Är det den dramatiska dödsdansen vi ser?

Ojojoj, det har varit en händelserik helg på twitter. Det ena dramat efter det andra har utspelat sig på arenan och det ena hänger ihop med det andra, det har varit så mycket att jag bara tar med lite från varje här. Men hur man än ser på det så är ”Guilt By Association” nyckelordet för helgen. Det finns så många som sorgligt nog verkar tro att det är en vinnare att direkt komma med GBA. Och det finns en gemensam nämnare för de som älskar just GBA. Och allt har nog sin start i SD.s synnerligen lyckade reklamkampanj. Eller den funkade nog som lättantändligt bränsle på en glödbädd i alla fall och triggade igång massor.

Börjar lite löst med en V-politiker

vpolitikeranklagar

Varför? För att han var ironisk om den numera berömda reklamen och genierna som rev ner den… Fler tweetar om detta här.

hellgrenavpixlattroll

hellgrenavpixlattroll1

Nu vet ni det, om någon skriver tweetar som uppenbarligen går att missförstå så är ni bara avpixlattroll om ni gör det. Inget annat. Ni kan ju se att hon till och med skriver ”gemensamt för er är att …”. Och jag blir mer och mer undrande till om de faktiskt var missförstådda med tanke på hennes ordval i dem. Fler tweetar om detta finns här.

De ovan är ju bara småpotatis när det gäller drama för Jenny Bengtsson, ordförande för HRF Stockholm och Gotland som är landets största HRF-avdelning, är ju också aktiv på twitter

klasskamphatrant

klasskamphatrant1

klasskamphatrant2

klasskamphatrant3

klasskamphatrant4

En ganska aggressiv rant från henne med flera markörer. För man ska veta att hon är en hardcore kommunist och revolutionsromantiker vilket sätter agitationen i en ganska obehaglig kontext. Och som vi alla vet är ju ”kontext” väldigt viktigt för dem… ”… är större än deras rätt att finnas” tillsammans med ”kamraters frihet att solidariskt slåss”. Det är ”strida”, ”motstånd”, ”marscherar”, ”gå i graven”. Dessa tillsammans med ideologin säger rätt mycket tycker jag om vad hon strävar efter och jag tror inte demokrati ingår i det alls eftersom det inte ingår i konceptet kommunism.

De nedan är några gamla som ni ser

klasskamprevolution

”… ett steg närmare revolution. Ingen kapitalist kommer att skonas. Ingen”.

klasskamprevolution2

klasskamprevolution4

Revolutionen kommer…

klasskamprevolution1

Den ovan, visst, alla förstår att det är ett skämt om hur hungrig hon är. Men just orden ”blodig revolution” från en kommunist och revolutionsromantiker är ganska obehagligt oavsett…

Nåja, hennes aggressiva rant ovan fick Ivar Arpi att undra lite

arpiklasskamp

Han samlade ihop hennes rant med de fina markörerna och undrade om det ska ske med våld. En ganska berättigad fråga med tanke på hur just kommunismen har ”revolutionerat” förut. Och så får vi inte glömma den viktiga ”kontexten” runt Bengtsson heller. Det drog igång en skitstorm de luxe! Delvis åt båda håll. Hennes åsiktsfränder strömmade till, hög som låg. Och alla med väldigt låga så kallade ”argument”. Här är tråden.

Och här kommer en del från Jenny Bengtsson med vänner. Och ni kommer ihåg temat för dagen? GBA…

arpiklasskamp1

GBA…

arpiklasskamp2

GBA…

arpiklasskamp3

GBA…

arpiklasskamp4

GBA…

arpiklasskamp5

GBA…

arpiklasskamp6

GBA…

arpiklasskamp7

GBA…

arpiklasskamp8

GBA…

arpiklasskamp9

GBA…

arpiklasskamp10

GBA…

arpiklasskamp11

arpiklasskamp12

GBA…

arpiklasskamp14

GBA…

arpiklasskamp15

Inte GBA men hon var en av de som arrangerade demonstrationen som hetsade en pöbel att storma T-banestationen…

arpiklasskamp16

GBA…

arpiklasskamp17

Hata allt till vänster om Bush, really?

arpiklasskamp18

Hetsar heter det visst när man berättigat undrar… ”Män med makt hetsar till hatstorm mot enskilda kvinnor …”. Nu var det inte en enskild kvinna vilken som helst utan en facklig representant med just mycket makt och en stor plattform. Som använder den för sin personliga politiska kamp.

arpiklasskamp19

Jo eller hur… Är ju säkert så… Och GBA…

arpiklasskamp20

GBA…

arpiklasskamp21

GBA… Och var får det ifrån? Hur skruvad är man inte om man hittar på något sådant?

arpiklasskamp22

GBA… Och Mårten Schultz gick till och med ut i förväg och sa att det finns inte en chans att reklamen blir fälld. Och JK var snabba att konstatera det Schultz var övertygad om, att det var ingen hets mot folkgrupp.

arpiklasskamp23

arpiklasskamp24

Ett blogginlägg fyllt med…GBA… Inget annat utan bara GBA.

klasskampblogginlägg

Och det är så att jag har alla mentions (där hennes twitternamn är med) till henne sparade från Arpis tweet till cirka klockan 23:20 på kvällen och det är ju intressant att se att hon säger i sitt blogginlägg att bara visar upp några få som var med i drevet. Det var massor med mentions, hundratals, men det var bara några få som var över gränsen, kanske några fler än de som hon listat (där alla inte ens är över någon gräns alls…) men kanske är det så att många mentions upplevs som en storm? För man ska veta att det ingick VÄLDIGT många från hennes fanclub i de hundratals. Men som sagt, jag har dem sparade, får se om jag pallar med att slänga ihop en pdf-fil med dem så alla kan se att hon hittar på. Sen kan det dock ha tillkommit en hel del efter det!

arpiklasskamp25

GBA…

arpiklasskamp26

Men hennes inlägg består ju bara av GBA? Finns inget annat där…

arpiklasskamp27

Var ingen hatstorm alls, en del negativa och några över gränsen. Thats it.

arpiklasskamp28

GBA…

arpiklasskamp29

Så där dryg och arrogant är hon ofta. Bara vräka på och sen svara drygt och arrogant…

arpiklasskamp30

”kampspråk”, ”hängdes ut” ”kväsa motstånd”. När blev det ”hänga ut” att visa vad en person faktiskt skriver och samtidigt undra en sak baserat på ”kontexten” runt den personen?

Var det någon som såg något annat än GBA? Gå gärna in på hennes twitter och kolla om ni hittar något annat än GBA. Men det är väl det enda som de har antar jag? Jag menar, fanns det riktiga argument så hade man ju använt dem istället? Eller? Jag letade inte jättenoga utan skummade bara så jag kan ha missat men jag såg inget annat än GBA…

arpiklasskamp31

Marcus Birro-wannabe. Äckligt och ledsamt…

sparkabirrotyckerfacket1

Just det ja, hon är ju en sådan härlig människa att hon blir nöjd när folk förlorar jobbet. En del blir nöjda över fint väder, en fin dag på sjön, skogspromenad, hitta mycket kantareller, blåbär eller smultron. Sen finns det sådana som blir nöjda när andra förlorar jobbet. Jag vet vilka jag tillhör i alla fall…

klasskamp3

Om Stefan Löfven när han blev attackerad av alla vita medelålders heterosexuella män…

 klasskamp4

klasskamparrogant1

klasskamparrogant2

klasskamp8

Ni ser, samma nedlåtande, dryga och arroganta beteende. det går igen och igen och…

klasskamp4

Och hudfärg tillsammans med nedvärderande kommentarer kopplat till hudfärgen är ju jätteviktigt. Det brukar man ju förknippa med just… ja vadå…?

Det blev mycket det här och det finns mycket mer så det får nog bli minst ett inlägg till tror jag. Finns ju väldigt mycket ”kontext” runt Bengtsson som gör att man undrar precis det som Arpi undrade. För alla såg väl frågetecknet han satte i slutet? Kunde besvarats med antingen NEJ eller JA. Men så långt tänkte de nog inte…

kastautskitochsengnälla3

Bilden ovan sammanfattar ganska väl Jenny Bengtsson med flera…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

74 kommentarer

  1. Intenso

     /  08/09/2015

    Jenny är utan tvekan en mycket otrevlig person och utrymmet hon förtjänar är ett utedass. Sossarna från förr visste vad de gjorde när de höll kommunisterna och revolutionärerna kort. Nu verkar fördämningarna på idiotin ha rämnat.

    Svara
    • Svenne

       /  08/09/2015

      Ja, före Palme visste sossarna vad de gjorde. Men sen…

      Svara
      • Jan

         /  08/09/2015

        Tänk om man kunde slippa det här borgerliga, banala Palmehatet. Olof Palme mördades för snart 30 år sedan. Han är knappast ansvarig för den politiska utvecklingen de tre senaste decennierna. (Han var dessutom intellektuellt överlägsen i princip samtliga borgerliga politiker sedan dess. Inklusive de nyliberala skojarna med Reinfeldt, Borg och Schlingmann i spetsen. Dessutom bättre som person ur en rent moralisk ståndpunkt. Större solidaritet, större mänsklig värme och djup.)

        Svara
        • Andreas

           /  08/10/2015

          Jag tror inte nyliberalism betyder vad du tror det betyder. Nya moderaterna var inte nyliberala. De var högersossar hela högen.

          Svara
          • Jan

             /  08/10/2015

            Efter fem jobbskatteavdrag (till en kostnad på 456 miljarder), ett antal misslyckade privatiseringar och realisationer av statlig egendom, räntesnurror i utlandet, skatteflykt, sönderslagning av sociala välfärdssystem, jobbcoacher, utförsäkringar av cancersjuka, kriminella statsråd, avvecklat försvar, import av arbetslöshet, försämrade fackliga villkor, historierevisionism, vanskötta vägar och järnvägar, vanskött civilförsvar så är nog inte sossar rätt beteckning på de nya Moderaterna.
            Nyliberaler var de, ingenting annat. Visst, Schlingmann skötte spinningen så att folket skulle tro att de var ett arbetarparti. Arbetslinjen, för övrigt, som de vann valen på, visade sig vara en stor bluff. När skojaren Reinfeldt avgick så var arbetslösheten större än när han tillträdde. Så lyckat var det nyliberala projektet…

          • Pelle2

             /  08/10/2015

            @Jan.
            Om det var någon gång i historien som skatteflykt, skattefusk och svartarbete förekom så var det väl under den socialdemokratiska erans höjdpunkter ?
            Det var väl i det närmaste en nationalsport bland folk att undvika skatt.
            Om nu vänstern tycker att skattesänkningarna som gjordes var fel så undrar jag varför den nuvarande regeringen inte river upp samtliga skattesänkningar ?
            Privatiseringar av t.ex Televerket gjordes av sossarna. Var det också fel ?

            Avvecklingen av försvaret påbörjades redan under Sossarnas tid.Inte för att det rättfärdigar de fortsatta nedskärningarna som gjordes av borgarna men rätt skall vara rätt.
            Kriminella statsråd. Hm, Mona Sahlin anlitade också svarta barnvakter och betalade privata räkningar med regeringens kontokort. Hon var dessutom partiledare. Skillnaden är att de borgerliga statsråden som gjorde motsvarande saker avgick medan Sahlin fortfarande är högt uppsatt inom Socialdemokratin.
            Att utförsäkra cancersjuka är naturligtvis helt fel men var det rätt att som regeringen Persson förtidspensionera folk i parti och minut för att fixa till arbetslöshetsstatistiken ?
            Med andra ord tycker jag inte sossarna skall slå sig för bröstet heller…

          • MJ

             /  08/10/2015

            Om nu högern tycker att skatten är hög så undrar jag varför de senaste regeringarna inte sänkt skatterna.

            Avvecklingen av försvaret startades av Bildt. Innan dess hade alla regeringar sedan andra världskriget ökat försvarsförmågan. Bildt skulle göra om försvaret till en ”spjutspets”, d.v.s man skulle göra försvaret till ett förband som NATO skulle kunna använda, men det blev sedan EU som fick ett rövarförband att använda.

            Nyliberalismens smälte ihop M och S, de har bedrivit identisk politik sedan 1991. Men det är 1991 som den stora förändringen sker och vi får ett helt nytt samhälle, ett nyliberalt istället för ett socialdemokratiskt.

          • Pelle2

             /  08/10/2015

            @MJ
            Jan och många andra vänstermänniskor har jbeklagat sig att Reinfeldts regeringar har sänkt inkomstskatten, vilket är korrekt, och dessutom sänkt skatten på vissa typer av arbeten med rut och rot. Hur kan du då påstå att de borgerliga inte sänkte skatten ? Och varje gång en skatt sänktes skrek och grät vänstern om hur fel det var men när någon frågade hur de själva skulle göra så skulle de inte riva upp skattesänkningarna.
            Som sagt var, alla regeringar har de senaste årtiondena sänkt vår försvarsförmåga så ingen skall gå fri från kritik enligt mig. Jan försökte få det till
            något unikt borgerligt att anslagen sänktes.

          • Jan

             /  08/10/2015

            Jag har ingenting, rent principiellt, emot lägre skatter. Däremot är jag emot att man lånar pengar till skattesänkningar och ökar på statsskulden när det finns mer angelägna reformer att ägna sig åt. Skattesänkningarna (jobbskatteavdragen) har varit av ideologisk (nyliberal) natur och några ”trickle down-effekter” har vi inte sett. Arbetslösheten har istället stigit samtidigt som skillnaderna i samhället ökat. För övrigt så var nyliberalernas näringslivspolitik rena skämtet. Saab sket man blankt i och kom ihåg skojaren Reinfeldts uttalande om att den svenska industrin var ”basically gone”!

            Var inte oroliga, jag röstar inte på vänstern längre. Jag är nämligen lika kritisk till identitetspolitiken som till nyliberalismen. Vilket numera lämnar få alternativ över att rösta på. Jag skulle påstå att vi inte har någon egentlig vänster längre. Den försvann någon gång runt sekelskiftet.

          • MJ

             /  08/10/2015

            Pelle2
            Reinfeldt har inte sänkt skatten. De omfördelade skatterna så att fattiga betalade mer och rika mindre. Borgarna ökade faktiskt skatterna under båda mandatperioderna.
            Du minns kanske att alla reformer skulle ”finansieras krona för krona” det betydde att man t.ex. sänkte inkomstskatterna (jobbskatteavdragen mer för rika än fattiga) och höjde samtidigt punktskatter (lika för rika och fattiga) för att få in lika mycket skatt till staten.
            Särskilt finurlig var skattehöjningen så man sänkte ersättningarna i socialförsäkringarna med 5% och samtidigt höjde skattedelen av arbetsgivaravgifterna med motsvarande del.

            Vad man klagar på från vänster är väl att de tar mer från de fattiga och mindre från de rika.

            Vad gäller försvaret så är det inte så mycket anslagen som är fel, utan hur man använder dem. Anslagen efter kalla kriget var fullt rimliga. I kronor räknat är försvarsbudgeten ungefär lika stor nu som 1991. Skillnaden är att försvarsförmågan är mindre än 1% mot vad den var då, rövarbandsförmågan är däremot lite bättre.

          • MJ

             /  08/11/2015

            Japp. Som bnp-grafen upp och ned, eftersom skatten inte minskat.

          • Ok då, skattetrycket som andel av BNP:

            http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Skattetryck/Skattetrycket-historiskt/

            2006: 46 %
            2014: 42,7 %

            Ingen jordbävning precis, men dock en minskning.

            Att det inte blev mer hade säkerligen mest att göra med den globala finanskrisen som triggades ca 2007 och som ledde till recession runt om i världen kring ca 2008-2013 (i Sverige 2008-2009) och svag tillväxt därefter. Att krisen inte blev värre berodde i sin tur mycket på att ekonomin dopades kraftigt med statliga pengar – något som dämpar nedgången, men även försvårar återhämtningen. Hursomhelst är skattesänkningar svårsålda under pågående finanskris, även om Alliansen hade ansträngt sig att föra principdebatten, vilket de knappast gjorde.

        • michael

           /  08/10/2015

          Att arbetare fått mer pengar i plånboken pga jobbskatteavdragen strider mot den socialdemokratiska värdegrunden.

          Svara
        • Svenne

           /  08/10/2015

          @Jan
          Kritik är inte hat, det är ett sakligt konstaterande. Dessutom var Fälldin minst lika skicklig. Jag försvarar inte Reinfeldt & co, men man måste se både fördelar och nackdelar hos politiker. Palme var, nationellt, en lättviktare jämfört med Erlander.

          [Palme var] ”Dessutom bättre som person ur en rent moralisk ståndpunkt. Större solidaritet, större mänsklig värme och djup.”

          Palme var en floskelmaskin av sällan skådat slag, lögnen blev hans ständiga följeslagare och inte bara under Geijeraffären då Palme ljög för hela svenska folket. Ber man inte om förlåtelse, så får man det knappast.

          Moralen kastades ut av 68-vänstern, och Palme red på den röda opinionsvågen. Men genom att förflytta sig och (S) åt vänster så förlorades makten -76, något (S) tydligen inte repat sig efter.

          Palmes slagordspolitik bildade skola efter honom, så nog är han delvis ansvarig för de hatiska vänsterflosklerna vi ser varje dag.

          Svara
          • MJ

             /  08/10/2015

            Palme är annars, bland folk som kan något, känd som den förste högersossen. Men det är ett intressant påhitt att han skulle ha fört S vänsterut.

  2. Pelle2

     /  08/09/2015

    Som sagt var, Bengtsson är en fullblodsdåre.Vore jag medlem i HRF skulle jag kräva hennes avgång alternativt lämna föreningen för vem vill företrädas av en revolutionär kommunist och radikalfeminist ?
    Det är ju också typiskt radikalfeminister att om du ens andas kritik mot dom så är du rasist, Breivikare och kvinnohatare medan hon själv kan vräka ur sig vad som helst om sina åsiktsmotståndare.
    Intressant att Ohly tar hennes parti också. Det visar väl att hans antidemokratiska reflexer sitter kvar trots hans påstådda avbön från kommunismen.

    Svara
  3. Genuspolisen

     /  08/09/2015

    En neutral och saklig inställning från en utredare hos polisen:
    http://www.expressen.se/nyheter/nina-rung-pa-polisen-det-gar-inte-langre/

    ”– Vi är på nivån att vi måste ställa frågan: ”Hur får vi män att sluta mörda och våldta?”. Det är helt absurt, men det är där vi är.”

    Svara
    • Nykteroklok

       /  08/09/2015

      Har man ens konstaterat att det var en man som mördade henne?

      Svara
      • Politik till varje pris

         /  08/09/2015

        Ingen aning. Men för ett par månader sedan hittades en tjej död och hennes pojkvän greps. Då gick direkt några ut i media och propagerade om mäns våld mot kvinnor etc etc i gammal god feministisk stil. Tills det ett par dagar senare visade sig att tjejen inte var mördad utan dött av annan orsak.

        Det som känns minst sagt fel är då vissa använder tragedier för att sprida sina egna politiska åsikter.

        Svara
        • Politik till varje pris

           /  08/09/2015

          http://www.dagensjuridik.se/2015/06/polisutredarens-kritik-mot-domarkaren-om-sexbrott-far-mothugg

          ”Polisutredaren Nina Rungs debattartikel i DN under rubriken ”okunniga domare friar anklagade i sexbrottsmål” har väckt kritik hos tunga jurister. ”

          ”Vi domare har stor förståelse för att till exempel intresseorganisationer för utsatta kvinnor inte alltid förmår se objektivt på frågor av detta slag. Av en företrädare för en rättsvårdande myndighet som polisen kan man emellertid kräva mer.”

          Svara
    • MiT

       /  08/09/2015

      Hon ÄR en genuspolis som dessutom är en som ska förhöra barn…

      Svara
    • Björn

       /  08/09/2015

      ”Vi har nått en punkt där jag känner att det inte går längre. Hur mycket vi än jobbar med normer och genuspedagogik så känns det bara som att det tar för lång tid.”

      Förlåt, det är ett allvarligt ämne men denna rad fick mig att flabba högt

      Svara
  4. QED

     /  08/09/2015

    OT: Just precis vad som behövs i dessa dagar av lågmälda och eftertänksamma politiska samtal:

    ”SSU har valt en ny förbundsordförande – 24-årige Philip Botström från Värmland. Han tar över efter Ellinor Eriksson.
    – Min ambition är att vi ska vara den mest högljudda megafonen i svensk politik, säger han till SvD.”

    http://unvis.it/www.svd.se/vi-ska-vara-den-mest-hogljudda-megafonen/om/ssu-kongressen-2015

    Svara
    • Jan

       /  08/09/2015

      Nå, han fyller väl rasifierad-kvoten i alla fall (även om han är född i Sverige). Enligt logiken måste nästa SSU-ordförande bli en kvinna då. Minister lär han inte bli. Inget talar för att sossarna vinner nästa val.

      Svara
    • Lövet

       /  08/10/2015

      Den mest högljudda mega-fånen…

      Svara
  5. Medlemarnas skräck?

     /  08/09/2015

    Det är obegripligt att någon efter sådana uttalande får sitta kvar som ordförande i en fackförbundsavdelning. oavsett om det är i Stockholm eller Svenljunga.
    Det är skamligt att inte HRF satt ner foten. Detta skadar facket något enormt.
    Som förtroendevald har man ett förtroende att förvalta.

    Svara
  6. Enda skillnaden mellan en kommunist och en nazist är att den ena vill utrota efter klasstillhörighet och den andra efter etniskt ursprung.

    Fräscht att ha en fullblodsnazist som ordförande.

    Svara
  7. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/09/2015

      Linda Snecker visar ännu en gång vilken idiot hon är..
      Har hon någon statistik som visar att vita män är överrepresenterade vid våldtäkt och kvinnomisshandel eller känner hon bara att hon har rätt i sann postmodernistisk och radikalfeministisk anda?
      Om hon pratar om Sverige och har rätt i sitt påstående så är det väl inte så konstigt om vita män är överrepresenterade då det än så länge finns flera vita än svarta män i vårt samhälle.
      Men hon tillhör ju ett parti där man inte får prata om problemförorter och om hedersproblematik för då är man ju en rasist.Att hon själv är rasistisk mot vita,svenska män är naturligtvis inget problem..

      Svara
      • Björn

         /  08/09/2015

        ”Om hon pratar om Sverige och har rätt i sitt påstående så är det väl inte så konstigt om vita män är överrepresenterade då det än så länge finns flera vita än svarta män i vårt samhälle.”

        Mnja. Överrepresentation per grupp vit/ickevit bör väl isåfall mätas i relativa tal och inte i faktiska tal. Annars kan man lika gärna säga att vita män är överrepresenterade bland fattiga (bara för att det finns fler fattiga vita män än det finns fattiga färgade män i sverige (om det nu är så))

        Jag tror att sanningen ligger helt i din första mening, angående Sneckers idioti.
        Och att hon inte vet vad hon pratar om, därför att hon är en idiot. Troligen kommer hon från en hel radda av idioter. Det tar fan tid för en släkt att bli så där otroligt korkad.

        Svara
        • Pelle2

           /  08/09/2015

          Jo,du har rätt i att man måste räkna i relativa tal för att få fram en rättvisande siffra.
          Försökte bara hitta någon logik i hennes snömos resonemang.

          Svara
          • Grodan Boll

             /  08/10/2015

            Inte vid överfallsvåldtäkter (vilket är det som damerna är rädda för när de går hem om natten).

            2010 gick invandrare om svenskar i absoluta tal i just den typen av brott.

            Efter 2010 fick BRÅ uttryckliga order om att inte spara sådan information, så hur det ser ut idag vet vi inte, men en snabb intersektionell titt på klass/etnicitet skulle kunna ge en hum om man väljer att extrapolera lite.

      • Jan

         /  08/09/2015

        Vad som är sant eller inte tycks vara likgiltigt i Sveriges bäst betalda hemmafrus värld (Linda får 61 000 kr/mån för att stanna hemma). Hon trycks driva en politisk ideologi byggd uteslutande på fördomar om vita män.

        Svara
        • Pelle2

           /  08/10/2015

          Det är väl den officiella politiken för det numera radikalfeministiska V att det mesta går ut på snacka skit om och trycka ner vita,svenska män.Det konstiga är att partiet leds av en vit,svensk,heterosexuell man och inte någon av de ”duktiga” kvinnorna i partiet.

          Svara
          • Grodan Boll

             /  08/10/2015

            Och det trotts att posten var vigd för Dinamarca.
            Fascinerande.

          • Pelle2

             /  08/10/2015

            Tack gode gud att Dinamarca inte blev vald 🙂 Eller så kanske det det är synd att hon inte blev det för då skulle V hamna under riksdagsspärren illa kvickt 😉

  8. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
  9. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/09/2015

      Gissar att Wille är ännu en av de fina antirasisterna från vänstern som tycker att det är ok att hota sina meningsmotståndare med att döda dom.

      Svara
      • Erik

         /  08/10/2015

        Tror främst det är en gymnasiekille som ofta försöker vara rolig, men typ aldrig lyckas. Han hade skrivit så få tweets – varav c:a 90 % var retweets – så jag plöjde arkivet. Exempel på hans egna tweets:

        Svara
  10. QED

     /  08/09/2015

    OT:Katarina Wennstam blir programledare in ”Nya Efterlyst” …. Feministiskt perspektiv

    unvis.it/www.dn.se/kultur-noje/jag-vill-bromsa-den-flasiga-grabbigheten/

    Svara
    • Björn

       /  08/09/2015

      ”Flåsig grabbighet”?
      Testa detta:

      1. Släng in en man i ett kvinnodominerat program (t.ex valfritt myspys från tv4)
      2. Säg att det är för att bryta den ”flamsiga tjejigheten”.
      3. Casha in twitterhatet
      4. Skratta feminsterna rakt i ansiktet

      Svara
      • Jan

         /  08/09/2015

        Träffsäkert, Björn! Den som sa något sådant skulle nog få sina fiskar varma. Vissa saker får man säga, andra inte!

        Svara
    • Svenne

       /  08/09/2015

      http://unvis.it/www.dn.se/kultur-noje/jag-vill-bromsa-den-flasiga-grabbigheten/
      ”Jag tar med mig mitt feministiska perspektiv för att vrida och vända på saker och bromsa den flåsiga grabbigheten lite.”

      Så någon av cheferna tyckte att det behövs mer feminism… WTF…

      Svara
  11. QED

     /  08/09/2015

    OT:

    HRF använder journalister för att spåra upp kritisk medlem. Medlemmen (”Köks-Emma”) skrev anonymt ”Det är en valplattform för en makthungrig politiker och en kassako för de röda partierna snarare än ett organ som för min talan”

    http://www.metro.se/nyheter/mystiska-koks-emma-gackar-svenska-insandarredaktioner/EVHnha!F9TcnuY1Rsfv/

    http://www.jnytt.se/restaurangfacket-sviker-oss-medlemmar

    Svara
  12. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
  13. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/09/2015

      Vem är förvånad ? SSU är ju rejält marinerat i radikalfeminism.
      Skall ju bli kul att höra dom förklara hur dom vill att polisen skall få tid och resurser för att beivra ett sådant brott.Polisen klarar inte av att stoppa kastandet av handgranater i Malmö och då skall man naturligtvis lägga ner tid,pengar och resurser på att ta bort porr ur samhället.
      Fast dom ville ju föra en mera vänsterinriktad politik så dom gör väl som vanligt, dv.s höjer skatten ännu mera.

      Svara
  14. Anonymiserad

     /  08/09/2015

    ”skogspromenad, hitta mycket kantareller, blåbär eller smultron.”

    Fan där slog du huvudet på spiken Mit ,alternativet är Hängmatta i solen,en öl och lite Opeth i öronen,på tal om att leva lite på riktigt ska vi ta en fisketur nån dag?

    Jag tror att jag stänger av datorn ett tag nu och jag TROR att många fler hade gynnats av att göra det.Spendera lite tid i den ”riktiga” världen en liten stund,andas frisk luft och bara faktiskt njuta av livet/solen lite.

    Alla ni som stannar kvar(tvitterkräk ,ni vet vilka ni är)och tvunget ska kasta skit på andra.kan ni iallafall göra det med lite stil,klass och finess tack(tänk Shakespeare)?det blir så mycket roligare att läsa då.Tack på förhand.

    @IvarArpi om du läser här,vilket jag anar jag skickar dig ett sms sen,så kan vi ta en diskussion per telefon.du får gärna spela in.Risken är dock att jag inte har mycket matnyttigt att tillföra.

    För övrigas kännedom(om ni inte visste det) så driver Jenny Bengtsson blogg.
    Där hon postat följande.

    Som svar på hennes fråga:
    ”RASISM. VÅLDSBEJAKANDE. RASISM. VÅLD. Var fan är ni i raserierna och dreven kring detta? Jävla hycklare.”

    Jag ska försöka svara på din fråga Jenny lungt ,sansat och helt utan att angripa någons person(något du borde försöka ta efter)Dessutom helt utan att skriva i enbart kapitäler.

    Du har rätt i att det ÄR Rasism.Du borde skicka in den skärmdumpen tillsammans med anmälningar på de grövsta är mitt förslag antingen till Facebook admins eller eventuellt Polisen det är upp till dig.
    Jag har inget intresse av att dreva mot någon person, grupp eller annat(jag har inte varken Twitter eller Facebook ,fan inte ens ett flashback-konto har jag)personligen tycker jag att hat,våld hot om våld och annat svineri är lika jävla äckligt oavsett vem som än sprider det.

    Nu hängmattan!
    Tack för ordet.

    Svara
  15. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
  16. Törnrosa

     /  08/09/2015

    Vilket förfärligt språk och vilket förfärligt uppförande den här fackföreningsmänniskan Jenny visar upp. Finns det ingen klass längre på människor som ska ta tillvara andras yrkesrättigheter?

    Den här Jennys kamp för demokratin är riktigt rörande – hon vill stoppa motståndarnas rätt att ha en åsikt som inte sammanfaller med hennes. Demokrati var ordet.

    När jag ser hur extremvänstern och extremhögern håller på ser det ut som att vi fått tillbaka en Stalin som kämpar mot Hitler och runt benen på dem springer Mao och viftar med sin illröda kulturflagga. Blir man trött eller…

    Svara
  17. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
  18. maria

     /  08/09/2015

    Tänk att alla i vänstern ”glömmer” att Stalin ingick i en pakt med Hitler.

    Svara
    • MJ

       /  08/09/2015

      Var det inte samme Stalin som också ingick pakter med bl.a. Churchill, Atlee, Roosevelt, Truman, Manheimer, de Gaulle, m.fl.?

      Svara
      • maria

         /  08/09/2015

        Sorry mj efter dina haverier hos Catta så blir jag selektivt blind så fort mj dyker upp i ett kommentarsfält

        Svara
      • Lövet

         /  08/10/2015

        Finns ju de som skulle göra skillnad på en pakt som bildas för att två länder ömsesidigt skall invadera och dela upp ett fredligt land från varsitt håll och att söka allianser efter att man angripits av ett annat land.

        …men det gäller naturligtvis inte vår moraliskt högst stående überintelligente Trollmeister MJ – som idag kör med kålsuparteori (till dess h*n behöver prova nån annan provokation).

        Svara
        • MJ

           /  08/10/2015

          Vilket fredligt land var det som delades upp?
          Menar du Polen?
          Polen som 1921 efter ett anfallskrig mot Sovjet ockuperade Vitryssland och Ukraina som Sovjet sedan tog tillbaka 1939. Är det det fredliga landet du menar?
          Eller du kanske menar att Ukraina och Vitryssland tillhör Polen och det var därför det var fredligt att anfalla och ockupera?

          Eller var det kanske så att du inte hade en aning om hur det låg till?

          Svara
  19. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
  20. Liten

     /  08/09/2015

    Äh ge er, hen den där Jenny behöver ju jobba 130% mer än en man för samma lön. Klart hen är sur. Men kan väl få vara lite sur då och då?

    Det är alltid underhållande att se vänsterfacister som Jenny go bananas.

    Svara
  21. MiT

     /  08/10/2015

    Svara
  22. jaha

     /  08/10/2015

    Det finns två saker som kännetecknar en feminist.

    1. Guilt by Association
    2. En okontrollerad hårväxt

    Jag känner inte till någon Jenny, men hennes provocerande framstår som överdrivet ansträngt. Det är inte säkert att det kommer räcka hela vägen fram till TV4as morgonsoffa.

    Svara
  23. MiT

     /  08/10/2015

    Svara
  24. MiT

     /  08/10/2015

    Svara
    • Fredrik

       /  08/10/2015

      ”Din isvak i värmen” måste vara en sjuhelvetes tankesmedja. Sådan där klarsynthet och knivskarp analytisk förmåga kan ju inte bara rymmas i ett enda intellekt. Eller…

      Svara
    • Björn

       /  08/10/2015

      Hoppsan!
      ”Ett utanförskap som får unga att tänka att om nu alla ser dem som kriminella bråkstakar redan kan de ju bli det på riktigt också.”

      Kanske ska behålla den analysmodellen när propagandan om ”alla män” sprids i samtliga medier?

      Svara
  1. Färg på plåster. Eller 1 april varje dag del 4 | WTF?
  2. Är det den dramatiska dödsdansen vi ser?: ”Kontext” och sånt | WTF?
  3. Är det den dramatiska dödsdansen vi ser?: GBA och självcensur | WTF?
  4. Gott nytt år på er! Lite blandat från 2015 del 3 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: