Feminister i arbete: Spottar på en rumän och misshandlar en judezigenare

De fina feministerna är igång igen med sin intersektionalitet, den här gången betydde visst maktordningarna att man får misshandla en judezigenare (han kallar sig själv så) och spotta en rumän i ansiktet.

Och är det feministerna som är igång? Tja, det har ju kryllat av feminister på twitter och facebook som har hetsat upp sig så de nästan… på sig av SD:s reklam och varit ganska aggressiva i sina beskrivningar av både reklamen, SD och vad den ”antirasistiska” demonstrationen ska handla om. Och det var en majoritet feminister som hojtade i förrgår under taggen #SLspriderrasism

foujandemo

En som var riksdagskandidat för Fi i höstas. Fi skrek ju AFA-ramsor vid sin valvaka i höstas också så…

hellgrenexpressen

Redaktör på Expressen Kultur. Den går att tolka som en varning, att man ska gå andra vägar för att undvika men jag tycker det mer är en uppmaning att gå dit, att ordvalen polis och fotografer??? är ”redo för konfrontation” tyder på det. Men jag hoppas jag har fel! Men tydligen farliga typer de där fotograferna, akta er för dem.

alltåtalla

Allt åt Alla klassas som en våldsbejakande extremistorganisation av Mona Sahlin. Och om till och med hon gör det så… Och de är givetvis talare också… Och står nära feminismen…

fisarefrånlund

Fast då får man upplösa Fi också men det tänkte nog inte Fisaren från Lund på? Och man ska komma ihåg att Fi är de enda parti som förordar ”läger” för oliktänkande…

Det finns massor med tweetar från gårdagskvällen om man orkar leta.

Men tillbaka till misshandeln av Chang Frick, han är alltså både jude och zigenare. Då borde han ju stå långt ner på feministernas omhuldade intersektionalitetstrappa? Kanske nästan på det nedersta steget? Ger man sig på honom så sparkar man ju definitivt nedåt och man får bara sparka uppåt enligt feministerna. Men det är så fiffigt att de kan själva placera sig var de vill på trappan och naturligtvis väljer de ju alltid det nedersta steget även om de är rika överklasstyper, det gäller bara att ha den rätta tron antar jag!

Och nu hände det att vita (förmodligen heterosexuella och kanske köttätare. Men de kan ha varit homosexuella veganer också!) feminister från medel- överklass helt plötsligt tyckte att en judezigenare stod över dem på trappan så de beslutade sig för att sparka uppåt lite. Och spotta på en rumän…

Outgrundliga äro maktordningarnas och intersektionalitetens vägar.

Här finns en mycket kort filmsekvens när genierna stormat T-banestationen och börjar riva ner reklamen.

Och som ni kan se så var folk som demonstrerade för tiggarna inte så givmilda när en tiggare ville ha några kronor. Kanske är lite som med Krumbuktu och skatteplaneringen? Greider tyckte ju att ord går före handling där, att Krumbuktu SÄGER att han är emot skatteplanering trumfar att han faktiskt skatteplanerar själv. Måste vara samma sak här antar jag, alla säger att de är så goda, givmilda och fina och det trumfar verkligheten som är tvärtom? En demonstration FÖR tiggarna borde ju vara rena guldgruvan för just tiggare kan man ju annars tycka…

skränandemobb

Ungefär så, en skränande flock med galningar skapar knappast trygghet på något sätt någonstans för någon människa.

Så det var som vanligt, en grupp yrkesdemonstranter som gillar att kravalla bestående av det vanliga gänget som brukar dyka upp. Ni kan söka på twitter efter de som brukar vara aktuella och ni finner dem…

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

77 kommentarer

  1. pelle2

     /  08/05/2015

    Den goda vänstern och feministerna förnekar sig inte. De som inte delar deras åsikter är det helt ok att misshandla såväl fysiskt som verbalt.
    Blir ju extra pikant när en före detta riksdagskandidat till Fi visar vilken idiot hon är. Fast det är väl å andra sidan ett krav att man är dum i huvudet för att stötta Fi.
    Det är ju som sagt var också kul att se hur intersektionalitetsteorierna och identitetspolitiken kan tolkas efter vilken person det rör sig om i sann postmodern anda. Huvudsaken är att radikalfeministerna och vänsteraktivisterna alltid står längst ner på stegen och alltid är mest förtryckta även om de är välavlönade medarbetare i media,politiken eller inom kulturen och motparten är en manlig uteliggare eller en rasifierad med fel åsikt.
    Dom här idioterna får mig att vilja spy !

    Svara
  2. Så länge jag inte ser ett avståndstagande, och ett från högern avståndstagande från DÖ ifall vänstern inte tar avstånd, så kommer jag inte rösta så länge de ansvariga finns i närheten av de demokratiska rummen. Så det kommer att ta ett tag innan jag lägger min första röst i lådan…

    Svara
  3. Anders Senior

     /  08/05/2015

    Ja vad skall man säga…..*

    Det är ju vänstern.
    Det är ju de som är den goda sidan!
    Förstår ni inte det?
    Detta gör de ju för er skull, för att ni skall känna er trygga, så vi kan gilla olika. Utan konflikter. Så att minoriteter kan röra sig fritt utan rädsla.

    Eftersom så få medborgare (inklusive minoriteterna själva) verkar förstå detta brukar proletariatet inom dessa ideologier ganska snabbt efter ett maktövertagande tillsätta politiska kommissarier (värdegrundsarbete, genusmedvetenhet etc.) för att inkludera deras humana politiska synsätt i undervisning och media. För de som fortfarande inte förstår brukar enda utvägen efter en tid vid makten vara att instifta olika typer av omskolningsläger, som F! Uttrycker det. Gulag är ju ett känt exempel på den verksamheten.

    Se bara på de fina föregångarna Sovjet, Kuba, Rumänien, DDR, Kambodja, ja listan kan göras lång. Det enda medborgarna där behövde oroa sig för var att vara oliktänkande, tänk så skönt att staten ser till så att du slipper oroa sig för rasism och kränkningar från dina medmänniskor. Det enda du behöver oroa dig för är ju dina egna tankar, och dem kontrollerar du ju själv!

    *Detta inlägg kan innehålla visst spår av ironi.

    Svara
    • Fina klasslösa samhällen du nämner …

      * Samma fotnot som kommentaren direkt ovan.

      Svara
  4. QED

     /  08/05/2015

    Den tiggande clownen in demonstrationsklippet är lite lik Paula Bieler tycker jag.

    Svara
  5. Daniel

     /  08/05/2015

    Vänstern gör bort sig totalt när de inte tar starkt avstånd från sånt här. Likaså polis och övriga etablissemang. Det enda det gör är att polarisera och tydligt visa att SD är de enda som klarar en lugn diskussion utan våld och att kasta glåpord. Man gör SD till offren och sig själva till mobbare.

    Hade man mött SD på samma plan hade man fått ge sig på några punkter där vänstern har fel, men ändå haft kvar makten. Nuvarande taktik +DÖ gör att SD tyvärr blir enda alternativet till extremvänsterpolitik, även för borgerliga röstande.

    Den borgerliga sidan är ett mysterium. De hade kunnat äga invandringspolitiken och faktiskt haft ganska hög invandring men med högre krav på de som kommer. Alternativen till dagens politik är inte noll invandring utan andra sätt att integrera och andra krav på de som kommer. Istället lägger sig högern platt för vänstern och går helt emot alla värderingar man har när det gäller frihet under ansvar, människors egna kraft och rättssamhället.

    Detta hade högern kunnat göra utan att blanda in SD alls, men man valde istället att bara ge upp.

    Svara
    • Jonte

       /  08/05/2015

      Den svenska borgerligheten agerande är ett mysterium, det verkar som de inte tror att en riktig borgerlig politik förmår vinna val i Sverige och att de därför måste kopiera vänstern. De lämnade ett tomrum i svensk politik som SD nu håller på att ta över helt

      Svara
      • Lövet

         /  08/05/2015

        Chefsideologen bakom detta heter väl Per Schlingman…

        Svara
  6. michael

     /  08/05/2015

    När ett samhällen anser att yttrandefrihet är ett problem,är det inte yttrandefriheten det är fel på utan samhället.

    Svara
  7. MJ

     /  08/05/2015

    Att vara emot förbud och övergrepp mot tiggare betyder inte att man ger till tiggare, det betyder inte ens att man gillar tiggare eller tiggeri.
    Precis som att man inte behöver gilla SD för att vara emot ett förbud av partiet.

    Svara
  8. havre@flarnstad

     /  08/05/2015

    Är tragiskt hur ett gäng yrkesdemonstranter tillåts agera på detta vis vart är vatten kanonerna och tårgasen som andra länder gärna bjuder på när man attackerar polisen och tar lagen i egna händer.

    Många av dom som ägnar sin fritid till sånt var är inte speciellt intresserade av politik det är kicken av att få skrika och kasta sten som lockar att få känna sig delaktig i pöbeln ,spänning och gemenskap är det som driver enligt en som själv medverkat i vänsterdemos.

    Likheten med fotbollshuliganer är slående och precis som dom värsta är förbjudna vid arenor på matchdag borde uppviglare som Foujan vara portade från demonstrationer.

    P.s tokandet inte har du börjat censurera/radera kommentarer? Vill mig minnas att ja skrev något liknande imorse till denna artikel , självklart utan något olämpligt eller olagligt innehåll.

    Svara
    • MiT

       /  08/05/2015

      Nä, har inte raderat någon alls? Och WP:s egna spamfilter kan ibland stoppa kommentarer (om det t ex finns många länkar i kommentaren) men det finns inget alls i den kön. Så har inte en aning om vad som kan ha hänt.

      Svara
    • Daniel

       /  08/05/2015

      Tror precis som du, de är bara fotfolk åt vänstern som inte alls är särskilt intresserade av varför de slåss och misshandlas. Min teori är att det är samma sorts personer som förr var skinheads, vissa av dem är förmodligen fd skinheads och huliganer. Och ser jag framåt i en framtid där pendeln svänger över från tokvänster till höger, så kommer dessa personer garanterat vara de som går omkring och slår ner invandrare. Samhället borde lägga alla resurser vi har på att stoppa detta våld.

      Att låta ändamålen helga medlen har aldrig fungerat eftersom man då sätter ribban åt motståndaren fel och kan inte motarbeta samma beteende när man är i underläge.

      Svara
      • Fredrik

         /  08/05/2015

        Att låta ändamålen helga medlen har väl fungerat ypperligt i flera decennier. Staten vs enskild medborgare är ingen balans eller byte av maktposition. Så det har tjänat staten väl i många år. Men det var kanske inte det du tänkte på?

        Svara
  9. Jonte

     /  08/05/2015

    Varför är jag inte förvånad över att demonstranterna till 99% bestod av svenska vita hipsters? http://www.metro.se/stockholm/tusentals-i-protest-mot-sd-reklam-i-tunnelbanan/EVHohd!RRHx2VQFonmeY/

    Svara
  10. MiT

     /  08/05/2015

    Läs artikeln…

    Svara
  11. MiT

     /  08/05/2015

    https://twitter.com/nilssonanton/status/628834575188406272

    Svara
    • Daniel

       /  08/05/2015

      Märkligt hur alla siter som inte är vänster, och dessutom hyllar extrem vänster, kallas hatsiter. Är man inte tokvanster är det faktiskt en ide till ett webfilter där man snabbt kan hitta intressanta sidor på internet som är någorlunda neutrala från vänstervinkling.

      Kan man bara komma på ett filter som kan sålla ut högerextrema siter lika lätt också så har man skapat det ultimata filtret XD

      Svara
    • pelle2

       /  08/05/2015

      Vem är förvånad ?Det är väl den typen av evenemang som drar extremvänstern till sig.

      Svara
  12. MiT

     /  08/05/2015

    Svara
    • Daniel

       /  08/05/2015

      Egentligen inte alls konstigt, det var garanterat sanktionerat av hela lattevänstern på Östermalm.

      Svara
  13. MiT

     /  08/05/2015

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/05/2015

      Radikale Daniel Bernmar, som ersatte sin företrädare som ansågs för pragmatisk och omtyckt. Den unga vänstern kan verkligen konsten att bygga broar.

      Svara
  14. MiT

     /  08/05/2015

    Svara
    • Daniel

       /  08/05/2015

      Bättre reklam än såhär kunde PP aldrig få. Tyvärr är dom just nu inte alls på bollen när det gäller att försvara yttrandefriheten. Vet inte varför man lämnar WO till SD i frågan. Förmodligen feghet då många kommer köra med ”är du inte med oss är du emot oss” stuket.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/05/2015

        Anna tog död på partiet genom att ”bredda” det med feminism.

        Svara
  15. MiT

     /  08/05/2015

    Svara
    • Daniel

       /  08/05/2015

      Man får hoppas att det blir tydliga regler så att samma gäller alla, och inte som vissa tidningar och andra som hänvisar till ”allas lika värde” från FN, men samtidigt ”glömmer” att där står svart på vitt ”rätten till att vara politiskt aktiv” något som det struntas i bland fack och föreningar hejvilt, hänvisande till samma regler man blankt skiter i.

      Svara
  16. MiT

     /  08/05/2015

    ”Miljöpartister gav sig själva nästan 280.000 i tiggarbidrag”
    http://www.friatider.se/miljopartister-gav-sig-sjalva-over-270000-i-bidrag

    Svara
  17. MiT

     /  08/05/2015

    Svara
  18. MiT

     /  08/05/2015

    Svara
    • Nikolaos

       /  08/05/2015

      Kanske inte så inkonskvent. Om en nationalstat betyder ett samhälle bestående av en grupp människor i ett område som fungerar och är bl.a. byggt på ömsesidigt förtroende…

      Men kära Foujan varför skulle du stanna i Sverige, en sådan nationalstat som du avskyr. Duär sikkert välkommen i Iran, och Palestina.

      Svara
  19. MiT

     /  08/05/2015

    Fi-politiker…

    Svara
    • pelle2

       /  08/05/2015

      Hon hade väl dock inte haft något emot att sitta i redigeringsrummet med Jonas Sjöstedt med anhang som normaliserar och relativiserar hedersproblematiken och kvinnoförtrycket i förorten…

      Svara
    • Olof

       /  08/05/2015

      Tror de vidriga vänsterkräken som misshandlar en invandrare medan de skanderar ‘rasist’ gör betydligt mer för att ‘normalisera’ rasism. Uppenbarligen är det numera helt ok även bland antirasisterna att klå upp folk av annan etnicitet så om inte ens det är ett problem så finns det nog ingen mening kvar alls i begreppet.

      Men men, dubbel moral är ju dubbelt så bra.

      Svara
  20. MiT

     /  08/05/2015

    Svara
    • pelle2

       /  08/05/2015

      Förstod att Stina är Fi-anhängare. Vem är förvånad ? De förment goda feministerna är värre än många högerextremister vad gäller hat.

      Svara
  21. MiT

     /  08/05/2015

    5 konton? Hur fan hinner man med det? Jag har nog med ett och skulle förmodligen omedelbart blanda ihop dem om jag hade ett till…

    Svara
    • Icke-svensk

       /  08/05/2015

      Om man har en splitrad personlighet…

      Svara
  22. Fredrik

     /  08/05/2015

    Vill passa på att tacka Toklandet (upptäckte sidan och hur sjukt det svenska twitterfolket är pga den för ca 1.5år sedan) för hans ständiga flöde av påminnelser om hur pass skruvat det svenska medielandskapet är.

    Men kommentatorsfältet har förändrats det senaste (har inte skrivit här på ett bra tag förrän senaste veckan). Numera känns det nästan lika trångsynt och enögt som det Toklandet rapporterar om.

    Det verkar inte finnas utrymme ens för minsta lilla avvikelse från vad som är ”rätt” tänk här. Såg till och med att folk propsat på att signaturen ”MJ” skulle söka sig någon annanstans pga ”där kan du få medhåll för dina åsikter”.

    Att MJ inte ens är ”emot” folket här, det gör det bara än mer tragikomiskt att man (vissa) uppmanar honom/henne att söka sig någon annanstans. En debatt är knappast levande om alla bara unisont stämmer in i lovsång (oavsett vad det är som för stunden skall besjungas).

    Svara
    • Daniel

       /  08/05/2015

      Jag håller inte med särskilt många här och har alltid upplevt det som högt i tak. Vad gäller MJ så stör jag mig personligen på hur han debatterar mer än åsikterna. För att en debatt ska fungera bör man:

      1. Vara beredd på att faktiskt kunna ha fel.
      2. Föra sina argument i bevis om det inte är vedertagna sanningar
      3. Inte dividera om blått är blått eller om upp faktiskt betyder upp, inga hårklyverier
      4. Inte hoppa på människor med epitet
      5. Ändra dig inte under diskussionen utan att faktiskt erkänna det

      Finns gott om exempel där MJ i mitt tycke varit omöjlig att föra en saklig debatt med. Så även om jag välkomnar hans åsikter så känns det helt enkelt meningslöst att debattera, som att kasta sand i sandlådan.

      Svara
      • Fredrik

         /  08/05/2015

        Jo, jag är införstådd med hur en debatt fungerar, låt vara att punkt2 inte alltid låter sig göras (beror lite på hur samhället ser ut och vilka förutsättningar som finns vid varje given situation). Ta tillexempel IB affären, där hade knappast någon trott på en om man påstod något i den riktningen som JG och PB senare fann stöd för och fick skaka galler för (finns många variabler på det än i dag).

        Jag delar inte din upplevelse av MJ men har som sagt inte varit inne på sidan på ett bra tag förrän nu nyligen (så viss reservation för att jag kan ha missat det du beskriver). Det jag har sett har varit vettiga resonemang och oftast kryddat med ett visst mått av humor.

        Svara
    • pelle2

       /  08/05/2015

      Jag är dom som tycker att han borde lämna denna sidas kommentarsfält och vill det på följande grunder:
      1.I 99% av fallen intar han den motsatta åsikten och det känns mest som om han är ute efter att provocera folk på det sättet.
      2.Han är oförskämd och kallar folk svepande för rasister och påstår att vi är idioter i mer eller mindre förtäckta ordalag.
      3.Han är inte särskilt mottaglig för andra sidans argument utan tycker att han själv vet bäst i de allra flesta fall och inom de allra flesta områdena.
      Med tanke på ovanstående måste det vara ganska meningslöst för honom att hänga här.
      Han gillar inte våra åsikter, mer än möjligen vår feministkritik, och han kommer inte övertyga särskilt många eller ens någon om att han har rätt.
      Möjligen kanske han njuter av att provocera oss och att få visa upp sin, i sina egna ögon ,förträfflighet och intellektuella överlägsenhet eller så är han masochist och njuter av att bli emotsagd.
      Jag har inget emot åsiktsmotståndare så länge man diskuterar på ett vettigt sätt.
      Skulle dock inte själv hänga på en sida där jag tycker att de andra på sidan är idioter och har fel åsikt i det mesta.

      Svara
      • Icke-svensk

         /  08/05/2015

        Han kallar dig för rasist?- So what? ordet har fullständigt förlorat sin betydelse i svenskan.
        Han tycker sig superiör gentemot dig? -So what? Bara hans åsikt det.
        Han är ständigt oense med dig? – So what?
        Han diskuterar inte på ett vettigt sätt? Fint, såkan du träna dig umgås med sådana figurer, jag är ofta på platser dár man borde kunna tánka rationellt: händer ju sällan när det gáller några ämne. Du får vänja dig att det finns massor med folk som inte vill leta efter sanningen på ett rationellt sätt. Dogma är lättare…

        Jag förstår mig på dig men jag lovar dig: Lär dig acceptera ”trollar”, så blir livet lugnare.

        PS: Jag ber ursäkt för min svenska. Work in progress

        Svara
        • pelle2

           /  08/05/2015

          Om det vara var mig han diskuterade med på detta sätt så skulle jag börja fundera på om det är något fel på mina åsikter och om jag i så fall vill vara kvar på sidan.
          Nu är det ju dock så att jag inte på rak arm kan komma ihåg särskilt många tillfällen där han har varit ense med någon annan heller utom vad gäller feministkritik.
          Jag kan leva med att han ”diskuterar” på denna sidan men jag förstår allvarligt talat inte meningen med det när han ändå tycker att vi andra är rasistiska idioter.

          Svara
          • Icke-svensk

             /  08/05/2015

            Well, maybe he belongs to the ”other camp”, and maybe he comes here just to troll. But, he at least reads what is said here. The majority of his camp appears to be not at all.

            Actually, I noticed on another site in my own language, that some people of ”our camp” are becoming irrational too. My sentence was a bit too ambigious and she took it as me being a leftist so she began being quite condescending. That’s not a good sign in my humble opinion. That’s probably one of the reasons I see provocators as some kind of vaccin.

      • Fredrik

         /  08/05/2015

        1. Japp, han/hon verkar gilla att få mothugg men samtidigt är det inte utan poänger (bla gällande skattefrågan i kommentatorstråden på Timbuktu).

        2. Om så, ja då är det illa. Har dock inte sett dylikt. Men ”vi”/ni är väl inte en homogen grupp utan enskilda debattörer med egna personliga uppfattningar i sakfrågor?

        3. Om så, ja då har du rätt (men delar som sagt inte den upplevelsen).

        Svara
        • Trolletplit

           /  08/05/2015

          En bloggsida där han håller med, är en bloggsida som blir en honungfälla.
          Feminismen är en sådan.

          MJ får gärna skriva oavsett hur mycket jag tycker annorlunda.
          Man får låta dig att ignorera nåt det blir för mycket och man får låta dig att släppa saker när man sagt sitt.

          Svara
          • Fredrik

             /  08/05/2015

            Toklandet är väl knappast enbart en sida för just ”för eller emot” feminismen (möjligen emot ”tok”-feminismen). Lika lite som det är en sida för folk från högern eller för SD-anhängare.

            Toklandet försöker väl snarare belysa mycket av det snedvridna i dagens medieklimat utan att för den sakens skull göra partipolitik av det (är åtminstone så som jag uppfattat sidan).

            Din sista mening är jag inte riktigt med på hur du menar.

      • T

         /  08/05/2015

        När jag var grabb var det en dåre som ringde på DN annonser och frågade efter AGA stereoanläggningar och stönade. Han måste ha ynglat av sig något oerhört.

        Svara
      • MJ

         /  08/06/2015

        1. Det gör jag inte alls. Jag intar bara inte extrema ståndpunkter. Om vi tar IS som ofta kommer upp så tyckte jag först illa om dem och ni tyckte att de var demokratikämpar, sedan tyckte jag fortfarande illa om dem och ni tyckte att alla som inte kände rasande hat mot dem skulle skjutas på fläcken. I båda era extrema åsikter så tyckte ni att jag intog motsatt ståndpunkt, som extremister alltid tycker om alla som inte håller med i detalj.

        2. Nja. I ärlighetens namn ska det väl påpekas att idioterna inte förstår att de blir kallade idioter. Vad gäller rasism så använder jag det bara om just rasism och inte som PK-vänstern (ett begrepp som jag påstods ha skapat på socialism.nu omkring år 2000, jag blev bannad såklart).

        3. Jag tar alla argument på allvar. Men jag ser inte inlärda fraser och slagord som argument. Argument måste också kontrolleras mot verkligheten.

        Jag håller med om mycket mer. T.ex. kritik mot invandringen. Skillnaden är bara att jag har modernistiska skäl istället för er postmoderna kritik av de icke-vita männen och vissas mer lågpannade rasism m.m. samt att jag känner till vad EU har för roll i det m.m. Min anledning är alltså inte att andra folkslag är sämre, och jag föraktar den inställningen.

        Svara
        • Pelle2

           /  08/06/2015

          Ja, det var många som upplevde att oppositionen i Syrien,vet ej om det bara var is eller även andra grupperingar, var bättre än den sittande regimen i början. Kanske beroende på bristande information eller pg.a att IS inte hade visat sitt rätta ansikte.
          Nu när de har visat sitt rätta ansikte i form av mördande,säljande av sexslavar mm
          så är det väl ingen med hjärnan i behåll som kan gilla dom ? Du tycks då inta ståndpunkten att det är fel att folk ändrar sin åsikt när saker förändras eller att man har blivit mera informerad. Själv tycker jag att det hade varit oändligt mycket värre om folk fortsatte stötta IS med den kunskap vi har.
          Kan inte påstå att jag såg några kommentarer där någon skrev att de som inte gillade is skulle skjutas. Har du något som stödjer det ?
          Att du inte intar extrema ståndpunkter tycker jag är ett lite skrattretande påstående. I väldigt många kommentarer skriver du om hur djävliga USA och Israel är medan du kritiserar dom som kritiserar islamism , Palestina och vänstern i största allmänhet.
          .Visst, USA och Israel har gjort dåliga saker men på dig låter det som om det inte finns något bra med dessa länder medan man inte får kritisera Islamism,vänstern och Palestina t.ex utan att få mothugg från dig.

          Är det ok att kalla någon för idiot bara för att han inte förstår det och oavsett om han är en idiot eller ej ?Du brukar också skriva ”ni på den här sidan” så det inkluderar ju oss alla i begreppet idioter.Detsamma gäller rasism. Du skriver ni på den här sidan då också. Om du på goda grunder skrev att en specifik kommentator är rasist så hade det varit ok.

          Att kalla oss för postmodernister är ju också skrattretande. Postmodernismen är ju något som omhuldas av radikalfeminister och genusvetare vilket du knappast kan kalla oss för. Vi, precis som modernisterna, efterlyser fakta och vetenskaplig kunskap och inte allmänt flum och känslobaserat tyckande som postmodernisterna gör.Sedan kan det hända att vi har fel i något resonemang men om du kan leda i bevis att vi har fel så är nog de flesta beredda att ändra sin ståndpunkt.
          Du däremot verkar ju inte vara särskilt mottaglig för några argument som inte stämmer överens med dina ideologiska ståndpunkter.

          Om du håller med oss på många andra punkter än kritik mot feminismen så är du väldigt bra på att dölja det. Din standardingång i dina kommentarer är att inta den motsatta ståndpunkten än vad vi har.Skulle ju vara kul om du lite oftare visade att du håller med oss.
          Du avslutar ditt resonemang med att påstå att du inte tycker att andra folkslag är sämre och antyder därmed att vi gör det.Kan inte påstå att jag har sett någon frekvent besökare på denna blogg påstå att andra folkslag är sämre. Däremot skriver ju en del om att vissa kulturyttringar, som hederskultur, och religiös extremism
          är dåliga och det håller i alla fall jag med om.Gör inte du det ?

          Som sagt var,stanna kvar på denna sidan om du kan hålla en god ton och om du finner ett nöje i att vara i ständig opposition.

          Svara
          • MJ

             /  08/06/2015

            Det var och är fortfarande olika grupperingar. Men det är främst tre paraplygrupper som utgör oppositionen, IS, al Nusra och FSA. Alla är islamister och wahhabister.

            Hur kan man stödja något man inte vet något om? Varför tar man inte reda på något innan man bestämmer sig för vad man ska tycka?
            Det var ju också bara att googla i några minuter för att komma in på deras egna sidor och se staket prydda med huvuden m.m.
            Eller BARA lyssna på när större svensk media rapporterade om att de lovade att döda alla som inte var salafister (wahhabist) och hur kristna och alewiter flydde från dem, eller när de intog sin huvudstad och halshögg 300 krigsfångar för att fira det.
            Det verkar helt omöjligt för en tänkande människa att missa vilka de var. Är du säker på att ni inte visste det och bara stödde dem för att de var på rätt sida?
            Hur är det med EU och USA:s stöd till IS i Jemen, är det tyst om det därför att ni glömt bort vilka IS är igen?

            USA är ju islamisternas bästa och största vän så det verkar märkligt att någon som kan tänka skulle vara för islamism och mot USA.
            Att ni intar externa ståndpunkter innebär som sagt inte att jag är extern för att jag inte håller med. Du drog nu bara upp ämnen där ni är extrema. Ni stödde ju till och med IS bara för att USA gjorde det, ni gillar att man använder barn som måltavlor vid övningsskytte om det är Israel som gör det osv.

            Resonemanget där vita män upphöjs till kvinnor och allt ont år icke-vita mäns fel är ju IDENTISKT med feminismen, men till och med svagare. Att det inte är feminism betyder inte att det inte är postmodernism.
            Det är samma sak på många andra håll. Folkmord som goda begår är inte folkmord medan onda begår folkmord även om de inte haft ihjäl någon.

          • Det var inte många i början som ens förstod att IS var inblandade i Syrien. Spiegel Online har en väldigt intressant artikel om hur IS – som vi känner det idag – växte fram som en hemlig organisation med början ca 2006-2008 främst i fånglägret Camp Bucca och i Abu Ghraib.

            Bakr gradually became one of the military leaders in Iraq, and he was held from 2006 to 2008 in the US military’s Camp Bucca and Abu Ghraib Prison. He survived the waves of arrests and killings by American and Iraqi special units, which threatened the very existence of the IS precursor organization in 2010, Islamic State in Iraq.

            For Bakr and a number of former high-ranking officers, this presented an opportunity to seize power in a significantly smaller circle of jihadists. They utilized the time they shared in Camp Bucca to establish a large network of contacts. But the top leaders had already known each other for a long time. Haji Bakr and an additional officer were part of the tiny secret-service unit attached to the anti-aircraft division. Two other IS leaders were from a small community of Sunni Turkmen in the town of Tal Afar. One of them was a high-ranking intelligence officer as well.

            När väl upproret i Syrien började, tog IS chansen att infiltrera in en huvudsakligen importerad armé – nästan inga irakkrigare.

            The expansion of IS began so inconspicuously that, a year later, many Syrians had to think for a moment about when the jihadists had appeared in their midst. The Dawah offices that were opened in many towns in northern Syria in the spring of 2013 were innocent-looking missionary offices, not unlike the ones that Islamic charities have opened worldwide.

            When a Dawah office opened in Raqqa, ”all they said was that they were ‘brothers,’ and they never said a word about the ‘Islamic State’,” reports a doctor who fled from the city. A Dawah office was also opened in Manbij, a liberal city in Aleppo Province, in the spring of 2013. ”I didn’t even notice it at first,” recalls a young civil rights activist. ”Anyone was allowed to open what he wished. We would never have suspected that someone other than the regime could threaten us.

            At the beginning, its modus operandi was to expand without risking open resistance, and abduct or kill ”hostile individuals,” while denying any involvement in these nefarious activities.

            Den vilseledande syftningen är alltså att Reinfeldt, ‘vi’ och andra skulle tala specifikt om IS före 2013, eftersom inte ens rebellerna i Syrien hade någon egentlig aning om att IS hade relevant närvaro där. MJ har tidigare påstått att t.ex. Reinfeldt under sina sommartal hyllade ”ISIL” och menade att vi skulle stötta dem, men Reinfeldt nämnde över huvudtaget inte ISIL; han talade om vikten av att stötta ”goda krafter” i området, uttryckligen för att inte den tidigare förtryckarregimen skulle ersättas med något möjligen ännu värre. Ni som vill avgöra själva kan t.ex. titta på hans tal 2012. Han inleder med att prata om Irak och Syrien. T.ex. säger han ca 4:10:

            ”Vi vet ju vad vi vill ha: Vi vill ersätta diktatur med mångfald, demokrati, respekt för olika religiösa och etniska minoriteter, men vi har lärt oss, mina vänner, att det inte alltid blir fallet. … Vad som följer efter ett fall av assadregimen vet i realiteten världen väldigt lite om.

            Bland det han nämnde konkret var stöd till Syriska Nationella Rådet. SNC var splittrat redan då, men talade under 2012 om risken för att det skulle formas miliser som ledde upproret in på en farlig väg.

            Detta är nu inte ett försvar av Reinfeldt just, utan ett exempel på den svepande argumentation som bl.a. MJ ofta använder, dessutom väldigt sällan med referenser som folk kan kolla på ett rimligt sätt.

            (Reinfeldts beskrivning av oppositionens planer för kommande val, vid ca 22:35, var för all del både humoristisk och träffande, även om det inte är kul att bli påmind om att mandatperioderna är långa, speciellt när man inte är väl förberedd att regera.)

          • Pelle2

             /  08/06/2015

            Minns inte hur mycket info det fanns från början om de olika grupperingar som stred mot den Syriska regimen men nu finns det som sagt var tillräckligt med info för att alla tänkande skall ta avstånd från dom. Och som sagt var du verkar tycka att det är lika fel att ta avstånd från dom nu som det var fel att stötta dom från början.Hur idiotiskt är inte det ?
            Jag kan inte svara på hur andra tänker i denna fråga.

            Kan du bevisa att USA och Eu stödjer iS i Jemen ?

            Om de gör det så är det helt åt helvete enligt min mening. Tycker också att
            det är fel att de stöttar Saudi-Arabien med flera odemokratiska länder.

            Jag har inte explicit stöttat is utan mera tyckt det var förståeligt att det finns de som strider mot den Syriska regimen som knappast är ett föredöme. Jag har heller inte tagit ställning i frågan pg.a vad USA tycker.
            Nej,jag tycker inte att Israels urskiljningslösa bombande är ok lika lite som jag tycker det är ok när Hamas skjuter raketer mot civilbefolkningen i Israel.
            Du verkar dock tycka att det är ok när Hamas skjuter mot civila Israeler eller åtminstone verkar du inte vilja kritisera det.

            Vem säger att allt ont är icke-vita mäns fel ? Jag gör det inte i alla fall. Med andra ord ett bra exempel på ditt generaliserande av oss och ditt spridande av påståendet att vi alla utom du är rasister.

            Som jag skrev kännetecknas väl Postmodernismen av ett kunskaps och faktaförakt och det är något som många feminister tycker är bra. De flesta som kommenterar här försöker föra ett resonemang baserat på fakta och logik.Ibland har vi fel men vi kan ändra oss om någon kan bevisa motsatsen.

            Begreppet folkmord betyder följande:
            Folkmord, även kallat genocid, är den medvetna och systematiska förstörelsen av en etnisk, religiös eller nationell grupp.
            Begreppet har ju urholkats över tiden men det är i alla fall det ursprungliga begreppet som jag tänker på när jag använder det. Hur andra använder begreppet får dom stå för.Du vill ju dock få det till att vi alla andra har en dubbelmoral kring begreppet till skillnad från dig naturligtvis.

            Du svarade heller inte på min fråga om du tycker att det är ok att kalla folk för idioter om du lindar in det så att de inte begriper det ?Känns som om du har ett förakt för folk som inte är lika intelligenta som du tycker att du är.

            Jag debatterar med dig och kritiserar ofta det du säger men du svarar nästan alltid med att generalisera i negativa ordalag över alla som kommenterar här.Jag kan inte ta ansvar för vad andra säger och tycker lika lite som jag anser att du kan göra det för någon annan.

          • MJ

             /  08/06/2015

            Ulf T
            Dumheter. Organisationen bildades 2004 (senast) men allierade sig med USA strax före 2008.
            Wikileaks läkte dokument 2011 från Syrien där de varnade för IS.

            Reinfeldt nämnde dem såklart inte vid namn. Man nämner aldrig allierade vid namn. Den regim svenska soldater slåss för i Afghanistan nämns aldrig vid namn (Islamistiska fronten för Afghanistans fräsning), de vi slogs med i Libyen nämndes inte vid namn (de som senare åkte vidare till Syrien, t.ex. Batljonen för att utrota slavar och svartskinn), de vi stödjer i Ukraina nämns inte heller vid namn.
            Anledningen till det är att de envisas med att ha namn som avslöjar vilka de är. FSA som bildades med hjälp av utländska krafter valde ett bättre namn och kunde därför nämnas.

            Det är mycket märkligt att media i Ryssland, Kina, Afrika och mellanöstern visste att det var IS och rapporterade om det från 2011, om de nu inte visste om det.

          • Jag ser fram emot din presentation av fakta som visar att Spiegel-artikeln är helt ute och cyklar, och hur Reinfeldt på fullt allvar trodde att IS 2012 stod för ”mångfald, demokrati, respekt för olika religiösa och etniska minoriteter”. Du får ursäkta om jag önskar mer än bara ditt ord för att det är så.

    • MiT

       /  08/05/2015

      Fast jag gillar MJ för det mesta, jag satte hans kommentarer på granskning när han gick loss lite väl mycket för ett bra tag sedan, har tagit bort det som ska styra till granskning men det verkar hänga i ändå.

      Svara
      • Fredrik

         /  08/05/2015

        Gott så, visste väl att du är en man med god smak. 😉

        Angående moderering, ok ja då har jag antagligen missat ett och annat.

        Svara
      • Anders Senior

         /  08/05/2015

        Jag gillar att debattera med MJ, även om jag blir mer och mer övertygad att han helt klart är (ev fler personer) inflytelseagent(er) med fokus på att försöka påverka människor om (Moskva)kommunismens förträfflighet.

        Men hey, det är väl därför vi alla skriver här, för att påverka…

        Sättet MJ agerar på är ganska typiskt för en sådan, jämför med Guillou och Thomas Radler så ser ni de typiska sätten de lärt sig (jo, man får faktiskt lära sig det som inflytelseagent) hantera och debattera genom att bl.a. styra bort från ämnet när det börjar hetta till, att leta upp och häkta upp sig på små felaktigheter för att på så vis försöka misskreditera trovärdigheten (och dra uppmärksamheten från) den desto mer graverande frågan man egentligen diskuterar.

        Men det senaste är ganska roande må jag säga, där han påstår att V, F!, mfl. är höger…
        Man får scrolla ner en bit för att se det.

        SD säger ”JUMP!”, deras motståndare frågar ”How high?”

        Svara
        • MJ

           /  08/05/2015

          Jag tar gärna emot tips om hur man blir inflytelseagent. Skulle gärna få betalt för det här istället för att slösa arbetstid på det.

          Tyvärr finns det nog ingen som skulle betala. Eftersom jag har principer, och det är där det brukar haka upp sig. Jag tyckte ju illa om IS när de stöddes av USA och då utropades jag till dåre för det, när jag inte tyckte att de blev värre av att bli osams med USA så utropades jag till dåre av det skälet.

          V är ju längst till vänster i riksdagen. Men de är inte särskilt vänster. Frågor som invandring, radikalfeminism m.m. är inte vänster-höger-frågor.

          Svara
  23. Tor

     /  08/05/2015

    Stormningen av Bastiljen a.k.a Tunnelbanestationen
    Ett fotografi berättar.
    Året är 2015
    De förtryckta feministerna samlar sina styrkor och går till attack mot nazisternas högborg – Tunnelbanestationen.
    Längst fram ser vi en kvinna med lila hår. Hon håller ett stadigt grepp om flaggan. I stången vajar (trikoloren) sexkoloren (även känd som regnbågsflaggan). I andra handen har hon en iFåne som hon arbetar med så att den glöder.
    Hennes tröja från Abercrombie & Fitch har hasat ner över ena bröstet eftersom det blev lite för stort vid operationen.
    Runt omkring henne syns en uppretad pöbel som svingar sina (högafflar) mobiler i luften.
    Många av stadens bönder bär på det nya livsfarliga vapnet – dildon.

    Svara
  24. MiT

     /  08/05/2015

    Svara
    • Trolletplit

       /  08/05/2015

      Men klart intressant. Vem ska få bestämma? Jag vet kvinnor som fryser på jobbet och killar tycker det är perfekt.
      Det är bra att skapa förståelse att samma temp upplevs olika, men hur lösa?

      Svara
      • T

         /  08/05/2015

        Ett nytt nipplegate på gång?

        Svara
      • Grodan Boll

         /  08/05/2015

        Lättare att ta på sig en tröja än att ta av sig sitt skinn, men jag antar att min åsikt är i minoritet. Förresten, borde inte det betyda att jag har åsiktsföreträde?

        Svara
        • Hmm

           /  08/05/2015

          Fast det är jobbigt att skiva på tangenterna med vantar på och en tröja förhindrar tyvärr inte att man bli kalla om händerna när temp är för låg. 😉

          Förtryck? Nja men det leder onekligen til smärre prestationer då det tar mycket energi från en när man fryser. Kroppen får jobba med att hålla sig varm snarare än att kunna fokusera ordentligt.
          Däremot så tänker man än sämre när man är för varm och i takt med att folk, kvinnor som män, blir allt mer överviktiga så kommer nog temp hållas låg på arbetsplatser.
          Tråkig utveckling för mig personligen kan jag meddela.

          Svara
    • Erik

       /  08/05/2015

      En alternativ rubrik hade varit: Innetemperatur missgynnar kvinnor och alla män som inte väger 70 kg samt är 40 år.
      Dock hade den kanske varit något för lång?

      Dessutom vet ju alla att kön bara är en social konstruktion alltså är hela artikeln skriven av en kvinnohatande kränkt vit man.

      Svara
  25. MiT

     /  08/05/2015

    Svara
    • Erik

       /  08/05/2015

      Tycker det är fel av SL att motarbeta de unga som kämpar stenhårt för att vinna en Darwin Award.

      Svara
  1. Only in Sweden… | WTF?

Lämna ett svar till MiT Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.