Tro inte på facit!

Så här efter Köln, Stockholm, Malmö, Kalmar så händer det nya grejer varje dag. I går dök även Karlstad upp på kartan och det kommer säkert några ställen till inom kort. Varför det dröjer nästan två veckor innan man ens ser något om det kan man ju verkligen undra…

Man häpnar varje dag i Sverige också. Man häpnar över den monumentala idiotin som man ser breda ut sig i tidningar och på TV när man försöker få det till att det inte alls handlar om något annat än ”mäns våld”. Det är så korkat att man tappar andan!

Nu är det så här att vi har facit över vilka det är som höll på i Köln, i Stockholm, i Malmö, i Karlstad och så vidare. Där har vi facit. Facit ger oss örfilar hela tiden. För vi vet även hur det ser ut i de länderna som de kommer ifrån, det är ingen hemlighet. Och har man facit så provar man att lägga ihop 1+1 och får förhoppningsvis 2, sen kontrollerar man med facit och ser om det är rätt. Om man inte fattar det ändå alltså. Det är inte rasistiskt alls utan det är fakta och tror man att fakta är rasistiskt är man totalt dum i huvudet och borde vara diskvalificerad för alla framtida diskussioner.

Vad är då skillnaden mellan det alla korkade relativister i Sverige säger är samma sak och det här som vi sett i Köln, Stockholm och så vidare? De påstår att ”Jag blev tafsad på när jag gick i 6:an, det är samma sak nu” ungefär. Jo jag har sett precis det argumentet…

I Köln, Stockholm, Malmö, Kalmar och Karlstad var det hela gäng som omringade unga tjejer med syfte att begå övergrepp i någon form. Jag skulle bli fullständigt livrädd om jag blev omringad av 10, 15 eller kanske 20 unga aggressiva män som skriker upphetsat på språk jag inte förstår, som river och sliter i mig, som uppenbart är ute efter att göra mig fruktansvärt illa. Jag skulle direkt inse att jag var tvungen att slåss för mitt liv! SKITRÄDD skulle jag vara! Och då är jag ingen liten klenis, jag är 180 cm lång och väger 90 kg och är väl kapabel att försvara mig om jag skulle råka ut för någon enstaka idiot. Och om jag skulle känna så kan man undra hur en liten 15-årig tjej på 165 cm och 55 kg skulle känna det, kanske första gången hon är ute på något? Måste vara ren dödsskräck! Om man också VET hur det ser ut i de länderna som de förmodligen kommer ifrån så är det inte speciellt svårt att lista ut dödsskräcken som de tjejerna måste ha känt!

Det ovan är det som del kompletta idioter försöker få till samma sak som att bli tafsad på rumpan på krogen, att det är samma sak som när de blev tafsad på brösten i 6:an och liknande. Inser man inte skillnaden mellan de sakerna så är man totalt dum i huvudet och då ska man aldrig sättas på en position där folk lyssnar på vad man säger! Man borde vara totalt bannlyst från TV, tidningar och radio!

Vad gör då SVT? Jo de sätter exakt såna kompletta idioter i sändning där de tillåts relativisera hur mycket de vill, de tar in genusvetare som ska förklara och tar man in sådana så måste man först inse att det man får av dem är extrem vänsterpolitik och inget annat. Inget annat alltså. Om man klagar på att polisen undanhåller fakta på grund av politisk hänsyn är det bara en mild bris jämfört med vad genusvetare gör! Fi är genus”vetenskapens” politiska gren. Skulle man undersöka hur många genusvetare som sympatiserar med FI skulle man få nästan 100%…

Igår och idag var det en av alla dessa galna Schymankloner i SVT och berättade att det handlar om ett ”mansproblem”, det är ”mäns våld” som är problemet och att skilja ut något annat bara är rasistiskt. Jo, hon sa så, inte exakt citat men ungefär… Idag var samma person på Gomorron Sverige såklart och sa att om man inte vill se att det är män som är problemet så kommer vi aldrig att komma framåt. Jo, hon sa så ungefär…

Allvarligt, är det ens möjligt att själv tro att cirka 3,5 miljarder är problemet och att vi måste vända oss dit? Inte se något annat?

fnordspotting etnicitet

Sånt som ovan spelar absolut ingen roll alls enligt Ida Östensson som var den flitiga gästen på SVT. Har ingen betydelse alls tycker hon. Och hon är inte ensam, det finns massor av folk som tycker att sånt är helt betydelselöst och SVT lyckas alltid få fram sådana. Deras religiösa motsvarighet är väl närmast kreationismen?

Vi har alltså facit som örfilar upp oss men ändå så vill en del inte tro på det som står där. De tror att facit är rasistiskt. De som inte tror på facit som säger att 1+1=2 utan tror att 1+1=3 plockar SVT in och låter dem breda ut sig. Inga andra är tillåtna…

Om man aldrig vill komma framåt alls så är det helt rätt metod att alltid fråga genusvetare och Schymankloner för deras ”lösning” är alltid att den vita mannen och vår kultur är värst och att det är där vi måste börja. Oavsett vad facit säger. Hand upp alla som tror att man hittar lösningen där…?

Om vi hade en massa trafikolyckor i Sverige där bilar hade kört av vägen skulle bilismens alla motsvarigheter till genusvetarna och Schymanklonerna säga att vi har ett vägproblem. Sen när man börjar kolla lite noggrannare och upptäcker att det nästan bara är Fiat som var inblandade så skulle motsvarigheten till genusvetarna och Schymanklonerna fortfarande säga, fast mer papegojlikt, att det är ett vägproblem och att det är automobilistiskt mot alla Fiat i Sverige att säga att de är inblandade i fler olyckor än Volvo. På exakt den nivån befinner sig genusvetare och Schymanklonerna…

Skulle SVT plocka in sådana som säger att det är automobilofobiskt att prata om Fiats del av trafikolyckorna om man diskuterade dem i morgonsoffan trots att man visste att Fiats del i olyckorna var väldigt stor? Folk som säger att alla bilar är likadana och att det inte spelar någon roll vem som tillverkat dem? Det är exakt sådana som SVT plockar fram när det gäller det här…

mazzi fritz

Här har du ännu en som på allvar tror att 1+1=3

Så visst, vill vi inte lösa problemet alls så ska vi fortsätta smeta ut det på så många som möjligt så det blir helt menlöst. Vi ska fortsätta strunta i hur det ser ut i de länder som folk kommer ifrån och tro att en kurs i The Värdegrund hjälper. Och så sjunger vi lite We shall overcome och Halleluja som topping på glassen.

Har det funkat bra hittills? Om inte, varför då ödsla mer tid och pengar på sånt som bevisligen inte hjälper? Varför fortsätta lyssna på uppenbara galningar? Är det inte höjden av dumhet? Finns det någon forskning, riktig forskning alltså och inget som genusfolk och andra galningar i Sverige tagit fram, som visar att kultur inte har någon betydelse? För det är ju exakt det som de påstår, att kulturell bakgrund saknar betydelse…

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

159 kommentarer

  1. MiT

     /  01/12/2016

    Sånt här är också extremt korkat, både av Berglöf och av Pettersson. Alla har funnits hela tiden men man har valt att inte se dem tidigare eftersom man varit full upptagna med att kalla dem en massa saker. Ungefär som båda gör nu, Pettersson direkt och insinuation av Berglöf.

    Svara
    • Svenne

       /  01/12/2016

      Det är först nu som verkligheten har stuckit hål på tokfeministernas bubbla…

      Svara
  2. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  3. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  4. John Nilsson

     /  01/12/2016

    Är det inte politikernas sak att se till att gemensamt insamlade resurser (skatter) används på bästa sätt? Bör inte resurserna koncentreras dit där behovet är som störst? Man tvättar rent och sätter plåster på öppna sår, men inte på blåmärken, dels för att plåster på blåmärken inte gör någon större nytta, dels för att resurserna behövs till de öppna såren, och till annat.

    Visst kan blåmärken vara otrevliga och ömma lite, men det viktigaste för kroppen är väl ändå att behandlingen fokuseras på det mest problematiska? Att argumentera för plåster på både blåmärken och sår, gynnar bara ”plåsterfabrikanternas” agenda.

    Svara
  5. MiT

     /  01/12/2016

    Japp, relativisering blir mycket bättre om man berättar att man har 83 mail från män. Mail som vi aldrig får se naturligtvis…

    Svara
    • Svenne

       /  01/12/2016

      Tråkigt i så fall att inte kvinnor vill engagera sig i så viktiga frågor.
      Bra att det inte var s.k. ”hatmejl”.

      Svara
      • Kristian

         /  01/12/2016

        Om män inget säger, samtycker de till övergrepp.
        Om män protesterar, försöker de dölja sin egen delaktighet.

        Har jag nämnt alla möjligheter, feminister?

        Svara
  6. Daniel Johannisson

     /  01/12/2016

    Spännande med ”Genusvetare” typ lika objektiva som en Nazistisk rasbiolog som pratar om rasers skillnader…

    Svara
  7. Nilsson

     /  01/12/2016

    Liberala kvinnor kräver Dan Eliassons avgång:
    http://unvis.it/www.expressen.se/debatt/vi-kraver-polischef-dan-eliassons-avgang/

    När de ändå är igång så kräv Wolodarskis och redaktören som avfärdade Kjöllers källa som ”sd-falsarier”, de är också ansvariga för nertystningen.

    Svara
    • Jan

       /  01/12/2016

      Liberala bimbos, rättare sagt. Det här är typiskt politiskt fulspel. Inte främmande för ”liberaler”. De ser en chans att dra politiska fördelar av skeendet helt enkelt. Själva händelsen skiter de i. Deras egna karriärer är det som räknas. Den här typen av opportunister dyker alltid upp i svallvågorna av skandaler. Ett slags politikens hyenor. ”Liberala” hyenor!

      Svara
  8. Var Ida Östensson idioten från ”Fatta!” som satt på Godmorgon Sverige och sa att det handlade om ”snubbar”?

    Jag minns den gamla goda tiden när till och med VÄNSTERPARTIET kritiserade Schyman när hon påstod att svenska män var likadana som talibaner. Numera blir man kallad rasist ifall man säger motsatsen…

    Svara
  9. MiT

     /  01/12/2016

    ”Kan sexattackerna i Köln ses som ett exempel på lyckad integration?”
    http://detgodasamhallet.com/2016/01/12/kan-sexattackerna-i-koln-ses-som-ett-exempel-pa-lyckad-integration/

    Svara
    • Kristian

       /  01/12/2016

      Som jag skrev där, Mohamed Omar är vår tids Swift.

      Svara
  10. 20 år gammal – sådana vetenskapliga undersökningar får väl inte göras längre?

    http://petterssonorg.files.wordpress.com/2015/06/brc3a5-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet.pdf

    Svara
  11. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  12. Lövet

     /  01/12/2016

    ”Om vi hade en massa trafikolyckor i Sverige där bilar hade kört av vägen skulle bilismens alla motsvarigheter till genusvetarna och Schymanklonerna säga att vi har ett vägproblem.”

    Nej de säger att vi har ett mansproblem…
    ..där också…

    Svara
  13. michael

     /  01/12/2016

    När jag surfat runt har jag märkt en växande skara svenska killar/män som skriver,varför ska jag hjälpa svenska tjejer/kvinnor dom är ju för hög invandring och feminister som ständigt hatar på och spottar på oss vita svenska killar/män.
    Väldigt tragiskt att svenska feministers med sitt hatande på svenska killar/män gör att alltfler vänder ryggen till svenska tjejer/kvinnor förutom då sina nära och kära.
    Om dessa feminister tror att problemen med invandrare från vissa kulturer kommer minska måste man vara väldigt naiv,framgent kan det nog vara bra att ha en trygg svensk manlig hand att hålla i,istället för att spotta på den.

    Svara
    • Hmm

       /  01/12/2016

      Vet inte men på samma gång så fick Backflash 32 st gilla markeringar när han tyckte att med sitt lilla ”gulleord” att det var värre att få armen avslagen än att få fingrar stoppade i musen (för att förminska det, Varför inte skriva könsorganet?). Jag vet att de flesta tjejer skulle välja att få armen avslagen över att få ett finger i vagina. Om så många som 32 st inte fattar det så gissar jag nog på att de bara letar en ursäkt för att inte behöva bry sig.

      Men bry sig behöver de nog för egen skull iaf. För om vi ska tro på vittnesmålet på fb så blev den 15-åriga killen som knivhöggs ihjäl på ens skola i Sverige det pga att han stått upp för sin tjejkompis som blev sextrakasserad av en ”nyanländ”. Såvida inte killar/män slutar bry sig om sina nära och kära också dvs. Men det är i så fall bara en tidsfråga. för att ge sig på kvinnorna är första steget för att kolla hur långt de kan gå. När ni ser att ni låter dem komma undan med det så kommer de sedan de efter er också.

      Samma mönster som de gör med sitt religionsutövande. Ett steg i taget för att kolla hur långt vi låter dem gå, och sedan när det gått tillräckligt långt så att det inte går att stoppas längre….

      Svara
      • Hmm

         /  01/12/2016

        I Skåne skulle det stå, vilket visserligen ligger i Sverige 😉

        Svara
      • Anna

         /  01/12/2016

        Va? Hellre få armen anslagen än ett finger i vaginan? Herregud jag skulle hellre bli våldtagen än få armen avslagen. Andas det inte lite hederstänkande i det här? Kvinnors renhet/oskuld är så värdefull att det är bättre för dom att bli nedslagna än tafsade på?? Lär vi våra flickor att de bör känna sig mer kränkta av olämplig beröring än att bli sönderslagna?? Herregud, sorgligt. Tur jag inte känner så.

        Toklandet: Vad skulle du välja a) oattraktiv/påträngande kvinna tar ett grepp om ditt organ, b) Samma (väldigt starka) kvinna slår av dig armen?

        Svara
        • MiT

           /  01/12/2016

          Fast tror inte det är så hmm menar? Eller?

          Svara
          • Hmm

             /  01/12/2016

            Anna och MiT: Det var inte jag om menade så utan Backflash. Om jag är snäll så tar jag din kommentar som att du skulle bli en väldigt dålig förhörsledare vid tortyr då du inte förstår skillnaden på att bryta ned någons själ, livsgnista och psyket, med att få din fysiska kropp misshandlad.

            Att du sedan inte ser att det är stor skillnad på att någon har sin hand utanpå din kropp och inuti den gör mig också betänksam. Din jämförelse borde varit den med att a) få fingrar uppstoppade i anus med ett tryck mot prostatan, snarare än att någon tar ett grepp på utsidan av ett könsorgan.

          • Hmm

             /  01/12/2016

            *rättelse, Det var inte jag som gjorde jämförelsen från början…

          • Olof

             /  01/12/2016

            Jag får säga att jag håller med Anna här. Min själ sitter inte i vare sig hjärtat eller könsorganen, den sitter i vad jag gör. Stoppar någon upp fingrarna i anus så får de bajs på fingrarna och det är möjligt att deras själ svärtas något, men den här kroppen jag råkar sitta fast i är bara kött, och det är varken mer eller mindre bara kött på insidan.

            Men visst, det är samma argumentation som feminister använder om sexköp, så det tycks vara så att många människor lägger sitt människovärde i könet. Det är för mig ett fullständigt främmande tankesätt. Så det verkar som olika människor funkar olika med det här… och med de som inte har själen där skulle Anna skulle nog vara mer effektiv än Stan’s chef…: https://www.youtube.com/watch?v=LFTTZ9E_e2Y

          • Hmm

             /  01/13/2016

            Olof: Majoriteten av väldens befolkning håller inte med dig. De absolut flesta anser att de värsta och mest förnedrande de kan råka ut för att våldtäkt och hot om detsamma. Skammen, som de känner och förnedringen som de upplever. Kvinnor som män. I Afrika så finns det många många män som blir våldtagna i fängelset av sina vakter eller hotade med det. Fråga dem.

            Det finns också en anledning till vanför våldtäkt är en använd krigsstrategi.

            (Jag kan också ge mina personliga erfarenheter av hur jag reagerar vid de två olika sorternas övergrepp, har alltså vari med om båda sorterna, varvid de fysiska var synnerligen grovt med de sexuella trakasseriet var ganska lindrigt, men just det jag känner är inte relevant utan hur majoriteten ser på det hela)

            PS Klickar inte på länkar som jag inte vet vart de går.

          • Hmm

             /  01/13/2016

            Förtydligande.

            Bara hotet om att låta dig veta att de kan våldta dig om du vill är att bryta ned dig med en mind fuck som heter duga medan hotet om våld och smärta även om det motas med rädsla inte får dig att känna dig personligen lika kränkt. (Jag är dock medveten att det påverkar ens maskulinitet annorlunda än kvinnors självkänsla att bli utsatta för våld). Jag vill dock lova att en våldtäkt upplevs än värre för även självkänslan hos män.

            Jag kan dock gratulera dig till att du inte är homofob. Jag vet nämligen killar som känner sig kränkta och smutsiga av att endast få ett litet försiktigt närmande med sexuell invit från en annan man.

          • Hmm

             /  01/13/2016

            edit* Bara hotet om att låta dig veta att de kan våldta dig om DE vill..

          • Olof

             /  01/13/2016

            Jo, jag är medveten om att det är ‘normen’ att vara mer rädd för sexuell aggression än allvarlig fysisk skada, men liksom Anna så undrar jag om det finns några egentliga grunder för känslan eller om det är en social konstruktion, typ ‘hederskultur’. I jämförelsen ‘ett finger i rumpan’ eller ‘en bruten arm’ så är det inte svårare för mig att vända på förnedringssteken i det fallet än att erbjuda att skita i en burk om efterfrågan på min avföring som handcreme verkligen är så stort. Men den brutna armen tar tid att läka. (Naturligtvis inte en bra kommentar i den situationen att övergreppet riskerar att fortsätta för då är nog en bruten arm på köpet det minsta att förvänta sig dock.)

            Ett övergrepp är ett övergrepp, men jag behöver inte själv hjälpa till att göra det värre än det är. Men som sagt, det skulle vara intressant att se forskning på _varför_ det är så här, för alla verkar inte fungera så, även om en majoritets tycks göra det. Och det skulle ha en del bäring på debatten om våldtäkter vs. falska anklagelser där samma psykologi påverkar möjligheten till objektivitet. (Båda typerna av övergrepp är naturligtvis fullständigt horribla.)

            Men nej, jag är inte speciellt homofobisk, de (få) gånger jag har fått något intresse från män har jag inte upplevt det annorlunda än om en tjej jag inte haft något intresse för visade intresse. Haft fler ‘awkward moments’ med tjejer som inte riktigt kan ta ett ‘nej’…

            Och länken leder bara till American Dad scenen med CIA chefen som säger ‘Really weird stuff. Butt… stuff…’ som plan för tortyr. 🙂

          • Hmm

             /  01/13/2016

            Olof: För all del intressant tanke men man kan då också ha i åtanke att även chimpanser använder sex för att visa dominans och hirakier och sätter uppnosiga stammedlemmar på plats på det viset. Så att den social konstruktionen endast har med religion och heder att göra tror jag faktiskt inte på utan det går djupare än så i våran integritet och känsloliv.

        • Som om det inte skulle ge nedbruten själ, livsgnista och psyke att få armen avslagen av ett rånargäng?

          Svara
          • Hmm

             /  01/12/2016

            Absolut gör det det men inte till samma grad. Det finns en anledning till varför även män blir våldtagna när de är fångar hos fineden systematiskt oftare än att de får sin arm avslagen. Blir tvungna att stå nakna iför sina förhörsledare etc. Att det just är könsorganen som de riktar in sig på även när de ska göra dig illa, och det är inte bara för att det gör ondare där… Det är med dem som vi delar kärlek med andra människor. Att smutsa ned ditt innersta och mest privata är det mest nedbrytande som de flesta kan tänka sig.

            Förresten hur ofta har det ens hänt vid ett rån? Att någon vid ett rån fått sin arm obrukbar?

            PS Det är inte jag som tummat ned dig.

          • Det står i en av artiklarna om Kungsan, som citerades i det inlägg jag kommenterade, att ‘en målsägande fick armen avslagen’.

          • Hmm

             /  01/12/2016

            För djävligt!
            Men där föll ju isf hela din hypotes också om att media inte skulle rapportera om det.

          • Jo. Det skrevs nu, i kölvattnet av Köln. Inte i Augusti. En avslagen arm blev en bisak till alla klämda bröst, inte ens värt att rapportera om det inte varit i samband med det andra.

          • Hmm

             /  01/12/2016

            bashflak: Det är tråkigt att du känner att problem som är relevant för dig inte uppmärksammas men du är inte ensam. Jag känner samma. Och för mig så blir dina jämförelser klämda bröst mm absurda. Du har inte tagit hänsyn till ett det gällde ett fall medan de andra var nästan 100 stycken nu just i Kungsan.

            Om du inte tycker att rån och misshandel i ofta rapporteras i media så läser vi inte samma tidningar. Att det inte framställs i de ljus som dey borde är ju av samma anledningar som varför sextrakasserier mörkas.

            Vi sitter i samma båt du och jag.
            Bättre att vi ror ihop än att du försöker trivialisera mina problem?

          • Lurven

             /  01/13/2016

            Det är själva grejen att allt som skrivs om är tjejernas utsatthet, men att det var ett stort antal killar som blev slagna (sönderslagen arm) och rånade är det ingen som skriver eller bryr sig om.
            Självklart är det fruktansvärt att bli kladdad på både på insidan och utsidan, men den själsliga smärtan av att, som kille, bli rånad och omringad av ett gäng är inte mindre för killen än för tjejen.
            Själv blev jag slagen och sparkad på när jag var yngre, av invandrargäng, som kom till vårt ”svenska” område för att ge igen för det som samhället gav dom i form av utanförskap. Sånt sätter sina spår i själen och skapar samma typ av rädsla som kvinnor känner inför ”samma” män. Jag vill i sammanhanget belysa att jag är humanist och tror gott om människor och speciellt de invandrare
            I stället för att båda problemen belyses kommer dagliga rapporter om hur hemska den vita svenska mannen är.
            Detta skapar spänningar och män utan tålamod säger ”fuck it” till kvinnorna. Men det är feltänk då vi istället för att, som feministerna gör, skuldbelägga varandra, måste söka dialog.
            Skuld har aldrig skapat några bra relationer.
            Hälsar

            Lurven

  14. Leif

     /  01/12/2016

    Det är en förfärande antiintellektualism som breder ut sig.
    En allt större del av ungdomen har, i förhållande till tidigare generationer, förmånen att få studera ända upp till högskolenivå, samtidigt som morgonsoffor i tv, intervjuprogram i radio och tv och tidningsartiklar fylls av människor och utsagor som får medeltida vetenskap att framstå som höjdpunkter i mänsklighetens intellektuella utveckling.
    Idiotin är fullständigt bedövande.

    Svara
    • Kristian

       /  01/12/2016

      Ja, det borde vara tydligt vid det här laget att diverse antiintellektualism inte är ofarligt. Astrologi och homeopati ”för eget bruk” kan vi väl inte göra något åt, men att direkt förneka verkligheten när man styr över andras liv och hälsa går inte för sig.

      Svara
    • Rikard

       /  01/12/2016

      Hej.

      Svenskt utbildningsväsende är organiserat ungefär som såhär:
      Alla skall kunna springa ett maratonlopp. Därför ändrar vi definitionen av en meter tills loppet blir tio meter enligt den gamla definitionen, och startar högst upp i en backe. Så gör man alla till vinnare i ett maratonlopp.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  15. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  16. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  17. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  18. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  19. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
    • Feminister har aldrig fel, lär dig det

      Svara
    • Intenso

       /  01/12/2016

      Hon har väl aaaaaaldriiig fel. Hur skulle det se ut? Undrar om Tonny blev blockad efter den tweeten?

      Svara
  20. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  21. Läsvärt:
    http://ledarsidorna.se/2016/01/pa-samhallets-botten/
    Året har börjat uselt. Vad hinner feministerna, terroristerna, islamisterna, de korrupta, lögnarna och idioterna samt svenska myndigheterna och Regeringen med i år när det redan, dag 12, är bara gungfly?

    Svara
    • The Perfect Man

       /  01/12/2016

      Ingen aning, men spännande är det.

      Svara
    • Rikard

       /  01/12/2016

      Hej.

      Kan det vara så att man använt den äldre myndighetsåldern helt enkelt? Jag har för mig att den fortfarande tillämpas vid LVU och LVM, (eller vad det heter numera)?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • LVU på grund av eget riskbeteende 15 till 20 år.
        LVM är för vuxna missbrukare.

        Svara
  22. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  23. Rosebud

     /  01/12/2016

    Året har börjat så att man redan nu vet att det inte kommer att sluta väl..

    Svara
  24. Jan

     /  01/12/2016

    Dra in presstödet till drakarna. Så får vi se hur stöddiga de är då. DN har missuppfattat sitt uppdrag. De bevakar medborgarna för maktens räkning. Inte tvärtom. Det finns ingen anledning för medborgarna att bidragsföda sådan verksamhet. De överskattar dessutom sin egen roll. DN är inte oersättlig. Det är dags att de får reda på det. Pösmunkarna!

    Svara
    • Trolletplit

       /  01/12/2016

      Dn har väl inget pressstöd

      Svara
    • Jan

       /  01/12/2016

      Du har rätt, Trolletplit. DN har inget presstöd. Däremot har de ett distributionsstöd.

      Svara
  25. Jan

     /  01/12/2016

    Har de inte? Jag trodde att alla drakarna hade presstöd. Är du säker?

    Svara
    • Kristian

       /  01/12/2016

      Vet ej. Det finns driftstöd och distributionsstöd:
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Presst%C3%B6d

      Bland det topptidningar som fick driftstöd 2014 fanns enligt wikipedia:
      Arbetaren, Dagens ETC, ETC lokaltidning Bergslagen, ETC lokaltidning Göteborg, ETC lokaltidning Sthlm, ETC lokaltidning Örebro, ETC, Feministiskt Perspektiv, Flamman, Internationalen, Proletären. Jag har naturligtvis valt efter namn men tycker mig se ett mönster. (Rebecca Uwell har redan skrivit om ”bidragsentreprenör” ETC.)

      Det verkar som om alla får distributionsstöd.

      Svara
      • Trolletplit

         /  01/12/2016

        Eftersom tidningar har tva ben att stå på
        Kundintakter
        Reklamintäkter

        Ganska snabbt hamnar en av ortens tidningar i den negativa spiralen om inte pressstöd fanns. Dvs de blir enkelt utkonkurrerade.
        Tidning A far fler prenumeranter och kan då ta högre pris för annonser. Efter ett kort tag har de ett sasånt ekonomisk övertag att den andra kursar. Vem vill betala lika mycket for en annons som läses av hälften.

        Så minns jag det. Jag tror det är rätt. Orkar inte googla.

        Det gällde förr

        Svara
  26. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
    • Jan

       /  01/12/2016

      Vad kallas då en person som kollektivt skuldbelägger ett helt kön för några få individers handlingar? Könsrasist?

      Svara
    • Olof

       /  01/12/2016

      Precis Veronica, för står man inte på barrikaderna och skriker att det inte finns någon jämlikhet föränn 100% av styrelseposterna innehas av kvinnor och 100% av uteliggarna är män så är man helt ok med att vi går tillbaka till medeltida könsroller och har drivande våldtäktsgäng på gatorna.

      Välkommen till debatten Svensson. Japp, du blev just kallad rasist för att du inte tycker att massövergrepp mot kvinnor är ok… de har inte hunnit rätta SAOL, men ordet rasist betyder inte riktigt samma sak längre…

      Svara
  27. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  28. MiT

     /  01/12/2016

    Vi behöver verkligen inte fler tramsiga aktivister som får trumpeta ut i media…

    Svara
    • Grodan Boll

       /  01/12/2016

      Tja, Metro måste komma ikapp Nyheter24…

      Svara
  29. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
    • Jo, jo, hon bara ”råkade” hamna på en herrsalong.

      Svara
    • Kristian

       /  01/12/2016

      Klippa sig kort? För dyrt?
      En hårklippningsapparat kostar kanske 200 och håller i ett par år.
      Ville hon ha 9 eller 12 mm?

      Svara
    • Ivar L

       /  01/13/2016

      I och för sig djävligt fjantigt. Man borde betala för jobbet inte för sitt könsorgan. Men är det rubrikstoff i en stor tidning? Nja… REA på SVT vore väl lämpligt, eller notis i en konsumentbilaga.

      Svara
      • Opie

         /  01/13/2016

        Inte fjantigt öht. På en herrslalong klipper man herrar och inget annat. Var är det som är så svårt att förstå?

        Svara
  30. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
    • Svenne

       /  01/12/2016

      Herran är återuppstånden! Hallelujah:)

      Svara
    • Trolletplit

       /  01/12/2016

      Krig? det måste jag ha missat. Är det kriget mot invandrarna hon menar, eller dansken?

      (För det är ju lite knas att skriva så om man inte själv är del.
      Tex. Volvos VD efter 5år med usla ekonomiska rapporter.
      Han fick sparken efter att ha lett Volvo framåt i en tid av enorma vinster och stora framgångar(syftade på GM:s vinster tex)

      Konflikterna har ju de skapat själva.

      Svara
    • Gigas

       /  01/12/2016

      Får en ju att tänka på det gamla skämtet.
      -Vi har länge stått vi ravinens kant, men nu har vi tagit ett kliv framåt.

      Svara
    • Pelle2

       /  01/12/2016

      Hur kan man ens tänka tanken att säga sådana flagranta lögner ? Vi har väl aldrig haft en sämre regeringen än regeringen Löfven. Hadzialic får nog tvätta tungan med extra stark tvål för att få bort det bruna.

      Svara
    • Jan

       /  01/12/2016

      Framåt? Jag tycker att han lett Sverige bakåt och själv skapat oro och konflikter.

      Svara
  31. Svenne

     /  01/12/2016

    Tino Sanandaji:

    Svara
  32. MiT

     /  01/12/2016

    Är tydligen inte så enkelt som en del vill göra gällande, att det finns mycket i botten.

    Svara
  33. Svenne

     /  01/12/2016

    Därtill kan vi lägga #Karlstad och Malmö:

    Svara
  34. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
    • Trolletplit

       /  01/12/2016

      När genusvänsterfolket tänker så hör man Patrik röst från Svampbob framför sig.
      – Öh, vad konstigt, stödet till SD ökar… fastän vi säger att det inte beror på etnicitet utan bara att de är män… kooooonstigt.

      Sen skulle man vilja titta i i SVT Hanna S hjärna när hon får kritik för att vara vänster så anställer hon bara mer vänsterfolk, liksom bara för att djävlas och visa att hon kan; skickar fram genusgalningar som dåren från CrossingBoardes i alla program.

      En normal företagsledare hade vid kritik undrat om det låg ngt i kritiken och sett över organisationen. Hanna S gör tvärtom, bara för att hon kan och visa att hon skiter i det, så anställer och promotar hon medvetet fram vänsterfolk. Överallt. Hur fan kan man anställa Jan H i detta läge? Hur fan kan man putta fram Henrik A? Hur fan kan låta dåren i Crossing B vika ut sig i hela Sveriges program om man inte är en galen diktator?

      Självklart betalar jag ingen TV licens. Jag hoppas ingen gör det som läser här.

      Svara
    • Jan

       /  01/12/2016

      Inte undra på att man aldrig kommer någonstans när det är sådana rådgivare regeringen har. De, och regeringen, sysslar aktivt med att förvanska sanningen. Det är deras yrken!

      Svara
    • Nämen då!?! Är det inte kommandoran?

      Svara
  35. Svenne

     /  01/12/2016

    Mauricio Rojas på DN-Debatt:
    http://unvis.it/www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

    ”Det är bara olikheterna i invandrarnas sociokulturella arv som kan ge en tillfredsställande förklaring till skillnaderna i brottsbelastning mellan olika invandrargrupper. Ämnet har ansetts vara tabu, men måste nu komma upp till ytan, skriver folkpartiets integrationstalesman Mauricio Rojas.”

    Svara
    • Kristian

       /  01/12/2016

      Tio år sedan. Hade varit läge att lyssna då.

      Det var den sista rapporten av den typen, vill jag minnas? Vi har inte hört något från BRÅ om kultur, ursprungsland eller etnicitet sedan dess.

      Svara
      • Rikard

         /  01/12/2016

        Hej.

        Att samköra belastningsregistret med kriminalvårdens register över interner och SCB:s ursprungslandsregister vore att bryta mot Personuppgiftslagen, detta enligt Brå:s verksjurist.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  36. Svenne

     /  01/12/2016

    Josefin Utas i Axess:

    ”I detta sammanhang kan nämnas undersökningarna som visar att förtroendet för partiledarna just nu ligger på historiskt låga nivåer. Det går att klämma ut mängder av vackra ord på sociala medier, på affischer och i fina filmer och till och med rakt ut i tv-rutan. Men kvantitet är inte detsamma som kvalitet i kommunikation.”

    Svara
  37. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  38. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  39. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
    • Rikard

       /  01/12/2016

      Hej.

      Dags för det politiskt korrekta och konsekvensneutrala värdegrundsbalanserande signalementet:
      ”En person efterspanas. Allmänheten uppmanas inkomma med informationer om den ser personen.”

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  40. Pelle2

     /  01/12/2016

    Tro det eller ej men radikalfeministen och kulturrelativisten Zara Larsson ger sig in i debatten om händelserna i kungsan.
    http://unvis.it/www.expressen.se/noje/zara-larssons-skarpa-kritik-slutar-varre/.
    Naturligtvis pekar hon på att även svenska män gör sig skyldiga till sexövergrepp.
    Det mest komiska i sammanhanget är dock att hon,precis som de övriga kulturrelativisterna, nu klagar på att Polisen mörkade övergreppen av rädsla för att utpekas som rasister. Det är ju sådana som hon som har skapat rädslan hos myndigheter att prata om invandrare som begår brott genom att konsekvent brunmåla dom som har gjort det.
    Orsak och verkan är som vanligt inget som en radikalfeminist klarar av att koppla ihop…

    Svara
    • Opie

       /  01/13/2016

      Ständigt denna Zara Larsson. En tonåring med intellekt och reflektionsförmåga som just en tonåring. Kan vi inte enas om att helt enkelt ignorera henne?

      Svara
  41. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  42. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  43. MiT

     /  01/12/2016

    Lycka till att införa det i Afghanistan och andra länder…

    Svara
    • Missade han helt notisen att majoriteten av övergreppen var från s.k. ”ensamkommande barn”, dvs problemet började inte i Sverige och därför är det totalt meningslöst att förhindra dessa övergrepp genom genuspedagogik i förskolan (såvida han inte vill att ”ensamkommande barn” ska sättas in i förskola, givetvis)?

      Svara
    • Ja, det är på genuspedagogiken i förskolan som vi lär oss dra flickorna i håret.

      Svara
    • Liten

       /  01/12/2016

      Högerextrema? Idag? I Sverige? Var fan hittar han dem?

      Svara
      • Trolletplit

         /  01/12/2016

        Mp. Det är ju en extrem invandringspolitik

        Svara
        • Liten

           /  01/12/2016

          MP är väl inte höger? De är väl så mycket vänster man kan komma, till och med VP måste vara avundsjuka på dem.

          Svara
    • Rikard

       /  01/12/2016

      Hej.

      Välkommen till klassrummet Kolbjörn! Glöm inte studera både in- och utrymningsplanen, uppdatera dig på vilka elever som har kopplingar till organiserad brottslighet, psykiska problem, bakgrund på ungdomsvårdsskolor, saknar impulskontroll, går beväpnade i skolan, med mera. Glöm heller inte hörselskydden och skygglapparna.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • En Erik till

       /  01/13/2016

      Kul syftningsfel. Man kan läsa det som att det är i genuspedagogiken pojkar lär sig att dra flickor i håret.

      Svara
  44. Pelle2

     /  01/12/2016

    Har under dagen funderat över kulturrelativisterna och radikalfeministerna som menar att vi män måste prata med varandra om det felaktiga med sexuella övergrepp på kvinnor.
    Jag undrar då hur dom tänker ? Det finns väl ingen vuxen svensk man eller för den delen man som är uppvuxen i civiliserade samhällen som tycker att det är rätt att begå sexuella övergrepp mot kvinnor ?
    Jag tycker att det skulle vara intressant om ett seriöst opinionsinstitut gick ut och frågade några tusen män om de tycker att det är ok att begå sexuella övergrepp.Skulle vara intressant om de hittar en enda man som svarar ja på den frågan.
    Vi vet ju också att det är en väldigt låg procent av oss män som faktiskt blir fällda för sexuella övergrepp och att de som blir det oftast är serieförbrytare.Ändå vidhåller radikalfeministerna att alla män skall ta ansvar för vad ett fåtal män gör och att vi skall prata om att män gör ditten och datten när de flesta av oss aldrig har gjort eller kommer göra något kriminellt.
    Samtidigt är det stigmatiserande enligt dom att prata om människor från andra kulturer som begår övergrepp medan dom inte tvekar en sekund att kollektivt skuldbelägga oss svenska män.

    Vårt samhälle har ju dessutom kanske världens hårdaste lagar mot sexualbrott. Tyder det på att det finns en acceptans i Sverige för att det är rätt att begå sexualbrott mot kvinnor ?

    Avslutningsvis vet vi ju att sexualbrottslingar är de som har absolut lägst status i våra fängelser och måste därför isoleras. Inte ens männen i de lägsta av samhällsklasserna i Sverige tycker att det är ok att begå sexualbrott mot kvinnor och barn.
    Med andra ord är det ju totalt verkningslöst att kollektivt skuldbelägga svenska män istället för att ge sig på dom som faktiskt utför dom..

    Svara
    • Liten

       /  01/12/2016

      Nu försöker du använda logik på ett feminiskt perspektiv, det funkar inte. Det är som att dividera med noll.

      Svara
    • Rikard

       /  01/12/2016

      Hej.

      Ok, då pratar vi om det nu då. Sexuella övergrepp, från oönskade raggningsförsök som går över gränsen till fullbordad överfallsvåldtäkt ses av feminister som samma saker på en glidande skala, och inte som olika saker. Det är därför de kan häva ur sig saker som ‘manspreading’ och liknande, för som för alla konspirationsteoretiker hänger allt ihop.

      Att majoriteten människor inte delar denna analys betyder inte för feminister att de bör fundera på om hypoteserna håller, utan att övriga är indoktrinerade. Därför spelar det ingen roll vad du vill diskutera med feminister, om du inte först visar att du delar deras problembeskrivning och lämnar över tolknings- och problemformuleringsföreträdet.

      När det gäller själva brotten i sig så kan gärningspersonens profil variera kraftigt, från en psykiskt störd person med tvångstankar och dito beteende, till någon vars syn på integritet, kvinnans roll och värde och liknande är så främmande att han sorterar kvinnor i horor utan heder, och sådana man kan visa upp för föräldrarna. Blanda in grupptryck, alkohol, droger, och annat asocialt beteende samt anonymitet och straff-frihet och vi får det fullt förutsägbara resultatet: en infödd generation som inte är svenskar och inte vill vara det, utan definierar sig som ‘bättre än svennarna’ i kraft av sin våldsamhet, samt en invandrad grupp vilken på intet vis tvingas ändra sitt beteende.

      Feministerna, studier till trots, missar att normalitet är en ren numerär majoritetsfråga. Det som majoriteten tolererar (alltså tillåter att existera), accepterar, respekterar eller promoverar kan utföras relativt säkert. Så länge individen befinner sig i en grupp med vilken denne delar normalitetsuppfattning kommer individen inte att kunna överväga handlingens natur – det är helt enkelt så normala människor fungerar. En kultur som hyllar individualism och privat, personlig integritet kommer att vara i underläge mot en som uppmuntrar konformitet och enighet genom utpekande av ‘undermänniskor’ eller ‘kättare’.

      Vad feministerna måste göra för att bli relevanta på ett konstruktivt sätt är att inse att olika folkgrupper har olika värderingar, och jobba utifrån denna insikt. Därefter borde de fundera över varför gärningshensprofiler är så viktiga; om man skapar verktyg (finns redan) för att systematisera och tolka data så kan man med lätthet skilja ut det som är normala (som i vanligt förekommande) övergrepp och vad som är tvångsbeteenden, samt i vilken mån kulturell bakgrund spelar roll.

      Feministerna förstår helt enkelt inte skillnaden mellan en beskyddad pöbel (som de ofta utgör) och en homosocial klangruppering. Styrkan i sammanhållningen hos den senare gör det omöjligt att komma åt värderingarna hos de personer man vill åt om de finns i samma fysiska miljöer – exempelvis ett klassrum. Allt som då händer är att de kan utmana auktoriteten och få mer respekt från klangruppen.

      Hade invandringen hållits på en säker nivå (under 10k/år, och utan att ghetton tillåtits växa fram) så hade pojkar och flickor från MENA och Afrika inte haft någon hemlandsgemenskap att gömma sig bakom och odla sina extrema åsikter i, utan hade assimilerats av den svenska majoritetens åsikter, och snart uppfattat dessa som normala och bättre än de äldre släktingarnas.

      För det är väl sådan här diskussion feministerna menar?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Hmm

         /  01/12/2016

        ”Vad feministerna måste göra för att bli relevanta på ett konstruktivt sätt är att inse att olika folkgrupper har olika värderingar, och jobba utifrån denna insikt. Därefter borde de fundera över varför gärningshensprofiler är så viktiga; om man skapar verktyg (finns redan) för att systematisera och tolka data så kan man med lätthet skilja ut det som är normala (som i vanligt förekommande) övergrepp och vad som är tvångsbeteenden, samt i vilken mån kulturell bakgrund spelar roll.”

        Hear hear!

        Mvh
        feminist 😉

        Svara
      • Emelie

         /  01/13/2016

        Väl formulerat och tyvärr har du helt rätt. Känner igen mycket av det du beskriver om stam eller klansamhällen vs vårt individualistiska samhälle från resor i såna områden. Förbluffas ofta av hur stor okunskapen om detta är i Sverige.
        Just diskussionen om ”säkra nivåer” och hur stora grupper från samma ursprungsområde vi kan ”bära” som samhälle är det mest angelägna att ta upp på ett kontruktivt sätt. Hörde dock på radion idag att man börjat nämna könsfördelningen på flyktingströmmarna till Europa och påverkan på demografin.

        Svara
        • Rikard

           /  01/13/2016

          Hej.

          @Hmm & Emelie: tack för svar.

          Emelie: du har helt rätt i att vi har svårt att förstå detta. Mycket av skulden ligger på föraktet för tidigare generationers liv och leverne tror jag – man har ju definierat sig själv som progressiv genom att utmåla föräldragenerationerna som antingen obildade, okunniga, omoderna eller onda.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
  45. MiT

     /  01/12/2016

    ”SMS:et avslöjar: Så ljuger Dagens Nyheter om mörkläggningen av sexövergreppen”
    http://nyheteridag.se/smset-avslojar-sa-ljuger-dagens-nyheter-om-morklaggningen-av-sexovergreppen/

    Svara
    • Cain

       /  01/12/2016

      Chang Frick sa att han hade mer ammunition redan i helgen och detta gjorde mig ej besviken. Utländsk media borde intervjua Nyheter Idag och Frick.

      MiT, detta förtjänar en egen artikel på din blogg. Mannen är ju en hjälte!

      Svara
    • Olof

       /  01/13/2016

      Hmmm, får ju säga att det verkar mer som DN jobbar på att undergräva förtroendet för media än Nyheter Idag.

      Är det kanske så att det inte är en slump att Caspar Opitz är ett anagram på ”Tzar Capi Ops”? Låter som en koordinerad aktion av ryssarna och den italienska maffian.

      Svara
  46. MiT

     /  01/12/2016

    De kämpar för fullt med att försöka ge sig på honom som person istället för att bemöta i sak.

    Svara
  47. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  48. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  49. Kalle

     /  01/12/2016

    Det här är f-n värre än Köln eller det som hände i Stockholm.
    Kör en google translate på denna sida:
    http://lietuvosdiena.lrytas.lt/aktualijos/prabilo-svedijoje-nudurto-15-mecio-tevai.htm
    Det gäller 15 åringen (familjen kommer tydligen från Litauen) som blev ihjäl huggen av en annan elev, aftonbladet har valt att gå på vad förövarens far säger och det är att hans son blev mobbad och skolan gjorde inget så att han kunde få upprätta sin ”heder”.
    Konstigt nog så låter man inte offrets far komma till tals och läser ni sidan som jag länkar till så kommer ni snart att fatta varför en liten hint är Köln.

    Svara
  50. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  51. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
    • Kalle

       /  01/12/2016

      Annars så har vi ju helsvenskt psyk-kalops, den står ”historikern” Henrik Arnstad för.

      Svara
  52. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  53. Jan

     /  01/12/2016

    SM i relativisering och mörkläggning pågår samtidigt för fullt. Här sossetanten Monica Green i ett typiskt okommenterat inlägg. Ingenstans i texten nämner hon invandrare: http://monicagreen.webblogg.se/2016/january/nolltolerans-mot-sexuella-trakasserier.html

    Monica Green har suttit i riksdagen i 22 år…..

    Svara
  54. Svenne

     /  01/12/2016

    Efterfrågan på pepparspray ökar…

    Svara
  55. MiT

     /  01/12/2016

    Svara
  56. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  01/13/2016

      OBS!
      Ann Heberleins text rekommenderas verkligen.
      En gammal feminist som man totalt gett upp hoppet om visar lite ivilkurage och vågar tala emot postmodernistisk relativisering av mellanösterkulturernas sexism. Inte bara det att det är förvånande att hon skriver texten, den är riktigt bra också!

      Svara
    • Hmm

       /  01/13/2016

      Halleluja!

      Snälla, snälla MiT lägg upp HELA denna text (även om jag vet att man inte ska göra så, men jag är säker på att hon vill att så många som möjligt får läsa den i sin helhet bara du ger credd) som ett eget inlägg på din blogg så att alla får läsa det. Alla borde läsa det. Skulle jag så bestämma så MÅSTE alla läsa den

      Den säger allt som velat får fram de senaste dagarna ink min dialog med bashflak.

      Svara
  57. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
  58. Inge Post

     /  01/13/2016

    På tal om Dumheter.

    http://www.svt.se/svttext/web/pages/150.html

    ” SVT och SR vill stoppa polsk lag

    Cheferna för de svenska public servic-
    bolagen SR, SVT och UR kräver att
    regeringen i Polen omedelbart river
    upp beslutet om en ny medielag.

    Lagen ger regeringen makt att
    tillsätta och avsätta nyckelpersoner
    inom landets public service-bolag.

    -Om ett medielandskap politiseras
    upphör möjligheterna att upprätthålla
    ett demokratiskt, kritiskt samtal och
    risken är att det tar mycket lång tid
    att återskapa, skriver Cilla Benkö
    (SR), Hanna Stjärne (SVT) och Christel
    Tholse Willers (UR) på Dagens Nyheters
    debattsida i dag. ”

    Har SVT or SR ens rätt att uttala sig i en sån här fråga?
    Det är ju inte så att de är speciellt ”demokratiska”
    Fast det är klart…dom kanske är rädda som fan nu…för tänk om SD får makten och inför samma lag i Sverige.

    Svara
  59. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
  60. QED

     /  01/13/2016

    OT: Artikel från 2008 av Anna Dahlberg

    ”Varför vet man alltid på förhand vad kriminologerna ska säga när de uttalar sig i debatten?”

    ”Även Eckert Kühlhorn, professor emeritus i sociologi, menar att det finns en tydlig slagsida i svenska kriminologers forskning:
    – Kriminologerna är starkt ideologiskt orienterade. Det inte är fel på brottslingarna, menar man, utan på samhället. Kriminologin har genom alla år varit en ideologisk proteströrelse mot den etablerade juridiken.”

    ”Eckert Kühlhorn går så långt att han hävdar att kriminologerna blockerar forskningen:
    – Om man går in och kritiserar så får man på käften. Det finns bara plats för en skola. Sverige är för litet för att få fram en professionell kriminologi. Det har funnits några uppstickare genom åren, men de har flyttat utomlands eller tystnat.”

    http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/kriminologernas-dolda-agenda/

    Svara
  1. Socialdemokraternas framtid ser väldigt mörk ut… | WTF?
  2. När polisen mörkar… | WTF?
  3. 1 april varje dag del 20: Hur blir demokratin mer jämlik? | WTF?
  4. Alla män i hela världen har exakt samma kultur – våldtäktskulturen | Jämställdhetsfeministerns blogg
  5. Tystnadskulturen på tidningarna: ”Inte gynna ett främlingsfientligt klimat” | WTF?
  6. Kod 291 | WTF?
  7. Sammanfattning av 2016 del 1 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: