Det kostar att ligga på topp…

Det kostar att ligga på topp och vara en humanitär stormakt. Många får göra uppoffringar, till exempel skattebetalarna

massanställningar

För det kostar ju att ligga på topp! Kolla siffrorna, 1 anställd per ”barn” alltså. Och de ska öka antalet nyanställda ännu mer. Vilken förskola som helst skulle nog jubla läpparna av sig om de kunde göra så.

Då kan det vara intressant att läsa det här också om hur många arbetares HELA löneskatt som går åt bara till de ensamkommande som ljuger om sin ålder och är över 18. Räkna noga i inlägget…

Hur många arbetares skatt krävs bara för åldersbedrägerierna?

I Kungsbacka är det 90-åringarna som bor på äldreboende som får göra uppoffringarna, där slänger man ut dem från hemmet de är vana vid och trivs i, lokalerna ansågs ”inte lämpliga”.

90-åringar tvingas flytta

Kommunen säger alltså att lokalerna var för dåliga för att uppfylla kraven. De boende blev helt förtvivlade givetvis! Så mycket är de värda i den humanitära stormakten.

90-åringar tvingas flytta1

Som av en händelse så säger de som drev äldreboendet samma dag att det ska göras om till boende för ”ensamkommande barn”…

90-åringar tvingas flytta2

Vilken lycklig slump att kommunen nu råkar ha ett ställe som de kan anvisa de ”ensamkommande” till som Migrationsverket trycker på kommunerna. För de sakerna har säkert inte alls med varandra att göra. Besluten hänger inte alls ihop. Bara en ren slump som alla förstår…

Det kostar för 90-åringarna när Sverige ska ligga på topp!

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

19 kommentarer

  1. Ja men asså det är väl bara att smälla upp några tält åt gamlingarna? Eller de kanske kan bygga en ny kåkstad i Malmö?

    Svara
    • Pensionär i kö och misär

       /  11/13/2015

      Fast det låter inte riktigt människovärdigt. Skulle du vilja bo i tält i ditt eget land efter att ha betalat skatt under hela ditt liv?

      Svara
  2. MiT

     /  11/12/2015

    Svara
    • Pensionär i kö och misär

       /  11/13/2015

      Finns väl ingen jäkel där ute, som tar politiker eller tv på allvar?

      Svara
  3. MiT

     /  11/12/2015

    Svara
    • Pensionär i kö och misär

       /  11/13/2015

      Ett oförlåtligt brott?

      Svara
  4. trollan

     /  11/12/2015

    Jo jag läste om hur i slumpartat det var att man ”råkade” få dessa ledigt och precis DÅ kom det behov för mer lukrativ verksamhet. Man blir alldeles paff av dessa sammanträffanden som sker.

    Och när man inte blir paff så blir man förbannad över hur korkade de tror att vi är som går på detta gång på gång. ”Inte ställa grupper mot varandra” tjohej.

    Svara
  5. Maria

     /  11/12/2015

    Såg den där artikeln om 90-åringarna som ska slängas ut. De bor för stort i en lägenhet, så de får nu flytta till ett litet skrymsle. Skamligt, skamligt att behandla den inhemska befolkningen så.

    Svara
  6. Tired-of-Absurdistan

     /  11/12/2015

    Ny fantastisk rekrytering-berikning, en i raden visserliggen. Kompetensregnet har blivit en tsunami….
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/afghansk-storfamilie-ankommet-til-malmoe-godt-vi-naaede-det/5824210

    Svara
  7. Pensionär i kö och misär

     /  11/13/2015

    Det kostar att ligga på topp men inte bara i Kungsbacka.
    Tidigare i en annan kommun, eftersom det ska vara lika illa över hela landet.
    http://bit.ly/1N0jC2q

    ”Tomma seniorlägenheter blir flyktinghem i Täby
    Mitt emot vårdboendet ångaren ligger hyreslägenheter vikta för äldre. Några av dem har stått tomma i flera år och nu ska de bli lägenheter för flyktingar.

    Ungefär 200 personer över 65 står i kö för de så kallade seniorbostäderna i Täby, som ägs av hyresvärden Akelius, men som disponeras av kommunen. Ett antal smålägenheter på Eskadervägen är dock inte tillräckligt attraktiva, så nu vill kommunen använda dem som flyktingbostäder.

    – Trots att det är 200 personer i kön så är det ungefär elva lägenheter tomma på Eskadervägen. Vi har ju ett åtagande med migrationsverket att ta emot 106 flyktingar i år och för att klara det behöver vi bostäder, säger Claes Lagergren, socialchef i Täby kommun.”

    Pensionär i kö och misär.
    Har jag ens rätt att vistas här?
    När blir det min tur?
    Att så mitt frö?
    Betala skatt
    därför att.
    När finns det någon kur
    till denna dumhet
    och tomhet
    skumhet
    och ”fromhet”?
    När det blir min tur.
    Att lägga mig ned och…?
    Strö
    socker
    ocker.
    Lägga grunden för
    framtidsvision
    min mission.
    Då kommer jag
    få eget, gränslöst rum
    med havsutsikt
    där.
    Långt bortom svensk lag.
    Där jag äntligen kan få lov
    att känna mig trygg
    utan några blodsugande mygg
    eller giriga gamar
    som suktar efter as
    eller ras
    och lever inom snäva ramar.
    Begär inte att man håller hov.
    Jag är inte den som är den.
    Men.
    Snart har jag fått nog
    i min otjänliga skog
    då jag inte tycks god nog
    utan fog.
    Det räckte liksom inte
    med att jag dog?
    För många rim?
    Varsågod
    simma kvar i ditt stim
    du bara.
    I de frälstas skara.
    Ingen fara.
    Vem bryr sig?
    Jag är ingen sej.
    Jag är Hen
    ingen Big Ben
    precis
    som vore det någon sorts devis
    eller brittisk teservis.
    Jag tror på möjligheter
    inte löjligheter
    för pensionärer
    och visionärer.
    Jag är fotbollsspelare
    helare
    bor i Göteborg
    men känner för den skull
    ingen som helst sorg.
    Punkt.

    Svara
  8. Det sker ju i vartenda kommun. Ut med de gamla in med nyadel. S Politiker var förr nyadel men de har fått konkurrens.

    Först nekar man de gamla skruttiga plats i ett boende/seniorlägenhet/servicehus.
    Med tiden dör folk och det blir flera timma lägenheter.
    Då säger man: hoppsan, ingen ville bo här.
    Då blir det ett flyktingboende.
    Är det tillräckligt fint läge blir det boende för yngre män, de vi kallar barn.
    Efter renovering och personalförstärkning på några hundra % är det klart.
    1 tjänstehjon per skalle.
    När min gubbe var på ett tillfälligt boende hann de inte duscha honom på 14 dagar. Jag anmälde men alla ryckte bara på axlarna och tyckte jag var gnällig.
    Det bästa boendet i kommunen tömdes, och gissa vilka bor där nu!

    Snart börjar Staten dela ut piller som du ska ta när du inte klarar dig mer själv? Jag sätter än ett frågetecken.

    Svara
  1. Stefan Löfven och Jessica Almenäs | WTF?
  2. Öppna era hjärtan! | WTF?
  3. Det man sår får man skörda | WTF?
  4. Lite blandat från 2015 del 5 | WTF?
  5. Klart man som feministisk regering för en humanitär stormakt drar in biståndet! | WTF?
  6. Samlar Sverige ihop till den perfekta smällen? | WTF?
  7. November 2015 | WTF?

Kommentera

