Franchell: Överfallen berodde på att polisen inte skyddade kvinnorna i Köln

Så var det då dags för nästa att försöka sopa dammet under mattan, det är Eva Franchell den här gången som menar att det är polisens fel.

franchell om köln

Inte ett ord om vilka det var som antastade dem kan man läsa i ledarkrönikan utan det var tydligen bara polisens fel.

Efter nyårsnattens massövergrepp på kvinnor i Köln går debatten vidare. Den tyska polisen har hittills fått in 106 anmälningar om sexuella övergrepp. Anmälarna vittnar om stora grupper män som omringade kvinnor, antastade dem och rånade dem. Kvinnor beskriver hur de fick löpa gatlopp för att undkomma de tafsande männen.

106 anmälningar hittills. Etthundrasex stycken! Och inte ett ord från Franchell vilka som låg bakom. Eller jo, hon skriver ”män” hela tiden. Visst är det fantastiskt att analysen alltid tvärt slutar vid ”män”? De verkar tro att man då har ringat in problemet. 3,5 miljarder män är alltså ordentligt inringat enligt dem. Är det inte alldeles oerhört korkat att bara sluta tvärt vid ”män”? Som om det inte finns något mer alls? ”Män” är alltså det enda som man behöver veta?

pozar köln

bruno om köln1

Det alltid kommer att finnas sådana som anser att det är blytung analys att sluta vid ”män”, att det räcker så, men det är ju inte verkligheten eller sanningen ens nära? Jag skulle inte tro att vare sig Pozar eller Bruno varit med om att behöva löpa gatlopp medan grupper av på 10-20-30 eller kanske till och med 50 galningar river och sliter i dem. Ändå försöker de få det till att det händer dem varje dag…

När Franchell säger så här

På nyårsdagen skrev polisen i stället att firandet avlöpt utan incidenter.

Polisen avslöjar därmed en kvinnosyn som bottnar i just åsikten att kvinnor ska hålla avstånd till främmande män. Och om de blir antastade en nyårsnatt är det deras eget fel och inget polisen tänker ta ansvar för i sin nyårsrapportering.

så visar hon att hon är totalt väck. Det har inget alls med ”kvinnosyn” att göra utan snarare att polisen skrev så av samma skäl som man länge försökte tysta ner det som hände i Rotherham, man var livrädda för att kallas rasister. För enligt såna som Franchell så slutar ju analysen vid ”män”, sen kommer inget mer alls. Det är tomt efter det. Det är så tomt att det ekar, skriker man ”män” in i tomrummet så får man ekosvaret ”Män män män män” tillbaka.

Jag tror att rädslan för att kallas rasist eller rädsla för att man ”främjar” främlingsfientlighet är orsaken till mycket skit i många länder, inte minst i Sverige. Var det inte samma sak med Yara i Karlskrona?

Problemet är kulturer. Visst, vi har våldtäktsmän i Sverige också. Vi har också sådana som mördar kvinnor som de står nära. Och så vidare. Men det är en ohyggligt stor skillnad i omfattning mellan olika kulturer. Här står inte hela släkten och hejar på. Man blir inte hjälten i familjen.

Problemet är också att SCB inte längre redovisar statistik så man kan inte kolla hur stora skillnaderna är längre men 2005 så var till exempel överrepresentationen för våldtäkt och grova sexuella övergrepp 5 gånger så stor i gruppen från Västra Asien och Norra Afrika. Nu blandas alla ihop till just ”män” utan att hänsyn tas till varifrån de kommer eller från vilken kultur, det gör att man inte kan hitta någon lösning alls eller planera för hur man kan motverka det. Det enda man kan göra med sådant är att slå alla i huvudet med statistiken oavsett om de är en del av den eller ej. Meningslöst.

Det gör också att statistiken som man kan slå vanliga hyggliga svenskar i huvudet med blåses upp ordentligt då man inte skiljer ut sånt som är relevant för att förstå problemet. Om man till exempel ska komma åt problemet med varför några kvinnor ”ramlar” från balkonger så hjälper det föga att fråga efter orsaker bland vanliga svenska män. Om det i statistiken för förövare endast står ”man” utan något mer så kan man aldrig ens närma sig problemet. Men i statistiken som man använder för att slå svenskar i huvudet med så finns de fallen också som om det är något som alltid har funnits i Sverige. Samma sak med alla gruppvåldtäkter, det ”fenomenet” fanns inte ens i Sverige för 25 år sedan.

Om man inte börjar redovisa statistik utefter var man kommer ifrån (människan är kulturbärare) så kan man aldrig heller lösa problemen. Man får ta att statistiken kan användas på icke önskvärda sätt helt enkelt. Statistik och fakta kan inte vara rasistisk.

Ett exempel: Om rånen i Sverige är 50 000 och 25 000 av dem begås av gruppen på 75 000 från Långtbortistan och resten av alla andra tillsammans så är det totalt värdelöst att rikta insatserna mot alla 10 miljoner invånare och säga att ”Nu ska vi motverka rån”.

Om man inte skiljer ut den största gruppen och sätter de största insatserna där så händer inget alls. Om det inte i statistiken framgår långtbortistanarnas andel av de 50 000 så kan man aldrig göra någonting alls. Detta gäller alla typer av brott och händelser. Om man vill komma åt våldtäkter så måste man skilja ut vilka det är som begår dem och förstå vad det kan bero på, försöker man slå alla i huvudet så kommer man att misslyckas. Försöker man hitta en gemensam nämnare till saker och ting som gäller över hela världen som dårarna ovan gör så kommer man att misslyckas. Garanterat! Många gånger finns nog svaret på saker och ting om man tittar på hur det ser ut och funkar i de länder som de kommer ifrån. Om svaret inte är önskvärt är en annan sak men problem försvinner inte bara för att man vill ignorera dem.

Våldtäkt används som ett sorts ”vapen” i delar av världen, för att demoralisera, för att förnedra inte bara kvinnan som blir utsatt utan även männen runtomkring henne, det är en spottloska i ansiktet på dem, de talar om att de är så mäktiga att de till och med kan våldta ”våra” kvinnor utan att råka illa ut. De anser att ”vi” är så fega, svaga och ryggradslösa att vi inte ens kan försvara kvinnorna. För vad blir straffet när de blir påkomna? En del får några månaders samhällstjänst, en del kanske något år i fängelse. Utvisning ur landet är inte ens att tänka på eftersom det kan vara synd om dem. Fina signaler det sänder… Och i några delar av världen anses man ha rätt att våldta någon som har ”fel” klädsel, går utan manligt sällskap, tittar på någon och så vidare. Vill man tro att sådana värderingar blåser bort när man närmar sig Europa är man sällsynt dum i huvudet. Man är lika dum i huvudet om man anser att det är samma värderingar i Sverige också. Som en del försöker göra gällande…

Så kanske 2016 är året då SCB återigen släpper ordentlig brottsstatistik och inte bara söndertvättad? Om man inte gör det kommer vi aldrig att kunna göra något alls. Mer än göra folk förbannade…

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

155 kommentarer

  1. uffenordholm

     /  01/08/2016

    Feministerna gnäller ofta om ”patriarkatet” och ”våldtäktskultur”, men om vi verkligen levde i ett patriarkat och hade våldtäktskultur så skulle ingen kvinna kunna växa upp utan att bli våldtagen flera gånger om. Och ingen kvinna skulle heller kunna nå någon högre position i samhället heller.

    Och jag förstår verkligen inte feministernas blinda fläck för utländska kulturer, att inte kunna se något som nästan hoppar upp och slår en på käften är obegripligt!

    Svara
    • Jan

       /  01/08/2016

      Nu börjar SM i relativisering. Brotten är allas ansvar utom just förövarnas. De är oskyldiga! Feministiskt Perspektiv leder, föga oväntat, än så länge….

      Svara
  2. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/08/2016

      Det konstiga är att Banke med åsiktsfränder avkräver oss vita män ett kollektivt ansvar för den brottslighet som finns i Sverige men när en grupp män med utländsk bakgrund begår brott så skall det inte utkrävas något kollektivt ansvar. Då skall det ursäktas och förklaras bort.
      Jag är ingen vän av kollektivt skuldbeläggande av någon men jag tror att en bra statistik skulle kunna identifiera riskgrupper så att man kan försöka förebygga framtida brott.
      Att sopa under mattan och relativisera kommer aldrig vara en lösning på problemet.

      Svara
  3. MiT

     /  01/08/2016

    ”Joakim Halen Det sista stycket i texten återfanns inte i SvD-artikeln-vilket jag hade blivit mycket förvånad över om så hade varit. Att Jerzy Sanecki skulle ifrågasättas av svensk media dröjer nog ännu ett tag…. Jättebra att Tino Sanandaji gör dessa ifrågasättanden”

    ”Tino Sanandaji Stealth edit. SVD har i smyt tagit bort stycket. Maila gärna och fråga varför de tagit bort det och varför det undahålls”

    Svara
  4. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
    • Kristian

       /  01/08/2016

      Påminner om Hitchikers Guide to the Galaxy, där planeten Krikkit är omgiven av ett kosmisk moln som döljer resten av universum. En dag lyckas de bygga ett rymdskepp och ser för första gången andra planeter, stjärnor och galaxer.
      De blir omedelbar överens om att allt detta måste förstöras.

      Svara
  5. MiT

     /  01/08/2016

    ”Problemet är männen, inte råden till kvinnor”
    https://archive.is/iFHCj

    Svara
  6. Cynisk skeptiker

     /  01/08/2016

    Har lurkat länge på din blogg och kände spontant att nu var det dags att ge dig credd för alla sunda resonemang du sätter på pränt i kontrast till det hjärncellstoxiska mediaklimat vi utsätts för i konungariket Sverige. En befriande andningspaus från alla stolligheter kulturrelavister och tokfeminister förpestar vår vardag med.
    Min verklighetsförankrade boj i etern.

    Svara
    • Daniel

       /  01/08/2016

      Samma här, vet inte om m_i_t är medveten om hur uppskattad han/hon är. Är för mig också en boj i etern att hålla i sig i för att inte tappa fotfästet i idiotstormen som är dagens svenska media.

      Svara
  7. Pelle2

     /  01/08/2016

    Eva Franchell är för övrigt en jubelidiot som skriver den ena idiotin efter den andra.
    I och för sig är hon ju inte ensam om det i Aftonbladet….
    Hur kan hon på allvar mena att det är polisens fel att kvinnorna överfalls ?
    Skall Polisen i Tyskland nu ta ett kollektivt ansvar för vad brottslingarna gör
    eller menar hon att varje kvinna skall ha en personlig livvakt som förhindrar att de blir överfallna ?

    Svara
  8. Jerry

     /  01/08/2016

    Visst var det fel från polisens sida. Deras uppgift är att skydda allmänheten. Enligt vittnen verkade polisen rädda. Finns det inga förberedelser för sådant? Var fanns hästar, hundar och kravallpoliser som kunde skingra folkmassan? Istället stod de och tittade på medan böset hade full frihet att göra vad de ville. Raketer avfyrades vilt mot både människor och byggnader. De tog hand om en kille men arrestlokalen var full så han måste släppas. Då gav han fingret åt polisen och spottade på deras bil. Vilket skämt.

    Svara
    • Cain

       /  01/08/2016

      Misstänker att många tyskar fortfarande lider av skuldkänslor från vad de höll på med under andra världskriget. Trots att dagens tyskar inte har ett dyft med saken att göra. Det verkar finnas någon sorts rädsla bland vissa av dem att om de på något sätt agerar mot folk av en annan hudfärg eller kultur finns risken att de faller tillbaka till de gamla värderingarna. Fullständigt absurt jag vet, men anekdotiskt bevis verkar tala för det. Polisens beteende i Köln, om de nu verkade handlingsförlamade, stämmer väl överens med den bilden.

      Jag tror risken är markant större för stöveltramp om man tystar ner och mörkar incidenter som den vi sett i Köln. Om man inte bestraffar de skyldiga. Beteendet som de nordafrikanska och arabiska männen visade upp borde leda till omedelbar utvisning.

      Svara
      • Jerry

         /  01/08/2016

        ”Misstänker att många tyskar fortfarande lider av skuldkänslor från vad de höll på med under andra världskriget.”
        Tror jag också.

        Svara
      • Daniel

         /  01/08/2016

        Tror personligen en stor del av vänstern också lider av skuldkänslor för Sveriges historia som nationalsocialistisk stat alldeles för nära Nazisterna i ideologi. Vi har aldrig gjort upp med vår smutsiga historia öppet men ser ut att kollektivt kompensera för den i det tysta istället för att dra ut de skyldiga i ljuset.

        Svara
  9. Svara
  10. MiT

     /  01/08/2016

    Öxnehaga ja…
    ”Efter misshandeln på biblioteket – väktare kan sättas in”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=6340608

    Svara
    • Grodan Boll

       /  01/09/2016

      Och från de relaterade länkarna:

      Det var tre unga killar som var högljudda och stökiga inne på biblioteket och när bibliotekarien skulle visa dem därifrån fick hon ett knytnävsslag i ansiktet och föll till golvet. Hon blev omtöcknad och fick föras till sjukhus.

      Polisen hittade gärningsmannen i närheten av biblioteket och en anmälan om misshandel är gjord. Men killen är bara 14 år och inte straffmyndig, och kommer därför överlämnas till sociala myndigheter.

      Svara
  11. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
    • Rikard

       /  01/08/2016

      Hej.

      Syns ju klart och tydligt att det är en kvinna i joggingdress som spanar in en nödig skotte…
      hashtagg ”signalrespons”, typ.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Pistolekors

       /  01/08/2016

      Ser helst att Gud_run ändrar till ”hen för livet” istället så det blir lite mindre traumatiskt för oss alla

      Svara
    • Problemet var att den skylten markerade handikapp-toan, vilket är väldigt långsökt. Men sexistisk är den ju inte, bara humoristisk.

      Svara
  12. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
  13. Jan

     /  01/08/2016

    En sådan som Eva Franchell är heller ingen idé att bemöta. Håller du inte med kallas det för näthat och så riskerar du att bli uthängd i nästa offerlitania. Det är bara att acceptera att hon kommer att fortsätta med liknande ledare tills hon går i pension. Vilket, som tur är, är ganska snart. Ingen kommer att sakna hennes insatser. Inte ens på Aftonbladet….

    Svara
    • Grodan Boll

       /  01/09/2016

      Jag kommer sakna hennes insatser på Avpixlat =)

      Svara
  14. Kristian

     /  01/08/2016

    ”Här står inte hela släkten och hejar på.” Mycket bra formulerat.

    När analysen slutar med ”män” är det är som att diskutera vetenskap med en bokstavstroende:
    ”Det är männens fel.”
    ”Outgrundliga är Herrans vägar.”
    (Eller Simpsons-versionen, Lucy Lawless diskuterar med Xena-fans:)
    ”- Whenever you notice something like that, a wizard did it.
    – I see, all right, yes. But in episode AG4
    – Wizard!”

    Nej, förresten, inte ”som”. Det ÄR att diskutera vetenskap med en bokstavstroende.

    Svara
  15. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
  16. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
    • Daniel

       /  01/08/2016

      Frivillig undervisning, men självklart ska man kunna Svenska hjälpligt för att bli medborgare.

      Svara
      • Kristian

         /  01/08/2016

        Det vore också bra om medborgarskap innebar något konkret. (I Sverige, menar jag, inte när man är full i utlandet och behöver hjälp av konsulatet.)

        Svara
    • På mitt jobb har vi massor av tvingande utbildningar för vuxna. Den som inte gått dem, släpps inte ens innanför grindarna

      Svara
  17. karma

     /  01/08/2016

    If white women want to stop rape, stop making white children. Why?
    Because the face of the biggest rapist in history: is WHITE.

    Svara
    • Deutche Welle

       /  01/08/2016

      Troll.

      Svara
    • Kalle

       /  01/08/2016

      Why dont’t you climb back in your tree and hump an underage cousin.

      Svara
      • karma

         /  01/08/2016

        Cuckold. Don’t be mad ’cause random Arab dudes go balls deep in your mom.

        Svara
        • Kalle

           /  01/08/2016

          Buhuhu…Butthurt! Butthurt!Butthurt! Butthurt! Butthurt! Butthurt! Butthurt!

          Svara
        • Kalle

           /  01/08/2016

          Fuck my mom?
          See here’s a thing you need to learn about us swedes, insults about our mothers doesn’t do shit to us.
          So we don’s use them at all, it’s like if I would call you are turd/poop we just think it’s childish and way below us.
          But I does confirm my suspicions about you and what part of the world you are from, aint that right hadji?

          Svara
          • karma

             /  01/08/2016

            The world already agrees. Yes, Swedish men are bitches. Fuck, even your bitches think you’re bitches.

    • Kalle

       /  01/08/2016

      ”The biggest rapist” = someone specific, so tell me what is his name?

      Svara
      • karma

         /  01/08/2016

        Kalle.

        Svara
        • karma

           /  01/08/2016

          Or imperialism and colonization (white/caucasian). Take your pick!
          In fact, tell me one (1) ethnicity white people haven’t attacked?

          the face of war white, the face of rape white. The most useless race: white.

          Svara
          • Kalle

             /  01/08/2016

            And that would implicate me just because of the color of my skin?
            Hahahahahahaha nice try! As I said before, If your country is a shithole and us swedes and the country we have built for ourselves make you feel all butthurt and shit.
            That is your problem, not ours. How many times do I need to explain it before you get it into that little brain of yours?

          • Kalle

             /  01/08/2016

            Tell me, how was it growing up in a hut made of cow shit?
            And did you have to rub sticks together in order to start a fire?
            Oh just so you know there’s this thing called toilet paper hahahahaha

          • karma

             /  01/08/2016

            I like wiping my ass whit white toilet paper. It knows its place.

          • MiT

             /  01/08/2016

            I guess you only use one small single piece of paper, then stick your finger thru it, wipe your ass with the finger and then clean your finger off with the small piece of paper in one move when you pull the paper off your finger

        • Kalle

           /  01/08/2016

          That’s not even my real name, hadji.
          Oh just so you know you are not fooling me with your little charade, English it not your native language.

          Svara
          • karma

             /  01/08/2016

            This is not English, and Kalle is not your real name. Got it.

    • No, Djingis Khan was yellow

      Svara
    • Kalle

       /  01/08/2016

      Why do you keep on pretending that English is your native tongue?
      Are you so ashamed of your background?
      No wonder your sphincter hurts like hell.

      Svara
      • karma

         /  01/08/2016

        Why do you pretend your name isn’t Kalle? And what’s your obsession with sphincters?
        You sound gay as fuck, even for a supposed bleeder whit skin-tight euro-pants.

        Svara
        • Kalle

           /  01/08/2016

          So you do not originate from an English speaking country, you are not even denying so you are at least not that stupid I’ll have to give you that.
          Please humor me, what war-ridden plague infested mud hole are you from?

          Svara
          • Intenso

             /  01/08/2016

            Don’t feed the troll heter det, lägg ner.

  18. Rikard

     /  01/08/2016

    Hej.

    I en konflikt mellan en passiviserad, andligen lönnfet och fredsidealiserande kultur, och en aggressiv, chauvinistisk och dominant kultur, vinner den senare om och när den antingen/även/eller erhåller teknologisk, ekonomisk, och demografisk paritet med den förstnämnda.

    Dagens Sverige påminner inte så litet om Madagaskar, om dronten importerat hungriga sjömän.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
    • Tommy

       /  01/08/2016

      Jag förstår inte riktigt kopplingen mellan dronten och Madagaskar. Mauritius och dronten däremot hade däremot varit ett samband enklare att koppla.

      Svara
      • Kristian

         /  01/08/2016

        Undrar om det är ”ögruppen Maskarenerna” som ligger bakom slarvfelet?
        (Eftersom jag så uppenbarligen sitter och läser Wikipedia, vill jag tillägga att drontens närmast levande släkting tydligen är ett slags duva.)

        Svara
      • Rikard

         /  01/08/2016

        Hej.

        Nej, det är hjärnsläpp och slarv som ligger bakom. Madagaskar, Madeira, Mauritius, Madicken… synd att jag inte är nutids-feminist och kan svepa in mig i ett moln av kränkthet över ö-maktsordningen. 🙂

        Att bli sur när man blir rättad betyder för mig att man hellre har fel. Nästa gång struntar jag i dronten och använder moa-fågeln istället.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Kristian

           /  01/08/2016

          Ja, vem minns inte sången ”Pilutta dig, din dront”? 🙂

          ”Du käre gamle åsiktskorridor” är en annan klassiker. (Min småländska är på sin höjd ”teater.”)

          Svara
  19. MiT

     /  01/08/2016

    Tre ”svenskar” antar jag att DN egentligen menar

    Svara
    • Rikard

       /  01/08/2016

      Hej.

      Varken Hufvudstadsbladet eller Yle anger att det är tre svenskar. Istället används formuleringarna ‘bosatta i Sverige’ samt att misstänkta har svenskt medborgarskap. DN underlåter att referera den intervju med Kari Kettunen i Hufvudstadsbladet där denne påpekar: ”– Arrangörerna har ofta samma etniska ursprung som immigranterna, säger han.” Kettunen anges som chef för brottsbekämpningsenheten vid sjöbevakningssektionen.

      Också intressant från DN:s text: ”– De medger att de har hjälpt sina landsmän, men inte mot betalning, säger brottsutredare Bo Lindstedt.” DN skriver ‘tre svenskar’. Tror DN att vi är fullständigt bakom flötet? Skulle tre svenskar smuggla landsmän till Finland? Vad tror DN att man uppnår med dylik mörkläggning?

      Skriv ut etniciteten om det finns relevans, vilket det gör här. Ännu bättre, skriv alltid ut etnicitet och dylika karaktäristika.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Olof

         /  01/08/2016

        DN använder sig av ett modernt sätt att korta ner texterna. Det innebär att om det inte specifikt står ‘vita etniska svenskar’ utskrivet så handlar det om utomeuropeiska icke-vita invandrare.

        Alla förstår ändå vilka det handlar om, så att skriva ut det är ju överflödigt.

        Svara
      • Ordet ‘svenskar’ betyder i Finland ‘svenskspråkiga finländare’. Vi från västra rikshalvan kallas ‘rikssvenskar’. Andra nationaliteter bosatta i västra rikshalvan kallas ‘bosatta i Sverige’

        Svara
      • Inge Post

         /  01/11/2016

        ”Skulle tre svenskar smuggla landsmän till Finland? ”
        Snart nog-

        Svara
  20. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
  21. Kristian

     /  01/08/2016

    Bra sammanfattning av Arnstberg:
    https://morklaggning.wordpress.com/2016/01/06/vanstervanner/

    Liksom i förbifarten pekar han på ett av problemets grundbultar:
    ”Det är Sveriges olycksöde att de akademiker och högutbildade som har bäst förutsättningar för att förstå den kollaps som Sverige är på väg emot, är de som begriper den sämst.”

    Svara
  22. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
    • Intenso

       /  01/08/2016

      De ser det, skriver det, men fattar ändå inte.

      Svara
    • Kalle

       /  01/08/2016

      Uppenbarligen inte alla män, utan bara somliga män.

      Svara
    • Pelle2

       /  01/09/2016

      Så om vi män skulle säga att alla kvinnor är horor så skulle Barbro Sörman tycka att det var ok och inte säga emot ?

      Svara
  23. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
  24. Stefan

     /  01/08/2016

    Är inte ett grundproblem det faktum att vi många gånger begränsar oss till endast en kategorisering när vi ska beskriva en händelse. En man, en invandrare, en kvinna, en vadsomhelst. När jag läser bl.a Franchell eller vem som helst, på vilken blogg eller tidning som helst, så är det ofta en så snäv beskrivning. I fallet migranter är det samma sak och det hänger då ihop med fem.fronts sätt att uttrycka sig. Om man bara säger ”män” så skjuter man med hagelbössa och de flesta kulorna kommer träffa oskyldiga. Om man bara säger ”migranter/invandrare” sker samma sak: följddebatten spårar ur. Om man kunde lägga på en eller två kategorier varje gång man ska demonisera eller beskriva något så tvingar man sig lite närmare sanningen. Obekvämt, absolut, för en grupp kommer definitivt bli lite mer specifikt utpekad men om det är den specifika gruppen/kulturen/männen som är problemet så…ja då definierar vi lite bättre Vilket problem vi skall handskas med.
    Att bara säga ”män” löser inget. Att däremot säga ”män från en viss kultur som står under en viss press pga flyktbehov och som kulturkrockar med den sociala omgivning de råkar befinna sig i”, det förklarar mer. Men det sätter press på den som skall beskriva så utförligt, kanske är en omöjlighet för någon med ” journalist” på namnbricka.

    Svara
    • zenit123

       /  01/08/2016

      True. I’ll be specific. Caucasians are the problem. Further, Swedish is too small a language, and all small languages should be abolished. IF you’re too stupid to write and speak English
      maybe you’re not meant to run your mouth?

      Svara
      • Kristian

         /  01/08/2016

        講中國,白痴!
        (我道歉,實際中國的音箱。這是一個機器翻譯。我的氣墊船充滿鰻魚。)

        Svara
        • Liten

           /  01/08/2016

          या हो सकता है हिन्दी में ? वहां भी लोगों के बहुत सारे।

          Svara
        • Zorro

           /  01/08/2016

          Olvida español. perra!

          Svara
      • AngloKlingon

         /  01/08/2016

        https://en.wikipedia.org/wiki/World_language #1 English

        Mandarin is a nice, fruit, or if you like talking with Chinese people… only.

        Svara
        • Liten

           /  01/08/2016

          The point we are trying to make is that Zenit123 is a moron, nothing more nothing less. What is a nice?

          Svara
          • zenit123

             /  01/08/2016

            Trying…and failing. What is a period? This is a period ”.”. What is a comma, well; you know now!

            At least you’re trying to write in an acceptable language. Instead of that ugly nonsense gibberish.

          • Liten

             /  01/08/2016

            There is no need to end a one letter sentence with three periods. Remember also to start a sentence with a capital letter. Grammatically your second sentence sucks, never begin with ”and”.

          • Liten

             /  01/08/2016

            Oh, I forgot, you are still a moron!

          • Liten

             /  01/08/2016

            All I got was a picture of your mom.

          • zenit123

             /  01/08/2016

            Good. It’s her trademark before she ice people.

          • Liten

             /  01/08/2016

            No it was a picture of your mom fucked by a goat. Are you having fun? I can go on forever.

            Check that, it could be that she is fucked by her brother I can’t tell.

            Nej fan jag slutar att kommentera mer, nog kul för ikväll 🙂

      • Kalle

         /  01/08/2016

        So you come from some god forsaken shithole of a country, well bubuhu cry me a f*cking river.
        Deal with it and stop acting like a bitch!
        And if we swedes make you feel inferior go cry to mommy don’t sit here and bitch and moan because you know what?………it’s not our f*cking problem!!!!
        You got that??

        Svara
        • karma

           /  01/08/2016

          Kalle or whatever gay name you got, why you mad bro? Is it because you’re an inferior gayass swede, whit a tiny white cock who like blowing dicks?

          Shit you talked so much about sticks we all know your name should be Kalle needle dick. Stop bleeding, bleeder.

          Svara
          • Kalle

             /  01/08/2016

            Now I’m not the one who started this by coming in here and acting all butt hurt and pathetic, that would be you!
            So tell us what bothering you little man, are you all upset because your countrymen acted like a bunch of retarded apes on crack on that town square over in Cologne?
            They are f*cking scumbags and you should be mad at them because they make you look bad, so you are barking up the wrong tree little man and so far it has been all bark no bite.

          • karma

             /  01/08/2016

            Here’s some toilet paper. Calm down bro!

      • Eissa puhua mulkku suusa, Perkelä!

        Svara
      • Pelle2

         /  01/09/2016

        Blocka idioterna Karma och zenit. Dom är bara ute efter att trolla.

        Svara
        • MiT

           /  01/09/2016

          Gjorde det sent på kvällen igår. Det är samma person också.

          Svara
          • Pelle2

             /  01/09/2016

            Perfekt !
            Sådana som han/hon är bara ute efter att sabotera.

          • Kalle

             /  01/09/2016

            Lägg ut stolpskottets ip är du snäll.

  25. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
  26. Svenne

     /  01/08/2016

    Det händer mycket nu:
    http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/tagvardinna-overfolls-av-gang-jag-trodde-det-var-kort
    ”I måndags kväll gick tågvärdinnan av sitt skift på tåget och började gå mot hotellet. På gångvägen vid inre hamnen överfölls hon och hotades hon till livet av fem män.

    – Det känns för jävligt. Jag har bestulits på min frihet.

    Tåget hade rullat in på perrongen och tågvärdinnan, som vill vara anonym, gick av sitt skift för dagen. I rulltrappan ner mot vänthallen mötte hon en man som sökte hennes uppmärksamhet.

    – Han frågade vad jag hette, men jag ignorerade honom.

    Klockan hade passerat 21 när kvinnan påbörjade promenaden mot hotellet där personalen på Botniatåg bor.

    – Jag gick nere vid inre hamnen när fem män dök upp, en av dem var mannen i rulltrappan. De började skrika efter pengar men jag hade inga på mig. Dum som jag var tog jag upp min mobil för att ringa polisen, då skrek de efter den. En av männen, en man i 40-årsåldern, var väldigt aggressiv.

    Sedan gick det snabbt. Den aggressiva mannen tog tag i kvinnans arm, därefter strypgrepp runt halsen.

    – Han tryckte hårt, det gjorde ont. Jag skrek i fullkomlig panik för att dra till mig uppmärksamhet. Då släppte han men spottade mig i ansiktet.

    – Jag trodde jag skulle dö och att han skulle slänga mig i vattnet.” (forts.)

    Svara
    • MiT

       /  01/08/2016

      Men det har inte hänt nu utan i oktober, vet att det surrade runt lite om den när det var aktuellt eftersom det var i samband med att SK lät vissa åka gratis.

      Svara
      • Svenne

         /  01/08/2016

        Hm, ja den var lite gammal. Men en del av en oroväckande trend.

        Svara
  27. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
    • Hanna Fahl får ett krokigt järnspett att se intelligent ut.

      Ojdå, hatade jag lite nu? Hopp.

      Svara
    • Kalle

       /  01/08/2016

      Om kön är den minsta gemensamma nämnaren, hur kan det då komma sig att det finns massvis av tillfällen där män befinner sig på samma plats i stora skaror utan de beter sig som grottmänniskor?

      Ta mitt exempel med Dreamhack här nedan, eller varför inte en Iron Maiden konsert eller ett julbord på något större företag inom någon traditionell mansdominerad bransch.
      Byggnads gick ju visst ut och ojade sig över hur många hemska macho män de hade, men inte fan läser man någonsin om stora gäng av byggjobbare som omringar kvinnor och antastar dem.

      Så visst är det skillnad på män och ”män”, den som säger något annat ljuger.

      Svara
    • michael

       /  01/08/2016

      Problemet med Hannas och andra feministers smetande med vad som hände i Köln på svenska män,är att dessa börjar tänka att det spelar egentligen ingen roll hur man beter sig snäll eller som invandrar männen i Köln,man är ändå ett svin.
      Vilket självklart får till följd att allt fler svenska män slutar bry sig om uppförande,det spelar liksom ingen roll du blir ändå kollektivt dömd hur du än beter dig.

      Svara
    • Pelle2

       /  01/09/2016

      Tur att Hanna Fahl inte jobbar som polis. Någon anmäler att en man har begått ett brott och då tänker Hanna Fahl att jag griper första bästa man för alla män är skyldiga.

      Svara
    • lavazza1891

       /  01/09/2016

      Ja, redan att snäva in det till ”unga män” gör att läsaren/skribenten ställer sig frågan om och i så fall varför vi har fått fler unga män än tidigare.

      Även kvinnor begår mer våldsbrott i unga år än i andra åldrar, så man kan säga att ungdom är problemet, men då blir också frågan varför vi fått fler ungdomar än tidigare.

      Svara
  28. Svenne

     /  01/08/2016

    Lång artikel i Daily Mail:

    Svara
  29. Kristian

     /  01/08/2016

    Inte alla anglicismer är av ondo. Sanandaji: ”Told you so”:
    http://www.tino.us/2016/01/told-you-so/

    Svara
    • Svenne

       /  01/08/2016

      Ur Sanandajis artikel ovan:
      ”Kommer ni ihåg när alla från Anders Danielsson till regeringen till Centerpartiet till media i flera månader insisterade på att flyktingtrycket är bortom Sveriges kontroll? De ljög.

      Andra länders erfarenhet bevisade att påståendet var uppenbart inkorrekt när exempelvis Gustav Fridolin hetsade mot gränskontroller som “rakbladsstängselspolitik”, hävdade att det inte skulle funka och bröt mot internationell rätt. “Det skulle kräva att du bygger en mur runt Sverige eller satte upp stängsel. Och Sverige skulle då behöva utträda från alla internationella konventioner”.”

      Svara
  30. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
    • Kristian

       /  01/08/2016

      Vi behöver en ”hen”-variant som löser ”skjorta/blus”-dikotomin.

      Svara
      • Mao införde väl nåt liknande. Kanske dags för en kulturrevolution i den sista sovjetstaten också.

        Svara
    • Rikard

       /  01/09/2016

      Hej.

      Alternativ ett: hon skojar.
      Alternativ två: hon är full.
      Alternativ tre: hon är faktiskt så indoktrinerad och marinerad i dumhet.

      Och:

      Alternativ fyra: hon är sexist, och anser att endast män kan bära plagg hon ‘könar’ (tillskrivande av sexuella/sociala karaktäristika till döda ting och göromål) som manliga.

      En feminist som arbetar för utplånande av skillnader mellan män och kvinnor kan inte kalla plagg för manliga eller kvinnliga då detta befäster dessa normer.

      Sedan finns det något att säga om människor som blir förnärmade när de får en gåva…

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  31. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
    • Nykteroklok

       /  01/08/2016

      Jo, jag vill också minnas att singelkvinnor ägnar sig mer åt hushållsarbete än dito män. Men för att gå från vilja minnas till veta – kan någon hänvisa till en undersökning?

      Svara
    • Pet

       /  01/08/2016

      Vad jag förstått så tillbringar singelkvinnor och män olika mycket på husarbete, men när de flyttar ihop ökar bådas arbete, men sett till mannens tidigare standard ökar hans mer än kvinnan. Sen kan man ju förstås prata med varandra.

      Svara
  32. Pet

     /  01/08/2016

    Ja, aldrig har jag brytt mig så lite om några så obetydliga som nu. Dessa små chauvinist-feminister får kackla på. Jag stöttar de som identifierar och skickar hem de idioter som inte vill assimilera sig till det tyska samhället.

    Svara
  33. Kalle

     /  01/08/2016

    Nu när relativiseringen är i fullt fart så tänkte jag bjuda på följande godbit:
    Dreamhack!
    Ca 20k besökare, varav en majoritet är unga män (fast tjejerna blir fler för varje år)
    Fullt med nerdar (mestadels vita sådana, usch och fy) som spelar våldsamma spel som sprider unkna förlegade könsroller som får dem att vräka ur sig sexistiskt näthat om man får tro feministerna.
    Och trots all denna destruktiva och hegemoniska maskulinitet samlat på ett och samma ställe, så hör vi aldrig talas om tjejer som får löpa gatlopp för att undslippa kåta/våldsamma tafsande nerdar.
    HUR KAN DETTA KOMMA SIG?
    Patriarkat som patriarkat för det kunde ju lika gärna ha varit ett helt gäng med ”Lasse” och ”Svante” som svinade där på torget i Köln.

    Det här i något att spinna vidare på.

    Svara
    • Har ju snarare uppfattat dreamhack som ett paradis för tjejer att ragga på. Hört av flera funktionärer osv osv.

      Svara
      • Kalle

         /  01/08/2016

        Exakt, men enligt feministerna så finns där alla förutsättningar för att det motsatta skulle ske.
        Men ändå så sker det inte, visst är det märkligt?

        Svara
        • karma

           /  01/08/2016

          Go out and learn some PUA you fucking nerd. Then stop jerking off to gay porn. Fagget.

          Svara
          • Kalle

             /  01/08/2016

            Why don’t your start by asking your Dad why the hell he had go stick his dick in his own cousin and your inbred as got born.
            Oh and PUA??? Hahahahahahahaha, now I almost feel sorry for you.
            And you still haven’t answered my question, so I’ll ask it again: what shithole of a country do you and your cousinf*cking family originate from?

          • karma

             /  01/08/2016

            I forgot you’re a swede, and thus be definition you like the cock. PUA ain’t for you. Pussy might scare you and shit, so just stick to the anuses you’re used to.
            Take it laying down like a bitch, swedish style. Like that shit you call an army. Hahaha.

            You mothafuckas worship Americans, so why the fuck you acting all hard now bitch? Fucking know when your master talks whit you. We own you.

          • Liten

             /  01/08/2016

            Now Kalle, while it is with all likelihood true that karmas’s parents are cousins (or possibly siblings), you shouldn’t use bad language. Like his compadre zenit123 you may hurt their feelings. You know how touchy they are about their moms etc. I’d be touchy too if my mom was my aunt. It’s like a double insult.

          • Kalle

             /  01/08/2016

            There’s no denying it, so just admit it.
            Homophobia+”F*ck your moma” insults+poor self esteem+closely related parents+illiteracy+cognitive disorders = *drum roll* dune coon!!!.

          • robjoh

             /  01/09/2016

            @toklandet
            Kan du blocka trollet?

          • MiT

             /  01/09/2016

            Gjorde jag sent på kvällen igår

  34. Liten

     /  01/08/2016

    Trollen är stora i detta kommentarsfält! Jösses! Vi måste nog kalla in de tre bockarna Bruse.

    Svara
  35. MiT

     /  01/08/2016

    Svara
    • Jan

       /  01/08/2016

      Fi gör rätt för namnet. De är bokstavligen fienden!

      Svara
    • Pelle2

       /  01/09/2016

      Och som vanligt jämför dom dessa massövergrepp gjorda av utländska män med småpojkar i Sverige som trakasserar sina klasskamrater. Inte för att småpojkarnas övergrepp skall accepteras och slätas över men jag anser att vuxna män måste veta att det är olagligt att sextrakassera kvinnor.

      Svara
  36. Svenne

     /  01/08/2016

    Erixon sågar integrationen:
    http://erixon.com/blogg/2016/01/med-integration-kommer-massofredande-bli-vardag/
    ”Men räkna med att det blir vardag framöver, så länge “integration” är rättesnöret och inte “assimilering”, som betyder att svenska normer och lagar är överordnade och att nyanlända har skyldighet att följa dem.

    Vi väljare borde fråga partierna om vi verkligen vill integrera detta beteende i Sverige, eller om inte assimilering borde bli ny riktlinje för invandringspolitiken.”

    Svara
  37. karma

     /  01/08/2016

    This is the end, bleeders!

    I’m about to go and take an extra long dump, and I’ll be thinking all about you guys when I wipe my ass whit that soft, white, submissive toilet paper. I can just imagine Kalle’s face, and I shit you not!

    Svara
    • Liten

       /  01/08/2016

      Make sure you use extra soft paper for your feminist little ass so it doesn’t hurt.

      See, I can be nice! Giving good advice and all!

      Svara
    • Kalle

       /  01/08/2016

      Please give your fathers cousin all my love (that would be your mom) when she comes over and wipes your behind.
      So you like your toilet paper that’s nice, one of many perks living in a western civilized country.
      It must be really sweet compared to that cow shit hut you grew up in.

      Take care my butt hurt little dune coon, tell your mommy to be extra careful when she wipes that butt of your.
      Oh and the soap, its for cleaning your hands and not for dinner.

      Svara
  38. Svenne

     /  01/08/2016

    Ivar Arpi i Weekendavisen:

    Svara
  39. Senior

     /  01/09/2016

    Heja Toklandet!
    De små trollasen i kommentarsfältet visar bara att du börjar bli ryktbar, någon att räkna med.

    ”First they ignore you, then they fight you, then you win.”

    Svara
  40. robbe

     /  01/09/2016

    Tahrirtorget är det ingen som nämnt än? kommer ni ihåg… arabiska våren? som våra journalister var så lyriska över för att twitter var inblandat. Det finns likheter med våldtäktsvågen i köln, där horder av män sprang runt och våldtog och även någon utländsk journalist blev ett offer. redan där såg vi ju vad som kommer att hända här i civilisationen när barbarerna kommer innanför murarna

    Svara
    • Kalle

       /  01/09/2016

      Är det bara jag som får intrycket av att det som händer på nyårsafton i flera europeiska städer var en del av en koordinerad attack?

      Svara
  41. Svenne

     /  01/09/2016

    @doppler3ffect är klarsynt:

    Svara
  42. Svenne

     /  01/09/2016

    ”Dansk politiker: – Arabiske menn har et forvridd forhold til kvinner og sex”

    Svara
  43. Svenne

     /  01/09/2016

    När verkligheten tränger sig på:

    Svara
    • Pelle2

       /  01/09/2016

      Varför anmälde dom inte förövarna utan körde bara bort dom ? Det är ju som att slå dom lite lätt på fingrarna och säga fy. Hur stor avskräckande effekt får det ?

      Svara
    • NoBody

       /  01/09/2016

      Jag känner mig fruktansvärt frustrerad av att media inte vågar rapportera saker som sker i samhället om det är ”fel” grupp som gör något. Istället så får man pekpinnar om hur man som vit man är ansvarig för allt skit som händer.

      I det samhälle som jag växte upp i, slutet av 80-talet början av 90-talet, existerade inte det kvinnoförakt som verkar ha blivit så vanligt numera. Ett förakt som gör att inte kvinnor kan vara ute på stan själva utan att bli antastade. Ett förakt som gör att kvinnor inte vågar gå/vara på platser som tidigare ansågs vara säkra. Ett kvinnoförakt som vi förmodligen måste leva med, och som i sin förlängning ger att vi måste se över hur kvinnor skall kunna känna sig säkra och kunna röra sig fritt i Sverige framöver. Detta borde vara statens uppgift, men tyvärr verkar det vara helt utom tvivel just nu att staten varken har de resurser, kunnande eller verktyg som behövs för att upprätthålla en rättsstat värd namnet.

      Min frustration att vara anklagad av en nästan samlad media för upprätthållande av denna djävligt unkna kvinnosyn är enorm. Mina värderingar och mitt handlade är så långt ifrån det som beskriv i Köln eller på ungdomsfestivalen i Stockholm det går att komma. Hur skall jag förändra mig själv, eller för den delen mina vänner, för att motverka den utveckling som syns och blir tydligare? Jag har otroligt svårt att se hur jag är del av problemet. Skall jag bli en vigilant och skapa medborgargarde? Skall jag propagera att kvinnor skall börja använda niqab eller burqa för att få vara i fred? Vad skall jag göra? Just nu så verkar vigilante vara den bästa idén, vilket är jävligt korkat då staten bör ha våldsmonopol.

      Politiker och media är riktigt fega och det är oförsvarligt att inte måla upp en problembild som stämmer. Hur in i h…te kan man lösa ett problem i samhället utan att definiera vad som orsakar det? Ibland tror jag att deras strategi är att stoppa huvudet i sanden och att genom att göra så kommer allt att lösa sig av sig självt. Tyvärr ökar bara polariseringen i samhället genom deras agerande. Gemene man verkar se vad som händer och det finns anledning till att runt var femte person skulle röstat på SD om det var val idag, trots stigmatiseringen. Ett SD som troligen inte skulle klara av att ha regeringsmakten då erfarenhet och politiker saknas.

      Blir bara så jävla ledsen över vad som sker i Sverige och Europa just nu och hade jag möjligheten skulle jag emigrera. Jag ser ingen framtid för min dotter i Sverige…

      /NoBody

      Svara
  44. MiT

     /  01/09/2016

    Svara
  45. QED

     /  01/09/2016

    OT: Ångpanneföreningen (ÅF) la på ett extra kol för jämställdhet: bara kvinnor anställdes under en månad. Bakläxa av DO: det var könsdiskriminering.

    http://www.corren.se/nyheter/sverige/af-fick-inte-bara-anstalla-kvinnor-9017668.aspx

    Svara
  46. Svenne

     /  01/09/2016

    GP: Kriminella barn blir fler:

    Svara
  47. Pelle2

     /  01/09/2016

    Anna Ekelund Nachman skriver ett inlägg i dagens Expressen där hon kritiserar att vi relativiserar brott som begås av människor med utländskt ursprung.
    http://www.expressen.se/debatt/hellre-prata-och-saga-fel-an-att-tystna/
    Anna König Jerlmyr,Moderat oppositionsborgarråd i Stockholm,kritiserar kommunens beslut att separera kvinnor och män på Eriksdalsbadet. Hon menar,med all rätt, att förövarna skall portas från badet precis som man gör med fotbollshuliganer som inte sköter sig på matcherna.Hon skriver också att vi inte skall skapa ett samhälle som delas i två, ett för kvinnor och ett för män.
    Skönt att allt flera tar debatten mot kulturrelativisterna !
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article22058375.ab

    Svara
  48. Rubriken är väl inte fel? Polisens jobb är att skydda folket från buset genom att låsa in dem på lång tid. Om polisen gör sitt jobb blir det dubbel effekt. Dels att de som är kriminella inte går runt ute på gatorna och begår brott, dels en allmänprevention där staten visar buset att det är farligt att begå brott. Kriminella väger risker mot förtjänst. Är det värt 5 år i fängelse för 5 minuter med en vit kvinna?

    Vi behöver poliser som visar dessa kriminella soldater, för de är soldater, inte flyktingar, att det inte är lönsamt att komma hit för att begå brott.

    Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 1 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: