Värdegrundstestet

Det postades en kommentar med en länk till ett Värdegrundstest där du kan kolla om du har rätt värdegrund. Jag tar med hela här men uppmanar alla att gå in på facebook och dela statusen eftersom den förtjänar det!

värdegrundstestet

rätt värdegrund für alle

Så bara att göra testet, summera ihop resultatet och se om polisen hämtar dig eller om du får ett diplom från Bommersvik!

Och givetvis delar ni som har facebook hans inlägg!

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

40 kommentarer

  1. Efter första frågan hade jag dragit på mig sex minuspoäng. Kände att det var läge att dra precis då, så att försprånget till polisen blev större…

    Svara
  2. Fugen

     /  12/11/2015

    Fick först ihop -44, men tänkte det kan inte vara rätt, så jag räknade om. Fick -55. Blir jag satt i interneringsläger nu?

    Svara
    • Attan vad vi ska festa på lägret! (fick med -55)

      Svara
      • dolf

         /  12/11/2015

        -44 (och jag svarade helt ärligt, jag går t.ex. INTE ut i rummet bredvid och skriker när jag läst något av Gardell, fast jag har full förståelse för dem som vill göra det)
        eftersom gränsen för polis gick vid -30 antar jag att det är regelrätt avrättning som gäller.

        Svara
      • Då fick jag ändå plus för att jag mestadels cyklar och åker buss. Jag ljög lite om Gardell, jag vill gå ut och skrika och ta en fet whisky

        Svara
  3. Kristian

     /  12/11/2015

    -47.
    Kan bli lägre beroende på vad man får för pendlingsalternativet ”hustrun kör mig ofta eftersom hon använder bilen dagtid.”

    Svara
  4. Jag lyckades skrapa ihop -55 trots att jag är kvinna, går till jobbet och gillar grönsaker. Förmodligen borde jag absolut inte få arbeta med barn och ungdomar 😀

    Svara
    • -52 ska det vara för att vara sanningsenlig. Råkade skriva fel i skrattattacken 😀

      Svara
      • Pelle2

         /  12/11/2015

        Aj,aj,aj Annie !
        Hoppas att din arbetsgivare inte ser din bekännelse. Då kommer du nog få gå till rektorn och få en speciell duvning i den rätta värdegrunden;-)
        Dom kanske slänger in en förstärkt genusutbildning också.

        Svara
  5. Det var helt kört här så nu tar jag den där whiskyn och låser dörren med dubbla lås samt släcker ljuset.

    Svara
  6. Pelle2

     /  12/11/2015

    -51 fick jag och då tycker jag att det fanns ett fel.
    Jag åker bil ensam till jobbet så det borde rendera mig ytterligare 10 minuspoäng.
    Det var en miss av konstruktören av testet att inte ha med den parametern :-).
    Fantastiskt kul test i alla fall 🙂
    Hade jag haft facebook så hade jag delat detta test.

    Svara
  7. Steve R

     /  12/11/2015

    Hamnade på -54 (med även här med möjlighet till fler minuspoäng eftersom alternativet bil saknas under Hur åker du … ?).

    Svara
  8. Svenne

     /  12/11/2015

    Räknade om och hamnade på -57:)
    Kör därtill en gammal Volvo, det borde minst ge -10 till…

    Svara
    • Mr Goodbar

       /  12/13/2015

      Åker själv gammal amerikanare,borde rendera i oändligt antal minus.😆

      Svara
  9. Ivar L

     /  12/11/2015

    Om det var på ett forum för ”de goda” så hade det funnits en officiell siffra och en mer sann privat siffra.

    Svara
  10. Pelle2

     /  12/11/2015

    OT:
    Alexandra Ivanov på SVD skriver en tänkvärd ledare om den sjuka identitetspolitiken och vad den leder till i form av åsiktsförtryck och annat.
    http://www.svd.se/bjud-identitetspolitiken-motstand/om/ledarbloggen

    Svara
    • Ivar L

       /  12/11/2015

      ”precis som alltid utgör de egentligen en elit – övertygad om sin egen intellektuella förträfflighet. I sin övertygelse drar de sig inte för att registrera människor efter hudfärg och inte sällan påhejar de polarisering mellan människor baserat på detsamma.”

      Det är nu det behövs en riktig Arnstad som berättar om vad vi har att lära av historien. Det är riktigt obehagligt.

      Svara
    • Jan

       /  12/12/2015

      Det är lustigt att det är unga kvinnor med invandrarbakgrund som törs kritisera den politiska korrektheten. Dessutom verserade sådana. Marika Formgren är dock ett undantag från den regeln. Heder åt dessa. De ser sig inte som offer som lejonparten av svenska kvinnor och alla feminister gör. Därigenom är de faktiskt mer jämställda i praktiken.

      Svara
  11. Tappade räkningen nånstans vid -30

    Svara
  12. Ivar L

     /  12/11/2015

    Flyktingarna kom till Öland – Då togs svenska flaggan bort från lekplatsen

    http://nyheteridag.se/flyktingarna-kom-till-oland-da-togs-svenska-flaggan-bort-fran-lekplatsen/

    Svara
  13. Rikard

     /  12/11/2015

    Hej.

    Gjorde testet lyssnandes på ‘Oxymorons’ ”The Pack Is Back” – kan ha påverkat resultatet.

    -59.

    Antar att det blir konc’hentrationsläger i anslutning till Södertörns Högskola.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
    • De har plats i källaren under berget för såna.

      Svara
      • Kristian

         /  12/11/2015

        Ja, något slags slutförvaring finns det nog planer för, så att inte ondskan läcker ut.

        Svara
  14. Cain

     /  12/11/2015

    -47

    Har tidigare gjort seriösa tester som avslöjar min politiska färg. Internationella sådana med en 2d skala bestående av höger-vänster och auktoritär-frihetlig. Jag hamnar alltid i det frihetliga vänster blocket. Inte vidare långt från mitten men alltid där.

    I Sverige anses jag av mina vänner och bekanta vara tydligt djupblå höger (Inte ”högerextrem”, men traditionellt borgerlig, av den gamla skolan.) Det säger mycket vad det svenska samhället anser vara politiskt normalt.

    Svara
    • Kristian

       /  12/11/2015

      Samma här. (politicalcompass.org)
      Försökte svara som V – hamnade i vänstermarginalen, respektive KD – hamnade halvvägs upp på mittlinjen.

      Svara
  15. Senior

     /  12/11/2015

    Slutade räkna vid -50, tur att polisen i stort sett är avvecklad…

    Svara
  16. digitalmannen

     /  12/11/2015

    Fick -35ish men jag förstår inte vad celiaki och förstörda tarmar har med saken att göra. Kan man äta bröd och kött så gör man ju det (vad skulle man inte ge för att kunna äta en bacon burgare) , ingen väljer väll att vara sjuk, eller?

    Svara
    • En annan Fredrik

       /  12/12/2015

      Det är trendigt att äta glutenfritt nuförtiden, lite som LCHF var nyligen.

      Svara
  17. Pelle2

     /  12/11/2015

    OT
    Svante Tidholm från Fatta man skriver en debattartikel i Expressen där han i sann radikalfeministisk anda vill göra alla män ansvariga för våldtäkter som begås av ett fåtal män.
    http://unvis.it/www.expressen.se/debatt/alla-man-har-ansvar-for-det-sexuella-valdet/

    När skall i så fall alla kvinnor ta ett kollektivt ansvar för de sexuella övergrepp som begås av kvinnor ? Eftersom han inte har något problem med att kollektivt skuldbelägga män så borde han inte ha några problem med att göra detsamma för kvinnorna.

    Men han är väl bara en radikalfeminismens vita riddare som inte vill ha någon likabehandling av könen…

    Svara
    • Icke-svensk

       /  12/12/2015

      Tas han för seriöst eller…?

      Svara
      • Icke-svensk

         /  12/12/2015

        Förresten, de flesta terroristiska angrepp har utförts av män. Är det nästa steget?

        Svara
        • Svenne

           /  12/12/2015

          ”Tur” att det finns kvinnliga självmordsbombare åtminstone…

          Svara
          • Nikolaos

             /  12/12/2015

            Jag tror nog att det inte behövs 98% för att inter[retera siffrorna som Svante gör. Dessutom är människor med den rätta värdegrunden, eller andra som är ideologiskt drivna, benägen att göra magic när siffrorna inte stavar det dem tror på.

            Egentligen har Svante redan gjort det, eftersom det finns fler saker att saga om de sexuella kriminellerna, dvs, de tillhör till fler ”sets” (eller kategorier) än bara ”man”.

  18. Dreadlock

     /  12/11/2015

    Jag fick färre än-50 poäng, och det berodde enbart på att jag tycker att Amy Schumer är en bättre Stand Up Comedienne än Louis C.K. och Bill Burr.

    Naturligtvis har Amy samma innehåll som Louis ck och Burr ( Kiss,bajs,underliv,ras och religion)
    Men det finns ju en knorr. Om jag tvingades lyssna på Bill Burr som enda anställda comedien i statlig television och radio , liksom tvingas lyssna på den gravt överskattade Peter Apelgren (Gift med Anna Mannheimer) Så skulle jag så småningom göra ett svanhopp genom närmaste fönsterruta.

    Svara
  19. Icke-svensk

     /  12/12/2015

    jooo, vad ska man saga, jag behöver ingen test, jag vet ju att jag är ond person. 😛

    Svara
    • Anders Senior

       /  12/12/2015

      Ja, med mina medfödda egenskaper som vit man, dessutom i medelåldern, vet jag ju att jag direkt kvalar in som ond.

      Svara
  20. Nils Dacke

     /  12/13/2015

    Detta var nog den roligaste test jag gjort men jag fick -49 så det är väl lika bra att begå harakiri ?

    Svara
    • Kristian

       /  12/14/2015

      Nej, nej, vanligt enkelt ”självmord” måste det vara.
      Hara-kiri (eller seppuku) vore kulturell appropriering.

      Svara
  1. Lite blandat från 2015 del 5 | WTF?

Kommentera

