Den leende välviljans hora

Det var ett reportage på Aktuellt igår på kvällen om förorten och kvinnoförtryck. Och jo jag skriver förorten bara även om jag vet att det finns relativiserande smartskaft som omedelbart kommer att säga ”Jaha så du menar Djursholm och Lidingö och så vidare”. Alla med några fungerande hjärnceller vet precis vilka förorter man menar. Nu var det Stockholmsområdet det gällde men det kunde lika gärna vara Malmö, Göteborg eller andra orter. Detta finns på många ställen. Shariapoliser i Sverige, visst låter det roligt…

Titta på inslaget och den så kallade debatten efteråt

Vet inte vad som är mest otäckt, klippet från förorten eller debatten efteråt.

Att programledaren bara MÅSTE säga islamofobi i början bortser jag ifrån, det är nog mest ryggmärgsreflexen som spökade. Islamofobi är inte ett problem. Det värsta är debatten efteråt där Mona Sahlin, samordnaren, och Ibrahim Bouraleh, från Islamiska förbundet Järva, deltog. Detta fruktansvärda som visades i inslaget verkar Bouraleh ta med en klackspark, man kontrollerar bara av välvilja enligt honom! Han sa att det inte är så illa som visades utan att vissa förstärker, han insinuerade också att Mona Walter får skylla sig själv, att vi inte vet vad hon säger på somaliska. Nä, vi vet inte vad som sägs i moskéer heller. Inte heller vet vi vad som sägs på Islamiska förbundet. Och DET är otäckt eftersom de verkar vara ganska nöjda med hur det ser ut… Han står leende och pratar om att det är välvilja…

Och Mona Sahlin ja, hon märker nog att det här är allvarligt men vågar ändå inte riktigt ta tag i det. Hon vill gärna smeta ut det på hela Sverige som om problematiken är ett svenskt fenomen, hon vågar inte adressera problemen dit där de hör hemma, hon är så ivrig att hålla med Bouraleh att hon knappt kan hålla sig istället för att bara fråga ”Vad fan menar du?”. Hon vill i princip lägga ord i munnen på honom för att han inte ska göra bort sig ännu mer.

intesverige

Av välvilja…?

aktuelltförorten

Av välvilja…?

aktuelltförorten1

Av välvilja…? Och precis när de skriker ”hora” så spottar de också efter dem kan man höra i klippet.

Sverige 2015…

Man är inte så van vid att se ett sådant här reportage i svensk tv. Man undrade liksom vad som hänt, sånt här brukar inte sändas utan att först ha passerat PK-filtret. Man tänkte att vad bra, de kanske ska börja skärpa sig på SVT.

aktuelltförorten2

Så tänkte man tills man såg Mona Walters inlägg på facebook… Nepp, nog hade det körts genom filtret en extra gång till och med.

Och visst är det märkligt, när en krönikör får några sura mail efter att öppet ha pissat på folk ett antal gånger med rena påhitt, hat och lögner så rycker man ut med hela batteriet och får det att låta som om de har en arme av yrkesmördare efter sig. Men när reportrar VERKLIGEN får hot när de gör sitt jobb så de måste gömma sig i bilen, när inte ens polisen kan skydda dem, när bilen de färdas i attackeras, då nämns det inte ens överhuvudtaget! WTF? Några sura mail eller kommentarer på twitter kallas ”hot mot demokratin”, när folk spottar mot en reporter, kallar henne ”hora”, tvingar dem att ta skydd i bilen och tvingar dem att stänga av kameran så nämner SVT inte det med ett enda ord!

Det kan vara bra att komma ihåg…

Detta är alltså vad Sverige har att jobba mot. Och det blir nog inte mindre av det heller. Det är en enorm uppförsbacke och den är skapad för att man inte velat göra något innan. De som har försökt säga till under flera års tid har tydligen varit fel personer så då har man hellre skitit i det och satt rasiststämpeln i pannan på dem istället. Resultatet ser man nu.

Islamofobstämpeln och rasiststämpeln har skapat detta numera för väldigt många människor gigantiska problem. Och Mona Sahlin har själv ivrigt viftat med stämplarna. Jag har NOLL förtroende för henne i de här frågorna som det är nu och jag gissar att jag är långt ifrån ensam. Om hon gör en ordentlig avbön och ber offentligt om ursäkt för sitt tidigare stämplande så kanske. Men troligtvis inte…

Dolf på Genusdebatten om detta:

Importerad misogyni

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

126 kommentarer

  1. MiT

     /  08/25/2015

    De dök upp fort som fan…

    Svara
    • Anders

       /  08/25/2015

      ”Vatten är vått” betyder väl att det är en No brainer, dvs så självklart att man inte skulle behöva undersöka det. Alltså de vet om att det förhåller sig så här och tycker det är ointressant. Inget man behöver bry sig om. Bara sakernas natur.

      Noterat.

      Svara
  2. MiT

     /  08/25/2015

    Jävlar vad fort han inrättade sig i ledet…

    Svara
    • Intenso

       /  08/25/2015

      Det märktes ganska snart efter att han fick prya på DN. Det är nåt med den blaskan som får folk att tänka ”rätt” helt enkelt.Kan det vara Wolodarskis gloria/karisma?

      Svara
      • Ivar L

         /  08/25/2015

        Den lättnad jag kände efter att ha sagt upp prenumerationen…
        Tro mig, jag skojar inte. Jag hade läst DN i 20 år och kände allt mer att det var något som skavde. Det var som att gå ur en sekt. Jag såg saker på ett nytt och mycket mer realistiskt sätt. Och då var jag enbart läsare. Tänk att jobba där.

        Svara
        • Pelle2

           /  08/25/2015

          Jag kände precis samma sak när jag slutade prenumerera på DN efter ungefär lika lång tid. Det var ju dessutom väldigt kul att berätta varför jag sa upp tidningen när dom ringde upp mig för att försöka få mig att börja prenumerera igen.
          Än så länge är dom för korkade för att ändra sin journalistik men när antalet läsare har sjunkit med ytterligare några tusen kanske dom tänker om…

          Svara
  3. MiT

     /  08/25/2015

    ”Radikalisering i förorter drabbar kvinnor hårt”
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/radikalisering-i-fororter-drabbar-kvinnor-hart

    Svara
  4. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
    • Ivar L

       /  08/25/2015

      Det blev väl för långt. Mona och Ibrahim behövde mer tid att stå och nicka åt varandra.

      Svara
  5. Karl

     /  08/25/2015

    Ja inte helt oväntat så kan man läsa på elithycklerskan Anna Ardins hemsida att hon så klart är mycket upprörd på SVT eftersom SVT enligt henne har varit taskiga mot muslimer i inslaget från förorten. !!!!!!!
    Det enda jag vet med säkerhet är att det kommer aldrig att gå att förstå svenska feministers evinnerliga vurmande för islam.
    I feministernas värld har islamisterna frikort på allt. De får göra precis vad de vill. Till och med krossa sina egna kvinnor. Enligt svenska feminister är allt en muslim gör tillåtet. Muslimerna skall det gullas med och de skall skyddas till varje pris.
    När det kommer till muslimer konverterar helt plötsligt svenska feminister till Islam och lägger sig platt och tiger som muren.
    Förutom feministernas Inkonsekvens-General Anna Ardin som tar det hela ännu ett steg längre och högljutt tar muslimernas parti, plötsligt emot all världens kvinnor.
    Vår värld har blivit tokig. Så är det med den saken. Tokigast av alla är dock Anna Ardin!

    Svara
    • MJ

       /  08/25/2015

      Lite grann som israelvännernas syn på judarna?

      Svara
    • Hmm

       /  08/25/2015

      Snälla säg inte feminister. Skriv vänster-radikaler under cover som feminister.

      Svara
  6. Pelle2

     /  08/25/2015

    Helt sjukt att SVT skönmålar det som händer och ännu sjukare att Bouraleh tillåts stå och relativisera det som händer i vissa förorter utan att någon protesterar.Sedan undrar dom varför SD växer..

    Svara
  7. Return of kings

     /  08/25/2015

    För att förstå kvinnors och särskilt feministers gillande av invandringen, särskilt muslimskt, är enkelt. Invandringen ger ett överskott på män, större utbud, är de kvinnor som dessutom invandrar mer kontrollerade så vinner svenska feminister en konkurrensfördel på den sexuella marknaden. Antag att det istället var ett överskott på fertila unga kvinnor som invandrade, män skulle vara mer positiva medan feministerna skulle gå bananas.

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  08/25/2015

      Absolut men är det många svenskor som öht är sexuellt intresserade eller vill ha en seriös relation med män som inte kan försörja sig själva utöver bidrag eller i värsta fall försöker påtvinga dom en ytterst patrialkal religion.

      Sen vetifan om många öht tycker att araber är spec sexiga självklart finns det undantag och då speciellt för dragningar/fantasier om den vilda virila afrikanen men överlag vill nog dom flesta ha en partner som liknar en själv och delar ens grundläggande värderingar.

      Dock håller jag med om att det skulle bli ramaskri om imvandringen byttes ut mot virila unga asiater dom är ju redan impopulära hos många kvinnor av självklara skäl.

      Svara
      • MJ

         /  08/25/2015

        Det är ju inte de högskoleutbildade feministerna som ska vara ihop med invandrarna. Det är de fattiga kvinnorna som ska vara ihop med dem så att marknaden blir bättre för bättre kvinnor. Det är alltså inte de invandrade männen de vill ha utan de vill bli av med de kvinnor som blir ihop med dem.

        Svara
  8. MJ

     /  08/25/2015

    Varför lägger hon inte själv upp det som saknas och som råkar vara perfekt?
    Polisen borde ju vara väldigt intresserad av det, inte minst som hon anklagar två poliser för brott.

    Svara
  9. Return of kings

     /  08/25/2015

    Ett större utbud är alltid positivt och många invandrare är väldigt attraktiva i många tjejers ögon, maskulinitet och farlighet är egenskaper som kan ge fördelar reproduktionsmässigt. Framtida söner har de egenskaperna vilket i sin tur gör det lättare att föra sina gener vidare. Kvinnors sexualitet styrs av en hypergami kombinerat med alpha fucks beta bucks. I många fall ses nog invandrare som alpha och är därför populära som partner, om sedan det innebär en viss kontroll är inga större problem så länge mannen är alpha.

    Svara
    • Lövet

       /  08/25/2015

      Trolling, trolling, trolling…
      …the King of OT waves his tail…
      …again!

      Svara
      • Lövet

         /  08/25/2015

        Ja den avsåg förstås ”you know who”…

        Svara
    • MJ

       /  08/25/2015

      Du har läst någon amerikansk pua-bok och dragit iväg för långt.
      Men du hamnar ändå en gnutta rätt. För varför är feminister så negativa till invandring av Thailändska kvinnor? Varför var de så negativa till invandring av kvinnor från Ryssland och Östeuropa ?

      Svara
    • Jag tror inte de teorierna är applicerbara här. Alfa/beta delen och attraktion förutsätter att kvinnorna faktiskt träffar dessa män och attraheras av dem men vita kvinnor flyttar ju ifrån invandrartäta områden på samma som män.

      Svara
      • Jan

         /  08/25/2015

        Det är det som är det fascinerande med många svenska kvinnor: De vill ha en generös invandring men inte just där de bor! Det räcker med ett par procent invandrare så flyttar de därifrån. Om de har råd vill säga. Förstå den dubbelmoralen den som kan!

        Svara
        • michael

           /  08/25/2015

          Det är väl kvinnors intresse för badboys beteende som tar över förnuftet,dom ska med en varsam och kärleksfull hand rätta till dessa buspojkar bestående av fundamentalistiska islamister.

          Svara
  10. Jan

     /  08/25/2015

    Nja, det är nog så att många kvinnors positiva syn på flyktinginvandring beror på naivitet, oinskränkt välvilja och politisk omognad. Det blir först när de själva, eller någon i deras direkta närhet, drabbas som de får upp ögonen. Många verkar ha ett förhållande till flyktingar som en mamma till sina barn.

    Svara
    • Return of kings

       /  08/25/2015

      Kvinnor är i hög grad medvetna om invandrares överrepresentation i brottstatistik, vilket kan vara en egenskap som är attraktivt, och välvilja bland kvinnor är lägre än hos män, undersökningar har bland annat visat att kvinnor ger mindre pengar till olika välgörande ändamål när undersökningarna varit anonymiserade.

      För att förstå feminism, the goal of feminism is to remove all constraints on female sexuality while maximally restrict male sexuality, så är det lätt om beteenden analyseras ur ett evolutionärt biologiskt perspektiv. Några bloggar som analyserar nyheter och företeelser med hjälp av detta är The Rational Male och Chateau Heartiste.

      Som svensk, det mest feministiska landet i världen (?), så är vi indoktrinerade med att det kvinnliga väsendet är gudomligt. Avslöjas kvinnors sexuella strategi så är det inte alls som i Disney sagorna, utan män är de lojala och kvinnor de opportuna. Att kvinnor inte är dessa väsen möter motstånd även bland antifeminister, har förståelse för det.

      Svara
      • notsure

         /  08/25/2015

        Håller med om att The Rational Male är en bra blogg för ”red pill filosofi” även om den likt andra bloggar drar iväg med filosofin. Return of kings kan vara skojig men mängden neo-con troll kan bli överväldigande.
        På youtube finns barbarrossa (bar bar), Sandman och Spetsnaz som har en del intressanta videos.

        Red Pill är inte samma som PUA. MGTOW har också ofta denna filosofi som bas.
        Oavsett vad man tycker om det så är det tänkvärd och intressant information.

        Svara
  11. Ivar L

     /  08/25/2015

    Jisses vilken totalt meningslös debatt. Två personer som tycker samma sak och hjälper varandra att måla över den växande sprickan.

    En annan rätt beklämmande sak är alla människor som hörs i reportaget och även Ibrahim som knappt kan tala svenska. Naturligtvis svårt för människor från Mellanöstern att lära sig svenska men hur blir det när såpass många människor som knappt klarar språket samlas på ett ställe?

    Svara
  12. Ivar L

     /  08/25/2015

    Förresten på slutet säger Mona att ”kvinnor är offer” både när det gäller IS och högerextremism. Stämmer verkligen det? Min minnesbild av rasistdåd i Sverige (alltså från typ nassar, inte invandrarrasister) är att de brukar gå på unga män i första hand.

    Svara
    • MJ

       /  08/25/2015

      Samma sak med IS, de skjuter män och fängslar kvinnor.
      Till och med shiitiska kvinnor får leva för dem.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/25/2015

        Fast det var väl Sverige vi talade om?

        Svara
        • MJ

           /  08/25/2015

          Ja då finns ju inget IS-problem alls. Förutom soldaten som ljög om att han var det första offret.

          Svara
          • Ivar L

             /  08/25/2015

            Förstår inte vad du menar.

            Hur som helst känner jag inte till någon motsvarighet hos extremhögern i Sverige till förortens framväxande shariapolis. Inte för att jag betvivlar att det, om det bildades en nynazistisk enklavliknande förort, skulle kunna komma krav på att kvinnor skall bära kjol, stå vid spisen och vara barnalstrande hemmafruar under en vajande blågul fana med svastika. Men det är ju inte något som överhuvudtaget är aktuellt.

            Så vad menade Mona med att de högerextrema (underförstått i Sverige eftersom hela diskussionen handlade om Sverige) i motsvarande grad som shariapolisen förtrycker kvinnor? Det jag känner till är att de då och då misshandlar och dödar invandrare och då företrädelsevis män. Eller står och skriker utanför flyktingförläggningar, någon enstaka gång bränner ner dem. Flyktingförläggningar är i huvudsak befolkade av män också. Var är det specifika kvinnoförtrycket?

          • MJ

             /  08/25/2015

            Nu är det väl inte så att extremhögern här ger sig på invandrare, det är ju oftare svenskar och oftast extremvänstern de ger sig på. Det är också vanligare att de blir angripna än att de angriper.

            Det finns ingen shariapolis här heller.

          • Hmm

             /  08/25/2015

            IvarL: ”Så vad menade Mona med att de högerextrema …”

            Det är bara utfyllnadsord som hon måste lägga till för att inte bli anklagad att vara islamofob och ensidigt utpeka en grupp. Svenskarnas parti har ju upphört så jag misstänker att höger-extremismen i Sverige är försumbar idag tillskillnad från på 80-talet.

          • Ivar L

             /  08/25/2015

            Hmm….
            Ja, jag uppfattar också högerextremister som på tillbakagång. Men visst finns de och de attackerar även invandrare (se UG från i våras om högerextremism t.ex.) så jag tycker absolut inte man skall låtsas att de inte finns. Men precis som du skriver här så slängdes de med ”bara för att”. Högerextremism hade ju ingenting med innehållet i reportaget att göra. Lite som i inledningen där det målades upp en bild av att det skulle kunna bli en sammandrabbning mellan islamofoba krafter och islamsk fundamentalism. Det var ju inte alls det reportaget handlade om.

          • Ivar L

             /  08/25/2015

            MJ
            Formellt sett har du naturligtvis helt rätt MJ. Det finns ingen shariapolis i Sverige. Bra påpekande, det kastar helt nytt ljus över situationen.

  13. Ivar L

     /  08/25/2015

    SvD berättar att i Laxå är var fjärde gymnasieelev ”nyanländ”
    http://www.svd.se/sma-kommuners-skolor-tar-emot-manga-nyanlanda

    En rimlig gissning är att det relativt snart kommer bli så att ett antal småkommuner (av typen Laxå) omvandlas och till att likna förorter av typen Tensta/Rinkeby. Bostadsbristen i storkommunerna tror jag kommer att bidra. Vad som behövs är en tillräckligt stor kritisk massa av människor från ett flyktingland eller ursprung. Så att nya som anländer med samma ursprung känner en lockelse att flytta dit. Sedan kommer det att rulla på per automatik.

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  08/25/2015

      Det kommer bli med tragisk fascination vi lär få följa utvecklingen på sådana mindre orter när i princip alla svenskar flyttat och kvar har vi orter med ett per capita så enormt budgetunderskott att Malmö i jämförelse kommer vara en ekonomisk framgångssaga.

      Kanske blir något sådant sista spiken i kistan för den seglivade myten om invandringen som en ren vinstaffär.

      Nu är det fria fantasier utan verklighetsförankring men jag är helt för att upplåta någon större ö i Östersjön till invandringsmecka så kan dom som vill köra på med sin utopiska fria invandring och håva in biljarderna från kompetensregnet utan störningar från elaka rasister.

      Svara
    • MiT

       /  08/25/2015

      Vilken obehaglig människa den där Selulah är, försöker relativisera hela tiden.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/25/2015

        Lägg märke till vänsterns strategi i postmodern anda: ”det finns många berättelser”. D.v.s. det är bara berättelser i den stora mängden av berättelser om förorten. Som om det vore textanalys det handlar om.
        Alsaati är precis vad media vill ha nu. Invandrare som bor i förorten och kan berätta att detta inte händer egentligen. Det är bara SD-propaganda. Henne kommer vi att få se mer av. Vältalig är hon också. Sommarprogram nästa sommar?

        Svara
      • Ivar L

         /  08/25/2015

        En sak att fundera över är varför dessa två förortstjejer har så olika erfarenhet. Jag utgår från att Seluah Alsaatim talar sanning när hon säger att hon inte upplever det som ett problem lika väl som att Hanna Gadban säger sanningen när hon beskriver det som ett problem.

        Bor de i två helt olika sorts föreorter eller beror det mer på vilka de umgås med, vilket socialt sammanhang de hör hemma i. Seluah Alsaatim pratar i princip perfekt svenska medan Hanna Gadban har mycket påfallande accent. En tolkning av det kan vara att Hanna lever ett mycket mer i det sammanhang som beskrivs i reportaget än vad Seluah gör. Alltså att Seluah ingår i ett mycket mer svenskt vänsterpolitiskt socialt sammanhang och därmed, för fundamentalisterna, i princip redan är lost cause. Kanske inte ens känd för dem i det sociala sammanhanget med anknytning till fundamentalism i den förorten.

        Svara
    • MiT

       /  08/25/2015

      Och apropå den maniskt leende Selulah

      Svara
  14. Hmm

     /  08/25/2015

    Gillar jag Mona? Hell no.
    Men jag såg något annat än det ni såg när hon samtalade med Ibrahim. Hon tillrättavisade honom flera gånger när han tex försökte säga att det inte sker inom Islam. Hon stoppade ord i munnen på honom och förhindrade honom från att opponera sig genom att smickra honom på samma gång med att hon vet att han är en god människa och att han vill samma saker som hon, dvs erkänna att det finns problem för kvinnorna i förorten.
    Jag såg någon som försiktigt ledde den andre att erkänna problem och att förhindra honom från att slå ifrån sig och skylla på annat.

    Jag tror faktiskt det är en bra strategi. Det är lättare att få någon med sig genom att stryka dem medhårs än att tvinga in dem i försvarsposition. Det är sällan man får någon att ändra sig genom att skälla på dem eller kalla dem för dumma i huvudet. Då slutar man att lyssna, går automatiskt i försvar och tycker att allt som den andre säger är fel, hur rätt det än är. Så funkar 98% av alla människor.

    Svara
    • Ivar L

       /  08/25/2015

      Det är ju bra om du menar att det fanns hoppfulla tecken men kom ihåg att det inte är Ibrahim som har makten. Svensk lag, kvinnors rättigheter och bekämpande av terrorrekrytering är inte något som vi måste ”få med oss” anhängare till genom att ”stryka medhårs”. Tvärtom borde alla dessa krafter motarbetas med full styrka. Mona kommer inte att ändra något i grunden. Hon och Ibrahim är enbart en samtalsklubb.

      Svara
      • Hmm

         /  08/25/2015

        Jag vet inte om jag håller med om att Ibrahim inte har makt. Om han offentligt börjar säga att detta är ett problem så finns det kanske muslimer som lyssnar och andra som vågar följa efter och säga detsamma. Om Ibrahim känner sig uppbackad från någon som ”betyder” något så finns där kanske en chans att han ändrar sig. Har vi då tur så är det fler som har röster som lyssnas till i förorten som följer efter och blir till en motvikt.

        Vad det gäller Mona så är hon en feg skit. Jag är nämligen övertygad om att hon ser samma saker som du och jag och att hon alltid har vetat. Hon hade ju tex Nalin Pekgul som sin högra hand. Men Mona inrättade sig efter piskan utan att den behövde vina särskilt hårt när hon märkte att hon fick motstånd mor den väg hon var på väg att vandra. Hon var mer rädd om sitt levebröd, det enda som hon någonsin skulle ha an chans att få, är att göra det som är hennes plikt, dvs se till ALLA människors bästa i Sverige.

        Monas svek är större än någon annans. Dem som blint tror på något och agerar därefter har en liten liten ursäkt för sitt beteende, men Mona. Hon är jag övertygad om att hon fullt medveten om hur saken ligger till valde att se åt andra hållet. Jag går t o m så långt att jag säger att jag är övertygad om att hon svek sina egna ideal. Att hon gav upp allt som hon tycker är riktigt och sant. Att hon gav upp sin själ för pengar.

        Jag får bara hoppas på att hon nu med åldern känner en sådan skam över vad hon gjort att hon åtminstone på något litet sätt försöker gottgöra vad hon ställt till med. att hon har lite samvete kvar. Men jag ställer inget högt hopp till det.

        Svara
    • MJ

       /  08/25/2015

      Nej. Det är 2/3 som fungerar så.
      Men det är inte heller dem man ska övertyga, de kommer flyga åt det håll vinden blåser oavsett vilket det är. De kommer t.ex. stödja den muslimska styckningen av Serbien och islamistiska revolutioner i Afghanistan och Libyen, rösta fram massinvandringen och nedmontering av välfärdsstaten. för att sedan yrvaket inse att de ju aldrig riktigt har tyckt om muslimer eller invandring samt i samma ögonblick glömma allt de tyckt de senaste 20 åren.
      Det är herremänniskorna som leder slavmänniskorna som man ska försöka påverka.

      Svara
      • Hmm

         /  08/25/2015

        MJ: Nej du övertygar i stort sett ingen med att skälla på dem. Möjligen skämmer du dem till lydnad men du övertygar dem inte.
        Skulle vara intressant att se dig skälla på valfri ledare i världen och få dem att ändra sin åsikt efter det. Jag skulle sätta mycket pengar mot dig. :mrgreen:

        Svara
        • MJ

           /  08/25/2015

          Inte skälla på. Men om det kommer fram bevis som visar att man har haft fel så reagerar en övermänniska med att tänka om, en slavmänniska reagerar med att gå i försvarspossition.
          När en herremänniska som följs av många slavmänniskor ändrar sig så ändrar sig också slavmänniskorna men då glömmer de bort att de tyckt annorlunda tidigare (de har ju alltid blåst med samma vind).

          Svara
          • Hmm

             /  08/25/2015

            MJ: Mao så kom du med en helt onödig invändning till det jag skrev vilket var ett svar till bl a MiT som tyckte att ..”hon är så ivrig att hålla med Bouraleh att hon knappt kan hålla sig istället för att bara fråga ”Vad fan menar du?”.”

            Nu har jag dessutom en känsla av att du mycket väl vet hur det funkar i ”den” kulturen och att det där är smicker som gäller, inte raka puckar.
            Man pratar med bönderna på böndernas vis och till lärde män på latin.

          • MJ

             /  08/25/2015

            Det var en kommentar angående dina 98%, som rätteligen borde vara 67%.

          • Hmm

             /  08/25/2015

            MJ: Dina 67% handlar om en annan grupp än den jag syftar till och det förstår du också. Demagogen där 😉

          • MJ

             /  08/25/2015

            Ja då har du fel. Övermänniskor reagerar inte så och de utgör nästan en tredjedel av alla människor (det finns en mellanvariant också, men den är svårare att mäta). Övermänniskan tänker själv och är inte ett får som bara reagerar på yttre stimuli.

            Men en övermänniska kan reagera på olika sätt. T.ex. kan man vara karriärpolitiker och göra bedömningen att lögnen är bättre för karriären. Men det är inte samma sak som att vara ett av spånen i röstboskapen.

          • Hmm

             /  08/25/2015

            Mitt misstag. Jag trodde du var smart nog att förstå att du pratar om äpplen och jag om apelsiner. 🙂

  15. Svenne

     /  08/25/2015

    ”När feministen tystnar…”

    Svara
  16. Svenne

     /  08/25/2015

    OT: På en mack nära dig…

    Svara
  17. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
    • Ivar L

       /  08/25/2015

      Det blir inte direkt hejarop i twitterreaktionerna.
      Hon som ”fixar det” (d.v.s. inrättar fritidsgården) retweetar för övrigt Rashid Musa vilket väl säger en del om vilken typ av livsåskådning som ligger i botten här. Knappast bh-brännarfeminism om vi så säger…

      Svara
  18. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
    • E.S

       /  08/25/2015

      Intressant att när äggkastning skedde mot flyktingförläggning (vilka idioter det var då!!) efter ikea-morden så var detta högs relevant. Minns inte om vandalisering var orden som nämndes. Men medierna gick ut stort med detta.
      Intressant svar:
      ”Och ja, det var någon eller några som kastade ägg. Men nej, bilen blev inte vandaliserad”

      Anser att det är bara nötter som kastar ägg och demonstrerar vid flyktingförläggning.
      Det som media anser relevant är så subjektivt och sker på sådana godtyckliga grunder att det snart börjar likna censur. Jag anser att än har vi inte nått till censurstadiet, men det balanseras ständigt på en skör tråd då -för politiker och media- obekväma ämnen tas upp.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/25/2015

        Undrar hur reportern känner när hennes chefer bagatelliserar hela händelseförloppet?

        Svara
    • MJ

       /  08/25/2015

      Överraskande….
      Eftersom fotografer aldrig stänger av kameran så läste jag det först som att hon påstod att den perfekta situationen skedde efter att fotografen -låtsats- stänga av kameran.

      Men nu fattar jag, hon påstod att kameran faktiskt stängdes av och därför finns det inga bevis för att den perfekta situationen faktiskt inträffade som hon påstod.

      Svara
      • MiT

         /  08/25/2015

        Vad pratar du om? Vilken ”perfekt situation” snackar du om? Du menar att hon ljuger? Om du menar så, tycker du inte att det ändå är troligt att det gick till som hon sa baserat på det som faktiskt ändå visades? Äggkastning på bilen t ex var ju inte med? Om det gick till som visades plus äggkastning på bilen, varför skulle det andra då inte vara sant?

        Menar du att en fotograf inte kan stänga av sin kamera? Kan nog tänka mig att det är väldigt lätt att stänga av den om man står inför en jävligt hotfull mobb och en viskande säger till dig ”Om du inte stänger av kameran nu så kommer vi att misshandla dig så hårt att du kommer att få äta flytande genom sugrör resten av livet”. Tror du inte? Då låtsas man nog inte…

        Svara
        • MJ

           /  08/25/2015

          Jag menar att folk med agendor som bygger på grupphat väldigt ofta hamnar i perfekta situationer som exakt motsvarar deras fördomar, och ofta råkar det vara en tillfällig brist i möjligheten att bevisa händelseförloppen just då.

          Feminister får sexinviter av främmande män stup i kvarten, Israelkramare hör folk uttrycka sig antisemitiskt hela tiden osv. Du har själv påpekat det här flera gånger när det gäller just feminister.

          Jag tror att risken att fotografen stänger av kameran är mindre ju mer hotfullt det är. De tränas ju också på att låtsas stänga av kameran, att stå med den vid sidan och fortfarande få lite bilder eller packa ned den utan att micken tar upp ljudet sämre. (Precis som att de tränas att filma olika beroende på vilken roll intervjuobjektet fått, en badguy t.ex. får ofta kameran rakt upp i näsan så att det känns obehagligt och filmas ur ofördelaktiga vinklar och ljus m.m.)

          Ett sådant scenario hade ju också slagit mycket bättre. Inga andra journalister hade andats minsta kritik om de haft med hot mot journalister som förhindrade deras arbete.

          Svara
          • MJ

             /  08/25/2015

            Hon kan väl plocka fram de där poliserna som ska ha varit med på SvT:s mörkläggning så kan man fråga dem och se vilken sidas version de stödjer, enbart deras existens skulle ju vara ett bevis för hennes version.

          • MiT

             /  08/25/2015

            Det kanske var säkerhetsfolk som helt enkelt kallas för poliser? Och ”plocka fram poliserna”. Inte ens polisen ”plockar fram poliserna”…

          • MJ

             /  08/25/2015

            Det kanske var MW som hittade på poliserna eftersom ”Poliserna vågar inte…” olika saker med svartskallar är ett favorittema hos islamofober.

  19. Jag har aldrig begripit varför Mona Toblerone har fått ett av Sveriges tyngsta arbeten trots 0 utbildning och förmåga. Men sedan klickade det till. Det jobbet är bara polityr och inget hon ska ta på allvar. Regeringen – den nuvarande och förra- bryr sig inte om frågan.
    De har säkert sitt på det torra med flygbiljett i fickan?
    Och kanske Mona har förstått hur lurad hon är och börjar bli lite orolig?

    Svara
  20. MiT

     /  08/25/2015

    ”Så skämtar blivande socialhandläggare: “Ett felsteg och vi tar dina barn””
    http://nyheteridag.se/sa-skamtar-blivande-socialhandlaggare-ett-felsteg-och-vi-tar-dina-barn/

    Svara
    • E.S

       /  08/25/2015

      Laddar inför stundande verklighet?

      Svara
      • Kristian

         /  08/25/2015

        Låter som jargong bland medicinstuderande och specialförband. Verkligheten är för djävlig ibland.

        Svara
    • Joakim Steneberg

       /  08/25/2015

      Enligt SVT är det allt färre som vill bli socialsekreterare. Och nu får Socialtjänsten hyra in sådana genom bemanningsföretag (till dubbla priset) från de som har hoppat av.
      Snappsvisan är kanske ett försök att muntra upp och locka folk med PK sadistisk inställning?

      Svara
    • Sedan sjungs det inte kan jag lova. Jag hade 86 pågående behandlingsärenden och hann inte sjunga på jobbet. Och det var på den gamla goda tiden då vi än hade lite resurser och få ärenden man behövde tolk till.
      PS. hoppade av ändå.

      Svara
    • MJ

       /  08/25/2015

      Gissa vilka de inte tar några barn ifrån?
      Alfa-män.
      De män som drabbas genom att barnen tas ifrån dem till modern, att barnen hamnar i Barn-gulag eller som åker i fängelse på falska anklagelser har något gemensamt. De är snälla, ”jämställda” män.
      En man som kan förväntas slå ihjäl den som tog hans barn råkar inte ut för LVU.

      Det finns inte ett enda LVU-mål mot någon grovt kriminell man, inte en enda mot någon medlem i organiserad kriminalitet. Trots att brister i hemmiljön torde vara ganska vanligt i de miljöerna.

      Mitt anonyma råd till pappor i den situationen är att göra klart för socialsekreterararna att den som jävlas med ens barn råkar illa ut. Detta utan att säga det rakt ut såklart, spela rollen av pappan som slår ihjäl hoten mot barnen.

      Svara
  21. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
  22. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/25/2015

      Lite fin GBA av Jonna. Skall Arpi ta ansvar för vad andra människor tycker om för musik ?
      Har för övrigt jobbat under några veckor med en av i alla fall dåvarande medlemmarna i bandet och han var verkligen ingen som uttryckte sig rasistiskt utan var en vanlig och trevlig kille.

      Svara
    • MJ

       /  08/25/2015

      Ovanligt att journalisten framstår som den vettiga och den som lägger ut samtalet framstår som en jobbig och korkad rättshaverist.

      Svara
  23. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
  24. MiT

     /  08/25/2015

    Så här beskriver sig journalisten i reportaget. Verkar dock vara ett ganska vilande twitterkonto med bara 7 tweetar
    https://twitter.com/UlrikaNandra/with_replies
    ”Journalist som funderar en hel del på makt och intolerans och hur vi själva skapar makt och underhåller den.”

    Men ändå intressant att se en av hennes få gamla tweetar

    Svara
    • Björn

       /  08/25/2015

      Nandra kanske ska lära sin son att inte cykla där folk ska gå helt enkelt?

      Svara
  25. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/25/2015

      Och det gör att det de visade på tv inte var sant ?

      Svara
  26. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
  27. robert

     /  08/25/2015

    Den här sekvensen från filmen Fight Club tänker jag alltid på när jag försöker förstå hur våra polittiker tänker och resonerar.

    ”I felt like destroying something beautiful”

    Svara
  28. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/25/2015

      Dom flesta av oss spelar musik vi gillar oavsett kön på musikerna. Något säger mig att man inte skulle hitta många män på Amandas spellistor..

      Svara
  29. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
    • Erik

       /  08/25/2015

      Jag har inte den blekaste om vad en ‘fuckboy’ är för något och jag känner föga lust att googla hennes infantila uttryck. Jag nöjer mig med att konstatera att det är riktigt tragiskt att någon som önskar massmord kan hyllas av dagens unga (och statsminister Löfven) .

      Svara
  30. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
  31. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
  32. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
  33. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
    • norskgoy

       /  08/25/2015

      Skrevet av Sindre Bangstad….jaja. Norges svar på Arnstad. Så de finner jo hverandre. Søtt.

      Svara
  34. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
  35. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
  36. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
    • MJ

       /  08/25/2015

      Men det här är ju egentligen härligt.
      Kommer ni ens ihåg senast som det fanns några politiska skillnader mellan riksdagspartier? De flesta av er var säkert inte ens födda då, det var innan någon visste vad en länk var och ingen som var med då har fått för sig att källa betyder länk. Men det fanns alltså tidigare skiljelinjer inom riksdagspolitiken som folk kände starkt för och som gjorde folk förbannade. T.ex. kunde man fan inte ha en kommunist och en socialdemokrat i samma rum och en diskussion om mervärde eller proletariatet kunde leda till att smockan hängde i luften på biblioteket eller i fotoklubben (på den här tiden var alla engagerade i olika föreningar). Det var en tid då folk verkligen intresserade sig för politik, många läste på, många tyckte saker.

      Under decennierna sedan dess har man varit tvungen att ta till små små ideologier för att få folk att verkligen tycka. Att dela ut flygblad från kommunister eller nazister har varit farligt på riktigt (men inte ens då normalt sett för att folk tyckt något om ideologierna, utan för att det har varit hatade grupper).

      Svara
      • Karl

         /  08/25/2015

        Du talar om att förr i tiden kunde inte kommunister och sossar vara i samma rum.
        Jag kan upplysa dig om att idag går det utmärkt för kommunister, socialister, miljöaktivister, feminister och sossar att vara i samma rum och helst dricka ur varandras glas.
        Utanför rummet står centerpartister, liberaler och moderater som också vill vara en del av samma gemenskap.
        Långt, långt borta från dessa står alla andra som vill tala om det hemska som sker med vårat land – men det vill inte de övriga tala om alls.
        Detta, är något som gör folk just -förbannade.

        Svara
  37. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
    • MJ

       /  08/25/2015

      Helt fel som ni ser. Alla är kulturmarxister och vänsterextremister utom Åkesson och SD som är de enda som sett ljuset.

      Svara
  38. MiT

     /  08/25/2015

    ”Här är hemliga krissamtalet som avslöjar att SVT mörkade inslag om Rinkeby”
    http://nyheteridag.se/har-ar-hemliga-krissamtalet-som-avslojar-att-svt-morkade-inslag-om-rinkeby/

    Svara
  39. Karl

     /  08/25/2015

    Hela sveriges befolkning borde läsa Naomi Abramowicz’s artikel i Expressen angående SVTs ” oberoende”.
    Denna artikel är något av det bästa som författats utav en svensk tidning på åratal!
    Rekomenderas!
    Gå till Expressen och läs och njut!

    Svara
  1. Vad hände egentligen när SVT var i Rinkeby? | WTF?
  2. Kulturlibertarianismen | Bashflak
  3. Jag erkänner: Gudrun Schyman har rätt! | Genusdebatten
  4. Den banalt enkla vägen | WTF?
  5. Det mest radikalfeministiska landet i världen | WTF?
  6. Bilden av Sverige utomlands | WTF?
  7. 60 Minutes i Rinkeby | WTF?
  8. Den typiska moskébesökaren? | WTF?
  9. Alternativ sanning | WTF?
  10. Flykten från Rinkeby | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: