Bild från Expressens redaktionsmöte idag

En smygtagen bild från Expressens redaktionsmöte, där det beslutades att Hamruds rena hämndartikel skulle publiceras, har läckt ut

CN6C1auW8AAh2oj

Hamrud ses längst till vänster i bild.

Efter dagens artikel i Expressen vet vi vem som ligger bakom pseudonymen ”Julia Caesar” och debatten kan föras i öppen dager. Demokratin mår bäst så.

Så säger Expressens Karin Olsson om hämndartikeln, för det var en ren hämndartikel vars enda syfte var att karaktärsmörda JC. Fanns absolut inget i artikeln som inte syftade till det. På vilket sätt debatten nu kommer att föras i ”öppen dager” tack vare publiceringen framgår inte.

hamrud hbt

Det är intressant att just Hamrud använder exakt samma metoder som i alla tider använts för att tysta, skämma och skrämma homosexuella. Bara för att tysta en annan människa…

Det är framtiden som dömer nutiden, jag tror inte den domen kommer att bli mild. Men vem vet, man kanske inte ens får kritisera den domen då…

”Demokratin mår bäst så.”… Eller som SVT skulle sagt, kampen fortsätter!

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

32 kommentarer

  1. Erik

     /  09/02/2015

    Huruvida domen blir mild eller ej beror på vem som vinner.

    Svara
  2. Kristian

     /  09/02/2015

    ”Värdegrundsdemokratin” kanske mår bäst så.
    Inte den riktiga.

    Svara
  3. Svenne

     /  09/02/2015

    Ulf Nilsson skrev om ‘Julia Caesar’ redan 2010:

    Svara
    • Har de tagit bort den? Ganska väntat. rättning i ledet. Nu skall tokliberalerna och tomtevänstern marschera landet in i nåt slags politiskt nirvana. Om de bara kunde komma överens om riktningen.

      Svara
    • Ivar L

       /  09/02/2015

      Historierevisionismen fortsätter.
      Vår tids bokbål, radera misshagliga artiklar från förr.
      Nyheter24 gör det också.
      Snart knatar väl Aftonbladet in på biblioteken och bränner alla tidningar från 30 och 40-talen så de kan förneka att de stödde nazisterna.

      Svara
  4. Svenne

     /  09/02/2015

    #Värdegrundsdemokrati

    Svara
    • Ivar L

       /  09/02/2015

      Just den dimensionen är särskilt skrämmande.
      Proportionalitet?

      Svara
  5. Svenne

     /  09/02/2015

    Veronika #FacePalm tror på förortsfeminism…

    Svara
  6. Karl

     /  09/02/2015

    Jodå, vänsterliberalernas operation ” krossa den enskilde ” har inletts – i syfte att avhålla övriga oppositionella från att uttrycka sin åsikt.
    Oj vad jag längtar till 2018 års valresultat.

    Det skulle för övrigt vara trevligt om det då fanns åtminstone en stor dagstidning som inte är vänster-liberal, vilket verkar vara den gemensamma nämnaren för all journalistik i detta ytterst märkliga land.

    Svara
  7. Alex Nyström

     /  09/02/2015

    Vad är problemet? Ska ”rasifierade” inte behöva biljett?

    Svara
    • Pelle2

       /  09/02/2015

      Precis,skall inte rasifierade betala för sin biljett som vi andra förväntas göra eller menar dåren att det är rasism att kontrollera rasifierade men inte oss andra ?
      Redan nu har vi ju infört specialregler för ”Eu-migranter” i form av att vi låter dom illegalt bosätta sig på olika ställen.Vi behöver inte mera sådant.
      Kakan kanske kan betala biljetterna och kanske låta Eu-migranterna flytta in hos henne och hennes flickvän på Söder.Något säger mig dock att hens solidaritet inte sträcker sig så långt utan hen förväntar sig att någon annan skall betala kalaset..

      Svara
    • Ivar L

       /  09/02/2015

      Dessutom kollar de alla biljetter. Jag var där så jag vet.
      Att de står kvar beror ju på att de saknar biljett gissningsvis.

      Svara
  8. MiT

     /  09/02/2015

    Svara
    • robert

       /  09/02/2015

      är det samma typ av auktion som isis-galningarna har med sexslavar?

      och är det någon som vet vad hon gick för? Jag vägrar klicka på tramsflams24

      Svara
      • Kristian

         /  09/02/2015

        Hon valde att inte delta i ”gruppmomentet” utan åka hem istället.
        Antiklimax och rubrikinflation!

        (Skall läsa på om Västgötaklimax igen.)

        Svara
  9. Je suis Julia.

     /  09/02/2015

    Kommentar till uthängningen av 70-åriga skribenten ”Julia Caesar”.

    http://www.friatider.se/expressen-r-2010-julia-caesar-riskerar-att-m-rdas-om-hennes-identitet-r-js

    Någon kommer att ställas till svars om hon blir mördad.
    Det är en förhoppning – inget hot.

    Historien om Julia påminner om uthängningen av den 71-åriga Röda Korskvinnan i Falun som inte överlevde uthängningen – något som Julia kritiserade i ett av sina söndagskrönikor. Nu är hon alltså själv i samma situation. http://snaphanen.dk/2014/04/27/sondagskronika-angiverisamhallet/

    För att stödutfodra denna blodtörstiga vargflock (journalisterna) betalar vi mer än 500 mkr årligen i presstöd för att gynna ”mångfalden”. Men i stället har likriktningen blivit närmast total, med en kommunist som Pressombudsman.

    Och inom licensfinansierade Public Service anställs allt fler kända vänsterextremister. Som om det inte skulle räcka med att över 80% av journalisterna är rödgröna.

    Dags att säga upp TV-licensen ?

    Svara
    • Trolletplit

       /  09/02/2015

      Dags?! Den ska du ha sagt upp för länge sedan.
      1. Svenska kyrkan. 3000 kr/år
      2. Köp ej Aftonbladet, Expressen. 2500 kr/ år
      3. Såg upp tv Licensen.2500 kr/ar.
      4. Undvik att gå in på AB,Exp. Hemsidor.
      5. Såg upp prenumeration på DN. 2000 kr/år
      6. 10 000 kr har du nu att ge till den som står upp för yttrandefrihet, och vågar kritisera staten, tidningar. Gör det. Det kanske är enda chansen.

      Svara
      • Ivar L

         /  09/02/2015

        Fast Svenska Kyrkan kan du faktiskt påverka om du är kvar genom att rösta i kyrkovalet.
        Det kanske svider mer för kyrkoetablissemanget om du som har en annan syn på hur det kristna budskapet skall uttryckas visar det via valsedeln istället för att lämna dem att fortsätta med sitt trams och kanske till och med göra kyrkobyggnader till moskéer.

        Svara
        • Kristian

           /  09/02/2015

          Tänker mig en framtida kyrkobyggnad med ”vridaltare” (eller menar jag ”kor”?) dvs en del av väggen längst fram snurrar runt som i Scooby-doo när man rör vid rätt ljus, så man snabbt kan byta ut attiraljerna.
          Kyrka – moské – grillfest – strippklubb.
          Halleluja!

          Svara
      • Bornagainchristian

         /  09/03/2015

        Jag prenumererar inte på en endaste svensk pk-tidning och svenska kyrkan har jag lämnat för flera år sedan. TV-licensen har nog bara hängt med av en Vana men nu är det slut med det. Jag prenumererar däremot på fria tider, stödjer avpixlat och dispatch international och skänker pengar anonymt till b.l.a motpol och har röstat på SD alltsedan starten 1988. Prenumererar även på nya tider samt stödjer samtiden och nya Dagbladet. Går på torgmöten och nationella demonstrationer. Problemet är bara att det inte längre finns någon återvändo för det här landet. Invandringen kommer inte att stoppas, kriminaliteten kommer inte att minska, rivaliteten mellan olika etniska grupper kommer bara att öka, makthavarna kommer att hitta på nyare skattepålaggor men förfallet av skola, vård, omsorg och infrastruktur kommer inte att åtgärdas. Resultatet av det blir att svensken kommer att betrakta skatt som stöld (som i USA) och kommer att fiffla för att gömma undan medel för en girig byråkratregim som bara tar men aldrig levererar. Vi har nått vägs ände – rädda sig den som kan. Tidigare var sammanhållningen bland människor Sveriges främsta tillgång men i det mångkulturella samhället finns inte längre någon tillit bland människorna. Var och en är sig själv närmast – samtidigt som våra myndigheter ger oss beräkningar och försäkringar om att vi hela tiden får det allt bättre. Det var inte bättre förr säger man oss och vad som än framtiden för med sig kommer det att vara bättre än det vi har nu. Fridolingenerationen härskar.

        Svara
  10. Peter Nicklasson

     /  09/03/2015

    Expressen upprepar sig. Förra året var det anonyma Svenssons som skrivit av sig på fyllan (?) som man hängde ut med namn, bild och hembesök på första sidan.
    Idag var det en pensionerad journalist som skrev anonymt.

    Som den där sagan om skorpionen och grodan, ”det är ju bara min natur”….
    Expressen är idag t o m värre än Aftonbladet. Man skyr inget.
    Anonyma Svenssons offras skoningslöst i jakten på klick, anonyma journalister offras då källskyddet synes selektivt reserverat. Vi har faktiskt en lagstiftning som ska skydda anonymiteten. Men den rundas flera varv om, om fel åsikter ”motiverar” detta.

    Ja, varför skriva anonymt??? Tja, AFA kanske misshandlar dig, Researchgruppen säljer dig till pressen, massmedias offentliga uthängning driver dig till arbetslöshet och socialt stigma, osv, osv.
    Behöver du verkligen fundera två gånger?

    Sverige är en demokratur numera. Själv ligger jag lågt när jag pratar offentligt med arbetskollegor, vänner och bekanta. Jag törs inte stå för mina åsikter längre. Priset är för högt.
    Och vet du vad? Med dagens värdegrunder (suck!) så kanske jag anses vara ”rasistisk” idag, men det är i så fall det offentliga debattklimatet som har ”radikaliserat” mig –
    jag har helt enkelt fått nog.
    Jag vill inte snubbla över tiggare, jag vill inte vakna av att ännu en granat sprängs, jag vill inte se min kultur förklenas, jag gillar kebab-mat men inte överallt, jag beundrar Zlatan men inte hans knarkade syskon, jag är för invandring men inte på bekostnad av min mammas pension, jag vill inte riskera bli nedstucken för att jag sagt till unga herrn att ta ned sina lortiga skor från sätet, kort sagt: jag vill känna mig trygg och glad i mitt eget land, min egen stad, min egen privata sfär. Och jag vill kunna säga vad jag tycker.
    Men det kan jag inte.
    Därför röstar jag numera på SD. Jag gillar det inte, men ni tvingar mig till det.
    Tror ni jag jag någonsin kommer att lita på er igen? Tror ni att jag kommer att rösta rätt i framtiden?
    Tror ni det, så glöm det. Jag är förlorad för er, jag är förbannad!!!

    Svara
    • Bornagainchristian

       /  09/03/2015

      Jag berättar bara för mina anhöriga och närmsta vänner vad jag egentligen tycker i övrigt tiger jag som muren. I synnerhet som min arbetsplats har nolltolerans mot rasism och gladeligen omplacerar folk för trevnadens skull. Jag och en nära kollega diskuterade boken ”invandringen och mörkläggningen” men vi tystnade som ängsliga små möss när det kom in andra i personalrummet. Så är det i DDR – Sverige. Att tänka fritt är stort men att tänka rätt är större. Min egen fackförening uppmanar sina medlemmar att lyssna på vad som sägs och diskuteras för att rapportera om något yttras som avviker från den demokratiska värdegrunden. Mitt eget fackförbund uppmuntrar alltså sina medlemmar att ange varandra för frihetens, jämlikhetens och demokratins skull – precis som det goda gamla stasi. O C H så finns det människor som hävdar att vi har yttrandefrihet i det här landet.

      Svara
      • Opie

         /  09/03/2015

        Men va fan! Går ur ditt fackförbund omedelbart! Går alldeles utmärkt att enbart vara med i a-kassan. Får man fråga vilket förbund det rör sig om?

        Svara
        • bornagainchristian

           /  09/03/2015

          Nej det är en ganska osäker bransch med ständigt strul jag jobbar inom så jag törs inte lämna facket (men genom att insinuera att branschen är osäker får ni själva räkna ut vilket det är jag syftar på…)

          Svara
    • Kristian

       /  09/03/2015

      +1

      Svara
      • Kristian

         /  09/03/2015

        Nej, förresten, inte bara en lat ”+1”. Det här är det minsta jag kommer undan med:
        ”En bra sammanfattning av hur många känner det idag, men inte vågar uttrycka.”

        Svara
    • Karl

       /  09/04/2015

      Bra uttryckt.
      Du är inte ensam!

      Svara
  11. robert

     /  09/03/2015

    Det är fascinerande att se pirayavänstern angripa Marika Formgren. Massor med små hugg som var för sig inte är så brutala men mängden. Mängden hugg!
    Väldigt intressant flockbeteende. Kan det vara något kvarlämnat från mobbningen i grundskolan? Jag ser massor med paralleller

    Svara
    • Lövet

       /  09/03/2015

      …frågan är hur många 12-åriga mobbare som ett par år senare dyker upp i ”Unga Örnar”, MUF och FPU?

      Svara
  12. Mycket bra av Erik Helmersson idag, Extremt är det nya normala: http://unvis.it/www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-extremt-ar-det-nya-normala/

    (En brasklapp för att han i slutet av artikeln ser det som något positivt att kämpa för feminism, men annars riktigt träffande och bra. )

    Svara
    • Bornagainchristian

       /  09/03/2015

      Han får en brasklapp av mig när han skrev att islam ska vara en självklar del av Sverige och att det är ärevördigt. Som Magnus uggla sjöng ”jag mår illa”

      Svara
  1. Lite blandat från 2015 del 4 | WTF?

Kommentera

