande i mitt tycke. Allt gott ledarskap utgår från de egna handlingarna. Om jag förväntar mig rak och tydlig kommunikation så måste jag också praktisera det själv. Om jag förväntar mig hög skattemoral så måste jag också praktisera det. Har dom här människorna aldrig haft barn är min fråga? Monkey see, monkey do.

      Svara
      • Anders Senior

         /  08/04/2015

        Vaffan, de är ju de goda!
        Klart att de kan göra så, så länge de erkänner att det är fel; de är ju DE GODA!
        Det är ju bara elaka kapitalister som gör så!
        När de gör det är det ju skillnad, för de är ju DE GODA!

        Det är ju för en god sak!

        Då är ju allt tillåtet, inklusive omskolningsläger för de onda kapitalisterna….
        De bekämpar ju bara kapitalismen med dess egen medicin.
        I deras värld är det inte alls dubbelmoral, för de är ju de goda som har rätt!

        Svara
      • Anders Senior

         /  08/04/2015

        ….På samma sätt som de gillar män, men hatar manlighet, ”Patriarkatet”.
        Så gillar de kapitalister som Krumbuktu, men hatar kapitalismen, ”etablissemanget”…

        Svara
    • michael

       /  08/04/2015

      Greiders twitter visar på ett väldigt bra sätt att vänstern gått all in när det gäller postmodernismen ”viktigare vad T säger än vad han gör” det kan vara bra att komma ihåg för alla,så länge som man propagerar vikten av god moral så kan man vara hur omoralisk som helst enligt vänstern.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/04/2015

      Är Greider verkligen så korkad att han menar att det är ok för en vänstermänniska att ha en moral för andra och en för sig själv ? Visserligen är det ju många vänsterpolitiker som handlar på det sättet men dom har åtminstone varit smarta nog att åtminstone låtsas vara ångerfulla.Greider blir dummare och dummare för vart år som går..
      Det får mig också att undra vilka lik i garderoben som Greider har.Skulle vara extremt kul om någon grävde fram något om honom.

      Svara
      • Anonymiserad

         /  08/07/2015

        Tvärtom Pelle.
        Greider är rätt smart.
        Jag ska dra ett exempel
        (jag menar inte DIG specifikt när jag skriver DU)

        Ponera att du har fått din identitet kapad din Facebook och Twitter och allt vad du gör styrs av nån annan.
        Vad gör du?Du har egentligen bara ett av två val.

        1)Du försöker stänga ner ditt sociala online-liv så gott det går och vågar dig eventuellt ut med en ny Facebook,email,Twitter eller vad det nu är om nåt halvår.
        Under den tiden har du levt under radarn för att inte utsättas för nya attacker.Risken finns att du blir kapad igen.Eftersom sannolikheten är att du inte har lärt dig vad du gjorde ”fel” förra gången.

        Eller
        2) Gör-en-Göran
        (detta kallas generellt ”Overflow”)
        Flooda ALLT du kan.Dumpa information till höger och vänster helt vanliga ”uppdateringar” som inte betyder något,(främst att rekommendera för privatpersoner som inte vill behöva stå för något nån annan skriver.annars är alternativet att logga allt och hävda hack)gärna med flera olika konton under samma namn om möjligt.

        Har man råd är det dessutom extremt effektivt att anställa några hyfsat bevandrade inom social media.Det går smidigt att betala via paypal eller liknande och summorna behöver inte bli så stora om man får till ett bra ”kontrakt” exempelvis 10 000 kommentarer för x antal pengar.

        Dessutom är det positivt att det postas mycket från olika Ip-nummer gör det mycket svårare att nåla(pinpointa) någon.Det är inte bara ”likes” man kan lägga pengarna på.

        Chansen finns att någon kommer undra vad du är för en jävla tomte och försöka gräva på dig,men det enda som kommer komma fram är 200 000 google resultat på ”din” idioti de senaste halvåret.
        Och allt annat ..Det där som du VERKLIGEN menade men inte kan stå för, eller det som är det riktiga du, är dränkt i ett hav av all den andra skiten ”du” slängt runt omkring dig.
        Det krävs energi för ett overflow massor av energi.Men det är för vissa bättre än alternativet att stänga av datorn och leva i den riktiga världen.
        Jag har dock aldrig förstått fascinationen för Facebook och dylikt på det sättet som ”normal” användarna.

        Svara
    • Nilsson

       /  08/04/2015

      Gäller detta även MP-politikern som blev fälld för våldtäkt? Han verkade ju för hårdare sexualbrottslag.

      Svara
    • Svenne

       /  08/04/2015

      Sådärja…
      Tes: I slutändan viktigare vad T gör än vad han säger. Annars krymps politik till hyckleri.

      Svara
  58. Liten

     /  08/04/2015

    Jag skiter väl i SL, jag kör bil. Gör som mig, kör mer bil! 🙂

    Svara
  59. MiT

     /  08/04/2015

    Svara
  60. MiT

     /  08/04/2015

    Snart snyftare i dumheter24 om hur utsatt hon är? Först kalla folk lite av varje, vänta lite, casha in några kommentarer (räcker det inte så tar man den värsta och sätter ihop med några andra så det ser mycket ut), sen lipa för att man får reaktioner på det man kallade folk.

    Svara
  61. QED

     /  08/04/2015

    OT : Wikipedia ska bli mer jämställt

    ”Den manliga dominansen är stor bland de som bidrar till Wikipedias innehåll. Wikimedia Sverige hör till de som arbetar för ett mer jämställt förhållande och får statligt stöd för att locka fler tjejer och kvinnor. ”

    http://unvis.it/www.dn.se/ekonomi/wikipedia-ska-bli-mer-jamstallt/

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6223846

    Svara
    • Lövet

       /  08/04/2015

      Bilden av ”Kvinnors hjälplöshet” kan nog inte tecknas tydligare…

      Svara
      • David Engström

         /  08/04/2015

        Detta om något borde väl vara definitionen av kvinnoförnedring:

        ”Det handlar om att ha källor till det man vill skriva, hur man tekniskt gör för att redigera och var man ska klicka för att komma åt redigeringsknappen till exempel, säger Sara Mörtsell.”

        Svara
    • jaha

       /  08/04/2015

      Väl använda skattepengar, verkligen…

      ”Den ideella föreningen har de senaste tre åren fått stöd från Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor. Årets närmare halv miljon kronor går till regelbundna så kallade skrivstugor för att komma till rätta med problematiken.”

      …och på tal om Wikipedia:

      Diskussion:Myndigheten_för_ungdoms-_och_civilsamhällesfrågor

      ”Någon ändrade nyss från:

      Ungdomsstyrelsen fördelar också bidrag till ungas fritid och föreningsliv
      samt till integrations-, jämställdhets-, folkrörelse- och minoritetsprojekt.

      till detta:

      Ungdomsstyrelsen fördelar också bidrag till ungas fritid och föreningsliv
      samt verksamhetsbidrag till kvinnoorganisationer, etniska organisationer och hbtqorganisationer.

      Är det inte skillnad på projektbidrag och verksamhetsbidrag? Får kvinnoorganisationer verkligen verksamhetsbidrag? Är det enbart kvinnoorganisationer som kan få bidrag för jämställdhetsprojekt eller är det möjligt även för annat jämställdhetsarbete? –Lajm 28 februari 2012 kl. 16.13 (CET)”

      Ja det kan man undra. Ganska talande är det i alla fall…

      ”– Det är så klart att mänsklighetens samlade kunskap inte bara ska vara männens kunskap. Så vi vill ha en stor bredd i att människor med olika erfarenhet och olika kunskaper kan dela det, säger Sara Mörtsell.”

      Kunde hon inte bara ta pengarna och hålla käften?

      Nej hon var förstås tvungen att göra ett efterblivet radikalfeministiskt uttalande om att ”mänsklighetens samlade kunskap” inte bara ska vara ”männens kunskap”.

      Sara skulle inte ha någon Wikipedia att sprida sin feministiska ”kunskap” på, än mindre dator och Internet, om inte män hade skapat och försett henne med det. Sara skulle inte heller sett röken av några skattepengar. Hennes utspel framstår därför som både otacksamt och ouppfostrat.

      Svara
  62. morpheus

     /  08/04/2015

    Men en fittbild däremot…

    Svara
    • Vissa bygger sandslott på stranden, andra ritar … S. Freud hade gillat att analysera detta, om han levt idag …

      Svara
  63. Karl

     /  08/04/2015

    Ja jag säger då det.
    2018 blir ett härligt år. Motståndarna till den nu pågående lagliga och högst demokratiska partikampanjen i tunnelbanan kommer att fortsätta väsnas och spela ut sina inkonsekventa vänsterargument under de kommande åren, så när valåret 2018 är här kommer positionerna vara ytterst tydliga över hela samhället. I pincip blir det så att alla som inte är som Somar Al Naher eller generalfeministen Anna Ardin kommer att rösta på SD. Detta kommer delvis att bero på vänsterns, miljöpartiets och feminismens oavbrutna attacker på landets enda oppositionsparti. Hela vänstermaffian biter sig själva i svansen gång på gång till SDs stora glädje givetvis.
    Fortsätt så alla vänsterpredikanter så har ni snart retat upp precis hela befolkningen, så att man år 2018 kommer gå man ur huse för att på allmän grundprincip rösta på det enda parti som tar ställning för Sverige.

    Svara
  64. Dreadlock

     /  08/04/2015

    Såg på text tv nyss att JK kommer att utreda reklamkampanjen. Det behövs faktiskt. En översyn över vem som tog beslutet på Stockholms läns landsting för att överlåta betalt reklamplats till ett politisk parti som driver dagsfärska populistiska budskap.

    Om det blir helt och hållet tillåtet att ett skattefinansierat landstingsbolag säljer politisk reklamplats på allmänna platser, finns det snart inget område kvar där vi skattebetalare som finansierar dylika reklamplatser , slipper få politiska budskap nedkörda i halsen.

    Detta gäller förstås inte enbart SD-Reklam. Det gäller ALL slags reklam.

    Svara
  65. Dreadlock

     /  08/04/2015

    I Statens färska upplaga av ”Kulturnytt” diskuteras den sakta död som papperstidningars litteraturkritiker genomgår just nu. Samma Bokrescensioner delas av flera tidningar inom samma ägarkonglomerat.

    Det är självklart en konsekvens av krisen inom papperstidningsutgivare. Det som förbryllar en lite är att man menar att mångfalden i litteraturkritiken tar stryk eftersom man menar att författarna kanske inte får en helt och hållet rättvis behandling av sitt verk när det finns färre antal kritiker.

    Men ingen har talat om den oerhörda likriktningen av litteraturkritikernas uppdrag av papperstidningarnas redaktion ? dvs rena reklamkampanjer för tidningsförlagets egna utgivningar (Bonnier,Aftonbladet m.fl.

    Håhåjaja.

    Framtiden litteraturkritiker finns här : http://tidningenkulturen.se/index.php/litteratur/litteraturkritik

    Men,det är ingen trygg anställning med 30 papp i månaden. Lika bra det. Litteraturkritik ska drivas av passion inte kommers. Så jag fattar inte vad Svt ”Kulturnytt” inte förstår som minsta barn kan räkna ut.

    Svara
  66. Karl

     /  08/04/2015

    Så där ja. Nu är vänstermaffian samlad och genomför jätteprotester och demonsterar på stadens torg och gator mot ett demokratiskt valt riksdagsparti.
    Världsrekord i hyckleri alltså.
    Som MiT så klokt klargorde inledningsvis; ” hoppa! – hur högt? ”
    Tydligen hoppas det nu väldigt högt på huvudstadens gator.
    SDs reklamare kan nu luta sig tillbaks och njuta av en kampanj med maximal utdelning.

    Svara
  67. Karl

     /  08/04/2015

    Ja då har alltså vänsterpöbeln organiserat en attack emot både demokratin och tunnelbanemiljön då de i samlad formation vandaliserade SDs politiska budskap genom att slå sönder de monterade reklambudskapen i tunnelbanan. Hela attacken mitt framför vanliga resenärer och barnfamiljer. Hundratals vänsterligister och invandrare slog till skoningslöst mot demokratin denna kväll.
    Nog förstår alla att folk sluter upp bakom SD då dess motståndare på sådant sätt visar sitt sanna innersta och hänfaller till vandalism och kriminalitet och angriper vår svenska demokrati.

    Svara
    • Anders Senior

       /  08/04/2015

      Ja, det är väl bara att gratulera SD till några procent till.
      I den här takten kommer de att ha ensam majoritet 2018.

      Svara
  68. Sven

     /  08/04/2015

    Har varit ute i Europa och rest i juli, mest Tyskland och Frankrike. Där har man inte problemet med tigger synligt offentligt, bara några få äldre män som tigger vid kyrkor. Så på något sätt kan man lösa det problem som SDs kampanj påtalar. påståendet att Sweden can do better är således korrekt.
    Jag inser att många andra partier hatar SD för att dom tar väljare av dessa partier men det är ju faktiskt så att den som försöker informera om ett problem och lösa det är hjälte, inte buse.

    Sen är ju inte heller Frankrike så välskött vad gäller flyktingar. Dom borde förtsås rensa upp i djungeln i Calais, registrera alla och asylpröva dem i Frankrike som i brist på bättre bevis faktiskt är första asylland för dem som upphäller sig i Calais. Men det är förstås samma problem som Sverige får, att flyktingar undanhåller sig registrering i första asylland och satsar på länder som de tror ger dem bättre förmåner, alltså att politikerna i landet är gummiryggar som låter ursprungsbefolkningen ta notan för felaktig invandringspolitik.

    Svara
  1. Only in Sweden… | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: