Vad hände egentligen när SVT var i Rinkeby?

Igår var det ju ett inslag på Aktuellt om radikaliseringen i förorterna och det dök upp ett inlägg på fb av Mona Walter om att SVT klippte bort och inte ens nämnde att de tvingades ta skydd i bilen och att det kastades ägg på bilen. Sen har det dementerats, men ändå inte, av SVT på fb. Jag tog också upp det i inlägget ”Den leende välviljans hora

svtirinkeby

svtirinkeby1

Nu kommer det fram en inspelning från ett möte efteråt mellan Walter och reportrarna som Nyheter Idag har kommit över, den är väldigt intressant…

Läs om det på nyheter Idags inlägg ”Här är hemliga krissamtalet som avslöjar att SVT mörkade inslag om Rinkeby”!

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

66 kommentarer

  1. Nåja nu vet ju ALLA att nyheter idag bara består av dödsknarkandewaffenSS personer så deras påhittade flams behöver vi inte bry oss om.

    Cirkulera…cirkulera

    Svara
  2. MJ

     /  08/25/2015

    Ja det var intressant att MW inte nämner vandaliseringen, poliserna eller något som SvT förnekat av hennes uppgifter. Varför nämner hon inte det i samtalet med de andra som var med?
    Är det för att de är kulturmarxister som bara ville att det skulle vara mycket hotfull stämning och inte extra mycket hotfull stämning eftersom det senare kunde leda till avslöjanden om att islamister planerar att ta över vita länder genom att skicka hit barnalstrande agenter?

    Svara
    • MiT

       /  08/25/2015

      Du har inte lyssnat på inspelningen med andra ord 😛

      Svara
      • MJ

         /  08/25/2015

        Jo det har jag.

        Svara
        • Dreadlock

           /  08/25/2015

          MJ

          Har du funderat på ifall Sd (Ett av dina hatobjekt) nu snart hittar sig tillrätta med bekväma 30% röster av väljarkåren, och när Sd blir tvungna att rekrytera erfarna politruker för att täcka alla mandat i stat,landsting och kommun ? En vild gissning är att det helt plötsligt ”Kommer ut” en hel del gamla sossar som hellre ansluter sig till en nykonservativ socialistisk rörelse , än att fortsätta med nuvarande SAP´s vaxfigurskabinett som stelnat i den rödgröna äggröran ?

          Jag tror att det kommer att formeras en kö av gamla politiska rävar från SAP som vädrar morgonluft för en nytändning i karriären, och samtidigt får tillfälle demonstrera sitt missnöje med EU .

          Svara
    • Ivar L

       /  08/25/2015

      Precis MJ.
      Det är ju helt uppenbart att MW och co blev bjudna på glass av killarna. Det är därför som säkerhetsagenten/polisen (eller vad f-n det nu skall vara för titel) förbereder dem på den chock de kommer att uppleva de närmaste dagarna. Detta hade de inte räknat med. Dessutom var det tresmak, MW:s favorit. Fast en av dem fick antagligen ägglikör, man ser spåren efter lite smält glass på SVT-bilen. Tänk er själva, åka till förorten för att konfrontera islamism och istället bli bjuden på glass. The horror.

      Sparkarna mot bilen, som nämns i samtalet, är naturligtvis bara från när killarna kollade så det var ordentligt med luft i däcken. En av dem slant väl och kom emot plåten. Det är trots allt viktigt för miljön att ha rätt däcktryck.

      Svara
    • Jag minns en MJ från min pluton i lumpen på F17 1987. Han var medlem i KPLM(r) Karlshamn och lät ungefär som du. Densamme?

      Svara
      • Lite fel ordning på bokstäverna där, men alla fattar nog vad jag menar

        Svara
      • notsure

         /  08/26/2015

        Om du vet vem det är så doxxa gärna inte. Om du nu skulle känna dig sugen menar jag 🙂 .

        Svara
  3. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
  4. Det är dax att plocka fram den stora silverbrickan,lägga upp Sverige med garnerung och lämna över hela härligheten till Islam. Men glöm inte, hela rasket ska bli miljövänligt och ekologiskt.

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  08/25/2015

      kan nästan garantera att det har med tiggarna att göra för någon vecka sen var vi ett där och gång på gång stövlade dom in rakt in i sällskapet och liksom avkrävde våra pantflaskor för att avlägsna sig när samma idiotkärring för tredje gången klampade in och stod och tjatade började vi skrika till ordentligt (obehagligt som fan att dom vägrar ta ett nej )

      Någon annan som även den kom ett antal gånger under en timme även fast vi tydligt visade att den skulle ge fan i oss började försöka tigga till sig maten rakt från talrikar och grillar.
      Varför den inte pantade den välfyllda säcken som hängde över ryggen kan man ju undra det var nog några hundra att köpa egen mat för.

      sammanlagt var det över tio stycken bara i det hörnet av parken vi var och med det aggresiva sätt dom tiggde med kändes det som smockan låg i luften på vissa ställen där fullare och yngre förmågor stördes.

      Svara
  5. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
    • MJ

       /  08/25/2015

      Hur är det nu?
      Klipptes det bort eller stängdes kameran av?

      Svara
      • MiT

         /  08/25/2015

        Vet du vad, jag tror vi får be Proletären skriva om detta så du också kan läsa. Om de har klippet så kanske du lyssnar också? Är väl enda chansen att du ska tro på något gissar jag.

        Så det är omöjligt att något klippts bort OCH att man tvingat dem att stänga av kameran? Är det helt oförenligt? Man kan inte stänga av den och sen sätta igång den igen när man avlägsnar sig för att söka skydd? Finns INGET material innan man stängde av kameran? Inget efter? Det spelar ingen roll alls för dig vad som sägs eller vad som hänt, du är inte ens intresserad av det. Du är bara intresserad av att försöka beslå henne med lögner. Det är ”plocka fram poliserna” fast du mycket väl vet att även säkerhetsfolk kan kallas poliser i folkmun osv.

        Svara
        • MJ

           /  08/25/2015

          Projicering.

          Nejdå. Jag bara undrar vilket som var vilket. Det som inte klippts bort kan väl inte SvT beskylla för?
          Killen som försvarade dem utan att känna sig hotad t.ex. klipptes han bort eller spelades det inte in? Visst kan man ha stängt av och satt på flera gånger och bara råkat få det så att bara MW som kom ihåg de extra pikanta händelser som bara inträffade när kameran var avstängd.

          Jag har aldrig varit med om att ”säkerhetsfolk” har kallats poliser.

          Men jag fattar att vissa är för korkade för att visa uppskattning när de får vad de vill ha. Om SvT äntligen rapporterar om det nu vill, varför ge dem skit för det? Just nu får de skit från båda lägren av knäppskallar, tror ni att det uppmuntrar till fler sådana här reportage?
          Men det kanske är det ni vill? Odla konspirationer.

          Svara
          • MiT

             /  08/25/2015

            Jag är riktigt jävla less på dig faktiskt. Har nog aldrig stött på någon som greppar halmstrån som är så små att man behöver mikroskop för att se dem och sen bygger vidare från det. Och detta ”ni”, konstant detta ”ni”.

            Att hon sagt polis istället för säkerhetspersonal är så centralt för dig att allt annat bleknar. Då blir ALLT annat helt omöjligt. Att inspelningen bekräftar hennes bild är för dig helt oväsentligt, det viktiga är vad hon kallar säkerhetsfolket.

            Hur orkar du? Och du tycker inte att SVT ska berätta vad som hände bara för att kameran var avstängd? Är det ointressant att de tvingades att stänga av kameran? Hela grejen handlar ju om att SVT MEDVETET valt bort delar som i allra högsta grad är väldigt relevanta. Bekräftat av inspelningen. Men det är skitsamma för dig för hon har ju kallat säkerhetspersonal för poliser…

          • MJ

             /  08/25/2015

            Jag förstår att du blir less. Det är samma visa varje gång med extremister som saknar argument. Märker du själv att du inte blir less på mothugg när du har ordentligt på fötterna, som med feminismen, men att du i arabhatarfrågan plötsligt reagerar precis som feminister gör när de får mothugg?

            Det är inte centralt för mig alls. En somalisk invandrare kan säkert ta fel på polis och säkerhetsfolk. Lite konstigt att inte kolla upp att man fått orden rätt innan man anklagar någon dock.
            Det centrala är två saker:
            1. Extremister råkar alltid ut för udda händelser som stämmer exakt med deras fördomar. Det är märkligt, även om några extremister säkert talar sanning om tokerier som att två IS-män rispat dem lite i överhuden eller att en taxichaufför försöker värja vita kvinnor till IS osv så är det normala att de ljuger.
            2. SvT har ju rapporterat om precis det ni vill att de ska rapportera om. Vad fan är gnället om? Vill ni egentligen inte att de ska göra det för att det passar dåligt in i konspirationen?

            Jag vet inte vad för relevant som valts bort. Jag har lyssnat på inspelningen och i sak stödjer den inte en enda av omständigheterna hon påstod. Kvar finns då bedömningarna:
            1. Är ett ägg på bilen att vandalisera bilen?
            2. Var det en mycket hotfull situation eller var det en extra mycket hotfull situation?
            Vad är så jävla relevant med det.

          • MiT

             /  08/25/2015

            Sista inlägget från dig. Kommer att ta bort alla som slinker igenom ändå oavsett, du bara matar på hela tiden som en jävla duracellkanin på steroider.

          • Idiot

          • Du är muslim va?

  6. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
  7. MiT

     /  08/25/2015

    ”Medier är ofta inkonsekventa om ursprung”
    http://www.svt.se/opinion/article3261946.svt

    Svara
    • Bra där av Dopping. Finns en hel del att diskutera vad det gäller pressetiken. I de fall den fortfarande existerar.

      Svara
      • Daniel

         /  08/26/2015

        Etik, press? Fortfarande?

        Haha, du är rolig!

        Svara
        • Ivar L

           /  08/26/2015

          Pressetiken och yttrandefriheten är två gummiord som genererar patetiska brösttoner från media och bänds till oigenkännlighet alltefter vad olika syften kräver. Hela Je suis Charliegrejen i Sverige är nog bland det mest patetiska jag varit med om. Spceiellt med tanke på att vi har minst två Charlie Hedbo i Sverige (Parks och Vilks) som media inte vill ta i med tång längre.

          När det gäller pressetiken glöms dessutom ständigt bort hur t.ex. anhöriga vid mord och liknande behandlas av media bakom kulisserna. Arbetsmetoderna alltså. De diskuteras mycket lite.

          Svara
  8. MiT

     /  08/25/2015

    ”Extremister rekryterar genom dawahrörelsen”
    http://www.magnussandelin.se/extremister-rekryterargenom-dawahrorelsen

    Svara
  9. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
  10. Svenne

     /  08/25/2015

    OT: Otippat…

    Svara
    • Ivar L

       /  08/25/2015

      Fast otippat är det väl inte? Ända sedan Ehrenberg utnämnde alla män till våldtäktsmän har det varit en central tes i mediefeminismen. Att alla män är våldtäktsmän. Ingen man skall peka finger åt våldtäktsmän, alla bär på samma skuld till att våldtäktskulturen upprätthålls. Ungefär.

      Svara
      • Svenne

         /  08/25/2015

        LD:s reaktion var förstås väldigt tippad… Alla män är ju våldtäktsmän, typ.

        Svara
    • Precis så. Kapten Klänning var en helt normal man. Inte en helt normal feminist, utan en helt normal man

      Svara
    • Daniel

       /  08/26/2015

      Jag förstår inte riktigt hur hon tänker. Hon skuldbelägger de män som INTE våldtar samtidigt som hon fråntar ansvaret från de som faktiskt våldtar kvinnor. På vilket sätt uppmuntrar det någon att sluta våldta / inte börja våldta?

      Är tanken att jag i hennes ställe ska ta kampen mot de som våldtar medans hon tittar på och hånar mig? Och för det så får jag ta skulden för vad våldtäktsmännen gör samtidigt som jag riskerar livet? Och om jag lyckas är jag fortfarande ett svin, om än bara ett latent svin?

      Tror inte hon ska ge sig in i sälj-branchen iallafall.

      Svara
  11. MiT

     /  08/25/2015

    Svara
    • michael

       /  08/26/2015

      Jag gissar att i Lady Dahmers hem finns ingen våg,denna djävulska patriarkala apparat som tjockhånar kvinnor.

      Svara
  12. Svenne

     /  08/25/2015

    Men inte menade islamisterna något illa!

    Svara
  13. Ivar L

     /  08/26/2015

    Alltså, på tal om nyheter som ”försvinner”:
    http://nyheteridag.se/kalla-inom-polisen-handgranat-kastades-mot-polisbilen-i-tumba/

    Om den där historien är sann så är det ju något oerhört. Handgranater mot polisbilar.
    Vad tror ni, är Nyheter Idags källa trovärdig? Annars, varför rapporterar ingen om detta? Tycker inte riktigt mångkulturkramarargument håller. Så grovt våld brukar ju rapporteras även om vissa detaljer kanske mörkas.

    Svara
    • Det finns flera twittrare inom poliskåren som utgör primärkällor, jag har sett dem själv. Om de nu är äkta poliser förstås. Annars är de jäkligt envisa och tålmodiga propagandatroll

      Svara
      • Ivar L

         /  08/26/2015

        Ja, stämmer det så är MSM:s tystnad makalös.
        Handgranater mot polisbilar…

        Svara
        • Daniel

           /  08/26/2015

          Jag tror paniken är rätt stor inom vänsterkretsar. Man förstår att pendeln nu svänger tillbaka mot mitten (den var väldigt långt åt vänster nyss). Folk som bor i eller kring problemområden, haft problem med tiggare, råkat ut för misshandel eller på andra sätt fått erfara multikultis baksidor är redan övertygade. Såklart i viss mån även människor som sett pengabristen inom välfärden samtidigt som plånboken är vidöppen för invandringsrelaterade kostnader.

          Det som återstår är de som matats med propaganda och de som tänker -”det kan bara inte vara sant”. Dessa måste avskärmas från verkligheten till varje pris av vänstern. Självklart är att en normal reaktion blir ”fixa problemen” vilket inte går ihop med hög invandring.

          Så fort bidragen skärs ned, högre krav ställs och motprestationer förväntas kommer såklart inflödet minska av sig självt.

          Vilket jag tror är största anledningen till att man hatar alternativ media. Problemet är inte vad alternativ media skriver, utan att de skriver sådant MSM media helst vill mörka ner. De förstör självcensuren man lyckats bygga upp mot medborgarna helt enkelt.

          Svara
        • Johan

           /  08/26/2015

          Problemet är väl också lite att polisen själva inte verkar vilja svara på det officiellt utan inväntar tekniska rapporter, samtidigt som media av en ren händelse inte vill gå på anonyma källor i just det här fallet. Man kan tycka att just den här frågeställningen (handgranat mot polisbil) borde få polisen att mer eller mindre väcka teknikerna mitt i natten för att besvara om så är fallet just för att det vore så pass anmärkningsvärt. Att inte ha lyckats skriva ihop en rapport dagar senare framstår ju lite som att man är rädd att gå ut med.

          Svara
          • Ivar L

             /  08/26/2015

            Ja, om det faktiskt är ett attentat med riktiga krigsvapen så är det väl ett paradigmskifte i Sverige? Attacker mot polisen av den digniteten brukar väl enbart inträffa i samband med våldsamma rån (typ Malexander) och liknande.

            Men det kanske inte var någon handgranat. Vad var det i så fall? Med tanke på att poliserna fick psykhjälp efteråt var det i vart fall ingen kinapuff.

        • Det kom nyss ett pressmeddelande från Polisen som bekräftar att det var en skarp handgranat som smällde under bussen. Borde bli dagens huvudnyhet, större än IKEA-morden var. Men blir det förmodligen inte

          Svara
    • Intenso

       /  08/26/2015

      Skall man tro sådana som CB Perlenberg på Kvällsposten så har ingenting hänt just för att det inte rapporteras i ”riktig” media. Allt som alternativ media skriver är hat och hittepå. Om man inte är komiker eller sångare eller annan typ av kändis för då är allt skönt och riktigt.

      Svara
  14. Svenne

     /  08/26/2015

    SVT får hård kritik:

    ”Vi är inte vänstervridna, hävdar public service. Men inte ens när medarbetare manar till marxistisk kamp blir det smäll på fingrarna.”

    Svara
    • Daniel

       /  08/26/2015

      Det som är lite roligt är att då SVT styrs politiskt kommer det ifall SD får mycket röster styras av SD istället. Gå inte på snacket om opartiskhet, politiker väljer ledning, samtidigt som kontrollen också består av politiker. Hur mycket makt ett parti har över SVTs ledning bestäms av antalet röster i valet.

      Detta förnekas hejvilt idag trots att det är väl dokumenterat. Jag är övertygad att många på SVT är ganska oroliga ifall SD får mycket röster för helt plötsligt kan deras chefer vara knutna till deras största fiendeparti. Tänkt dig att vara för den marxistiska kampen, och din högste chef är polare med Jimmy Åkesson och Ted Ekeroth.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/26/2015

        Med tanke på den konvulsion tillsättandet av en något kontroversiell chefredaktör på GP genererade så kan man ju ana hur reaktionen skulle bli om SVT:s och SR:s styrelse skulle få inslag av SD-sympatisörer. Det finns förmodligen inte en enda i ledande position i de företagen som ens är i närheten av SD.Samtidigt vet vi ju vad folk är kapabla till när jobbet står på spel. Frågan är hur stor trögheten i systemet är. Hur ofta och när får styrelserna i public service bytas ut? Det kanske är en process som spänner över mandatperioder?

        Svara
  15. Ivar L

     /  08/26/2015

    Även Möllevången har sina ”egna” som avvisar misshagliga personer (i detta fall SD:are):
    http://www.friatider.se/h-r-kl-r-danskarna-ut-sig-till-sd-politiker-i-malm

    Var är protesterna mot dessa hinder mot att utvöva sina demokratiska rättigheter?

    Svara
  16. Förtydligande vad gäller polis / säkerhetsfolk. MW ställde ett absolut krav för att följa med SVT till Rinkeby och det var att det skulle finnas poliser på plats. Detta bekräftas i ett mail. SVT ringde polis men de hade inte resurser att eskortera filmteamet. Detta bekräftade säkerhetsmannen då jag ringde. MW hade dock enligt egen uppgift uppfattningen att de två medföljande männen var civila poliser som hade jobbat i just Rinkeby. Detta trodde hon ända tills jag berättade för sanningen för henne. Själv hävdar hon att SVT falskt uppgivit för henne att de medföljande var poliser. Hon säger också att hon inte hade följt med om hon hade vetat sanningen.

    Svara
    • Daniel

       /  08/26/2015

      Blir bara värre och värre det här för SVT. Verkar som de har dubbla hagelbössor riktade mot sina egna fötter.

      Svara
  17. E.S

     /  08/26/2015

    För den som vill ha sig en slev av lite manshat till morgonkaffet så är hon tillbaka! 🙂

    http://ladydahmer.nu/

    Svara
    • Daniel

       /  08/26/2015

      Tycker synd om henne, verkar mest som om hissen stannat halvvägs. Samma fack som Arnstad och Behrang typ. Om hon verkligen tänker som hon uttrycker det så måste livet i hennes inre vara ett rent helvete, inte alls olikt någon som är gravt psykiskt sjuk i en grymt elak fantasivärld.

      Tror det värsta man kan göra mot henne är att hålla med och ytterligare förstärka hennes tvångstankar och djupa schizofreni. Verkligen ett solklart fall där vänner är de värsta fienderna.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/26/2015

      Citat från bloggen
      ”Att motta hat från män och antifeminister är varje kvinnas vardag och det börjar ju redan i lågstadiet” . Eller hur ? Alla kvinnor är feminister och alla kvinnor får motta hat.

      Svara
  18. E.S

     /  08/26/2015

    De rödgröna i Sthlm är ju fantastiska. Tiggarna skall inte lukta illa, se fattiga ut eller bli med barn. Det gäller att prioritera det som är viktigt! (tomtar)

    http://www.dn.se/sthlm/kritik-mot-sexkurs-for-romer/

    Svara
  1. Har påven en lustig hatt? | WTF?
  2. Vad skulle en miljard kunna göra? | WTF?
  3. 60 Minutes i Rinkeby | WTF?
  4. Flykten från Rinkeby | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: