God Jul

Vill passa på att önska er alla en riktigt god jul med de rim som kom in under förra inlägget. Det rasade inte in rim, vilket jag förstår eftersom jag själv är helkass på sånt, men några dök det upp! Vilket jag är glad för!

Ödmjuk som jag är så börjar jag med mitt eget taffliga försök som jag hade med i inlägget igår

Även du Fredrik har gjort dig förtjänt av en klapp

För säkerhets skull så har den en tapp

Hoppas du får in den där du bor

eftersom det ju blev en extra stor

För det vore dumt om det tog slut

så här har du en kubik med ditt favorit***tjut

Det var mitt eget bidrag från igår alltså…

Från Bergersjö kommer en fantastiskt fyndig!:

Som alla vet, är Tomtefar
en vit och äckligt skäggig karl
Så vanligtvis får stackars Åsa
både dörr och öppna spisen låsa
för att slippa att riskera
tomtens våldtäkter med mera
Men i år så är det annorlunda!
För det kan inte någon blunda
Åsa Romson kan vara trygg
trots att hon har varit stygg:
För Nordpolen, där Tomten bor
tillsammans med nissar och Tomtemor
det ligger ju utanför Sveriges rike
Som Danmark, vid Skånetrafikens dike
Och tomten har inget pass, vad jag vet
Så han ger sig nog till ett djävla förtret
om han försöker ta sig hit
till Toklandet, endast fullt av skit.
Så Åsa kan skratta åt Tomten Gubbslem
som får vända igen och bege sig hem.

Guldstjärna till Bergersjö för den!

Ebbe gjorde en med Schyffert och pizzorna:

Schyffert är en skådis som
Mediokert spelar nationalekonom
Han vill nog platsa i en traineeregering
Vara med i dess kalkylkorrigering
Han kan ju trixa och dessutom vitsa
Och sedan mixa alla siffrorna med pizza

Michael riktade också in sig på Schyffert:

Här Schyffert får du ett paket.
Som är platt och runt.
Så du slipper spisen het.
Till en ordbajsare som håller tunt.

Undrar vad det är i paketen som Löfven ska ge Wallström och Romson där Carl-Anders hjälpte till med rimmet…:

Med denna över din trut
Kan inga fler grodor hoppa ut
Och jag får tid att regera
Istället för att skademinimera
Att du alltid orsakar sånt ståhej
Det tycker inte jag är okej
Bespara mig nu fler dumma citat
Så jag i frid kan få äta min julemat

Larsson skickar en klapp till alla postmodernister:

En önskan när verkligheten brister
Riktas till alla postmodernister
När känslan att omvärlden är bister
Och varje steg som att gå i klister
Om argument slår inga gnister
och om era åsikter ni sist är

För om ert perspektiv ni mister
Är det faktiskt inte så trister
för 1000 åter det exister-
ar.

Svenne gjorde som jag, skrev ett rim på en klapp till Virtanen:

Virtanen finna
vid sen midvintertimma
att boxen tom är
tömd utan besvär
slutat har dansen
och borta är sansen
törstig önskar flera
kan Tomten leverera?

Dreadlock ger en gemensam klapp till de folkvalda han tycker bäst om  😉

Romson,Wallström,Lövén och Fridolin
Önskar jag varsin pava brännevin
Att förtäras som ett vaccin,
emot kommande empati-problem

Drick upp! Drick Upp!
Tänk ej på morgondagen
Den humanitära stormakten är bergtagen
Folket är bedragen, maktens klarspråk är framtagen

Nästa år kommer kvittot,nästa är kommer saldot
Då tömmer nationen sitt sparkonto, det sker relativt pronto
Drick upp! Drick Upp!
Imorgon utser ni en ny parlamentarisk 6 månaders utredargrupp

Det var alla som ramlade in under förra inlägget och det var ju inte illa alls! Hade hoppats på två eller kanske tre men det blev ju fler än så!

jultomten

Det jag önskar mig i julklapp är bara att allt blir lite mer normalt i Sverige så vi inte behöver leva i en extremt skruvad parodi. Vore fint om bara de värsta galenskaperna hyvlades bort, det skulle göra stor skillnad.

Läs vad Gustav Fridolin sa i förrgår så förstår ni vad jag menar

– Vi har gått in och axlat ett regeringsansvar i den kanske svåraste regeringssituationen vi haft i svensk historia, säger han i SVT:s Aktuellt.

Läs den meningen några gånger…

Så från mig till er alla

GOD JUL

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

30 kommentarer

  1. AV

     /  12/24/2015

    Lille Gustav har enligt wikipedia arbetat som folkhögskolelärare i just historia och samhällskunskap. Han borde definitivt veta bättre. Kan tänka mig flera stunder bara under 1900-talet när regeringar haft det lite knivigare. Unionsupplösningen 1905, hålla sig utanför två världskrig, Finska inbördeskriget, finska vinterkriget, statsministermord, finanskrisen 91 och Per Oscarssons striptease i Hylands hörna. För att nämna några.
    Den här krisen har de dessutom skadat själv genom att bjuda in hela högstadieskolan på FF-fest utan att ha en plan.

    Svara
  2. Jock Rockman

     /  12/24/2015

    I feministisk julplanering
    Mansnormen skall demonteras
    Med jämställdhetscertifiering
    Var julsymbol korrigeras
    Lusse blir feminist – mot sex
    Tomten ges patriarkatkomplex
    Och över landet blir budkavlat
    Att Genusbarnet är avlat
    (Melodi; Hej tomtegubbar)

    Svara
  3. MiT

     /  12/24/2015

    Svara
  4. MiT

     /  12/24/2015

    Svara
    • Lövet

       /  12/24/2015

      Tur i alla fall att de asiatiska dockorna i tomtens leksaksparad var helt fria från stereotypa attribut.

      Svara
      • AV

         /  12/25/2015

        För att inte säga Toker hantering av cymbalen.

        Svara
  5. Fridolin har förstås rätt: den kanske svåraste regeringssituationen vi haft i svensk historia – om han med ”vi” menar MP så stämmer det precis.

    Hur svårt något är beror ju dessutom på förkunskaperna. Det är tydligt att den sittande regeringen redan från början var illa förberedd, så att de tyckte det var svårt kan jag förstå.

    Svara
    • Lövet

       /  12/24/2015

      Tror han menar S – som måste samsas med Mp…

      Svara
  6. tompas11

     /  12/24/2015

    Dock är det inte svårt att önska God Jul, vilket härmed är framfört. 🙂

    Svara
  7. Svenne

     /  12/24/2015

    Sanandaji utmanar:

    Svara
    • michael

       /  12/24/2015

      Det kan vara bra för alla som inte bor i kåkstäder för då kan man säga.
      -Ja visst har vi det dåligt men inte lika illa som dom i kåkstäderna i alla fall.

      Svara
  8. God jul på’re och kom ihåg: kampen fortsätter!

    Svara
  9. Svenne

     /  12/24/2015

    Rocki önskar God Jul, med Juldikt 2015:

    Svara
  10. MiT

     /  12/24/2015

    Jag förstår inte detta ivrande att att desperat försöka sätta stämplar på folk med liknelser som i bästa fall bara är skitkassa. Är det ett sorts beroende som de fått av att hela tiden få beröm i form av retweetar från andra som naturligtvis också är precis lika mycket aktivister som man själv är och inget annat. Är det bara jag som är jävligt less på att se sånt här dag ut och dag in?

    Jag förstår mycket väl varför han reagerar, han är antagligen skitless på att se journalister bete sig som jävligt tramsiga fjortisaktivister i 1:a , 2:a och 3:e hand hela tiden.

    I bästa fall är liknelserna bara skitdåliga, i andra fall felaktiga…

    Nu är det ju så att om de i bästa fall är dåliga liknelser mot Sverige 2015 så smulas de sönder ganska lätt. Var väl därför han tyckte det var bäst att kalla dem rasister istället antar jag?

    Svara
    • Rikard

       /  12/24/2015

      Hej.

      Vad Josef och Maria och deras batting med jul att göra? Det kan gott kallas kristusfirande, och snacka om att det var häftigt att betala skatt på den tiden.

      Kamratliga hälsningar, och God Jul
      Rikard, lärare

      Svara
    • Det som förvånar mig är inte att dom gör jämförelsen, utan att dom gör jämförelsen utan att läst på om Jesus-berättelsen, vilket resulterar i en kontraproduktiv jämförelse… eller nej, det förvånar mig inte heller (se: Lex ”Vi spenderar 70 miljarder på julklappar, vi har råd!”).

      Go’ fortsättning!

      Svara
  11. MiT

     /  12/24/2015

    Svara
  12. Svenne

     /  12/24/2015

    Julen, en enda stor triggervarning:

    Svara
    • Liten

       /  12/24/2015

      Lika bra att hen tar livet av sig asap så slipper hen uppleva nyårsafton också, som bonus så slipper hen alla andra jular i framtiden. Problem solved!

      Svara
  13. Svenne

     /  12/24/2015

    Ta det försiktigt, där ute…

    Svara
  14. MiT

     /  12/24/2015

    Svara
  15. MiT

     /  12/24/2015

    Svara
  16. MiT

     /  12/24/2015

    Svara
    • Hypocrita

       /  12/25/2015

      Hos oss var det bara familjen inkl mamma, svärmor, svärfar och svägerska. Är vi onda då?

      Svara
  17. MiT

     /  12/25/2015

    Svara
  18. Man får tacka för berömmet! 🙂

    Svara
  1. Från december 2015 | WTF?

Kommentera

