Som radiomeddelandet i Resident Evil

Så en liten debatt på Aktuellt igår med Gustav Fridolin och Mattias Karlsson (cirka 6 min in i sändningen) om flyktingkatastrofen med 70 döda i lastbil i Österrike och de rangliga båtarna på Medelhavet med mera.

flyktingkatastrofen

Det som slog mig är att regeringen inte har ett enda svar på hur man ska göra, de har inte en enda lösning. Fridolin stod där och pratade och pratade men sa inget. Eller jo, han nämnde ett kvotflyktingsystem inom EU och det är ju något i alla fall.

Det stora problemet är ju att man fullständigt tappat kontrollen över hela området, ivrigt påhejade av just Miljöpartiet som 2011 gjorde upp med regeringen om asylpolitiken. Miljöpartiet är i allra högsta grad ansvariga för de katastrofer som nu sker, det är Miljöpartiet och alliansen som har blodet på händerna. Det rinner nerför deras fingrar. Även på Fridolin…

Det pratas om att flyktingarna vill in i EU men det är ju en sanning med modifikation, de vill till Sverige och Tyskland, som förvisso ligger inom EU, men det är inte EU i sig som verkar locka. De vill ju inte till Rumänien? Polen? Spanien? Portugal? Grekland? Finland? De länderna ligger alla i EU men det är inte dit de vill utan de vill enbart till Sverige och Tyskland. Det som är så lockande i just Sverige och Tyskland är det som driver den oerhört cyniska flyktingsmugglarindustrin på både Medelhavet och landvägen. Och det är inte så svårt att förstå vad som är så lockande i Sverige i alla fall. De vet ju om att här behöver man aldrig jobba utan är försörjd resten av sitt liv oavsett. Man får allt gratis utan egentlig motprestation. Klart som tusan att de VET OM det.

Signalen från framför allt Sverige är att ”Kom hit, här rinner mjölk och honung i floderna och allt är gratis och ingen behöver jobba en enda minut i sitt liv”. Jo, den signalen är den som Sverige skickar ut. Den signalen måste stoppas omedelbart. Som det är nu har ju Migrationsverket i princip resignerat, de släpper igenom vem som helst eftersom de drunknar i ansökningar. De anställer folk i en rasande fart, det spekuleras också om de till och med anställer folk eller ”aktivister” som driver på haveriet bara för att slippa attacker på verksamheten. De anställer före detta asylsökande som handläggare, lätt att inse att bara där finns STORA möjligheter till korruption. Och så vidare, det bara rullar på…

Det nuvarande systemet är totalt ohållbart med dess groteska kostnader för samhället och då inte bara kostnader i pengar, när kommuner klagar och säger att de inte fixar mer så blir de åthutade av myndigheten Migrationsverket eller av politiker. Glappet mellan politiker och människorna de ska ”företräda” har nog aldrig varit större i Sverige än vad det är idag. Jag skriver ”företräda” eftersom de inte gör det på något sätt utan helt och fullt skiter i det, ryggdunk från kollegor är viktigare.

Sveriges skuld i alla fruktansvärda dödsfall som följer i flyktingsmugglingens spår nu är stor, och i Sverige delas den skulden av Miljöpartiet och Alliansen i första hand. Nu VET smugglarna på till exempel Medelhavet att de inte ens behöver segla dem till Italien eller land överhuvudtaget utan de bara skickar ut dem på havet och kontaktar någon inom Frontex (antar jag) och säger att det finns en skorv med massor av människor i nöd så hämtas de upp. I tid om man har tur… Och under tiden så skrattar smugglarna på väg till banken med sina miljoner de tjänat på de senaste 200 döda. Och så rullar det på medan signalen från Sverige illtjuter allt högre.

flyktingkatastrofen1

”Det privata är politiskt” säger rätt mycket…

Den svenska humanismen mår alldeles utmärkt, den har nog aldrig mått bättre! Dessvärre så försöker partier som Miljöpartiet rasera den. Problemet är partier som Miljöpartiet som är fullständigt verklighetsfrånvända och som dinglar med en belöning, som är så enorm att de aldrig sett något liknande förut, framför näsan på de som vill fly att de är beredda att göra vad som helst för att få belöningen, de är beredda att ta vilka risker som helst för den belöningen. En del av dem slutar på Medelhavets botten, en del på ett lastbilsflak i Österrike.

De i Sverige som bär ansvaret för detta är Miljöpartiet och Alliansen. Inte SD, Inte SMR, inte SvP, inte ens den värsta hardcorenazisten som finns i Sverige är ansvarig för dessa hemska dödsfall utan Miljöpartiet och Alliansen. De har skapat dessa signaler som får folk att vara beredda att offra vad som helst för belöningen. Katastroferna kommer på rad efter varandra i en aldrig sinande ström.

Under tiden fortsätter signalen från Sverige att låta som radiomeddelandet i Resident Evil.

Misslyckande döljs med dimridåer

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

84 kommentarer

  1. notsure

     /  08/28/2015

    Det huvudsakligen (huvudsakligen) två falanger som är för fri invandring, nyliberaler och extremvänster. De båda falangerna skiljer sig dock åt markant i hur man hanterar problemet.
    Nyliberalerna anser inte att staten skall ”ta hand om befolkningen” då nattväktarstaten är det man strävar efter. man vill således montera ner välfärdssystemet och låta folk klara sig själva.
    Extremvänstern vill behålla välfärdssystemet och ge till alla som behöver. Man ökar bara inkomstdelen genom lån eller skatter.

    Dessa två falanger har hittat varandra i immigrationsfrågan och bildat en ohelig allians. Extremvänstern är dock så naiva så de inte förstår vad nyliberalerna vill åstadkomma.
    Det vi vet är att extremvänsterns plan inte kommer fungera, den har i stort sett redan havererat, återstår då nyliberalernas med sänkta skatter och inskränkningar i välfärdssystemet.

    Sverige behöver en stark, rationell vänster. Nu har vi en infantilt, postmordernistiskt dårhus.

    Svara
    • Det handlar inte om nyliberalism. Det är KLASSISK liberalism, och alliansen- moderaterna, centern, folkpartiet och kristdemokraterna- är INTE liberaler.

      Svara
      • notsure

         /  08/28/2015

        Helt korrekt. Det som idag kallas klassisk liberalism kallades ett tag för nyliberalism innan ordet fick en alltför spridd mening.
        Centern HAR klassiskt liberala förspråkare i sitt parti, likaså moderaterna. Det innebär inte att de skriver i sitt partiprogram att de vill ha en nattväktarstat men det KAN innebära att de element som vill gå åt det hållet kan utnyttja en situation som ger mandat för att sakta riva ner välfärdssamhället.
        Detta är en konspirationsteori och jag brukar inte falla för dem, men man börjar liksom undra vad det finns för andra motiv bakom denna dåraktiga politik från högerhåll.

        Svara
    • Sune

       /  08/28/2015

      Vänstern har inga idéer kvar förutom normkritik och invektiv. De kommer aldrig mer att få parlamentarisk majoritet i Sverige. I stort sett samma sak med Alliansen. Plus att jag tror att de opinionsundersökningar om invandring som görs per telefon kraftigt underskattar motståndet mot invandring i Sverige. Inte alla vill säga i telefon till en okänd ”opinionsmätare” att de vill minska invandringen. Inte jag, till exempel. Jag är rädd om mitt jobb och litar inte på att den informationen inte kommer att användas mot mig.

      Svara
      • Och ändå vågar du skriva allt detta näthat! 😉 Är du inte orolig att Robban Aschberg ska knacka på dörren?

        Svara
    • Fredrika

       /  08/28/2015

      Det som kommer att hända är att skatterna höjs och att välfärden monteras ned, dvs både liberaler och vänstern kommer att bli överraskade av och besvikna på verkligheten.

      Svara
  2. MiT

     /  08/28/2015

    Svara
    • Lövet

       /  08/28/2015

      Hon lär få sparken när mobben kommer efter henne. Aldrig atr arbetsgivaren vågar försvara henne…

      Svara
      • Erik

         /  08/29/2015

        Fast oavsett hur rätt hon än har, hur lämpligt är det att en lärare ifrågasätter sina elever på sociala medier?

        Svara
    • Svenne

       /  08/28/2015

      Oj… först så läste jag tweeten bokstavligt:)

      Svara
  3. Jock Rockman

     /  08/28/2015

    Hela EU klagar på människosmugglarna, men vad gör de åt det? Ingenting! Det är ju nästan den enda vägen för flyktingarna, för många i alla fall, att komma till Europa!
    Varför åker inte höjdarna i Bryssel ner till Syriens gränser, och hjälper dem hit i så fall?
    F.ö. är pengarna, i Sverige, slut till flyktinglägren där enligt SVT. De har gått åt här hemma till de flyktingar som klarar av att komma ända hit. Jag anklagar inte dem, jag anklagar politikerna!

    Svara
  4. MiT

     /  08/28/2015

    Svara
    • Man förstår och håller med Jumperflickan. Nu får det fan vara slut på idiotin.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/28/2015

      Ewa Larsson måste vara helt dum i huvudet !
      I vilket annat land får icke medborgare deltaga i valen ?
      Vad är det för mening att överhuvudtaget vara medborgare i Sverige om vem som helst kan komma hit och ta del av välfärden och rösta ?
      Detta är ju dessvärre bara en i raden av hennes idiotier. Hon ville ju även ge hemvändande is-krigare förtur till bostad och arbete , ge ”eu-migranterna” sexualundervisning,preventivmedel och ersättning för att gå på kursen
      Visserligen visste jag att Mp:arna är en samling världsfrånvända dårar men hon är ju verkligen ett levande exempel på att jag hade rätt.
      Dags att kräva dårens avgång innan hon förstör Stockholm fullständigt…

      Svara
    • Kristian

       /  08/28/2015

      I kommunalval (och motsvarande nivå i till exempel Storbritannien) har man på många ställen rösträtt om man är bofast och registrerad. Registrering är i princip ersatt av vagga-till-grav-med-personnummer i Sverige, så vi har glömt bort att det finns.

      Men tillfälligt förbipasserande? Skall vi ha samma rätt som ”infödda,” att rösta i den kommun vi råkar befinna oss i på valdagen?

      Jag tror det blir majoritet för KPML(r) i Danderyd nästa gång …

      Svara
      • Hmm

         /  08/28/2015

        Kommunalval gäller även i Sverige om du har uppehållstillstånd.

        Svara
  5. MiT

     /  08/28/2015

    Det har väl aldrig varit tal om att man ska fokusera på det?

    Svara
    • Daniel

       /  08/28/2015

      Handlar inte om att fokusera på härkomst alls utan att ge läsaren de fakta man har. Och ja, det är intressant varifrån nån kommer, var de växt upp osv i många fall.

      Svara
    • Olof

       /  08/28/2015

      Problemet med diskussionen kring publiceringsetik är att de inte har någon. DN har inget emot att skriva att det var en vit man vid skjutningen i Charleston i USA häromsistens, men skriver inte ut att det var en svart man vid skjutningen av journalister häromdagen, när det var i princip exakt samma relevans i fallen.

      Det gör det helt tydligt att det överhuvudtaget inte handlar om publiceringsetik eller relevans utan enbart om att den politiska agendan är viktigare än både etik och relevans. Det är det som skapar föraktet, det är det faktum att en enkel googling visar att snacket om etik är bullshit, det är tomt prat, dubbelmoralen regerar. Det är inte Fria Tider och Avpixlat som är trovärdiga, det är DN och Aftonbladet som är lika illa. Det går inte att reparera den typen av trovärdighetsproblem, för det handlar inte om vad journalisterna säger utan det handlar om hur de är som människor. Principlösa lögnare vars ord måste dubbelkollas i minsta detalj för att avgöra om de ljuger av politiska skäl, ljuger genom underlåtelse, ljuger genom irrelevans eller bara rakt av ljuger.

      Så lycka till Emmanuel. Får jag föreslå att ni börjar genom att fixa etikutbildningen på journalisthögskolan och rensar bort lite postmodernistisk hjärntvätt, så kanske nästa generation journalister kan börja på ny kula för att bygga förtroende. För den här generationen tror jag ärligt talat det är kört.

      Svara
  6. MiT

     /  08/28/2015

    Det Stjernkvist erkänner här är ju att han grovt misskött sitt uppdrag och skitit i förtroendet han fått av väljarna.
    ”Ropa inte varg i integrationsfrågan”
    http://www.skd.se/2015/08/27/77354/

    Svara
    • Kristian

       /  08/28/2015

      (Nya skd.se ser ut som en intranet-site från 1995.)

      ”Därför hoppas jag på en återgång till en nyanserad debatt om migration och integration.”
      Vi andra hoppas på åtgärder, snarast. Men, för all del, håll dig till ytterligare debatt om du tycker det är kul.

      Svara
  7. Enligt SR-P4 hade de 70 mördade flyktingarna lastats in i lastbilen i Budapest (EU-land) och körts ca 50 mil till Österrike, där lastbilen dumpats. De hade alltså bara åkt några timmar. Fanns det ingen luft var de nog döda redan innan de lämnade Ungern.

    Vad är så hemskt i Ungern att man betalar gangsters och riskerar livet för att ta sig därifrån?

    Svara
    • Ivar L

       /  08/30/2015

      Relevant fråga. Det fattas stora bitar i berättelsen om hur det hela hänger ihop i de här oerhörda tragedierna. Flykten från den omedelbara faran har förmodligen varit över en längre tid om man kommit till Ungern. Den fortsatta resan handlar om landen i norr där allt är gratis och nästan alla är välkomna. Sverige och Tyskland och några till är i hög grad ansvariga till att detta sker. Det enda raka om öppenheten skall fortsätta är att ta emot flyktingarna redan i EU:s gränsländer och längs Nordafrikas kust för vidare transport norrut.

      Svara
  8. Kristian

     /  08/28/2015

    Bra analys.
    För ett antal år sedan sysslade en grupp välmenande (”naiva”) människor från väst med att åka omkring i östafrika och köpa och befria slavar. Det de gjorde var att skapa en marknad för slavar.

    Svara
    • Björn

       /  08/29/2015

      ”Barn är förnuftiga. De tycker att det är självklart att alla är lika värda, säger Christina Rekstad, förskolechef på Hagahusets förskola.”

      Ehh… Nej. De tycker självklart som Christina Rekstad i denna fråga eftersom hon sagt åt dem vad de ska tycka. Barn är inga ädla vildar med någon slags oförstörd moraliskt överlägsen människosyn. Om barn tyckte att det var självklart att alla är lika värda så skulle de inte mobba varandra.

      Svara
  9. MiT

     /  08/28/2015

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  08/28/2015

      Men vafan Bäckström är helig nu har karln gått över gränsen.

      #rörinteminbäckström

      Svara
  10. Rick

     /  08/28/2015

    Det är rätt sällan jag inte håller med Toklandet, men nu är det en sådan gång. Flyktingströmmarna känns av i hela Europa, inte bara i Sverige och Tyskland. Den svenska staten är inte heller särskilt generös vad beträffar bidrag och andra förmåner. I Danmark, t.ex., är bidragen dubbelt så höga (enligt en undersökning gjord av tidningen Helsingin Sanomat i Finland). Att förhållandevis många söker sig till Sverige kan även bero på att de redan har släktingar här. Beträffande Finland specifikt så är tillströmningen av asylsökande just nu mycket hög.

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  08/28/2015

      Jo men även om tillströmningen är hög (med finska mått då?) får dom ju inte carte blanche på samma sätt som här där alla får stanna permanent sålänge dom slänger sina pass och ljuger om ursprungsland.

      P.s Danmark halverar ju bidragen för dom nu nyligen.

      Svara
      • Rick

         /  08/28/2015

        Danmark har visst aviserat att man ämnar halvera bidragen, dvs, man kommer att hamna på svensk nivå.

        I praktiken stannar de flesta asylsökande i Finland, liksom i Sverige. Svenska medier har systematiskt undanhållit sina läsare att Finland de senaste årtiondena har varit ett utpräglat mottagarland för invandring, även om antal och andel är klart mindre än i Sverige.

        Svara
        • MiT

           /  08/28/2015

          Jo klart mindre är det ju definitivt 😛
          2013 var det 3185 stycken som sökte asyl i Finland. I Sverige var det 45 005 stycken. Antal beviljade ansökningar i Finland 1795 och i Sverige 26 395.

          Det hittade jag här
          http://www.europaportalen.se/2014/06/sverige-gav-flest-flyktingar-asyl

          Och sen kommer anhöriginvandring ovanpå det. Det är nästan ett Jönköping varje år till Sverige, till Finland inte ens en liten by. Det finns något som gör att Sverige lockar så enormt mycket mer och det kan inte bara vara klimatet. Jag gissar att Finland inte låter alla stanna oavsett om de saknar ID eller har ett? Skulle jag försöka resa över halva jorden utan ID, hur långt tror du jag skulle komma? Danmark? Kanske till Tyskland? Det är så mycket som samspelar, inte bara bidrag men det är nog en stor orsak.

          Svara
        • MiT

           /  08/28/2015

          Här finns lite siffror för 2014, inte så stor skillnad vad jag såg utan marginella. Finns pdf-fil på sidan
          http://europa.eu/rapid/press-release_STAT-14-46_en.htm

          Svara
    • Kristian

       /  08/28/2015

      Helt klart för undertecknad är att jag inte har tillräcklig information. Många parametrar som spelar in.
      Tror i alla fall inte att någon från Mellanöstern eller Nordafrika söker sig till vare Finland eller Sverige för vädrets skull!

      Svara
      • Läs gärna http://meritwager.wordpress.com.
        Sverige beviljar visserligen inte alla asyl, men får man avslag avviker man och lever här som illegal på nyspråk ”papperslös”, med många rättigheter tack vare MP. Det har 6454 personer gjort bara i år.

        Svara
        • Kristian

           /  08/29/2015

          Sant. Läser där titt som tätt.
          Stora hål i systemet.

          Svara
  11. MiT

     /  08/28/2015

    Svara
    • Rick

       /  08/28/2015

      Men det ska ju bara vara män som gör sådant. Det har ju genusforskningen entydigt bevisat.

      Svara
      • Kristian

         /  08/28/2015

        ”Cis-normativt att säga att det är en kvinna utan att ha pratat med hen” etc.

        Svara
    • Jan

       /  08/28/2015

      Med största sannolikhet ljuger Emanuel. Dimridåer och lögner är ingenting som invandringsvänstern räds för.

      Svara
      • Svenne

         /  08/28/2015

        Lögnen är bara ett verktyg bland många för agendajournalisterna.

        Svara
  12. MiT

     /  08/28/2015

    Svara
  13. MiT

     /  08/28/2015

    Svara
  14. Svenne

     /  08/28/2015

    Fredagsmys…

    Svara
    • Jan

       /  08/28/2015

      Anne Ramberg är ju en krämare och brännvinsadvokat av guds nåde. Invandringen är ju en kassako för advokatsamfundet. Advokater och mäklare är ockrare i kostym…

      Svara
  15. Svenne

     /  08/28/2015

    OT: Saxat ur DN:)

    Svara
  16. Svenne

     /  08/28/2015

    Ledarsidorna sågar: V75 för kossor…

    Svara
  17. Svenne

     /  08/28/2015

    Tryggare kan ingen vara?

    ”den allvarligaste händelsen och den värsta utmaningen gentemot svensk poliskår sedan Malexandermorden.”
    http://www.helahalsingland.se/opinion/ledare/handgranatattacken-statens-valdsmonopol-ska-uppratthallas?utm_content=buffer085f9

    Svara
  18. MiT

     /  08/28/2015

    Länken i hennes tweet:

    Fortsättningen:

    Svara
    • Det är väl snarare så att ‘rasisterna’ pratar som liberaler, vilket inte är liberalernas fel

      Svara
      • Pelle2

         /  08/28/2015

        Självklart är Arpi och Gudmundsson rasister när dom kritiserar den havererade invandrings och integrationspolitiken.Awad vet att vi kan ta emot mångdubbelt flera för att hen känner det..

        Svara
  19. MiT

     /  08/28/2015

    Svara
    • Kristian

       /  08/28/2015

      Kvinnor är utsatta när andra använder våld för att skydda dem? Jaha, då drar jag ett par slutsatser om det:
      * Allmänheten är utsatt när polisen ingriper mot våldsverkare.
      * Folket och landet är offer när militär skyddar gränsen mot främmande makt.
      * Tomtar utsätter loftet för patriarkala … strukturer …

      Dags för helg.

      Svara
    • Hans

       /  08/28/2015

      Damned if you do, damned if you don’t.

      Detta är uppenbarligen en strid vi (män) inte kan vinna.

      Svara
    • Sune

       /  08/29/2015

      Det här är ett bra bevis för att den sk ”våldtäktskulturen” inte finns bland vita män:
      – Tre VITA MÅN misshandlar Hagamannen och grips
      – En VIT MAN startar en insamling för de gripna
      – Flest VITA MÄN skänker pengar till insamlingen

      Svara
  20. MiT

     /  08/28/2015

    Svara
    • Sune

       /  08/29/2015

      Eftersom hon är kvinna måste det ha varit självförsvar.

      Svara
      • Björn

         /  08/29/2015

        Och eftersom vi måste bort från penetrationsnormen så var det mannens ben som omslöt kniven.

        Svara
  21. Svenne

     /  08/28/2015

    Ungdomsförbunden blir alltmer lika…

    Svara
  22. Majsan

     /  08/29/2015

    Mmmm …. nu har jag läst inte mindre än tre länkar till helt olika media om att den absoluta majoriteten har ingen lust alls att få asyl i länder som Spanien, Ungern, Tjeckien (och därmed troligtvis många fler ‘genomfartsländer’) utan nästan allihopa vill vidare. Är det därför att Ungern med sitt staket öppnat och släpper igenom? Det är ju inte Ungern de är ute efter.

    Var det ett halvår sedan 2500 pers/veckan rekordet slogs? Enligt MiggaX har 3000 nu passerats.

    Fortfarande ingen arg vänster-krönika (eller höger för den delen) över att Saudiarabien mfl, ett rikt land, inte tar något som helst flyktingansvar.

    Jag kan riktigt höra vänsterns förklaring att ingen vill väl DIT, till Saudiarabien. Man kan fundera på varför när kulturerna är mer lika än i större delen av Europa. Saudiarabien säger Nej helt enkelt.

    Svara
  23. Svenne

     /  08/29/2015

    Ja, tänk om? #demokrati #yttrandefrihet #allaslikavärde

    Svara
  24. Jan

     /  08/29/2015

    Fyra intressanta kolumner i dagens (och gårdagens) Bladet. Först har vi två indignerade kulturmarxister på ledarsidan, Virtanen och Swedin: http://www.aftonbladet.se/ledare/ . Sedan två mer balanserade och insiktsfulla inlägg av Aschberg (sic!) och Lindqvist: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/robertaschberg/article21322143.ab , http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/hermanlindqvist/article21327742.ab. Samt en femte, Wegerup, som visar vart resurserna går i dagens vård-Sverige: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/jenniferwegerup/article21327619.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  08/29/2015

      Virtanen har gått helt i spinn och ger åsiktskorridoren ett ansikte.Han anklagar svd,s och GP ledarredaktioner för att vara rasistiska när dom ifrågasätter den havererade invandrings- och integrationspolitiken.
      Han kör också med det klassiska gba-tricket och menar att Gp och svd går främlingsfientligas ärenden för att några av dom gillar det som Svt och GP skriver.

      Skulle vara kul att höra Virtanen berätta om vad som är bra och fungerar av vår invandringspolitik.Menar han att det inte finns några problem eller om han erkänner att det finns problem,vad skall han göra åt det ?
      Han blandar även in det påstådda hatet mot Zara Larsson i den här soppan. Zara har säkert fått ta emot hat pg.a hennes egna hatiska uttalande mot män. Inte för att jag försvarar de som hatar Zara men tycker Virtanen att Zaras hat mot män är mera ok ?

      Svara
    • Detta stod i virtanens:
      ”I fjol uppmärksammade Upsala Nya Tidning en riksdagsmotion från SD där partiet vill ta ifrån alla folkhögskolor pengarna, om de inte främjar ”nationell gemenskap”. Dessutom vill Sverigedemokraterna ändra lagen så att privata företag, föreningar och studieförbund ska ha i uppdrag att främja denna SD-föreställning av vad nationell gemenskap är.”

      Är inte det precis vad feminister vill? Skolor, universitet, grupper, organisationer, företag ska förvägras pengar och stöd ifall de inte följer den feministiska lögnen o annammar deras ‘normkritik’ osv?

      Svara
  25. Jan

     /  08/29/2015

    Ytterligare en intressant artikel av Sakine Madon i dagens Expressen: http://www.expressen.se/ledare/sakine-madon/hotade-soheila-ska-fa-samma-stod-som-zara/

    Svara
  1. 1 april varje dag del 16: Tappad kontroll | WTF?
  2. Gott nytt år på er! Lite blandat från 2015 del 3 | WTF?
  3. 1 april varje dag del 23: Alla ska med. Alla ska in. Alla ska ut. | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: