Plötsligt så händer det, jag håller med en feminist!

Igår så skrev Ann Heberlein ett facebook-inlägg om det som hänt i bland annat Köln och Stockholm. Det är en råsop mot alla galna radikalfeminister som ägnat spaltkilometer åt att relativisera händelserna!

Jag kan konstatera att hon tycker ungefär som jag gör om det. Hon gillar säkert inte att en onding som jag tycker likadant i en så här viktig fråga men så är det i alla fall. Nu vet jag dock inte om Heberlein är en radikalfeminist, vet för lite om henne men har för mig att jag sett en del vettiga grejer från henne innan (och säkert några mindre vettiga också…)? Så troligtvis är hon inte radikalfeminist för det kommer mycket sällan/aldrig något vettigt från dem…

Jag tar med hela hennes inlägg här och ni hittar det också på hennes facebook

ann heberlein

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

68 kommentarer

  1. Anders

     /  01/13/2016

    På SVT nu på morgonen Svante Tidholm: ”Män fostras att våldta. Mannen konstrueras att bli destruktiv och då kan man man också dekonstruera om dem. Man måste jobba brett och arbeta likadant med alla pojkar.” Han är tydligen med i någon organisation som ska jobba med pojkar i skolan. På frågan hur det går, om de får något resultat när de pratar med pojkar: ”Det är svårt. Pojkar öppnar inte upp sig, vill inte prata om det här. Det är därför vi måste arbeta så brett och lägga stora resurser på det här.”

    Vilket stolpskott. Tacka f-n att det går trögt. Om han talar om för tonårskillar att de har blivit konstruerade till destruktiva monster och att de ska göras om, kommer de flesta be honom dra åt h-e. Speciellt de få som faktiskt fostras till att familjens kvinnor är lägst i rang och ska lyda sina män och bröder. Och det är inte kulturellt alls, nääää då.

    Svara
    • Pelle2

       /  01/13/2016

      Svt borde skämmmas för att dom medverkar till relativiseringen fast det är väl ingen risk att de gör det när dom styrs av radikalfeministen och vänsterpartisten Hanna Stjärne.

      Svara
    • Pelle2

       /  01/13/2016

      För övrigt helt sjukt att Tidholm påstår att pojkar fostras till att våldta.
      Känner ingen man/pojke som har blivit uppfostrad till eller tycker att våldtäkt är ok.
      Förstår inte var idioterna får sina ideér ifrån och vilket belägg dom menar sig ha för ett
      sådant påstående. Helt sjukt att ingen så kallad journalist ifrågasätter dessa påståenden.

      Fast Tidholm kanske syftar på hur han blev uppfostrad eller hur han uppfostrar sina barn och projicerar detta på alla andra ?

      Svara
      • Ivar L

         /  01/13/2016

        Det är nästan kränkande att säga som Svante att påstå att män fostras att våldta. Jag ogillar förvisso kränkthetsparadigmet men det är närmast äckligt att höra. Inte minst eftersom man kan vara helt säker på att han (om han nu har söner) inte själv anser sig göra det mer än som läpparnas bekännelse för den egna karriärens gynnande. Riktiga medeltidsmänniskor (ursäkta medeltiden).

        Svara
      • Hmm

         /  01/13/2016

        Pelle”: Att alla föräldrar inte unisont ställer sig upp och deklarerar hur kränkta de blir av dessa beskyllningar kan jag endast förklara med att det hela helt susar dem över huvudet. Att det inte förstår att dra slutsatsen att vad de står och säger är att föräldrar i Sverige uppfostrar monster.

        Svara
        • Pelle2

           /  01/13/2016

          Hade jag varit förälder till en pojke skulle jag bli skitförbannad när tokfeministerna påstår att jag uppfostrar dom till våldtäktsmän eller allmäna våldsverkare.
          Jag blir ju förbannad trots att jag inte har några barn !

          Svara
    • Anders

       /  01/13/2016

      SVT går från klarhet till klarhet. Nu sitter tre kulturarbetare/journalister och påstår att journalister inte har partipolitiska agendor, endast intresserade att förmedla sanningen efter en professionell bedömning av nyhetens relevans. All ifrågasättande är bara konspirationsteorier.

      Svara
    • michael

       /  01/13/2016

      Svante Tidholm lever inte i Sverige utan i Bizarro World där allt är tvärtom.

      Svara
    • Svenska myndigheter satsar stenhårt på att genomdriva ‘den sociala kastreringen’, den mjukare delen av SCUM-manifestet. Att skapa alla de nyttiga idioter som ingen vill ligga med.

      Svara
    • Ivar L

       /  01/13/2016

      Jag är så otroligt trött på postmodernistiska förklaringsmodeller. Medierna är så marinerade i dessa att de inte förstår att det finns andra sätt att tänka. Positivismen kanske har sina små brister men postmodernismen är som en tjock grå dimma. Om vi inte samhället tar sig ur denna dimma kommer vi ta mig tusan att hamna i en ny medeltid.

      Svara
    • Maos lilla röda

       /  01/13/2016

      SVT relativiserar järnet eftersom de är djupt medskyldiga till de identitetspolitiska haveriet. De vet att de aktivt bidragit till att tysta ner frågan i alla år (inte minst vilselett om, och blundat för hedersrelaterat våld, som inte finns enligt Fi). Inget har gjorts.

      Istället för att sätta upp en skarp gräns, och att adressera- och ta tag i problemet har man ägnat sig åt kontraproduktiva (radikalfeministiska) idiotier och att skälla under fel träd. -Under tiden som problemen tillåtits växa och eskalera helt ostört till att nu blivit… potentiellt samhällsfarligt.

      Svara
      • Inge Post

         /  01/13/2016

        Det där med ”heders relaterat våld” är en ganska intressant benämning.

        Därför nu börjar det helt plötsligt svänga i opinionen ,vad jag menar är att vi svenska äckliga hetro cis köttätare ska hållas ansvariga, för dels att denna typen av trakasserier händer,dels för att vi inte ser till att det inte händer.(och allt annat som är dåligt såklart)

        Och det är här jag menar att det svänger,hur många män har inte blivit bespottade för att detta händer och att dom inte ”göööööööör nåååååt” ?

        Om vi dock SKULLE göra något ,exempelvis slita tag i den av de där afghanerna det rapporteras om, för att skydda en av de där ”Svenska flickorna” är inte det samma sak som att vi skulle utföra våld för att skydda ”hedern” på den där flickan?
        Det är inte vår heder vi skyddar men det är EN ”heder” vi skyddar och det torde vara hedersvåld.

        Om en Man skyddar sin dotter från något av de här trakasserande avskum Och på så sätt skyddar ”hedern” på sin dotter.
        ÄR det hedersvåld ?
        Eller är det bara hedersvåld när det är exempelvis en man. som vänder sig mot sin egen dotter för att skydda sin och familjens ”heder” ?

        Heder som heder.Våld som våld.
        (Hela det här ordet ”hedersvåld” borde fan ha skrotats redan på idé stadiet.)

        Sign me the fuck up, right now då som Ultimat-heders-misshandlare för det finns inget jag inte skulle göra för att skydda de mina.

        Jag spår att begreppet hedersvåld kommer att betyda något annat än vad det gör idag vid slutet av detta året.Men samtidigt hoppas jag att jag inte får rätt.

        Svara
  2. Pelle2

     /  01/13/2016

    Klockrent skrivet av Heberlein !
    Dessvärre lär det ju inte stoppa tokfeministerna från att fortsätta relativisera händelserna i Köln,Kalmar och Stockholm. Har sett ett antal sådana inlägg i dagens tidningar.
    Förstår att de svenska feministerna är livrädda för att deras offerperspektiv skall förminskas
    och att debatten skall handla om något annat än att svenska män är onda och att Sverige är en våldtäktskultur som dom brukar hävda. Om dessa hörnpelare i deras ideologi inte längre accepteras så kan ju resten av deras extremism också förkastas och deras position i samhället försvagas. I värsta fall kanske deras låtsasjobb som genusvetare också försvinner och vad skall dom göra då ?

    Såg för övrigt ett inlägg från Johanne Hildebrant i någon tidning häromdagen där även hon kritiserade den relativisering av dåden som görs av diverse feminister. Måste säga att jag har 100% mer förtroende i den frågan för Hildebrant, som har verkat i sant patriarkala länder som Afghanistan, än för diverse tokfeminister i Sverige som förmodligen inte ens kan placera Afghanistan på kartan !

    Svara
  3. CoFp

     /  01/13/2016

    Det är intressant att den svenska debatten om händelserna i Kungsträdgården och Köln bara verkar ha två sidor: de som förespråkar kulturella förklaringar och de som förespråkar genus som förklaring. I ljuset av historiska precedensfall är inget av dem enskilt särskilt tillfredsställande.

    I boken ”Stalins hämnd” ger journalisten Niclas Sennerteg en överblick över massvåldtäkterna på i huvudsak tyska kvinnor i spåren av den röda arméns framfart i Tyskland 1944-45. Rödgardisterna brukade tilltala kvinnor de fått upp ögonen för med tyska fraser som ”Frau, komm!”, på samma sätt som gärningsmännen i Köln (som hade lappar med översättningar för standardfraser). Troligen skulle feminister beskriva 40-talets Sovjetunion som patriarkaliskt, men de som nu talar om kultur tror jag ändå kan föreställa sig att ”kvinnosynen” i (överlag kristna) Sovjetunionen ändå skilde sig markant från den i dagens Syrien och Afghanistan.

    Som bl a den brittiske journalisten Steve Moxon har beskrivit i detalj med många referenser, så kan män som inte skulle komma på tanken att våldta kvinnor i den egna sociala gruppen på hemmaplan börja ägna sig åt gruppvåldtäkter på främmande kvinnor då de invaderar andra samhällen. Yanomami-stammarna i Amazonas med sina ständiga räder mot närliggande (kulturellt oskiljbara) stammar är ett annat exempel på denna typ av beteende.

    ”Within normal society (that is, within the ‘in-group’), no men rape (by the generally-accepted definition), apart from those with certain psychological impairments (as in the sociopathic failure to emotionally empathise with others). It’s only when there is a catastrophic social breakdown into warring ‘in-group’/’out-group’ elements that normal men might rape. So men may well rape in war, where there is a clear-cut ‘in-group’/’out-group’ contest.” [Moxon, ”The Woman Racket”, kap 13]

    En tolkning av mönstret med övergrepp och våldtäkter begågna av stora grupper av män i Europa är därför att männen i fråga ser sig som framgångsrika inkräktare som nu tar för sig av ”utgruppens” kvinnor. Att döma av de senaste världskrigen är det ett kulturellt universellt beteende (som även återfinns i djurriket för t ex chimpanser).

    Svara
    • Anders

       /  01/13/2016

      Krig är lite speciellt. För att få vanligt hyggligt folk att storma mot andra med vapen eller släppa bombmattor över städer, måste man avhumanisera fienden. De är inte som oss. Hos Nordamerikas indianstammar var det kvinnorna som torterade fångar. Flera kvinnor var inblandade i Abu Griab-skandalen då irakiska fångar förnedrades. Det är inte så konstigt att en del av de som styrs in på avhumaniserings-mode slår över och våldtar den fiende man just kastat granater över. Fler kvinnliga soldater vid fronten kommer du se fler kvinnor begå övergrepp. Kanske inte lika sexuellt, men likväl övergrepp.

      Svara
    • Benny

       /  01/13/2016

      CoFP, det var inte bara röda armen som våldtog utan även i väst våldtogs det hejvilt men det är något man velat glömma. Trots allt avslöjades omfattningen av våldtäkterna förra året och de västallierade fick rättmätigt också stå vid skampålen. Till saken hör att i röda armen fanns många med asiatiskt och islamskt ursprung från de sydliga rådsrepublikerna och man kunde redan då se att deras kvinnosyn skiljde sig åtskilligt från de europeiska soldaternas i röda armen. Detta trots att de indoktrinerats av kommunisterna i åratal om kvinnors värde och ställning. Anders har nog en poäng i att krigspropaganda avhumaniserar fienden.

      Svara
    • trollan

       /  01/13/2016

      Såg ett starkt inslag från en av offren i Köln

      Tycker också det är intressant det hon säger om orsaken. Hon säger att det var mer för att förödmjuka och ta hennes värdighet.
      Första gången jag hörde om våldtäkt som krigsföring var vid Balkankrigen. Det var så sjukt. Visst hade man hört om sådant i slutet på andra världskriget, men det var då. Nu var vi inne i modern tid. Varför? Enligt min lärare så handlade våldtäkterna inte om sex utan att krossa människorna.
      1. Genom att göra kvinnor gravida och därmed skapa en generation som kommer bli jobbig för alla parter att hantera.
      2. Genom att visa männen att de inte klarar deras primära uppgift. Skydda kvinnorna.

      För mig som svensk kan jag väl vända mig emot tanken att det ska vara mäns uppgift att skydda mig men även där kan man genom detta beteende visa kvinnor att vi inte kan skydda oss själva heller.

      Ser en bild på kvinnor som kaxigt går omkring med pistoler på twitter för att visa att de kan minsann försvara sig. Men i realiteten har du ingen chans mot så många oavsett hur beväpnad du är, oavsett hur stark och vältränad du är. Du kan kanske kämpa mot 1,2 kanske 5. Men börjar det bli fler så kommer du att vara chanslös.

      Svara
      • Hmm

         /  01/13/2016

        Trollan: <i”Hon säger att det var mer för att förödmjuka och ta hennes värdighet.”

        Precis det är vad de är ute efter. Men som din lärare var inne på så inte bara henne utan alla män på samma gång genom henne. För kvinnor ses fortfarande som att de tillhör en grupp mer än att kvinnor som idivid tillhör sig själva. Jag som du vill inte heller att en man ska behöva försvara mig och jag vill kunna det själv. Inte minst för att jag i detta sammanhang vet att han också kommer att bli skadad till ingen nytta. Så den enda lösningen är att vi alla tillsammans, kvinnor och män går ihop i en stora grupper och visar på att detta inte är ok. För när kvinnor är vunna så är det sedan männens tur att bli kuvade med våld och hot.

        Vi är i krig i väst. Vad om håller på att ske är en regelrätt invasion med alla de klassiska förtecknen. Ju snabbare vi ser det ju snabbare kan vi mobilisera oss.

        OBS! Jag uppmanar inte till våld här. Man kan markera var man står utan det, även om jag tycker att rent fysiskt självförsvar alltid är berättigat vid fysisk attack.

        Svara
        • Kristian

           /  01/13/2016

          Ja, sanktioner och förhandlingar förutsätter att det finns ett trovärdig ”fysiskt” alternativ.
          I väst har vi vant oss vid att polisen sköter sådant där. Efter generationer av fred har vi tyvärr fråntagit polisen både resurser och allmänhetens förtroende om de använder våld på våra vägnar.

          Grunden måste, som du säger, vara att man tydligt markerar vad man står för, och att man är beredd att hävda sin rätt.

          Svara
    • Ivar L

       /  01/13/2016

      @CoFp
      Visserligen tror jag du har rätt i att våldtäkter ökar i samband med invasion av andras territorier, det är ju till och med genetiskt/biologiskt rationellt.

      Men rappoprter från Tahirtorget i Egypten visar ju på att problemet också är specifikt kulturellt i det område som We Are Sthlm-gärningsmännen kommer från. Så det verkar vara en kombination av det du beskriver och kulturella mönster.

      Svara
      • I konspirationsteorina anda så om man ser det som ett krig redan, där pjäserna sätts ut på brädet (världen) så har dom alla pjäserna utsatta.

        Svara
  4. Rp

     /  01/13/2016

    Nu kanske jag uppvisar en förlegad människosyn men om dessa feminister fortsätter trycka ner oss vita män, vem ska då hjälpa kvinnorna när vi alla har vänt ryggen till?
    Endå så är det männen som anses destruktiva.

    Svara
    • Pelle2

       /  01/13/2016

      Han kanske skall fråga fackpampen och radikalfeministen Jenny Bengtsson om hennes fack vill organisera strippor ? Det vore väl härligt normkritiskt om de gjorde det 😉

      Svara
    • Rikard

       /  01/13/2016

      Hej.

      En krog som går etthundrafjorton miljoner (114 000 000:-) kronor back på ett år?

      Pengatvätt och inget annat.

      Nu bör Hotell & Restaurangfacket kräva utredning av anställdas villkor och se om arbetsgivaren agerat enligt lagar och avtal. Även eventuell ekonomisk brottslighet borde utredas.

      Kanske något för Uvell att gräva i?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  5. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
  6. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/13/2016

      Ok, så kvinnorna har all rätt att vara rädda när dom träffar filosofen Nils ?
      Eftersom han anser att kvinnor måste vara rädda när de träffar män så måste
      det väl i synnerhet gälla när dom träffar Nils eftersom han väl måste ha någon form
      av självkännedom och borde veta hur han agerar ?
      Förstår dock att en invandringskramande Miljöpartist måste relativisera händelserna i Köln och Stockholm för att kunna rättfärdiga hans partis extrema invandringspolitik.

      Svara
      • trollan

         /  01/13/2016

        Såg en bild någon tagit från debattprogram med honom som medverkade. Med de vilda ögonen och stora skägget skulle jag bli lite rädd för att vara riktig ärlig 🙂
        Tycker annars inte han ser så farlig ut.

        Svara
    • Alla män vet också att de måste vara försiktiga i närheten av män. Ständig spaning i ögonvrån efter potentiella hot.

      Svara
      • Svenne

         /  01/13/2016

        …i närheten av okända och framför allt yngre män, skulle jag säga. Instämmer i övrigt.

        Svara
  7. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
  8. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/13/2016

      Handlar nog inte om att de så kallat kompetenta journalisterna inte kunde ta fram fakta utan att de inte ville/vågade publicera detta eftersom det strider mot deras ideologi.

      Svara
  9. Havre flarnstad

     /  01/13/2016

    Vad är det med just SVT alla andra större medier har lyckats bättre att se objektivt och flera har krönikor och rapporteringar som nämner det självklara men SVT fortsätter in I döden att mata förnekarna det får bara inte nämnas att det skulle kunna vara ett invandrings relaterat problem.

    Det är i situationer som nu man verkligen märker skillnaden då både språkbruk och rapportering skiljer sig markant mellan tex tv4 och SVT.

    Agenda journalistik som DN så fint uttryckt är precis vad SVT bedriver. Oberoende och objektivt så in i helvete heller nya chefen har säkerligen gjort klart att det är stupstocken för din karriär om du inte rättar in dig i korridoren.

    Svara
  10. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Kristian

       /  01/13/2016

      Som IRA och Sinn Fein, ungefär?

      Svara
    • Ivar L

       /  01/13/2016

      I princip handlar detta om att öka smygkvoteringen.

      Svara
    • Jaha, så juristutbildningen, veterinär, läkare, lärare, socionomutbildning mm mm skall bli jämställda genom att fler män ska in och kvinnor ratas? Eller ska män genomgå en feministtest innan de ens får söka? Gissar på det sistnämnda. Ett alternativ är förstås att skriva om all vetenskap till femenskap. Kanske ska satsa en hundring på det?

      Jag är glad att jag gick mina 9,5 år på universitet när vetenskaplig metod och kunskap än härskade i möjligaste mån.

      Svara
    • Rikard

       /  01/13/2016

      Hej.

      Relevant läsning: [http://academicrightswatch.se/?p=1836] Kopiera och klistra in utan klamrar. Artikeln heter: ”Botten nådd? Regeringens utredare vill införa Tredje rikets styrmodell inom högskolan”

      Annan relevant läsning: ”På tal om kvinnor och män – Lathund om jämställdhet” från SCB 2014. Exempel: 2012/2013: andel examinerade som är kvinnor: 63%.

      Den svenska högskolan och de svenska universiteten är jämställda utom för radikalfeminister. Vad Fi är ute efter är snedfördelningen (som de kallar det) inom tekniska utbildningar. Att det kan bero på att man inte kan blaja sig igenom en arbetsuppgift rörande exempelvis hållfasthetslära, materialkunskap och konstruktionsritning (antar jag, som inte är naturvetare) vill nog inte Fi diskutera, annat än i termer av att naturvetenskap och matematik är patriarkala strukturer.

      Tredje lästipset, för den som till äventyrs inte hört talas om det tidigare: Sokal Affair. Engelska Wikipedia har en bra kortgenomgång, med länkar till originalartikeln och fler exempel på vad som händer när postmodernism, feminism, och annan pseudovetenskap möter naturvetenskap.

      Åh, vad jag blir arg av sådant här. Inte nog med att vi inom skolan dras med diverse föreläsare och andra som intalar flickorna att de är offer och att allt är killarnas fel, de slår också hårt på trumman för att alla är lika värda och lika bra oavsett vad de uppnår, oavsett om de strävar, och att kunskap och kompetens (att vara duktig på något) är något som är en följd av talang, inte hårt arbete.

      Det gör ont i en som både människa och man att se flickorna antingen bli arga och protestera mot offerrollen de tilldelas, för då får de veta att de är lurade av patriarkatet. Det gör ont att se hur killarna sväljer den strukturella förklaringsmodellen med hull och hår: ”Det är inte mitt fel – det är strukturens fel att jag gör som jag gjorde”.

      Allt är någon annans fel. Allt beror på omständigheter och spontana händelser bortom individens kontroll. Följ värdegrunden så löser det sig. Bäääh! Uppfostran till att älska fjättrarna är feminismen gör i den svenska skolan. Vi blir alla Lagerkvists ‘Dvärgen’ till slut.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare
      Ps Den som är förälder bör hålla sig á jour med om skolan skall ha talare inbjudna för att prata genus, jämställdhet och liknande. Om du har möjlighet så gå dit och lyssna. Fråga om det går bra att spela in vad som sägs eller filma föredragshållaren. Men spar diskussionerna till utanför klassrummet, och till föräldragruppen. Tack. Ds

      Svara
      • Rikard

         /  01/13/2016

        Hej.

        Där föll det bort en halv mening:

        ”Det gör ont i en som både människa och man att se flickorna antingen bli arga och protestera mot offerrollen de tilldelas, för då får de veta att de är lurade av patriarkatet, eller så internaliserar de förklaringsmodellen och börjar agera som ständiga offer, och ständigt ängsliga och rädda för vad ledarfeministen i gruppen skall tycka om de råkar vara bättre än tjejgruppen på något.”

        Ursäkta.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  11. Kristian

     /  01/13/2016

    https://twitter.com/Carl_Adahl/status/687010518662512641

    Svara
  12. Ivar L

     /  01/13/2016

    Jag har inte följt Heberlein på senare år eftersom hon skriver (skrev?) i DN men enligt mina anteckningar var hon tidigare påhejare av Sveland och kompani så jag tycker hon kvalar in som radikalfeminist. Hennes nya text visar dock att hon inte tror på ”könsmaktsordningen” som allestädes överordnad allt annat som ju är brukligt för radikalfeminister så antingen har hon ändrat sig eller så var hon aldrig så radikal.

    Svara
    • Sten Sture

       /  01/13/2016

      Eller så har hon fått kontroll på sina psykiska problem. Hon har talat ut öppet om det.

      Svara
    • Vic

       /  01/13/2016

      När människor tar av ideologins ögonbindel så tror jag att de flesta är kapabla att använda sitt sunda förnuft och faktiskt se de självklarheter som många av oss andra ser. Men de ideologiska förrädarna brukar ju tyvärr sällan slippa repressalier från sina ”kamrater”.

      Svara
  13. Pelle2

     /  01/13/2016

    Är faktiskt lite fascinerande med debatten kring Köln och Stockholm.
    Relativt många debattörer har kommit ut nu och menar att det finns stora skillnader på kvinnosynen mellan t.ex västerländska män och män från patriarkala hederskulturer medan kulturrelativisterna och radikalfeministerna svingar vilt för att hålla kvar synen på svenska män som patriarkala våldtäktsmän..
    Undrar om detta kan bli ett genombrott så att vi kan bryta ner och tvinga bort radikalfeminismen,postmodernismen och kulturrelativismen från vårt samhälle ?

    Svara
    • Ivar L

       /  01/13/2016

      Det gynnar i vart fall inte postmodernismen på sikt det är jag helt säker på. Men några snabba förändringar kommer inte att synas. Den såpass etablerad som ideologi och livsåskådning. Jag vill nog påstå att den i många fall tagit över efter kristendomen, hela idén om arvssynd (för västerlänningar) finns ju där t.ex.

      Svara
      • Kristian

         /  01/13/2016

        Postmodernismen går hand i hand med politisk korrekthet. PK är ett försök att etablera en heltäckande och obestridlig moralisk grund.
        Det blev ett slags moraliskt vakuum över efter ”Gud, Kung och Fosterland.” I Sverige försvann Gud och Kung tidigt, och Folkhemmet blev kvar lite längre. Det sistnämnda försvann sedan med globalisering och striden mellan ”rasister” och ”vi som tycker om kebab.”

        Svara
    • Hmm

       /  01/13/2016

      Pelle2: *Hoppas*

      Svara
      • Pelle2

         /  01/13/2016

        Japp,jag hoppas också att skiten snart skall försvinna !

        Svara
  14. Ann Heberlein har under senare år uttryckt många märkliga åsikter, som går på tvärs med vad som här visats. Möjligen är hon tidig kappvändare och opportunist.

    Svara
  15. Svårt ämne. Heberleins skrift är ett bra inlägg mot alla som vill relativisera och intellektualisera bort kulturskillnader. Samtidigt tycker jag man ska respektera alla de kvinnor som plötsligt börjat dela med sig av övergrepp som de fått utstå i svenska skolor, av svenska killar. De har dålig timing eftersom deras berättelser blir inlägg i en debatt där de används för att urskuldra andra typer av övergrepp, men det gör dem ju inte mindre äkta. Det finns definitivt problem bland svenska ungdomar också. En del av dem beror nog dessutom just på den sexuella frisläpptheten och feminismen som gör att vi vuxna inte hjälper ungdomar skapa ett säkert förhållningssätt till varandra, utan tvärtom uppmuntrar dem att leka med känslor som de inte förmår hantera. Ironiskt nog är det förstås samma vänsterflummare som förnekar verkligheten som åstadkommit det också.

    Vi som lever i verkligheten kan vara bättre än dem och visa respekt för de övergrepp som vi aldrig tillåtit ske i Sverige. För vi hade faktiskt inte behövt lämna över alla makt till dessa galna rörelser så det är delvis vårt ansvar. Samtidigt måste vi fortsätta att påpeka att även om det hänt så finns det uppenbara och klarlagda skillnader i kultur mellan Sverige och de länder invandrare kommer ifrån. Det gäller ju inte bara synen på män, kvinnor och sex, utan mycket annat som är relevant för sammanhanget som hur man är van vid att gränssättning sköts och om man framförallt upprätthåller social kontroll individuellt eller inför klanen.

    Svara
    • Hmm

       /  01/13/2016

      Joahn Går: Instämmer till 100% (ink det där med att det är dålig tidpunkt just nu att ta upp saker som kan relateras hur sanna de än är.)

      Svara
  16. Svenne

     /  01/13/2016

    Alice Teodorescu reagerar på övergreppen:

    Svara
    • Pelle2

       /  01/13/2016

      Alice är för jävla bra !
      Citat från ledaren
      ”Ingen individ ska skyddas, upphöjas eller beskyllas med hänvisning till etnicitet. Att inte ställa samma krav på att alla som bor i Sverige ska uppföra sig enligt lagar och normer, oavsett om de levt här i fem generationer eller kom hit i går, är en av förklaringarna till den splittring som håller på att förstöra det land som så många en gång flytt till.”

      Svara
    • Kom till ”hen” så jag vet inte vad hon kom fram till. Trist när i övrigt vettiga människor använder så politiskt laddade ord.

      Svara
      • Pelle2

         /  01/13/2016

        Håller med. Hon brukar inte skriva sådan skit som hen.

        Svara
  17. Inge Post

     /  01/13/2016

    Sååå… det nya ordet istället för det så uttjatade ”rasist” kommer att ersättas av vänster och skrikfeminister att bli… Kulturalist?
    DVS någon ”ond” som tycker att våldtäktskultur bland invandrade är bajs.

    Våldtäktskultur är ju som vi alla vet den vite mannens fel.Utan oss hade det aldrig funnits våldtäkter eller trakasserier ,hallelujah!

    Svara
  18. Ola

     /  01/14/2016

    Baker Karim totalspårar på Ann Heberlein:
    https://imgi.se/image/F36

    Svara
  1. Uppemot fem miljoner tyska kvinnor har ändrat åsikt om asylinvandring sedan i november – Otillständig

Lämna ett svar till honken80 Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.