Sverige behöver några 3-åringar i politiken!

Är så less på svensk politik och inkompetenta politiker vars viktigaste uppgift verkar vara att enbart se till sig själv och makt i första hand. Medan de ska ha möten om kaoset i Sverige så faller Sverige ännu djupare och kaoset förvärras ännu mer. Då ska de ha ett möte till, nästan en vecka senare. Ett möte som samlar alla partier som tycker den politik som lett till kaoset är jättebra politik. Varför ha ett möte om alla där ändå tycker att det är mer av det som skapat kaoset är rätt medicin? För det har ju alla deklarerat, att det är samma politik som är lösningen?

asylkaoset

Det som saknas i svensk politik helt och hållet är någon som alltid frågar ”Varför då?” och ”Hur då?” på varje förslag och politisk fråga. Och man ska fortsätta att fråga ”Varför då?” och ”Hur då?” tills man skalat av allt trams och fluff och det riktiga svaret eller orsaken tonar fram. Finns det ingen som leker 3-åring och frågar ”Varför då?” hela tiden så får man resultatet som vi ser nu. Totalt kaos på så många fronter. Och allt är inte nuvarande regerings fel utan de fick ärva mycket från förra!

Att titta på politikerdebatter är bara påfrestande eftersom de ALDRIG svarar på en fråga överhuvudtaget utan bara fluffar på med helt andra saker. Och tillåts göra det! Borde fan vara KRAV att de svarar på frågor ordentligt och rakt! Kan man inte svara så ber man att få återkomma när man fördjupat sig. Allt annat är djupt respektlöst mot väljarna och skattebetalarna!

Nu ska de ha ett möte och alla som tycker likadant är inbjudna. Vilket resultat förväntar man sig då? Nu finns ett parti som frågar ”Varför då?”, fast med andra ord, och genast är klonerna från de övriga partierna livrädda och sluter sig. ”Här ska ingen komma och ifrågasätta vår plats vid köttgrytan!”. De är så vana vid ja-sägare att de glömt att det också finns nej-sägare som frågar ”Varför då?” och som är jobbiga men nödvändiga. De har glömt bort dem eftersom de medvetet rensat bort dem ur partierna. Vem vill ha med den där jobbiga som hela tiden frågar ”Varför då” och ”Hur då?”?

Det finns nog ingen i något parti som frågar ”Varför då?” och ”Hur då?” internt utan de omger sig med ja-sägare och nickedockor som tävlar i vem som kan applådera högst och och bäst eller nicka mest frenetiskt oavsett förslag.

swedin världens bästa integration

Media skulle kunna vara den där 3-åringen som frågar ”Varför då?” och ”Hur då?” nu när politikerna har rensat bort dem från partierna. Men så är det inte i Sverige, här är media bara en 3-åring. Precis ALL empiri som finns säger att Sverige är om inte sämst så bland de sämsta i Europa på integration. Då skriver Nordens största tidning att vi är bäst i världen på integration…

INGEN vågar tänka utanför den mycket lilla boxen, som i Sverige är stor som en tändsticksask, för att försöka förbättra det som man BEVISLIGEN har misslyckats kapitalt med. Nästan ingen vågar ställa de obekväma frågorna. Man har bara mer av samma som orsakar misslyckandet.

Vi har en polis vars interna dokument, som inte var ämnade för allmänheten, som säger att det är kaos kopplat till asylhaveriet och att de totalt tappat kontrollen. Ansvarig säger däremot till allmänheten att allt är lugnt och fint, inga egentliga problem finns. Polisernas bild av situationen är en helt annan.

Tankarna går alltmer till Bagdad Bob oavsett vem de skickar fram som ska säga ”Allt är lugnt, vi har inga problem” samtidigt som explosionerna syns och hörs och det brinner i bakgrunden. Alla vet att Sverige är sämst på integration, Swedin och Aftonbladet säger att vi är bäst i världen. Alla vet att det är totalt kaos i migrationspolitiken, Morgan Johansson och Anders Danielsson säger att allt är lugnt och under kontroll. Det är totalt kaos på många områden i Sverige, då kallar Stefan Löfven det ”ordning och reda” och att vi inte har några problem. Det behövs byggas bostäder i Sverige för kanske 500 miljarder (rena byggkostnader bara) varje år bara för att möta de nya som kommer, då pratar kommunalråd om fotbollsproffs och läkare och att det nog finns plats ändå. Och så vidare.

Och ingen frågar ”Varför då?” och ”Hur då?” utan det bara rullar på.

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

109 kommentarer

  1. Insikt

     /  10/18/2015

    ”Att titta på politikerdebatter är bara påfrestande eftersom de ALDRIG svarar på en fråga överhuvudtaget utan bara fluffar på med helt andra saker. Och tillåts göra det! Borde fan vara KRAV att de svarar på frågor ordentligt och rakt! Kan man inte svara så ber man att få återkomma när man fördjupat sig. Allt annat är djupt respektlöst mot väljarna och skattebetalarna!”

    Det här! Du satte ord på mina tankar med detta stycke. Politisk debatt i Sverige är under all kritik, inte bara bland partiledarna. Det är i princip alltid bara käbbel. Det har Stefan åtminstone rätt i.

    Svara
  2. Frågan ”varför då” ges alltid svaret ”därför att SD!” och med det svaret behöver man inte fundera över frågan ”hur då” nåt mer…

    Svara
  3. michael

     /  10/18/2015

    Så att man förstår hur mycket Daniel och Aftonbladet förvränger och ljuger.https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10153188252243231

    Svara
    • Jan

       /  10/18/2015

      Vad som är sant eller icke är likgiltigt för Daniel Swedin och Aftonbladets ledarsida. Det här är ett propagandakrig. Där är lögner tillåtna. Fråga Anders Lindberg eller Eva Franchell…

      Svara
      • Icke-svensk

         /  10/18/2015

        Men du, du vet väl att det enda som gäller är perception. 😉

        Svara
        • Kristian

           /  10/18/2015

          Tror du menar ”diskurs” eller ”narrativ”.
          Eller ”sagor” som vi sade på min tid.

          Svara
          • Icke-svensk

             /  10/18/2015

            What I meant is, that people like Swedin seem to believe thatif you can make people believe all is well, then all is well.

    • Kristian

       /  10/18/2015

      Ja, MIPEX är snarare en reklambroschyr för presumtiva flyttare. Vem säger sig ha mest generösa regler?
      Verkligheten ser sedan ut som vissa hotell på det där OS i Ryssland häromsistens. Kostnaden är dock femstjärnig.

      Svara
  4. Grodan Boll

     /  10/18/2015

    Och den journalist som faktiskt gör sitt jobb (de få gånger det händer), får hjältestatus.

    Svara
  5. Svenne

     /  10/18/2015

    Samtidigt i Finland:

    Svara
  6. Svenne

     /  10/18/2015

    Nästa: Korpen?
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article21602878.ab

    Svara
  7. MiT

     /  10/18/2015

    Svara
  8. Malte

     /  10/18/2015

    Fyfan vad jag hatar de där jävla fettot och jättebebisen Daniel Swedin. Hen borde ägna sig åt att banta istället för att skriva sina infantila krönikor som han knappt tror på själv. Stackarn! Han måste ha blivit mobbad som liten.

    Svara
    • Hej

       /  10/18/2015

      Påminner om nivån i debatten.
      Nedsättande kommentarer om utseende etc leder
      inte till något positivt.
      Kritisera sak inte person.

      Svara
  9. Jan

     /  10/18/2015

    Lena Mellin värnar tiggeriet. Ett omistligt inslag i den svenska gatubilden enligt henne…
    http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article21604353.ab

    EDIT: Ändrade till Unvis.it /MiT

    Svara
    • jaha

       /  10/18/2015

      ”en del av gatubilden”

      Vad sjukt.

      Att tiggare från Rumänien och Bulgarien förvandlar gatubilden till en soptipp är kanske det minsta problemet. Det är möjligt att de inte alltid är ordningsstörande per definition – även om det finns undantag – men det vi ser är att de bygger upp parallella samhällen och ghetton och skapar en plattform för människohandel.

      ”Däremot kan de störa ens inre lugn eftersom de är ett tydligt och synligt bevis för att det finns en hjärtskärande fattigdom, även i vårt land. Visserligen importerat, men i alla fall.”

      Nej det enda som ”stör ens inre lugn” är den monumentala dumhet som knäppkärringar i media ger uttryck för.

      Svara
      • Olof

         /  10/18/2015

        Precis, de stör mig inte det minsta, jag ser dem inte längre. Enda gången jag tänkt ge något det var när en kvinna bad mig om mat för henne och hennes barn, men när vi traskat till den billiga affären i närheten påpekade hon att här fanns ju en bankomat så jag kunde ta ut pengar så hon kunde ‘handla’.

        Jag skulle kunna tänka mig att donera tomburkarna så de kan panta dem, men jag är rädd att de skulle tacka nej till 100kr för några minuters jobb, och _det_ skulle ‘störa mig’.

        Svara
        • jaha

           /  10/18/2015

          Du får väl panta tomburkarna först och ge dem pengarna. Lite service om jag får be.

          Svara
    • Alkoholister eller fulla tonåringar som står och urinerar eller ligger drängfulla på marken och spyr är också en del av gatubilden vid vissa datum och tider, men det innebär inte att de inte stör ordningen. Dock är tiggarna ÄNNU mer störande.

      Svara
  10. MiT

     /  10/18/2015

    Svara
    • Jan

       /  10/18/2015

      Det här barnet kan vara allt mellan 30 och 50. Skäggväxten är kraftig (trots att han är nyrakad), hårfästet högt och man anar gråa stänk på sidorna.

      Svara
    • havre@flarnstad

       /  10/18/2015

      Nä lägg av jag är utan ord. … Finns det någon som tror att den där är 14 kom igen, här måste fotografen/tidningen haft en baktanke.

      Tack för bilden GP den kommer cirkulera länge bland kritiker.

      Svara
    • Svenne

       /  10/18/2015

      Nämenvaf… 16 år??? Karln är ju minst 30…

      Svara
    • Kristian

       /  10/18/2015

      http://how-old.net/
      säger 33.

      Svara
      • QED

         /  10/18/2015

        how-old.net säger 36 år i mitt försök. 30 + definitivt.

        Svara
        • Kristian

           /  10/18/2015

          Se där!
          Lyckades du få det att ta bilden direkt från twitter? Var själv tvungen att ladda ner och ladda upp lokalt.

          Svara
          • QED

             /  10/18/2015

            Nej, laddade ner filen som jpeg. Kanske beror lite på bildformatet vilken den exakta åldern blir.

          • Kristian

             /  10/18/2015

            Intressant. ”du ser 15 år äldre ut i jpg.”

      • Gurra G i Just D blev 550 år i den appen. Just sayin’

        Svara
    • Erik den förste

       /  10/18/2015

      Jag trodde ärligt talat att det först var fejk så jag var tvungen att kolla upp det. Det är alltså äkta. Helt otroligt.
      http://m.gp.se/nyheter/reportage/1.2866002-ensam-i-nytt-land (unvis.it gjorde så att bilderna blev något förvrängda)

      Hur tänkte GP? De måste väl förstå att inte en jäkel kommer att tro att han är 16 år?

      ”Samtidigt kallas han till fler intervjuer på Migrationsverket. De ifrågasätter hans identitet och trots en resa till Afghanska ambassaden i Stockholm får han inget pass.”

      Jag undrar verkligen vad det är som Migrationsverket ifrågasätter…

      Svara
    • Svenne

       /  10/19/2015

      Tjänstefel!

      Svara
  11. Jan

     /  10/18/2015

    Carina Bergfeldt (Stora journalistpriset, sic) jämställer Sverigedemokraterna med Ku Klux Klan…
    http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/carinabergfeldt/article21600074.ab

    EDIT: Ändrade till Unvis.it /MiT

    Svara
  12. På vilket sätt har Daniel Swedin fel i sak?
    Se själv, flerfärgat på vitt: http://mipex.eu/rankning-sverige-bast-pa-integration

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  10/18/2015

      Som jag förstår kritkerna av det hela mäter rapporten vilka åtgärder vi tagit och dom är bäst vi gödslar pengar på integration och invandring men resultaten av det hela ligger i botten.

      Ungefär som att bygga världens finaste skola köpa dom bästa läromedlen anställa två lärare per elev men endå se bottenresultat i betygen.

      Allvarligt se dig omkring tycker du vi har en bra integration har du satt din fot i en förort av sämmre rykte en sen kväll. Om integration betyder att stoppa undan invandrare i förorterna och försörja dom på bidrag är vi nog världsbäst men om det betyder att arbeta och umgås normalt är vi det inte och då räknas inte att heja på pizzabagaren som umgås.

      Vänta tills lite mer sansade källor än Aftonbladet och Avpixlat tolkat den där rapporten.

      Svara
      • Invandringskritiker-kritisk

         /  10/19/2015

        Tycker att detta säger en hel del:
        ”Indexet bygger på 167 indikatorer fördelat på åtta kategorier.”.
        Finns inte så mycket att tolka där om Sverige låg på plats 1 av 78 år 2014.

        Svara
        • Invandringskritiker-kritisk

           /  10/19/2015

          F-låt: plats 1 av 38. MIPEX-poängen var 78.

          Svara
        • Grodan Boll

           /  10/19/2015

          Precis, MIPEX ger en väldigt tydlig bild.
          Sverige satsar i särklass mest resurser på integration.

          Hur väl det faller ut, hur integrerade invandrarna blir, tar indexet inte upp.

          Svara
    • Rikard

       /  10/18/2015

      Hej.
      MIPEX siffror är från 2012. De mäter inte om personen är självförsörjande. Inte heller räknar de bort ren arbetskraftsinvandring, alltså människor som har anställning med arbetsplatsen i Sverige. Jämför med OECD och SCB: http://www.scb.se/am0401/

      MIPEX har ungefär samma trovärdighet som Arena- och Sandvikenrapporterna: kreativ bokföring för att få önskat resultat, inte att få reda på sakernas tillstånd.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare
      Ps. Fö är definitionen av ‘i arbete’ grovt missvisande då den refererar till minst en timmes sysselsättning (kan vara annat än lönearbete) per vecka. Självförsörjnings- respektive sysselsättningsgrad samt nettokostnad och omfördelning av resurser är betydligt bättre mått på invandrings kostnad respektive lönsamhet. Joakim Ruist har välgjorda sammanställningar på sin blogg. Ds

      Svara
      • Siffrorna här är från 2014: http://mipex.eu/sweden.
        Sverige låg på plats 1 av 38 år 2014 och
        ”Indexet bygger på 167 indikatorer fördelat på åtta kategorier.”.
        Behövs det fler indikatorer eller kategorier än så?

        Vad baserar du detta på: ”MIPEX har ungefär samma trovärdighet som Arena- och Sandvikenrapporterna: kreativ bokföring för att få önskat resultat, inte att få reda på sakernas tillstånd.”?

        Tydligen duger det åt EU i allafall.
        Fast du kanske är av uppfattningen att allt som EU sysslar med är ”kreativ bokföring”?

        Svara
        • MiT

           /  10/19/2015

          Och ändå så är det bara drygt 50% (eller om det var 55%) som har sysselsättning/jobb efter 7-10 år i Sverige? Och då räknas skattefinansierad sysselsättning 1 timma i veckan som jobb i statistiken… Eller tycker du att integrationen funkar bra i t ex Rinkeby? Där man spottar efter dem som konverterat? Där man skriker att ”det här inte inte Sverige”? Är oskuldskontroller bra integration? Kasta dotter från balkong? Sedlighetspoliser/shariapoliser i vissa områden? Granater mot polisbilar? Granater i bostadsområden? Skottlossningar med automatkarbiner? Stenregn mot polisen? Militär skyddsutrustning för ambulanspersonal? Skola som rasar som ett blylod i mätningar? Brandbomber och stenkastning mot räddningstjänst efter att de ringt in falska larm? Brunnslock från bro mot poliser? Elda bilar? Elda skolor, det eldas på MINST en skola varje dag i Sverige? Ha bott i Sverige i 25 år och inte kunna prata svenska överhuvudtaget? Vara född i Sverige och prata så kass svenska att man borde skämmas?

          Hur mycket ska man fylla på med? Med allt detta ovan, hur har man mage att då säga att vi är bäst i världen på integration? För du vet likaväl som jag att det inte är Kasper, Jesper och Jonatan det handlar om. Inte om Ola Norrman eller Preben Dansk heller. Och inte Pekka från Finland.

          Du kan ha 1000 indikatorer, det hjälper inte om de inte används för att visa faktiskt verklighet. Det är skillnad på fiktiv verklighet och riktig verklighet. Om riktiga verkligheten säger att vi är totalt jävla skitkassa på integration så spelar det ingen roll vad indikatorerna säger, då är de dåligt valda indikatorer och inget annat. Och om de är så dåliga och används av EU så är det en skam! Och då är kategorierna som de ingår i också värdelösa. Om kartan och verkligheten inte matchar så är det ett VÄLDIGT DÅLIGT VAL att gå efter kartan.

          Det är precis som Rikard säger, kreataiv statistik.

          Svara
        • MiT

           /  10/19/2015

          ”Sverige är som många vet högst i världen på Migrant Integration Policy Index (”MIPEX”) index på integrationssatsningar, och har varit det länge. MIPEX är ett mått på hur mycket länder anstränger sig för att försöka integrera på integration och på rättigheter till invandrare, inte på hur bra det går. MIPEX själv beskriver: ”167 policy indicators have been developed to create a rich, multi-dimensional picture of migrants’ opportunities to participate in society. The index is a useful tool to evaluate and compare what governments are doing to promote the integration of migrants”

          Om integration mäts som utfall snarare än satsningar ser bilden mörkare ut. Inget land i OECD har exempelvis större klyfta i sysselsättning mellan invandrare och infödda än Sverige, som också är tredje sämst när det gäller gapet i skolresultat.

          Ett av vänsterns mer desperata argument är att försöka låtsas att rekord i integrationsåtgärder är synonymt med bäst integration i världen. Aftonbladet ledarsida skriver idag “vår integration är bäst i världen”. Att Sverige redan satsar mest på i integrationsåtgärder i världen och ändå har katastrofala utfall är i själva verket ett förödande resultat för de som tror att dagens problem kommer att lösas med mer integrationssatsningar. Flyktingströmmarna har överbelastad arbetsmarknaden och övriga samhällets integrationskapacitet. Det är en förklaring till att Sverige har sämst arbetsmarknadsintegration trots mest integrationssatsningar.

          Det är kanske rent filosofisk så att vänstern har svårt att förstå att statliga satsningar inte alltid garanterar framgångsrika utfall. Att svenska staten satsar mest på integration tolkas som bevis på att integration går bäst i Sverige, det är onödigt för vänstern att ens kolla upp om det faktiskt lyckas.”

          Taget härifrån:

          Svara
    • Icke-svensk

       /  10/18/2015

      ”Our INTEGRATION is best” – Daniel Swedin
      According to Mipex Sweden had the best integration POLICY.

      Svara
      • Var det något fel i sak där?

        Svara
        • Icke-svensk

           /  10/19/2015

          Picture this: you’ve invested a lot of time and money in building a proper house and you end up living in a dog house. it’s cold, wet and nothing really works.

          Do you really think things would get better by saying: ”Well it’s a good house, because I’ve spent so much money and energy in it.”

          Svara
    • MiT

       /  10/18/2015

      Eftersom de inte redovisar faktiskt resultat alls. Är det hur bra integrationen ser ut på pappret eller i verkligheten som gäller?

      ”Mipex, eller Migration Integration Policy Index, mäter bland annat språkundervisning, politiska rättigheter, familjeåterförening och formella möjligheter att ta sig in på arbetsmarknaden.”

      Inte ett enda ord om faktiskt resultat i verkligheten. Vem som helst kan skriva ihop ett papper med kriterier och sen jämföra men utan koppling till verklighet blir det ju ganska värdelöst.

      Svara
      • ”faktiskt resultat”? Vi behöver inte faktiska resultat, vi har nämligen Värdegrund!

        Svara
      • Fast här står det ju vad man har gjort: http://mipex.eu/sweden.
        När det gäller sysselsättningen skrivs: ”Overall employment rate barely affected by crisis and remains at 80%, one of the highest in developed world”.
        Lite oklart vad man menar med ”crisis” 2014.

        ”Country of net migration since: <1950s UN 2010 data in 2013
        % Non-EU citizens: 3.9% Eurostat 2013
        % Foreign-born: 15.4% Eurostat 2013
        % Non-EU of foreign-born: 66% Eurostat 2013
        % Non-EU university-educated: 32% Note: Adults aged 18-64, Eurostat 2013
        % from low or medium-developed (HDI) country: 68% Eurostat 2013"

        Svara
        • Mirko

           /  10/22/2015

          Polisens interna dokument låter avvikande i denna fråga.

          Svara
    • michael

       /  10/18/2015

      Ja det blir väl ungefär som att säga att ens båt flyter bäst eftersom man ägnar sig åt att ösa mest.

      Svara
    • Om jag fattat rätt efter snabb genomläsning mäter avsikten/möjligheten, inte resultat. T ex säger man att 80% arbetar vilket är lögn om man menade invandrare.

      Svara
      • Jag tror att man menar sysselsättningsgraden rent allmänt här och att den inte har påverkat landet som helhet i negativ riktning, trots ökad invandring:
        ”Overall employment rate barely affected by crisis and remains at 80%, one of the highest in developed world”.
        Just den meningen säger inte så mycket om integrationen.

        Svara
  13. havre@flarnstad

     /  10/18/2015

    Funderar angående S och deras siffror om man räknar bort invandrare eller lite grovt tar bort alla förorter av utanförskaps karaktär vad hamnar dom på då?

    Om S får säg 80% av alla invandrar röster hur mycket makt har dom när majoriteten av svenskarna lämnat. Visserligen är röstdeltagandet väsentligt lägre bland invandrare och speciellt i förorten och det finns såklart en liten grupp trogna som aldrig kommer lämna S hur illa det än blir men det borde gå att få fram en grov siffra på hur pass beroende dom är av invandrare för att ens klara sig på sikt efter den här cirkusen dom orsakat.

    Nu är ju långt ifrån alla invandrare muslimer eller ens troende men den dagen ett parti med inriktning på islam lanseras på stort kommer det bli ytterligare ett ras för S har dom själva ens tänkt på det eller tänker dom alls på mer än sig själva numera.

    Svara
  14. MiT

     /  10/18/2015

    Svara
    • Kristian

       /  10/18/2015

      ”Don’t date robots!”

      Svara
    • ”The Kodak Moment”

      Svara
      • Svenne

         /  10/18/2015

        Ja, en riktig fullträff:)
        De gillar varandra…

        Svara
    • QED

       /  10/18/2015

      Ser ut som början på en saga. Prins Fridolin hittas frusen och vilsen i skogen när han letar psykedeliska svampar. Häxan tar med honom hem.

      Svara
  15. MiT

     /  10/18/2015

    Svara
  16. MiT

     /  10/18/2015

    Svara
  17. MiT

     /  10/18/2015

    Läs alla svar hon får!

    Svara
    • Kristian

       /  10/18/2015

      ”Ekologisk sojalatten snart ett minne blott utan statsbidrag.”

      Svara
  18. MiT

     /  10/18/2015

    ”Oanständigt att Sverige ger notan till fattiga länder”

    ”Det är Sveriges riksdag och ingen annan som har bestämt att varje mottagen asylansökan automatiskt ska innebära 110.000 kronor mindre i bistånd till fattiga länder. Det är ett ansvar de inte kan komma ifrån. Nästa vecka uppdateras asylprognosen, om inte metoden ändras försvinner ytterligare miljarder från livsviktigt bistånd.”

    http://unvis.it/http://www.dn.se/debatt/oanstandigt-att-sverige-ger-notan-till-fattiga-lander/

    Svara
  19. Svenne

     /  10/18/2015

    Batra har mycket att bevisa:

    Svara
  20. MiT

     /  10/18/2015

    Svara
    • Kristian

       /  10/18/2015

      ”… tar sin utgångspunkt i Eva Lundgrens …”
      Tack, det räcker så.

      Svara
      • Olof

         /  10/18/2015

        Det blev faktiskt lite bättre med ett uns självinsikt om man orkade några meningar till till delen om Tanja Joelssons text.

        ‘Hon undrar vad det är för kunskap vi skapar när det finns stora glapp mellan ”våra levda akademiska verkligheter” och vår forskning?’

        Men naturligtvis konkretiseras senare den minst sagt underliga inställningen till forskning:

        ”Jag ser mig själv som en feministisk forskare, men jag kommer på mig själv med att allt oftare fundera över min egen räckvidd. Jag är inte alls övertygad om mina möjligheter till att förändra världen, än mindre göra den till en bättre plats. Och vem representerar jag egentligen? Vems värld gör jag bättre?”

        Tanja, det där ordet ‘forskning’ betyder inte det du tror det betyder. Ordet du letar efter är ‘propaganda’. Om du ‘representerar’ någon genom din forskning och använder den som ett ideologiskt verktyg så är det inte forskning du bedriver utan politik. Och på grund av att detta tycks vara ganska vanligt inom genus’vetenskapen’ så bör den inte heller betraktas som en akademisk disciplin. Och har du en ‘dröm om ett gemensamt språk’ så ta och gå framåt i utvecklingen till upplysningens nivå i alla fall, det finns en del att säga till fördel för empiriska studier och objektiv verklighet…

        Svara
  21. MiT

     /  10/18/2015

    Svara
  22. MiT

     /  10/18/2015

    Svara
  23. Grejen är ju att alla sjuklöverpartier så länge har viljat framställa sig så långt som möjligt från Sverigedemokraterna. Om SD inte funnits hade gränsen varit stängd för längesen, men nu är de rädda att kallas ”rasister” efter den retorik de själva skapat…

    Svara
    • Icke-svensk

       /  10/18/2015

      Det kommer vi aldrig veta. kanske har du rätt, kanske inte alls, kanske dels. Om jag har rätt finns det många svenskar som inte tycker om hur man gjorde under Andra Världskriget. I alla fall verkar det vara ett probleem i hela Europa, särskilt de ”germaniska” länder, att man inte ens vill jämföras med en särskilt tysk politiker.

      Svara
  24. MiT

     /  10/18/2015

    Svara
    • Rikard

       /  10/18/2015

      Hej.

      Fortfarande bättre än ‘Urcellen Ellen’ och ‘Ballongen spricker’…

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Svenne

       /  10/18/2015

      Säkert en storsäljare på Södermalm…

      Svara
    • Nu ska vi till och med betala för hjärntvätten..

      Svara
  25. AB

     /  10/18/2015

    Svara
    • Mattias Borg

       /  10/18/2015

      Skön parodi, ”all these video games are turning kids into libertarians” 😀

      Svara
  26. MiT

     /  10/18/2015

    Svara
  27. MiT

     /  10/18/2015

    Svara
  28. Även Jimmie Åkesson påstod i sitt sommartal att Sverige är bra på integration. Men empirin talar mot både honom och Swedin. Kom nån rapport under gångna veckan som tydligt bevisade motsatsen. Storstädernas förorter blir förvaringsplatser för ungdomar som går arbetslösa och bidragsberoende genom hela livet.

    Svara
  29. MiT

     /  10/18/2015

    Svara
    • Kristian

       /  10/18/2015

      Talade med en Brittisk polis en gång. När någon har etablerat ett ”mönster” av var mobilen befinner sig när, är det ganska lätt att övertyga en jury att någon med samma mobilspårsmönster är samma person.

      (Tycker inte om jury-systemet – bevisning skall bedömas av proffs – men det mesta är bättre än politiska tillsättningar som vi har i Sverige. Kan man tänka sig en liten liten skillnad mellan en MP-nämndeman och en SD-nämndeman? Inte bra.)

      Svara
  30. Karl

     /  10/18/2015

    Det gick åt pipan för hotell Sweden-World.
    Alla vet varför.

    Svara
  31. MiT

     /  10/18/2015

    ”Tyskland lämnar Schengen – inför gränskontroll”
    http://www.svd.se/tyskland-aterinfor-granskontroller

    Svara
  32. MiT

     /  10/18/2015

    ”stora delar av internet” är visst en som kallar sig Bomba Kolapan…

    Svara
  33. Svenne

     /  10/19/2015

    ‘Vad Far gör är rätt’:

    Svara
  34. Svenne

     /  10/19/2015

    Sverige behöver bistånd?

    Svara
  1. Bisarra oktober del 2 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: