Tryggheten ökar i Sverige

Det är ju mycket spekulationer igång efter morden på IKEA-varuhuset när det visade sig att de misstänkta mördarna (OBS att de bara är MISSTÄNKTA än och inget annat! ) bodde på ett asylboende en bit från varuhuset. Och det krävs ingen större konspirationsförmåga för att förstå att det var därför DN hade rubriker omgående om att tryggheten aldrig har varit större i Sverige. Rubriker byggda på väl utvalda kriterier… De var rädda för att detta också skulle ”gynna SD” helt enkelt. Allt i Sverige idag handlar om SD och vad de tycker nämligen. För närvarande totaläger de svensk politik.

Sen dök det upp en diskussion om de pressetiska riktlinjerna eftersom det fanns en hel del folk som efterfrågade mer information. Mer information kan faktiskt sätta stopp för spekulationer som frodas på internet, inte bara på det för journalister så förhatliga Flashback utan även på Facebook och så vidare. Så pressetiken dök upp som gubben i lådan helt plötsligt, som om den är viktig för agendajournalistikens media på något sätt.

pressetiken

pressetiken1

pressetiken2

pressetiken3

pressetiken4

pressetiken5

Det han säger där är ju bara ”yada yada yada yada”. Det betyder absolut ingenting alls.

Faktum är ju att väldigt många tycker att media både mörkar och hittar på när det passar och området där det alltid passar att hålla på så är ju just invandringsområdet och det som hör till. Så att DN publicerade en artikel om att tryggheten har ökat hade ju ett syfte. Räck upp handen den som tror att de publicerat en sådan om det var två ”ursvenskar” som huggit ihjäl två flyktingar från Afrika på IKEA? Kom igen nu, någon måste väl ändå tro det? Ingen? Nähää, är inte förtroendet så stort för media att man kan säga ”Japp, självklart hade de gjort det”…?

dnvåldtäktpåfinlandsfärja

Bilden ovan från DN tidigare i år. Det visade ju sig rätt fort att INGEN av dem var svenskar ens om man tolkade begreppet på det mest välvilliga sättet. Hur var det nu med pressetiken…

Det finns en närmast patologisk önskan hos många att försöka utmåla allt som är dåligt som svenskt, säger de det inte rakt ut så insinueras det och det gäller över hela linjen från utbildningsväsende till politiker. När en från Afrika höll på att bli dödad i Malmö (han som de försökte kasta ner från en bro) med tydliga rasistiska förtecken så skrivs det så att undertonen är att ”nu är de rasistiska svenskarna igång igen”. När det kröp fram att det inte var några rasistiska svenskar utan folk från Mellanöstern som var skyldiga så tvärdog intresset att rapportera alls. Från början brassade man på med hela artilleriet om den grova rasismen i Sverige för att sen när det visar sig vara folk från Mellanöstern inte ens ta fram vattenpistolen. Men folk förstår ju varför, det var ju inga svenskar och det är tydligen bara svenskar som kan vara rasistiska…

När de välkända asfaltsläggarna från Irland attackerade en reporter från Norrköpings Tidningar så hette det att ”vildcampare” kastade sten.

När tiggare attackeras så blåser man på som vanligt givetvis men är NOGA med att inte skriva att många attacker sker MELLAN tiggarna. Nu senast var det ett jätteslagsmål på Heden i Göteborg och läste man slarvigt och inte såg att det mitt i texten stod att polisen hade svårigheter med att kommunicera med dem på grund av språket så kunde man lätt tro att det var ett gammalt svensk drängslagsmål. Ja om man bortser från tillhyggena alltså…

ernmantiggare

När någon sköt på några bilar i Boden så drog maskineriet igång direkt. Megafånen Malena Ernman drog igång givetvis fast ingen egentligen visste vad som låg bakom. Har för mig att det var några med ett luftgevär och att de skjutit på andra bilar också, det råkade tydligen bara ligga några tiggare i en av dem. En slump alltså. Men det hindrar inte Megafånen Ernman att blåsa på. Och ingen ursäkt senare som når lika många utan det får bara tyst rinna ut i sanden. Mission ackomplished.

Precis allt som händer och sker runt tiggarna rapporteras som om det är attacker utförda av rasistiska svenskar. Brinner det så är det direkt en mordbrand utfört av svenska rasister oavsett vad som är sant eller inte.

Media kommer aldrig heller med någon TYDLIG rättelse när de blåst på utan det bara rullar på, nästa svensk som är ärkerasist pockar på uppmärksamheten. ”Ojdå, det var visst inte en svensk den här gången heller, då tar vi nästa och låter den här händelsen falla i ”glömska”! NÄSTA måste ju ändå vara en svensk!” När de väl får ett napp efter 10 försök så jublar de nästan byxorna av sig och skriker ”Så här rasistiskt är Sverige! Se tabeller här! Vad säger 28-åringens granne om att personen gillat Fria Tider på facebook?”. Inte ens idag, 6 månader efter händelsen på Finlandsfärjan, finns en rättelse under artikeln om att det är missvisande det som som står, att det inte alls var några svenskar som var misstänkta utan somalier. Och att det tydligen bara är en misstänkt kvar. Men fortfarande ingen svensk.

Så Wolodarskis och övrig medias pressetik ska skrivas ”pressetik”. Den stinker helt enkelt!

pkvarning

TT går ut med en varning till media att de tänker publicera att de misstänkta från IKEA-händelsen är från Eritrea. Den varningen säger så otroligt mycket om media i Sverige…

Och sådär sådär håller det på dag efter dag. Det är svenskar som är terrorister, våldtäktsmän, skjuter folk, kastar handgranater, mejar ner folk på restauranger, drar runt i gäng i förorterna, agerar sedlighetspoliser i förorterna, drar till IS, skiter i parkerna och på lekplatser och så vidare i all oändlighet. Svensken är det sämsta som finns på denna jord om man ska gå efter media. Allt som är dåligt är svenskt och utfört av svenskar. Det ursvenska är bara barbariet som Reinfeldt sa. Det rimmar illa med hur folk i Sverige i övrigt uppfattar det kan jag säga…

Joakim LaMottes lilla video om Betnér och tryggheten i Sverige på facebook.

Tryggheten ökar i Sverige säger DN och baserar det på att färre dör av våld. Man kan också säga att tryggheten ökar i Sverige för det senaste århundradet har ingen steglats i Sverige, ingen har satts i sträckbänk och järnjungfru har inte använts det senaste. Sverige är jättetryggt för giljotinen har inte använts på 105 år!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

104 kommentarer

  1. Jan

     /  08/13/2015

    Wolodarski är en hal typ. DN har gått ifrån att vara nyliberalismens flaggskepp på 80/90-talet till kulturmarxismens vagga på 2000-talet. Allt under beteckningen liberal…

    Svara
  2. Jan

     /  08/13/2015

    En annan skojare, Rossana Dinamarca fyller på med till intet förpliktande floskler i dagens Aftonbladet debatt. Notera vad läsarna tycker om det i kommentarsfältet under artikeln (som lustigt nog tillåts…): http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article21245712.ab

    Svara
    • MiT

       /  08/13/2015

      När t o m vänsterfolk säger såhär är det illa

      Svara
    • Pelle2

       /  08/13/2015

      Hon jobbar hårt på att relativisera hederskulturen som finns i vissa förorter och försöker i vanlig radikalfeministisk ordning få det till att vi infödda svenskar och vår kultur också har en motsvarande hederskultur. Ni minns väl de bevingade orden från den heliga Gud run att svenska män är likadana som talibanerna. Vilka dårar dom är radikalfeministerna !

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/14/2015

      Stängt nu. Och raderat.

      Svara
  3. Sven

     /  08/13/2015

    Jämför gärna WTF för några dagar sedan då apoteken anklagades för strukturell rasism genom att inte sälja hudmatchande plåster till alla som befinner sig i Sverige. Sen sitter de VERKLIGA rasisterna på flyktingförläggningen och planerar hur man kallblodigt ska mörda några gamla svenskar för att visa sin makt. Vam i pressen tycker synd om de STACKARS människor som kom ivägen för Eritreanen/Eretrianerna?

    Svara
  4. MiT

     /  08/13/2015

    Svara
  5. MiT

     /  08/13/2015

    ”Ny tjänst mäter könsfördelning i medier”
    http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3922224.ece

    Svara
    • jaha

       /  08/13/2015

      ”I dagsläget mäts könsfördelningen i nyhetsflödet på 16 svenska nyhetssajter, däribland Aftonbladet, DI, DN och Expressen, men fler sajter ska tillkomma.

      Resultatet så här långt visar att män är kraftigt överrepresenterade – de senaste 24 timmarna är genusfördelningen 65 procent män och 35 procent kvinnor.”

      35% !?

      Bojkottar härmed kvinnohatande tidningar som Aftonbladet, DN och Expressen.

      Jag vägrar vara konsument av deras systematiska förtryck av kvinnor.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/13/2015

        Framförallt osynliggör uppenbarligen MSM-media transpersoner och andra kön än kvinnor och män.

        Svara
    • E.S

       /  08/13/2015

      Kanske ett litet Quinnligtmärkt bidrag skulle hjälpa att få kvinnor att skriva mer i dessa medier? Det verkar ju vara ett beprövat recept. Kanske litet bidrag så de kan lära sig twittra mer också (även om det verkar som det är fler kvinnor på twitter än män. Och är det inte det så går det väl hand i hand med jämställdhetsdebatten att fler kvinnor än män är mer jämställdhet)? Jag menar- Om de nu behöver det för att skriva mer på Wikipedia, så varför inte ett twitterbidrag också? 🙂

      Svara
    • Pelle2

       /  08/13/2015

      Det kanske är en framåtsyftande typ av historierevisionism dom sysslar med. Om dom kan skrämma dagens journalister och andra samtidsskildrare till att skriva mer och mer om kvinnor så kommer morgondagens historia vara dominerad av kvinnor oavsett om det är dom som har gjort mest avtryck eller ej.
      Dom har ju också gjort så att män skräms bort från högre studier så att morgondagens journalistkår kommer säkert domineras stort av kvinnorna. Då kommer trenden att nyheterna domineras av kvinnor med all sannolikhet öka.
      Allt för att göra Sverige till radikalfeminismens Nirvana.

      Svara
  6. Johan A

     /  08/13/2015

    Jag erkänner att jag röstade SD i valet. Det var en särskild händelse som fick mig att göra det. Förra sommaren blev jag hotad, misshandlad och rånad av 5 personer, varav garanterat ingen var infödd svensk. Under denna händelse fick jag höra att jag var en jävla viting, en jävla svenne som borde dö. Jag kontaktade givetvis Polisen för att anmäla och den jag polis jag pratade med var mycket tillmötesgående i början, ända tills jag gav signalement. När jag berättade att dessa 5 var mörkhyade och pratade med mycket kraftig brytning ändrades hennes attityd direkt. Plötsligt var hon inte så intresserad längre och sa rent ut att hon inte trodde att de inte skulle hitta dessa 5 och att fallet sannolikt skulle komma att läggas ner på grund av ”dåligt bevisläge”. Självklart blev det ju så också.
    Jag har många i min närmaste omgivning, släkt och vänner, som är av utländsk härkomst men i och med denna händelse och Polisens ovilja att röra vid dylika situationer (naturligtvis politiskt styrt) kände jag att måttet var rågat. Därför röstade jag SD i valet och om inget görs åt detta kaos vi har nu i detta underbara land kommer jag fortsätta rösta SD tills något görs.

    Svara
    • Ivar L

       /  08/13/2015

      Låter som ett skolboksexempel på anarkotyrrani.

      Svara
    • Anonymiserad

       /  08/14/2015

      Jag tänker klättra längst ut på grenen här med sågen i högsta hugg.
      Men du tror inte att det faktiskt är så pass vanligt förekommande att ”mörkhyade” som ”pratar med kraftig brytning” är de faktiska rånarna, att det gör att det blir svårt att hitta rätt ?

      Därav så känner kanske denna polisen att det är dött lopp ?Att det alltså inte är så att polisen är styrd av politiker som jag uppfattar att du menar,utan att polisen faktiskt är uppgiven om att hitta ”rätt” rånare i den gruppen som är ”överrepresenterad” ?

      Det är en tolkning.

      Svara
      • Anonymiserad

         /  08/14/2015

        För att förtydliga,
        Jag uppfattar det som att Johan A menar att polisen mörkar för det politiska spelet.
        Jag tror mer att polisen inser sin vanmakt.

        Svara
    • MJ

       /  08/15/2015

      Jag röstade på kommunisterna pga en särskild händelse. En kapitalist var elak mot mig och när jag anmälde kapitalisten så sa polisen att de troligen inte skulle kunna sätta dit kapitalisten.

      Jag röstade på nazisterna för en jude var elak. ..

      Jag röstade på Fi för en man var elak. …

      Låter snarast som vilken spånig pöbelism som helst.

      Svara
  7. MiT

     /  08/13/2015

    Monas Hotline ska visst sjösättas snart… Nu ska de få se att det är allvar och vilka de leker med…
    ”Regeringens tuffa krafttag mot IS-resenärerna: Telefonlinjen blir nu verklighet”
    http://nyheteridag.se/regeringens-tuffa-krafttag-mot-is-resenarerna-telefonlinjen-blir-nu-verklighet/

    Svara
    • T

       /  08/13/2015

      Det blir Sveriges enklaste jobb, att sitta vid en telefon som aldrig ringer.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/14/2015

        Till skillnad från numret till MSB, som bara har öppet under kontorstid.

        Bra att veta nästa gång marken skakar och det inte är jordbävning, utan raffinaderiet / ringhals / ryssen. Se till att ring mellan 9-16.

        Svara
    • Pelle2

       /  08/13/2015

      Jag är stum av beundran över Mona Sahlins handlingskraft. Att ingen annan har tänkt den geniala tanken att en telefonlinje kan stoppa folk från att ansluta sig till IS.
      Vilken tur att vi har den kompetenta Mona som extremistbekämpare…
      O.B.S Kommentaren kan innehålla spår av ironi..

      Svara
      • Ivar L

         /  08/13/2015

        112 är rätt nummer att ringa om man misstänker att någon skall ansluta till IS.
        Eller, vänta nu. Jag bor i Sverige, nej 112 skall man nog inte ringa då kanske man blir gripen själv istället.

        Svara
      • MJ

         /  08/15/2015

        Ja Reinfeldts linje var väl bättre? Ge 110 miljoner om året till rekryterarna.
        Du vet, politiken ni röstade på.

        Svara
    • Dr Mabuse

       /  08/13/2015

      Ha-ha! Jo. Läste detta i dagens DN (sid 10 ). Mona och Alice Bah Kuhnke såg f ö väldigt nöjda, starka och självsäkra ut på den bild som illustrerade den epokgörande nyheten. (Deras nöjda miner står givetvis i direkt proportion till det djärva och nyskapande grepp de initierat! )

      SvD körde istället en artikel där Magnus Ranstorp jämförde Sveriges och Danmarks insatser mot extremism: Sverige befinner sig i förskolestadiet medans Danmark nått universitetsstadiet.

      Nu är förvisso Ranstorp part i målet såsom ledare för det danska arbetet. Och hade han vetat att Mona och Alice ”ska inrätta en hjälptelefon dit bland annat anhöriga till IS-anhängare kan vända sig”….ja, då hade han nog inte varit lika kaxig!

      Svara
    • Erik

       /  08/14/2015

      Vet inte varför, men jag kommer att tänka på den här gamla låten 🙂

      Ring ring! Bara du slog en signal
      Ring ring! Tystnaden är så total
      Ring ring! Skingra den oron som mal
      Om jag fick en signal, tog jag ett språng
      Hjärtat gjorde en volt, ding-dong bing-bong!
      Om du ring–ring–ringde en endaste gång!
      Om du ring–ring–ringde en endaste gång!

      Att en telefon kan va’
      Lika tyst varenda dag
      Om det vore så, det var nåt fel ändå, men dessvärre…
      Om den bara sa ett knyst
      Om den inte blott var tyst

      Svara
  8. MiT

     /  08/13/2015

    Svara
  9. Ja morden på IKEA gynnar SD, det fattar nog de flesta. Men Björn Söders hjärtlösa text om det efteråt missgynnar dem. Han borde hållit käft, suttit lugnt vid brasan och fortsatt sippa på ett glas konjak med ett leende på läpparna istället för att lägga sig i. SD vinner mest på att låta ANDRA föra deras politik genom att visa upp sin egen som värdelös.

    Vad gäller gamla svenska drängslagsmål så är det 1800-talsromantik att tro att drängarna stod ”ärligt” man mot man och boxades. SJÄLVKLART bankade även drängarna på varandra både liggande och bakifrån med såväl händer, fötter som tillhyggen. 🙂

    Svara
    • Lövet

       /  08/13/2015

      Björn Söder är bra. Varje gång jag i desperationen över övriga partiers flathet och inkompetens börjar umgås med tankar på att SD skulle kunna gå att rösta på så gör han ett nytt uttalande som gör det uppenbart att de fortfarande är ett parti byggt på en vidrig ideologi, med en ledning av en hoper idioter.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/13/2015

        Ibland tror jag snarare hans problem är att han är gammalmodig och träig. Han känns oerhört mycket äldre än han är. Det återspeglas också i hans sätt att tala och tänka. T.ex. uttalandet om judar och samer var knappast fel i sak, men han uttryckte sig så otroligt konstigt och främmande (vem sjutton använder ordet ”nation” på det viset i svenska språket?) så det var rena tebjudningen till att missförstå med flit eller inte.

        Själv fäster jag mycket liten vikt vid enskilda personer i ett parti. Det enda som är viktigt är helheten. Stolpskott finns överallt i alla partier. Sedan, om man som jag aldrig kommer att hitta ett parti som representerar alla ens åsikter, tycker jag valet mest handlar om en slags strategisk bedömning vilket parti man för tillfället skall bli större för att rätt saker skall inträffa framöver.

        Svara
  10. michael

     /  08/13/2015

    En person som gång på gång sticker hål på DN.s lögner genom att använda sig av statistik,och för detta anklagar vänstern och tyvärr för mig även s.k liberaler honom för att vara rasist som springer fascister och SDares ärenden dvs att beskriva verkligheten har blivit fascistiskt i Sverige.https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153063023733231&set=a.10150320256993231.346950.560498230&type=1&theater

    Svara
  11. MiT

     /  08/13/2015

    http://www.6mannen.se/propagandisten/

    Svara
    • Pelle2

       /  08/13/2015

      Ja, den gamla kommunisten Wechselmann förnekar sig inte. Denna gången kommer hon ut som Putins nyttiga idiot. Fast vem är förvånad när det gäller den dåren ?
      Hon är väl kommunismens motsvarighet till Goebbels eller Leni Riefenstahl

      Svara
  12. MiT

     /  08/13/2015

    Svara
  13. MiT

     /  08/13/2015

    Bara AB och EXP kvar å har han gått laget runt

    Svara
  14. Daniels

     /  08/13/2015

    Statistiskt sett är det omöjligt att få fram andra resultat än att otryggheten ökat dramatiskt. Tino Sanandji, BRÅ m.fl har där oomkullrunkeliga siffror. Mer våld, mer stölder och dramatiskt mer våldtäkter. Och däri är problemet för vänstern, hur ska man lura i någon som själv utsatts för våld och dessutom har personer i sin omkrets som utsatts för det att det inte är något problem? Inbillning?

    Det enda man lyckas med i sin desinformationskampanj är att visa att MSM är än längre från verkligheten, att de förvanskar saker och har mindre kontakt med verkligheten än Dr Balthazar på crack.

    Och Betner, sveriges mesigaste ”tuffing”, killen som inte vågar säga nånting om det inte är 100% PK och sanktionerat från vänstern. Har otroligt svårt att ta någon på allvar som kämpar för att verka tuff men som noga väljer allmänna hatobjekt att kritisera. Feg liten mes är bara förnamnet. Han tror han är Bill Burr men i verkligheten är han en fjantversion av Pee Wee Herman, komplett med snipp och snopp skämt.

    Svara
    • T

       /  08/13/2015

      Säg inget ont om Pee Wee Herman. Jag har lärt mig massor av bus.

      Svara
    • Anonymiserad

       /  08/14/2015

      Jag gjorde faktiskt vad Magnus Betnér Uppmanade alla att göra.
      Jag tror inte att han förväntade sig att någon skulle göra det.
      Källkritik är nu mer behandlat som en samling kräftskal längst ner i soptunnan 2 veckor efter skivan,många rynkar på näsan och tycker det är lite ”äckligt”

      Enligt Brå som Magnus Betnér i sin video hävdar att Sverige är tryggare nu är innan.
      så är det tvärtom.

      Sökning på alla anmälda Våldsbrott i hela landet Sverige från 1995 till 2014

      Resultat efter sökning på alla anmälda Våldsbrott i hela landet Sverige från 1995 till 2014

      Magnus.Jag tyckte du var bra när du körde standup i Malmö på Teliaträffen,sen dess har det dalat,jag gillade fortfarande din humor,den passade mig ganska bra,din humor var svart och du var bitter.
      Nu sitter du på youtube och Ljuger!
      jo du Ljuger Om du kollade upp din egen källa,i detta fallet BRÅ så Ljuger och vilseleder du.
      Du är i det fallet, vad vi kallar en Shill och det är inte positivt.
      Skulle det nu vara så att du Inte ljuger och helt litar på någon annans hänvisningar till BRÅ och du Inte kollar källan själv, för att du har så mycket standup att skriva.

      Då är du en idiot och du har ingenting att tillföra debatten, du har alltså i brist på källkritik förverkat din rätt att kommentera det aktuella fallet.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/14/2015

        Han hade dock rätt om tjockisar och vilka som är lagliga valutor för sex =)

        Svara
  15. E.S

     /  08/13/2015

    OT:

    När blev EU-migranter synonymt med Romer? Ingen kallar väl en Finne eller Belgare för EU-migranter? Tänk hur språket förändras… Dags att uppdatera SAOL och Bonnierlexikonet.
    Ny bidragsbizniz för Sossarna att implementera:
    Gör det på nätet och samtidigt få bidrag om man är kvinna (eller skriver med frugans namn). 😉 Detta går säkert hem i vänstersofforna.

    Svara
    • E.S

       /  08/13/2015

      Förtydligande- Om ”hen är kvinna” skall det naturligtvis stå… 😀 Tror alla på denna blogg förstår det iofs…

      Svara
    • För att kunna kallas migrant ska man rimligen vara mantalskriven i det nya landet. Det kriteriet stämmer inte in på tiggarna. Mer korrekta termer vore något av affärsresenär, gästarbetare, turist eller illegal

      Svara
  16. Min önskan är att tidningar/tv/radio antingen ljuger hela tiden eller inte alls. Det blir enklare så.

    Svara
  17. E.S

     /  08/13/2015

    Enl vissa medier får Zara Larsson utstå spott och spe för att hon visar upp sig halvnaken.

    http://www.expressen.se/noje/artisten-hyllas-for-underkladesbilden/

    Xstina A hyllas, också detta enl etablerade medier.

    Kanske dags att en av de två tänker efter före innan tummen går loss på telefonen och fingrarna flyger över tangentbordet… Just sayin’

    Svara
    • Jan

       /  08/13/2015

      Här handlar det om tolkningsföreträde. Om en mode/pop-bloggerska (typ Zara eller Molly) viker ut sig för att öka intäkterna av sin blogg är det modigt. Då är de feministiska förebilder. Sker blottandet av hud under fel premisser (enligt de med tolkningsföreträde, läs kvinnor) så är det kvinnoförtryck, porr och nästan våldtäkt….

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/14/2015

        Homosexualitet åsido: Var Samatha Fox då en feministisk förebild?

        Svara
    • Pelle2

       /  08/13/2015

      Ja, Zara är alltid ett offer precis som de andra offerkoftorna inom radikalfeminismen.
      Att hon lever ett lyxliv och har en medial plattform gör henne till ett av Sveriges största offer.
      Vad är väl ett liv som socialbidragstagare och uteliggare i jämförelse med det fruktansvärda liv stackars Zara tvingas leva ?

      Svara
  18. MiT

     /  08/13/2015

    Hon har gett signalement men inget sådant i tidningen trots att polisen vill komma i kontakt med de som ev vet något?
    ”Gruppvåldtäkt i centrala Karlstad”
    http://nwt.se/karlstad/2015/08/13/gruppvaldtakt-i-centrala-karlstad

    Svara
    • morpheus

       /  08/13/2015

      Det är lugnt, de har ju spermahundar.

      Svara
    • jaha

       /  08/13/2015

      Tryggheten bara ökar och ökar…

      …och ökar.

      Trygghet (enl. wiktionary):

      1. Känsla av välmående och säkerhet /bland vänner eller i samhället/
      2. Något som ger en känsla av välmående och säkerhet /bland vänner eller i samhället/

      Brå har gjort en trygghetsundersökning och hävdar att ”Tryggheten ökar, men var tionde kvinna undviker att gå ut ensam på kvällen” och ”var fjärde kvinna känner sig otrygg när hon är ute ensam på kvällen”.

      Fundera på saken.

      Är det viktigare att förmedla en känsla av välmående och säkerhet, än att förmedla välmående och säkerhet?

      Feminister som är intelligenta och plockar loppor från sina överväxta armhålor säger:
      Våldtäkter sker i hemmet av någon som offret redan känner.
      Det är strukturerna som är problemet.
      Det är mansnormen som är problemet.
      Problemet är inte ”våldtäksmannen i busken”.
      Genus löser alla problem.

      Polisen går inte ut med signalement.
      Kanske lika bra eftersom TT får så mycket att göra då.
      Brasklappar måste skrivas.
      Aporna på tidningsredaktionerna måste informeras.
      Marjasinering är en konst.

      Svara
  19. MiT

     /  08/13/2015

    Någon som förstår vad hon menar?

    Svara
    • T

       /  08/13/2015

      Förvirrande är bara förnamnet och ändå brukar folk från Hammarö vara begripliga.

      Svara
    • Jan

       /  08/13/2015

      Margot är uppväxt i en liten by, Kåge, strax norr om Skellefteå. Förmodligen har någon anhörig till henne råkat ut för ”EU-migranter” (läs stöldligor från Östeuropa). Därav upprördheten.

      Svara
    • Dreadlock

       /  08/13/2015

      Margot menar väl . Ungefär : När ska folk lära sig att bulta fast sin egendom och låsa med härdad kätting. Skyll er själva , inte på ligorna …

      Svara
      • Dreadlock

         /  08/13/2015

        Dessutom bör Wolodarskis deklaration om DN:s pressetik förpassas till kultursidorna, där det är fritt fram att påstå vad som helst till alltmer förtröttade läsare av eländet, och till slut ger upp för den kulturellt perfekt likriktade kritiken av konstproduktionen och slickande av vänsterorienterade feministrövar .

        Nästan alla normala läsare vet att de ägnar sig åt pinsamma plattityder, och det finns helt enkelt ingen plats för tidningar med stora statliga presstöd för nämnda tidningar. Så småningom domineras papperstidningen av en statlig bidragsgivare som tycker om att man publicerar dagsfärsk politik , utan kritik eller särskådande. Man biter inte handen som föder en.

        i.o.f.s har demokratiminister Bah ändrat (och lättat) reglerna. Presstödet är numera ett svar på den digitala revolutionen som gör att de gamla traderande presshusen går på knäna,eftersom färre efterfrågar tjänsterna. Återstår att se om den nya politiken , som Bah vågat definera korrekt och rakt ut, kan rädda papperstidningen att dö sotdöden i egen regi. Personligen tror jag att det är försent.

        http://www.dn.se/debatt/snabb-andring-av-presstodet-ska-radda-lokaljournalistiken/

        Svara
        • En grundläggande förutsättning för en fungerande demokrati är fri och oberoende media. Den opartiska granskningen av samhällets utveckling är en central byggsten för en hållbar demokrati.

          Det var länge sedan det åkte ut med badvattnet …

          Svara
          • Dreadlock

             /  08/13/2015

            I brytningstiden mellan stat= Information. Så finns det en hel del att åstadkomma. Vi är bara inom ett antal år från en fullständig revolution av infokanaler. Gissar jag rätt om de traditionella tidningshusen drar det kortaste strået ?

    • Ivar L

       /  08/13/2015

      Que?
      Vad pratar hon om?
      Framförallt, vad vill hon? Att polisen skall åka hem och baka bullar?

      Svara
  20. MiT

     /  08/13/2015

    Svara
    • michael

       /  08/13/2015

      Ja tänk manshat = jämställdhet feminismens Saudiarabien visar vägen.

      Svara
    • Tydligen finns det en Rockbjörn för vad som helst. Vad sägs om en Rockbjörn nästa år till den artist som låter mest efterbliven när den öppnar munnen. Larsson skulle kunna vinna en till.

      Svara
      • Erik

         /  08/14/2015

        Nu tycker jag att du är väl elak mot Ernman. Jag är helt säker på att hon kan ge Larsson en rejäl fight!

        Svara
    • Svenne

       /  08/13/2015

      Säga vad man vill om Arpi, men modig är han.
      Så högern ville krossa välfärdsstaten genom invandring, och vänstern ville rädda välfärdsstaten (eller regeringsmakten) genom invandring…

      Svara
    • Svenne

       /  08/13/2015

      Hmm, Fb-länken verkar vara borta?

      Svara
      • MiT

         /  08/13/2015

        Är denna, ca 5 min in eller var det var

        Svara
      • MiT

         /  08/13/2015

        Han tog nog bort den, folk började ge sig på honom trots att han var ÖVERTYDLIG med att det var Lundgrens ord som var det viktiga.
        Jag har inte en aning om vad et är, kan ev ha hört något av/om dem innan. Men nog klarar väl folk av att sålla bort oviktigt trams från riktiga grejer? Behöver man väl inga överrockar som ska berätta att det ska man inte lyssna på för att… Folk är väl inte dumma?

        Svara
  21. Ivar L

     /  08/13/2015

    Mellan 1990-talet och 2010 ungefär minskade morden i Sverige en aning:
    http://fof.se/tidning/2011/6/morden-minskar-i-sverige

    Däremot har gängvåldet och gängens makt ökat:
    http://fof.se/tidning/2015/5/artikel/darfor-okar-de-kriminella-gangens-makt

    Det är inte omöjligt att våldet därför ökat sedan 2010 men faktum är att det nog är svårt att dra några extremt stora växlar på immigration och våld utanför problemområdena. Samtidigt vet vi naturligtvis inte hur siffrorna hade sett ut med restriktivare immigrationspolitik.

    Svara
    • Antalet mord säger inte allt. Antalet mordförsök är mer intressant. Att livräddningen funkar bättre, bl.a. på grund av tillgång till mobiltelefoner för att kunna kalla på hjälp snabbare, betyder inte att våldet har minskat.

      Svara
  22. MiT

     /  08/13/2015

    Ok, hon har förklarat sin märkliga tweet

    Svara
  23. Vad är det för fel att bedöma graden av trygghet baserat på minskat antal dödsfall till följd av våld?

    Det viktigaste vi människor har är ju livet även om vi – 97% av folket – råkar ha kommit överens om DÖ.

    Trygghet är inte framförallt hur det yttras genom opinionsundersökningar att folk uppfattar den, utan hur det faktiskt ser ut i landet.

    Att inte bli mördad är en mänsklig rättighet och att kunna förlita sig på att Sveriges regering, tillsammans med framåtsträvande modiga personer som Magnus Betnér, Zara Larsson, dem på Rättviseförmedlingen, andra modiga och inte minst jag själv, säkerställer denna rättighet, utgör fundamentet för trygghet.

    Vi socialdemokrater är en röst för verklighetens folk, som ser bortom medias och bloggars skrämselpropaganda, syftande att skapa polemik och ha något att skriva om.

    Vi är de svagastes, de mest utsattas, fast inte utmattades, röst.

    Rösta S nästa gång. Tack för mig.
    Ska byta kön till tjej.

    Svara
  24. MiT

     /  08/13/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/13/2015

      Lite fin GBA från trollet Osman.

      Svara
    • MJ

       /  08/13/2015

      Det var det Bildt gjorde när han upphävde Luciabeslutet.
      Jag har sagt det 20 gånger på den här bloggen och brukar få 10 nedåttummar då eftersom de som röstade på fri invandring 1991 numera ändrat sig och hävdar då att det var någon form av kommunistkonspiration som ökade invandringen vid en oklar tidpunkt.

      Svara
      • michael

         /  08/14/2015

        Ja det är lite märkligt såg en intervju med Bengt Westerberg och Ingvar Karlsson för ungefär ett halvår sedan,att Westerberg fortfarande var anhängare av hög invandring förvånade ingen,men att även Karlsson ansåg att hög invandring är bra var lite förvånande.
        Men Ingvar Karlsson kanske tillhör den gamla sosse stammen att vad än partiledaren bestämmer så är det bra,och får inte kritiseras vilket beslut det månde vara,partiet först och främst där åsikter är av mer underordnad betydelse.

        Svara
      • Pelle2

         /  08/14/2015

        Det kan ju vara så,vilket väl är fallet för de allra flesta, att man röstar på det parti som bäst motsvarar det du tycker utan att för den skull gilla allt.Under regeringen Bildt tog vi väl heller inte emot lika många invandrare som vi gör nu ?
        Tycker inte att Reinfeldt gjorde rätt som gjorde en överenskommelse med MP och ställde upp på deras krav på i det närmaste fri invandring.Kan dock inte se att den nuvarande S-regeringen har gjort något för att ändra den politiken heller.Så det innebär väl att du och dina vänsterpolare också tycker att dagens invandringsvolym är rätt ?

        Svara
        • MJ

           /  08/14/2015

          Det kan också vara så att många är korkad spån och röstar utan att ha en jävla aning om vad de röstar på för politik.

          Karlsson införde Luciabeslutet när det kom 30 000 asylsökande, det var aldeles för många. Bildt upphävde det när det kom 82 000 asylsökande, det var för få.

          S och M blev ju identiska 1991 så det är inget vänster med S.

          Svara
  25. MiT

     /  08/13/2015

    Svara
  26. Eftersom min eminenta vice mig Åsa Romson mycket riktigt har påpekat att jag åker stadsjeep ensam, flyger och äter kött, medan den sudanesiska kvinnan mister sin skörd eller åker kollektivt och eftersom jag inte är någon människa och eftersom mina initialer är identiska med #SL (är även dum som tåget), så finner jag ingen annan råd än att byta kön!

    Rätt kvinna på fel mans plats utan inkvotering, ska bli mina nya ledord.

    För mig personligen men även för mina partikamrater, väljare, människor, feminismen, rättvisan och rikets säkerhet är detta givetvis ett historiskt beslut, vars könseko kommer att ljuda över nationsgränserna och vandra från mun till mun, likt, eh, godartad kärleksherpes.

    Ni män, följ mig er ledare:
    byt kön och bli människor, av kött och blod.

    Så att ni får inseminera er!
    Så att ni kan befrias från det tvångsmässiga köttätandet!
    Så att ni fattar automatiskt och slutar att våldta!
    Så att ni kan lämna hatet och trollandet bakom er och bli goda, tänkande människor!
    Så att ni får åka kollektivt!
    Välkomna till ett bättre liv!

    Er Stefan.

    Svara
    • Pelle2

       /  08/13/2015

      Stefanie ,menar du väl :-),

      Svara
      • Ja tack för namnförslaget. Min fru (snart min…fru med vilken jag kommer att vara helt jämställd) föreslog något i den stilen (Stefania, fast det rimmar ju på Scania och jag ska ju börja åka kollektivt) medan jag själv har långt gångna kontakter med en genuscertifierad namngivningsbyrå och har bokat tid för omvändelsedop.

        Vem som betalar för kalaset?
        S ssshh. TT behöver inte få veta.

        Fick förresten blodad tand av dikten till Rättviseförmedlingen. Det kommer mer poesi från min penna och hobbyn som poet passar som hand i handske med förtroendeuppdraget att vara statsman.

        Ingen ska i onödan behöva tro att verkligheten överträffar dikten. Det här är sagans värld.

        Sagan om Sverige. Landet där vi bor. Där alla har det bra och där ingen blir för stor.

        Svara
        • Nu känns det som om du lägger dig i diskussionen på ett obehagligt sätt!!!

          Ska du besvara andras frågor?!

          Sköt du ditt och lämna Sverige åt dem som förstår sig på!

          Åk hem kan du göra också när du ändå håller på och dra nå’t gammalt över dig. Fast det verkar du ju redan ha gjort. Spökat ut dig. Haha.

          Nä du gosse lille, den gubben gick inte. Förväntar dig att du hädanefter lämnar konversationer som inte berör dig.

          Som svar till pelle2, Stefanie går alldeles utmärkt!
          🙂

          Svara
      • Se svar längre ned.

        Svara
  27. MiT

     /  08/13/2015

    Svara
  28. MJ

     /  08/13/2015

    Konspirationen är inte så enkel. När en mycket svensk pappa för några år sedan sköt ihjäl sina söner med hagelgevär och sedan sköt sig själv så var det samma artiklar om att morden minskar och att barnamorden är få.

    När en annan mycket svensk man mördade en 15-åring han aldrig ens hört talas om och försökte mörda en 16-åring som han inte gillade så var det samma artiklar. Men sen tog det en läskig vändning och mördaren hyllades eftersom hans son hade mobbats av 16-åringen tidigare.

    Dina misstankar är också en ganska onödigt omständig konspiration. Det sker ca 80 fall av dödligt våld per år, ungefär en tiondel av dem blir stora nyheter.
    Om media nu unisont konspirerade emot SD så skulle de väl bara kunna välja andra mord att uppmärksamma?

    Svara
    • Jag hoppas att det inte är överfallet i Skåne du syftar på där en grupp ungdomar attackerade ett hus och fadern i familjen som bodde där försvarade sin familj vilket resulterade i att han sköt ihjäl en av ungdomarna och skadade en till?
      Det var inte mord utan självförsvar. Det vill jag minnas att domstolen slog fast. Enligt svensk lag får man använda så mycket våld som nöden kräver. Jag hoppas att du själv aldrig blir tvungen att använda så mycket våld för att skydda dig själv och din familj att den som överfaller er dör. Vore ju sorgligt om du skulle bli kallad ”mördare” på bloggar efteråt av dömande människor som tycker det varit bättre om de som överföll hade fått göra vad de ville med dig.

      Svara
      • MJ

         /  08/14/2015

        Jo något i den stilen hittade pöbeln på om barnamorden i Rödeby.
        I verkligheten var det en unge, 16-åringen, som hade fått en smäll Av mördarens 26-åriga svärson och som kom dit för att slåss (göra upp) med 26-åringen. Några andra ungar följde med för att se på.
        När de kom till platsen gick 26-åringen ut och sa till 16-åringen att det bara var att börja slåss om han ville det, men det vågade inte 16-åringen.
        Mördaren gick ut på trappen och sköt i marken varvid Alla ungarna började springa därifrån. Han laddade om geväret och sköt två av de flyende barnen i ryggen.
        Sedan laddade han om igen och gick fram till 15-åringen som satt på knä och bad gråtande för sitt liv. Han konstaterade att han inte visste vem 15-åringen var och sköt honom sedan i bröstet från en meters håll.
        Sedan gick mördaren över till den skadade 16-åringen, som låg svårt skadad på mage, och konstaterade att det var en unge han kände igen och tyckte illa om, han sköt honom i röven. Han överlevde men är svårt handikappad.

        Han dömdes för mord (eller dråp, minns ej) men slapp fängelse eftersom han varit allvarligt sinnesförvirrad under sitt vansinniga dåd (men inte längre var galen varför han inte kunde få vård). Regeln är numera borta, idag hade han fått 18 år eller livstid.
        Mördaren erkände för övrigt och hävdade aldrig själv något så tokigt som självförsvar.

        Fallet illustrerar dock hur Ni kan tycka diametralt olika beroende på hur media styr er. Ni är som damm i vinden.

        Svara
        • Jag läser nu att hovrätten sjukt nog strök tingsrättens frikännande av hjälten och dömde honom för grov misshandel och dråp (INTE mord). Tråkigt men det verkar ”svenskt”, här får man inte försvara sig, här är det de som överfaller som betraktas som offer.
          Lustigt att du kallar brottslingarna för ”barn” när det rörde sig om straffmyndiga ungdomar. Den där mobbande 16:åringen som var hela orsaken till alltihop hade ju redan tidigare suttit inne för andra brott. Ungdomarna dömdes för hemfridsbrott och den ”stackars” mobbande 16:åringen även för ofredande, olaga hot och rattfylleri.
          Det känns som om du är subjektiv i det här fallet. Måhända är du släkt med någon av mobbarna?

          Svara
          • MJ

             /  08/15/2015

            Det är noterat att du tycker att barnamördare är hjältar.

            Tingsrätten friade för övrigt inte heller på nödvärn. Våldet skedde ju långt från någon nödvärnssituation och var extremt, kallblodigt och rått. Precis som du tycker om det tydligen.
            Tingsrätten friade på att mördaren måste ha varit så oerhört galen att han saknat kontroll över sitt handlande.

          • Nej du MJ. Jag tycker människor som, trots Sveriges vansinniga fega och rättslösa kriminalpolitik, vågar FÖRSVARA sig mot hemfridsbrottslingar och mobbare när samhället sviker, är hjältar.

            Men det är noterat att du betraktar straffmyndiga ungdomar som begår hemfridsbrott, ofredande och liknande vidrigheter som stackars små oskyldiga BARN.

            Precis som jag skrev tidigare verkar din åsikt väldigt subjektiv. Jag upplever att du känner det som om du är mer insatt i den här historien än oss andra- varför skulle du annars skriva det där mystiska virrvarret ”Fallet illustrerar dock hur Ni kan tycka diametralt olika beroende på hur media styr er. Ni är som damm i vinden.”?

            Som jag tidigare gissade, kanske är du släkt med någon av mobbarna? Det skulle förklara ditt tokiga beteende- istället för att acceptera sanningen att din son, bror, kusin eller whatever dog eller skadades på grund av att HAN SJÄLV var ett riktigt svin som vid tillfället då han blev skjuten begick hemfridsbrott, vill du i vanmakt desperat klamra dig fast vid tanken på att han skulle ha varit ett stackars oskyldigt BARN som mördades av en kallblodig och rå galning.

            Sluta med detta. Ta till dig verkligheten. Inse och acceptera. Gå vidare i livet.

            Kanske har jag fel här- kanske är du bara ett internettroll som inte är närmare insatt i den här historien än jag själv? Isåfall är det nog nästan ännu mer tragiskt att du sitter och gullar med banditerna. Isåfall har jag bara en sak att säga dig: SKÄMS!

    • AV

       /  08/14/2015

      Ett rejält bottennapp av dig MJ. Fallet i Rödeby var att grabbens mobbare dök upp mitt i natten och hotade döda mannens son, mobboffret. Jag kanske inte skulle tolka situationen som pappan gjorde, men skulle någon hota mina barn till livet på ett sådant sätt att jag är övertygad de menar allvar, ska de vara glada om de överlever.
      Han blev också milt dömd för nödvärnsexess. Han borde ha insett att våldet han använde kunde vara dödligt, men han var blockerad av rädsla. Enligt rätten fick grabbarna i princip skylla sig själva.

      Svara
      • MJ

         /  08/15/2015

        Det är lögn.
        15-åringen som mördades hade inget med mobbingen att göra och ingen i familjen hade träffat honom innan pappan avrättade honom.

        Det var inte heller sonen som 16-åringen var ute efter utan svärsonen. Denne gick också ut på gården och erbjöd slagsmål men 16-åringen vågade inte och backade, till kamraternas muntra nöje.

        Nej han dömdes för dråp men slapp fängelse pga att han var uppenbart galen. Mördaren i fråga försökte inte ens påstå att det var nödvärn (förutom skottet i marken) eftersom det var så uppenbart för alla som inte är galna att det inte föreligger rätt att använda våld mot flyende barn och ännu mindre mot skadeskjutna barn som ber för sina liv.

        Men det är noterat vad du tycker är godtagbar våldsanvändning. Antar att du inte gör någon annan bedömning om en svartskalle t.ex. hugger ihjäl två vuxna?

        Svara
        • Eftersom du känner dig väldigt insatt i den här historien MJ, kanske du kan förklara en sak. Vad gjorde ”barnen” där inne på gården? Jag ska ge dig ett tips, de dömdes för vad de gjorde… De begick nämligen HEMFRIDSBROTT.
          Även den där 15-åringen. Han var med precis som övriga gänget och trakasserade familjen i huset den kvällen.

          Sen kanske du kan förklara varför du kallar mannen som sköt honom för ”mördare” hela tiden? Du vet ju själv att han inte är dömd för mord.

          Svara
  29. Anonymiserad

     /  08/14/2015

    ”Megafånen Malena Ernman drog igång givetvis fast ingen egentligen visste vad som låg bakom.”

    Megafånen….I see what you did there 🙂

    Svara
  30. Har ingen länk men på vem vet mest häromdagen så erkännde dom en enorm kvotering. Dom frågade efter kvinnliga sökande. För det var bara 1 kvinna på 7 män…
    Du undrar ju jag, hur dom kan ha så mycket käringar med i programmet?
    Och hur dom kan få så många till final… Kanske verkar konspiratorisk men kolla på skillnaden i frågor som ställs också…

    Svara
    • MiT

       /  08/14/2015

      Såg för något år sedan att det var 2 kvinnor på 8 sökanden till programmet och frågade då Olsson på twitter hur det då kan komma sig att det ändå alltid är 50/50 när de sänder. Har för mig att han aldrig svarade.

      Svara
    • AV

       /  08/14/2015

      Skulle gissa att kvinnor har lättare att komma med. Då får även lite sämre komma med. Sen väljer man ut män i ungefär samma blandning. Skulle de ur en grupp som är 7 ggr större på rena meriter skulle det bara vara supersmarta män mot en blandning av kvinnor. Visst kan man tänka sig att färre mindre smarta kvinnor söker, men ändå.
      Viktigast är att de gör tv. Huvudsyftet är inte ett OS i kunskap, utan lättsam underhållning för påläst medelklass. Skulle de bara ta med supereliten skulle de alla svara rätt på frågor som målgruppen kan identifiera sig med. De skulle behöva monsterfrågor för att sortera ut en vinnare. Färre skulle se och söka till programmet.
      Skulle jag göra tv skulle jag välja ut lite olika personer utifrån deras resultat på förprovet. Av åtta, fyra med högt resultat för duell, tre till på mellannivå och så någon som gott kan åka ut i första omgången.

      Svara
  31. mats

     /  08/14/2015

    Problemet är de signaler som våra politiker sänder ut till asylsökande.
    Det finns ett regelverk men det kan ni strunta i.
    Säg Syrien så får du uppehållstillstånd
    Ljug om åldern lika med bättre boende och garanterat uppehållstillstånd
    Vid avslag lev som papperslös med gratis sjukvård och socialbidrag.
    Är du rom kan du campa var du vill trots förbud enligt lokal föreskrift.
    Med mera.

    Om vi inte säger ifrån att i Sverige gäller svensk lag så kommer människor från länder där fusk och mygel är ett måste för att överleva garanterat fortsätta leva på detta sätt här i Sverige.

    Svara
  32. Det finns bara ETT bekymmer med invandringen – som jag ser det – och om det har jag tänkt och skrivit här.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: