Only in Sweden…

När man inte tror att det kan bli dummare så slår verkligheten till IGEN

welcometosweden

Vad de ska göra är givetvis att sätta upp dem omedelbart och sätta in övervakning så de inte vandaliseras igen! Och sätta dit de som förstör och kräva kostnaden som SL har fått på grund av detta av dem. Och om något geni som ändå måste klättra skadas? Jaha, tråkigt?

Man har ett personligt ansvar också, förstår man inte att man inte ska klättra omkring där så kanske inte vara ute bland folk är rätt grej för den personen utan då passar nog ett madrasserat rum bättre. Annars kan man ju slå igen allt som finns, inga gator/vägar, inga bilar, inga cyklar, inga träd, inga trappor, ingen tunnelbana, inget vatten, ingen snö, ingen skog, inga skidor och så vidare i all oändlighet.

Ett bra år för Stockholm, först erbjuda lägenhet och jobb till återvändande IS-terrorister som har halshuggit och våldtagit och nu är man rädd att vandaler ska skada sig när de vandaliserar och saboterar.

Vilket jävla dårhus Sverige har blivit!

SD säger ”JUMP!”, deras motståndare frågar ”How high?”

Feminister i arbete: Spottar på en rumän och misshandlar en judezigenare

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

63 kommentarer

  1. MiT

     /  08/05/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/05/2015

      Bra av Perlskog att reagera på Fi,s representanters svineri.

      Svara
  2. QED

     /  08/05/2015

    Svepskäl av SL utan tvekan …

    Svara
  3. Personligt ansvar i Sverige? Det är alltid någon annan persons ansvar/fel …

    Svara
  4. MiT

     /  08/05/2015

    Svara
  5. Sune

     /  08/05/2015

    Film från stormningen. Kolla in de hjärtskärande bilderna på den lille pojken vid tidpunkterna 0:37 och 1:47. Inte nog med att han utsätts för en farlig situation, han får se sin mamma hysteriskt skrika slagord och försöker desperat få henne att lugna ner sig. En orosanmälan till socialtjänsten hade varit på sin plats.

    Svara
    • Trolletplit

       /  08/05/2015

      Det ser ut som en blivande klassiker. Hemskt att se. Stackars barn.
      Vänsterfolk briljerar som alltid.

      Flykten från Stockholm.
      2017 Byggdes en mur runt Södermalm på initiativ från företagarna.
      Kvar blev dock några få normala svenskar.
      Se hur Nisse och hans vänner försöker fly den kommunistiska femiön.
      Se hur Nisse sparkas, hånas och skändas under flykten.
      Snart på en bio långt från vänstern.

      Svara
    • MiT

       /  08/05/2015

      Helt otroligt…

      Svara
      • Hypocrita

         /  08/06/2015

        Jag mår rent illa, när jag ser detta.
        Stackars barn…

        Svara
    • Erik

       /  08/05/2015

      Det där gör mig så jävla förbannad! Hur fan tänker den mamman?!
      Är det någon jag faktiskt hoppas på hängs ut är det hon. Det där är fullständigt oacceptabelt!

      Svara
    • MiT

       /  08/05/2015

      Svara
  6. Return of kings

     /  08/05/2015

    Antag att någon annan i sjuklövern hade råkat ut för liknande vandalism av sin reklam. Det hade blivit krigsrubriker av varje kugge i åsiktskorridorens diktatur, ett fruktansvärt angrepp på demokratin och yttrandefriheten. Vakter hade stått i mångdubbla led för att försvara yttrandefriheten. Sverige är ruttet ända in i kärnan, vi lever i en diktatur där bara vissa åsikter är korrekta, allt annat är hatbrott, nazism etc.

    Svara
  7. Intenso

     /  08/05/2015

    Regering och opposition (nåja i brist på annat namn) lyser med sin frånvaro. Den feministiska regeringen håller tyst, märkligt.

    Var finns alternativen i svensk politik. Här vi att välja mellan Vänsterpöbeln, SD och ekomjölkpolitikerna i den rödgrönblå röran?

    Sverige har blivit ett mycket fattigt land och det beror inte på invandrarna, det beror på svenskarna.

    Svara
  8. MiT

     /  08/05/2015

    Undrar om SÄPO håller koll på vissa fackpampar? Det borde de annars

    Svara
    • Erik

       /  08/05/2015

      Jag undrar om medlemmarna i HRF känner till och ställer upp på hennes hat.

      I de sociala mediernas tid är jag glad att jag inte är personalchef och behöver ta hand om ärenden med personer som skada företagets rykte genom näthat.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/05/2015

      Eller för att summera:

      Svara
    • MJ

       /  08/05/2015

      Demokrati ger alltså vissa rättigheter som går ut över andras rätt att FINNAS.
      Jävligt lockande demokrati.

      Svara
      • Anders Senior

         /  08/05/2015

        Inte riktig Demokrati MJ, bara vänsterns ”Demokrati”.
        -Exempelvis Gulag.

        Svara
      • Anders Senior

         /  08/05/2015

        -Du vet de där demokratierna som kollektiviserar och kategoriserar folk i olika klasser efter kön, lön, ursprung etc. för att sedan göra vad de kan för att utrota de oönskade klasserna.
        Den sortens demokrati, den på vänsterkanten.

        På högerkanten finns som tidigare sagts inga klasser eller kollektiv, bara en mångfald av individer.

        Svara
      • Anders Senior

         /  08/05/2015

        Det är som tidigare sagts: kollektivet i förhållande till individen, och har inget med klassklyftor eller ekonomi att göra annat än i huvudet på socialister, till höger existerar nämligen inga klasser.

        Det är endast vänstern som klassifierar folk enligt de olika kollektivistiska premisserna som tidigare tagits upp, det är vänstern och endast vänstern som i sitt ”intersektionalitets”-vurm indelar folk i olika kombinationer av klasser där kön, inkomst, läggning, religion, ursprung, avgör om du är ”över” eller ”under” någon annan i den intersektionella listan, klassen, kollektivet.

        Till höger finns inte detta, där finns inget kollektiv, där finns inget som heter ”klass” därmed finns heller inga klassklyftor. Till höger finns endast samma rättigheter, samma skyldigheter, likhet inför lagen, oavsett ursprung, kön, religion etc. Utan undantag i form av kvotering eller annat.

        Det, MJ, är riktig demokrati.

        Det är nog det som är det mest sorgliga med vänstern, de för egentligen alltid sin klasskamp mot sig själva och deras hjärnspöken. Vi andra som inte delar in folk i klasser lever redan i den klasslösa värld socialisterna strävar så hett efter.

        Svara
        • MJ

           /  08/06/2015

          De hippiekollektiv som mina kompisar var med i på 60-och 70-tal var alltså höger? Det skulle ha varit roligt om de fått veta det då.

          Är det verkigen så också? Ska jag som gubbe t.ex. samma rätt till att gå i grundskola som ungar har? (Ålderskollektiv)
          Ska en Rumän ha samma rätt att vistas i Sverige som jag? (Nationalitetskollektiv).
          Ska en som inte betalar för försäkringen ändå få ersättning. (Avgiftskollektiv)

          Osv. Var hittar man sådan där höger? Finns det någonstans man kan läsa om tänkare eller ideologi?

          Svara
          • Anders Senior

             /  08/06/2015

            Nej, ditt hippiekollektiv var precis som jag beskriver ovan vänster….

            Och nu börjar du på klassiskt vänstermaner yra och börja uppfinna en massa olika kollektiv igen…..

            Jag antar att du som gubbe redan gått grundskolan, om inte, så ja då har du rätt att läsa ifatt det du missat. (Det skulle ju faktiskt förklara ditt resonemang just nu i denna kommentar.)

            Du gör just nu ett väldigt uselt arbete, inte ens Radler var så här genomskinlig.

          • Anders Senior

             /  08/06/2015

            Här ser man f.ö. En av anledningarna till att jag misstänker signaturen MJ för att vara en eller fler inflytelseagent(er), den intellektuella nivån kan skilja sig ganska mycket åt i kommentarerna mellan varven, ungefär som att man byter personal inför nattskiftet….

            En annan detalj jag noterat; när det började gunga lite under fötterna på MJ i ett tidigare inlägg kom det plötsligt ett antal signaturer till försvar för MJ som jag noterat att de inte skrivit något i någon nämnvärd omfattning tidigare.

            En tredje sak är hur MJ nästan på ett onaturligt sätt är otroligt insatt i väldigt många olika ämnen, även om han vrider på detaljerna i informationen för att passa sitt eget syfte, nästan som om han har hjälp av en liten redaktion för att snabbt skaka fram de rätta Moskvatrogna svaren.

            Och så har vi anledningen till att jag engagerade mig i denna kommentar från MJ till att börja med, det subtila sättet att försöka misstänkliggöra och förminska betydelsen av demokrati.

          • MJ

             /  08/06/2015

            Så de var vänster trots att de inte ansåg att det fanns några kollektiv utan bara individer?

            Du får nog förklara definitionen av höger igen.

          • Anders Senior

             /  08/06/2015

            Hade du lämnat den informationen innan hade det stått i en lite annorlunda dager. (Även om jag finner det smått otroligt att ett hippiekollektiv inte skulle anse att det fanns ett ”etablissemang” med ”överklass”)

            Ett typexempel på vad jag menar, MJ ändrar förutsättningar till höger och vänster för att kollra bort sina debattörer.

          • MJ

             /  08/06/2015

            Nja. Det är ju helt omöjligt att inte ha några kollektiv alls. De skilde såklart på sig själva och världen utanför (de var inte isolerade som en del vilda hippies i USA, de hade arbeten och bodde i stan). Men ”ettiketter” var helt tabu, ingen var kvinna, man, svart, vit, rik, fattig, bög eller hetero, alla var individer.
            Deras tankegång lever till viss del kvar i dagens ”vänster” där man kan höra saker som att skillnaden inom gruppen kan vara större än mellan grupper. Även synen på benämning av grupper som något negativt (neger, zigenare m.m) tror jag kommer från den tidens anarko-hippies.

            Jag vet också att nyliberalerna hoppade på det där med antikollektivism, men det var ju alltid som flum och aldrig konkret. Det märker ju du också att det är svårt att vara konkret med det, om det ska vara höger.

          • Anders Senior

             /  08/06/2015

            (Oj, vilken skillnad i språkbruk mellan kommentarerna….)

            Så du menar att det ”lever kvar” inom vänstern att inte sätta etiketter på folk?
            Varför lägger de då sådan enorm energi på att göra just det med sitt intersktionella arbete där de grupperar folks rätt att sparka just och enbart på grund av den gruppindelningen? (Som om det överhuvudtaget skulle vara rätt att sparka, oavsett riktning…)
            Det är just vänstern och inga andra som gör just detta, precis som jag tidigare skrivit.

            ”Det märker ju du också att det är svårt att vara konkret med det”

            -Nej det märker jag inte, det är bara du som försöker få mig att framstå som sådan genom att ändra förutsättningarna hela tiden. Den enda som inte är konkret är du.

          • MJ

             /  08/06/2015

            Ja visst lever det kvar, men samtidigt har de ju ett enormt behov av etiketterna. Det är därför som de hittar på nya begrepp hela tiden.

            Men vilka är de här dem vi pratar om? Vänsterkollektivet?

          • Anders Senior

             /  08/06/2015

            Ojdå, det var nog dagens mest motsägelsefulla kommentar, de har ett tabu mot att dela in folk i grupper samtidigt som de har ett enormt behov av det….
            Jag förstår att det är motsägelsefullt och svårt att vara kommunist…..

            Däremot förstår jag vänsterns enorma behov av nya begrepp hela tiden, varefter folk genomskådar dem.

            Nej, jag pratar inte om något vänsterkollektiv, jag pratar om ett antal individer som själva tilldelat sig en av dessa etiketter de är så förtjusta i och anser sig vara ett vänsterkollektiv.

            Du får försöka bättre än så, den enkla faller jag inte för.

        • Lövet

           /  08/06/2015

          Jag tror du är på rätt spår Anders, men ärligt talat så tror jag att han snarare tillhör nåt sossekollektiv på vänsterkanten. Ett tag trodde jag han satt på Sveavägen, men som du noterar ovan så är den intellektuella nivån och stringensen ibland för låg även för detta. Jag börjar tro att han sitter i nån ABF-cirkel i ”Datakunskap” i Enskede eller liknande…

          Svara
          • Anders Senior

             /  08/06/2015

            Ja, att han är vänster råder ingen tvekan, extremt vänster rent av, då han i tidigare kommentarer anser vänsterpartiet som stående till höger på den politiska skalan……

          • MJ

             /  08/06/2015

            Vänsterkollektivet.

          • Anders Senior

             /  08/06/2015

            Snyggt försök. Igen.

          • MJ

             /  08/06/2015

            Så snyggt att du föll dit. Vad är ett antal individer med gemensam etikett?

          • Anders Senior

             /  08/06/2015

            Idag måste du vara ovanligt sinnesslö, jag skrev att det var VÄNSTERN som SJÄLVA sätter dessa etiketter på sig.

          • Anders Senior

             /  08/06/2015

            Jag debatterar inte för att vinna en diskussion över dig MJ.
            Detta gör jag av andra orsaker. Ytterligare en skillnad mellan vänster och höger kanske, åtminstone den första anledningen:

            Till skillnad från vänsteragitatorer debatterar jag inte för att övertyga andra, det gör jag för att verifiera eller förkasta mina egna åsikter och ståndpunkter. Det är för min egen skull, jag kan aldrig övertyga någon annan än mig själv, hur mycket jag än försöker. Genom att debattera och lyssna på motparten kan jag antingen bekräfta eller förkasta mina egna teorier och övertygelser. Ibland kommer till och med du med ett litet guldkorn värt att överväga, även om det är sällsynt.

            Tyvärr är du den enda som är villig att ta debatten från vänstersidan, går man in på feministiska bloggar etc. blir man direkt portad när man har en avvikande åsikt. Det borde du ha någon form av cred för faktiskt, trots att du gör det av anledning nummer två nedan. Lite motsägelsefullt, men jag tycker faktiskt det.
            Du är ett ypperligt verktyg att använda sig av för att vässa och överväga mina egna argument.

            Den andra anledningen att jag debatterar med dig, den är faktiskt helt och hållet vikt åt dig MJ.
            Jag vill visa upp ditt rätta jag som inflytelseagent, eller möjligtvis en ovanligt nyttig nyttig idiot. De sista trådarna de senaste dagarna har med önskvärd tydlighet påvisat detta. Snart kommer ingen längre ta dig på allvar med ditt ömsom lismande, ömsom trollande, om de nu någonsin gjort det….

            För att använda korrekt terminologi: Du är bränd MJ.

  9. MiT

     /  08/05/2015

    Svara
  10. norskgoy

     /  08/05/2015

    Jeg gratulerer så inderlig. Med årets begrunnelse:)

    Blir litt som de som ønsker å gjerde inn fjell langt ute i naturen fordi noen kan falle ned.

    Svara
  11. Mycket passande

    Svara
  12. Vart är The Onion loggan?

    Svara
    • Ska det vara på det sättet så blir det barbringat och pantless friday hela veckorna. Det lär ju uppskattas.

      Svara
    • Fugen

       /  08/06/2015

      Ni noterade att kvinnan i studion var baraxlad? En man hade haft kavaj. Framförallt utomlands, Sverige är lite annorlunda, även där, är man mer klädd som man, ergo, man behöver en svalare miljö för att trivas.

      Skall vi prata temperaturer så är normal dimensionerande inomhustemperatur i Sverige +20,sjukhus, dagis etc +22.

      När man beräknar kyla så har man ofta +24 som måltemp.
      I Sverige har vi sällan problem med kalla hus, i synnerhet moderna hus är för varma och täta

      Svara
      • Klart man behöver lite varmare temp när man måste visa så mycket hud…

        Svara
    • kalleanka

       /  08/07/2015

      Prova att jobba på ett slakteri en sommar.
      Och ärligt talat..om man vet att det är kallt på jobbet..tar man väl för fan på sig mer kläder?
      Problem solved.

      Svara
  13. Då borde dom ju inte kunna sätta upp någon reklam öht här. För det kan ju alltid finnas nån som blir ”kränkt” och vill riva ner och kan skada sig.

    Svara
  14. MiT

     /  08/05/2015

    Fy satan så obehaglig hon är, blir mer och mer övertygad om att hon faktiskt ville skicka dit folk, alternativt ville varna sina ”kompisar” så de kommer undan…

    Svara
    • Trolletplit

       /  08/05/2015

      Herregud. Ser ni?
      Anna H ser ju ut sin en vuxen kvinna på bilden. Fan vad dagens 10 åringar är luriga.

      Svara
    • Anders Senior

       /  08/06/2015

      Kan man förvänta sig annat av revolutionär vänster?

      Svara
  15. MiT

     /  08/05/2015

    Svara
  16. Svenne

     /  08/06/2015

    Inte så förvånad…

    Svara
  17. MiT

     /  08/06/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/06/2015

      Hur är det möjligt att en antidemokrat och extremist som Rouzbeh kan få jobb som demokratiutvecklare? Det kan väl bara hända i detta dårarnas paradis som kallas Sverige.

      Svara
      • MJ

         /  08/06/2015

        Det kan jag berätta.
        Men det illustreras bäst så här:
        Definiera demokrati.

        (Precis, ingen jävel kan definiera det. Demokrati betyder nämligen numera ”jag tycker om”)

        Svara
        • Uppenbart ingen inom vänstern …

          Svara
          • MJ

             /  08/06/2015

            Uppenbart ingen här heller. Det är därför man kan ha vilken fascist som helst som demokratiutvecklare / motsvarande, om ingen vet vad demokrati är så kan ingen ifrågasätta det.

          • Om det stör dig, försök bidra till att motverka utspädning av begrepp istället för att urvattna dem i sann postmodernistisk anda. I stället för att bara upprepa att ingen vet vad ett ord betyder, försök förklara vad du anser att det betyder, så finns det möjlighet att klara upp saken.

            Om du själv undrar eller vill diskutera vad demokrati är, kan du kanske börja här.

            Modern political democracy is a system of governance in which rulers are held accountable for their actions in the public realm by citizens, acting indirectly through the competition and cooperation of their elected representatives.

            In a democracy, representatives must at least informally agree that those who win greater electorial support or influence over policy will not use their temporary superiority to bar the losers from taking office or exerting influence in the future, and that in exchange for this opportunity to keep competing for power and place, momentary losers will respect the winners’ right to make binding decisions. Citizens are expected to obey the decisions ensuing from such a process of competition, provided its outcome remains contingent upon their collective preferences as expressed through fair and regular elections or open and repeated negotiations.

            The challenge is not so much to find a set of goals that command widespread consensus as to find a set of rules that embody contingent consent. The precise shape of this ”democratic bargain,” to use Dahl’s expression, can vary a good deal from society to society.

          • MJ

             /  08/08/2015

            Det ÄR inte svårt för MIG att definiera demokrati.
            Det är däremot svårt för alla som vill att alla länder de gillar ska vara demokratier och alla de inte gillar inte ska vara det.

            Med definitionen ovan så är ju Iran en demokrati, egypten var det under Mursi men inte efter den USA-stödda kuppen, Ukraina var det men är det inte efter nazistrevolutionen. Tycker du det, eller vill du ändra definitionen så att utfallet blir bättre?

          • Iran har vi diskuterat tidigare. Jag har till och med citerat deras grundlag för dig. Iran har ett kringgärdat demokratiskt styrelseskick, som är helt och hållet underordnat Sharia. Det är t.o.m. inskrivet i grundlagen att just detta faktum (sharias överordning) INTE kan ändras på demokratisk väg.

            Jag håller med Mises om att demokrati i sig inte är en garanti för ett bättre styre. Det som utmärker demokratin är att den har en inbyggd process för att låta folket byta ut ledare som de inte gillar. Jag tror att det för närvarande är så att om iranska folket skulle få rösta om huruvida sharialagar skall råda, så skulle det gå igenom med betydande majoritet – möjligen skulle de även på demokratisk väg besluta om dödsstraff för avfällingar från den rätta tron (att döma av studier från Pew Research om inställningen till dessa frågor i olika länder). Men de får alltså inte rösta om detta. De får rösta fram åtminstone delar av parlamentet, som får utse åtminstone delar av expertrådet. Men expertrådets medlemmar måste vara skolade i sharia för att få kandidera.

            Så, nej, jag vill inte ändra definitionen för att passa utfallet. Demokrati är inte i sig en garant för att en bra politik förs. Jag har aldrig påstått något annat.

  18. Kom på …

    Farligt för de som vill riva ned affischerna

    Jo, så är det även med att beträda spåren, men det är ingen som tar bort dom, trots att det är betydligt farligare …

    Svara
  19. Fredrik

     /  08/08/2015

    @ Anders senior

    ”En annan detalj jag noterat; när det började gunga lite under fötterna på MJ i ett tidigare inlägg kom det plötsligt ett antal signaturer till försvar för MJ som jag noterat att de inte skrivit något i någon nämnvärd omfattning tidigare.”

    Det är väl endast jag och ingen annan som kommit in och ”försvarat” honom/henne (förstår om det tolkas som försvar när man ifrågasätter något som en grupp tydligen har bestämt sig för…).

    För övrigt, ”Toklandet” har både mitt för och efternamn (är inget av de vanligare efternamnen i landet).

    Så din analys är väl ungefär i paritet när du beskyller ”MJ” för att vara ”inflytelseagent”.

    Jag orkar inte kommentera särskilt ofta, främst pga att jag precis som MJ är vänster men EJ feminism/dagens vänsterparti. När man läser i kommentatorsfältet här numera, då får man lätt intrycket av att 90% av folket här buntar ihop vänstern precis som feministerna buntar ihop alla landets män.

    Men om det känns tryggare för dig, så ska jag försöka ta mig ork att kommentera lite oftare.

    Svara
  1. Att bränna en flagga | Genusdebatten
  2. Är det den dramatiska dödsdansen vi ser? | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: