SVT:s avslöjande om 14-åriga Sara

Igår handlade en hel del om SVT och deras sökande efter groomare på nätet. De hade skapat en profil som Sara och som var 14 år och det skulle genast rasslat in massor av förfrågningar till henne, en del av sexuell karaktär.

gårdagens stora snackis1

Att vuxna män trålar efter småflickor på nätet är ett äckligt problem som man måste ta tag i då det i många fall drabbar sådana som är ganska utsatta på flera olika sätt, de som drabbas är nog i många fall redan på glid av olika skäl. En del kanske inte har någon vidare familjesituation, de har inte någon som varnat dem och som inte ser tecknen. De kanske inte har någon som har koll helt enkelt.

I mina ögon är det ett riktigt grisigt brott att tråla efter sådana på nätet! Och SVT slog på trumman igår om att det var massor som kontaktade Sara och att hon inte gjorde någonting alls utan bara fanns där så att säga. Det var inslag på nyheterna med fd åklagare och de såg bekymrade ut. Med rätta också om det var som de sa, att hon bara fanns där och fick 100-tals med förfrågningar.

Sen såg jag detta på facebook igår

gårdagens stora snackis

och då börjar i alla fall jag undra lite över SVT:s lilla scoop igår. Om det som står ovan är sant så var endast syftet att fånga in SD:are. Inte vuxna män som trålar efter småflickor på nätet utan specifikt SD:are som gör det. Är det MP:are, sossar eller andra som gör det så tycker SVT inte att det är så viktigt. Och om det ovan stämmer så var Sara synnerligen aktiv själv också. Det förringar inte det vedervärdiga i att vuxna jagar småflickor på nätet men det sätter SVT i ett annat ljus.

Om det ovan är sant så har SVT använt det endast som en förevändning för att jaga politiska motståndare från ett specifikt parti och det är i så fall ett fruktansvärt övertramp av SVT! Att vuxna jagar småflickor på nätet är som sagt en vedervärdig sak och förtjänar att tas på stort allvar och det ska inte politiseras av SVT!

Om syftet var att jaga SD.are så undrar man ju om de fick napp? En politiker i Skåne högg ju på betet men inget parti angavs ju? Blev de besvikna eller sparar de några feta byten till lämpligt tillfälle?

Jag hoppas innerligt att det ovan inte är sant alls faktiskt, att det handlar om en helt annan Sara eftersom det ovan verkar handla om facebook och SVT:s Sara, vad de berättade igår, hade ett konto på Kamrat och Kik. Men Troligtvis hade SVT kört hela kitet så att säga och då finns ju facebook med också.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

148 kommentarer

  1. Så mycket fel på så många plan om det är sant….

    Svara
  2. Rikard

     /  11/24/2015

    Hej.

    Visst är det kul med informationskrigföring? Snart kommer anklagelserna från vänster att det du skriver om är villospår och skademinimering, samt från tokhöger att det är vänsterextremister som försöker få det att se ut som om det är högerextremister som agerar vänster som… det går runt! Om det går att hitta polis och åklagare som tycker det finns något att gå vidare på kanske det finns en chans att spåra varifrån de olika kontona kommer, om ‘Sara’ är ‘Sara’, och hur ‘Sara’ är kopplad till SvT. Själv vet jag inte om brottsprovokation förekommit och om det i så fall är SvT som eventuellt begått brott.

    Det som i mitt tycke starkast väger över att det är fråga om politiskt riktad provokation är det faktum att både SvT och andra media länge tillämpat olika måttstockar för när någons partitillhörighet, yrke eller liknande skall rapporteras. Egentligen skall ju sådant utelämnas om det inte är strikt relevant för händelsen; eg. kamrer (eller ek-ass eller vad de heter nuförtiden) förskingrade, eller liknande.

    Eftersom enda källan är en Fb-post hoppas jag att det dyker upp mer information från andra källor som styrker eller avstyrker; uppgifter om kontonummer, identiska meddelanden postade till flera olika personer, ip-nummer, eller liknande. ‘Sara’:s kopplingar (om några) till flerfaldigt kriminelle Matthias Wåg och Researchgruppen/Seppuku Media skulle också förtjäna att redovisas av polis och åklagare, om så bara för eliminera dessa från utredningen, för att tala som Aftonbladet m fl.

    Gräv gärna vidare om du kan och orkar, och tveka inte att kontakta polis eller åklagare: bara misstanken om att statliga media i det fördolda försöker agitera mot ett riksdagsparti medelst smutskastning och brottsprovokation torde ses som värd att utreda.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  3. Björn

     /  11/24/2015

    ” En politiker i Skåne högg ju på betet men inget parti angavs ju?”

    Detta faktum, att man inte skriver ut parti, är ju en direkt indikation på att det inte är en SD:politiker. Troligen inte MP eller V heller, då man faktiskt anger att vederbörande är en politiker; om det varit en MP eller V politiker hade nog det faktumet mörkats.

    SvT är och förblir ett propagandaorgan. Det är ytterst få program som går att se utan inbakad rättroende uppläxning av folket.

    Svara
    • Ivar L

       /  11/24/2015

      Ur artikeln:
      ”Älmhults kommuns ursprungliga plan var att från 2017 flytta de boende på Solhem till plan fyra och fem på Nicklagården.

      Så blir det inte.

      Orsaken är att kommunen på dessa våningsplan har gett plats åt ensamkommande flyktingbarn.”

      Money talks. De människor som lönar sig bäst för tillfället prioriteras av kommunerna. Ekonomi slår allt!

      Svara
  4. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
    • Maria

       /  11/24/2015

      Ja, hon heter Maggie de Block och röstades fram som den populäraste flamländska politikern 2013 och 2014, bl.a. för hennes hårda linje vad gäller invandring. ”Iron Maggie” kallad och många skulle vilja se henne som premiärminister.

      Svara
    • norskgoy

       /  11/24/2015

      Patetisk av Wallenstam.

      Svara
    • Jan

       /  11/24/2015

      Nej, hon har en poäng. En hälsominister bör inte väga 200 kilo. Oavsett åsikter…

      Svara
      • Herpderp

         /  11/24/2015

        En hälsominsiter skall vara påläst och kunnig om sitt område, som vilken minister som helst. Bara för att hon själv inte klarar av (eller lider av sjukdom) att hålla hälsosam vikt påverkar inte detta. Typisk Ad hominem.

        Svara
    • Det är orättvist att personer som röker eller som dricker för mycket inte alls stigmatiseras på samma sätt. Även de ovanorna skapar ju ökad sjuklighet, frånvaro från arbetet, sociala problem och förkortad livslängd. Överviktiga personer vållar ju inte fler eldsvådor än snittet, skräpar inte ned eller är inblandade i våldsbrottslighet i högre grad än genomsnittet Fast naturligtvis är det ju frestande att skämta i detta fall – det är ju inte på långa vägar lika tragiskt som när exempelvis präster förgriper sig på barn.

      Svara
  5. MiT

     /  11/24/2015

    ”Syriska män inte välkomna i Kanada”
    https://archive.is/mDUK9#selection-1489.0-1489.34

    Svara
    • Kristian

       /  11/24/2015

      Att vara ”flykting” är som att vara nudist, ungefär. Inte alltid lätt för ensamstående män att bli medlemmar.

      Svara
    • Muslimska invandrade kvinnor har i regel redan en efterfrågad yrkeskunskap – för vårdyrken. Deras vinst i västvärlden blir lön för arbetet, lagstadgad arbetstid och semester, pension, arbetsskyddsregler och ett visst skydd från facket. Det har de inte när de tvingas arbeta gratis med att vårda släktingar i hemlandet. Och de kommer loss från hemmet och kan få träffa människor utanför släkten och är inte övervakade 7/24.

      Svara
  6. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2015

      Undrar om de klassar feministkritik eller saklig kritik mot kvinnor som näthat i vanlig ordning ?

      Svara
    • Kristian

       /  11/24/2015

      Tycker fortfarande inte att det är ”sport”. Så förtryckande är jag.

      Svara
    • När följer schackvärlden efter? I varje match brukar damen antingen bli slagen eller bortbytt. Och räkna hur många manliga spelare med stormästartitel det går på varje kvinna! Det måste bli 50-50!

      Svara
  7. MiT

     /  11/24/2015

    Det här är ju aktuell igen helt plötsligt
    ”När kommer det ett svar från Unga Feminister?”
    https://toklandet.wordpress.com/2014/07/06/nar-kommer-det-ett-svar-fran-unga-feminister/

    Tack vare den här radiodokumentären som är klart värd att lyssna på.
    ”Näthatad till döds?”
    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/635248?programid=3103

    Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2015

      Karin Pettersson på Aftonbladet tar upp problemet med hatsajter men naturligtvis hittar hon inga sådana med vänsterextremt innehåll.Åtminstone skriver hon inte om detta.
      Hon försöker i denna artikel också sätta lite hatstämplar på SVD,s och Gp,s ledarredaktioner eftersom dom har dristat sig till att vara invandringskritiska.
      Det konstiga är att samma Pettersson inte verkar ha några problem med regeringen Löfvens åtstramningar av invandringen…
      Även om hon inte skriver det rakt ut så vill hon med alla sannolikhet förbjuda alla sajter som inte delar hennes fina vänstervärderingar..
      http://unvis.it/www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinpettersson/article21818995.ab

      Svara
      • Jan

         /  11/24/2015

        Karin Pettersson är alltid förutsägbar. Hon skriver för de redan övertygade.

        Svara
      • Kristian

         /  11/25/2015

        Hon har rätt i att det finns ”rasistiska och odemokratiska krafter som aktivt verkar för att undergräva förtroendet för journalistiken”.

        De kallas journalister.

        Svara
    • Hon som svarade för feministerna skulle ha gjort Nixon grön av avund.

      Svara
  8. havre@flarnstad

     /  11/24/2015

    Dem här är det nog bäst att hålla ögonen på och ”om” det stämmer som det skrivs på flashback är det en skandal av sällan skådat slag att SVT så ogenerat bedriver brottsprovokation i syfte att smutskasta ett enskilt politiskt parti är skandal och ett enkelt fällande i granskningsnämnden räcker inte huvuden måste rulla om detta stämmer om så inte sker borde SD se till att ta upp detta på eu-nivå och svensk domstol.

    Hoppas det inte stämmer låtar verkligen sjukt att ett statligt organ beter sig såhär och oavsett om det är sant eller inte måste public service omorganiseras antingen för att verkligen bli neutrala eller dela 1an och 2an osv i tydliga riktningar en vänsterinriktad och den andra betydligt mer konserativ.

    Svara
  9. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
  10. Pelle2

     /  11/24/2015

    Vi får ju verkligen hoppas att det inte är SVT som har provocerat fram kontakterna mellan 14-åringen och ”snuskgubbarna” som du skriver om.
    Vore ju en praktfull skandal i så fall..

    Svara
  11. Fråga viralgranskaren 🙂

    Svara
  12. Pelle2

     /  11/24/2015

    OT:
    Johan Croneman på DN ser ingen vänstervridning på SVT utan menar tvärtom att media domineras av högern. Detta apropå Eric Erfors satiriska krönika på ämnet.
    Croneman har inget problem med namn som Lina Thomsgård, Malena Ernman,Gina Dirawi och Lena Sundström.
    Han förstår heller inte hur man skall kunna sortera bort folk på grund av deras politiska åsikter.
    Det borde väl vara ganska lätt att välja bort könsrasister som Kakan Hermansson och Lina Thomsgård i vilket fall som helst som helt öppet demonstrerar sitt manshat.Kakan har ju dessutom toppat det hela med att komma ut som polishatare och förespråkare av plankning
    på tunnelbanan.
    Undrar för övrigt om Croneman skulle tycka att det var ok att anställa än SD:are eller Afa-aktivist eftersom han nu inte förstår hur man kan välja bort folk pg.a deras politiska åsikter ?
    http://unvis.it/www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/viktor-barth-kron-det-ar-inte-politiseringen-av-svt-som-ar-huvudproblemet-det-ar-angsligheten/

    Svara
    • Nilsson

       /  11/24/2015

      Gillar inte att du skriver ”SD:are eller AFA-aktivist”, SD är inte extremister, du normaliserar vänsterns polarisering.

      Svara
      • Pelle2

         /  11/24/2015

        Tog exemplet SD eftersom sådana som Croneman inte brukar ha något problem med att utestänga SD från olika sammanhang medan dom knappast skulle acceptera att någon med vänsteråsikter, som t.ex V-partister,skulle bli utestängda.
        Är ganska säker på att Croneman inte skulle se att det vore något problem att förbjuda en SD:are från att bli anställd på SR eller SVT vad han än skriver i sin krönika.

        Svara
  13. norskgoy

     /  11/24/2015

    Hvis dette stemmer så mener jeg følgende;
    – alle i redaksjonen som var med på saken må gå.
    – alle redaktører i rett linje fra denne redaksjon må gå.
    – toppleder må gå.

    Svara
  14. MiT

     /  11/24/2015

    Ännu en komiker som är igång och är rolig…

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/24/2015

      #DetGodaHatet får man anta.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2015

      Om han tycker det är komiskt att önska livet ur sina åsiktsmotståndare så undrar jag om han skulle tycka detsamma om någon önskade livet ur Fredrik Virtanen,Jonas Sjöstedt,Alice Bah Kuhnke, Åsa Linderborg eller någon annan vänstermänniska ?
      Något säger mig att han då skulle börja skrika om hat eller något sådant.
      Det är ju bara de fina vänstermänniskorna som har monopol på att vara rasister och hatare
      samtidigt som dom anser sig stå på det godas sida..

      Svara
    • Kristian

       /  11/24/2015

      ”Ironiskt”? Har Hanif Bali förespråkat barnmisshandel? Vet Branne vad ordet ”ironiskt” betyder?

      Svara
    • Har hittat en bild på Nätet på clownen Branne:

      Svara
  15. MiT

     /  11/24/2015

    Marcus, följs av Filosofen Nils så klart. Han måste ha mycket bra att säga…

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  11/24/2015

      Helt och hållet vidrig snubbe sett till hans repliker i Twitterkonversation och läskigt hur legitimerat vänsterhatet är när både organisationer och privatpersoner like’ar öppet som det vore den mest självklara typen av åsikter.

      Om någon högerprofil skulle köra rasistiska angrepp på låt oss säga Rosanma Dimarca och spinna vidare med morbida historier om mördade barn vet vi redan hur dumheter24 skulle köra krönikor om hatet och pressen sina sedvanliga rapportering om twitterstormar men om detta lär inte många röda pennor skriva .

      Svara
      • Pelle2

         /  11/24/2015

        Håller med om att Branne är en vidrig person och dom som stöttar honom i hans hatdrev mot Hanif Bali är lika vidriga.

        Svara
    • trollan

       /  11/24/2015

      Vad jag förstått så är mamman biologisk förälder till Bobby, och hennes sambo hade inte adopterat honom. Är det för denna Branne helt omöjlig tanke att en vit människa kan föda ett svart barn?
      Sen hur man kan skriva något sådant är rätt så ofattbart i sig. Sjuka människor.

      Svara
  16. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
  17. Kristian

     /  11/24/2015

    Helmerson om argumentet ”läs på”:
    http://unvis.it/www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-den-unga-vanstern-later-som-dammiga-skolfuxar/
    ”Som om det fanns en viss mängd kunskap som var nödvändig för att förstå ett ämne, och när man väl hade inhämtat den skulle man automatiskt nå en enda åsikt. Som om varje människa är en ofullständig ekvation, och skriver någon bara dit de rätta siffrorna blir lösningen alltid densamma. Man är inte oense i sak, en har kunskap och den andre fel.”

    Inom Scientologin har man ”Study Tech”.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Study_tech
    Den är en salongsfähig version av den interna indoktrineringsprocessen: Hubbards ord är ofelbara och går inte att ifrågasätta.
    Den som inte håller med har ännu inte förstått.

    Svara
  18. Rikard

     /  11/24/2015

    Hej.

    Diskuterade detta med en bekant som har viss erfarenhet av psykologin hos barnotuktshen. I huvudsak delas de i två grupper: majoriteten som upplever sina impulser som främmande och obehagliga; dessa kan hjälpas av psykiatrin så att de klarar att aldrig agera på impulsen, och i bästa fall till och med mer eller mindre befria sig från den, samt den mindre gruppen vilka inte upplever sina impulser som främmande eller ens som impulser. De senare är egentligen att betrakta som obotliga då det inte finns något hos dessa personer som får dem att anse att de gör något fel. Grovt förenklat givetvis; i individuella fall spelar övriga livet, kulturkontext, bakgrund och annat sånt också stor roll.

    Till saken: en person med denna patologi kan triggas till att gå från tanke till handling av en sådan kontakt som redovisas ovan, särskilt om den initierats av annan person, eftersom den presumtive gärningshenen då får sin verklighetsuppfattning bekräftad. Låt oss hoppas att detta inte är fallet, och att SvT:s anställda har mer vett och integritet än så. Jag tycker definitivt att detta är värt en mer ingående granskning, och hoppas att den som på Fb säger sig ha blivit fiskad efter på detta sätt tar kontakt med rättsvårdande myndighet.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare
    Ps Det bör också gå att för den som är direkt berörd att kontakta SvT och fråga vilka som gjort programmet och hur metoden sett ut. Anteckningar från planeringsmöten kanske är offentliga handlingar rent utav? Värt att fråga, kanske? Ds

    Svara
    • Jan

       /  11/24/2015

      Min gissning är att det är de mest vänsterinriktade avdelningarna på SVT som ligger bakom det här. Kulturredaktionen dyker genast upp i tanken men även barnredaktionen är svårt vänsterböjd. Det skulle inte förvåna mig om medarbetare från dessa redaktioner är inblandade.

      Svara
    • Kristian

       /  11/24/2015

      ”Offentlig handling” gissar jag att det inte är. Längre. Är inte SVT ett helägt aktiebolag?

      (Ungefär som hur en del av englands polis – ACPO – ända tills i år (!) var ett företag, och därför inte omfattades av Freedom of Information Act. Skottland var separat vill jag minnas.)

      Svara
    • Det finns en mycket läst bok, där författaren indirekt, genom sitt exempel, förespråkar att man kan gifta sig med en flicka på 6 år – och ha sex med henne när hon fyllt 9.

      Svara
  19. Svenne

     /  11/24/2015

    Tokfeminismen finns överallt nu:
    http://www.washingtonexaminer.com/update-kindergarten-teacher-denies-legos-to-boys-in-name-of-gender-equity/article/2576760
    ”A kindergarten teacher in Bainbridge Island, Wash., actively denies her male students the opportunity to play with Lego blocks in order to encourage her female students to play with them.

    Karen Keller bars the boys in her class from playing with the colorful blocks, even going so far as to lie to them about their opportunity to play.

    ”I always tell the boys, ‘You’re going to have a turn’ — and I’m like, ‘Yeah, when hell freezes over’ in my head,” Keller told the Bainbridge Island Review. ”I tell them, ‘You’ll have a turn’ because I don’t want them to feel bad.””

    Svara
    • Kristian

       /  11/24/2015

      Precis som med islamismen så förhindrar de ”goda” feministerna varje form av kritik.

      Svara
    • AV

       /  11/24/2015

      Så vad hon lär barnen är att man inte kan lita på henne. Hon lovar och sen blir det aldrig av. Hon undergräver sin auktoritet och tror att barnen inte genomskådar henne. Det gör de. Barn är mycket noga med rättvisa. En vuxen som inte är rättvis blir illa omtyckt. En förskollärare som inte har koll på elementär barnpsykologi.

      Svara
  20. MiT

     /  11/24/2015

    SVT alltså… 😛

    Svara
    • Kristian

       /  11/24/2015

      Ytterligare förkortade synopsis:
      Del 1 av 8. Victor hoppar av Handels och flyttar in hos sin bästa vän Leo för att satsa på deras gemensamma musikprojekt.
      Del 2 av 8. Leo går till Trädgården för att fixa en spelning, och får en flirt med bokaren Ellie Born.
      Del 3 av 8. Victor och Leo träffar Christian Bassi som erbjuder sig att göra en remix på en av deras låtar. Chockade över Bassis macho-stil försöker de smälta mötet och hamnar i konflikt om sitt sound.
      Del 4 av 8. Efter en natt av exalterat musikskapande får Victor och Leo ångest och gör chokladbollar. Mysdagen avbryts av att Alice hör av sig och bjuder med Victor på Fotografiska.
      Del 5 av 8. Det är stressigt inför spelningen
      Del 6 av 8. Victor och Leo peppar inför sin release-spelning på Trädgården, men det blir inte riktigt som de föreställt sig. Leo och Lovisa hamnar i ett jobbigt samtal om porr […]
      Del 7 av 8. Leo och Ellie analyserar porr
      Del 8 av 8. Victor och Leo återförenas men känner sig deppiga

      Vad var det serien hette, ”barnsliga narcissister”?
      Känner att det är nära till Eight Deadly Words: ”I don’t care what happens to these people.”

      Svara
  21. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
    • Kristian

       /  11/24/2015

      Verklighetsförankring nolla

      Svara
      • EU? De har träningsvärk efter allt skrattande/huvudskakande samt ett och annat blåmärke i pannan efter sk. facepalms …

        Svara
    • Hallå, Socialdemokraterna! Ni har råkat få tag i Sverigedemokraternas manus!

      Svara
  22. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
    • Påverkad av ‘chemtrails’?

      Svara
    • Ivar L

       /  11/25/2015

      Har inte hunnit läsa in mig på detaljerna än men det här är såååååååååå sjukt.
      Sverigedemokraternas politik genomförs nu slutligen av deras absolut främsta motståndare i precis just denna fråga. Det är ungefär samma eller till och med större magnitud än om MP skulle genomfört byggandet av flera nya kärnkraftverk. Jag trodde DÖ var historiskt, men detta…

      Dock, alla som tror att det hela därmed kommer att vara över bör nog ta sig en funderare. Det kan finnas en räv bakom örat. Om nu S/MP genomför en sträng asylpolitik med utgångspunkt från dagens ”volymer” så kan de sedan säga att de för en strikt asylpolitik när de släpper in motsvarande en tiondel av dagens nivåer. D.v.s. de nivåer som vi hade för kanske tio år sedan, och de var också höga. Det är inte säkert att folkutbytet är över i och med detta.

      Svara
      • Ny Demokrati föraktades, hånades och frystes ut – och sedan har de flesta av deras ”utskrattade” förslag med tiden ändå genomförts! Jag hade ingen koll på politik de åren då det begav sig – någon här som är ordentlig och tillräckligt nördig för att göra listor eller tabeller på ND och SD:s viktigaste förslag, kritiken de väckte – och när och hur de sedan i alla fall genomfördes av de andra partierna? Typ Affes Statistikblogg?

        Svara
  23. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
  24. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
  25. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
    • Kristian

       /  11/24/2015

      Samma person som retweetade den här:

      (Philip Botström är förbundsordförande för SSU.)

      Svara
    • Nilsson

       /  11/24/2015

      Lorentz verkar vara trögfattad, det är NUVARANDE politik som riskerar flyktingars liv.

      Svara
    • Hörde sjudubbel jubelidiot till MP-kommunalråd i Malmö uttala sig i P1 nu i kväll. Nils Karlsson ska han heta.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/25/2015

        Låt dem pladdra. Vem vet, MP kanske spricker i två delar. Vore en guds gåva till Sverige i så fall.

        Svara
  26. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
    • Svenne

       /  11/24/2015

      Herrej*vlar… ska S + MP driva SD-politik nu?
      Romson står och gråter:)

      Svara
    • T

       /  11/24/2015

      Det ska gälla från 30 April 2016 vilket betyder ”business as usual” till dess. Bara snack och ingen verkstad som vanligt.

      Svara
    • Ivar L

       /  11/25/2015

      Vad säger Rädda Barnens Elisabeth Dahlin; blir det Kol-14 som skall användas?
      Kommer baaaaaarnen att bli lidande?
      Enligt henne blir det ju synd om barnen om man plockar bort de vuxna männen ur barngrupperna.

      Svara
  27. En studie gjorde av FBI visar att i en majoritet av alla grooming-fall är det en ung person som medvetet uppsöker en vuxen person för sex.

    Svara
    • Herpderp

       /  11/24/2015

      [citation needed]

      Svara
      • Jag tar tillbaka denna formulering ”ung person som medvetet uppsöker en vuxen”. Det inträffar ju sällan… dock är den unga personen fullt medveten om att det är sex och en åldersskillnad och mediebilden av gubbar som lurar unga flickor är aningens missvisande.

        Detta är inte den rapport jag tänkte på men den säger ungefär samma sak:
        http://www.unh.edu/ccrc/pdf/CV263.pdf

        Det som sägs under results and conclusions på första sidan är väl värt att belysa.

        ”Results and Conclusions: Compared with know-in-person/online offenders, online-meeting
        offenders were less likely to have criminal backgrounds and more likely to use online communications to deceive victims. However, deception was a factor in a minority of cases and was also used by some know-in-person/online offenders. The majority of cases in both groups involved statutory rape (i.e., nonforcible illegal sexual activity with underage youth) or noncontact offenses such as child pornography production or sexual solicitation of a minor. We conclude that crimes by online-meeting offenders should not be treated as different or more dangerous than those by know-in-person/online offenders who use online sexual communications. Rather, prevention efforts should educate about the nature of statutory rape and related noncontact offenses. The primary message should be that it is criminal for adults to make sexual overtures to minors, online or of fline, no matter what their relationship to the youth.”

        Svara
    • Skulle kolla – hamnade lite fel…
      ”Full text of ”FBI Manual of Administrative Operations and …
      https://archive.org/…/FbiManualOfAdministrative…
      Översätt den här sidan
      If condition warrants an Agent having medical mandates (restrictions), ….. 20-20 PERSONAL APPEARANCE, DRESS AND GROOMING STANDARDS FOR …
      Du har besökt den här sidan 2 gånger. Sidan besöktes senast: 2015-11-24″

      https://archive.org/stream/FbiManualOfAdministrativeOperationsAndProceduresmaop2007/MAOPP1_Sec_20_MISCELLANEOUS_PERSONNEL_MATTERS_djvu.txt

      Svara
  28. Svenne

     /  11/24/2015

    Det rödgröna fotfolket hänger inte med…

    Svara
  29. Svenne

     /  11/24/2015

    Vad är oddsen på det…?

    Svara
  30. Svenne

     /  11/24/2015

    Det går fort nu…

    Svara
  31. Svenne

     /  11/24/2015

    Förändringens vind har blivit en höststorm:

    Svara
  32. Rikard

     /  11/24/2015

    Hej.

    Romsons krokodiltårar; sällan har jag sett något så falskt. Och det skall in minst tvåhundratusen till innan dessa regler får effekt om jag förstått saken rätt? Nu håller SVMp tummarna för att en liten dipp till kanske ‘bara’ femtusen/vecka skall få upp opinionen.

    Ordet för dagen är deportation. För det är vad som krävs för att man väntat för länge.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
    • T

       /  11/24/2015

      Serbiens inrikesminister sa: ”Sverige kommer att kollapsa som stat av alla immigranter.”

      Svara
    • Svenne

       /  11/24/2015

      I runda slängar…

      Svara
  33. Pelle2

     /  11/24/2015

    Såg i SVD att Sjöstedt menade att de nya åtgärderna mot flyktingströmmen var fel och att vi istället skulle pressa Eu att ta emot flera genom att sluta betala medlemsavgift.
    Han sa också att de röstar nej till de nya reglerna.
    Undrar hur bra Eu skulle fungera om alla medlemsstater slutade betala medlemsavgiften
    så fort dom är missnöjda med ett beslut ?Fast Sjöstedt vill väl lämna Eu så han hoppas väl att det skall gå åt skogen för dom.
    Det är ju lätt för V som aldrig behöver ta ansvar för sin politik att rösta ja till en fortsatt invandring på samma nivå.Naturligtvis presenterade han inte hur vi skulle klara av att fortsätta ta emot lika många flyktingar. En kvalificerad gissning är att han skulle vilja höja skatten kraftigt eftersom det är den enda lösningen som V har på alla problem.

    Svara
    • Kristian

       /  11/24/2015

      Lika bra som Sverige när en minoritet betalar skatt.

      Svara
  34. Pelle2

     /  11/24/2015

    Lasse Ohly smetar SD på MP och sossarna i en artikel i dagens Expressen. Är någon förvånad ?
    http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/ohly-gar-till-angrepp-mot-regeringens-plan/

    Göran Greider försöker i samma tidning nu vända kappan efter vinden och försvara beslutet.http://unvis.it/www.expressen.se/debatt/vi-bevittnar-sorgsen-realism-och-hyckleri/
    Vänstern visar upp sig från sin allra bästa sida…

    Svara
    • Dreadlock

       /  11/24/2015

      Göran Greider försöker i samma tidning nu vända kappan efter vinden och försvara beslutet.http://unvis.it/www.expressen.se/debatt/vi-bevittnar-sorgsen-realism-och-hyckleri/

      Vilket Pekoral ! Göran Greider vänder blad och sörjer

      Svara
      • Ivar L

         /  11/25/2015

        Du förstår hur en massa vänstermänniskor nu egentligen känner en stor lättnad men samtidigt njuter av att dra på med det fulla empati och jag-känner-med-alla-lidande-i-världen (som kommer till Sverige) register.

        Svara
    • Ivar L

       /  11/25/2015

      Alltså Lars Ohly. Det känns som hundra år sedan. Varför skall någon ens lyssna på en föredetting i ett litet mikroparti som är helt ur fas med sin samtid?

      Svara
  35. Dreadlock

     /  11/24/2015

    Nu blir det intressant att följa opinionssiffrorna för Sd, nu när regeringen infört en av de mest drastiska åtgärder mätt på europanivå.

    Om Sd siffror håller sig kvar eller t.o.m ökar ändå – Så kan man kanske dra slutsatsen att väljarna har en hel hönsgård med oplockade hönor gentemot (s) och (mp) :s koalitionsregering. Man vill helt enkelt plocka skalpar och bestraffa regeringen så mycket det går.

    Svara
    • Kristian

       /  11/24/2015

      Åtminstone några minns väl DÖ? Och kommer ihåg hur dåligt integrationen fungerar? Och ser vart skattepengarna går.
      SD finns nog kvar.

      Svara
  36. Pelle2

     /  11/24/2015

    OT:
    Tokig feminist bakar bröd på jästsvamp från sin egen slida.
    Ännu ett bevis på vilken mental status radikalfeministerna har…
    http://unvis.it/www.metro.se/nyheter/hon-bakar-surdegsbrod-jast-pa-svamp-fran-sin-vagina/EVHokx!JSzZgYzlojO6A/

    Svara
    • Dreadlock

       /  11/24/2015

      Ekologiskt Slidhushåll ? Vaginala Panchettakroketter ? Sköteslimpor ?

      För Gourmetrestaurangens meny : Hastigt kokt ramslök garnerad med blåklint i en sås av reducerat lingonris och toppat med lokalodlat feministisk vaginasvamp ?

      Svara
    • Svenne

       /  11/24/2015

      WTF… H*n behöver verkligen professionell hjälp.

      Svara
    • T

       /  11/24/2015

      Snacka om bullf***a på riktigt 😀

      Svara
    • Rikard

       /  11/24/2015

      Hej.

      ”Schyssta brön…”

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Olof

       /  11/24/2015

      Hur tror du filmjölk kommit till från början? Inte alla mjölkerskor som är så noga med hygienen… och har man sett Wetlands så vet man hur syrade grönsaker kom till…

      Svara
      • Pelle2

         /  11/24/2015

        Det är väl en sak att filmjölken kanske har uppkommit p.a bristande hygien och en annan sak att med egen vilja köra in en vibrator i sitt könsorgan i akt och mening att hämta jästsvamp för att baka bröd. Det är ju inte precis så att det saknas alternativ till den metoden…

        Svara
    • Liten

       /  11/24/2015

      Jag kräktes lite i munnen men kom det ett hyfsat normalt svar ifrån professorn på Karolinska.

      Svara
    • Man får lust att rycka lite i baguetten

      Svara
    • Trade Mark

       /  11/26/2015

      ”Hittills har responsen till överväldigande del bestått av män som säger att det är det äckligaste de någonsin sett. Det har också funnits en ansenlig del riktigt läskiga män som verkar tända på det, vilket är riktigt äckligt, säger Zoe Stavri till Metro.”

      Så det är dåligt att det är äckligt,men det är samtidigt dåligt att det är bra?

      Svara
  37. Dreadlock

     /  11/24/2015

    Bon Appetit

    Svara
  38. Svenne

     /  11/24/2015

    Hmm…?

    Svara
  39. Svenne

     /  11/24/2015

    Verkligheten är svår att hantera…

    Svara
    • Borde de inte vara lika avklädda på bilden som Miley Cyrus i Wrecking Ball? För avklädda har de ju blivit, offentligt till och med.

      Svara
  40. Svenne

     /  11/24/2015

    Alice Teodorescu levererar:

    Svara
    • Svenne

       /  11/24/2015

      S-trogna AB sitter i en svår sits nu…

      Svara
  41. Svenne

     /  11/24/2015

    Ledarsidorna.se kommenterar:

    Svara
  42. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2015

      Det är väl så det brukar gå till i dagens Sverige. Vem som helst kommer väl in på lärarutbildningen nuförtiden t.ex….

      Svara
    • Ivar L

       /  11/25/2015

      Det kommer att få konsekvenser i framtiden. Inte minst med tanke på den sociala misär som vi importerat för decennier framöver.

      Svara
    • Man kommer ju in på lärarutbildningen med sämre resultat på provet än slumputfallet…

      Svara
  43. Dreadlock

     /  11/24/2015

    Gå och lägg er.

    Svara
  44. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2015

      Besvikelsefronten verkar vara en genuin radikalfeminist och godhetsapostel.
      Så här står det på hens twitterkonto:
      ”Män är ju snygga att se på, men det här experimentet med deras rösträtt? Mig blir du snart trött på.”
      Hon har i alla fall rätt i att jag blir trött på sådana som henne..

      Svara
  45. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2015

      Vår gamla vän könsrasisten och fackaktivisten Jenny Bengtsson slår till igen ser jag.
      Som vanligt handlar det inte om ekonomi för en vänsterextremist som hon.
      Pengar går väl alltid att ordna med mera skatt och genom att öka takten på sedelpressarna…
      The problem with socialism is that eventually you run out of other peoples money som Thatcher sa…

      Svara
    • … och det icke rumsrena beteendet att utnyttja barn för egen agenda … Kräk!

      Svara
    • ”Klasskamp” betyder numera, att de som inte jobbar, eller i alla fall inte betalar någon skatt, vill fritt förfoga över de pengar som andra människor arbetat ihop.

      Svara
      • Jan

         /  11/24/2015

        Just det Cocktail! Eller ännu hellre: Att medborgare i andra länder får komma till Sverige och fritt disponera svenska arbetares skattepengar utan krav på återbetalning!

        Svara
    • Kristian

       /  11/25/2015

      En stor pekoralist i vardande.
      ”Om inte annat får vi ett lite varmare samhälle så. Och färre bränder.”

      Svara
    • Varför har vi tex inte upprättat en luftbro till Tchad och tagit hit sådär 40.000 av de stackars flyktingarna från de etniska rensningarna och folkmordet i Darfur? Om det är så självklart att hjälpa alla människor – varför inte dessa? För mörk hudfärg? Ingen datorvana? Eller ser man det som en sorts spel typ TV-fiction ”Hunger Games” – att flyktingarna själva måste ta sig hit?

      Svara
    • En insats hon kunde göra är att få de restauranganställda att inte jobba svart, inte fuska med bidrag och kassor, och att arbetsgivarna inte begår bokföringsbrott och säljer smuggelsprit. Det skulle ge många sköna miljarder till flyktingar!

      Svara
  46. MiT

     /  11/24/2015

    Svara
    • Ivar L

       /  11/25/2015

      Även Bert Karlsson grät offentligt.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2015

      Har förvisso inte sett allt som har skrivits om Romsons gråt men det jag har sett har handlat om hennes hycklande gråt och inte att hon grät för att hon är en kvinna.
      Men ingen får ju kritisera en kvinna för det hon gör i dagens Sverige för då är du en kvinnohatare..

      Svara
  47. Svenne

     /  11/24/2015

    SvD: ”Miljöpartiet tvingas skära ut sitt hjärta”
    http://unvis.it/www.svd.se/morkt-och-kallt-for-mp/om/svenskt-flyktingmottagande
    ”Det hela låter som ett eko från Sverige för 26 år sedan. I det så kallade Luciabeslutet bestämde S-regeringen Carlsson att bara konventionsflyktingar skulle beviljas asyl i Sverige.

    ”Vi har nu nått gränsen för vad vi klarar av”, sa det ansvariga statsrådet Maj-Lis Lööw, när hon informerade riksdagen.

    Bakgrunden var förväntningar om 20 000 asylsökande under hösten 1989 – alltså ungefär vad som motsvarar inflödet under två veckor den här hösten.”

    Svara
  48. Har skrivit lite till GP:

    Förlåt om jag ”sticker en ögonsten med tagg” och ”kastar smuts i en liljas dagg” – men jag ber alla inblandade här, att bara för några ögonblick sluta att vara sexistiska till mäns nackdel – så tänk bara tanken att en man på 40 plockar upp en flicka på 20, som tigger på gatan, och tar hem henne. Hur snällt, gulligt och ädelt skulle folk tycka att det var? Tror inte att jämlikheten nått riktigt dit ännu.

    http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2904519-tiggaren-blev-hennes-karlek

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  11/25/2015

      Undrar vad sexbarnsmammans egna ungar säger om morsans nya man speciellt den äldsta som i princip är jämngammal med Rumänen och vad hennes tidigare män tycker för magkänslan säger att dom sex barnen säkerligen härstammar från olika fäder.

      Tycker personligen inte det är något fel på kärlek utan det som sticker lite i ögonen är att det i slutändan är jag som måste gå och jobba för att försörja henne, barnen och nu även rumänen eftersom hon gjort det aktiva valet att vara hemmamamma känns sådär lagom kul att behöva slita 16timmars pass och för att andra betala andras romanser och dåliga familjeplanering.

      När man ser hur mycket det dras på lönen varje månad kommer jag ofta ihåg hur jag som arbetslös nekades både soc.bidrag och tandvård detta ger mig en tråkig bismak till att läsa såna här solskenshistorier.

      Svara
  49. MiT

     /  11/25/2015

    Svara
    • Senior

       /  11/25/2015

      Jaha!
      Då förstår jag, genom att själv bli som de man föraktar så förhindrar man dem att få inflytande…….? Hon har nog bara otur när hon tänker…….

      Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2015

      Ja, det är ju naturligtvis sekundärt för MP att samhället inte klarar av att hantera flyktingströmmen.Det viktiga är att kunna slå SD på fingrarna.
      Att detta sedan innebär att de anammar stora delar av SD,s politik är ju en annan sak..

      Svara
  50. Svenne

     /  11/25/2015

    Till slut gav de upp…

    Svara
  51. >>> Kopierar min inlaga plus svaret jag fick från SVT Nyheter Skåne <<>> SVT Nyheter Skåne förnekar påståendet om fusk i alla avseenden <<>> Klistrar in deras svar överst eftersom det är det som är intressant <<<

    SVT Nyheter Skåne Hej! Detta stämmer inte. Vi har inte haft en fiktiv profil på Facebook i denna granskning. Vi har skapat användare på sajten Kamrat samt i appen Kik. Vi skapade också ett konto på Skype för att ta emot ett videosamtal på förfrågan från en av dem som kontaktat oss på Kamrat. Vi startade inga som helst konversationer. Vi har inte i några konversationer fört in samtalet på "erotiska samtalsämnen" (som det står beskrivet ovan). Vi har inte på några profiler använt oss av några politiska symboler. Vi har kontaktat personen som skrivit det du citerar och bett om att få se en bild eller en länk på det konto som skulle ha kontaktat honom men inte fått detta.
    ——————————————————————————————
    [JAG:] Ljuger och bluffar SVT både dem de gör reportage om och sedan alla som tar del av programmen? Det finns flera uppgifter på Nätet om att reportaget till stor del är fejkat! Kan SVT svara på detta – eller vill inte SVT? Detta är metoder som Nixon använde i Watergate-skandalen! Citat: "SVT brottsprovocerar.
    En 14-årig flicka är utsatt för sexuella trakasserier av män på nätet. Det är dagens stora nyhet på SVT. Det sägs i reportaget att män tog kontakt med denna av SVT konstruerade Sara i sexuella syften.
    Men i verkligheten var det inte riktigt så. Själv fick jag en vänskapsförfrågan på Facebook från en "gråtfärdig Sara som som ansåg sig förföljd på sin skola då hon uttalat sympatier för SD". Även hennes sida på FB visade på en rad SD-symboler.
    Sara ville att vi skulle samtala på en annan sajt och hon uppmanade mig att söka upp henne där. I det läget avbröt jag kontakten. Men bevisen finns i min dator. Den 14-åriga Sara hade inte ett språk som kommer från en 14-årig flicka. Mer vuxenspråk så att säga.
    Så när SVT anger att män tog kontakt med Sara var det som så att Sara själv tog kontakt med mängder av män och försökte locka in dem på erotiska samtalsämnen. Jag och de flesta andra gick inte på den SVT-finten.
    Nu är frågan, har SVT gjort sig skyldig till synnerligen aktiv brottsprovokation i syfte att lämna ut de män som gick på profilen Sara. Jag har också förstått, genom samtal med FB-vänner, att i första hand har profilen Sara vänt sig till SD-sympatiserande människor. Så den eventuella skandalen i detta faller nog tillbaka på SVT som jag befarar är ute efter att misstänkliggöra människor med en viss politisk uppfattning. Av alla SVTs vänsterextremistiska snedsprång kan detta vara ett av de största, och en av de osmakligaste."

    Svara
  1. Moralpanik som ett politiskt vapen | Genusdebatten

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: