Per twittrar del 2: Dont mention the nation!

I går handlade inlägget om när Per Gudmundson twittrade lite och de tunga argumenten mot hans tes strömmade in.

Tänkte mig en liten fortsättning för igår hade jag bara tunga argument direkt från hans twittertråd, idag tänkte jag ta några där han inte var taggad i tweetarna men det handlade om samma sak (nästan alla tror jag handlade om just hans tweet). Men det är samma typ av tunga argument…

per twittrar

per twittrar1

per twittrar2

per twittrar3

En av de ”usual suspects” i sådana här sammanhang dök givetvis upp.

per twittrar4

per twittrar5

Kolbjörn ”fästa vid skampålen” Guvallius måste såklart vara med

skampålen

Just det, han hade ju ”Sajtkoll” ett litet tag också.

per twittrar6

per twittrar7

Revoluanders ville man gärna ha med i drevet mot Utas för ett tag sedan. Man taggade honom ivrigt i tweetarna som skulle starta det. Det gör man ju inte utan anledning så att säga. Och han nappade… Kolbjörn ”fästa vid skampålen” Guvallius var flitig i det drevet också.

per twittrar8

per twittrar9

per twittrar10

Kolbjörn ”fästa vid skampålen” Guvallius igen.

per twittrar11

per twittrar12

per twittrar13

per twittrar14

per twittrar15

En fd? fackpamp.

per twittrar16

Hon var med inlägget i går också.

per twittrar17

Utlova och utlova, tror inte han sitter i en position att utlova någonting sådant alls.

per twittrar18

Kolbjörn ”fästa vid skampålen” Guvallius ännu en gång.

per twittrar19

Se där, lite om ålder och utseende…

per twittrar20

per twittrar21

per twittrar22

Utseende igen.

per twittrar26

per twittrar27

per twittrar28

Det är alltså ordet ”nationens” som är så farligt att de gör i byxorna… Att Sverige skulle gå under är inget att bry sig om, bara en petitess i sammanhanget. Dont mention the nation som Basil Fawlty skulle ha sagt.

per twittrar29

per twittrar30

per twittrar31

per twittrar32

Och alla var garanterade precis allt utan minsta kostnad? Allt betalades av skattebetalarna? Gratis sjukvård till alla oavsett? Tandvård? Skola? Bidrag? Pension? Det handlar ju inte om ATT befolkningen växer utan HUR det sker och till viket pris.

per twittrar33

Undrar hur många det bor hemma hos Anna?

per twittrar34

per twittrar35

per twittrar36

per twittrar37

Blohmé beskriver sig så här

Studentkamp med @VSF_Sverige, studentnytta med @SUstudentkar, och musiknörderi med @festivalrykten.

King’s Landing

Jag med honom bara för att han skrev studentkamp i sin bio.

klasskramp åker till thailand

Han är mycket för klasskamp, speciellt när den sköts från Thailand under julen…

per twittrar38

per twittrar39

Ännu en som tror att man kan jämföra USA och Sverige. Går det ens på en enda punkt?

per twittrar40

per twittrar41

Nästan allt verkar handla om fascism på något sätt för Joakim om man kollar hans tweetar om detta till andra. Den ovan är nog undantaget. Kan nästan tro att det är Arnstad som spakar.

per twittrar42

per twittrar43

Som ni ser så kryllade det av riktigt tunga argument mot Gudmundsons tes!

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

94 kommentarer

  1. Vad en sunt tänkande svensk anser om twittrarna ovan –
    går inte att säga offentligt längre –
    så långt ned har Sverige sjunkit –
    i fascistoceanen.

    Svara
  2. Bo

     /  11/10/2015

    Ovanstående ”godhetstwittrare” kommer inte ha en annan åsikt förrän invandringen drabbar de själva eller närstående hårt. Typ halverade bidrag/pensioner, vrålhöjda skatter, ingen assistans/hemhjälp till gamla mor osv. När direkt kausalitet uppstår, tydlig o rak, då först kommer störsts delen av det ”sovande folket” att reagera. Men då är det för länge sedan för sent att göra ngt.

    Svara
    • Rikard

       /  11/10/2015

      Hej.

      Tror tyvärr du har fel. Dessa är så genom-marinerade i sin förvirrade ideologi att vad än för negativa konsekvenser av förd politik (eller snarare ingen politik) som uppträder beror det på allt annat än just densamma. Kausalitet är de oförmögna att begripa vad det är, eftersom dessa människor är postmodernister i sin ontologi och verklighetsförståelse. Utvecklingspsykologiskt ligger de på en två- till fyraårings nivå, där allt fel är andras fel: ”Dumma stolen som slog min tå” typ.

      Trångboddhet och etniska enklaver/ghetton? Rasistiska svenskar och statens fel.
      Kriminalitet med etnisk-religiösa förtecken? Den fascistiska, icke-inklusiva staten Sveriges fel.
      Kvinnor som slängs nedför trappor och kastas ut från balkonger? Rasistisk tolkning.
      Sharia-polis? Rasism och svenskhetsnorm.
      Bibliotek som ‘ägs’ av slödder? Tysthetsnorm.
      Och så vidare.

      Tankeprocessen är snarlik ett ordspråk från MENA: ”Om det händer något är det judarnas fel – om det inte händer något är det judarnas fel”.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Senior

         /  11/10/2015

        Tyvärr, tror jag du har alldeles rätt.
        Jag har alltid undrat hur det sett ut när tex. romarriket och Sovjetunionen föll, hur det kunde fortgå in i det sista.
        Nu vet jag, det händer just nu i Sverige.

        Svara
      • Ivar L

         /  11/10/2015

        Och när offentliga bidrag dras in så de blir av med sina genuspilot-, kulturarbetare-, normkritikerinformatorsjobb så skyller de antagligen på den råa kapitalismen. När de blir rånade och det dröjer innan polisen kommer så skyller de på att alla poliser är fascister och sedan när de ligger som ett vårdpaket och läkaren tittar förbi 5 minuter varannan vecka så plockar de fram Gudmundsons tweet och tänker att allt var hans fel och att det allt var tur att de själva kämpade mot fascisterna för annars hade det varit ännu värre.

        Svara
  3. Two Different Shoes On

     /  11/10/2015

    Small dogs bark is worth than there bite

    Svara
  4. Makteliten vill inte att du ska veta detta.
    Vänligen, kopiera och sprid innan det tas bort från YT;

    Svara
    • Ivar L

       /  11/10/2015

      Den filmen tar extremt tydlig ställning men som motvikt till allt som presenteras som tar ställning åt andra hållet kan den ändå vara värd att se. Med kritiska ögon.

      Svara
  5. michael

     /  11/10/2015

    Ja att nationer gått under förut har självklart aldrig hänt enligt dessa historierevisionister.

    Svara
  6. Motkraft

     /  11/10/2015

    Det krävs rätt mycket förnekelse för att tro att 500 000 nya invånare om året är hanterabart av an nation med 3 miljoner förvärvsarbetare.

    Och som någon påpekade, de bemöter inte det de ser som struntprat med fakta. Om nu Sarkastiska Scully tycker Gudmundson inte kan räkna så borde väl Scully upplysa oss alla var Gudmundson räknar fel någonstans?

    Svara
  7. MiT

     /  11/10/2015

    Svara
  8. MiT

     /  11/10/2015

    Svara
    • Olof

       /  11/10/2015

      Även Viktor tycks behöva lite stödundervisning i matematik. Eller kommer han bara inte ihåg valresultatet? För en konstellation villig att ta tag i dagens situation är det inte alls speciellt svårt att bilda ett stabilt riksdagsunderlag för en borgerlig regering.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/10/2015

        Värst av allt är att han dessutom verkar behöva stödundervisning i juridik fast han, förmodar jag, är advokat eller i vart fall jurist.

        Men han tittar på hur alla andra (pk-iter) gör och gör likadant. Det nya nu efter M:s utspel är att allt M föreslagit (snott från SD) är antingen:
        A. Omöjligt juridiskt p.g.a. konventioner.
        B. Omöjligt för att polisen får för mycket att göra.

        Om det sedan stämmer eler ej spelar ingen roll, bara alla säger samma sak blir det sant.

        Svara
        • Olof

           /  11/10/2015

          ”Jag kan det här, jag är jurist!” 😉

          Det är fascinerande att se hur de slingrar sig. De praktiska och juridiska problemen är inte speciellt svåra att hantera.

          För A: vi behöver inte hindra människor att söka asyl i Sverige, vi behöver bara kräva att de skall visa att de registrerat sig i landet de ankommer från eller tidigare EU land, sedan är de välkomna att söka asyl i Sverige. Naturligtvis kommer det att innebära att de återbördas till ankomstlandet för asylbehandling om de inte har andra giltiga skäl att söka i just Sverige. Vilket i sin tur kommer att göra at transitlanden kommer att skicka en kaskad av motsvarande krav via sina gränser tills Dublinförordningen upprätthålls igen. Vilket i sin tur innebär att strömmen drastiskt kommer att minska.

          För B: Det är inte svårare än att göra som vi gjort med flygen. Inför transportörsansvar. Om bolaget som sköter transporten över gränsen får betala för repatriering kommer de snabbt att ordna en effektiv kontroll av att passagerare har rätt dokumentation innan de får stiga på. Det kommer snabbt att i praktiken stoppa all ankomst via färjor eller tåg i södra Sverige.

          Svara
    • Emanuel E

       /  11/10/2015

      Den där Banke måste vara en av de mest korkade människorna jag någonsin sett

      Svara
    • havre@flarnstad

       /  11/10/2015

      Hanif slaktar med faktisk kunskap det är pinsamt att se hur den här Banke inte bara kan säga -ok ja hade fel.

      Kan absolut tänka mig Hanif på en hög post eftersim han är så mycket mer verklighetsförankrad än Reinfeldt eller AKB någonsin varit. Ge han en chans på ministerpost se om han fortsätter vara frispråkig och M lär öka några% .

      Skiter i övrigt fullständigt i vartifrån han kommer för här har vi ett bra exempel på hur invandrare kan assimilera sig och göra mer gott för landet än vissa miljöpartister som fötts här i sjuttioåtta nedstigande generationer.

      Svara
    • Rikard

       /  11/10/2015

      Hej.

      Heja Hanif! (Sorgligt nog verkar hans egen sajt ligga nere.) Som ungdomarna säger: ägd! Mannen Hanif ‘diskuterar’ med verkar inte kunna skilja EKMR från FNs DoMR, eller sin egen gluteus maximus.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/11/2015

      Ska man gå efter de ”debattartiklar” Banke skrivit i t.ex. metro, så handhar han asylärenden. Hans inkomst står med andra ord i direkt paritet till flyktinginflödet i landet.

      Han är inte dum, han är självisk.

      Svara
  9. Ivar L

     /  11/10/2015

    Nästan mest festligt med de som antyder att Gudmundsons prognos grundar sig i dåliga mattekunskaper. Jag skulle vilja se en enda av de som säger detta göra en rimlig matematisk analys över vad 5 miljoner mellanösternimmigranter på ett decennium skulle medföra för bostadsmarknad, ekonomi, kriminalitet, kommunalskatten, undervisningssystemet e.t.c. Reaktionen på Gudmundson är egentligen fasansfull i sin tydlighet. Detta är människor som faktiskt inte har begrepp om någonting. Det är viktigare att diskutera (eller snarare förbjuda) ordet ”nation” än att försöka analysera reella konsekvenser. Det är precis samma slags människor som i Sovjet försökte vända floder och därmed ödelade Aralsjön. Denna totala ideologiska blindhet och oförmåga att se orsak och verkan är i grund och botten postmodernismen i sin mest avskyvärda form.

    Svara
    • Rikard

       /  11/10/2015

      Hej.

      Alternativt/kompletterande kan man se det som Lysenkoismens återkomst.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  10. MiT

     /  11/10/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  11/10/2015

      Äntligen ännu ett normkritiskt konstprojekt ! Det har jag verkligen saknat…

      Svara
    • Olof

       /  11/10/2015

      Uhhh… va? …va?… va? Ehh… aj… nej, tror inte Alvedon hjälper mot vad den texten gjorde med min hjärna.

      För det första. En familj med en muslim, en asiat och barn av olika hudfärg skulle absolut inte vara något problem i rätt kontext. Jag har inte den minsta svårighet att tänka mig att t.ex Riddick, om han vore en familjefar, skulle ha exakt den typen av familj.

      För det andra. Två biologiska syskon med helt olika hudfärg skulle gå bra om det fanns en rimlig förklaring. Albino, delvis olika föräldrar, etc. Men bland homo sapiens, helt utan anledning? Nej, på grund av att ‘normen’ råkar vara att det är så genetik fungerar. Testa adoption, det funkar i en sådan storyline, om hudfärgen är så viktig…

      För det tredje… det smärtar att behöva förklara det här, men… muslim är inte en hudfärg. En asiat och en muslim kan mycket väl få barn med rimlig chans att passera som svart eller vit, beroende på muslimens hudfärg.

      Man får hoppas att det var journalistens bristfälliga kompetens som sken igenom, annars får jag nog säga att det här var en ny ‘low’ i Svenskt kulturliv…

      Svara
    • MISSA INTE DETTA
      http://samtiden.nu/21763/vansterkritik-av-multikulturalismen/

      Intressant om Universitetsvärlden!

      Svara
      • Ivar L

         /  11/10/2015

        Kul med kritik från vänster och att det uppmärksammans i SD-kretsar men recensionen var rätt kass. Samtiden är en ganska kass nättidning.

        Svara
    • Ivar L

       /  11/10/2015

      Visst är det kul?
      Vi fyller våra filmarkiv med filmer som ingen vill se.

      Dessutom tror jag de har fel. Man skulle mycket väl kunna tänka sig en sciencefictionfilm där samma föräldrar födde barn med olika hudfärg, men då krävs det naturligtvis att man, som skickliga filmmakare i genren gör, bygger upp ett scenario som gör att det känns trovärdigt. Plus att et på något sätt är väsentligt för filmens intrig.

      Det är där problemet ligger. De här pengarna går till nollor som inte kan göra film och som tror att de kan skapa något intressant bara genom att byta hudfärg lite hit och dit, kalla mamman för Bengt o.s.v.

      Svara
    • E.S

       /  11/10/2015

      Snacka om otur när man tänker! Fantastiskt!!!
      Mr Karim blandar ihop religion och etnicitet och missar att stora delar av asiens invånare faktiskt är muslimer.
      Tror någon har (Bella Karim) har lite förutfattade meningar hur en muslim ser ut och vad en Asiat tror på. Eller var det tvärt om?

      Om man misslyckas så kapitalt med att presentera en idé kan inte slutprodukten (filmen) bli ngt vidare. Och hur fn ser en Asiat ut? Kines/ Japan/ Indisk/ Bangladesh/ Turkisk (gräns går vid ankara) eller Israel (ligger väl i Asien trotts deras deltagande i Eurovision. Eller kanske en från Afghanistan- Varför inte?

      Tror Mr Karim tänkte- ”Gul och Brun”.
      Vem är rasist när man inte ens kan tänka i raka spår?

      Svara
    • Frogfish

       /  11/10/2015

      Man, va f*n….. Finns det inga gränser?

      ”– Kan vi ha en familj där pappan är muslim, mamman är asiat, ena barnet är svart och det andra barnet är vitt.”

      Om det är en asiatisk muslim skulle jag bli väldigt förvånad om barnen var svarta och vita. Men det kanske är alldeles för patriarkalt att tänka att det nog är den svartvita brevbäraren som varit framme…….

      Svara
    • Anders

       /  11/10/2015

      ”-Kan vi ha en familj där pappa är muslim och mamma asiat…?”
      Ok, där kan man sluta läsa. För det första ÄR de flesta muslimer asiater. Mellanöstern tillhör Asien, och även om man med ”asiat” endast menar folk från östra Asien, är Indonesien det land det bor flest muslimer. Muslim är inte en etnicitet eller beroende av land, utan en religion. En ståndpunkt. Blandar man ihop det så där i en officiell text har man inte fattat något.
      – Kan vi ha en familj där pappa är borgerlig och mamman är norsk…?

      Svara
      • Rikard

         /  11/10/2015

        Hej.

        ”Det var en gång en norsk, en muslim och en Bellman…”

        Fast jag tror att allt fler börjar bli varse vänsterns rasbiologi och rasism, och äcklas av den.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • Jag vill ha en film om en muslim, som råkar vara asiat, transsexuell MTF lesbisk OCH handikappad. Och givetvis har burka, men samtidigt är en öppensinnad person. Snälla få det hända, för att det skulle roa mig extremt mycket och jag skulle se den filmen om och om igen och jag skämtar inte! Extremt kommersiell film skulle jag säga (kanske på alla fel sätt).

      Svara
  11. Svenne

     /  11/10/2015

    Sverige i frysen:

    Svara
  12. Pelle2

     /  11/10/2015

    Ja, jag undrar verkligen hur dessa människor tänker ?
    Alla utom regeringen är rasister och fascister när dom påtalar det ohållbara i dagens invandringssituation. Både Morgan Johansson och Magdalena Andersson har sagt samma sak men i mildare ordalag och då är det ingen som smetar Sd och fascism på dom för dom tillhör den goda och fina vänstern.
    Efterlyser också fortfarande ett svar från godhetsapostlarna på hur dom skall lösa bostadsbristen,arbetsbristen,belastning på skola,sjukvård,polis,migrationsverket med flera
    om vi låter dagens inflöde av flyktingar fortsätta ?
    Dom hänvisar också till avtal om mänskliga rättigheter och annat som ett hinder för oss att stoppa inflödet. Dels skulle jag vilja veta exakt vilka avtal de pratar om och dels skulle jag vilja veta om alla länder som flyktingarna har passerat på vägen mot Sverige bryter mot dessa lagar eller tolkar dom annorlunda ?
    Om dom tolkar dom annorlunda, varför kan vi inte göra detsamma ? Om dom bryter mot avtal och lagar, varför tvingar vi inte dom att ta tillbaka de flyktingar som har passerat de länderna med hänvisning till lagar och avtal ?

    Svara
    • Svenne

       /  11/10/2015

      Skogkär om ‘cherry picking’:

      Svara
    • TradeMark

       /  11/11/2015

      ”Efterlyser också fortfarande ett svar från godhetsapostlarna på hur dom skall lösa bostadsbristen,arbetsbristen,belastning på skola,sjukvård,polis,migrationsverket med flera
      om vi låter dagens inflöde av flyktingar fortsätta ?”

      Det svaret har dom ju inte ens med dagens siffror,så att vänta på ett svar om/när siffrorna stiger…håll inte andan

      Svara
      • Pelle2

         /  11/11/2015

        Nej,det är väl mest en retorisk fråga för jag kommer inte få något svar. Dom vet att dom inte har någon lösning på problemet så då gäller det att smutskasta dom som har det..

        Svara
  13. MiT

     /  11/10/2015

    Svara
    • Ivar L

       /  11/10/2015

      Fast där blev han väl svaret skyldig Richard? Han kunde inte konkretisera med ett enda exempel. Några borde väl gå att uppbringa?
      Eller var det någon tweet jag missade?
      Problemet är kanske att det sällan sägs rent ut, utan istället är underförstått att det är pluspoäng med könsöverskridande uttryck. Hurra om pojke har kjol, blä om han gillar bilar och lego typ.

      Svara
  14. Jan

     /  11/10/2015

    Nå, egenintresset ljuger aldrig. ”De goda” på twitter, Lars Lindström och andra, tänker ju på sig själva, sin familj och sina barn i första hand. Först en dyr bostadsrätt, gärna på Söder, ett fint akademikeryrke, rätt skolor och kamrater åt barnen, försäkringar upp över öronen, ett par årslöner på banken, firmabil, strandnära sommarstuga, Thailand-New York-Åre årligen!, dyra restaurangbesök, märkeskläder, med mera, med mera. Sedan välgörenheten och den förmenta godheten att skriva de mindre försigkomna på näsan med! Då är klassresan fulländad!

    Svara
    • Ivar L

       /  11/10/2015

      I många fall är ju dessutom välgörenhet (t.ex. Schyffert på en gala) en enda stor jobbsökarannons. Det ser ut som att de är goda och håller på med välgörenhet men egentligen är det ett sätt att hålla sig framme och boosta karriären. Det är så välgörenhet alltid fungerat. Kolla t.ex. USA. Välgörenhetsarbete är en plattform för karriärbygge. Bojkotta alla välgörenhetsgalor!

      Svara
  15. Haha. Vänsterfolk anmäler sd’s flygblad för hets mot folkgrupp, folkgruppen skulle då vara det svenska folket. Men de kanske ska uppdatera sig själva lite eftersom det är, på grund av deras egna politiska sympatisörer i maktställning som så fint gjort att svenskar inte räknas som folkgrupp.

    Svara
  16. Svenne

     /  11/10/2015

    OT: Nalin Pekgul: ”Hatet mot judar gror i Tensta”
    http://unvis.it/www.expressen.se/kultur/toppnyheter-/nalin-pekgul-hatet-mot-judar-gror-i-tensta/

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/11/2015

      Jepp.
      De första att reagera är de som flytt skiten tidigare.

      Svara
  17. Jan

     /  11/10/2015

    Precis så här insiktslös måste man nog vara för att bli politisk chefredaktör på Aftonbladet:
    http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinpettersson/article21732275.ab

    EDIT: Ändrade till unvis.it-länk

    Svara
    • Ivar L

       /  11/10/2015

      En text full av ord om åtgärder som inte kommer att gå att genomföras och som om de ändå genomfördes inte skulle lösa några reella problem. Bristande matematisk insikt återigen, varje gång.

      Svara
  18. MiT

     /  11/10/2015

    Svara
  19. MiT

     /  11/10/2015

    ”Det var under måndagskvällen som polisen fick larm om ett knivbråk på ett utslussningsboende för ensamkommande flyktingbarn i Alingsås”

    Utslussningsboende för ensamkommande BARN alltså

    ”Samtliga boende, ett tiotal personer, förhördes under måndagskvällen och polisen tror att det är en gärningsman som bor på boendet som utfört knivattacken.
    Fyra av dem som togs in till förhör har nu anhållits för grov misshandel, en 17-åring, en 27-åring och två 19-åringar.”

    Så på ett utslussningsboende för ensamkommande BARN hittar man två 19-åringar och en 27-åring. Minst de alltså, hur många fler vet vi ju inte…

    https://archive.is/nz9pN

    Svara
    • morpheus

       /  11/10/2015

      Det står ju faktiskt här att det var andra som kom till boendet i samband med bråket. Det lär vara dessa som är de överåriga.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/10/2015

        Och då uppstår nästa fråga, vad är det för mystiska personer som dessa BARN ensamma i främmande land träffar? Det finns så mycket att dra ut i ljuset i hela denna verksamhet.

        Ett annat citat från artikeln:
        ”Men där det hände är det utslussningslägenheter där de ska träna innan de skaffar eget.”
        Barnen skall flytta hemifrån. Undrar hur många procent av barnen som redan ganska snart är redo att flytta hemifrån? En svensk flyttar hemifrån någonstans i 22-årsåldern i snitt. Fast de får naturligtvis ingen ”utslussningslägenhet” då skulle de kanske flyta några år tidigare precis som dessa barn.

        Svara
  20. MiT

     /  11/10/2015

    Svara
  21. MiT

     /  11/10/2015

    Svara
  22. Motkraft

     /  11/10/2015

    Vilken stolle!

    http://na.se/asikt/ledare/1.3240846-det-ar-tur-for-akesson-att-han-inte-saljer-tandkram

    Mina kommentarer till Lars Strömans ledare

    – Så du vill bygga din prognos på en önskan av Migrationsverket att det bara blir 170 000 nästa år, trots att det bevisligen ett bra tag nu kommit 1500 om dagen?

    – Ja, kommunerna bara gnäller, det finns massor av pengar och resurser om bara vill! (ironisk)

    – Ja, det är oroligt i Afganistan liksom många andra platser i världen

    – Ensamkommande, ”81 procent av dem som fick bifall bedömdes antingen som konventionsflyktingar eller ha andra skyddsskäl”, du inser att ”utredningen” är att fråga den ensamkommande? Det finns ingen möjlighet att utreda om sant eller inte, speciellt inte nu när så många ärenden

    – Och ”Under perioden januari till den 25 oktober avgjordes 45 710 ärenden av Migrationsverket. Av dem som fick bifall (26 011) ansågs 95 procent vara konventionsflyktingar eller ha andra skyddsskäl”, är samma svar. Utredningen är redan tidigare enligt polisen helt undermålig, hur tror du det är nu?!

    Fast visst är det ett humanitärt projekt att företrädesvis ge unga män en bättre framtid. Men problemet är att journalister och politiker förlorat verklighetsuppfattningen och går 100% på känslor.

    Svara
  23. MiT

     /  11/10/2015

    Svara
  24. MiT

     /  11/10/2015

    ”Lars Åberg: Hur många muslimer ska det gå på en ateist?”
    http://www.gp.se/kulturnoje/1.2890720-lars-aberg-hur-manga-muslimer-ska-det-ga-pa-en-ateist-

    Svara
    • Ivar L

       /  11/10/2015

      ”I Sveriges Televisions senast uppdaterade mångfaldspolicy står det att företaget välkomnar olikheter vad gäller ålder, kön, könsidentitet, etnicitet, religion och sexuell orientering. Däremot nämns inte åsiktsbredd och bakgrundskunskap.”

      Say no more.
      Kompetens är av intet värde. Den som tror att det i längden inte drabbar verksamheten negativt är helt dum i huvudet. Att anställa gaphalsar från twitter som skriker ”jag är svart – jag är diskriminerad”, ”jag är ung kvinna – jag är diskriminerad” via rättviseförmedlingen kommer nog att bli en ganska kort historia om det görs i stor skala. Alla med talang kommer att vara long gone ganska snabbt.

      Svara
      • En annan Fredrik

         /  11/10/2015

        Bakgrundskunskap nämns faktiskt. Lindström citerar: ”rekrytera fler reportrar med en bakgrund som bär andra erfarenheter än den traditionella journalistens”. Det är alltså en fördel om man inte har arbetserfarenhet från eller utbildning för det jobb man ska göra! För att få jobb på SVT är det inte en karriärväg att gå journalistutbildning eller jobba inom media? Eller?
        Om det vore så väl att kompetens är av intet värde – kompetens är en belastning.

        Svara
  25. Anders

     /  11/10/2015

    Visst är det lite gulligt när någon utan ironi fortfarande använder ordet ”reaktionär”. En doft av brun-orangea tapeter, vänsterkollektiv och Vino Tinto.

    Svara
  26. MiT

     /  11/10/2015

    Svara
    • Ivar L

       /  11/10/2015

      Kalla in Lorentz Tovatt, det här går inte för sig.
      ”Besvärligt” kan han få säga, Löfven, ”en möjlighet” vore mer ännu bättre.

      Förresten, ”få en lösning”? Av vem. SD?
      Inte av EU i vart fall.

      Svara
    • ””Vi får hoppas att det finns ett momentum nu. Att de här stormakterna i regionen förstår att vi måste få en lösning annars blir det en katastrof”, sa Stefan Löfven och lovade att driva frågan i EU.”

      Katastrof för Sverige, ja. Men resten av EU funkar uppenbarligen inte som vi.

      ”Käbbel”, som en viss stassminister sa.

      Svara
    • robert

       /  11/10/2015

      Från liveuppdateringen längre ned på sidan:
      ”Stefan Löfven kommer att driva att Turkiet inte finns på listan över säkra länder.”

      Fundera på det ett tag. Ett land som tiotusentals svenskar turistar i varje år. Sverige kommer nu att blocka att sända tillbaka lycksökarna till turkiet, vilket många av dom har använt som avstamp mot deras färd mot sverige.
      Och med naiv svensk logik kan man då resonera att om turkiet där majsan och benny var på semester förra månaden inte går att sända tillbaka folk till hur ska det då vara i Afganistan/Irak/Iran/marocco/somalia/eritrea osv osv osv osv.
      Återigen står vi och pissar i vår egen säng utan en tanke på att vi snart ska sova där…

      Svara
      • Ivar L

         /  11/10/2015

        OK, så Löfven vill
        1. Be EU om hjälp att minska immigrationen.
        2. Återigen läxa upp EU om att inte göra vad som är rimligt för att minska immigrationen.
        Kommer nog att gå bra.

        Vissa delar av Turkiet är säkerligen farliga men inte hela Turkiet.

        Svara
  27. MiT

     /  11/10/2015

    https://archive.is/CfIOS

    Svara
    • Anders

       /  11/11/2015

      Vad är väl ett EM-kval när det finns damfotboll?
      F ö håller jag på Danmark! Vi er røde, vi er hvide…

      Svara
  28. MiT

     /  11/10/2015

    Det här, visst är det bra att det lyfts upp men att påstå att ingen reagerar? VI är ganska många som reagerat mot idiotin under ganska lång tid, även den som sker på SR!

    Svara
    • Nykteroklok

       /  11/10/2015

      Om indelningarna är omedvetna, hur kommer det sig att just Axel är medveten om dem? Om strukturer är nedbäddade och förgivettagna, hur blev de i så fall upptäckta?

      Eller varför inte, på samma tema:
      Seher Yilmaz sa i Aktuellt för en tid sedan att överrepresentationen av män på ledande positioner i samhället påverkar vår bild av vem som uppfattas som kompetent (nånting i den stilen). Men Seher lever ju i samma ”patriarkala” samhälle som jag, och utsätts alltså för samma påverkan som jag. Hur kommer det sig då att hon, trots mängden män på högsta pinnhålen, ändå är övertygad om just kvinnors höga kompetens?

      Eller varför inte, Allmänhetens pressombudsmans oro för att avslöjandet av etnicitet i fallet med IKEA-mördaren kan bidra till fördomar mot, i det här fallet, eritreaner. Men är det någon som tror att han själv blev mer fördomsfull mot dessa på grund av publiceringarna?

      Man ser strukturer överallt, men själv är man lyckligt opåverkad av dem.

      Svara
      • Senior

         /  11/10/2015

        ”Om indelningarna är omedvetna, hur kommer det sig att just Axel är medveten om dem? Om strukturer är nedbäddade och förgivettagna, hur blev de i så fall upptäckta?”

        Det kan jag svara på, det är för att de själva likt pastorn eller sektledaren skådat ljuset.
        Detta är en religion, inget annat.

        Svara
        • Ivar L

           /  11/10/2015

          Reigion sa Bull.
          Därför är alla diskussioner egentligen meningslösa.
          Låt dem förstöra SR och SVT.
          Det kanske bara är bra i slutändan.

          Svara
    • Darwin och Linné skapade väl inga arter? Linné beskrev arterna och delade in dem i släkten/familjer. Darwin formulerade en teori om hur de uppstått

      Svara
      • Rikard

         /  11/10/2015

        Hej.

        Linné, Darwin och flera andra ‘skapade’ arterna i sådan mån att de med vetenskaplig metod arbetade fram ett universellt och modifierbart klassificeringssystem baserat på observerbar empiri. Ett exempel på en struktur.

        Människor som denne AKEH förstår inte detta. för dem är det så att eftersom en människa skapade ett system så är systemet ett uttryck för maktutövning och tillika arbiträrt (i betydelsen ‘godtyckligt’, [inte betydelsen ‘av auktoritet förklarad sanning/domslut’] fö ett av deras favoritord), och saknar därmed inneboende värde. för alla former av postmodernister är endast upplevelser (i enlighet med ideologin) sanna, och upplevelser mot ideologin bygger på felaktiga ur maktbegär sprungna tolkningar.

        Psykologiskt sett är det frågan om dessa människor inte borde betraktas som att de semimedvetet regredierar till den prepubertala revoltens längtan efter infantilisering och ansvarsfrihet. De sitter fast i det lilla barnets skapande av identitet som definierad i opposition mot andra, och utvecklas inte till att definiera sig jämfört med andra, troligen då de har starka osäkerhets- och mindervärdeskomplex vilka gör att de söker sig till idéer som bekräftar detta samtidigt som de uppmuntrar till frälsar- och superioritetskomplex. Därav deras aggression mot fakta och data: dessa skapar kognitiv dissonans och individen blir varse sin rationalisering.

        Så ser i alla fall min analys ut, men jag är blott en lekman, och har inga forskningsdata, så ta det för vad det är värt: vuxet, som en annan människas åsikt att begrunda, eller postmodernt, som en absolut sanning eftersom det är en upplevelse. 🙂

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  29. MiT

     /  11/10/2015

    Svara
    • Han har tjocka mobiltummar eller knäpp autocorrect. Det skulle nog stått:
      ”Vi ska prata med Mr Brown (Minister for Infrastructure, Investment & Cities) och jag sa välkommen till Sverige. ”

      Svara
    • Jan

       /  11/10/2015

      Shekarabi skrev 0,7 på högskoleprovet så vi ska nog inte ha alltför höga förväntningar. Kanske att det var Rättviseförmedlingen som föreslog honom som statsråd? Nåväl, 160 000 kronor i månaden är en bra lön för en lågpresterare som statsrådet Shekarabi. Hur många andra underbegåvade kan skryta med en sådan lön?

      Svara
      • Tired-of-Absurdistan

         /  11/11/2015

        Han är väl illegal flykting också? Rökte holk hemma hos batiktanter när SFI pågick troligen.

        Svara
      • Kvoterings jobb…. Sossarna kan det här med att tatillvara inkompetens

        Svara
  30. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Pappa Socialdemokraterna fungerade förr som ett rättvisande finger. När alla andra blev snurriga så var de såpass starka att de kunde sätta ned foten och rikta landet i en någorlunda rätt riktning. Nu när de har blivit svaga så kan de inte det, och därför kan helt plötsligt ett extremt smalt intresseparti som Miljöpartiet härja fritt.

    Sverige är rätt snurrigt just nu. En bra statsminister hade satt ned foten, försökt rikta det hela i rätt riktning och struntat i vad media och andra sagt.

    Men vi har ju Löfven…

    Svara
    • michael

       /  11/11/2015

      Problemet med socialdemokraterna idag är att det är två rörelser som gått all in postmodernism feminism och antirasism som styr partiet,att förvänta sig att partiet ska ta förnuftiga beslut är som att låta en schizofren med paranoida vanföreställningar beskriva verkligheten och sedan fatta sina s.k förnuftiga beslut efter det.

      Svara
  31. MiT

     /  11/10/2015

    Svara
  32. Svenne

     /  11/10/2015

    Dick Erixon om Moderaternas omsvängning:
    http://erixon.com/blogg/2015/11/ingen-mansklig-rattighet-att-resa-till-sverige/
    ”Vad Sverige behöver nu är inte mer hämningslös idealism och världsfrånvänd utopism utan saklig realism. Annars kommer det här att gå riktigt illa.”

    Svara
  33. Ivar L

     /  11/10/2015

    Vad tror vi krigsrubriker i Aftonbladet?
    Not.
    Så fruktansvärt djälva vidrigt:
    http://www.friatider.se/spottade-offret-i-ansiktet-efter-dubbelv-ldt-kten

    Svara
  34. Jan

     /  11/10/2015

    Här är ett konkret tips: Skriv under dödsmördarnazisternas (SD) upprop om folkomröstning även om du har röstat på Moderaterna eller sossarna i hela ditt liv. Nu måste vi göra skillnad innan regeringen sänker Sverige för gott. Lita inte på statsministern, ”bästa och smartaste tjejgänget” eller DN. Lyssna till ditt eget hjärta, inte Reinfeldts eller Jämtins.

    Vill du att Sverige ska bli ett Syrien II? Lita på regeringen och gör ingenting…

    Svara
  35. MiT

     /  11/10/2015

    Svara
    • Jan

       /  11/10/2015

      Så har vi då äntligen hittat sysselsättning åt alla invandrare. Snacka om snabbspår. De blir anställda av den industri de själva håller igång! Sveriges största industri: Flyktingmottagningen! Glöm Saab och Ericson – nu är det flyktingbranschen som sväller.

      Svara
  36. Jan

     /  11/11/2015

    För övrigt så verkar regeringens politik just nu stavas gsg – går det så går det. Ett önsketänkande om att allt nog ska ordna sig till slut i alla fall. Vill vi ha en sådan regering? Vad ska vi med den till?

    Svara
  37. Svenne

     /  11/11/2015

    Fnord hoppas på tillnyktring i rikspolitiken:

    ”Frågan är inte om Moderaternas förslag blir verklighet, utan när. Ju längre Löfven väntar, desto dyrare kommer emellertid hans handfallenhet och totala brist på regeringsduglighet kosta Sverige.”

    Svara
  38. Svenne

     /  11/11/2015

    Nånting för Södermalm? Den antifascistiska skyddsmuren…

    Svara
  39. MiT

     /  11/11/2015

    Svara
  40. TradeMark

     /  11/11/2015

    Vad är problemet,han gör ett räkneexempel på dagens siffror och slår ut det på framtiden och får en ca siffra,den informationen KAN ju såklart komma att ändras på grund av massor av tänkbara faktorer,En av dessa är att det tar slut på båtar en annan är att USA säger kom till oss så hjälper vi er,Sannolikheten för något av de tänkbara faktorerna är liten.
    Oavsett,Gudmundsson utgår från dagens faktiska siffra och slår ut det på en generation. Att Nationen skulle vara på väg mot undergång för det tror jag inte på dock.
    Jämförelse Amerikanska urinnevånare(indianer) lät sitt land tas över av andra människor,Nationen finns och existerar fortfarande om än i andra former.
    Det jag vill nå fram till med den liknelsen är:
    Om man argumenterar med Leftister (extremvänster) så kommer de aldrig hålla sig till sak så då kan man lika gärna gå på samma diskussionsregler och fråga dom
    ”tycker du det var rätt som hände i USA med deras urinnevånare?”
    Svaret blir Förmodligen Nej. Varpå följdfrågan är naturlig,Varför tycker du att det är rätt när det händer i Sverige då ?

    Och Jag avskyr att behöva jämföra allt med USA hela tiden.Men det är ju dit alla andra drar Om alla andra spelar spelet på ett fult sätt så kommer man aldrig att vinna på att spela rent, om man nu måste spela alls.

    Svara
  1. Lite blandat från 2015 del 5 | WTF?
  2. November 2015 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: