”Utveckla yttrandefriheten”

Emma Dominguez var den som tog initiativ till demonstrationen på Norrmalmstorg som senare blev den mobb som gjorde tunnelbanan tryggare på det här viset

skapatrygghet

Sådär ser en riktigt trygg tunnelbana ut!

Dominguez var med i Aktuellt igår och pratade om hur mycket hon försvarar yttrandefriheten, att hennes föräldrar kom hit för att de inte fick yttra sig fritt.

avvecklayttrandefrihetendominguez

Nu är det så lustigt att hon står och säger i Aktuellt att yttrandefrihet ska användas för jämlikhet och jämställdhet och inte för att kränka andra. Really? Hon står och säger att yttrandefriheten måste ”utvecklas” med folket! Fast vad hon menar är egentligen avvecklas för man utvecklar inget alls genom inskränkningar på grund av att folk kan känna sig kränkta.

Dominguez vill avveckla yttrandefriheten och inget annat! Hennes föräldrar måste nog känna sig oerhört stolta en en sådan dag…

avvecklayttrandefrihetendominguez1

Texten ovan kommer från Aftonbladet och en debattartikel där från några som var med i demonstrationen. Det uppmanades alltså från talarstolen att storma T-banestationen och vandalisera. Säger rätt mycket om folket som arrangerade tycker jag. Någon yttrandefrihet vill de nog inte ha alls utan snarare tvärtom.

Visst blir man väldigt fundersam när det kommer fram att så kallade journalister är med och arrangerar demonstrationen och uppmanar till pöbelmentalitet, journalister som är anlitade av till exempel Public Service dessutom. Det här ger stora trovärdighetsproblem för journalistyrket som sådant som redan har bottennoteringar i mätningar och för Public Service i synnerhet om de anlitar rena aktivister och försöker dölja det för tittarna. Det är också ett STORT trovärdighetsproblem för etablerad media att man får gå till Avpixlat för att hitta information om det! Man behöver inte sväva iväg långt i tanken för fundera på om det är högst medvetet från etablerad media…

För visst blir både Public Service och annan media mindre och mindre pålitligt? De blir allt mindre objektiva när det handlar om feminism och invandringsfrågorna och det räcker med att titta på hur de illustrerar olika inslag, om det handlar om ensamkommande så är det väldigt ofta bildsatt med nallar och dockor! Som om det är relevant på något sätt när det handlar om ensamkommande.

CLbkRd0UEAAfjsF

Eller när det handlade om åldringsrån utförda av kvinnor och de illustrerade det med bilder på blonda svenskor. Alla vet att ett mycket litet antal sådana rån begås av blonda svenskor (är det ens mätbart antal?) och i en artikel i GP kunde man också läsa att ingen av dem var svensk medborgare. Jo det skulle kunna vara danskar, norrmän eller finnar men knappast troligt…

De har säkert ett gott syfte eller tror att de gör en god gärning med att försöka försköna bilden av verkligheten men problemet är bara att det finns alternativ media som är blixtsnabba med att punktera den bilden gång efter gång. Och när den större bubblan brister till slut så sitter media där med pungen i kläm. De har sabbat sitt förtroende genom att försöka försköna verkligheten under alldeles för lång tid. Risken när bubblan spricker på allvar är att det blir ett bakslag som heter duga!

Och risken för ordentligt bakslag gäller väldigt mycket nu, som till exempel att man ständigt tar in tveksamma människor för att göra egna program, det är ständigt människor som är ”aktivister” på den yttersta vänsterkanten. Eller att programledaren tydligt håller med i de rent galna sakerna. Dominguez stod faktiskt och propagerade för minskad yttrandefrihet, EFTER att hon en minut tidigare sagt att hon står upp för yttrandefriheten och att hennes föräldrar flytt hit just på grund av avsaknad av yttrandefrihet, utan att programledaren högg på det utan hon hummade med och det var UPPENBART att hon höll med! Det var hela tiden ”vi” som tycker det här förfärligt, inte fråga hur minskad yttrandefrihet kan ge bättre yttrandefrihet.

Det är nog dags att Public Service och annan media tar en ordentlig funderare och det ganska snabbt eftersom deras korthus håller på att rasa ihop. Och där måste man ändå ge SD cred, de är väldigt duktiga på att röka fram sådana som aktivt arbetar mot demokrati och yttrandefrihet. Och de sitter på tidningsredaktioner, på fackliga uppdrag, som politiker i riksdagen och på ”oberoende” Public Service… I massor!

Hur de ska handskas med det vete fan men en början borde vara att rapportera nyheter objektivt och inte ständigt ta ställning för dessa yttervänsteraktivister vars mål är att avveckla demokratin som vi känner den. Man kan också sluta med sina löjliga bildsättningar till inslag som handlar om invandring och problem som hör till. Man kan sluta prata om ”utmaningar” och istället benämna det för vad det är, problem. En utmaning behöver ingen lösning men det behöver ett problem. Man kan sluta ge dessa ”aktivister” utrymme i program eller på tidningar. Och så vidare. Låt extremisterna hållas på ETC, Politism och liknande, där kan de hålla på med sina rena demokratifientliga saker för sig själva.

foujan

foujan1

Det ovan får i alla fall mig att undra lite…

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

112 kommentarer

  1. Trolletplit

     /  08/06/2015

    Känslan av samvaro. Känslan av gemenskap. Känslan av en fiende.
    Belöning i form av dopamin när man står tillsammans. Vinna. Kämpa. Besegra.
    Aaaaa.
    Fotboll?
    Demon?

    Ingen skillnad, samma mekanism.
    Vänstern är dock för dålig pålästa och förstår sig varken på evolution eller psykologi.
    En flock får.
    Bu och Bä

    Svara
  2. Jan

     /  08/06/2015

    Som brukligt är så vill fröken Dominguez utveckla ”sin” yttrandefrihet men avveckla andras. Det brukar låta så.

    Svara
  3. Jan

     /  08/06/2015

    Det här är väl att svära i (pk-) kyrkan men jag tar många av dessa flyktinghistorier med en nypa salt. Flera verkar överdrivna. Särskilt med tanke på hur många som åker hem och semestrar i de länder de flytt ifrån.

    Svara
  4. Svenne

     /  08/06/2015

    ”Sverigedemokraternas reklamkampanj måste anses vara den mest lyckosamma i svensk reklamhistoria.”
    Så till slut blev Schymans sedelbränning i Almedalen häromåret detroniserad…

    Svara
  5. Daniel

     /  08/06/2015

    Yttrandefrihet måste vara absolut för att fungera öht. Vad många glömmer är att den faktiskt ska fungera i framtiden, och att sånt som igår var förbjudet kan vara helt OK imorron. Samtidigt kan saker vara totalt groteskt idag men igår ryckte man inte ens på axlarna. Yttrandefriheten får således absolut inte innehålla moderna tolkningar av vad som är moraliskt gångbart just nu.

    Endera är man för yttrandefrihet eller så är man det inte.

    Svensk media har själva tagit på sig att frivilligt leka censurbyrå vilket nu ger rejäla bakslag då människor suktar efter ”äkta” nyheter. Såklart blir man nyfiken när saker mörkas och triggas att se efter varför. Generalknas media gjort är att klassa alla som inte mörkar vissa saker som ”rasistmedia” oavsett vem det är. Så MSM får mycket svårt att ta tillbaka läsarna när de väl flytt. Speciellt då alternativmedia gång och gång igen visar sig ha rätt.

    Media ska vara saklig och sanningsenlig, att som nu fritt blanda politik och rapportering fungerar inte alls.

    Svara
  6. Hmm

     /  08/06/2015

    ”Det är nog dags att Public Service och annan media tar en ordentlig funderare och det ganska snabbt eftersom deras korthus håller på att rasa ihop.”

    Det har de redan gjort och jag blir inte förvånad över om resultatet kommer att bli att politisk annonsering kommer att bli kraftigt reglerad inom en snar framtid. Så mycket för att värna om yttrandefrihet, eller ja inte då…..

    http://www.dn.se/sthlm/inga-regler-for-politisk-marknadsforing-i-sverige/

    Svara
  7. Anders Senior

     /  08/06/2015

    Ett första steg vore nog att åka ner till BStU och gå igenom stazi register och Rosenholtz kartoteken så man kan identifiera alla gamla kommunistinfiltratörer, för att därefter röka ut dem från de poster de sitter på idag.

    Svara
    • MJ

       /  08/07/2015

      Menar du att kommunistinfiltratörskollektivet alla har åsikter som inte borde vara tillåtna?

      Svara
      • Pelle2

         /  08/07/2015

        Att ha en viss ideologisk åsikt,även kommunistisk,har man ju rätt att ha i vårt samhälle.Att ha jobbat som infiltratör åt främmande makts polis/underrättelsetjänst är ju däremot inte tillåtet.
        Fast du kanske tycker att det är ok så länge staten du infiltrerar åt har de rätta åsikterna som t.ex gamla Östtyskland ?

        Svara
        • MJ

           /  08/07/2015

          Jag var mest intresserad av att Anders pratade om folk som kollektiv. Han menar nämligen att det bara är vänstern som gör det.

          Svara
          • Pelle2

             /  08/07/2015

            Tror nog att du var mest intresserad av att insinuera saker precis som du brukar och jobba hårt på att peka finger åt höger.
            Anders menar nog mera att det är vänstern som är så sugna på att se människor som ett kollektiv i alla sammanhang. Sedan finns det ju faktiskt kollektiv och olika grupperingar som man kan prata generellt om som t.ex människors partitillhörighet även om man är höger.

  8. MiT

     /  08/06/2015

    ”Vi är villiga att flytta var som helst”
    http://www.ostrasmaland.se/kalmar/hoten-mot-kristna-fortsatter/

    Svara
    • Det är klart det är jobbigt att bo många så tätt inpå varandra och så länge.

      Ja… speciellt att bo tätt ihop med människor som säger sig vilja döda en.

      Svara
    • Svenne

       /  08/06/2015

      http://www.ostrasmaland.se/kalmar/hoten-mot-kristna-fortsatter/
      ”Mannen vi pratar med tror att muslimerna har ett mål – att göra Sverige islamistiskt och han säger att de kommer att lyckas om inte svenska regeringen gör något åt det.”
      Så Mellanösterns konflikter är redan här. Så oväntat – men det löser Mona Sahlin…

      Svara
      • MJ

         /  08/08/2015

        Det vore väl ganska rättvist efter att vi haft våra konflikter där.

        Svara
  9. Svenne

     /  08/06/2015

    Oberoende medier, tack.

    Svara
  10. Svenne

     /  08/06/2015

    Inte oväntat att bilden blir ”meme”:

    Svara
  11. Vem försvarar idag yttrandefriheten mot vänstermobben? Alliansen hallå! M, KD, FP, C vart är ni? Solar er i er egen förträfflighet?

    Svara
  12. Svenne

     /  08/06/2015

    L’affaire l’affische.

    Svara
    • Svenne

       /  08/06/2015

      @MiT: Den första fungerade inte till en början, ta gärna bort dubbelposten.

      Svara
  13. Trolletplit

     /  08/06/2015

    Nu vet jag jag varför inte domstolen tar upp Chang Fricks fall. Han filma… usch så usel…..

    Svara
  14. MiT

     /  08/06/2015

    V-politiker…

    Svara
    • Pelle2

       /  08/07/2015

      Antar att Lorena refererar till misshandeln av Chang Frick. Var det inte något tv-program som filmade det ? Hon verkar dessutom tycka det är ok att riva ner sina politiska motståndares reklam och då är man alltså SD:are. Vänsterextremisterna förnekar sig inte…

      Svara
  15. MiT

     /  08/06/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/06/2015

      Som vanligt är det att fultolka när man konfronterar vänsterextremister som Jenny med hennes hat uttalat i sociala medier. Är det inte lika kul Jenny när du tvingas stå upp för din våldsideologi?
      Jag ser ingen skillnad mellan järnrörsvänstern och järnrörshögern mer än att järnrörsvänstern låtsas vara goda.
      Bra av Arpi att hänga ut den idioten

      Svara
  16. MiT

     /  08/06/2015

    Svara
    • MJ

       /  08/06/2015

      Lite bättre än att smeta demokratistämpel på IS som Arpi gjorde.

      Svara
      • Pellle2

         /  08/07/2015

        Så du tycker att Ali Esbatis och Jenny Bengtsson agerande är ok och värt att försvara ?
        Jenny och Ali har ju visat sin fina syn på sina politiska motståndare tidigare i tweets som Mit har publicerat . Du kanske skall passa på att försvara några andra vänsterextremister när du ändå håller på ?
        Här kommer lite citat från Jenny:
        En bra förkortning för män:Mähän,Marcus Birro välförtjänt sparken,Om Löfven Stefan,Stefan varför beter du dig som en jävla kossa,Kallat Uwell Weidmo för en skräcködla.Hon tycker uppenbarligen också att det är ok att riva ned politiska motståndares reklam. En fin representant för facket värd att försvara…
        Ali Esbati Till Janne Josefsson: Fuck you,Fuck you very much.Till Alice Teodorescu när hon blev chef för ledarredaktionen på GP:Oväntat att Sd,s främsta mediala genombrott skulle komma i Göteborg.

        Svara
        • MJ

           /  08/07/2015

          Nej det tycker jag inte. Bara inte lika illa som Arpis försvarande av IS.

          Svara
          • Pelle2

             /  08/07/2015

            Det är dock konstigt att man alltid måste dra ur dig ett erkännande om att vissa saker som vänstern gör är dåligt medan du alltid hittar något att anklaga högern för.
            Håller dessutom med Lövet om att något som du påstår Arpi har sagt om Is inte har något att göra med att Esbati och Bengtsson försöker smeta fasciststämpel på borgare som inte håller med dom.

            Googlade på Arpi och islamism och hittade massor av länkar till artiklar som Arpi har skrivit om den islamism som Is företräder och då inte i några positiva ordalag. Detta väljer du dock att bortse från.
            Som jag skrev i en annan kommentar så verkar du ha problem med att folk kan ändra åsikt i en fråga om de får mer eller annorlunda information.I dina ögon är det tydligen lika fel att stötta någon gruppering som visar sig vara skurkar som det är att ta avstånd ifrån dom senare.
            Om man har haft en åsikt i en fråga så kan man tydligen inte ändra sig.

            För övrigt undrar jag vad du tycker om våldsvänsterns agerande och iver att förtrycka de som inte tycker som dom och deras strävan efter att begränsa yttrandefriheten ?

          • MJ

             /  08/07/2015

            Nej.
            Det är anledningen till den ändrade åsikten jag tycker är vidrig. Det har inte det minsta med våldet och övergreppen att göra utan bara med vem som tjänar pengar på det att göra.

            Jag tycker att det är värre att jubla över 300 halshuggna krigsfångar än det är att jubla över skadegörelse i tunnelbanan. Jag tycker inte att en person som jublar över halshuggna meningsmotståndare ska snacka så jävla mycket om åsikts- och yttrandefrihet.

          • Pelle2

             /  08/07/2015

            @Mj
            Och hur vet du vad som får folk att ändra åsikt ?
            Ser också fram emot en länk som visar var Arpi har stöttat Is och jublat över deras halshuggningar.,
            Om det finns en sådan länk så finns det som sagt var också väldigt många länkar där till artiklar där han kritiserar IS och Islamism i allmänhet.
            Sedan kan jag ju kontra med att det finns kommunister som Ohly som stöttade DDR och grät när muren föll. Nu påstår han sig ha gjort avbön men jag är inte så säker på att han menar det. Lenin lär ju finnas som tavla eller byst på V,s högkvarter fortfarande sägs det.

            Undrar fortfarande vad du tycker om våldsvänsterns agerande och deras iver att syssla med åsiktsförtryck av de som inte delar deras åsikter.

          • MJ

             /  08/07/2015

            Jag har delat länkarna många gånger. Men ni på högerkanten har ju kort minne. Ni har väl t.ex. redan glömt att kurderna är hjältar som ni tyckte under striderna i Kobane men antagligen ”glömde” när NATO återupptog bombningarna av kurderna.

            Nu har jag bara pekskärm, men det går som sagt bra att googla Arpi och syrien. Han har rensat lite i twitter men artiklarna är kvar.
            Han är inte ensam heller, bara en i mängden. Sök på DN eller SvD på Syrien och se vad som sas (även om mycket tagits bort så finns det mycket kvar).

            När IS intog ar Raqqha så halshögg de 300 krigsfångar och pyntade staden med kroppsdelar från dem. I media över hela världen, Ryssland, Kina, Afrika, oppositionell media i USA m.m. så var det på förstasidan medan Arpi m.fl. jublade över rebellerna framgång.
            Ni sket fullständigt i de halshuggningarna för att det var den goda sidan som halshögg. Precis som att ni struntade i 500 000 mördade Irakiska barn eller 500 mördade libanesiska barn osv. Det är ju inte lemlästningar och mord ni bryr er om utan vem som gör det och vem som tjänar pengar på det.

            Samma sak gäller ju sedan andra syniska ickedemokrater, som tycker att andra sidor är goda och därför ska få våldta och plundra.

            Men jag tycker som sagt att den som stödjer ett massmord ska ta det lite lugnt med att bli kränkt över att förknippas med fascism.

          • Pelle2

             /  08/08/2015

            @MJ
            Jag har inte haft någon åsikt om kurderna i något sammanhang och har heller inte hyllat några halshuggningar. Du har heller inte den minsta aning om vad som gör att jag eller någon annan byter åsikt i en fråga.
            Det är väl för övrigt Turkiet som bombar kurder och inte Nato som sådant och jag tycker inte att Turkiet borde få vara med i Nato bl.a pg.a det.

            Du,precis som många vänsterpartister, tror att vi i högern enbart drivs av pengar medan du själv och de andra i vänstern är moraliskt överlägsna och struntar i pengarna.Det konstiga är att många höga företrädare för vänstern har ertappats med att på mer eller mindre olagliga och omoraliska sätt tillskansa sig ekonomiska och andra typer av fördelar .Trots det så framställer ni er som moraliskt överlägsna.

            Som vanligt kör du med svepande generaliseringar om hur vi på högerkanten tycker och agerar istället för att debattera med den som ställer frågor till dig.
            Du påstår också att det är lätt att hitta länkar där Arpi stöttar is men Ulf T,Anders senior och Bashflak säger att dom inte hittar något trots att dom har letat Om det nu finns så mycket sådant material borde det vara lätt för dig att ta fram en sådan länk. Ditt skyllande på att du bara har pekskärm och mobil känns minst sagt som en dålig bortförklaring.
            Och återigen, om det nu skulle vara sant att Arpi hyllade is så har han nu tagit avstånd från dom i ett stort antal artiklar.Kan någon från högern inte ändra åsikt i en fråga ?
            Och för tredje gången, vad tycker du om extremvänsterns vilja att tysta avvikande åsikter och försök att villkora yttrandefriheten ?Är det ok eftersom dom är vänster ?

            Vad tycker du om Lars Ohly som så sent på 80-talet stöttade kommunistdiktaturen i DDR ? Var det ok att han gjorde det eftersom han var vänster ?Var hans avbön driven av genuin ånger eller var det pengarna och röstmaximering som drev honom till det ?

      • När gjorde han det? Ge oss en länk eller lägg ner skitpratet

        Svara
        • MJ

           /  08/07/2015

          Jag har gett länkarna tusen gånger. Även på din blogg. Varför ĺåtsas du som att du inte sett dem?

          Svara
          • Du har blivit ombedd att tillhandahålla länkar tusen gånger. Det är inte samma sak som att faktiskt göra det. Dessutom är det god stil att, om man nu inte länkade redan första gången, åtminstone göra det när folk frågar.

            Jag letade efter de länkar du säger dig ha tillhandahållit, men hittade dem inte, så om du kunde hjälpa oss lite vore det fint. Jag har redan lagt ned alldeles för många timmar på att kolla upp dina svepande påståenden, och det skulle möjligen vara acceptabelt om jag åtminstone oftast fann att du faktiskt hade rätt.

            Jag hittade en kommentar av dig där du menade att Arpi ”för mindre än ett år sedan föreslog att USA skulle genomföra en större militär insats på ISIS:s sida”. Det var aug 2014, så jag antar att det var någon gång under 2013 som Arpi skulle ha gjort detta? Jag hittade inte någon Arpi-artikel som tycktes passa in, men däremot denna, från juni 2013, dvs lite mer än ett år tidigare:

            Det råder inga tvivel om att Assad-regimen begått vidriga övergrepp mot befolkningen. Visst vore det bra om det fanns en god opposition att hurra på och hjälpa. Den tråkiga sanningen är att även rebellerna begår vidriga övergrepp.

            Även om USA och EU-länder skickar vapen till andra sorters rebeller kommer islamisterna inte ha några problem att ta del av vapnen. De är den starkaste rebellfraktionen.

            Du menar att han några månader senare vände om totalt?

          • Anders Senior

             /  08/07/2015

            Jag har just gått igenom Bashflaks blogg.
            Jag såg endast EN gång att du uppgav en länk, den gick till Google….

            Du är bränd MJ, du kan sluta göra dig till åtlöje nu.

          • MJ

             /  08/07/2015

            Jag har svårt att länka från telefonen. Googla bara Arpi och Syrien. Och läs det som är från före sommaren 2014.
            Jag har även citerat hans twitter i den här bloggen innan han började radera dem.

          • Googlat har jag förstås gjort. Kom igen när också du har gjort det och hittat något som stöder ditt argument.

            Men jag kan hjälpa dig lite – är det denna artikel du menar?

            Man skulle, om man kisar tillräckligt, möjligen kunna få för sig att Arpi förordar en ”kraftfull insats”, åtminstone om man inte läser hela artikeln:

            Barack Obama har tidigare sagt att en kraftfull insats mot Syrien bara skulle bli aktuell om landets diktator Bashar al-Assad använde kemiska vapen mot sin egen befolkning. Nu säger sig USA:s underrättelsetjänst ha fått tydliga bevis för att giftgas har använts. Omvärlden (i synnerhet Iran) tittar uppmärksamt på USA: Ni ställde ett ultimatum, vad är det värt?

          • Anders Senior

             /  08/07/2015

            Nu har vi beslagit dig med den ena lögnen efter den andra MJ, och inte fått annat än usla undanflykter till svar.
            Det vore klädsamt om du började debattera seriöst snart, innan folk helt slutar läsa dina inlägg.

          • Några såna länkar har du inte postat på min blogg. Bara länk till nån kommentar från Putin om intervention pga kemkrigföring, samt Madelaine Albright om ‘500k döda irakiska barn’

          • MJ

             /  08/07/2015

            Hur ska ni ha det är det en länk till Google eller två länkar till albright respektive Putin ?
            Ni får prata ihop er bättre innan ni ljuger.

          • Dreadlock

             /  08/08/2015

            Du har länge påstått att Arpi har stött den Islamiska Staten innan han ändrade sig.

            Var är ditt argument grundat någonstans ? Någonting har du väl att komma med ?

          • MJ

             /  08/08/2015

            Läs t.ex. Ulf T:s länk där Arpi förespråkade att USA skulle gå in i kriget på IS sida.
            Nu var inte Arpi värst. Men han dyker upp här ofta och det är därför jag påpekar det ofta. Jag tror också att Arpi inte brydde sig så mycket men han trodde att USA skulle gå in (det var ju en del av den islamistiska våren och man hade ju skeppar över sina allierade från Libyen samt satsat mycket pengar och vapen på IS, så det var en rimlig bedömning) och ville kratta lite i manegen, mer än han verkligen kände starkt för IS.

      • Lövet

         /  08/07/2015

        När i h…te hade det ena något som helst samband med det andra? Du trollar som vanligt! …men allt uslare och allt mer genomskinligt för varje dag!

        Svara
        • MJ

           /  08/07/2015

          Det har med varann att göra genom att Arpi är en gammal IS-agent.

          Svara
          • Pelle2

             /  08/07/2015

            Och med den kommentaren visade du att du är ett troll eller eventuellt att du tycker att du var rolig..

          • Dreadlock

             /  08/08/2015

            ”Det har med varann att göra genom att Arpi är en gammal IS-agent.”

            Hehe, jovars

  17. MiT

     /  08/06/2015

    När potato/potatoe blir viktigast…

    Svara
    • Nykteroklok

       /  08/06/2015

      Var kommer det där ifrån, att skriva en punkt efter varje ord, som Jenny gör? Har sett det titt som tätt, särskilt bland feminister. Nån som kan den historiska bakgrunden? Oerhört irriterande i alla fall.

      Svara
      • Dom fixar inte längre meningar?

        Svara
      • michael

         /  08/06/2015

        Komma är patriarkalt att sätta punkt är feministisk kamp.

        Svara
        • michael

           /  08/06/2015

          Ber om ursäkt att allt inte kom med.
          Komma är patriarkalt att sätta punkt för det är feministisk kamp.

          Svara
    • Pelle2

       /  08/07/2015

      Jenny gör vad hon kan för att utmåla sig som ett offer genom att förneka att hon är ordförande i facket .Detta trots att hon är ordförande i för HRF i Stockholm och på Gotland..

      Visserligen kan titeln ordförande leda tankarna till ordförande för hela förbundet men jag tycker att det är allvarligt nog att en ordförande för förmodligen ett av HRF,s största distrikt
      visar sina antidemokratiska tendenser och uttrycker hat för sina politiska motståndare.

      Men vi är naturligtvis SD:are och kvinnohatare när vi kritiserar det stackars oskyldiga offret
      och den maktlösa kvinnan och feministen Jenny.Naturligtvis skall vi bara ta emot hennes hat för hon står ju så långt ner på den intersektionella stegen eftersom hon bara är fackpamp på hög nivå…

      Såg på hennes twitter att allas vår Nils Karlsson från MP i Malmö stöttar Jenny och ironiserar över Arpi.Vem är förvånad ?

      Svara
    • Pelle2

       /  08/07/2015

      Samma Jenny som inte vill erkänna att hon är ordförande för ett fack skriver följande på
      sin blogg http://www.jennybengtsson.se/jagarjenny/:
      ”Jag är facklig.
      Jag är ordinarie ledamot i Hotell- och restaurangfackets förbundsstyrelse och ordförande för HRF:s största avdelning, Avd 02 Stockholm Gotland. Jag är förtroendevald på min arbetsplats.”
      Verkar som sagt var som om hon ägnar sig åt hårklyverier för att kunna utmåla sig som ett offer.

      Hon skriver också följande i sin beskrivning av sig själv:
      ”Jag är feminist. Varför? Därför att den som ser sig omkring i världen idag och inte är feminist tamejfan är dum i huvudet.”
      Visar vilken fin syn hon har på sina åsiktsmotståndare.

      Vidare skriver hon:
      ”Jag är vänsterpartist.”

      Vem är förvånad ?

      Svara
  18. MiT

     /  08/06/2015

    Svara
    • Svenne

       /  08/06/2015

      Och fortsättningen #ironi

      Svara
    • Intenso

       /  08/07/2015

      Och de gjorde han efter att han dansat med GUDrun? Oj då, han kanske inte tyckte om Fi?

      BURN HIM, BURN HIM!

      Svara
  19. Vic

     /  08/06/2015

    Ehum… nån mer som känner igen sig?

    ”Communist propaganda in the Soviet Union was extensively based on the Marxism-Leninism ideology to promote the Communist Party line. In societies with pervasive censorship, the propaganda was omnipresent and very efficient. It penetrated even social and natural sciences giving rise to various pseudo-scientific theories like Lysenkoism, whereas fields of real knowledge, as genetics, cybernetics, and comparative linguistics were condemned and forbidden as ”bourgeois pseudoscience”. With ”truths repressed, falsehoods in every field were incessantly rubbed in print, at endless meetings, in school, in mass demonstrations, on the radio”

    https://en.wikipedia.org/wiki/Propaganda_in_the_Soviet_Union

    Svara
  20. MiT

     /  08/06/2015

    Svara
    • Ja, man skulle kunna tro att vänstern också vill vara med och fördöma skadegörelse i tunnelbanan…

      Svara
  21. Svenne

     /  08/06/2015

    Aleksandra Boscanin, borgerlig debattör aktiv i Muf(!)

    ”Detta är ett kontraproduktivt beteende för den som vill minska Sverigedemokraternas stöd i opinionen, men framförallt visar det på en skrämmande syn när det kommer till vilka åsikter som ska få yttras.”

    Svara
  22. kärringenmotströmmen

     /  08/06/2015

    Hon om någon borde prata med sina föräldrar om hur det är att inte ha ngn yttrandefrihet , hon borde skämmas !! och oftast är det folk utifrån som anammar detta mer än svenskar.. såklart att alla invandrare är kränkta . det är dom alltid när svenskar inte tycker som dom

    Svara
  23. Svenne

     /  08/06/2015

    C-märkte bloggaren Dick Erixon kritiserar:
    http://erixon.com/blogg/2015/08/borgerlig-passivitet-mot-vansterpobel/
    ”Vi har med pöbelfasoner att göra. Underblåsta av massmedierna.” //
    ”Och min främsta fråga är: var i helskotta är de borgerliga partierna!?! Varför håller de tyst? Varför försvarar de inte yttrandefriheten mot pöbelvälde? Varför gör de sig alltid osynliga när kontroversiella frågor dyker upp i debatten? De senaste dagarna har det varit som att det inte finns några svenska borgerliga partier överhuvudtaget. Bara Sverigedemokrater mot vänsterextremister.”

    Det är många som ‘duckar’ nu…

    Svara
  24. Svenne

     /  08/06/2015

    Bard försvarar yttrandefriheten och retar vänstermobben…

    Svara
  25. jaha

     /  08/06/2015

    Få kvinnor bland Polisens nya chefer

    ”– Jag är kritisk till att man inte ser kvinnorna, och jag vill att man lyfter fram dem. Man måste titta på det här, för det är inte bra, säger Sofia Ask, lokal ordförande på Polisförbundet.”

    ”Sofia Ask tycker att polisen ska coacha kvinnor till att vilja söka chefstjänster, och ge dem fler möjligheter att ha chefsansvar under kortare tid. Män har oftare erfarenhet av tjänster med mer ansvar, vilket gör att de oftare har självförtroende nog att bli chefer.”

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6227191

    Bra kvinnosyn där… som förmedlas i stort sett alla jämställdhetssatsningar, där kvinnor måste kvoteras för att närma sig det övergripande ideologiska målet med minst 50% kvinnor på attraktiva befattningar.

    Jag tror personligen att vuxna kvinnor är kompetenta nog och inte behöver lyftas fram, matas med sked och torkas i stjärten.

    De som jobbar med jämställdhet är dock av en annan åsikt. De anser att kvinnor, som är bra chefsmaterial eftersom de är kvinnor, behöver lyftas fram och coachas för att få självförtroende att leda.

    Hur blev hon lokal ordförande på Polisförbundet egentligen?

    Nej det är klart att det inte går att resonera med håriga feminister som dagligen sitter med sina plockhinkar och försöker pressa ner fyrkantsklossar genom trekantshål…

    …men någon form av intelligens måste det här samhället kunna uppvisa snart om det inte ska klassas som ett dårhus.

    Svara
    • Jan

       /  08/06/2015

      De högsta cheferna är väl i regel jurister och inte poliser. Så kallade juristpoliser. Där borde det vara enkelt med en 50/50-kvot eller t o m mer eftersom kvinnor dominerar juristutbildningarna och åklagarväsendet. Däremot torde det vara svårare för kvinnor att gå långa vägen till befälspositioner eftersom det kräver ledaregenskaper på fältet. Det finns dock säkert en del kvinnor som är lämpade även för det.

      Svara
      • MJ

         /  08/06/2015

        Förr var alla polischefer jurister (jur. Kand). Men det kravet togs bort kring sekelskiftet. För några år sedan hörde jag (från en polisforskare) att det var ungefär hälften då.

        Svara
      • jaha

         /  08/07/2015

        Ja det finns kvinnor som är lämpade för allt möjligt, varav några är mer lämpade än de flesta män.

        Det kommer däremot aldrig någonsin att finnas tillräckligt många kvinnor, som är lämpade för allt möjligt, för att uppnå en ideologisk 50/50-representation, eller en kvinnlig överrepresentation, inom mansdominerade områden.

        I den mån det genomförs jämställdhetsprojekt och ideologiska (läs radikalfeministiska) satsningar som ger någon form av faktiskt resultat, dvs. inte bara handlar om att äska statliga bidrag som stoppas i egen ficka, så är representationen i många fall direkt olämplig, i flera fall direkt skadlig och i värsta fall förenat med livsfara. Inte minst för kvinnor. Den konsekvensen struntar feministen såklart blankt i.

        Du har rätt. Vad är deras problem. Betydligt mer än hälften av studenterna på juristutbildningen är kvinnor. Men inte bara där. Fler kvinnor både börjar och slutför högskolestudier överlag. Det leder, på sikt, till en kvinnlig överrepresentation.

        Det är dock inte tillräckligt… i huvudet på en feministisk träskpadda.

        Svara
    • Anonymiserad

       /  08/07/2015

      Är det här alltså Kvinnor med ”snippa” eller Kvinnor-vem som helst som identifierar sig som kvinna? och om det är kvinnor med ”snippa” vem ska då coacha alla de som identifierar sig som annat?Det framgår inte av texten.

      Dessutom är det ”problematiskt” att coacha kivinnor(de med ”snippa” ) om det i sin tur inte finns representanter* för övriga kön.Det är nästan så man börjar undra..Var är alla dessa övriga köns representanter*?Finns de ?

      ** Pun intended.
      represen – tanter.

      Svara
  26. Svenne

     /  08/06/2015

    ”Sverigedemokraternas kampanj har fått hård kritik i veckan för att vara rasistisk. I tisdags revs stora delar av budskapen ned. Nu berättar partiets kommunikationschef Joakim Wallerstein om hur de tänkte när de tog fram den. ”

    Svara
    • michael

       /  08/07/2015

      Fascinerande när Resume skriver att aktivister plockade ner reklamen.

      Svara
  27. Svenne

     /  08/06/2015

    Den eftertänksamme Widar Andersson i Folkbladet:

    ”Hur hamnade S därute där man hamnat? Socialdemokraternas naturliga position borde ju vara att gå till storms mot tiggeri och alla andra former av exploaterande låglönearbeten och förslummade bostadsförhållanden. Men det har liksom gått troll i hela invandringsfrågan för S. Karriären tycks vara mer beroende av att tjoa ”rasism” nu och då istället för att ta sig an verkliga och samhällsförändrande problem som det utbredda och ökande tiggeriet onekligen är ett exempel på.”

    Svara
  28. Trollerpeddo

     /  08/07/2015

    Jag innehar barnpornografi. Jag kan dömas.

    I min samling finns Scorpiona Virgin killer.
    Numera att betrakta som barnporr.

    Ja jösses.
    http://www.svd.se/scorpionsomslag-anses-vara-barnporr/om/sverige

    Vad ska vi göra?
    Snart dömes Vi till kvinnohat eftersom vi läser denna blogg.

    Packa väskorna.

    Svara
    • Anonymiserad

       /  08/11/2015

      Det är samtidigt riktigt sjukt att han dömdes för ”GROVT barnpornografibrott och GROVT utnyttjande av barn för sexuell posering ”

      Till 6 års fängelse och han är troligtvis ute efter 4.

      Svara
  29. Dreadlock

     /  08/07/2015

    OT

    Malmö porträtteras genom RT

    SD representant fick uttala sig om sakernas tillstånd på slutet. Lite förvånande att det inte fanns någon annan tolkning. Antingen är Malmös politiska etablissemang för skraja för att ge en kommentar av rädsla för att göra bort sig, eller så är locket hårt påskruvat.

    Svara
    • JW

       /  08/07/2015

      RT är ryskt, allt som kommer från ryssland är propaganda.

      Svara
      • Bo

         /  08/08/2015

        När det gäller RT har du en poäng i att de troligen, med skadeglädje, vill framställa Sverige (Malmö) i ytterst dålig dager då kanalen är Putin-trogen. Men din generalisering att allt från Ryssland är propaganda och psyops är är an aning bisarr.

        Svara
        • MJ

           /  08/08/2015

          Ryssland uppfattar Sveriges rysskräck som lustig paranoia. Ryssland uppfattar inte lilla Sverige som ett hot. Det brukar vara förlöjligande artiklar om ubåtaobservationer och flygningar m.m.

          Ryssarna, och då särskilt de Putintrogna, har haft samma syn på muslimer som ni SD:are fått på senare år i flera decennier. Det började med kriget i Afghanistan och sedan har de valt sida mot islamisterna i varenda krig. (Vilket ni på högerkanten ju motsatt er eftersom USA alltid varit allierat med islamister)

          Det har alltså inte med Sverige att göra utan med antiislamism att göra.

          Svara
  30. MiT

     /  08/07/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/07/2015

      Inte för att jag tycker att det är ok att förstöra hennes bil men hon tyckte att det var ok att förstöra i tunnelbanan. Orsak och verkan är ingen känd företeelse hos vänsterextremister tydligen.

      Svara
  31. MiT

     /  08/07/2015

    Here we go again…

    Svara
  32. MiT

     /  08/07/2015

    Jag förstår inte att de fortsätter, de inbjuder ju till sånt här. Lägger upp bollen på straffpunkten…

    Svara
  33. Svenne

     /  08/07/2015

    OT: Regeringsombildning i höst?

    ”Alla dessa tre problem kokar ned till att ett samarbete med Miljöpartiet inte fungerar. Från Miljöpartiet är det egentligen bara Per Bolund och Isabella Lövin som gör ett godkänt första år. Varför Åsa Romson inte fungerar behöver knappast längre motiveras. Fridolin är för junior för uppdraget som utbildningsminister, Alice Bah Kuhnke saknar agenda som kulturminister och Mehmet Kaplan gör ingenting som bostadsminister. Socialdemokraterna har en riktigt svag minister; Margot Wallström som ser ut att försvinna från posten som utrikesminister till förmån för ett FN-jobb.”

    Svara
    • Pelle2

       /  08/07/2015

      Skall bli kul att se hur regeringsamarbetet med Mp skall kunna fungera om båda språkrören och ett antal av deras mest profilerade ministrar får sparken.Om Mp ställer upp på det så kommer dom nog få svårt att se sina väljare i ögonen .Dom lägger sig ju då platt för Sossarna.
      Fast från Sossarnas perspektiv är det ju helt rätt sparka ut dom där dårarna till så kallade ministrar som skämmer ut sig i stort sett varje dag.

      Svara
  34. Svenne

     /  08/07/2015

    OT: #Oberoende media?

    Svara
    • MJ

       /  08/08/2015

      Sverigedemokrater som fälldes för våldtäkt nyligen namngavs inte heller.

      Svara
  35. MiT

     /  08/07/2015

    Svara
    • Anders Senior

       /  08/07/2015

      Hahahaa!!!
      Fan vad bra!
      Du kan alltså få en vakt som skyddar dig medan du vandaliserar!

      Nu realiserar jag snart alla tillgångar jag har och köper en enkel flygbiljett var som helst, tror t.o.m. Ryssland, Armenien eller Kazakhstan är bättre än Sverige just nu.

      Svara
  36. MiT

     /  08/07/2015

    Man måste ju gilla Nils ibland ändå 😀

    Svara
    • Jag som trodde att miljöpartister bara rökte biodynamiskt odlad starktobak.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/07/2015

      Förstår att en Mp:are måste droga sig för att stå ut med med sin sjuka politik..

      Svara
  37. MiT

     /  08/07/2015

    Svara
  38. MiT

     /  08/08/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/08/2015

      Undrar om hon säger detsamma om vi förbjuder socialisternas yttrandefrihet ?

      Svara
  39. MiT

     /  08/08/2015

    Svara
  40. MiT

     /  08/08/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/08/2015

      Så tiggare är en folkgrupp ? Det finns inga svenska tiggare utan enbart romer ?

      Svara
  41. Fredrik

     /  08/08/2015

    Hennes slutord i intervjun var att ”det är inte jämlikt” (syftandes till hennes tidigare prat om att inte alla har råd att finansiera sådana här reklamkampanjer).

    Så det kokar då tillslut ner i att hon anser det orättvist att någon kan bekosta en reklamkampanj och andra inte. Då tar hon mfl sig rätten att riva ner kampanjen.
    Mer intelligensbefriat än så kan det knappast bli.

    Motparten i intervjun (Nils Funcke) hade svårt att få till någon debatt i och med att damen i fråga inte förstod vad det var hon stod och försvarade respektive attackerade.

    Svara
  1. Är det den dramatiska dödsdansen vi ser? | WTF?
  2. ”Du som är jude kommer alltid vända oss ryggen” | WTF?
  3. Gott nytt år på er! Lite blandat från 2015 del 3 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: