Vad gynnar SD?

Ibland undrar man om media och journalister är masochistiska på riktigt. Igår kom en opinionsundersökning som visade att SD är största partiet. Det är anmärkningsvärt oavsett mätmetod eftersom det knappast finns någon levande som ens upplevt att S inte är störst i en opinionsundersökning. Andra har inte ens varit nära på allvar.

Men nu visade en undersökning att SD är störst just nu. Då kom den ena högtravande policyn efter den andra från olika håll, det var SVT, Expressen och så vidare, att man minsann inte redovisar just det opinionsinstitutet eftersom de [insert valfritt].

CM167yKWoAAe0ML

Det dröjer cirka 5 minuter så dyker sådana här upp som bevisar att deras högtravande prat om policy är just bullshit och inget annat. De redovisar när det passar egna agendan helt enkelt. Men jag fattar inte, de måste väl ändå veta att det omedelbart kommer att dyka upp bevis på att de ljuger och hittar på? Som folk kommer att slå dem i ansiktet med? Som även inte så politiskt intresserade också kommer att se och då börja undra? Som bygger på journalistföraktet? Som bygger på bilden av media som mörkar och har en agenda?

yougovpåsvt

Så där ser det ut om man söker på Yougov på SVT, mer än 100 resultat. Inte illa när man har som policy att inte rapportera deras undersökningar.

Det är som om media TIGGER om att folk ska misstro dem istället för att försöka ÖKA förtroendet. SVT nu på morgonen kallar Yougovs opinionsundersökning ”den så kallade undersökningen”. Men när SVT i vanlig ordning ska ägna sig åt sin favoritsysselsättning, hacka på vita män, så är Yougov ett alldeles perfekt institut att använda, då kallas det inte ”den så kallade undersökningen”.

yougovpåsvt1

Man kan notera att det inte finns någon text som förklarar att ”mätmetoden ifrågasätts”.

Nej det är klart att det inte finns sådan förklarande text, det är ju uppenbart varför det fanns just igår. SD förmedlar en bild av att alla är emot dem, att det är specialregler och specialbehandling av just dem, att det är SD mot resten, att media inte behandlar dem som andra partier och så vidare. Media förnekar alltid detta givetvis. Samtidigt som man konstant bekräftar deras bild. Konstant alltså…

Det pratas om vad som ”gynnar SD”, jag skulle säga att det som gynnar SD väldigt mycket är att konstant bekräfta deras bild av hur media behandlar dem samtidigt som man säger att bilden inte alls stämmer. Folk SER ju med egna ögon att deras bild stämmer. De särbehandlas konstant, varenda journalist eller reporter som ska prata SD eller intervjua någon från SD bekräftar det varje gång! Var ju ett riktigt haveri när Belinda Olsson intervjuade Åkesson i Almedalen där hennes personliga tyckande och kroppsspråk avslöjade väldigt mycket. När ord och handling inte matchar så väger handling tyngre, media kan säga hur mycket som helst att det inte specialbehandlar SD, handlingarna säger tvärtom. SD:s bild av hur media agerar mot dem bekräftas i stort sett varje dag, Det gynnar SD om något…

Kan inte vara lätt att skriva en masteruppsats om Flashback och deras mörka syn på medier heller som Dag Thorén har gjort när medierna hela tiden kämpar hårt för att bekräfta Flashbacks syn på dem. Nu har jag inte läst själva uppsatsen men den används ju redan som ett försök att sätta extra stor foliehatt på Flashback så man kan ju gissa lite vad den handlar om.

Jag har som sagt inte läst den alls men skrivningarna från Bergner i artikeln säger en hel del. Ord alltså. Som ska tolkas som om allt bara är konspirationsteorier utan grund. Några dagar senare så bekräftas Flashbacks konspirationer IGEN av media i samband med Yougovmätningen. De bekräftas ju konstant! Det roliga var att just den här artikeln skrevs samtidigt som journalisten och författaren Po Tidholm snickrade så han blev svettig på just åsiktskorridoren. Verktygen han använde var enbart GBA och bajskastande. Enbart alltså… Han bekräftade idén om hur den fungerar och han ville smalna av den ännu mer. Läs det inlägget och se själva hur han beter sig. Han arbetar på SR och skriver för bland annat DN…

Och allt detta kokar ihop till vad som gynnar SD på något sätt eftersom allt tydligen ska vara till för att missgynna just SD. Svaret är väl att allt som bland annat media medvetet tänker på och gör för att inte gynna SD gynnar SD. Det gynnar dem väldigt mycket…

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

104 kommentarer

  1. Fredrik

     /  08/21/2015

    Intressant och avslöjande om den selektiva användningen av Yougov.

    OT. Kolla in gårdagens avsnitt av SVTs Debatt. Det var som vanligt 15-20 stycken ”patriarkatet” och ”normer” samt ”maktstrukturer”.

    Men behållningen för kvällen var när en nyutbildad jurist satt och gapade samt avbröt alla konstant. Förutom de som var utomlandsfödda, de lät han tala till punkt. Det kanske var en slump men det kändes inte så.

    Han berättade även att hans påståenden var bättre än Ivar Arpis på grund utav ”jag är jurist”. Vore intressant att höra hur hans lärare under juridikutbildningen har resonerat när de uppenbart har tutat i honom att juridik är en vetenskap och inte så som det faktiskt är, i det närmaste filosofi.

    Svara
    • MiT

       /  08/21/2015

      Han finns med i det här inlägget en hel del, en mycket märklig typ som är både arrogant, okunnig och hittar på. Han verkar också tro att han är guds gåva till mänskligheten
      https://toklandet.wordpress.com/2015/06/03/nar-verkligheten-knackar-pa-dorren/

      Svara
      • Fredrik

         /  08/21/2015

        Tack för tipset.
        Det var det jävligaste jag har läst på ett tag. Hans konto på Twitter (där du saxat ifrån) ser ut att vara ett fejkkonto, för han tar i så pass mycket att det blir parodi.
        Men troligen är det hans riktiga konto, för han hade exakt samma framtoning i SVT.

        Svara
    • MiT

       /  08/21/2015

      Och från programmet igår
      ”Behrang Kianzad diskuterar hedersförtryck”
      http://www.tino.us/2015/08/behrang-kianzad-diskuterar-hedersfortryck/

      Svara
    • Dreadlock

       /  08/21/2015

      Jaha. DET var alltså Behrang Kinzaid. ? Jag undrade hela tiden vem den oförskämda personen med tvångstourettes egentligen var.

      Svara
      • morpheus

         /  08/21/2015

        En riktigt äcklig översittare är vad han är. Det här går ju också långt utöver vanliga personangrepp eller andra felaktiga argumentationstekniker utan han sitter och är rakt igenom otrevlig och nedlåtande mot andra människor face to face.

        Jag har inte ens tittat på inslaget, jag mår fysiskt illa bara av att läsa Tinos transkription av diskussionen……

        Den ”goda” vänstern, liksom…

        Svara
  2. Pelle2

     /  08/21/2015

    Som sagt var,mainstreammedia gör vad dom kan för att tillsammans med övriga partier driva folk i famnen på SD.

    Svara
  3. MiT

     /  08/21/2015

    Svara
  4. MiT

     /  08/21/2015

    ”Behrang Kianzad kommenterar gårdagens SVT Debatt: “Vad fan vill du?””
    http://nyheteridag.se/behrang-kianzad-kommenterar-gardagens-svt-debatt-vad-fan-vill-du/

    Svara
  5. morpheus

     /  08/21/2015

    Behrang är konstig. Han hävdar att 50% av svenska kvinnor blir misshandlade av sina makar och länkar sedan till en undersökning som visar att 3% har blivit det under det senaste året?

    Har jag förstått det rätt då? Eller vad är det för magisk siffra han vill peka på i Slangen Dam?

    Svara
    • morpheus

       /  08/21/2015

      Eh, ”Slagen Dam”, inte slangen……..

      Svara
    • morpheus

       /  08/21/2015

      Sedan blir det lite jobbigt att sitta och hävda att det inte existerar ”hedersvåld” eller ”hederskulturer” och mer eller mindre argumentera för att det är likadant överallt, och sedan peka på en undersökning som visar att kvinnor invandrade från Afrika är utsatta för tre gånger så mycket våld som ”Svenska” kvinnor…

      Svara
    • Fredrik

       /  08/21/2015

      Han drog till med något som han tyckte lät övertygande men ändå inte överdrivet. Han missbedömde kraftigt i båda hänseendena.

      Svara
    • Erik

       /  08/21/2015

      Att 50 % av de svenska kvinnorna blir misshandlade inom sina relationer stämmer icke. Det är 174 % av dem som blir det. Jag är jurist så jag kan det här.

      Svara
    • Värt att notera att slagen dam frågade norska kvinnor, ifall de blivit trängda i en kö på ica någongång.

      Svara
    • Han använder bara sin forskning där han slagit sin partner i 50% av förhållandena han har varit i.

      Svara
  6. Doktor Pork

     /  08/21/2015

    Det är inte lätt nej att skriva en uppsats om oss hemska lågpannade dödsknarkarnazister på Flashback eftersom vi är dumma nog att hänga på dörren bildligt talat för att läsa uppsatsen…

    https://www.flashback.org/t2604780

    Man kan väl säga att vi inte direkt trillade att stolen av beundran över uppsatsen, och vill du ha en sammanfattning så är det ju bara att läsa se sista sidorna i tråden. Just nu är det väl mest flashbackare som faktiskt läst uppsatsen och inte bara den horribelt ohederliga ledaren från Bergner.

    Svara
    • Ivar L

       /  08/21/2015

      Att man överhuvudtaget kan ta sin masters av att hänga på Flashback och ”analysera” vad som skrivs säger en del om nivån på en del ”högre” utbildning.

      Svara
  7. michael

     /  08/21/2015

    Ja det är faktiskt intressant att journalisters samkväm från norr till söder handlar till stora delar om hur man på bästa sätt kan missgynna och misskreditera ett parti.
    Jag gissar att mycket handlar om förlorad stolthet snacket i korridorerna bland journalister har varit att det är vi som har den egentliga makten att styra hur medborgarna ska tycka,tänka och då rösta,
    Nu ser man att medborgarna inte lyder längre och har t.o.m fräckheten att starta s.k alternativa medier som drar ner byxorna på gammelmedia gång på gång,självklart skapar det dålig stämning i journalisternas åsiktskorridor.Så vad gör då gammelmedia ja om man tittar genom historien så följer det samma gamla mönster som alla grupper vilka börjat tappa maktpositioner och kritiseras dvs man kräver rättning i leden och dom som inte vill ställa upp på detta blir kallade avfällingar,man bedriver skamlösa smutskastningskampanjer mot de som utmanar,så inget nytt under solen.

    Svara
  8. morpheus

     /  08/21/2015

    Hahahaha, kommentar från Facebook angående gårdagens SVT Debatt:

    ”Det som om någon satt upp twitter som pjäs!”

    Svara
    • morpheus

       /  08/21/2015

      Helvete, ”Det var…” skulle det stå…

      Svara
  9. Jan

     /  08/21/2015

    Efter Behrangs ”uppträdande” i Debatt så tror jag att inte ens tokvänstern vill förknippas med honom. Han var för mycket helt enkelt. Han förlorade på tio självmål. Undrar om den insikten någonsin kommer att drabba honom själv.

    Svara
  10. Jan

     /  08/21/2015

    Han var så patetisk att han, sig själv ovetande, förkroppsligade de fördomar eller den nidbild vissa kan ha om högljudda och aggressiva män från Mellanöstern. Ett levande självmål, helt enkelt.

    Svara
    • Kristian

       /  08/21/2015

      +1
      För att anknyta till Schack På Schemats underbara serie om jobb på P3: Vi skriver Uruk-Hai.

      Svara
  11. Jan

     /  08/21/2015

    Tydligen tog vänstern så mycket stryk i gårdagens Debatt att man nu säger sig hata Debatt. Tryggare på Twitter då. Där kan man ju svinga lite som man vill… http://www.aftonbladet.se/kultur/article21287340.ab

    Svara
    • MJ

       /  08/21/2015

      Intressantast var ju att Göteborg måste alla deltagare åka till.
      Undrar om det är samma sak med Stockholm.

      Svara
      • Kristian

         /  08/22/2015

        ”Där är där man inte är, och här är här där man är!”

        Svara
  12. Daniel

     /  08/21/2015

    Man hackar hårt på Flashback, FriaTider, Avpixlat med flera och kallar dessa siter för alla fula ord man kan. Men hur tror dom egentligen en normal människa fungerar?

    Om jag konsekvent läser saker i MSM media så ser allt bra ut. Om man däremot börjar följa utländsk media ser man att saker som kommer fram utomlands gärna mörkas i Sverige. Och i de fall det står saker från Sverige, så ser man att sånt som normalt skrivs utomlands genomgående mörkas i vårt land.

    Om man läser alternativ media så hittar man snabbt ett mönster där man fort ser att rapporteringen är vinklad. Och den som är smart nog att göra källkontroll några gånger ser snabbt vilken som har rätt. Efter det är loppet redan kört för MSM media som tappat sin trovärdighet helt.

    Och där står SVT nu, man är ertappad med att dölja saker, vinkla saker och ofta förvränga rapporteringen för en tydlig agenda.

    Till det så lägger man alltså rena lögner där man öppet ljuger rakt ut i ansiktet på folk. Först använder man Yougov glatt och ofta. Sen när det inte passar så säger man att det inte går att lita på Yougov, trots att alla bevis finns på internet och dessutom på SVTs egen site?

    Värre än så här kan det inte bli, helt omöjligt. Det krävs en genuin ursäkt för att de ljuger, och en utredning som ordentligt kontrollerar vad som är fel på SVT för det är inte OK att statsmedia ljuger och har starkt politiskt vinklat innehåll. Inte ens i en bananrepublik!

    Svara
    • MiT

       /  08/21/2015

      SVT svarar med att anställa Lina Thomsgård att leda Kobra istället. De ska väl sitta och diskutera hur hon ska tvingas flytta till förorten eller nåt för att få tummen ur röven och verkligen bo där själv. Kanske Kobra ska sändas från fittcaféet framöver?
      https://toklandet.wordpress.com/2015/01/05/med-fittkonst-pa-vaggarna/

      Svara
      • Lövet

         /  08/21/2015

        …och stilenligt är hon en av gästerna i panelen för nya säsongen av Intresseklubben.
        Stephen Fry skulle kräkas om han visste hur PK hans program blev när SVT köpte in det…

        Svara
      • claes, centerextremisten

         /  08/22/2015

        Jag kommer säkert få massa nedröstar för den här kommentaren, men ”fuck it”, jag förstår inte riktigt problemet med ha fittmålningar på väggarna? De får väl ha vilka tavlor de vill på sitt café? Eller är det tavlorna som är målade med mensblod?

        Svara
        • Pelle2

           /  08/22/2015

          Klart dom får ha sina fittmålningar och mensföreställningar mm om dom vill. Det i alla fall jag frågar mig är hur dom tror att de skall bli tagna på allvar när dom är lika fascinerade av sitt könsorgan och sina kroppsvätskor som en femåring.
          Skulle för övrigt samma radikalfeminister uppskatta om en man startade kuk-cafét,hade bilder på kukar och sperma på väggarna ? Är ganska säker på att hånet och hatet från radikalfeministerna skulle stå som spön i backen.

          Svara
    • MJ

       /  08/21/2015

      Det är ju för att lära instituten att inte visa upp sådana här resultat. Räkna med att SD kommer att bli undervärderat i varenda undersökning nu och att valresultatet kommer bli en chock för media m.fl.

      De är ju postmodernister så de tror att SD kommer vara litet bara folk tror att det är så. Men SD är ju en uppstickare, de tjänar bara på att uppfattas som ett undantag. De som röstar på SD vill ju inte vara som etablissemanget. Medan en aftonbladetjournalist ju inte vill rösta på undantagspartier. Det kommer t.ex. visa sig i nästa val där FI kommer att ha minskat. (Där blev det ju också en chock för dem att det faktiska resultatet blev sämre än vad de påstod att stödet var).

      Inför valet 2022 (eller möjligen 2026) kommer SD att vara det ena regeringsalternativet medan S (möjligen S+M Men M har nog spelat bort sig) kommer vara det andra. Då kommer journalister som idag hatar SD att ha blivit SD:are.

      Svara
    • Ivar L

       /  08/21/2015

      Jag förmodar att man räknar med att tillräckligt många INTE läser utländsk press och alternativmedia.
      Fast det är nog ändå som att såga av grenen man sitter på i det långa loppet.
      Det är inte smart det här.

      Svara
  13. MiT

     /  08/21/2015

    Svara
  14. MiT

     /  08/21/2015

    Svara
  15. morpheus

     /  08/21/2015

    ”Vi behöver någon som inte tror på dialog som metod som är bra på att argumentera för sin ståndpunkt.”

    Eh…

    EDIT: De tog bort den tweeten och ersatte med en ny som jag klistrade in /MiT

    Svara
  16. MiT

     /  08/21/2015

    När man hyllas av MP som MUFfare så vet man att de är väldigt mycket vänster 😛

    Svara
  17. MiT

     /  08/21/2015

    Svara
    • Ivar L

       /  08/21/2015

      Tänk om Behrang insåg hur nyttig idiot han är åt precis de han vill motarbeta. Megalomani kan vara rätt skadlig för den egna saken.

      Svara
  18. MiT

     /  08/21/2015

    Hahaha, bra faketweet!

    Svara
    • Pelle2

       /  08/21/2015

      Jag hoppas att Svt debatt skojar. Hur kan man skriva kontrakt med en uppblåst idiot och faktaförvrängare som Mehdiya ?
      Om jag vore Arpi så skulle jag ha bett honom dra åt helvete.

      Svara
      • MiT

         /  08/21/2015

        Mäh, nyckelordet är ”faketweet” 😛

        Svara
        • Pelle2

           /  08/21/2015

          Tja,det är ju illa nog att han har blivit anlitad tidigare och i debatt igår.
          Läste lite på Tino Sanandajis blogg där han visar skärmklipp från en twitterkonversation han hade med Mehdiya. Mehdiya verkar ju vara helt bindgalen.
          Han påstår något och när Tino motbevisar honom så går han till personangrepp,precis som han gjorde mot Arpi,och säger att han är irrelevant,inte är någon forskare och att han är en Onkel Tom. När Tino inte ger sig hotar han med polisanmälan.
          Maken till fullblodsdåre är det sällan jag har träffat på.Visserligen finns det många fullblodsdårar som är anställda inom public service men dom borde inte ha något behov av att fylla på den kvoten..

          Svara
  19. MiT

     /  08/21/2015

    Svara
    • Kristian

       /  08/21/2015

      Det är en nubbe per klo, inte per ben!

      Svara
      • robert

         /  08/21/2015

        Fyndigt:-D

        Svara
        • Kristian

           /  08/21/2015

          Tack. Tja, andra i twitter-tråden hade redan nämnt kräftskiva, jag drog uppenbar billig poäng!

          Svara
    • Majsan

       /  08/21/2015

      ”Man kan se flyktingarna som en investering”

      VILKEN kommun var det nu som för ett bra tag sedan fick förklara varför man köpt upp en hel mängd 286:or (PC för den som inte var med på den tiden) för att ha för ”kommande behov” av datorer. Om de skrotades eller gavs bort till Afrika, det minns jag inte ….

      Svara
  20. MiT

     /  08/21/2015

    Undrar hur vanligt detta kommer att bli ju närmare nästa val vi kommer?
    ”Jag lämnade M för SD – för väljarnas skull”
    http://www.expressen.se/debatt/jag-lamnade-m-for-sd–for-valjarnas-skull/

    Svara
    • Kristian

       /  08/21/2015

      Ser man politiker som ”proffs/anställda” i stället för ”folkvalda idealister” så är detta inget problem. Med dagens siffror skulle SD behöva hitta dubbelt så många kompetenta människor till riksdagen – något alla partier skulle tycka det var lite knivigt. Kanske bättre att folk som redan kan byter partibeteckning och gör i princip samma saker.

      Svara
      • Erik

         /  08/21/2015

        Jo, SD:s framgångar kan mycket väl bli till ett rejält problem för dem. Jag undrar hur mycket kompetent folk de kan tänkas att ha runt om i kommunerna.
        I min kommun var det en rejäl jäkla dåre som ledde dem, vilket förmodligen delvis kan förklara varför deras uppgång i kommunvalet var kraftigt lägre än vad den var i samma valkretsar till riksdagsvalet.

        Fast det är klart, när sossarna kan stoltsera med trä(d)skallar som Green och Palm så kan väl inte SD:s ledamöter vara särskilt mycket mer pinsamma.

        Svara
  21. MiT

     /  08/21/2015

    Ekström är verkligen intellektuellt extremt ohederlig…

    Svara
  22. Svenne

     /  08/21/2015

    Nyheter och nyhetsförmedlare…

    Svara
  23. MiT

     /  08/21/2015

    Svara
  24. MiT

     /  08/21/2015

    Svara
    • Ivar L

       /  08/21/2015

      De glömde posta skärmdumpen från när de sökte nassar som inte heller ville lösa problem med argument utan med knogjärn. Hur slutade den nu…
      ”88” kanske?

      Svara
  25. MiT

     /  08/21/2015

    Svara
  26. MiT

     /  08/21/2015

    Svara
  27. Svenne

     /  08/21/2015

    Jordbävning under LO-borgen?

    Svara
    • Svenne

       /  08/21/2015

      Analys opinionsmätningar:
      http://unvis.it/www.svd.se/sd-storst-bland-arbetarvaljare/om/opinionsmatningar-2015
      ”Då skakar marken under LO-borgen, och det fackligt-politiska samarbetet mellan LO och S är hotat. I den egna historieskrivningen har arbetarrörelsens två grenar tillsammans byggt det moderna Sverige.

      Att S inte är största parti bland arbetare är en mardröm för den gamle Metallbasen Stefan Löfven.”

      Svara
    • MJ

       /  08/21/2015

      Det roliga är att jag såg samma nyhet med en annan mätning, nämligen att SD var vanligare val ju lägre utbildning en person hade.
      Men den länkades av en sosse (yrkespolitiker) med en hånfull kommentar om att SD-politiker var mest lika sina väljare (SD-politiker hade nämligen också lägst utbildning av politikerna).
      Sossarna från förra seklets början vrider sig i sina gravar så att marken skälver.

      Svara
    • Dreadlock

       /  08/21/2015

      Oboj…

      Göran Greider ser sitt eget land förfalla i samma takt som (s) står i skottgluggen. Han har väl aldrig funderat på att rikta kritik mot de egna leden hemmavid . Istället för att gnälla på Storbritanniens Labourregering ? Och Europas socialdemokrati faller för den populistiska schavotten ? http://www.aftonbladet.se/kultur/article20758716.ab

      Greider , gör om dig till SD-demokrat. Där finner du nytändningen,som du längtar efter.

      Svara
    • men… men… hur kan det här komma sig?! Har dom inte tidigare sagt att SD-röstarna var arga vita arbetslösa män ?!

      Svara
      • MJ

         /  08/22/2015

        Arbetslösa är typiskt sett arbetare.
        Men jag tror att de mätt bland LO-medlemmar.

        Svara
  28. MiT

     /  08/22/2015

    Svara
    • Kristian

       /  08/22/2015

      Ja, kom igen med unisex-overallen, SR! Föreslår neutral beige för alla.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/22/2015

      Vem har sagt att Annika tvingas byta kläder ?Det kanske är hon som vill göra det.För övrigt borde väl radikalfeministen Serner vara glad att det är en man och en kvinna som leder tillställningen.Mer jämställt blir det ju inte.

      Svara
  29. MiT

     /  08/22/2015

    Så ledsamt

    Svara
    • Kristian

       /  08/22/2015

      Usch. Tråkigt.

      Svara
    • MJ

       /  08/22/2015

      Tvingades? Precis som Annika Lans?
      Sen är det såklart tråkigt att hon var dålig på att simma, men det kan väl inte ha haft med våtdräkten att göra?

      Svara
      • Pelle2

         /  08/22/2015

        Man får väl förmoda att en vuxen kvinna som Annika Lantz kan fatta egna beslut om hon vill byta kläder under sändning. Om hon inte ville det så hade hon kunnat säga nej eller avstått från att delta om hon var tvingad att byta kläder för att få vara med.
        Ett barn däremot kan inte alltid välja vilka kläder som det skall bära.Sedan kan ingen veta om barnet behövde tvingas av sina föräldrar att bära burkini. Om hon ser sin mamma och andra kvinnor bära burkini kanske hon tycker att det är så man skall göra. Men det kan ju också vara så att hon blev tvingad….

        Jag och många andra har prövat på klädsimning någon gång. Att simma med en burkini måste vara en liknande känsla.Det kan inte ha underlättat för tjejen när hon skulle göra provet.Det innebär inte att hon är dålig på att simma utan att hon hade ett handikapp i form av sina kläder.
        Allt det jag skriver förstår du också för du är inte korkad. Men som vanligt är du bara ute efter att provocera och inta motsatt åsikt än vad majoriteten har. Tröttnar du aldrig på att hålla på så eller njuter du av att bli verbalt ifrågasatt mest hela tiden ?

        Svara
        • MJ

           /  08/22/2015

          Jojo.jag har i sommar sett många småflickor som tvingats att bära bikini

          Burkini är ju en baddräkt i åtsittande nylonmaterial, en våtdräkt. Ibland med en kjoldel i samma material som döljer formen av höfterna.
          Knappast något som på minsta sätt minskar aimförmågan.

          Majoriteten har aldrig rätt. Att majoriteten tycker något är en stark indikation på att det är fel. 2/3 av alla människor är slavmänniskor (Se millgrams lydnadsexperiment och uppföljningar, lyckas du inte skriva in det i Google så säg till bara så klistrar jag in en länk. Se också Nietzsche om begreppet.) De tänker inte själva.
          Att inte hålla med majoriteten är oftast ett gott tecken.
          Undantaget är när slavmänniskorna övertygats om något som är rätt av någon övermänniska. Då kan majoriteten ha rätt.

          Svara
          • Pelle2

             /  08/22/2015

            Som jag skrev så är det inte säkert att flickan blev tvingad att bära burkini men att det kan ha varit så.Antar att det inte är så lätt för en liten flicka att bära ett plagg som kraftigt avviker från det som t.ex hennes klasskompisar bär. Då KANSKE hennes föräldrar bestämmer över hennes huvud att hon måste bära burkini.
            Att bära samma badkläder som många andra innebär knappast något större trauma och därför är det inte sannolikt att tjejer som har bikini blir tvingade att göra det.
            Det verkar som om du förnekar att det finns ett starkt socialt tryck för kvinnor från vissa länder att dölja sin kropp.
            Ok,så den allvetande MJ vet hur det är att bära burkini och hur den påverkar simförmågan. Han vet också att flickan har dålig simförmåga.

            Jag har aldrig påstått att majoriteten har rätt i allt utan jag undrade om du njuter av att bli ifrågasatt på denna och andra sajter eftersom du verkar ha ett patologiskt behov av att inta helt motsatt ståndpunkt än de flesta av oss andra
            Det har ju också visat sig gång efter annan att du egentligen håller med oss i delar av det vi beskriver men du har ändå ett behov av att först säga emot oss.

            Vad gäller dina ständiga uppmaningar att vi skall Googla efter dina källor låter du precis som en radikalfeminist. Dv.s att det är vi som skall leta fram källorna till det du påstår istället för att du presenterar dom.
            Många gånger har du påstått att det finns massa källor som stödjer det du säger men när någon har Googlat så har de inte hittat något sådant alternativt att de källor som finns inte stödjer ditt påstående.
            Om det nu är så lätt att hitta källorna så kan ju du göra det och klistra in länkarna. Själv misstänker jag att du många gånger hittar på att det finns källor som stödjer det du säger och sedan väljer du att håna dom som inte hittar just de källor du påstår finns.
            Kom inte och skyll på att du bara har en läsplatta för du har bevisligen lyckats klistra in länkar när det passar dig…

          • MJ

             /  08/22/2015

            För slavmänniskor är det såklart jobbigt att avvika.

            Jag vet inget utan gissar att händelsen är påhittad. Precis som feminister så brukar SD råka hamna i en massa osannolika situationer där deras fördomar besannas.

            Jag är inte en sådan som går in och skriver ”pepp-pepp”. Jag skriver det jag vill kommentera, och oftast är det ju att någon skriver något tokigt.

            Hahaha!
            Jag har ju angett källan. Det var en nedlåtande kommentar om att ni tror att källa betyder länk och dessutom inte kan hitta länkar med hjälp av google även om man ger instruktioner.

            Jag har bara telefon. Men i torsdags var jag på besök hos min dator och gjorde ett inlägg med omkring 70 länkar i enlighet med MiT:s uppmaning. Det var väl samanlagt 10 minuters sökande för att hitta dem. Ingen reaktion på det såklart.

          • Pelle2

             /  08/23/2015

            Klart att vi som inte tycker som du o store MJ är slavar. Det är ju bara du som sitter inne med hela sanningen…
            Hur vet du att den som skrev om tjejen som misslyckades med simprovet är SD:are ?
            Och min fråga om du förnekar att det finns kulturer som tvingar tjejer och kvinnor att dölja sin kropp kvarstår.

            Har inte sagt att du behöver gå in och skriva pepp-pepp på allt som skrivs här men du tycker ju i stort sett att allt som skrivs här är fel eller åtminstone låtsas du det tills man pressar dig tillräckligt mycket.
            Så min fråga kvarstår,njuter du av att bli ifrågasatt på denna sida eller varför hänger du kvar här när i stort sett ingen håller med dig ?
            Du skriver att källan till dina påstående är si och så men det är väldigt sällan som du klistrar in en länk.Ja,vi är på internet när vi kommenterar på denna sajt. Då är det ju ganska smidigt om du kan klistra in en länk till dina källor när du påstår att man kan googla efter dom.Annars kan du ju ange andra källor men det gör du ju inte heller.
            Om du nu har gått tillbaka och klistrat in länkar på gamla inlägg så är ju risken minimal att någon kollar på det.Bloggar är ju färskvara så det är ju sällan som man kollar på gamla inlägg.

          • Fredrik

             /  08/23/2015

            Kika på hans länkar här:
            https://toklandet.wordpress.com/2015/08/17/vilka-nuvarande-riksdagsledamoter-skulle-du-vilja-se-skriva-in-sig-pa-arbetsformedlingen/

            Där har han länkat mer än vad jag ens orkar räkna samman. Det är länkar och artiklar fram tills nästa år.

            Sedan vidhåller jag att MJs kunskaper och analyser vilka ofta är kryddat med humor är en stor behållning (åtminstone för mig).

          • MiT

             /  08/23/2015

            Men det var ingen drös av länkar direkt som visar att hur VI här hyllar våldtäktsmän, hur VI här hyllar halshuggningar, hur VI här hyllar IS och så vidare. En jävla massa som VI här både gör tycker och tänker visas inte alls i länkarna Och då tolkar jag ändå länkarna snällt 😉

            MJ spottar ur sig påståenden och anklagelser med jämna mellanrum, i perioder. Man kan säga att han är en anklagelseperiodare.

            Det var väl vidare mest utländska länkar, det vill säga att jag såg inte så mycket IS-hyllande från Arpi eller någon annan heller. Det vill säga inga bevis på alla hans utslungade anklagelser hit och dit. Men jag skummade bara. Men jag såg heller ingen länk som påtalar att MJ minsann visste allt redan 1985 heller. Inte 1995 eller 2005 eller 2012 eller ens 2014. Han har ju sagt flera gånger att han minsann alltid har vetat exakt hur alla grupperingar funkat innan de ens själva har vetat om det och så vidare. Såg faktiskt inte en rad om eller av oraklet MJ i någon av artiklarna…

          • MJ

             /  08/23/2015

            Jag känner igen SD:arnas typiska låga panna.

            Ja det finns klädkoder i alla kulturer.

            Källan är Millgrams lydnadsexperiment. Se ovan.

            Om jag deltar i en diskussion så går jag tillbaka och tittar efter svar.

          • Pelle2

             /  08/23/2015

            @Fredrik
            Se där,han kan ju faktiskt ta fram länkar när han vill.Varför var det så svårt att göra det redan från början ?
            Först skrev han att det var svårt att länka för att han bara hade en platta men nu är det plötsligt bara en telefon han har. Om man skall ljuga är det ju bäst att vara konsekvent…
            Du får naturligtvis gilla MJ om du vill men jag har svårt att se någon humor i att han svepande påstår att alla här stödjer folkmördare och att han regelbundet kallar sina meningsmotståndare för idioter och slavar mm.
            Undrar också varför han hänger på en sajt där i stort sett ingen håller med honom? Han har vid något tillfälle när jag frågade honom sagt att han inte tror att han kan övertyga någon om att hans ideologi och syn på världen så då måste det handla om att jävlas och eventuellt visa upp hur duktig han tycker att han är.
            Du och MJ kanske skall starta en blogg så kan ni gilla varandra ?Då slipper vi andra honom…

          • Pelle2

             /  08/23/2015

            @MJ
            Så du är ett orakel nu också MJ som vet vilken politisk åskådning folk har utan att de explicit säger det ?
            Utifrån dina kommentarer skulle jag då kunna skriva att du är en vänsterextremist eftersom jag känner igen dom på deras låga pannor.
            Ja,det finns klädkoder i alla kulturer men du verkar förneka att flickan som inlägget handlade om kan vara påverkad av den och EVENTUELLT har blivit påtvingad en burkini.
            Ja, du anger en källa men du klistrar inte in en länk till den trots att du uppmanar mig att Googla.Eftersom du vet var den finns hade det varit enkelt för dig att göra det.Om jag refererar till en artikel t.ex så klistrar jag alltid in en länk till den.Det är inte särskilt jobbigt. Du däremot skriver nästan alltid att vi skall Googla.
            Till en viss gräns går jag tillbaka och kommenterar i gamla diskussioner,vilket du ser nu, men ibland ger jag upp eftersom vi inte kommer längre.

          • Fredrik

             /  08/23/2015

            @ Pelle2

            Ja det var ju det här med grupptänkande… (ni som inte tycker som vi, ni kan starta en egen blogg osv).

            Att han (eller hon, men lutar starkt åt han) ibland tar till sarkasmer och lite väl svepande penseldrag, det må va hänt. Men om man kan se förbi det, då är det oftast klockrena poänger.

            Ta tillexempel merparten hans inlägg om inrikespolitiken (särskilt den blå skatteväxling som skett sedan 06), de är i mitt tycke extremt träffsäkra.

            Kan tillägga att jag ibland finner goda poänger även i dina inlägg Pelle2 (men dig är det ingen på sidan som hackar/klagar på).

            @ Toklandet,
            Jag har inte läst in hans länkar, utan konstaterade bara att där fanns otal länkar för de som klagat på just frånvaron av länkar.

          • MJ

             /  08/23/2015

            MiT:

            Påståendet var ju att när ”ni” hyllade rebellerna i Syrien och bland annat Arpi förordade att USA skulle gå in i kriget på rebellernas sida så ”kunde ingen veta” att de sysslade med halshuggningar, var islamister m.m.
            Jag har hävdat att det kunde vilken idiot som helst veta eftersom det stod i all media som drev en annan linje samt man kunde lätt få tag i rebellernas egna videor m.m.
            Har jag inte visat det med länkarna?

            Det är väl också roligt att ingen har kritiserat t.ex. Gudmundsson för samma sak? Han visste ju också att rebellerna var folkmördare och wahhabister redan när Arpi, Reinfeldt m.fl. ville hjälpa dem. Jag antar att du inte skulle blocka honom, eftersom han håller sig till konsensuskulturen och påpekar inte vad andra gjort tidigare.

            Vad gäller våldtäkter så avslöjade jag att JN:källa inte innehöll det hon påstod, alltså våldtäkter var inte legala. Detta gjorde många upprörda, berätta gärna om hur upprördhet över att våldtäkter inte är legala ska tolkas?

            Jag skrev också att om något saknades så var det bara att hojta till så ska jag skaffa länkar även om det.

            Jag skrev ju också i en kommentar som du inte släppt igenom föräldrafiltret vad jag uppfattat skulle visas och att om något mer skulle visas så ville jag ha besked.

          • MJ

             /  08/23/2015

            Pelle2

            Nej jag skrev pekskärm. Det var du som skrev läsplatta. Om du ska ljuga så är det ju dumt att göra det i skrift eftersom det går att kontrollera. Men det verkar också korkat att ljuga om en sådan trivial sak.

            Ja visst, precis som att skribenten EVENTUELLT har tvingat sina barn till en massa saker.

            Det var ett skämt om att ”ni” är obildade som uppenbarligen flög långt över huvudet på dig. Det gick ut på att alla med minsta bildning känner till lydnadsexperimentet och att samma grupp vet att källa inte betyder länk (i de flesta sammanhang anses inte länkar vara tillräckliga källhänvisningar och de är aldrig källor) .

          • Pelle2

             /  08/23/2015

            @MJ
            Ok,då hade jag fel om viket verktyg du använde och ber om ursäkt för min anklagelse om lögn.
            Skribenten kan säkert ha tvingat sina barn till en massa saker,precis som föräldrar brukar göra, men det var inte det som diskuterades utan det var huruvida flickan hade blivit tvingad att använda Burkini och hur det påverkade hennes simförmåga.
            Ja, vi vet hur oerhört bildad du är och förstår att du njuter av att visa upp det din oerhörda intellektuella överlägsenhet.
            Det är ju dock att ta i att mena att man inte är bildad om man inte känner till ett specifikt lydnadsexperiment.Det finns många andra experiment inom andra områden som säkert inte är kända utanför kretsen av de som är speciellt intresserade.Om jag letar upp något sådant och du inte känner till det gör det dig obildad ?

            Nu ägnar du dig åt löjlig semantik vad gäller källor. Ingen här förväntar sig att du skall hänvisa till femtielva avhandlingar som stödjer dina påståenden utan vi nöjer oss med länkar till artiklar eller någon annan källa som stödjer dina påståenden.
            Det känns som om du duckar från att länka till något som stödjer det du säger och vi förväntas tro dig på ditt ord.Ledsen,men jag köper inte det. Om man som du slänger ur sig en massa tvärsäkra påståenden så får du se till att backa upp det du säger när någon ifrågasätter det.Visst du skriver googla hit och dit men eftersom du påstår att det är lätt att hitta det du pratar om så kan du ju lika gärna länka till din ”källa”. Och att skylla på att du bara har en telefon är genomskinligt.Du klarar ju uppenbarligen att skriva långa haranger på samma telefon så då kan det inte vara svårt att skriva en länkadress.

          • Pelle2

             /  08/23/2015

            @Fredrik
            Om man som Mj istort sett inte håller med om något som skrivs på denna blogg så har i alla fall jag svårt att förstå värdet av att läsa och kommentera
            på bloggen.Jag går inte in och läser och kommenterar på t.ex Lady Dahmers eller valfri vänstermänniskas blogg eftersom jag inte delar deras åsikter och det är meningslöst att försöka övertyga dom om mina åsikter.Jag skulle förmodligen ha blivit blockad direkt om jag hade kommenterat på LD,s blogg.

            Mj har som sagt var skrivit att han inte tror att han kan övertyga någon om att hans åsikter är dom rätta.Vad är då hans avsikt med att oavbrutet kommentera här ? Att få oss att tröttna på Toklandets blogg så att den läggs ner eller att trolla i största allmänhet ?

            Att säga att han tar till sarkasmer och svepande penseldrag är väl årets understatement. Han kallar oss obildade,slavar,idioter och skriver att vi stödjer folkmördare och nazister. Det är långt över gränsen för det anständiga enligt mig och bara det skulle få honom totalblockad på de allra flesta andra bloggar.
            När Toklandet ändå låter honom kommentera här så tackar han för det genom att vara sarkastisk och otrevlig mot honom.
            Jag förnekar inte att han har rätt i en del han skriver och om han hade framfört det på ett vettigt sätt så hade han inte fått en bråkdel av de neråt-tummar och kommentarer som han får.
            Jag får också mothugg i form av nedåt-tummar och kommentarer.

          • MJ

             /  08/23/2015

            Det är ett oerhört känt experiment. Det är ungefär som att särskilt läskintresserade känner till Fanta eller särskilt mytologiskt intresserade känner till Zeus.

            Jag har inget emot att länka. Jag har ju också länkat till t.ex. Arpis twitter och hans artiklar och mycket annat, men så fort någon jävel vänder sig om i guldfiskskålen så glöms det ju bort. Allt glöms ju hela tiden. Ni verkar ju inte komma ihåg vad ni tyckte igår.

          • Pelle2

             /  08/23/2015

            @MJ
            Ja,det kanske är ett oerhört känt experiment för de intresserade av psykologi och andra närbesläktade områden. Jag är inte intresserad av detta och har därför inte kommit i kontakt med det.
            Det är väl en oerhörd skillnad på allmänt känd kunskap om läsk och annat trivialt och ett psykologiskt experiment ? Att känna till Zeus är ju också något som de flesta får kunskap om i skolan.Men återigen gör din kunskap om ett specifikt experiment dig mera bildad än någon annan ?
            Du har efter mycket tjat länkat till några artiklar men hänvisar allt som oftast till Google. Som jag skrev så brukar de flesta av oss som kommenterar länka till något vi påstår om det inte är allmänt känd fakta.

          • MJ

             /  08/24/2015

            Här är en kommentar från oktober 2011:
            kildenasman.se/2011/10/14/rasism-mot-svarta-i-libyen/#comments

            Jag bytte till P-V efter att jag blivit bannad från den bloggen pga kritik mot islamistrebellerna.

  30. Pelle2

     /  08/22/2015

    OT:
    Jenny Madestam drar valsen om att om det hade varit en kvinna som ledde Folkpartiet så hade hon blivit utbytt efter valet. Sedan skriver hon”Historiskt har just folkpartister annars varit tämligen snabba på att slänga ut sina ledare. En valförlust, till och med dåliga opinionsmätningar, har räckt för att göra sig av med partiledaren.”
    Med andra ord håller hon inte ens med sig själv eftersom de allra flesta Fp-ledare har varit män och dom har snabbt blivit utbytta efter dåliga valsiffror. Alternativt menar hon att det genomfeministiska FP med Birgitta Olsson i spetsen helt plötsligt skulle vara för att gynna män.
    http://www.expressen.se/ledare/jenny-madestam/hade-fp-latit-en-kvinna-sitta-kvar/.

    Med andra ord det vanliga radikalfeministiska gnället.Dom ger sig väl inte förrän alla partiledare är kvinnor..

    Svara
    • Zipper

       /  08/22/2015

      Dom ger sig inte då heller.
      Hela deras upphälle och makt bygger på att kvinnan alltid är ett offer.
      Alla män skulle kunna vara slavar i kedjor men kvinnan skulle ändå ses som den förtryckta.

      Svara
    • Erik

       /  08/22/2015

      Björklund lever väl i nuläget rätt starkt på att det inte finns några riktigt bra motkandidater.

      Svara
  1. En riktig party pooper | WTF?
  2. En kajal förtryckarmetod | Löjesguiden

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: