Sakokunnig

Det finns ju en massa konstiga analyser om Köln, om vad som låg bakom, vilka som låg bakom, varför och så vidare. De allra mest korkade är givetvis de som stannar vid analysen när de ringat in cirka 3,5 miljarder män som orsak. De tycker säkert själva att de är jättesmarta när de har ringat in det så snävt att de kommit ner till endast 3,5 miljarder men de flesta med fler än två hjärnceller som inte bråkar alltför mycket förstår ju att det i bästa fall bara är hjärndött. Men det är ju klart, 3,5 miljarder är ju färre än om man nöjer sig med ”Jordbor”! Eller organismer med celler! Kanske är så de ”tänkt”?

sakkunnig

De flesta tänkande individer förstår att det handlar om kultur. Som i och för sig i mångt och mycket överlappar med etnicitet men i första hand är det kultur och inte kön eller etnicitet. Enligt Thuvesson handlar det om tunga patriarkala strukturer här i Sverige…

sakkunnig1

Zandra Thuvesson hänvisar till Hanna Fel som hon tycker har gjort en alldeles briljant analys som stannat vid cirka 3,5 miljarder personer.

sakkunnig2

Den hon länkar till i sista tweeten är inte bättre den heller.

Nu är det så att Zandra Thuvesson inte är vilket förvirrat troll som helst som man skulle kunna tro utan hon är politiskt sakkunnig hos Alice Bah Kuhnke! Jag hoppas verkligen inte att det är sådana här frågor hon är ”sakkunnig” i eftersom hon snarare visar på extrem sakokunnighet.

sakkunnig3

sakkunnig4

Vem tror ni har mest rätt av Nordberg och Thuvesson? Nordberg som ser det bakomliggande eller Thuvesson som tycker att stanna vid ”män” och att det är tomt därefter är en alldeles utmärkt analys? Jag vet vem jag väljer alla dagar i veckan i alla fall…

karelen

Sen har de ju haft en aktion mot ID-kontrollerna också, det var en miljöpartist som låg bakom. Ni vet, Miljöpartiet? Som säger sig vara ett parti som tar ansvar? Men uppenbarligen inte för sin egen politik.

Sånt går Linje 17 mot rasism igång på, är väl de vanliga som ligger bakom kontot antar jag. Men när det var en som undrade vad det är för fel på ID-kontroller eftersom Sverige har tagit emot överlägset flest asylsökande per capita i hela EU så tycker Linje 17 att vi kan ta emot fler för det gjorde minsann Finland när 400 000 från Karelen kom till Finland.

Vad Linje 17 inte verkar förstå är att de 400 000 var finnar som evakuerades när Karelen blev sovjetiskt… De var alltså inte flyktingar, inte asylsökare som sökt sig till Finland utan de var finnar. Finland tog hand om finnar. Så av alla extremt dåliga jämförelser man kan välja så väljer Linje 17 den absolut sämsta och mest korkade som finns…

Feministiskt initiativ: svenska män kan vara värst i världen på trakasserier och våld mot kvinnor

Man kan inte informera bort en dålig kvinnosyn

Och apropå den där händelsen som ska ha skett i augusti utan att media skrivit en rad så står det mer i den här bloggposten från 16 augusti förra året ”Fientlighet föder fientlighet – svenskar tjejer utsatta för rasism av trakasserier!”. Om det som står i både DN igår och i bloggposten är sant så borde den stora kvasten gå varm på många medieredaktioner och de första att få sparken på grått papper är chefredaktörerna!

TILLÄGG:

Nyheter Idag har avslöjat att det var ren mörkning från DN:s sida av det som hände i augusti under festivalen, ”Så mörkade Dagens Nyheter omfattande sexövergrepp i centrala Stockholm”. Som jag skrev i gårdagens inlägg

Det mest intressanta är att man lyckats mörka det som hände i Stockholm i augusti. För det ÄR en mörkning och inget annat. Finns inte en chans att sådant skulle få passera obemärkt om det var svenskar som låg bakom!

Läs artikeln på Nyheter Idag och bedöm själva…

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

107 kommentarer

  1. Cynisk skeptiker

     /  01/10/2016

    Stort scoop angående att DN medvetet mörkade övergreppen under festivalen We are Sthlm förra sommaren:
    “Stockholmsdelens redaktör tog över caset och hon ansåg att detta var SD-fabrikationer”.

    http://nyheteridag.se/sa-morkade-dagens-nyheter-omfattande-sexovergrepp-i-centrala-stockholm/

    Och DN påstår att det inte finns någon åsiktskorridor. Jo, tjena. Det här är snarast som att jämföra med att pojken ropade om en hel vargflock…

    Det hade det kunnat påverka den närmast sektliknande stämningen kring öppna gränser som hela etablissemanget var involverade i att upprätthålla samförstånd kring tills verkligheten kom ifatt som Åsa gråtmilt var tvungen att tillstyrka.

    Känner även en stark olust kring när sådana här rena lögner och mörkningar kommer till allmänhetens kännedom då det är livsfarligt enligt mig att befolkningen inte känner tilltro till landets största morgontidning. Om de ljuger om det här, en veritabel bomb nyhetsmässigt, vad för annat ”känsligt” ljuger de om? Vilka andra tidningar ljuger också? Om det är viktigare att skydda förövarna än det stora antal unga kvinnor som blev utsatta, för att de själva befinner sig som ”offer” på stegen i maktanalysens relativiserande värld, var är vi då på väg. Tror ytterst få håller med om prioriteringen som görs. Olika måttstockar kommer leda till ett allt mer polariserat och splittrat land. Kaos.

    Intressant vem redaktören är. Ännu intressantare om det här går ända upp till Mr Agendasättare himself…

    (Flyttar över kommentaren hit istället för förra inlägget då den passar in här bättre, hoppas det är ok MiT.)

    Svara
    • I en kommentar på Nyheter Idag finns en länk till polisens uttalande om festivalen:

      https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Stockholm/juli-sept/Manga-besokte-polistaltet-under-We-Are-Sthlm/

      Saknas något?

      Svara
    • jaha

       /  01/10/2016

      Det som inte passar agendan tystas ner.

      Märk väl att satsningen på propaganda i svensk media under hösten har varit både enorm och intensiv.

      Det passar inte att publicera en ”problematisk” nyhet om övergrepp på kvinnor bland höstens andra vinklade artiklar. För att inte tala om höstens rena väckelsemöten som ”Sverige tillsammans” och ”Hela Sverige skramlar”.

      Även om du har rätt i sak så är följande stycke lite olyckligt formulerat:

      ”Känner även en stark olust kring när sådana här rena lögner och mörkningar kommer till allmänhetens kännedom då det är livsfarligt enligt mig att befolkningen inte känner tilltro till landets största morgontidning.”

      Jag läser stycket som att det kan få ödesdigra konsekvenser att media missbrukar och förbrukar sitt förtroende bland folket. Taget ur sitt sammanhang kan stycket dock läsas som att det är problematiskt att lögner och mörkningar kommer till allmänhetens kännedom.

      Några retoriska frågor:

      Vad är det största problemet? Att befolkningen inte har något förtroende för landets största morgontidning. Eller att landets största morgontidning helt enkelt inte är trovärdig.

      Hur många lögner krävs det från en person innan man tappar förtroende för vederbörande?
      Hur många lögner krävs det från media?

      Ok, det kan tyckas petigt att märka ord på det viset, dock bör man komma ihåg nästa gång man ser en skabbig och skäggig dam med alldeles för tjocka genusglasögon, att semantisk akrobatik även är feminismens signum.

      Vad den hemska haggan saknar i logiskt tänkande, tar hen igen med språkförskjutningar.

      Välkommen till ett polariserat och splittrat land i kaos.

      Svara
      • Cynisk skeptiker

         /  01/10/2016

        Din invändning är helt korrekt, jag uttryckte mig slarvigt. Hur du tolkar stycket är hur jag menar.
        De allra flesta är införstådda med att tidningar på ledarplats har en politisk agenda de strävar att opinionsbilda kring. Vi är många i detta kommentarsfält som inser att den agendan även i ökande grad spiller över på ren nyhetsrapportering. Tror dock inte folk i gemen är medvetna om det än. Det är det som är så farligt för samhällsutvecklingen i stort om rena nyheter bedöms ha ett värde att publicera utifrån vilken politisk agenda man står bakom. När det går upp för folk kommer det driva olika politiska falanger till olika alternativa media som eldar på denna splittring. Vi får x antal ekokammare som kommer ge folk helt olika verklighetsbild. Lycka till att få en enad nation med gemensamma mål att sträva mot om den utvecklingen går för långt.

        Svara
    • Inge Post

       /  01/10/2016

      och när jag för några poster sedan lyfte frågan om vad media säger och inte och vem eller vilka som trycker på dom ”rätt” saker att ta upp fick jag kastat på mig att jag var konspirationsteoretiker.

      Svara
  2. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  3. MiT

     /  01/10/2016

    ”Finland. ”Sexualbrott i parker och på gator var okända i Finland innan 32.000 asylsökande anlände till landet i fjol.””
    https://meritwager.wordpress.com/2016/01/10/finland-sexualbrott-i-parker-och-pa-gator-var-okanda-i-finland-innan-32-000-asylsokande-anlande-till-landet-i%E2%80%89fjol/

    Svara
  4. Cain

     /  01/10/2016

    Sedan Köln incidenten är jag helt övertygad om att de som relativiserar och medvetet inte förstår är helt förlorade. De kommer *aldrig* att ändra sig, oavsett vad framtiden erbjuder.

    Om man inte kan erkänna roten till problemet nu, den groteska kvinnosynen, den medeltida kulturen och religionen i Afrika och Mellanöstern så kommer våra samhällen att radikalt försämras under en lång tid framöver. Inte ett samhälle jag vill lämna över till mina barn och barnbarn.

    Lag och ordning *måste* återupprättas. De är som finnarna säger om oss, vi är fredsskadade. Vi vet inte vad det innebär att slåss för sitt land, sin kultur och levnadssätt. Detta i kombination med en relativiserande, postmodern och fullständigt ryggradslös vänster leder till situationen vi har idag.

    Svara
  5. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/10/2016

      och som vanligt besvarar Markov inte frågan om hur det kommer sig att sig att DN mörkade händelsen utan ger sig på budbäraren.Har händelsen inte inträffat menar hon eller skall man inte skriva om sådana händelser om förövarna är av utländsk härkomst ?

      Svara
      • Rikard

         /  01/10/2016

        Hej.

        Som Djefvulens advokatyr skulle jag säga att Markov anser att vad som har hänt är att det är rasistiskt att rapportera på sådant sätt att kulturell hemvist, religion och etnicitet hör ihop med kvinnosyn och beteende; det är nämligen att lägga en vithetsnorm (eller är det vit hets-norm?) och ett postkolonialistiskt rasifieringsfilter på det inträffade.

        Markov hade antagligen nöjt sig med en formulering i stil med ”Män tafsade på kvinnor”, men inte mer identifierande egenskaper än så.

        Jag vill dock påpeka att jag på intet vis företräder Markov eller kan uttala mig om personens verkliga uppfattning; jag spekulerar utifrån de ovan presenterade ‘tweetsen’. Lite tråkigt att Frick sänker sig till att svara på den nivån, men han har väl troligen varit utsatt för en hel del förföljelser.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare
        Ps Att försöka se verkligheten sådan är oavsett vem som observerar är att tänka i sanningar; att försöka se verkligheten sådan man anser den normativt borde vara är att ljuga för sig själv. Ds

        Svara
  6. michael

     /  01/10/2016

    Ja det är faktiskt intressant att se hur obönhörligt Köln debatten och dess efterföljder visar att svenska feminister endast använt debatten om sexuella trakasserier som ett maktmedel för att skambelägga och förtrycka svenska killar/män,där man inte bryr sig om brottsoffren vilka endast är spelpjäser för feminister att tillskansa sig politisk makt.

    Svara
  7. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  8. Hypocrita

     /  01/10/2016

    Seriös OT-fundering ang ID-kort och borttappade pass:
    Ja, det finns individer som måste fly från krigsdrabbade områden.
    Ja, för att kunna komma till ”trygghet” väljer man Sverige (som ligger längst bort inom rimliga avstånd, alla andra länder på vägen är väl tydligen inte ”trygga” (min anm.))
    Ja, för att kunna resa, tvingas man betala MASSOR med pengar till flyktingsmugglare

    Nu till 10000-kronorsfrågan:

    -Om man nu tydligen måste fly med så kort varsel, att man inte hinner packa ner en ID-handling, hur har man då löst det med det ekonomiska? Går alla människor i krigsdrabbade områden omkring med massvis med pengar på sig?
    Javisst, jag kan förstå om ett hus börjar brinna, prioriterar man sig själv och inga saker (ID-handlingar, kläder mm). Men nu?

    Tror nog att min slutsats är ganska given….

    Svara
    • Rp

       /  01/10/2016

      Jag tror faktiskt att du är fredsskadad på riktigt här =)
      Sverige är det land i världen där vi använder minst kontanter, vi litar helt enkelt på samhället.
      I Syrien eller Afghanistan litar man inte på samhället och därför har man alltid kontanter hemma och inte oåtkomliga på någon bank (i samma utsträckning) .

      Afghanistan har betecknats som failed state rätt länge och att det är svårt att få tag på legitimation bör rimligtvis spegla det.

      Svara
      • MiT

         /  01/10/2016

        In och läs om Mellanöstern, pass i Afghanistan osv. Och visst har folk säker mer kontanter på sig men knappast så det räcker till smugglare och hela resan och mer därtill. Och definitivt går man inte omkring med 100 000kr + på sig varje dag. Klart det är noga planerat…

        Svara
        • Hypocrita

           /  01/10/2016

          Min poäng kanske inte var nog tydlig:

          Om jag tolkar MSM så verkar det precis som om alla flytt ”hals över huvud” utan möjlighet Myndigheter få med sig nödvändigheterna (pass, ID-kort), precis som exemplet med huset som brinner. Men med det resonemanget torde väl dessa länder avfolkas inom något dygn/vecka?

          @Rp Kalla mig gärna fredsskadad, det gäller nog de flesta svenskar. Javisst, jag köper resonemanget om att inte lita på Stat och Myndigheter, gällande pengar. Men sista meningen i MiT:s inlägg säger väl egentligen allt: ”Klart det är planerat”!

          Svara
          • Rp

             /  01/10/2016

            Damn ägd by Tino.
            Men jag håller kvar åsikten att vi är fredsskadade här i Sverige och att vi har fel ”glasögon” (ordvalet är medvetet) för att förstå sitationen i dessa krigsdrabbade länder.

          • MiT

             /  01/10/2016

            Att vi är fredsskadade har du däremot helt rätt i!

          • MiT

             /  01/10/2016

            Inlägget var inte till dig utan till Rp apropå det där med saknade ID 😛

          • Olof

             /  01/10/2016

            Tja, det finns ju rimliga anledningar att inte ha ID, t.ex de svårigheter som uppstår för människor som har varit mer eller mindre inofficiella flyktingar i andra länder väldigt länge. Om du själv varit illegal immigrant i Sverige i ett dussin år, t.ex, hur skulle du själv bära dig åt för att få ett giltigt ID?

            Men naturligtvis kompliceras det hela av att dessa förmodligen i det läget inte heller har någon rätt till asyl, och därigenom inte heller har något större intresse av att skaffa sig ett ID.

    • Anders

       /  01/10/2016

      När man kan lita på staten kan man ha pengarna på ett plastkort, när man litar lite mindre på staten har man dem i kontanter (Grekland), när förtroendet sjunker går man över till valutor man litar mer på, t ex dollar och guld. Ett kilo guld rymmer en halv deciliter och tar familjen till Sverige. Värde 300 000.

      Svara
  9. Pelle2

     /  01/10/2016

    Såg det där med MP-politikern som drog igång en protest mot sitt eget partis regeringsbeslut.
    Ironiskt nog skrev ju Romson och Fridolin en debattartikel i Dn i fredags att
    MP tog ett regeringsansvar och att de var förvånade att de uppfattades som verklighetsfrånvända.
    Sedan har vi MP-politikern Zandra Thuvesson som tydligen anser att hon är lika förtryckt i Sverige som t.ex kvinnorna i Afghanistan,Iran,Somalia och Saudi-Arabien.
    Snacka om att de tydligt demonstrerar att dom inte är regeringsdugliga och är totalt verklighetsfrämmande !

    Svara
  10. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/10/2016

      Förstår inte att en vettig kvinna som Utas vill vara miljöpartist. Tror hon att hon kan reformera partiet ?

      Svara
    • Rikard

       /  01/10/2016

      Hej.

      Kvinnor föder fler män än män! Stoppa uterus-femtekolonnarna! Klonteknik nu!

      Ropen skalla – kloner åt alla!

      Ursäkta, men det var antingen läge för sarkasm eller sprit, och jag dricker inte.

      Om Utas kan skapa en egen maktbas av vettiga miljöpartister (en oxymoron?) kan det bli ett riktigt parti utav det hela. Hon slår mig som en naturlig oppositionell person av naturen, och sådana är viktiga i organisationer för att undvik bunkermentalitet, grupptänk, och tystnadsspiraler.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare
      Ps Hennes blogg är inte helt dum den heller. Ds

      Svara
  11. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/10/2016

      Kan AEKH då tala om varför det tog ett halvår innan händelsen blev beskriven i DN trots att de hade informationen från dag ett ?

      Svara
    • Grodan Boll

       /  01/10/2016

      Det är inte mörkning när händelsen ”saknar nyhetsvärde”.
      T.ex. saknar omfattande raskravaller i centrala Stockholm nyhetsvärde enligt public service (1000 turkar/kurder? teflonminne…).

      Svara
    • AEKH påminner om trollet Alexander Ek…. ngt. Snubben som kommenterar och spårar ur på N24 i desperata försök att försvarar marxism och feminism. Ngn som minns vad han hette. Hans avatar är väl en sån där 3d printad liten figur.

      Mata inte trollen helt enkelt.

      Svara
      • Jaa Axel Kaspar Edgren heter han. En riktigt idiot som desperat försöker få vara med i godheten men ingen riktigt bryr sig om honom. Han har ju fel kön och hudfärg.

        Svara
  12. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
    • Pet

       /  01/10/2016

      Så det är alltså inte OK att sprida rädsla baserat på kulturen kring vita män? Har jag förstått detta rätt? Eller gäller den censuren bara kring bottenskiktet av kriminella ynglingar med annan kultur?

      Svara
    • Rikard

       /  01/10/2016

      Hej.

      Pojkstackarn (?) bakom AEKH-signaturen kan inte vara riktigt navlad: är det något SD inte propagerar för så är det ‘Thatcher-politik’. SD är ett nationalistiskt och nostalgiskt socialkonservativt parti som ideologiskt och idémässigt ligger närmast de socialdemokratiska kärnvärdena anno nittonhundrafemtiofem.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  13. MiT

     /  01/10/2016

    Hahaha, så Milo Yiannopoulos är en ”kvinnohatande transofob som stödjer trakasserier” enligt riktigheten 😛

    Svara
    • Nykteroklok

       /  01/10/2016

      Jag har läst Axels alster på Twitter och på Genusdebatten ett tag, och det hade varit omöjligt utifrån hans sätt att skriva att gissa att det är han som är den som ifrågasätter manlighetsnormer (eller vilka ord han nu vill använda) etc. Maken till aggressiv debattör får man leta efter. Kallar andra för lågintelligenta, idioter, äckel osv, samt utnämner sig själv till ”segrare” i diskussioner. Nästan som en karikatyr av den allra mest självglorifierande buffeln till man. Men det är i hans värld alla andra män som är ”snubbiga”? Han måste lida av ett tärande självhat.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  01/10/2016

        Vill minnas att hans egen kvinnosyn är av det unknare slaget, att han i två inlägg gav syn på sina egna värderingar och att de i stort kunde summeras ”kvinnor är icketänkande våp”.

        Igen, mitt teflonminne är inte att lita på och tyvärr hittar jag inte inläggen då de totalt drunknar i alla hans tirader.

        Han debatterar inte så mycket som att han bombar folk med frågor utan att svara själv (och flyr fältet när folk har svar på tal och han inte har det), så det är sällan man får blicka in under huven på stollen.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  01/10/2016

        ( Det var på Genusdebatten någonstans, så långt vet jag. )

        Svara
  14. För er som förstår tyska:
    Lär känna denna underbara kvinna som säger sanningens ord till politikerna:

    Svara
  15. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/10/2016

      Skall bli kul att läsa Dn,s försvarstal. Såg ju hur Wolodarski slingrade sig när han blev ifrågasatt när DN helt plötsligt började ifrågasätta regeringens tidigare flyktingpolitik efter att i månader ha applåderat den.

      Svara
    • Olof

       /  01/10/2016

      Låt mig gissa? ”Det saknade nyhetsvärde.”, ”Etnicitet var inte relevant, bara vad de har mellan benen, även om det bara var ‘ensamkommande barn’ som var delaktiga”.

      DN saknar tyvärr trovärdigheten att argumentera emot sånt här numera. Deras agenda är för systematiskt genomgående och tydlig, så vill de slingra sig från sånt här får de hitta en extern oberoende revisor av något slag.

      Svara
    • Svenne

       /  01/10/2016

      DN kör ‘Damage control’ nu… Hoppas de svettas ordentligt.

      Svara
  16. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  17. Pelle2

     /  01/10/2016

    Expressen sågar MP och språkrörens slutsatser och påståenden i fredagens debattartikel:
    http://www.expressen.se/ledare/8-skal-att-tiga-mps-sprakror/

    Svara
  18. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
    • Pet

       /  01/10/2016

      Snacka om att blotta bröstet (visa sig sårbar…) med en sån kommentar.

      Svara
  19. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  20. Cynisk skeptiker

     /  01/10/2016

    Det börjar bli jobbigt för den svenska feministiska ideologin speciellt med tanke på deras begrepp intersektionalitet. Ska man bedöma hur en kvinna blir diskriminerad räcker det inte att kolla på enbart kön, utan även etnicitet, klass, ålder osv måste vägas in.
    Hyckleriet kommer i ljuset när de i nästa andetag analyserar andra fenomen i samhället som denna debatt belyser och det enbart kokar ner i den endimensionella slutsatsen MÄN. Ridå.

    Svara
  21. Hmm

     /  01/10/2016

    Jag gillar inte det där med att någon som tillhör en specifik grupp ska behöva ta avstånd ifrån eller be om ursäkt för något, men i detta fallet så känner jag mycket strakt för att både i egenskap av att vara kvinna och även kalla mig för feminint be majoriteten av alla män i väst om ursäkt.

    Förlåt!

    Detta övergrepp på er är bortom allt för vad någon ska behöva ta, och jag förstår er helt ifall ni vänder alla kvinnor ryggen ifall inte fler börjar att stå upp för er tillbak.

    Jag vill som en liten liten tröst poängtera att ni inte ser någon av dessa fruktansvärda ledare i våra dagstidningar från någon feminist som är sk rassiferad eller som verkar ute i förorten. Jag vill också påminna om att dem som försöker höja rösten blir likt Pegul hårt nedskjutna.

    Igen. Förlåt!

    Svara
    • MiT

       /  01/10/2016

      Äh, du har inget att be om ursäkt för alls! Det är ju inte du som håller på? Är väl snarare tvärtom så att du flera gånger gett uttryck för att du inte heller är så glad i den värsta galenskapen?

      Svara
      • Hmm

         /  01/10/2016

        MiT: Visst har jag gett utryck både här och på andra bloggar som har femenistiks inriktning.
        Men eftersom att ni aldrig kommer att få den ursäkten från dem som borde ge den och eftersom jag tycker att ni förtjänar den efter det gatlopp som ni de senaste dagarna fått löpa, så vill jag åtminstone se till att ni får ett förlåt även om det inte är jag som borde säga det.

        Hur ska ni annars orka leva i vårt samhälle?

        Jag tycker väl inte att allt är perfekt i Sverige och Europa men att göra dessa jämförelser får mig faktiskt att må illa och vilja kasta in alla dem som för denna retoriken på en bakgata i tex Tunisien och se vad de tycker sen. Eller varför inte åka en åktur på ett tåg i Indien?

        Alltså de saknar alla proportioner på sina jämförelser och vägra se att vi inte har samma värderingar över hela värden. Att det faktiskt grovt skiljer sig åt beroende på vilket land du befinner dig i. Och värderingar sitter inte i huden. De sitter inuti huvudet.

        Svara
  22. Mia-Jonas från Henvetet

     /  01/10/2016

    Zandra Thuvesson är väl egentligen politisk sakokunnig hos Disneyklubbens Alice Bah Kuhnke.

    Svara
  23. Nilsson

     /  01/10/2016

    ”Har du inte lyssnat på kvinnor i Sverige? Tunga patriarkala strukturer här”
    Vad är det för skitsnack? Endast radikala feminister som påstår sånt, inte ”kvinnor”.

    Svara
  24. Jan

     /  01/10/2016

    Jag ser att Zandra Thuvesson definierar sig själv som feminazi på twitter. Vilket kanske förklarar ett och annat. Ett twitter som, för övrigt, ser ut som ett typisk hipstertwitter. Fullt med bilder på feminiserade män med mössa på inomhus och skägg. Dyra våningar på Söder. Exklusiva Stockholmsmiljöer. Otaliga utlandsresor och bilder på exklusiv restaurangmat. Det enda som saknas är Zara Larsson-utviken…

    Svara
  25. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
    • Olof

       /  01/10/2016

      Ah, ja, beväpnade ungdomar med nästan ingen utbildning som sätts att bevaka flyktingar… det låter som en jävla bra ide.

      Eller menade Wallström att vad hon egentligen vill ha är obeväpnad slavarbetskraft som hon inte behöver betala? Visst, vi kan ju lägga om samhället på det viset, jag föreslår att vi börjar med att införa slaveri för de som kommer hit frivilligt i så fall. Arbete ger frihet, eller, Wallström?

      Svara
      • Nej, det blir inga vapen. Försvarsministern gillar inte sånt. Ens samvete kan ju lida. Det blir moderna slavarb…förlåt ledsagare modell Margot.

        Svara
    • Jan

       /  01/10/2016

      Det var väl det man kunde misstänka. Därför kulturmarxisten Anders Lindbergs vurm för försvaret på Aftonbladets ledarsida. Värnplikten ska användas för integration och flyktingbistånd. Och skolning i värdegrunden kan man tänka sig. Så får kulturmarxisterna sin egen officerskår….

      Svara
  26. MiT

     /  01/10/2016

    Och vad skrev jag när det handlade om näthatet mot Paow?
    ”Nej, jag har faktiskt inte större förtroende än så för det skrået. Vi kommer inte att få se ett kollage av Jack Werner med de värsta näthatarna tillsammans med en vass kommentar om näthatet och kvinnohatet som drabbar offentliga kvinnor. Som han brukar göra och sprida på twitter när något sådant dyker upp.”

    https://toklandet.wordpress.com/2015/11/18/en-sammanfattning-av-det-groteska-nathatet-mot-paow/

    Det var helt enkelt fel människor som näthatade Paow för det var inte ett enda litet ljud från Verner då. Det är den bistra sanningen…

    Svara
  27. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  28. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  29. MiT

     /  01/10/2016

    Klockrent av Mikael mot hans lilla förbehåll 😛

    Svara
  30. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  31. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  32. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  33. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  34. MiT

     /  01/10/2016

    Ännu en som måste komma med ett förbehåll, är ju för tusan stor humor 😛

    Svara
  35. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  36. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  37. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
    • pelle2

       /  01/11/2016

      Stark argumentation av Perlenberg i sann postmodern och radikalfeministisk anda.

      Svara
  38. MiT

     /  01/10/2016

    De kommer aldrig ifrån att kontakter togs med anledning av trakasserierna men att man sen ignorerade. Medvetet…

    Ska denna på något sätt bevisa att de rapporterade? Den är ju från idag?

    Svara
    • Och nu väntar vi med spänning på vad mer Chang Frick har att avslöja.

      Rent generellt är det oerhört pinsamt att Chang och hans NyheterIdag har kommit med så många olika scoop och med hans kraftigt begränsade budget. De stora drakarna vet om detta och gör sitt allra bästa med att försöka dra hans namn i smutsen och köra med GBA.

      Läser hans site dagligen och har mer förtroende för hans jobb än DN’s.

      Svara
      • michael

         /  01/10/2016

        Det kanske beror på att Chang Frick ägnar sig åt grävande journalistik medans gammelmedia ägnar sig åt att kamouflera och dölja scoop.

        Svara
  39. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  40. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  41. Det Ordnar Sig !

    Svara
  42. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
    • Rikard

       /  01/10/2016

      Hej.

      Är det uttalandet äkta? Att en svensk polis gör partitaktiska hänsyn gentemot vad man meddelar allmänheten? Har du länk till texten citatet kommer från, om det är riktigt? Jag skulle gärna läsa det, men frågan är vart det skall anmälas som det övertramp det är. (Och eftersom tidsandan är som den är; nej, jag tror inte att du medvetet försöker fejka och vilseleda. Jag vill helt enkelt läsa hela texten uttalandet kommer ifrån.)

      Jag vill inte tro att det är sant. Partipolitiska hänsyn i hur polisen beskriver en händelse eller ett ingripande – inser denne Ågren vad han säger egentligen?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Rikard

         /  01/10/2016

        Hej.

        Ursäkta, ignorera frågan ovan. Kollade länken till polisen (skulle gjort det först kanske…) och läste DN:s text. Så går det när man postar i affekt.

        Vi lever alltså i ett land där en företrädare för polismakten öppet och ärligt kan medge att polisen gör en partipolitisk bedömning av sina uttalanden i förväg, och inte med opartiskhet eller neutralitet som ledstjärna dessutom.

        Polismakten är partilojal. Inte lojal mot lagen, medborgaren, eller nationen. Partilojal. Partipolis. Värdegrundsbaserad polisutbildning. Jag vet vad det påminner om, nej förresten, inte påminner om: vad det är. Totalitär, repressiv socialism. Sovjetunionen. Ceacescus Rumänien.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • T

           /  01/10/2016

          Paret Ceaușescu förstod inte heller vad som hände innan det var kört. Tänk om Merkel tvingas bort nu också. När skiten träffar fläkten sprider sig lukten blixtsnabbt.

          Svara
  43. MiT

     /  01/10/2016

    Jag har retweetat en hel del som jag inte postar här, både roligt, tråkigt, bra och dåligt om DN. Vill ni se så får ni gå in på min twitter.
    https://twitter.com/M____i____T

    Svara
  44. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  45. MiT

     /  01/10/2016

    Jävlar vad hög hans piedestal är! Måste vara vingligt att sitta så högt upp när det börjar fläkta lite :-/

    Svara
    • Rikard

       /  01/10/2016

      Hej.

      ”Surt, sa räven.”
      ”Egentligen borde vi vunnit matchen eftersom vi är bättre på papperet.”
      ”Det var fel sorts snö.”

      Och så vidare… Skamligt. Om Ekström och de mörka krafter han företräder vill att jag skall spendera inte bara tid på att läsa vad som produceras, utan också spendera intjänade pengar (som ju också är en sorts mått på tid) så för Ekström et consortes börja erbjuda tre saker:
      A: Saklig rapportering utan politiska hänsyn.
      B: Opartisk rapportering av händelser.
      C: Lämna partsinlagor och liknande ideologiserade vinklingar, perspektiv och agitation till insändare, debatt- & kommentarsfält samt opinions- och ledarsidor.
      D: Sluta smutskasta konkurrenter och idiotförklara mig som läsare.

      Ekström vet inte vilken (ut)bildningsnivå eller kognitiv funktion jag tillskansat mig; ett artigt och respektfullt bemötande den man försöker övertyga, och särskilt gentemot meningsmotståndare är ett adelsmärke för alla, oavsett man är boklärd, sakkunnig eller yrkesman.

      Jag antar att Ekström när någon sorts fantasi om en person: hembräntspimplande, snusdreglande, fyrhjulingskörande, i glesbygd bosatt, och med ofullbordad grundskola som enda skolning, som varandes ‘alternativmedias’ läsekrets. Det skulle i så fall säga mer om Ekström och liknande personer. Om Eklund mötte mig på gatan skulle Eklund inte kunna se på min klädedräkt, min gångstil, eller mitt övriga utseende om jag vore grovarbetare, akademiker, eller kassabiträde. ‘Gammelmedias’ hybris och fördomsfullhet är förbluffande och dessutom farligt med tanke på den symbios de har med statsmakten via press-stödet. Jag brukar inte själv använda termen ‘alternativmedia’ utan istället säga fria media.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare
      Ps En kamrat bad mig tillägga att man kan läsa statsfinansierade media för att veta vad man förväntas veta och tycka; ett knep från kamratens bakgrund i ett av de socialistiska paradisen från förr. Ds

      Svara
  46. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  47. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  48. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  49. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
    • Pet

       /  01/11/2016

      Men med Sofias rättigheter kommer ett ökat pris på latten. Förtryck.

      Svara
  50. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  51. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  52. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
  53. MiT

     /  01/10/2016

    Svara
    • T

       /  01/10/2016

      Ett råd till RPC, glöm inte påsar.

      Svara
    • havre@flarnstad

       /  01/11/2016

      och då menar jag hoten mot DN och Kjöller varenda sten i riket skall vändas i jakten på förövarna, .. ursäkta vad sa du afghaner? vafalls du menar afghanhundar?
      Jaså tafsande afghaner ehrm jaha nä nu hör ja inte riktigt måste kört in i en tunnel -klick-

      Hälsn Polischef Danne

      Svara
  54. MiT

     /  01/11/2016

    Det här är nåt skumt med, vill minnas att det i efterdyningarna efter Trollhättan startades en facebook-grupp i hans namn där det hetsade lite och journalister fick nästan orgasm i byxan för det var minsann stenhårda bevis för den hemska nazistrasist rörelsen i Sverige, hur stor den var, hur den ”samlade trupperna” osv. Och så visade det sig att det var extremvänsterns lilla gullpojke Kim Fredriksson som låg bakom…

    Men det kan såklart också vara en vanlig idiot. Men varför i hela friden börja ösa ur sig en massa mot precis just dem i så fall?

    Svara
  55. MiT

     /  01/11/2016

    Svara
  56. MiT

     /  01/11/2016

    Svara
  57. pelle2

     /  01/11/2016

    Johan Hakelius på Aftonbladet sågar kulturrelativisterna som menar att kvinnoförtrycket är lika stort i Sverige som i t.ex Saudi-Arabien och Syrien.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/johanhakelius/article22068783.ab.
    Han avsluta inlägget med följande ord:
    ”Visst är kön en viktig ­förklaringsfaktor till nyårets massövergrepp. Vi hör ­sällan talas om hotfulla kvinnogäng som tafsar på utsatta män. Med ­möjligt undantag för Wiener Sängerknaben innebär unga män i stora grupper nästan alltid problem. Men de som för den skull ­påstår att vi lever i en värld utan ­kulturella konflikter, gör sig medvetet enfaldiga.”

    Svara
  58. MiT

     /  01/11/2016

    WTF?

    Svara
  59. MiT

     /  01/11/2016

    Svara
  1. Politiker ville ha flyktingar till Europa, fick ”taharrush” | Otillständig
  2. Svarte Petter, DN och polisen | WTF?
  3. Sammanfattning av 2016 del 1 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: