1 april varje dag del 18: Äntligen peak idioti?

Så blev det klart då, vem som ska vara julvärd i SVT i år. Det blev…trumvirvel… Gina Dirawi.

julvärd

Japp, antisemiten Gina Dirawi. Som julvärd…

Innan har det blivit klart att

  • Malena Ernman ska läsa in det nya året
  • Kakan ”ACAB” Hermansson är med i På spåret
  • Lina ”Rasräknarförmedlingen” Thomsgård anställs på SVT
  • Lena Sundström anställs på SVT och ska ha program om yttrandefrihet…

Jag har säkert missat många andra fullständiga galenskaper från SVT det senaste också…

Kampen fortsätter!

Vi andra någorlunda normala hoppas att det här är crescendot, att man slänger på allt man har som en sista grand finale innan allt vänder. Det är vad vi hoppas i alla fall. Tror tyvärr att vi hoppas på för mycket…

TILLÄGG:

Glömde ju att Henrik ”quattro stagioni” Schyffert ska vara med och leda melodifestivalen.

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

86 kommentarer

  1. Bo

     /  11/20/2015

    Det är så absurt att jag tror det är satir. Men nya superröda chefen går ”all in” uppenbarligen.

    Svara
  2. Tired-of-Absurdistan

     /  11/20/2015

    Vidrigt! Riktigt vidrigt! Dirawis pappa är dessutom islamist som tjänare uppehället inom den kommunala massinvandringsindustrin (Sundsvalls kommun). Dessa skulle lätta ha nekats inresa till det fina Sverige. De skulle ha stannat i sitt råttbo i Libanon/Palestina eller vilken håla det nu är de kravlat sig upp ur. Deras närvaro förpestar svenskars vardag. Hatar SVT när dessa jubelidioter tar plats.

    Svara
    • Lövet

       /  11/20/2015

      Alltid samma höga intellektuella nivå, samma djupa analys…

      Svara
      • Tired-of-Absurdistan

         /  11/20/2015

        Antar att du har intressen inom massinvandringsindustrin? Kanske hyser Du renatv av 3-5 enamkommande 35-åringar i källaren? Vilddjur du måste slå med käpp för att hålla lugna när det är dags för utfodring på kvällen?

        Svara
        • MiT

           /  11/20/2015

          Är verkligen attacker mot andra personer det enda du kan? Jag är less på dig och ber dig dig hålla dig undan härifrån nu!

          Svara
        • Naiviteten

           /  11/21/2015

          Hej Absurdistan

          Jag pratade med min granne idag.Och enligt hennes väninna (friend of a friend så det skall väl tas med några nypor salt)Iallafall hennes väninna hade sagt ungefär följande.-Det är knappt man vågar säga det och det sticker nog i ögonen på flera men vi får 18 000/barn ex skatt och barnet 8000 kr i månaden till ”omkostnader”.Så rent ekonomiskt skulle faktiskt tom jag kunna tänka mig att ta emot ett eller 2 barn.

          Nu undrar jag egentligen varför ett ensamkommande flyktingbarn behöver 8000 i månaden när barnbidraget till infödda barn ligger på runt 1000 (det är mystiskt) Och som min granne sa…de får väl lära sig att man inte kan få allt direkt!
          (Dessutom hörde jag nåt rykte om att ALLA ensamkommande barn skulle ha halal mat..Nån som kan bekräfta det?Det är väl bara muslimer som äter halal ?Alla som kommer kan väl inte vara muslimer?Katoliker borde väl en del av dom vara iallafall?)

          Nu var det inte det egentligen jag ville säga utan detta.
          ”Antar att du har intressen inom massinvandringsindustrin?” att använda det som argument är som att säga att SD är nazister. Man måste inte smutskasta eller försöka bara för att man inte håller med någon.Det har gjorts nog i det här landet nu.
          Det är tamejfan dags att höja nivån på diskussioner på Alla plan.

          Guilt By Association är härmed Bannlyst.Uppfattat?
          Återgå!

          Nej jag tänker inte titta på Gina på tv Och jag tänker inte Lyssna på den där blonda skrikapan Malena heller.Men det hade jag inte gjort oavsett det var hon eller kungen.Jag sponsrar inte de kanalerna.Dom har säkert sina både bra och dåliga sidor,om jag nu är SD nazist eller har intressen inom massinvandringsindustrin i och med det uttalandet låter jag andra spekulera i ,Jag skiter faktiskt i vilket.

          Svara
    • Patrick

       /  11/20/2015

      Fastän man kan hålla med om vissa saker så bör du tänka på hur du formulerar dig. Det är varken professionellt eller hjälper något öht.

      //Patrick

      Svara
  3. Maria

     /  11/20/2015

    Ännu ett skäl till att inte fira jul i Sverige…

    Svara
  4. Trolletplit

     /  11/20/2015

    Härligt att samma person får Sveriges två mest prestigefyllda uppdrag.
    Måste kännas surt för alla de andra i branschen.

    Undra varför?

    Svara
  5. Mike E

     /  11/20/2015

    SVT/SR arbetar som en stat i staten. De har sin egen ideoligi (som de tvingar andra att följa, sin egen agenda och sina egna lagar och regler.

    Svara
  6. Opie

     /  11/20/2015

    Sjukt och bara ytterligare ett symptom på hur nära undergången Sverige som nation är. Dock, se till att fira Jul/midvinterblot utan att sitta och stirra på TV. Umgås, ät och drick. Glöm inte att hedra de gamla gudarna.

    Svara
  7. Aha, det är därför det har varit tyst hos näthataren Schyffert ett tag. Hans simultankapacitet räcker tydligen inte till mer än ett projekt i taget …

    Är det inte så, att en stor del av tv-licensen går till Melodiskvalet? Något som tappade all sin kvalitét för länge sedan …

    Svara
  8. Tired-of-Absurdistan

     /  11/20/2015

    Svenska kvinnor minskar i antal, ersätts av ensamkommande ”barn” med snittålder 28, dålig hy, låg IQ och fula som stryk…. Världshistoriens sämsta utbyte?
    http://www.friatider.se/allt-fler-svenskor-l-mnar-sverige

    Svara
    • Dags för block på dessa inlägg snart?

      Svara
      • Robbelibobban

         /  11/20/2015

        Inläggen står för sig själv och är inte olagliga, vi som läsare är (förhoppningsvis) vuxna nog att förbise/komma med motargument till dem.

        Till tired-of-absurdistan: Jag hoppas verkligen att du har någon du kan dela dina tankar och funderingar med IRL.

        Svara
        • Markus

           /  11/20/2015

          De är kanske inte olagliga men är det sådana inlägg man vill se på en blogg man ofta läser?
          Jag vill inte det, så för allas trevnad borde man iallafall överväga en block

          Svara
          • Naiviteten

             /  11/21/2015

            Om man ska generalisera så tjänar ingen på Censur.Sålänge det inte är olagligt eller rena personpåhopp så kan iallafall jag bortse från inlägg som inte är trevliga.Börjar det däremot gå över gränsen för lagligt/olagligt så kanske det är smart att ta bort.

          • Andra läsare kan uppfatta dina inlägg som otrevliga som bör tas bort!
            Just sayin`….

    • Dreadlock

       /  11/20/2015

      Svenska kvinnor minskar i antal, ersätts av ensamkommande ”barn” med snittålder 28, dålig hy, låg IQ och fula som stryk…. Världshistoriens sämsta utbyte?

      Jag läste : ” Jag har dålig hy, hittar ingen kvinna att ”Knulla med” och har besvärande låg IQ. Kom och hjälp mig, för ingen vill byta plats med mig ?

      Men jag håller med på en punkt : Det var världshistoriens sämsta kommentar som ”utbyte”

      Lägg om kursen och odla lite klass, så ska du se att saker och ting ändrar sig fortare än du hinner säga blatte.

      Svara
      • Dreadlock

         /  11/20/2015

        Rätting : Världshistoriens sämsta kontaktannons, ever.

        Svara
  9. Arpi får komma oavbruten i SVT’s ‘Debatt’ …

    Svara
    • … tar tillbaka den …

      När det börja handla om kostnader, så blev han rejält avbruten av den lille osnutne palten från ‘Grön Ungdom’ och programledaren …

      Svara
    • Låter barnförbjudet 🙂

      Svara
      • 😀 Såg det, dyslexin … Inser att du förstod mitt budskap.

        Programmet som just avslutades på SVT1 som repris, visas igen i natt och den 24:e på SVT2.

        Svara
  10. maria

     /  11/20/2015

    MiT, är det inte dags för en undersökning här på bloggen om hur många som betalar tv licensen? Eller om hur många som ens tittar på svt o lyssnar på sr….

    Svara
    • Jag betalar licensen, men har inte tittat på TV på ca 3 månader – bara text-tv. Innan dess bara nyheter och faktaprogram de senaste 7 åren – men jag fann att nyheterna var nyare och fakta mer faktiska på Internet. Fast om jag kunde slippa att betala till en kommunistockuperad statlig TV som anställer den vidriga Kakan som hånar poliser som mördats i tjänsten, så skulle jag bli lycklig.

      Svara
  11. Rikard

     /  11/20/2015

    Hej.

    Jag har inga problem med att hålla för sannolikt att SvT skulle anställa en anti-semit och islamistisk rasist, men jag känner inte till några specifika uttalanden från Darawi som visar detta (eller så gör jag egentligen det men kan inte skilja på judehatarna i statsmedia…). Hänvisning vore bra, om det finns.

    Hade tidigare en praktikant på jobb, en ungdomsledare från Hassela, tillika vänsterpartist. Jag har inte träffat en riktig rasist sedan tidigt nittiotal, men den här var något särdeles. Allt värderades utifrån hudfärg, kön och religion. Till tjejgrupperna på skolan hamrades det in i huvudet dem att de var förtryckta. Människan var helt oemottaglig för fakta och saknade förmågan till metakognition och abstrakt tänkande. Socialism, judehat och fanatism, har vi inte hört om det förut…?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
      • Kristian

         /  11/20/2015

        Dags för frågesport:
        1) ”folk har sina egna referensramar och tolkar det på sitt sätt. Det kan inte jag göra något åt”
        2) ”Israel upprörs över allt vi gör så det är inte för oss att svara på. Utan det får Israel svara på.”

        Vilket sades av en 24-årig kändis, och vilket sades av vår utrikesminister?

        Svara
      • Rikard

         /  11/20/2015

        Hej.

        Tack för svar.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • Kristian

       /  11/20/2015

      Det känns som om ”vanligt folk” har samma relation till extremvänstern som ”vanliga skötsamma troende” (oavsett religion, Abramitisk eller inte) har till fundamentalister.

      De flesta förstår helt enkelt inte vad det är att styras av en ideologi. De ser hur någon uttrycker sig hatiskt (eller spränger sig i luften), konstaterar att personens ”partibok” är densamma som den egna och säger: ”Jag skulle aldrig handla sådär på grund av något jag tycker eller tror. Det måste finnas andra orsaker. Den där personen måste lida av enormt förtryck av något slag för att handla på det sättet. Det är inte ideologins fel.”

      (Har inte kommit på det själv, det är i princip ett avkok av vad Sam Harris säger om ”moderates” kontra ”extremists”.)

      Svara
      • Rikard

         /  11/20/2015

        Hej.

        Vet inte om det kommer från Harris, men i Lund hörde jag definitionen på ‘extrem’ som att en åsikt har stöd av en mycken liten procent av den genomsnittsmedborgaren (på en skala från ‘uppmuntrar till’ som ena änden och ‘aktivt motarbetar/fördömer’ i den andra).

        Definitionen på extremist var något i stil med att det avgjordes av mängden våld mot det civila samhället, och i hur hög grad det fanns ett folkligt stöd för metoden. Med de definitionerna blir användandet av termerna en tydlig markering: F! är exempelvis ett extremt parti då en mycket liten procent väljare sympatiserar med dem öht, medan Sd inte är det. Detsamma kan sägas gälla för specifika frågor. En grupp som AFA blir då både extrem och extremistisk.

        Man kan också titta på graden av rättfärdigande och rationalisering men då blir det ännu grumligare. Själv brukar jag tillämpa det jag kallar den svenska varianten på den gyllene regeln: Det du tillåter dig att göra mot andra tillåter du mig att göra mot dig.

        Eller som jag hört amerikaner säga: Don’t start none – won’t be none.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Dreadlock

           /  11/20/2015

          @Rikard

          ” kallar den svenska varianten på den gyllene regeln: Det du tillåter dig att göra mot andra tillåter du mig att göra mot dig.”

          Amos Oz sa, samband med ” Hur man bota en fanatiker ” :

          Boten heter inlevelseförmåga, humor och nyfikenhet.

          Rätt och slätt. vad är alternativet ? Allvar,vapen och konflikt ?

          Retorisk fråga. Men mer aktuell än någonsin.

          Svara
          • Rikard

             /  11/21/2015

            Hej.

            Med risk för missförstånd (från mig om inte annat): om min familjs liv, mitt eget eller mitt folks, eller främlingens, hotas så är svaret alltid ja; vapen, våld och konflikt. Alternativet finns givetvis: låta en angripare göra vad den vill med dig, eller andra, för att upprätthålla en abstrakt princip. Vilket envar väljer är frivilligt. Hur beredd man är att acceptera att våld som försvar alltid är ett alternativ (oaktat moral och lag, eller rättvisa och barmhärtighet) kan ha med personlig erfarenhet att göra, men det inte på något vis en förutsättning eller nödvändigt.

            Varför bota en fanatiker? Är personen våldsam gäller att försvara sig; är personen endast självsvåldig så varför bry sig (annat än av egen vilja att hjälpa).

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

          • Dreadlock

             /  11/21/2015

            @Rikard

            Jag menade med fanatiker, personer som adopterat en extrem världsbild där hot och våld ingår i ideologin. Alltså personer som inte klivit över gränsen och gjort allvar av hoten, utan bara gapar högt och runt på nätet, klassrum och dyl. Fanatiker finns i alla läger som bekant.

            I ditt scenario finns inte så mycket att tillägga . När det väl är försent så mobiliserar jag på samma sätt som du.Det är jag helt övertygat om. Det behövs inte ens en diskussion.

      • Bo

         /  11/20/2015

        Håller med där. Jag kan intellektuellt resonera om fanatismen, inse rent logiskt att saker och ting kan hända. Men samtidigt, varje fiber i min kropp revolterar mot händelserna. Jag kan inte fatta hur man resonerar eller agerar på tex SVT (eller en självsprängare-ett snäpp värre). Kan inte greppa fanatismen och jag tror det är förödande för Sverige som nation att de flesta i landet antagligen inte heller kan relatera till vänsterdårar och liknande in absurdum övertygade. Faktum är att jag blir mer o mer övertygad om att det beror på vår 200-åriga historia av fred. Tror vi har blivit ”godhetsskadade”, tyvärr.

        Svara
  12. Svenne

     /  11/20/2015

    Självinsikt tar tid…

    Svara
  13. Dreadlock

     /  11/20/2015

    Uppdrag Granskning, Veckans brott i SvT tittar jag på , Kunskapskanalen blir det mest (Mycket repriser där i.o.f.s ) Men är det värt att pynta 2216 :- om året ? Hell No !

    Efter mycken e-mail korrespondens med radiotjänst för några år sedan lyckades jag lossa de statliga klorna en i taget. No Way jag betalar nästan 200 i månaden för SvT:s virtuella vänstervridna uppfostringsanstalt.

    Hur många vill *egentligen* betala för att inneha en betalt ”Licens” för att glo på statlig skvaltelevision ?

    Svara
    • Kristian

       /  11/20/2015

      Bra!
      Frågan är hur många som måste ”hoppa av” innan de ser vartåt det barkar och gör en vanlig skatt av det. För inte kan vi vara utan den ”oberoende” tevelisjonen?

      Svara
      • Dreadlock

         /  11/20/2015

        Tevelisjonen ja.

        Oberoende Tevelisjonen ska främja mångfalden. Dvs rödgröna experter som definerar ” Oberoendet” från en ehhh (Beroende television?) Eller jag vet inte hur jag ska lägga orden. Allt flyter ihop. Skillnaden är bara att skatter pyntar den ”Oberoende” televisionen. Och annonser finansierar den ”Beroende ” Televisionen. Eller hur var det nu ? Nu blev jag helt förvirrat 😦

        Svara
  14. MiT

     /  11/20/2015

    Svara
    • Bo

       /  11/21/2015

      Vad är TT? En propagandaapparat eller en nyhetsförmedlare. Kunde varit skrivet av SVT-chefen själv.

      Svara
      • Bo

         /  11/21/2015

        Sedan undrar jag en sak? Får man inte ogilla islam i Sverige. Personligen tycker jag det är en mycket obehaglig religion/ideologi. Jag genuint avskyr den enorma styrning som koranen KAN ha på mottagliga individer. Därmed inte sagt att jag avskyr muslimer som sådana. I vetenskaplig anda kan jag aldrig acceptera en vidskepelse ska styra vardagen och världshändelser (oavsett religion). Resonera man som TT så betyder det då att jag är islamfientlig, men då får det vara så. Dessutom är jag ganska säker på att SVT valde en muslim delvis för att politisera den kristna julen också. Även om religionen i sig inte spelar ngn roll så är det trots allt en kristen högtid. Om man vänder på det och skulle låta en tydligt kristen människa kommentera/leda program som sänds i SVT i samband med Ramadans avslutning (det sänds faktiskt sådan under Eid-Al-Fitr {gissad stavning}) så skulle det bli ett jävla liv bland troende muslimer. När det gäller Dirawi tolkar jag det faktiskt som att de flesta har reagerat på hennes tydliga antisemitiska mytspridningar på sin blogg, inte specifikt att hon är muslim.

        Svara
        • Rikard

           /  11/21/2015

          Hej.

          Om du uttrycker ringaktning om islam på sådant sätt att du uppfattas av någon som visande ringaktning och uppsåtligen uttrycker dig för att kränka muslimer så faller det inom polisens definition av hatbrott. Det är alltså inte så att du får uttrycka att du avskyr islam och dess utövare, om det kan uppfattas som en kränkning. En i mitt tycke idiotisk lag, och tillämpning. En ren gummiparagraf för att tysta och skrämma opposition mot värdegrunden, ovärdigt en demokrati.

          I övrigt tycker jag att en yttrandefrihetslag efter amerikansk förlaga hade varit bättre; låt mig tycka och uttrycka i princip vad jag vill, och låt mig stå för det.

          Brasklapp: jag har ingen juridisk examen. Polisen har information på sin hemsida; sök på ‘hatbrott’ så kommer du rätt. Där finns även länkar till relevant lag.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
    • Naiviteten

       /  11/21/2015

      Så Dirawi är Muslim ?
      Firar ens muslimer Jul ?
      Och om inte,Firar Svenskar Miradj (Muhammeds himmelsfärd) ?
      Det är väl inte mer än rätt att Om Svenskar ska jobba på Muslimska högtider som de inte firar så får muslimerna jobba på svenska högtider som de inte firar?

      Svara
      • Naiviteten

         /  11/21/2015

        Glömde ”Jag genuint avskyr den enorma styrning som koranen KAN ha på mottagliga individer”
        Jag håller med.Men det är inte så mycket skillnad på Koranen, Eller Bibeln, Eller Heroin Eller Sprit, Eller Speltorskar. Det är det där med ”mottagliga individer” som ställer till det i de flesta fallen.Inte vilken ”religion” de väljer.

        Svara
        • Bo

           /  11/21/2015

          Nej, självklart, håller helt med. Men det är sällan alkisen spränger sig själv på systemet ngt cyniskt sagt. Det är konsekvenserna av ”torskandet” (för omgivningen framförallt) på en viss rörelse som skiljer avsevärt. Men jag är medveten om att många bestialiska dåd skett i kristendomens namn också, även i närtid, framförallt i Afrika. Tänker på hutuer och tutsier, där kyrkor var inblandade i hetsandet.

          Svara
          • Naiviteten

             /  11/21/2015

            Nja du har en poäng.
            Att alkisen inte spränger sig själv på systemet och tar med sig 10 oskyldiga är ju kanske inte så vanligt nej.Men det finns alkisar som väljer att köra bil efter att de druckit sig redlösa och tar med sig oskyldiga genom att plöja in i folkmassor exempelvis.

            Rent Krasst så tycker jag inte om religion i någon form.Oavsett namn.
            Men att peka ut Islam som specifikt Dåligt kan jag inte göra med gott samvete.Jag kan inte speciellt mycket om Islam dock.
            Som sagt oavsett ”religion” finns det alltid några som ska ta skiten för allvarligt och för långt. Om man nu vill tro på en ”gud” och bortser ifrån att oavsett ”religion” så handlar det om verklighetsflykt och att skjuta problemen man har Just nu åt sidan.(Det är väl för övrigt precis därför folk blir torsk på koks med ?)så fine,men många verkar ha problem med det där med måtta-

            sen eftersom jag inte kunde svara på Sofias kommentar där uppe,Så tar jag det här-

            Sofia / 11/21/2015

            ”Andra läsare kan uppfatta dina inlägg som otrevliga som bör tas bort!
            Just sayin`….”

            Nu vet jag inte riktigt vad du syftar på men om du insinuerar eller tror att jag är Absurdistan så har du missuppfattat .I övrigt så tror jag inte att jag har kommenterat speciellt otrevligt men det är ju objektivt Och det ska sägas att oavsett vad man skriver så kan det alltid missuppfattas,Har jag skrivit något du tagit illa upp av så vill jag gärna se det.
            Annars ser gärna ett sammandrag från mina kommentarer som du Sofia tycker är otrevliga .

    • Åke Jävel

       /  11/22/2015

      Det som retar gallfeber på mig är inte att det är Gina som är julvärd, utan att SVT så uppenbart gör politik av julafton, och sedan låtsas man som det regnar och hånar därmed alla som inte håller mer och så spär man på polariseringen ännu mer.

      De sitter ju i TV-huset och räknar kön och namn på folk och inte ens då står de för att det är politik. Allt är politik. Snacka om att tala med kluven tunga.

      Svara
  15. MiT

     /  11/20/2015

    Svara
    • Dreadlock

       /  11/20/2015

      Mäh

      Nu glömde du Ernman, Schyffert och Kjell Bergqvist.

      Gott om plats i norra Stockholms skärgårdsrancher, kulturbärare av rang ,tillika SFI-föreläsare i ämnet ” Välkommen till världens första regering med feministisk agenda ”

      Svara
  16. MiT

     /  11/20/2015

    ”M-toppens attack mot flickans familj: Det var ingen våldtäkt”
    http://www.friatider.se/m-toppens-attack-mot-flickans-familj-det-var-ingen-v-ldt-kt

    Svara
  17. MiT

     /  11/20/2015

    Svara
    • Bo

       /  11/21/2015

      Vilket dravel, är min kommentar till ovanstående. Liknar nåt ur Grönköpings veckoblad. Avancerad satir??

      Svara
  18. Pelle2

     /  11/20/2015

    Personligen skiter jag i om Gina Dirawi är julvärd.
    Det visar ju dock på en fantasilöshet att hon är programledare för Melodifestivalen och är julvärd. Men jag förstår att SVT gillar henne eftersom hon är en ung,rasifierad kvinna med de rätta åsikterna,dv.s samma åsikter som Svt,s ledning.
    Har däremot svårare att acceptera att könsrasisterna Thomsgård och Kakan får vara med i SVT och SR. Kringlan Svensson,som i och för sig gjorde bort sig grundligt, blir utsparkad från alla möjliga sammanhang medan könsrasisterna Thomsgård och Kakan får fortsätta att jobba för Svt och SR trots sitt manshat.
    Att Ernman fick läsa Nyårsklockorna är naturligtvis också en politisk markering från SVT.
    Självklart måste godhetsaposteln Ernman premieras…

    Maria Brander på Expressen hyllar naturligtvis valet av Ernman och Dirawi som julvärd och
    uppläsare av nyårsklockorna. Det var ju på tiden att några kvinnor och inte den vanliga gubbröran får göra detta .
    När stora journalistpriset dominerades av män så satt en samlad skara kvinnliga journalister och grät över hur hemskt det var med manlig dominans men när två kvinnor väljs ut för stora uppdrag så är det ju jättebra och på tiden. Det feministiska hyckleriet vet inga gränser.

    Brander beklagade sig också över de reaktioner som Svt har fått vid valet av Dirawi och menade att det handlade om ”vad vi i dagligt tal kallar vita kränkta män”.
    Det visar ju vilken radikalfeminist som Brander är när hon vill normalisera idioten Kawa Zofalgaris uttryck vita,kränkta män.Det är ju också en typisk feministisk härskarteknik att utmåla alla kritiker som kränkta..
    http://unvis.it/www.expressen.se/noje/maria-brander/vad-gnaller-ni-for-alla-misstanksamma-man/

    Svara
  19. AV

     /  11/20/2015

    ”När jag åkte tunnelbana hem till Rågsved satt en man mitt emot som log mot mig hela tiden. Det var obehagligt och otryggt. Jag blev förbannad för att jag ska behöva anpassa mig…”
    Från Stockholm lokalnyheter på SVT.
    Fruktansvärt förtryck hon lever under som kvinna. Män ler åt henne. Klart männen ska lära sig att inte le åt okända kvinnor. Vi måste införa samtyckeslag för leenden.

    Svara
    • ‘Män finns. Därför är jag rädd’

      Svara
    • Vi vet ju inte heller hur han log. Hans ansikte kanske bara såg ut sådär by default och hon tog det som att han log åt henne.

      Svara
      • AV

         /  11/21/2015

        Det spelar egentligen ingen roll. Hon anser att en leende man är ett förtryck och gör henne otrygg. Då har man inte många riktiga problem i livet. Förutom sina nojor. Hon tycker alltså ingen ska få flörta med henne. Tänk om han hade bjudit på kaffe?ä

        Svara
  20. Ivar L

     /  11/20/2015

    Jag tänker på något bra mycket mer obehagligt än pizza när jag ser Henrik Schyfferts namn. Det handlar också om saker som hamnar i munnen. Som han placerar där…enligt egen utsago.
    Blä.
    Det har etsat sig fast i mitt sinne för evigt. Han är helt enkelt en runkbajsare nu mera och för alltid.

    Svara
  21. Ivar L

     /  11/20/2015

    Jag tycker det är gränsfall om man kan kalla Gina Dirawi för antisemit. Hon är palestinier och precis som alla andra palestinier och de flesta araber tycker hon extremt illa om Israel. Så långt är allt ok, det är inte antisemitism att tycka illa om Israel.

    Sedan har hon jämfört Israel med Nazityskland, det menar en del är antisemitism. Denne debattör menar att det inte är det och jag är böjd att hålla med. Naturligtvis är det okunnigt och extremt att jämföra Israel med Nazityskland däremot:
    http://www.svd.se/fel-att-anklaga-gina-dirawi-for-antisemitism

    Hon har tydligen haft en blogg där hon också skrivit mycket negativt mot Israel och dessutom hyllat Palestinsk terrorism. Där har det tydligen förekommit kommentarer av antisemitiskt slag från andra men inte av Gina själv:
    https://ordet09.wordpress.com/2011/11/01/en-gang-ar-ingen-gang-tre-ganger-ar-en-vana-gina-dirawi/

    De citat skribenten tar upp som är skrivna av Gina tycker jag återigen kvalar in i kategorin vänsterextremism och Israelhat men inte riktigt antisemitism:
    – ”Hur kan ett land som Israel,som bryter mot alla mänskliga rättigheter,som gör exakt samma sak som Hitler gjorde fast med andra medel” Från inlägget: Hejja terrorismen (inlägget raderat.) ref.
    – ”Jag förstår inte hur människor som upplevt förintelsen,kan göra samma sak mot andra människor,och att världen bara ser på. Detta är den nya förintelsen!” Från inlägget: Vem är terroristen egentligen? (inlägget raderat.) ref.
    – ”då Israel slaktade hundratals människor” Från inlägget: Leve Israel? (inlägget raderat.) ref
    – ”Man kallar Hamas terrorister,men vad fan är inte Israel då?” Från inlägget: Sluta skäm ut oss ref

    Möjligen är det antisemitism by proxy att inte plocka bort antisemitiska kommentarer, men det är i så fall samma anklagelser som Avpixlat och Flashback får. Att de är judehatare för att folk som kommenterar är det. Duger inte tycker jag.

    Sedan är det den där antisemitiska boken hon rekommenderade. Där backade hon rätt fort vilket tyder på att hon själv inte kände att det var rätt. Men förblindad av sitt hat mot Israel såg hon inte antisemitismen kanske. Sedan är det naturligtvis så att palestinier förmodligen skiter i om andra är antisemiter och gärna ser mellan fingrarna men just att hon insåg att boken var för mycket och backade direkt tycker jag visar att hon inte vill torgföra antisemitism även om hon kanske sitter hemma på kammaren och hatar. Men det är hennes ensak i så fall.

    Att hylla terror och hata Israel tycker jag personligen borde räcka för att plocka bort henne från ”mysprogram” i vilket fall som helst men rätt skall vara rätt. Jag tycker inte detta duger för att kalla henne antisemit. Om jag nu har rätt i att det inte finns grövre uttalanden.

    Svara
  22. MiT

     /  11/20/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  11/21/2015

      Tänkte titta på på spåret men när jag såg den flinande kakan så stängde jag av.
      Blir illamående av att polishataren och könsrasisten kakan får vara med i tv på bästa sändningstid. Sedan förstår jag inte att hennes pappa vill visa upp sig offentligt med
      henne. Om jag var som han skulle jag skämmas över av att ha en dotter som hon..

      Svara
  23. Jan

     /  11/20/2015

    Det är väl bara att ställa in sig på en kulturmarxist-jul och ett politiskt korrekt nyår då. Borde vi som goda kulturmarxister inte fira Eid al-fitr istället för jul förresten. Är inte julafton en rasistisk högtid? Varför är inte tomten rasifierad? Eller kvinna?

    Svara
  24. Jan

     /  11/20/2015

    Hanna Stjärne och hennes kulturmarxistkamrater har dock inte förstått att genom att ge Gina Dirawi alla uppdrag på SVT så riskerar de att förkorta hennes karriär på så sätt att folk tröttnar på henne till slut. Klassisk överexponering.

    Svara
  25. Svenne

     /  11/21/2015

    #näthatad

    Svara
  26. Svenne

     /  11/21/2015

    Skilda världar:

    Svara
  27. Svenne

     /  11/21/2015

    Peak idioti, dags för nya glasögon…

    Svara
  28. Pelle2

     /  11/21/2015

    OT:
    Margot Wallström har blockat Johan Westerholm,från bloggen ledarsidorna, på Twitter.
    http://ledarsidorna.se/2015/11/blockerad/
    Som han skriver visar Wallström upp en fin syn på journalistiken när hon blockerar en journalist som Westerholm.
    Wallström är inte bara en total katastrof som utrikesminister utan hon gillar uppenbarligen inte att bli kritiserad.Johan Westerholm utlovar dock att han skall utöka sin granskning av Wallström
    Skall bli kul att följa den granskningen 🙂

    Svara
    • Ivar L

       /  11/21/2015

      Det är ju inte som att Westerholm inte kan läsa vad hon skriver i vilket fall som helst. När twittrare som skriver riktig kritik (d.v.s. inte bara en massa injektiv) blir blockade av politiker och medieelit så är det en bekräftelse på att de är något viktigt på spåren. Kritik som svider är bär oftast korn av sanning.

      Svara
      • Pelle2

         /  11/21/2015

        Visst, han kan läsa vad hon skriver men hon sänder ju signalen att det inte är ok att kritisera henne för då gör hon vad hon kan för att tysta kritiken.

        Svara
    • Jan

       /  11/21/2015

      En privat twittrare eller bloggare kan väl blocka godtyckligt. Det är dock skillnad med statsråd eftersom dennes twitter sker ”å tjänstens vägnar”. På många bloggar räcker det med att du inte håller med bloggaren i en fråga så ryker du. Jag korrigerade en en felaktig faktauppgift på S-bloggar och blev mycket riktigt blockad.

      Många ser sin blogg som en karriärväg och ett slags CV på nätet. Därför vill de gärna radera det som svärtar propagandan.

      Svara
  29. Pelle2

     /  11/21/2015

    Eric Erfors på Expressen sågar SVT,s vänstervridning:
    http://www.expressen.se/ledare/valkommen-till-vanster-svt/

    Svara
    • Jan

       /  11/21/2015

      För en gångs skull målar den pedantiske Eric Erfors något med med den breda penseln! Jag tror dock inte att man på SVT räknar etnisk kvotering som ”vänster”. Det ses nog mer som en upphöjd liberal agenda. Tyvärr…

      Svara
  30. Jomen Lena Sunsdström kan ju det där med yttrandefrihet – eller inte:
    http://www.dads-r-us.se/2010/08/22/tv4s-gallimatias-om-vardnadstvister/

    Såpass att TV4 bad om ursäkt i ett mejl:
    ””Hej Ulf,Tack för ditt mejl.
    Nedan ett generellt svar eftersom ni är fler som hört av er:
    En erfaren kollega sa på vårt utvärderingsmöte imorse:
    ”Vad modigt att ta upp ämnet vårdnadstvister.
    Vårdnadstvister och sport är två ämnen jag helt valt bort under alla år.”

    Och visst är det svårt att rapportera om vårdnadstvister.
    Det är så djupt privat, berör så starka intressen, och det är ofta omöjligt
    för utomstående att få hela bilden och veta vem som har rätt.
    Samtidigt kan vi inte välja för ämnet.
    Igår berättade vi om hur intresseorganisationen ”min pappa.nu”gått igenom
    nära tre tusen tingsrättsdomar i södra Sverige,
    och funnit att mammorna vinner nästa fyra av fem tvister
    där en förälder får vårdnaden.
    Reportaget liksom Lena Sundströms kommentar har mött många reaktioner.
    Vissa är glada för att vi tar upp en angelägen fråga.
    Andra menar att vi behandlade ämnet ”nedlåtande”och feminististisk”.
    Det var givetvis inte vår avsikt. Själva idén med inslaget var tvärtom
    att synliggöra en till synes strukturell diskriminering av pappor.
    Att som Lena Sundström påpeka att det fortfarande rör sig om
    relativt få fall av vårdnadstvister som når domstol är givetvis
    inte detsamma som att underkänna lidandet för dem som
    fråndömts vårdnaden. Det enskilda lidandet lindras knappast av
    en generell utveckling (som ett annat av Sundströms påpekande,
    dvs det faktum att fler män över tid har fått gemensam vårdnad.)
    En av våra uppgifter som nyhetsförmedlare är dock just att ge perspektiv.
    Ikväll fortsätter vi vår rapportering i ämnet,tipsa oss gärna!

    Med vänliga hälsningar Anne Lagercrantz””
    http://www.dads-r-us.se/2011/11/24/papparattsgruppen-kompromissar-inte-angaende-integritet-och-suveranitet/

    Svara
  31. Svenne

     /  11/22/2015

    SVT arbetar på ”mångfalden”:

    Svara
  32. Svenne

     /  11/22/2015

    Det är skillnad på folk och folk, i Sverige…

    Svara
  1. SVT rekordsatsar på radikalfeministiska kvinnor | Jämställdhetsfeministerns blogg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: