Tankar hos lärare…

Så här kan tankarna gå hos lärare på mellanstadiet i Sverige 2015

skolproblem

Har fått den via twitter och det ska vara en äkta diskussion och inget fejk.

Är säkert jättebra för skolan och resultatet med lite sådan ideologi inbakad…

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

71 kommentarer

  1. Lövet

     /  11/21/2015

    Maskad, fan, fan, fan…
    …den människan borde få löpa gatlopp!!!

    Jag blir så förtvivlad att jag vill skrika!

    Svara
  2. ‘Normen är [att vara född till] vit man’
    ‘Normen är grisig’

    Slutsats: Vita män är svin från födseln

    Svara
  3. Feminism är verkligen vidrigt.

    ”klassen har haft jättemycket diskussioner kring feminism och normer. De är smartare än vad du tror”
    Försök att som utrycka en annan åsikt med en sådan lärare. Det priset blir högt.

    Svara
  4. Jan

     /  11/21/2015

    Först kanske den här ”läraren” ska lära sig skillnaden mellan de och dem. Fast det är väl att begära för mycket? 4,5 års akademiska studier omfattar väl inte så avancerade saker?

    Svara
    • Liten

       /  11/21/2015

      Det var det första jag såg också.

      Svara
    • Rikard

       /  11/21/2015

      Hej.

      Lärarutbildning kan inte längre betraktas som akademiska studier, inte sedan ämnesutbildningen förlades till lärarhögskolorna själva. Tidigare lästes ämnena vid närmsta ordinarie universitet eller högskola, och på samma villkor som andra studenter (jag förenklar och generaliserar förvisso en del).

      Ett exempel jag själv bevittnat: grammatiktenta (engelska) där studenterna uppmanades medtaga grammatikboken. På den nivån har det varit sedan behörigheten infördes. Intagningskraven har också varit så låga att en höna kunnat klara dessa via högskoleprovet om den fått picka för svaren på måfå.

      Om inlägget: detta är egentligen ett tjänstefel: det finns inget underlag för det resonemang som framförs baserat i skolverkets instruktioner eller i skollagen. Den som har tillgång till personens riktiga identitet kan göra en anmälan till berörd rektor. Glöm inte att fråga efter vilken konkret åtgärd som kommer att vidtas och hur den skall följas upp.

      Angående ‘de’ och ‘dem’: dessa håller på att bli utbytbara inom en till två generationer.

      Frågor kan skickas hit: [http://www.skolinspektionen.se/], sidan är relativt lättmanövrerad.

      Svara
      • Rikard

         /  11/21/2015

        Hej.

        F*n, glömde signera.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
      • Daniel Hammarberg

         /  11/21/2015

        Dåligt ställt när allt fler inte förstår skillnaden mellan subjekt och objekt. Vill det sig illa kan den uppväxande generationen till och med förlora den logiska förståelsen för riktning i handlingar. Ska de försöka beskriva vem som är målet för en handling respektive vem som utför den kommer det säkerligen krävas en massa förklarande tillägg. 😛

        Svara
      • Ivar L

         /  11/21/2015

        Ja, du ser ju själv att läraren inte ens klarar av fundamental grammatik. Ponera att de mindre duktiga lärarna (förmodligen ännu sämre i grammatik) dessutom hamnar i skolor nästan utan svenska barn så kan man ju gissa vilken språknivå de barn som går ut ett sådant mellanstadium får.
        Om en generation kommer det att talas kreolspråk (eller s.k. pdigin) i de svenska förorterna. Eller så blir alla engelskspråkiga. I bästa fall.

        Svara
  5. dolf

     /  11/21/2015

    Det var också omedelbar diss från mig, en lärare som inte klarar skillnaden mellan ”de” och ”dem”.

    Svara
  6. Vad är det för fel på mig?
    Jag har aldrig blivit sexuellt trakasserad varken av vit man eller någon annan. Bra invit räknar jag inte som trakasserier. Man kan alltid säga nej.
    Jag har aldrig känt mig förtryckt på något sätt.
    Jag har alltid haft högre lön än en man i samma position, fast jag var kommunalt och Landstingsanställd. Jag bara bad om det utan facklig inblandning.
    Min gubbe öppnar alltid dörren för mig och hjälper till med kappan. Jag tycker det är bara trevligt fast jag är kapabel att göra detta själv. Är det detta som är fel?

    Ingen av mina barn, varken tjejerna eller killen är intresserade av feminism eller att hata några andra, de har toppjobb med bra lön och trivs med livet ändå.
    Kan det bero på att feminism och annat trams var liksom inte uppfunnet än när barnen gick i skolan?

    Svara
    • Kristian

       /  11/21/2015

      Har inte källan i första hand, men erfarna poliser och kriminella fick se bilder från övervakningskameror. De gjorde samma bedömning av vem som skulle bli överfallen, och vem presumtiva rånare skulle välja att undvika. Det handlade om att utstråla självförtroende och se ut som om man hör hemma där man går.

      Att ständigt få höra ”du är offer” eller ”du är förövare” ger inte självförtroende.

      Svara
      • Exakt. Har man inte självförtroende får man ituta i sig att man har det.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  11/22/2015

        Skulle du kunna leta upp den?
        Mycket intresserad.

        Svara
    • Du har bara integrerat din underordning så pass att du inte ens märker hur mycket männen puttar på dig och håller dig nere … 😉

      Svara
      • Försök putta så sätter jag krokben på dig!

        Svara
      • Vi i patriarkatet är smartare än så; vi puttar osynligt.

        Svara
        • Haha. Ni tror det.

          Svara
          • Men t.o.m. det gör vi osynligt: vi tror på vår patriarkala makt även när vi bedyrar att vi inte har någon makt och presenterar otaliga bevis för avsaknaden av förtryck.

            Men frånvaron av bevis för förtryck är ju otvetydigt bevis för förtryck (och för att det är osynligt), och att vi inte verkar tro på det själva är också bevis för att vi faktiskt vet att det är sant.

            Men även om det var sant att vi inte tror på det, så är även det bevis för att förtrycket är verkligt – och osynligt.

            Allt bevisar patriarkatet – även det som motbevisar det.

            På samma sätt är också du förtryckt, vare sig du upplever det eller inte.

    • Simone

       /  11/23/2015

      Hur kan du vara så trångsynt? Bara för att du inte har råkat ut för dessa saker antar du att det är detsamma för alla eller? Är det feminismens fel att män våldtar kvinnor?

      Svara
      • En annan Andreas

         /  11/23/2015

        Frågan är kanske mer hur feministerna kan vara så trångsynta att de aldrig någonsin vill höra någon kvinna som inte anser sig ha råkat illa ut eller en man som råkat illa ut.
        Lycka till i gökboet.

        Svara
  7. Kristian

     /  11/21/2015

    Fy och efternamnet.
    Kollektivt skuldbeläggande. Historisk skuld. Arvsynd. Baserat på medfödda egenskaper.

    ”To you Baldrick, the Renaissance was just something that happened to other people, wasn’t it?”

    Svara
    • Kristian

       /  11/21/2015

      På min tid hade vi en lärare som hade vissa vänstertendenser, men som trots detta faktisk talade om verkligheten utan att blanda in strukturer. Till exempel, folk ser dig annorlunda beroende på hur du handlat tidigare.
      ”Man får ett rykte om sig. Om någon säger till mig att R (pojke, klassens bråkstake, egentligen snäll men svårt att kontrollera sina impulser) har slagit till någon så de blöder, så har jag lättare att tro de än om någon säger det om L (flicka, skötsam).”

      Det var sant, handlade om personligt ansvar och nämnde inte alls kön, ras, religion, osv.

      Svara
      • Lövet

         /  11/21/2015

        Och Gens, Machofabriken, ”Män för jämställdhet” med fleras j…a kampanjer gör vadå för att skapa positiva bilder (”rykten”) om pojkar???

        Svara
  8. Läraren kan inte heller skilja på ”de” och ”dem”. Ridå!!!!

    Svara
  9. Dreadlock

     /  11/21/2015

    När mellanstadiekillarna – Gnäller- (??)

    Jag undrar hur mellanstadiekillarna resonerar (Gnäller) när de är vuxna och någon annan liknande auktoritär stjärna som läraren fullkomligt kör över ansvarsfrågor på liknande sätt.

    Kommer de att vara lika överseende då ?

    Svara
  10. michael

     /  11/21/2015

    Det är just sådana lärare som är orsaken till att Sverige har dom största skillnaderna mellan pojkar och flickors resultat av alla länder som ingår i PISA studierna.
    Man kan säga att Sverige har den mest ojämställda skolan i västvärlden,där pojkarna är förlorare.

    Svara
  11. Senior

     /  11/21/2015

    Så nu skall dagens barn straffat för något diffust beteende som deras förfäder eventuellt haft?

    Fy fan vilket as.

    Svara
  12. AV

     /  11/21/2015

    För mellanstadiebarn är det jätteviktigt med rättvisa. Jo, killarna förstod nog, men inte det hon tror. De förstod att läraren är orättvis och att det är ok för tjejerna att sätta igång skit som killar sen får skit för i grupp. Och att det är just alla killar över en kam. ”Ni killar”. Oavsett om man är den blyga tysta eller en av de två som stör.
    Som lärare skulle jag vilja skälla ut henne efter noter.

    Svara
  13. ”Barnen förstod precis vad jag menade i varje fall och killarna i klassen höll med.”

    Den meningen skrämmer skiten ur mig. För tänk om det faktiskt var så? Om en stor del av den generation som matats med genuspedagogik sedan dagis verkligen ”förstår” och utan vidare accepterar extremfeministiska resonemang?

    Svara
    • Barn växer upp och ett tidigt förstår blir till ett klokare förstår. ”om det faktiskt var så” kommer det slå bakut längre fram.

      Svara
  14. Lurven

     /  11/21/2015

    Otäck översittartyp.
    Det känns som om vårt land är på väg mot en återvändsgränd.
    Bittra kvinnor tar ut sin frustration på små barn.
    Och den ljusnande framtid är vår… Knappast.

    Svara
  15. havre@flarnstad

     /  11/21/2015

    Usch lärare ska gå efter läroplanen inte bedriva ett privat korståg emot andras barn.

    Kommer definitivt ha stenkol på mina barns lärare när det blir dags och förekommer sånt här blir det ett kvartsamtal för läraren utanför skoltid om att genast sluta förstöra för ungarna.

    Just läraryrket verkar extra utsatt för dom här idéerna och FI-kulten.

    Svara
    • Sten Sture

       /  11/22/2015

      Och vad står det i läroplanen?
      ”…motarbeta traditionella könsnormer”. Det är det som är det jävliga.

      Svara
      • Simone

         /  11/23/2015

        Varför är det jävligt?

        Svara
        • Det finns en högerhäntsnorm (70-90% är högerhänta), föreställa dig nu att skolan tvingar barnen att skriva men vänster hand varannan lektion för jämna ut en upplevd orättvisa – hur skulle detta påverka utbildningen och kvaliteten på skolarbetet?

          Alltså, ”könsnormer” beskriver hur vi som människor fungerar. Att förändra detta kommer onekligen störa utbildningen.

          Svara
  16. trindemanlindeman

     /  11/21/2015

    ”Då blir dem (sic) tysta” Jag blir då mållös…

    Svara
  17. Daniel Hammarberg

     /  11/21/2015

    Jag stötte på sådant beteende redan i första klass på 80-talet. Vår kvinnliga feministlärare bestämde då en gång när vi skulle se på bio att klassen skulle delas upp i flickor och pojkar. Vi pojkar fick stå och se på avstånd medan flickorna gick in. Först när den sista flickan hade stängt dörren bakom sig fick vi pojkar börja gå. Hon sa något om att det var en viktig läxa vi var tvungna att lära oss.

    Jag har lärt mig något av detta. Och det är att kvinnor inte kan hålla sig från att missbruka eventuella maktpositioner de får, de får alltid för sig att blanda in ljusskygga agendor i den tjänst de är avlönade för. Feminismen är en fascistisk hatideologi.

    Svara
  18. Viktor

     /  11/21/2015

    Vilken tur att hemundervisning är förbjuden sen ett par år tillbaka! Det garanterar att alla barn i Sverige får fostras till demokratiska medborgare i medborgarkollektivet och får ta del av de här humana åsikterna framför föräldrarnas värdegrund. Finns all anledning för föräldrar att vara överlyckliga 🙂 och ja.. kan innehålla lite spår av ironi.

    Svara
    • Det är i och för sig bra att barn tvingas till riktig skola även om den är feministisk, hatar att se hemundervisning bli koranskola.

      Svara
  19. Ivar L

     /  11/21/2015

    Min gissning är att den läraren som skrivit det där ännu inte (aldrig?) fått barn. I vart fall inte killar. Har hon det så är det ännu värre. Lärare som tänker så är illa nog. En mamma som tänker så (99% säker på att läraren är kvinnlig) är förskräcklig.

    Svara
  20. MiT

     /  11/22/2015

    Svara
  21. Hmm

     /  11/22/2015

    DN det nya aftonslaskan. Här lyckas man få det att låta som att S+Mp har stort förtroende torts att deras block tillsamman med V är fortfarande mindre än alliansen, och Sd verkar inte finnas alls….

    http://unvis.it/www.dn.se/nyheter/politik/rodgrona-framat-efter-terrordaden-i-paris/

    Svara
  22. Svenne

     /  11/22/2015

    ”Effekterna på längre sikt är dock mer oklara.” Vilket ‘understatement’…
    http://unvis.it/mobil.dn.se/ekonomi/flyktingstrommen-ger-uppsving-for-tillvaxten/

    Svara
  23. Media och undervisning är de ställen man kan göra mest i, därför vi har den utveckling vi har. Då små barn sitter i morgonTVsoffor och vecklar ut sin könstillhörighet till andäktigt lyssnande och applåderande programledare. Då trdjekönstillhörighets toaletter görs till prio ett och kändisar är politiska orakel

    Svara
  24. MiT

     /  11/22/2015

    Svara
    • Lövet

       /  11/22/2015

      Never debate with an Aspis

      Svara
      • Grodan Boll

         /  11/22/2015

        De brukar oftast ha rätt.
        De kan ibland vara lite dåliga på att läsa av var gränsen för hårklyveri går dock.

        Med ”de” menar jag eventuellt ”vi” =/

        Svara
        • Droechai

           /  11/23/2015

          Det svåra är att lära sig var det är viktigt med hårklyveri (t.ex. definitioner i avhandling) eller då ”ungefär lika med” är passerbart.

          Hjälper dock att ha någon i närheten som kan signalera då man jagar specifikationer i onödan 🙂

          Svara
  25. Pelle2

     /  11/22/2015

    Den så kallade läraren är väl en produkt av den genusindoktrinering som är standard i dagens lärarutbildning.

    Svara
  26. Mike E

     /  11/22/2015

    Ja, den nya galna klassen som nu dominerar Sverige har producerats i ett samarbete mellan SVT/SR och Sveriges lärare.

    Svara
  27. Leif

     /  11/22/2015

    Vända på smeten? Hur tusan ska det gå till?

    Svara
  28. Leif

     /  11/22/2015

    Ursäkta! Läste fel. Liten telefon…

    Svara
  29. Men herregud. Jag ska inte ägna mig åt att kalla läraren för en jävla idiot osv… detta torde vara uppenbart. Men vi måste alla ställa oss frågan om HUR påverkas barnen av dylika konsekvenser från en auktoritet som den här feministiska skitläraren trots allt är. Personen har rätt i en sak, och det är att barnen är betydligt intelligentare än vad dom tror. Det som riskerar ske är att man fostrar ett gäng barn att bli ögontjänare. Pojkarna som kanske ger igen i smyg för oförrätten då läraren inte finns i närheten. Flickorna som i värsta fall fostras till små idioter som får lära sig tro att vuxenvärlden ställer upp på att just de är värdefullare och får bete sig illa utan konsekvenser. Är det bara jag som ser risken med att dessa stackars flickor i förlängningen fostras till små supernarcissister med alla problem detta kommer att medföra i livet?
    Hoppas vid gud att denna lärare och likartade kollegor får käka upp detta på ett föräldrarmöte! Fy faen rent ut sagt!
    Ungar behöver logik och konsekvens i fostran, en del tröst, pepp och omtanke. Men framförallt behöver de lära sig att ta konsekvenser då de knasat till det och stå upp rakryggat för orättvisor. Detta självklara verkar läraren ha missat i sin kompensatoriska genus iver. Må denna lärares feministiska pedagogik försvinna, smärtsamt och liksom insiktsfullt falla bort flaga för flaga, likt en djävulsk psoriasis från helvetet.

    Svara
  30. MiT

     /  11/22/2015

    Svara
    • Öhh outar viralgranskaren henne? M_I_T försöker hela tiden dölja individens identitet för att förhindra onödigt hat och hot. Sen går de full arnstad och outar henne så här?

      Svara
      • trollan

         /  11/23/2015

        Blev också helt stum av detta..
        Där dog den sista respekten jag kunnat tänkas ha för Viralgranskaren.

        Svara
        • MiT

           /  11/23/2015

          Jag gjorde så mycket jag bara kunde för att det INTE skulle komma ut och så stövlar de på bara…

          Svara
    • Grodan Boll

       /  11/22/2015

      Ffs. Bra jobbat viralgranskaren.

      Svara
  31. MiT

     /  11/22/2015

    Svara
  32. MiT

     /  11/22/2015

    Svara
  33. ”Är du pojke bör du bita ihop och vara tyst för ingen bryr sig om ditt jävla gnäll” var exakt det jag fick lära mej i skolan för >20 år sedan. Trodde normkritik var hipt men tydligen inte…

    Svara
  34. Jag har sett svensklärare på gymnasienivå som inte kan skilja mellan ”gått” och ”gott”. Jag har sett mellanstadielärare skriva ”diskussion” och ”mattematik”. Jag vet elever som fått i uppgift att göra novellanalyser ur ett queerfeministiskt perspektiv och som får lära sig att det strider mot värdegrunden och mänskliga rättigheter att inte minska sin privata köttkonsumtion. Ingenting förvånar mig längre.

    Svara
    • Centerextremisten

       /  11/23/2015

      Heter det inte ”Diskussion”?

      Svara
  1. Lite blandat från 2015 del 5 | WTF?
  2. November 2015 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: