(S) Kommunalråd: Morgan Johansson är ta mig f-n helt dum i huvudet

Ett kommunalråd är med rätta lite arg på Morgan Johansson. Det var efter att Morgan Johansson igår kom med rådet ”Bygg ut servicen” när kommunalrådet i Filipstad i princip gett upp och sagt att de inte kan ta emot fler flyktingar eftersom välfärdssystemet håller på att kollapsa och man inte kan trolla fram skolor, lärare och så vidare.

marie antoinette

Marie Antoin… Förlåt, Morgan Johanssons svar till det förtvivlade kommunalrådet i Filipstad var precis så otroligt naivt, arrogant och okunnigt att det kan jämföras med att äta bakelser när brödet är slut.

Men det föll inte i god jord, nu är det ett kommunalråd i Årjäng som talar lite ovanligt klarspråk om Johanssons bakelser

filipstad mot ministern

Han verkar vara lite arg på Johansson… Eller bara väldigt trött på allt.

MVH

MiT

Advertisements
Följande inlägg
Lämna en kommentar

82 kommentarer

  1. Det vet vi också att han är

    Svara
  2. Erik den förste

     /  10/08/2015

    Morgan Johansson: ”Men vadå, det är väl bara att anställa behöriga lärare nu när vi höjer det statliga anslaget med 50 %?”

    Lärarnas riksförbund och Lärarförbundet: ”………..”

    Svara
  3. MiT

     /  10/08/2015

    Undrar om det är någon av de här som har behov av nallen och det gulliga täcket med kattungar?

    Svara
    • Jan

       /  10/08/2015

      Flyktingbäbisen är 16 och batikhäxan 52….

      Svara
    • Björn

       /  10/08/2015

      När jag ser dessa modiga småttingar sträcker jag mig efter telefonen för att O-MED-EL-BART säga upp mitt NetFlixabonnemang, Därefter går jag till kylskåpet och river ner lokala pizzerians menypamflett, och sliter upp kylskåpsdörren för att försäkra mig om att ingen Fanta finns där!

      Svara
    • dan

       /  10/08/2015

      Råkade trycka tumme ner beklagar.

      Svara
    • Karl

       /  10/09/2015

      Vilka raketforskare!

      Tänka sig, endast tio år gamla och färdiga professorer!

      Svara
      • Kristian

         /  10/09/2015

        Som sagt var, det blir ”intressant” för den som kan pensionera sig först vid biologisk ålder 75-80. Men det förutsätter förstås arbete tills dess, så frågan blir kanske ointressant.

        Svara
        • havre@flarnstad

           /  10/09/2015

          Haha ja så har jag aldrig sett på saken 😀 synd att bidragen trumfar pensionerna numera annars hade det varit en bra lösning för dom sista ljuva åren i en bedragares liv. Dessutom tror jag tyvärr inte att det sker några som helst konsekvenser för asylbedrägerier mer än at dom bara skriver upp åldern till valfri siffra asylanten påstår är sin riktiga ålder.

          Svara
          • Kristian

             /  10/09/2015

            Ja, kanske blir det lite retroaktiv pension också?
            Härliga tider, strålande tider.

            (Nej, det vill inte fan bli fattigpensionär.)

          • T

             /  10/09/2015

            Vet flera som försökt skriva upp sin ålder efteråt men ingen har lyckats. Det är som att byta personnummer, går ej.

          • Kristian

             /  10/09/2015

            Det var det jag trodde, tror det var du som nämnde det först någonstans.

        • Noger

           /  10/10/2015

          Och snacka om välkommet tillskott de skulle bli i min grabbs fotbollslag. De skulle göra P-14 serien väldigt spännande. för att inte tala om duschrummet…

          Svara
  4. Motkraft

     /  10/08/2015

    Som Rosling så klarsynt påpekat, det är inte förrän de som nu tycker det inte finns problem med ”resurser” själva drabbas som en vändning kommer att komma. Så länge allt bekostas av lånade pengar och är ”någon annan” som ska ta hand om problemen så ser ju inte de med öppna famnar några problem.

    Det bästa som kan hända just nu är att politikerna gör det kännbart att vara dumgod. Höja skatterna och minska bidragen för de infödda. Och det rejält. Mina bidragsförsörjda vänner är mest pådrivande att staten ska betala för allt och alla som kommer, ingen gräns. Men om deras eget bidrag minskas så skulle det nog låta på annat sätt. Fast först efter en stunds gnäll det ju är är de välbeställda och skattesmitarna som ska betala det hela, inte han/hon.

    När jag tänker efter så vore ju det bästa sättet för Löfven att komma ur sin gisslansituation. Han är inte dummare än att han vet detta inte går. Men att sätta ned foten och begränsa invandringen nu är politiskt självmord. Så istället borde han gråtandes förklara för Svenska folket att nu är det dags att alla tar ansvaret och öppnar armarna. Och för att bekosta detta så får vi alla öppna plånböckerna, en ny ”värnskatt” och 10% minskade bidrag för pensionärer och de som lever på bidrag. Nödvändigt för att hjälpa de utsatta flyktingarna.

    Hur skulle han kunna få kritik för detta draget? ”Nej så kan du inte göra, trolla fram pengar!!” ?!

    Strax skulle opinionen vända… människor är i slutändan sig själva närmast.

    Till slut kommer det bli så här i vilket fall. Men först när staten inte kan låna mer och välfärden brutits ned. För det förstår väl vem som helst att om inströmningen fortsätter i den takt som nu så kan inte 3 miljoner förvärvsarbetare försörja kanske en miljon flyktingar som kommer bara de närmaste tre åren. Hur skulle det gå till?

    Svara
    • Va? Menar du att man skall ställa grupper mot varandra? Va i helvete, det finns ju hur mycket pengar som helst. Bara att trycka mer, eller nåt sånt.

      Ställa grupper mot varandra, stolle.

      Svara
  5. Mike E

     /  10/08/2015

    Sverige styrs idag av de mest korkade och obildade personerna i landet, framförallt inom media, men också inom politiken, där de med intelligens väljer annat att syssla med.

    Svara
  6. Kristian

     /  10/08/2015

    Dånar det i rättens krater? Skall utbrottets timma snart slå?

    Hade internationalens svenska text skrivits idag, hade man nog mumlat om brunfärg. (Se även studentsångens vers två. Lite VAM är det allt.)

    Svara
  7. MiT

     /  10/08/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  10/08/2015

      Stackar lilla kakan vad alla är elaka mot dig som ställer dig till svars för ditt polis och manshat.Om du inte betedde dig som det lilla barn som du anklagar män för att vara kanske du inte skulle råka ut för någon kritik…

      Svara
  8. MiT

     /  10/08/2015

    Svara
    • Alex Nyström

       /  10/08/2015

      Vänsterns mall 1A för diskussioner:

      1. Anklaga för att sprida islamofobi
      2. Anklaga för att vara troll
      3. Rinse
      4. Repeat

      Svara
    • Grodan Boll

       /  10/08/2015

      Väl trollat.

      Janouchs tystnad tyder på att hon registrerat precis hur usla argumenten var och hamnat i valet mellan att erkänna att vänstermuppar inte är bättre än troll, eller att hon är ett rassesvin.

      Det finns hopp.
      Se även den plötsliga insikten om hur analysen av köttmarknaden bland hipsters inte riktigt passade inom det feministiska ramverket.

      Svara
  9. MiT

     /  10/08/2015

    Svara
  10. MiT

     /  10/08/2015

    Svara
    • Bo

       /  10/08/2015

      Med beslutad skattehöjning i landstinget där jag bor så gör det ca1600 kr mindre per månad i plånkan. Så fan heller jag vill betala för utlänningar, när våra egna fattigpensionärer och äldre har det fördjävligt i många fall.

      Svara
      • T

         /  10/08/2015

        2 kronor i skattehöjning räcker inte. Det kommer att vara +20 kronor om några år.

        Svara
        • Rikard

           /  10/08/2015

          Hej.
          Lösningen blir att jobba och sköta så mycket som möjligt av sin ekonomi utanför systemet. Byteshandel, tjänster & gentjänster, svartjobb, häleri med mera. Bidragsmaximering icke att förglömma.

          Möjligen vänder vinden nu när även svenska städer och bostadsområden får direktkontakt med mångkulturen, här i Malmö är vi vana sedan över tio år. det går så bra med multikultiprojekt och import av raketkirurger att vi bara behöver tillskott på strax över fem miljarder kronor i år.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
          • Anonymiserad

             /  10/09/2015

            Exakt så.
            Men det ska ”ni” vara beredda på att det är inte alltid roligt att ”inte finnas” vilket är vad som händer i förlängningen.
            Jag har levt avskild från samhällets ”goda” i mer än 15 år nu(se några av mina tidigare inlägg)men jag skulle aldrig drömma om att ta ett bidrag.Det går att klara sig själv.Men det är ingen dans på rosor.
            Man tar det onda med det goda helt enkelt.För det är sannerligen Fler positiva sidor än negativa.
            Det känns med andra ord som att det är ett ganska dåligt skött samhälle…
            how´s that for white cis male privilege bitches !

            OnTopic.
            Jag tror att den där Daniel Schützer inte kommer sitta kvar på sin post så länge till.
            Sen om han ”avgår” eller får nåt nytt jobb i Bryssel är jag inte säker på.Men mitt heta stalltips:
            Håll utkik på vad som händer med honom de närmaste åren.

          • Olof

             /  10/09/2015

            Jo, det är ju det som är problemet, vi ligger redan på maximalt skatteuttag. Även vänstermänniskor skatteplanerar så långt de kan idag har vi ju sett.

            Själv håller jag mig runt gränsen för statlig skatt, det är inget självändamål i att arbeta så jag tar hellre ledigt om jag börjar gå över. Men höjer man kommunalskatten får jag nog överväga om jag helt enkelt skall dra ner ordentligt på arbetstiden och köra mer informellt arbete och/eller dra lönen genom företag så jag kan göra vinsuttag istället (eller sätta upp ett utländskt ägarbolag och flytta ut vinsten genom transfer/ränta).

            Jag har inget emot att betala för samhällskontraktet, men eftersom det nu tycks ha brutits från andra sidan har jag svårt att se varför man skall fortsätta att betala. Jag betalar redan för privat vård och privat sjukförsäkring eftersom det inte går att lita på landstinget längre.

          • T

             /  10/09/2015

            Enbart kapitalinkomst här.

  11. Pelle2

     /  10/08/2015

    Svd,s Per Gudmundson är näste borgerlige skribent som kommer kallas rasist och anklagas för att gå SD,s ärende när han i en ledare idag skriver att kommunerna kommer att tvingas höja skatten för att klara av flyktingvågen.
    http://www.svd.se/skattechock-i-flyktingkrisens-spar/om/flyktingkrisen-i-europa
    Tycker att de förtjänar klick för denna artikel och kör den inte via unvis.it.

    Svara
  12. Pelle2

     /  10/08/2015

    Maria Ludvigsson på SVD kritiserar och jämställdhetsmyndigheten som Cecilia Schelin Seidegård förespråkar.
    http://www.svd.se/utan-moral-satser-vi-pa-en-myndighet-i-stallet/om/ledare.
    I en tid med ekonomiska problem har vi sannerligen andra saker att lägga pengar på än att ge dolda socialbidrag till arbetslösa genusvetare anser jag….
    Dessutom skall staten fullständigt skita i hur jag inrättar mitt privatliv så länge jag inte begår lagbrott.

    Svara
    • Rikard

       /  10/08/2015

      Hej.
      Det privata är politiskt, vet du väl. Tyvärr verkar inte socialisterna förstå att en axiomatisk sanning gäller i bägge led (om jag inte vimsar till det hela?): det politiska är privat.

      Tänk positivt. förr eller senare skall en genusfröken av valfritt kön förklara för människor med annan kulturell tillhörighet än svensk att mannen skall knäskura golvet medan frun har dildopartaj. Glöm inte popcorn. 🙂

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Pelle2

         /  10/08/2015

        Hej Rikard !
        Nja,kulturrelativisterna och identitetspolitikerna skulle aldrig våga tvinga på en man med utländsk bakgrund sådant som de vill tvinga på svenska,vita män. Det vore ju rasistiskt att tvinga på dessa män svenska värderingar.
        Passar på att tacka dig för dina roliga och tänkvärda inlägg i debatten !

        Svara
        • Rikard

           /  10/08/2015

          Hej.
          Tackar och bockar, tror jag har mitt på det torra identitetspolitiskt. Det är bara en fråga om att retoriskt framställa sig som tillhörande missgynnad grupp så tryter argumenten för postmodernisterna. Att vara gift med en genusvetare hjälper 🙂

          Brukar utmana relativister när de glunkar om att ‘egentligen finns det inget svenskt folk’ med att be att de ska definiera folkgruppen palestinier (de brukar ju gilla dessa särskilt mycket) och sedan fråga varför den definitionsmallen inte kan användas på svenskar. Ett vanligt argument är förvånande nog att de har bott i generationer i Palestina, och därför har mer rätt till marken än israeler (läs: judar). I det läget kan man tala om att de hemfaller åt ‘blut und boden’-argumentation, eller som jag nämna att släkten är svensk sedan mer än femhundra år. Därpå följer mest tystnad eller svordomar.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
          • Pelle2

             /  10/09/2015

            Så du är gift med en genusvetare och är ändå kritisk mot dom? Det kräver riktigt mod :-).
            Var intressant att höra att samma människor som hävdar att Sverige inte har någon kultur och som säger att gränser är påhittade hävdar att palestinierna skall ha rätt till sitt land.Fast logik är ju inte den mest framträdande egenskapen hos postmodernister och identitetspolitiker.

          • havre@flarnstad

             /  10/09/2015

            Aha tack för infon, vi har läst dina kommentarer på nätets baksida och är dig snart på spåret din mörkerman /hälsningar My Vingren AFA doku…. ehrm hosthost Research gruppen

    • Kristian

       /  10/09/2015

      Passar på att nämna den här igen:
      http://www.spiked-online.com/newsite/article/the-new-war-against-pc-its-too-late-and-its-picked-the-wrong-target/16562
      ”Political correctness is really the scaffolding that has been hastily erected to replace the old morality. It represents the tentative takeover by a new kind of modern-day moralist. And the end result is undoubtedly tyrannical and stifling and profoundly antagonistic both to individual autonomy and freedom of speech.”

      Svara
  13. Pelle2

     /  10/08/2015

    En avslutande grej från SVD som verkligen har ryckt upp sig från det radikalfeministiska och kulturmarxistiska träsket på sistone.
    Margit Richert skriver en krönika där hon ställer den relevanta frågan om vad det är som är så intressant med mens?
    Hon skriver bl.a följande angående den flod av mensböcker och annat mensrelaterat samt nakenprotester som sköljer över oss i både bildlig och bokstavlig mening:
    ”Kanske är jag hopplöst efterbliven – men vad är det vi gör uppror mot? Vilka kliande tvångströjor är det egentligen vi försöker tråckla oss ur?
    Nakenhet kittlar numera knappast ens den prydaste. Den som försöker följa någon av samtidens alla hyllade tv-serier möts av så många toppiga bröst och gungande stjärtar att det är svårt att behålla koncentrationen på eventuell handling. Nakenprotester mot allt från pälsindustrin till frihandelsavtalet TTIP genererar näppeligen några höjda ögonbryn. “La Traviatas” reklam må bli censurerad av Facebook, men på kultursidorna blir reaktionen inte mer än en matt gäspning. I Expressen (17/9–2015) avfärdades hela balunsen av Gunilla Brodrej med orden “publikfriande nakenpartaj”.
    Hon skriver vidare:
    ”Att bryta tabut kring det månatliga blodet är fullkomligt luxuöst i sin meningslöshet. För den som inte fastnat i tonårens permanenta skamtillstånd är det hela mest ett bökigt, men ofrånkomligt, kladd.”

    Hon skriver även:
    ”Men varför är då vi en kultur så besatt av kroppen och dess utsöndringar? Världen rämnar runt omkring, alltmedan vi barrikaderar oss i självbespeglingens trygga rum. Kanske är det just därför? När de stora problemens komplexitet inte kan lösas med ett Facebook-uppror eller en Twitter-storm är det lättare att ägna sig åt något lite mer hemtamt. Det finns inga dörrar så vidöppna att de inte går att slå in med ett rejält trickfilmsbrak.”

    Lysande inlägg i debatten tycker jag. Läs den i sin helhet:
    http://www.svd.se/vad-ar-det-som-ar-sa-intressant-med-mens

    Svara
    • Kristian

       /  10/09/2015

      Perfekt: ”Sverige har tack och lov en fin tradition av statligt godkänt och subventionerat normbryteri.”

      Vill dagens ungdom inte bli lokförare, kirurger, forskare, idrottsstjärnor, världsberömda artister eller företagare? Det är bättre att bara vara mensmaskin? OK. Med lågt ställda förväntningar är det i alla fall svårt att bli besviken.

      Svara
  14. Vill ni må lite mer illa? Läs då: http://ledarsidorna.se/2015/10/sverige-mobiliserar/
    Är du utan jobb? Kanske hittar du något hos Migrationsverket. De tycks vara den stora arbetsgivaren idag. Adjö Volvo. Adjö Saab. Välkommen Migrationsverket.

    Svara
  15. Svenne

     /  10/08/2015

    Fnord ger en känga:

    Svara
  16. MiT

     /  10/08/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  10/08/2015

      Har man inga andra problem att tänka på så kan man ägna sig åt lyxproblem som att värdet på sedlarna som pryds av män är lite större än värdet av sedlarna som pryds av kvinnor.
      Om några år kommer det förmodligen inte vara särskilt många som använder kontanter överhuvudtaget.

      Svara
      • Nej, de lär ju redan vara slut fast regeringen nallat 8 miljarder ur biståndskassan och skattehöjningar är att vänta. Själv väntar jag med spänning hur länge det dröjer innan nåt ljushuvud kommer med det briljanta förslaget att om man trycker mera pengar kan man ta emot ännu fler flyktingar…

        Svara
    • Anders

       /  10/08/2015

      Idioterna kan uppenbart inte räkna. Vilket kön de än har på tusenlappen kommer ensam att ha en högre ”summa” än ALLA de andra sedlarna tillsammans!

      Svara
    • Björn

       /  10/09/2015

      Från facebooklänken:
      ”Edit: Ser att bilden kommenteras med att tusenlappen ju knappt ens finns medan tjugan passerar allas händer. Jag tycker det illustrerar samhället med många lågavlönade kvinnor som människor har ”nytta av” (i vård, klassrum och barnomsorg) vs ”dyra” män som sällan syns till annat än i styrelserummen.”

      Min korta reflektion: Sluta. Bara. Sluta. Nu.

      Svara
  17. MiT

     /  10/08/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  10/08/2015

      Tänkte han på Dn.se, aftonbladet.se,nyheter24.se och expressen.se ?

      Svara
  18. MiT

     /  10/08/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  10/08/2015

      Eller så har dom inte förmågan att styra landet…

      Svara
    • Grodan Boll

       /  10/08/2015

      Typ.

      Sveriges enda behållning var att det var så tungrott. Ett vänsterbeslut lyckades aldrig ta skruv innan högern ändrade det, och vice versa.

      Tills nu. Nu ställde sig båda blocken på samma sida och med ens så kantrade landet.

      Svara
  19. Svenne

     /  10/08/2015

    Widar Andersson dundrar i Folkbladet.se:

    ”Regeringen behöver också stanna upp och på allvar tänka igenom de ekonomiska konsekvenserna. Som det svenska mottagningssystemet idag är uppbyggt så är det inte längre en gökunge i statsbudgeten; det antar alltmer formen av en gökfarm.”

    ”Det bästa alternativet för regeringen är dock enligt mitt förmenande att använda sig av den paragraf i Utlänningslagen där regeringen kan stoppa mottagandet under en period: ”Regeringen får meddela föreskrifter om att uppehållstillstånd inte får beviljas för övriga skyddsbehövande enligt 4 kap. 2 a § om det behövs därför att Sveriges möjligheter att ta emot utlänningar har blivit begränsade.””

    Svara
    • Pelle2

       /  10/08/2015

      Widar vågar verkligen utmana regeringen och landets godhetsapostlar 🙂

      Svara
      • Svenne

         /  10/08/2015

        Ja, han är modig – men som ”gammal i gamet” förstår han nog vartåt det blåser… Idealismen tenderar att försvinna med åldern:)

        Svara
  20. Svenne

     /  10/08/2015

    Sista chansen för KD?

    Svara
  21. Pelle2

     /  10/08/2015

    OT:
    Vänsterpartiets antirasistiska talesperson Christina Höj Larsen tror att man kan motverka rasism genom att Sverige ber om ursäkt för sin slavhandel. Tror människa på fullt allvar att dagens rasister tänker tillbaka på Svensk slavhandel och har det som grund för sin rasism ?
    Inte för att jag själv är rasist men jag hade ingen aning om den svenska slavhandeln förrän det togs upp för några år sedan.Tror inte att den kunskapen är allmänkunskap bland rasisterna heller…
    Är det inte så att man kan inrätta en minnesdag och skriva en vitbok om svensk slavhandel utan att blanda in dagens rasism ?
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article21540730.ab

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  10/08/2015

      Helt hejdlöst och förövrigt har jag aldrig någonsin i något sammanhang träffat någon som suttit och tyckt att vi minsann hade en bra slavhandel och att det var schyssta grejer . Inte ens den mest inbitna invandringskritiker (för ordet rasist har ju tyvärr devalverats till att mest omfamna personer med åsikter om invandringen) har några direkta åsikter om forntida slavhandel.

      När vi ändå konstaterat att arvssynden inte har några gränser kanske det är dags att göra vitbok om trälarna på hedenhös tid.

      Svara
      • havre@flarnstad

         /  10/08/2015

        Förbannade läsplatta autokorrekt –> dehalvera inte devalvera vad nu det betyder

        Svara
    • trash

       /  10/09/2015

      Jag kan rekommendera Dick Harrisons böcker om slaveri. Enligt honom är rasismen bara med på ett litet hörn vad gäller slaveri. Dessutom är det inte en smickrande läsning för icke-vita, om man nu tror att alla med samma hudfärg har gemensamt ansvar.

      Slaveri förbjöds på svensk mark 1337 och först på 1900-talet i Mellanöstern och Nordafrika. https://en.wikipedia.org/wiki/Abolition_of_slavery_timeline

      Naturligtvis är det trist att svenska staten deltagit i slaveritrafiken över Atlanten, men de flesta av oss har förfäder som inte vunnit något på detta eller varit delaktiga i beslutet. Varför ska vi be om ursäkt?

      Svara
  22. Karl

     /  10/08/2015

    Tänka sig, om några år blir det medeltidsveckan i Visby, fast riktig medeltid och dessutom året om och därtill överallt.

    Får hoppas att riddarna av runda bordet kommer till undsättning.

    Svara
  23. Karl

     /  10/09/2015

    När det första muslimska partiet gör entré i sveriges riksdag lär de knappast stå på samma sida som Kristdemokraterna….

    Däremot kan de nog med lätthet liera sig med sveriges enda renodlade sunni muslimska parti – Miljöpartiet.

    Svara
  24. Karl

     /  10/09/2015

    Härliga tider för Sverige nu.

    Det var det här arbetarna i Ådalen offrade sig för – en miljon araber i våra bygdegårdar!

    Svara
  25. Karl

     /  10/09/2015

    När vi inom kort får en muslimsk statsminister så får vi nog alla tänka oss lite förändringar i bla julfirandet.

    Nyårsafton och midsommar hänger väl lite löst också skulle jag tro.

    Får man dricka brännvin under fastan?

    Tror för övrigt inte att Linda Bengtzing behöver bry sig om schlagerfestivalen heller.

    Kanske en muslimsk manskör skulle kännas fräscht?

    Svara
  26. Karl

     /  10/09/2015

    I framtidens Sverige, skall alla svenskar bära orange overall då eller får man välja färg?

    Svara
    • Kristian

       /  10/09/2015

      Du kommer ändå inte att se färgen med huva över huvudet.
      😦 eller 🙂

      Svara
  27. Karl

     /  10/09/2015

    En tanke;

    alla svenskar flyr till Norge och Finland.
    Vi lämnar kvar batikhäxorna och feministerna.

    Snart borde man ju kunna hävda flyktingstatus som undertryckt minoritet.
    Pax för att vara barn!

    Svara
  28. Karl

     /  10/09/2015

    Kanske borde Jordbruksverket rekommendera sveriges grisbönder att snarast övergå till lammproduktion istället?

    Lammköttet lär ju få ett uppsving framöver om man säger så.

    Svara
  29. QED

     /  10/09/2015

    http://unvis.it/www.dn.se/debatt/vidga-public-service-stodet-till-kvalitativa-nyhetsmedier/

    ”…vidga public service-begreppet och införa ett offentligt stöd till kvalitativ nyhetsjournalistik.”

    Snart betalas DN, Aftonbladet, mfl helt via skattsedeln.

    ”För att värna om den mångfald som ännu består inom dagspressen bör det nuvarande presstödet behållas under tiden som det nya ”public service-stödet” utvecklas.

    Att så värna den oberoende och granskande journalistiken är att slå vakt om demokratin.”

    ha ha ….

    Svara
    • Pelle2

       /  10/09/2015

      Dom inser väl att väldigt få är beredda att betala för skiten dom producerar så då gäller det ju att hitta alternativa finansieringskällor som inte är beroende av kunders aktiva val.

      Svara
  30. Pelle2

     /  10/09/2015

    OT:
    Anders Lindberg på Aftonbladet visar gamla fina kommunistiska takter när han vill kommunalisera Bert Karlssons flyktinganläggningar. Naturligtvis sticker det i hans ögon att Bert tjänar pengar och det med hjälp av skattemedel.
    Om staten och kommunen hade byggt anläggningarna i egen regi från början så hade utrymmet för privata aktörer varit mycket mindre men det är ju lättare att tvångsmässigt ta över någon annans anläggning.Sedan kan man ju undra varför han just ger sig på Bert Karlsson och inte Aleris mfl ?
    Jag skriver inte detta för att jag gillar Bert Karlsson men jag gillar verkligen inte kommunistiska metoder som statligt övertagande av privat egendom heller..
    Lindberg kanske umgås för mycket med Leninisten Åsa Linderborg ?
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article21551209.ab

    Svara
  31. Eskil

     /  10/09/2015

    Många bäckar små…. unvis.it/www.svt.se/nyheter/regionalt/norrbotten/besinna-er

    Svara
  32. Sigvard

     /  10/09/2015

    Och nu öppnades för tältläger, inför svensk vinter. Hoppas traineeregeringen annonserar om detta i tidningar i Turkiet, afghanistan, Irak, Libanon, Somalia och Eritrea. Plus att M söker brett stöd för sitt nya förslag att införa gränskontroll. Hellre gränskontroll och ålderskontroll än oskuldskontrolL

    Svara
  33. Jan

     /  10/09/2015

    Spännande politisk utveckling nu. Lämnar KD DÖ? Nyval? Vad blir reaktionerna på massasyleringen?

    Svara
  34. Svara
    • Trolletplit

       /  10/09/2015

      Det är ju briljant.
      Ebberöds bank i ny version

      Svara
    • Hypocrita

       /  10/09/2015

      Med sämre klimatförutsättningar dessutom….

      Svara
  35. Jan

     /  10/09/2015

    Svenska folket har bundit ris till egen rygg!

    Svara
  1. Partiledardebatten | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: