Färg på plåster. Eller 1 april varje dag del 4

Nu är de förtryckande plåstren aktuella!

beigaplåster

Inte ens när man ska köpa plåster slipper man undan vithetsnormen och de förtryckande strukturerna. Man kan bara tänka sig vilket trauma det måste vara som icke vit att sätta på sig ett beigt plåster om man får ett sår! De förtryckande strukturerna nästlar sig in överallt! Det måste få ett slut!

plåster och granater

Tweeten ovan hör ihop med några andra, för hela bilden finns resten här.

kaptenhaddock1

Men var det verkligen plåster och granater Kapten Haddock sa? Jag anar en plåsterkonspiration här!

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

101 kommentarer

  1. MiT

     /  08/10/2015

    När man resonerar som ett barn
    ”Påminns om allt jag ska göra för att få leva i frid”
    http://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/paminns-om-allt-jag-ska-gora-for-att-fa-leva-i-frid/

    Svara
    • jaha

       /  08/10/2015

      ”verkligheten är att jag ligger på en strand på min semester och läser en svensk modetidning”

      🙂

      Svara
    • havre@flarnstad

       /  08/10/2015

      Har märkt att det är flera från dumheter24 som fått ”riktiga” jobb på dom två stora slaskblaskorna är det måhända så att 24’an är lite av en förskola där dom små får pröva sina vingar innan dom fortsätter vänstersvängen in till tabloiderna och cirkeln är sluten för dom.

      Svara
    • Fredrik

       /  08/10/2015

      ”Så länge manligheten som den ser ut i dag fortsätter att vara normen kommer män och kvinnor att bli slagna och mördade. Kvinnor kommer att bli våldtagna och tafsade på.”

      Ja, så är det ju. Normen och mörkertalet visar tydligt att de 0.3% av männen som våldtar och mördar egentligen är 99.9%.

      Nu gäller det bara att slå in sig själv i ett kyskhetsbälte som är från hals ner till anklarna, samt att dra en stor fet burka över hela skapelsen. För annars får man ju inte vara ifred.

      Precis så är det.

      Om jag egentligen är Lars Lindström på expressen, då skulle ovanstående text inte alls innehålla något uns av ironi.

      Svara
    • Olof

       /  08/10/2015

      Antar att Irena planerar att gå vidare och ta itu med vargens och vildsvinens machonorm efter det. För att inte tala om machonormen i det diskreta ‘plinget’ som uppmärksammar på cyklisten som är på väg att blåsa förbi i 45 km/h.

      Hur privilgierad och historielös måste man egentligen vara för att få iden att verkligheten skall anpassa sig till en bortskämd nutidsmänniskas önskan att springa genom naturen utan att bruka sig av sinnena som gjort att vi finns här alls. Vill man springa med hörlurar; köp ett jävla löpband eller gymkort. Men vill Irena springa allt vad hon kan för kvinnors rätt att springa fritt så är hon välkommen. När det på ett eller annat sätt säger *splatt* så är det bara en helt naturlig justering av genomet i riktning mot självbevarelsedrift.

      Svara
    • Hans

       /  08/10/2015

      Jag sänker/stänger av musiken när jag går ensam vissa tider på dygnet och i vissa områden. Jag är man. En vit man. Önskar att jag kunde smittas av lite machokultur så att jag slipper vara så förtryckt. (vilket jag vet att jag inte kan vara pga mitt kön i allmänhet och hudfärg i synnerhet)

      Svara
  2. DanielS

     /  08/10/2015

    Jag har svårt att förstå hur någon med den kognitiva förmågan att fundera över plåsters färger och ha djupa långtgående analyser av sånt samtidigt kan vara så ignorant att man riskerar spränga barn och andra i luften lite hursomhelst.

    I mitt tycke ett solklart fall av relativisering där man tar bort ansvaret helt från förövaren och lägger det på någon annan. Och det är väldigt problematiskt för det gör att alla åtgärder ignorerar den kriminella som faktiskt är den enda som kan välja att göra annorlunda.

    Även OM det vore mycket rasistiskt, elakt, ondskefullt och hemskt med hudfärgade plåster, så finns det demokratiska vägar att ta för att protestera. Jag undrar vad människan i fråga har för grundsyn och hur lite denna står för allas lika värde? I mitt tycke låter det som någon som föraktar demokrati och mänskliga rättigheter. En avskyvärd fascist som hellre ser våld än diskussion.

    Svara
  3. MiT

     /  08/10/2015

    Svara
    • DanielS

       /  08/10/2015

      Ja Zara Larsson är ett bra val, men inte för S. Hur genomtänkt är det att höja någon som hatar 50% av din väljarkår till skyarna? Har svårt att se andra än självhatande män rösta på S. Vet inte om det är medvetet eller inte men sjuklövern håller på att knuffa alla män mot SD allt vad dom kan.

      Svara
      • Pelle2

         /  08/10/2015

        Löfven slår knut på sig själv för att framstå som en god feminist. Ingen vit,svensk man med någon som helst självaktning vill ha något med manshataren Zara att göra.

        Svara
      • michael

         /  08/10/2015

        Lövhen anser att könsrasistiskt manshat är bra och rätt,kan vara bra att komma ihåg till valet.

        Svara
  4. MiT

     /  08/10/2015

    Svara
    • DanielS

       /  08/10/2015

      Det riktigt tragiska här är att de fall där man lyckats få fast en gärningsman inte är särskilt PK. Enda jag lyckats hitta är endera som i Kista, invandrare som hatar tiggare, eller fall där olika ligor tiggare slåss med varandra om bästa tiggarplatserna.

      Personligen tror jag ingen av dessa förövare någonsin läst GP, än mindre någon ledare från den tidningen.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/10/2015

      Snacka om att Elina Elmestads text är späckad med gulit by association och gråt över att hennes feministiska vänsteråsikter inte få plats på GP,s ledarsida. Och naturligtvis är du rasist om du diskuterar problematiken med den stora invandringen.
      Lika självklart är det att godhetsaposteln Elina inte har några lösningar på hur integrationen skall fungera….

      Svara
      • DanielS

         /  08/10/2015

        Att Elina inte har några lösningar beror nog på att hon inte ser något problem. Tiggare är tydligen inget tecken på fattigdom och misär utan ett välmående samhälle där man tar hand om varandra. Hög arbetslöshet, låg utbildning efter att man kommit hit och hög relativ brottslighet är inte heller något problem tydligen.

        Personligen ser jag de största förlorarna i denna världsbild vara invandrarna själva.

        Svara
    • Anonymiserad

       /  08/11/2015

      ”Från att ha varit en uppdragsgivare som med noggrannhet läste texter och lämnade utförlig redaktörsrespons har redaktörskapet det senaste året helt uteblivit.”

      Där fick vi nog fan svaret på allt som håller på att hända i ”gammel media”

      Svara
    • Pelle2

       /  08/11/2015

      Åsa Linderborg fortsätter att hetsa mot Alice T. Antar att det beror på att hon inte delar Åsas fina, kommunistiska värdegrund där yttrandefriheten skall villkoras i gammal god sovjetisk tradition.
      http://www.aftonbladet.se/kultur/article21236287.ab

      Svara
  5. MiT

     /  08/10/2015

    Svara
  6. MiT

     /  08/10/2015

    Svara
  7. ulftis

     /  08/10/2015

    Skinnklädseln i min bil är svart. Sitter i telefonkö till DO.

    Svara
    • Pelle2

       /  08/10/2015

      Hela min bil är svart så jag sysslar förmodligen med förtryck och kulturell appropriering.

      Svara
      • Svenne

         /  08/10/2015

        Har svart skinnjacka och svarta skor. Borde jag piska ondskan ur mig själv nu:)

        Svara
    • Intenso

       /  08/10/2015

      Min bil är svart utvändigt och beige invändigt. Finns det något speciellt helvete reserverat för mig med?

      Svara
      • Pelle2

         /  08/10/2015

        Jajamen. Alla skall med i identitetspolitikens underbara värld. Som vit man är du en förtryckare av värsta sort och kan inte göra något rätt.På med tagelskjortan,läs 500 ave Maria(Sveland) och be om ursäkt för din existens.

        Svara
      • michael

         /  08/10/2015

        Jag brukar bära svarta kalsonger därför slår jag er alla med hästlängder.

        Svara
  8. QED

     /  08/10/2015

    Gammal historia i US of A förstås. Plåster för olika hudtoner …

    http://live.drjays.com/index.php/2007/06/27/band-aids-for-every-shade/

    och för brännskadade

    Svara
    • Intenso

       /  08/10/2015

      Har de en Halal-variant på det plåstret. Verkar inte speciellt inkluderande. Sen behövs en celeri-variant också, alla äter inte kött, så det så.

      Fan vad jag blev hungrig nu.

      Svara
  9. MiT

     /  08/10/2015

    Svara
  10. MiT

     /  08/10/2015

    Svara
  11. Pelle2

     /  08/10/2015

    Man kan ju undra vilket liv människor har som sitter och hittar rasism i saker som färgen på plåstret ? Eftersom vi befinner oss i Sverige där de flesta är vita så är det väl inte så konstigt om plåster med vit hudfärg dominerar eftersom de flesta inte strävar efter att visa upp sitt plåster.Om det nu är så viktigt för godhetsapostlarna och antirasisterna att det finns ett plåster för varje hudfärg så får de väl starta tillverkning av sådana.

    Svara
    • Björn

       /  08/10/2015

      Apoteket skriver ju inte ens att det är ”hudfärg” på deras plåster.

      Men folk med kalle anka- eller bamsemönstrad hud dom får minsann egna plåster! FY FAAAAAN vad nedrigt!

      Svara
      • Gigas

         /  08/10/2015

        Ibland så skriver man det:
        ”Följsamt, hudfärgat plastplåster. Vatten- och smutsavvisande med högabsorberande sårdyna.
        För att plåstret ska sitta bra bör huden vara ren, torr och fettfri.”

        https://www.apoteket.se/produkt/salvemed-aqua-resist-40-st-237871/

        Svara
        • Jo, det är riktigt, och hudfärgen stämmer här hyfsat väl överens med den hudfärg >70% av befolkningen i Sverige har. För vissa är nyansen för mörk, för andra är den för ljus. Man kan t.o.m. gissa att den nyans som man valt som ”hudfärgad” på plåster någorlunda väl representerar den genomsnittliga nyansen globalt sett.

          Innan man bestämmer sig för att det handlar om diskriminering, kan man fråga sig hur lönsamt det skulle vara att lagerföra alla hudfärgsnyanser som finns representerade i Sverige.

          Svara
          • Intenso

             /  08/10/2015

            Tror inte de här människorna har kapacitet att se några nyanser av nåt. Vita européer, svarta afrikaner, bruna indier, gula asiater. Allt blir så mycket enklare när man kan begränsa spektrat. På alla plan.

  12. havre@flarnstad

     /  08/10/2015

    Som vanligt förstår dom inte att köpkraften och efterfrågan avgör sortimentet i kommersiella butiker och det finns ingenting som hindrar dom från att öppna egna butiker med personal från röttvissleförmedlingen och ett genusmärkt sortiment helt befriat från allt dom anser vara av ondo.

    Tyvärr skulle nog en sådan butik i verkligheten bli så subventionerad och bidragsstinn att dom inte ens behöver sälja något det räcker ju med att den finns till för att statens pengaregn ska ösa ner.

    Istället för att själva göra någonting är nyvänstern jävligt bra på att kräva att andra ska agera åt dom.
    Påminner lite om hur dom kräver att spelbranschen ska anpassa sig efter en högljud microminoritet och göra spel som ingen annan efterfrågar istället för att själva utveckla sitt femnazistiska mästerverk.

    Jävligt lätt att peka och skrika åt andra vad dom ska gilla/köpa/spela

    Svara
  13. QED

     /  08/10/2015

    OT:
    ”[Stefan Löfven] inledde höstterminen med att på SSU:s kongress hylla sångerskan Zara Larsson.

    – Hon fick ta emot en våg av hat bara för att hon påtalade ojämställdheten i musikvärlden, sade S-ledaren.”

    (… kryddat med lite rejält manshat iofs)

    unvis.it/www.dn.se/nyheter/politik/lofven-zara-larsson-fick-ta-emot-en-vag-av-hat/

    Svara
    • Pelle2

       /  08/10/2015

      Ja,det är verkligen konstigt att lilla Zara fick ta emot hat när hon själv är en hatare av värsta sort som helt öpppet erkänner sitt manshat.
      Orsakan och verkan är inget som idioterna inom radikalfeminismen vill förstå..

      Svara
  14. Svenne

     /  08/10/2015

    Prioriteringar…

    Svara
  15. Svenne

     /  08/10/2015

    Prioriteringar…

    Svara
  16. Det tragiska i hela historien är att det mest naturliga för människor tycks vara att ropa på mamma staten. Istället för att som vuxna människor göra något åt problemet. Jag har ingen aning om det finns en stor marknad bland människor för plåster med en annan färgton men det låter ju rimligt att andra också vill ha diskreta plåster. Varför inte testa idén hos något företag som tillverkar plåster, eller se om det redan finns i något annat land och börja importera? Om det nu inte är någon som redan gjort det förstås för i så fall är det här en lysande reklamkampanj.

    Jag skulle förstå kritiken om Apoteket vägrar sälja plåster som finns och som kunder efterfrågar pga. någon rasistisk motivering men det tar jag för osannolikt.

    Svara
  17. Svenne

     /  08/10/2015

    Diskriminering!!!

    Svara
  18. Nå, det finns ju transparenta plåster på Apoteket …

    Annars är det väl mest en marknadsfråga. Det finns nämligen – eller åtminstone har funnits – mörkare plåster. Frågan är bara om tillräckligt många kommer att köpa dem.

    The story of the black band-aid

    A Cyprus-born father of two, Panayiotis thought he had found a niche market with promising returns when he launched Ebon-Aide. Retail giants from Wal-Mart to Rite Aid agreed to carry his product.

    By late 2002, out of an original lot of 1 million boxes of bandages, he had sold only around 20,000. After losing his original $2 million investment — including $600,000 to manufacture the product in South Korea and Canada — Panayiotis’ company folded.

    Min gissning är att tillverkarna kommer att satsa på transparenta plåster snarare än att försöka matcha hudfärg.

    Svara
  19. norskgoy

     /  08/10/2015

    Her har jo sosialister og kommunister all mulighet til å starte bedrift? Eller ønsker de onde kapitalister skal forsyne Sverige med forskjellige farger på plaster?

    Svara
    • Anonymiserad

       /  08/11/2015

      Det är ju just det som är problemet.
      De har en fin möjlighet,men det innebär att resa sig från soffan och faktiskt GÖRA nåt som inte är att twittra och facebooka rants.och att GÖRA något..fan det kan ju vara jobbigt.

      Svara
  20. Medicinmannen

     /  08/10/2015

    Kikade på indiska plåster, det koloniala förtrycket syns fortfarande för alla plåster jag hittade var beigefärgade. Det kan ju vara så enkelt att man inom vårdsammanhang använder ljusa färger för att genomblödning ska vara lätt att upptäcka, så man vet att det är dags att byta till ett nytt.

    Svara
  21. Hrafninn/Larsson

     /  08/10/2015

    Och för alla oss tatuerade – varför finns bara Bamseplåster i barnstorlekar?

    Känns som dubbelt diskriminerad där.

    Svara
  22. Om alla plåster var bamseplåster skulle ingen behöva bekymra sig om hudfärgade plåster. Alla som inte enbart använder bamseplåster är således rasister och SD-anhängare!

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/11/2015

      Extra passande med tanke på Bamses politiska läggning =)

      Svara
  23. Anders Senior

     /  08/10/2015

    Äntligen!
    Kritisk massa börjar uppnås kanske?
    Folk börjar äntligen tala klarspråk:

    http://www.barometern.se/ledare/dags-att-avskaffa-genusflummet/

    Svara
    • Nykteroklok

       /  08/10/2015

      2012? Ett exempel på att det var bättre förr kanske.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/10/2015

      Klockren ledare.

      Svara
      • Anders Senior

         /  08/10/2015

        Ja, fast jag förhastade mig visst, den var ju gammal…

        Svara
        • Pelle2

           /  08/10/2015

          Ja,nu skulle det inte gå att publicera en sådan ledare. Då hade skribenten blivit hudflängd av genusmaffian.

          Svara
        • Anders Senior

           /  08/10/2015

          Nåja, jag fick ju vara glad en liten stund i alla fall!

          Svara
  24. Tor

     /  08/10/2015

    OT; Megyn Kelly på Fox News fick kritik för att hon ställde tuffa frågor till alla republikanska kandidater.
    På frågan hur hon kände när hon fick kritik av många republikaner svarade Megyn;
    ”I am a big girl”.
    Mer sånt tjejer!
    En tuff journalist som ställer tuffa frågor till sina egna (Fox är republikansk)

    Svara
    • Jag såg debatten. De ställde tuffa frågor till alla kandidater, och till Trump frågade Kelly om hans vana att kalla kvinnor lite allt möjligt:

      Kelly: ”You call women fat pigs, dogs, slobs and disgusting animals, …”
      Trump: ”Only Rosie O’Donnell!”

      Jag tyckte frågan var berättigad, eftersom det var något som han skulle bli attackerad på om han utmanar Hillary Clinton. Efteråt var Trump förbaskad och tyckte att Kelly var ute efter honom. Han sade då något om ”There was blood coming out of her eyes, blood coming out of her … wherever, …”

      Trump har senare hävdat att han menade ”…her nose”, men media har bestämt sig för att han menade att Kelly hade mens. Som konsekvens fick han en inbjudan indragen till ett kampanjevent, och attackeras nu för att han haft mage att antyda att en kvinna skulle kunna vara extra lynnig när hon har mens.

      Lustigt nog har media tidigare försökt använda hormoner som förklaring till Trumps temperament.

      Men Kelly har inte låtit sig provoceras, vad jag kan se. Hon har stått fast vid att de försökte ställa frågor som skulle utmana varje kandidat där de var svagast, så att folk kan få besked. Jag skulle vilja se mer sådant, och det hedrar Kelly att hon ligger lågt när det gäller Trumps kommentarer efteråt.

      Svara
  25. Jag har nu inventerat plåsterlagret som är ganska stor. Det fanns inget som matchar min hudfärg, är ganska blek. De beige är för mörka, de vita för ljusa, Bamsevarianten helt fel, vissa är genomskinliga och lite blåa och . . nu börjar jag känna mig kränkt – fast jag har köpt och betalt allt själv.
    Det här är en viktig fråga.
    Kan vi samlas och riva några Apotek i morgon?

    Svara
    • Noger

       /  08/10/2015

      För sent!
      Apoteket har redan plockat bort alla plåster från sortimentet och förbjudit vidare försäljning. Argumentet är att folk som vandaliserar butiker inte ska riskera att skada sig.

      Svara
      • Men tacka fan för det, finns ju inga plåster om de nu skulle skada sig… 😛

        Svara
      • Aj! Vad ska vi protestera mot då i morgon?

        Svara
        • Populism eller godtrohet?

           /  08/10/2015

          Det här är faktiskt helt ofattbart:
          http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21234650.ab
          ”Löfven lyfte också fram vikten av en ökad jämställdhet mellan könen. Bland annat exemplifierade han med ”den våg av hat” som sångerskan Zara Larsson drabbades av efter sitt feministiska sommarprat i radion.
          Bara för att hon påtalade ojämställdheten i musikvärlden, sa han.”

          Det kanske är dags att statsministern skaffar sig ett twitterkonto och beger sig ut och själv upptäcker all skit dessa han nu lyfter fram som förebilder står för på nätet.
          Är det hans s.k. rådgivare som lurar i honom sånt där? Är han omgiven av galna radfems? Eller är det ännu värre?

          Svara
  26. Så många önskemål…!

    Här har ju någon funnit den perfekta affärsidéen som hen verkar brinna för, mångkulturella plåster.

    Och istället för att själv tjäna storkovan själv på sin idé, attackerar hen befintliga plåstertillverkare, för att dessa ska tvingas producera hen’s toppenidé, enligt hen’s önskan…

    Svara
  27. Svenne

     /  08/10/2015

    OT: Feminister…

    Svara
  28. Anders

     /  08/10/2015

    Eftersom vi inte lever i en planekonomi kan man inte kräva att en produkt ska finnas på marknaden. Man kan inte ringa till plåsterfabrikanterna och säga åt dem vilka plåster de ska tillverka. Man kan kontakta återförsäljare, t ex apoteket, och efterfråga produkten. Om tillräckligt många efterfrågar den kommer de att se om den finns att få tag på. Om ingen tillverkar bruna plåster har vi alltså en ledig nisch. Då är det bara att börja tillverka bruna plåster och göra sig en hacka.
    Fast nu går det att få tag på.
    http://www.amazon.com/Urban-Armour-Adhesive-Bandages-Colored/dp/B0077MTXY8
    Alltså är det bara en fråga om att visa återförsäljarna att det är en lönsam produkt att ta hem. Så enkelt. Antagligen är marknaden väldigt ojämnt fördelat. I vissa förorter kommer det vara lönsamt, men inte hos Handlarn i Grövelsjön.
    Vi kan ju se på andra specialprodukter. Folk har ju diverse matallergier. Två vanliga är gluten och laktos. Med större efterfråga har de hyllorna blivit betydligt bättre, men man kan inte kräva att alla handlare ska ha ett stort utbud eller att varje vara finns i en allergivariant. Är det förtryck om det inte finns en leverpastej utan mjöl, ägg och mjölk? Måste tillverkarna anpassa sina recept eller handlaren ta in en specialpastej där stora delar riskerar att gå ut innan den säljs? Nej, nej, nej. Men det är helt ok att gå till din handlare och efterfråga. Handlarn kan sen säga nej eller ta in den och sätta ett pris som räknar in svinnet.

    Svara
  29. Svenne

     /  08/10/2015

    OT: Chang Frick i en öppenhjärtig ledare:
    http://nyheteridag.se/rasism-kommer-alltid-fran-vanster/
    ”LEDARE Det är ingen hemlighet att jag har romsk bakgrund. Det är en av anledningarna till att jag mår illa när jag läser att Karin Säfström på Nerikes Allehanda anklagar Svenska Dagbladets Per Gudmundson för vad hon kallar “normalisering av främlingsfientlighet”. Som rom blir jag nödgad att argumentera emot och varna för normalisering av Säfströms mindre genomtänkta resonemang.

    För er som inte redan noterat det har jag en ytterst lustig stamtavla. Min far var rom och min mamma är judinna. Ibland skojar jag och säger att när jag går in i en affär vet jag inte om jag ska pruta eller stjäla. Sådant går att skoja om bland människor som ser individer – de människor som inte ställer upp på att döma en efter ett kollektiv.”

    Svara
  30. The Perfect Man

     /  08/10/2015

    Det finns faktiskt smurfblåa plåster också. Antagligen för att inte kränka SJW-folk allt för mycket, blått är ju maskulint kodat.
    😉

    Svara
  31. MiT

     /  08/10/2015

    Svara
  32. QED

     /  08/10/2015

    Hello Kitty plåster passar alla …

    Svara
  33. Ivar L

     /  08/10/2015

    Fast om lite mörkare plåster blir populära och alla apotek missat detta så har den som är först möjlighet att vinna pluspoäng hos en del av kundkretsen och faktiskt tjäna pengar. Det som är fjantigt är naturligtvis snacket om ”vithetsnorm”. Fortfarande är de flesta vita i Sverige så självklart blir det tongivande. Jag gissar att plåster i genomsnitt är mörkare i Afrika. Är det ”svarthetsnorm”? Troligen inte, det är marknadsekonomi. Om plåstren nu i Sverige blir mer blandade i färgskala så är det marknadskrafterna som verkar inte ”vithetsnormen” som utmanas. Är det förresten ”Bamsenormen” som gör Bamseplåster populära bland barn?

    Svara
    • De hade samma plåster som vi, alltså för ljust i förstahjälpen lådan när jag var i Tanzania, Kilimanjaro, förra året. Vad ska man säga om det?

      Svara
  34. tomas

     /  08/10/2015

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/11/2015

      Snacka om att ta en för laget.
      Han testade på en såpass lurvig lem?

      Svara
  35. T

     /  08/10/2015

    Finns det kevlarkostymer på Dressman? Tänkte ta en sväng hos IKEA senare.

    Svara
    • Svenne

       /  08/10/2015

      Eller hur…

      Svara
      • T

         /  08/10/2015

        Ja det är förjävla hemskt. Men allt går enligt planerna för Sverige nu, eller hur?

        Svara
        • Svenne

           /  08/11/2015

          Vi kan lita på media…

          Svara
  36. MJ

     /  08/10/2015

    Är inte plåster bara till för att ge barn lite uppmärksamhet kring småskråmor som är stora i deras värld?
    Är det någon vuxen som faktiskt använder plåster?

    Svara
    • The Perfect Man

       /  08/11/2015

      Dom är ganska praktiska ifall man inte vill bloda ner kläder och annat.

      Svara
      • MJ

         /  08/11/2015

        Blöder man så mycket att det dräller så hjälper ju inte ett plåster med kapacitet att suga upp ett par gram.
        Även om man blöder på ganska bra, några centiliter, så brukar det ju sluta på någon halvminut.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  08/11/2015

          Det är mest att det blodar ner allt i omgivningen också.
          Men du har rätt i att bara barn använder plåster. Riktiga män använder handduk och silvertape.

          Svara
          • MJ

             /  08/11/2015

            Jag brukar inte använda något alls om det inte är allvarligt. Men om jag t.ex. skär mig när jag fixar mat så brukar jag sätta på en sårtejp några minuter.
            Smuts i småsår är ju inget problem och de läker ju snabbare om de luftar.

        • Jag kan ur personlig erfarenhet meddela att plåster faktiskt fungerar väldigt bra. Dels skyddar det omgivningen mot blod, dels skyddar det öppna sår mot smuts.

          Svara
  37. MiT

     /  08/11/2015

    Ok, nästa fråga borde bli: ”Varför har du ett knullfår?”

    Svara
    • The Perfect Man

       /  08/11/2015

      Estvall projicerar, det är han själv som tycker att det är mums.

      Svara
  38. MiT

     /  08/11/2015

    Runt sådana här typer samlas det feminister av någon anledning

    Svara
    • Pelle2

       /  08/11/2015

      Undrar om Estvall är ”historiker” som Arnstad ?

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/11/2015

      Ivar hade passat väl in i gänget i serien Deadwood.

      Svara
  39. Anonymiserad

     /  08/11/2015

    Huvudsaken med ett plåster måste väl ändå vara att stoppa blodflödet med andra ord på samma sak som en binda/tampong. Bindor och tamponger är generellt vita,jag har sett ett par,inte mer än vad jag behöver.Alla var vita.

    fan..nu gav jag dom säkert nya idéer.

    Förövrigt så finns det ganska många olika typer av plåster.
    TGR till exempel säljer :
    http://www.tgr-stores.se/vuxna/kropp_bad/plaaster_barn_20_st_70047.html

    Svara
  40. Svenne

     /  08/11/2015

    OT: Apropå polisövervakningen:

    Svara
  41. Svenne

     /  08/11/2015

    OT: Maria Hölerman m fl, ordförande HBT-liberaler SYD, kritiserar vänstervridningen:

    ”HBTQ. Malmö Pride är inte till för alla. Malmö håller på att göra Pride till något helt annat än en kärleksmanifestation. I år skanderade det svartrosa blocket hatramsor mot de hbt-liberaler och moderater som deltog. ”

    Svara
  42. Kai

     /  08/14/2015

    Men jag då, jag tillhör dem med ljus hy och fräknar över hela kroppen. När kommer det ett plåster för oss fräkniga?

    Svara
  43. Onkel Kraken

     /  08/15/2015

    Tack för tipset. Efter ha ställt några relevanta motfrågor till @vardagsrasismen blev jag blockad av istället för för att få ett svar. Inte jätteimponerad!

    Svara
  44. Sven

     /  08/18/2015

    Det finns många som silar mygg och sväljer kameler. Exempelvis ”vardagsrasismen” som snackar om plåster och ”strukturell rasism” medan man troligen inte kommenterat de verkliga rasisterna som sitter på flyktingförläggningen och planerar kallblodiga mord. Jag talar naturligtvis om eretrianen på IKEA i Västerås. Här har vi något som klockrent borde betraktas som ett rasistiskt hatbrott men som troligen inte kommer att kallas så för att det var hat och mord i ”omvänt” förhållande. Jag läste Lars Lindströms krönika i Expressen 13/8 och ser inte ett spår av empati för den oskyldiga människan som utsattes för hatbrott utan han bara öser ut sitt förakt mot SD och folk som kommenterade ärendet snabbt. Frågan kvarstår, hur tänker Sverige stoppa invandrarnas hatbrott mot slumpvis utvalda svenskar med en hudfärg som dessa invandrare inte gillar?

    Svara
  1. Förtryckt av en plåsterlapp! | Löjesguiden
  2. Radikalfeministiska kläder och diplomatiskt krig | WTF?
  3. Gott nytt år på er! Lite blandat från 2015 del 3 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: