Socialdemokraternas framtid ser väldigt mörk ut…

Anna Norling, ledarskribent på Arbetarbladet, har skrivit en ledare ”När rasismen maskeras till omtanke om kvinnor” i spåren efter Köln, Stockholm, Kalmar med flera ställen.

anna norling ledare

Det är ett riktigt haveri till ledare

Den pågående debatten handlar nu om att övergreppen som skett de senaste veckorna handlar om kultur. Och, ja, till viss mån handlar det om kultur, en manlig kultur. Om patriarkatet. Detta att samhället är byggt av män, för män. Där kvinnan är en anomali, något som inte hör till mallen.

Detta tankesätt är inget unikt för henne utan är något som många inom S har marinerats i. Tänk Veronica Palm, ett av hennes större problem är att vita män cyklar

vpalm6

Ni vet, vita medelålders män som cyklar är problemet. De är de mest fräcka och otrevliga. Också. Det vill säga på en massa andra områden utöver på cykelbanan. Ungefär samma sak som drabbar kvinnor i Afghanistan för det är ju samma sak här som där…

Jag antar att Palm tycker att de gäng som drog runt i Köln, Stockholm och Kalmar inte alls är så fräcka och otrevliga? Det är ju de vita medelålders männen på cyklar som är mest fräcka och otrevliga? Där är socialdemokraterna idag…

Haveriet till ledare från Norling är inget speciellt i de kretsarna utan ligger tvärtom precis där den ska vara för att vara socialdemokratisk.

Inse att machoidealet inklusive den tillhörande jargongen är en bidragande orsak till att mäns övergrepp mot kvinnor över huvud taget sker och alldeles för ofta viftas bort som något mindre allvarligt. Såväl i Marocko som i Sverige.

Nu vet ni alla män i Sverige, det är absolut ingen skillnad mellan er och en från Marocko, Afghanistan, Somalia, Eritrea och så vidare. Det är likadant där som här…

Du har mer gemensamt med en man från Afghanistan än med din egen dotter enligt socialdemokraterna idag. Samma tankar var det en annan mupp, Svante Tidholm, som sa i Gomorron Sverige idag. Alla män är likadana enligt honom. Finns ingen kultur som skiljer sig utan utan den gemensamma kulturen, det magiska Patriarkatet, är det som står över allt annat, det är det som gör att du har mer gemensamt med en man från Afghanistan än din egen dotter enligt mupparna. Tidhom påstod till och med att män fostras till att våldta. Så nu vet ni att svenska män och kvinnor uppfostrar sina söner att bli våldtäktsmän. Det säger ju en organisation som får massor av skattepengar, som blir inbjudna till paneler, som kallas ”experter” och så vidare…

För rätt många år sedan så handlade debatten om hederskultur och vad det innebär, detta var i kölvattnet av Fadime och Pela. Vi har alltså inget lärt oss på drygt 15 år… Vad man hela tiden försöker göra från vissa håll är att man försöker få det till att det inte existerar någon hederskultur, Behrang ”jag kan det här, jag är jurist” Kianzad satt i Debatt och sa att det inte finns någon sådan. Han har FULLT stöd från hela Sveriges feministelit i den här frågan! Precis allt som de skrivit de senaste dagarna går ut på att förneka att det skiljer sig mellan Sverige och länder i Nordafrika, Mellanöstern, Afghanistan och så vidare. Precis allt alltså!

loan sundman pressa blod ur hedersmord

Så där går tankarna hos en guldspadevinnare som påstår att kultur inte spelar någon roll alls, det är från augusti när det lyftes lite försiktig problem som finns i våra förorter. De skulle man inte gjort, V var framme med den stenhårda rasiststämpeln direkt! Nu är Sundman inte sosse utan extremt långt till vänster vad jag förstår men det är ingen skillnad mellan henne och de som nu i dagar och i spaltkilometer gjort precis allt för att förminska kulturens betydelse.

Man har matat ut att det är minsann likadant här, att det inte finns någon skillnad, varje dag sitter det muppar i SVT och säger just det, varje dag matas det ut i tidningar, på radio, på bloggar och så vidare.

Det är människor som stenhårt tror att 1+1=3. När facit säger att det blir 2 så säger de att facit är rasistiskt

Lyssna på intervjun ovan, det är just Anna Norling som blir utfrågad. Hennes enda svar är ”patriarkala strukturer”. Där har vi Socialdemokraterna idag, deras svar på jättestora och extremt allvarliga frågor som skär genom hela samhället och som kostar enormt mycket pengar men som kostar allra mest för personer som drabbas är ”patriarkala strukturer”… Hon framstår som helt galen på riktigt!

vilket hus väljer du

Undrar vilket av husen som Norling själv skulle välja att vistas i…?

Det är ingen skillnad på Norling, Palm, Löfven, Jämtin, Pamp Thorwaldsson och så vidare. Det är samma svar på de största och viktigaste frågorna just nu. De anser att det inte finns någon skillnad på en svensk uppvuxen i Sverige och en afghan uppvuxen i Afghanistan när det gäller kulturens betydelse för den övergripande kulturen är för dem den som trumfar allt, nämligen det magiska Patriarkatet.

S har blivit Fi-light! De är inte ensamma, MP är nästan mer Fi än Fi själva, M är också en lightversion. Folkp… Liberalerna har väldigt många som likaväl skulle platsa i Fi, Birgitta Olsson till exempel som står än på det ena benet och älskar kollektivismen och radikalfeminismen (Fi alltså…) och än det andra benet där hon vill leka liberal. Arnholm är en annan som lika gärna skulle kunna vara en partitopp i Fi, ingen skillnad alls mellan henne och Schyman, Arnholm är nästan en Schymanklon vilket hon visade under sin tid som Jämställdhetsfeminister (ordet blir inte ens rödmarkerat…). Samma sak i de andra partierna, de är nästan Fi-light. Undantaget är SD. Och vilket parti är det som växer och vilka minskar?

Socialdemokraterna som parti är förmodligen helt dött inom några år och de som dödade partiet är alla postmodernister som man plockat in på ledande positioner där de helt fritt kunnat utdela knivsticken som till slut blir för mycket. Enda chansen de har är att de rensar ut ordentligt från toppen och ner en bit, bort med alla tokskallar bara! Det kanske är för sent redan, vem vet? Men om man inte ens försöker och gör det tydligt och offentligt så folk ser att man agerar så är man nog garanterat totalt rökt som parti, då kommer man i nästa val eventuellt bli 3:e största parti en bit under 20%.

De måste inse att de är så extremt i otakt med både sina egna väljare och folket i stort att de befinner sig i en annan galax! Vanliga svenskar fattar mycket väl att det är EXTREMT stor skillnad i kulturell bakgrund och att den spelar en enormt stor roll för hur man beter sig, vad man tycker är bra respektive dåligt, hur man ser på andra människor, vad som är viktigt respektive oviktigt, vad som är accepterat och inte och så vidare i all oändlighet! Man måste också sluta ösa pengar över de extrema galningarna i Fi som man faktiskt gör när man ger pengar till Nationella sekretariatet för genusforskning, Fi är bara deras politiska gren, det är nära nog 100% partisympatier för Fi inom genusfältet! Det ENDA man får av dem är extremt politiserade slagord och politik, inget annat. Det är sådana som Fi som är de allra största relativisterna som dykt upp efter Köln och Stockholm…

Sossarna har under väldigt många år nu i princip begått ett långsamt självmord genom att ha tagit till sig extremister och gjort dem och deras politik viktiga. Såna som Norling är de som man tydligen vill ha och då får man dem. Men inga andra till slut…

Det ser mörkt ut på Kame… för Socialdemokraterna i framtiden

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

133 kommentarer

  1. trollan

     /  01/13/2016

    I dessa diskussioner så tycker jag också det är läge att slänga in lite könsidentitets diskussion. Hur kan dessa människor så ofta prata om ”män” för att de ser personer de fördomsfullt tolkar som ”män”. Dessa personer kan mycket väl var icke-binära och måste därför ses som stående utanför den ”manliga kulturen”. Att de trots detta räknas dit blir väldigt kränkande och faktiskt något DO borde ta i på allvar.

    Svara
  2. Kristian

     /  01/13/2016

    Ja, hälften av kärnväljarna har väl redan gått till SD.
    Någon klok människa skrev, jag minns inte var, att de som röstar på S är äldre gråsossar och det som finns kvar av arbetarklassen. Båda dessa grupper försvinner så sakteliga. Då måste man hitta nya väljare, och en metod kan vara att importera folk till bidragsberoende.

    Svara
    • T

       /  01/13/2016

      Naturligtvis importeras röstboskap samtidigt som partiprogrammen anpassas till en mix av de värderingar som de tar med sig och socialism. Kollektivismen finns redan hos båda.

      Svara
  3. Propaganda i SVT igen

     /  01/13/2016

    OT. SVTs Gomorron Sverige. Toppar gårdagens haveri, att ha med
    #Fattas. Ida Östensson som fick orera fritt och sprida propaganda och vinklad ”fakta”.
    med att idag ha med #Fatta Man.s Svante Tidholm.

    Som fick sitta och påstå att ”Vi (män) fostras till våldtäktsmän. Att det är ett mansproblem. Och att det inte har något med kulturell bakgrund att göra. Han påstår rent ut att våldtäkt är något som alla män är kollektivt skyldiga till. Något som alla män i Sverige delar. etc etc.

    Han hävdar att ”det viktigaste är att prata med de gemensamma problem vi män har. med att inte kunna låta bli att slå kvinnor, eller att utöva sexuellt våld”
    Han verkar känna igen sig i den mansbilden genom sitt ”Vi män”. Han kanske inte ska döma andra efter sig själv?
    I slutet kommer samma fram som även Östensson framförde igår. Att politikerna behöver skjuta till mer pengar till organisationer liknande hans egen.

    Och inte ett enda ifrågasättande från SVTs programledare om dessa sjuka påståenden.
    Ren propaganda. SVT är bevisat inte neutrala. sakliga och objektiva.
    SVT framstår mer och mer som ett propagandaorgan för radikalfeminism.
    (Frågan är om de inte redan är ett)

    Svara
    • Opie

       /  01/13/2016

      Nu blir det mer OT och i kategorin skvaller. Grejen är att Svante Tidholm hör till kategorin ”reformerat svin” och utgår ifrån att alla män är likadana som han. En person som man inte på något sätt ska bry sig om.

      Svara
      • Ivar L

         /  01/13/2016

        En Johan Ehrenberg alltså, han har ju erkänt att han är feminist eftersom han mobbade och tafsade tjejerna på brösten i skolan.

        Svara
  4. Problemen har flera dimensioner –
    lärorikt FB-inlägg återgivet här:

    http://petterssonsblogg.se/2016/01/13/aftonbladet-skyller-pa-offret/

    Svara
  5. Propaganda i SVT igen

     /  01/13/2016

    http://www.svtplay.se/video/5831300/gomorron-sverige/gomorron-sverige-424
    inslaget med FATTA MAN börjar ca 21 minuter in i klippet.

    Svara
  6. Jan

     /  01/13/2016

    Nja, SVT försöker nog helgardera. 50/50. Problemet här är att motparten till tokfeministen Svante är för svag och inlindad i sin kritik. Så istället för 50/50 blir det 75/25. Ungefär som när man tar modet till sig och bjuder in fienden (SD) men garderar genom att ha tre som säger emot. Det här är dock något man aldrig skulle erkänna själva.

    Svara
  7. Rikard

     /  01/13/2016

    Hej.

    S är Fi light skriver du… hm. S+Fi = SFi! Aha!

    Man kan gärna roa sig med att jämföra hur feminister och David Icke bygger sina resonemang. Eller muslimer och nationalsocialister. Det finns alltid en stor, världsomspännande struktur som måste besegras, istället för konkreta faktiska problemsituationer att hantera. Om det sedan är män, judar, ödlor från rymden (eller om det var jordens inre?) spelar ingen roll. Om det råder arbetslöshet är det för att männen tar jobben. Om det är flest män i ett yrke är det diskriminering, inga andra orsaker finns. Om kvinnor inte får delta i samma tävlingar som män är det diskriminering… eller? Kanske samkönade tävlingar vore något att satsa på?

    Vill man ha skrämmande läsning kan man ta fram Valmyndighetens statistik för valkretsarna i centrala Malmö. Runt Möllan och på sorgenfri/Sofielund är Fi och V stora, eller rentav störst. Men i de områden där människorna de här partierna säger sig värna om och företräda ser det sämre ut, särskilt för Fi. De kanske borde satsa på en valkampanj på Rosengård och Holma. Det är nog många män och kvinnor där som är nyfikna på vad patriarkala strukturer betyder – särskilt om de får reda på att det gäller samma sådana i Sverige som i hemlandet…

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  8. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Pet

       /  01/13/2016

      Känns ju bättre att diskutera kulturer och idéer som existerar inom dessa och inte etnicitet. Det är väl två olika saker? Kvinnlig könsstympning är ett för oss problem inom muslimsk kultur, inte ett problem med alla muslimer eller personer från. Det borde ju få diskuteras.

      Man kan ju undra hur de tänker om de ska försöka utbilda immigranter i hur vi behandlar kvinnor förresten.

      Svara
    • Kristian

       /  01/13/2016

      Svara
      • Pistolekors

         /  01/13/2016

        Sen att de flesta av oss vurmar mer för våra döttrar än en glass är inget som Emanuel någonsin kommer att kunna ta in

        Svara
  9. Jan

     /  01/13/2016

    När det gäller kritiken mot S håller jag med. Jag var socialdemokrat förut men har givit upp sedan länge. Den socialdemokrati vi har idag är jag likgiltig inför. Jag har försökt bredda debatten på S-bloggar men det slutar bara med att man blir blockerad. Det är nästan så att man blir skadeglad ju sämre det går för dem eftersom de är både kaxiga och insiktslösa. De har gått helt vilse i identitetspolitik och massinvandring. Det är knappast något parti att lita på längre. De har glömt sitt ursprung och sitt egentliga samhällsuppdrag.

    Svara
  10. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Cain

       /  01/13/2016

      Vilket massivt jävla stolpskott. Finns inga skäl att ens argumentera, uttalanden som detta förtjänar bara hån.

      Svara
  11. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Stämmer, och vad säger det om feminismen? Det är en religion precis som när kyrkan pratade värderingar och var de värsta syndarna. Det är att tillhöra gruppen som är viktigt inte att vara genuin sina värderingar. Detta är förstås särskilt problematiskt om man lever efter en ideologi som inte predikar eget ansvar utan som ständigt vill att andra ska reformera sig. Eftersom den enda man kan förändra är sig själv är det osannolikt att den leder till någon självförbättring hos anhängarna.

      Svara
    • Jan

       /  01/13/2016

      Cissi Wallin är ganska självupptagen men har sina infall ibland. Precis som Ann Heberlein. De är inte helt förlorade som Schyman, Palm, med flera. På så sätt kan jag beundra Cissi och Ann. Det finns en intellektuell hederlighet där någonstans.

      Svara
      • MiT

         /  01/13/2016

        Men Wallin har ändrat sig ordentligt jämfört med för ett par år sedan.

        Svara
    • Nilsson

       /  01/13/2016

      Helt rätt, jag har bara träffat på 2 sorters manliga feminister, antingen har de dåligt samvete för något de gör/har gjort eller så helgar ändamålet (t.ex. kommunism) medlen.

      Svara
    • Det ryktas om att det är en viss virtanen

      Svara
  12. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
  13. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Pet

       /  01/13/2016

      ”Ingen pratar längre om ras, utan istället används ”kultur”. Svensk kultur måste bevaras från andra länders kultur. Samma betydelse olika ord”

      ”…..Samma betydelse olika ord”

      ”Så är du rasist om du inte vill ha Iransk hederskultur? Nej. Du är rasist om du säger att Iransk kultur alltid är hederskultur.”

      Så det är alltså inte samma betydelse, va?

      Svara
    • Kristian

       /  01/13/2016

      Svara
  14. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Kristian

       /  01/13/2016

      Hehe, ja, på tal om att ”kategorisera människor som onda” …

      Allvarligt talat, ordet ”kultur” har faktiskt en viss betydelse som är användbar när man talar om verkligheten. Inte allt språkbruk handlar om att positionera sig inom intersektionalismen.
      Är det för att ordet fortfarande går att använda som Karlsten vill förstöra det?
      (Se ”rasist” med flera tidigare användbara ord. )

      Svara
    • Rikard

       /  01/13/2016

      Hej.

      Ras, i den mån det går att använda begreppet på människor, kan du inte välja. Inte ens om du flyttar till en annan världsdel. Kultur, i betydelsen dina seder & vanor, kan du däremot ändra.

      Det resonemanget säjer dels att det finns olika kulturer, dels att dessa inte är likadana och därmed inte lika värda eller jämställda (oavsett måttstock), dels att det finns en koppling mellan begreppen folkgrupp, nationalstat, kultur, etnicitet, och utseende (istället för ras).

      Vad rasister som Karlsten inte vill acceptera är att det senare resonemanget innebär individuellt och eget ansvar för vad en gör. Ingen tolerans för att en specifik men förbjuden gärning är kultur, oavsett vilken eller vems, utan ett gemensamt samhälle byggt på att du tillerkänns rättigheter, privilegier och värde utifrån ditt bemötande och behandlande av andra. Alltså motsatsen till den rasistiska socialismen och feminismen.

      Det är vad bokstavstroende religiösa, socialister, och statsliberaler fruktar. Eget ansvar. En socialist är alltid totalitär, då inget kan tillåtas existera utanför staten; särskilt inte tanken att något kan existera utanför staten.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Ja, tidningarnas kultursidor används ofta för att kategorisera folk som onda

      Svara
  15. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/13/2016

      Ungefär som feministerna gör med oss vita män då.Dom kallar allt dåligt för manskultur.

      Svara
    • Ivar L

       /  01/13/2016

      Så om man klaga på svensk supporterkultur, eller svensk fyllekultur är man också rasist då?

      Svara
  16. Pelle2

     /  01/13/2016

    Sossarna har ju kört i diket fullständigt. Det kommer ju ständigt nya mätningar som visar på sjunkande förtroende för Löfven från en redan rekordlåg nivå.
    De övriga stolpskotten i Sossarnas ledning som Palm,Jämtin,Wallström med flera gör ju inte saken bättre. Om dom vill överleva som parti så måste dom snarast göra en total utrensning i ledningen.

    Svara
  17. Dilemmat här är väl att de egentligen både vill ha och slippa patriarkatet. Om man vill att män ska ta ansvar för sig själva och för kvinnor omkring oss så måste vi ju vara patriarkala. Vad är alternativet, jämställdhet? Då får vi ta ansvar för oss själva och så kan kvinnor och män tillsammans eller enskilt ta hand om rötäggen. Det tycks inte riktigt som att kvinnor vill det? Eller kanske ett matriarkat, där männen skjuter ut sig och blir ansvarslösa. Då måste kvinnorna vid makten ta hand om rötäggen utan vår hjälp. Hur går det för dem?

    Vi är inte varelser utan aggressiva impulser. Vi kan förstås drömma om att vara det men till syvende och sist behöver vi konfrontera verkligheten och finna ett sätt att existera som tar hänsyn till det. Att tro att man kan gnälla på män som grupp för att nå rötäggen är ett barnsligt försvar för att slippa konfontera verkligheten.

    Svara
  18. Fredde

     /  01/13/2016

    Cissi Wallin hänger nästan ut en hycklare på AB med glasögon på Twitter….

    Svara
  19. Perry

     /  01/13/2016

    http://www.op.se/jamtland/krokom/orattvis-snorojning-i-centrala-krokom

    Eller för att citera Årjängs kommunalråd ”det är så dumt att klockorna stannar och blommorna vissnar”

    Svara
    • ”I och med att fler kvinnor än män går, cyklar och åker spark så räknas valet att först snöröja gång- och cykelvägar och trottoarer som jämställd. Att prioritera parkeringar och vägar, där merparten av trafikanterna är män klassas följaktligen som ojämställt.”

      O där står det svart på vitt.
      Kvinnor = Jämställt, Män = Ojämställt.

      Svara
      • Nykteroklok

         /  01/13/2016

        Du hann före. Fullkomligt bisarrt det hela.

        Svara
    • Herpderp

       /  01/13/2016

      Brukar normalt inte önska folk olycka, men i det här fallet är jag beredd att göra ett undantag. Hoppas dessa ”Jämställdhetsplogare” halkar och bryter benet, eller slår i skallen, eller liknande och när man ringer 112 så får man svaret att det tar några timmar eller så, för att vägarna är inte röjda och trottoarer och cykelväga inte är röjda än

      Eller blir ränade, och polisen inte kan ta sig fram, eller brandkåren. Eller när förädlrarna inte får hemtjänstbesök, eller färdtjänst, eller …

      Svara
    • Rikard

       /  01/13/2016

      Hej.

      Under förutsättning att det inte är ett avancerat skämt…

      …så infinner sig en lätt Freudiansk tolkning: det är själva det plogande momentet som är det negativa.

      Den brummande kraftfulla plogbilen, med sin heta motors pistonger och kolvar dunkandes ut en smattrande rytm medan den rödfärgade toppen på själva plogen klyver den frusna snön och öppnar en passage som blottlägger den glänsande marken inunder, och låter solens värme nå fram.

      Detta att jämföra med lite försynt skyfflande på egen hand, lite privat vid sidan, där skyfflaren förvisso kan bli nog så flåsande varm, men stannar på sin egen tomt. Kanske tröstar sig med en Fanta till pizzan, efteråt.

      Fast vilka sexuella anspelningar jag skall få till med en snöslunga vete tusan…

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare
      Ps Själva argumentationen i sig är så dum så den kan inte vara sann. Väl? Ds

      Svara
      • Pelle2

         /  01/13/2016

        En snöslunga sprutar ju ur sig vita saker som vissa manliga organ plägar göra under rätt förutsättningar 😉

        Svara
  20. Kristian

     /  01/13/2016

    OT: Om skola, samhälle, (S) och DDR:
    http://www.morpheusblogg.se/2016/01/12/brave-new-sweden-ar-du-lonsam-lille-van/

    ”Det handlar om att producera välanpassade, goda samhällsmedborgare. Skolan ska utbilda folket att respektera konsensusmentaliteten och inte sabotera den.”
    -Skolminister Ingvar Carlsson

    (Utgår från Huntfords ”The New Totalitarians”)

    Svara
  21. Ivar L

     /  01/13/2016

    Det kan finnas en annan förklaring till sossarnas vansinne. De vill inte stöta bort islamiska väljare. Så länge invandringen är såpass stor från MENA som den är nu (och den kommer nog att fortsätta vara oerhört stor även om höstens massinvandringsnivåer inte säkert upprepas) så har de kanske ändå framtiden för sig om de profilerar sig som promuslimska och allmänt positiva till multikulturalism och rätten att få fortsätta leva enligt traditioner från helt andra kulturer men här i Sverige. Eftersom de dessutom är ett bidragspositivt parti så kan de ha framtiden för sig efter den svacka vi ser nu. Jag vet, det låter pessimistiskt men det kan bli så. Men visst är det en chansning från S sida. Om opinionen hinner ända utvecklingen på relativt kort tid så är S rökta för gott.

    Svara
    • Kristian

       /  01/13/2016

      Intressant att fundera över vad som sker med resten av Rörelsen när den ”verkställande” grenen försvinner. Wikipedia nämner LO, Kooperativa förbundet, OK, Hyresgästföreningen, Riksbyggen, PRO, ABF, Folksam, Fonus.

      Svara
      • Anders Senior

         /  01/13/2016

        Ja, den socialistiska hydran har fler huvuden än vad de flesta inser.

        Svara
  22. Svenne

     /  01/13/2016

    P4Värmland: Flyktingkillar i Värmland ska utbildas i sex och samlevnad
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=6343907
    ”Polisen har runt om i Sverige pekat ut ensamkommande flyktingpojkar som några av de som antastat flickor i flera uppmärksammade fall. Bland annat i Karlstad. Anosh Ghasri på Hagfors kommun menar att det finns ett utbildningsbehov för många av ungdomarna.”
    //
    ”– Kommer man från ett traditionellt samhälle så är man så klart präglad av det, och inget man lämnar vid gränsen när man söker asyl. Är man inte van vid att se unga tjejer röra sig fritt, idrotta och gå på fest så kan det bli en kulturkrock, säger Anosh Ghasri.”

    Läs den sista meningen igen. WTF! *blir skitförbannad*

    Svara
    • Opie

       /  01/13/2016

      Vad är det som upprör så? Klar att det blir ”krockar” när medeltida syn på kvinnor möter svenska fria, självständiga kvinnor. Ser har knappast utbildning någon effekt. Tänk själva om ni av ngn anledning skulle tvingas fly till en sharia styrd religiös diktatur och där få gå kurs i hur man bör agera som man. Skulle ni genast gå hem och prygla era barn och fru? Delta i offentliga avrättningar och tortyr? Våldta er partner om hon nekar sex? Tycka det är ok med sexuellt umgänge från 9 år? Nej, precis och lika lite kommer barbarerna som nu inadekvat landet ändra på sig efter lite utbildning. Repatriering nu!

      Svara
  23. Man undrar ju vad Anna Norling et consortes tycker skulle vara en rimlig reaktion från män på det som nu skett? Skall vi i sann patriarkal anda gå ut och förtrycka lite kvinnor där vi bor för det är ju det vi gör eller skall vi bli förbannade på dem som inte vet hur man uppför sig?

    Nästa gång kanske andra män skall ställa sig med armarna i kors eller kanske rent utav ställa sig i tafsarkön för lite lattjolajbans? Jag tror inte feministstollarna tillika relativisterna riktigt förstår vad de säger och risken att de driver på en verklighet ingen vettig man eller kvinna vill ha.

    Blir bara så trött på dem och att de alltid tillåts ta så otroligt med plats i debatten. Vad säger riktiga kvinnor om de som för deras talan?

    Svara
  24. Sven

     /  01/13/2016

    Jag gillar mycket av det som S gör och framförallt gjort med den otroligt framgångsrika politiken fram till runt 1970.
    Men sen har det gått en hel del bakåt och hela denna diskussion med invandring har ju varit förödande, dels LO som övergivit sina medlemmar som är gamla svenskar och driver en väldigt gynnande politik mot folk som kommer hit och konkurrerar om jobben, dels hela detta feministiska elände som speglas ovan.
    De som begår brotten som det talas om ska straffas, inte män i allmänhet. Det är verkligen en fruktansvärd attityd som speglas, jag höll själv på att sätta kaffet i vrångstrupen i morse när eländet Svante Tidholm dök upp.
    Sen var invandringens översteprästerna Karin Pettersson otroligt snarstucken för att en invandrare (om än EU-parlamentariker för Sverige) hade VÅGAT kritisera hennes aggressiva attityd och att hon sparkar neråt från sin plattform på Aftonbladet.
    Men dom som förlorar på personer som driver dessa linjer är ju de organisationer som anställer osakliga människor som Karin och Svante och i vars namn de talar. Vi tappar förtroende för SAP när dom yttrar sig.
    Stor risk är att SAP behöver en shakeout med råfeministerna till Fi, residerande miljömuppar till MP och sen får man försöka hålla kvar jobbarna och återfå en del från SD genom att driva en rimlig invandringspolitik, hyfsa debatterna och få ekonomin att fungera.

    Svara
    • Kristian

       /  01/13/2016

      Ja, det var i decennier en i stort sett pragmatisk pendelrörelse mellan S och M, där S gjorde framsteg, gick litet för långt, förlorade nästa val, M gav en återställare, S tog över igen men utan att alltid åter-återställa vad M ändrat, osv.
      Någon gång på 1990-talet tappade sedan alla partier kontakten med verkligheten och började flyta fritt i den postmoderna sörjan. Detta blev inte tydligt förrän efter ett par mandatperioder och då förstod ingen vad som gått fel.
      (Med ”ingen” menar jag förstått ”ingen utom vi som kommenterar på bloggar”!)

      Svara
  25. Hypocrita

     /  01/13/2016

    Angående Lovisa Loan Sundmans inlägg:

    -Hur många gånger och hur mycket blod kan man pressa ur en ung pojke som mördades för tjugo år sedan? (John Hron)

    OBS! Ingen av händelserna borde ha hänt, bägge händelserna är tragedier! Jag vill inte rangordna någon av dom…

    Svara
    • MiT

       /  01/13/2016

      Och det finns ju ingen som skriver så om Hron i en någorlunda seriös debatt? Hon däremot är guldspadevinnare, ”alla” (ni vet ungefär vilka jag menar…) journos följer henne på twitter och tycker hon är jättebra, hon myser rätt ofta med politiker där också. De enda som skulle kunna tänkas använda Hron så som hon använder Pela/Fadime är ev folk som står långt till höger om högerextremister…

      Svara
      • Hypocrita

         /  01/13/2016

        Jag tror du förstår vad jag försöker komma fram till, men det finns säkert någon som inte ser jämförelsen. Vi snackar ”kasta sten i glashus” här. Avdelningen ”tweets du aldrig kommer att få läsa” helt enkelt. Vilket gör det hela så otroligt skrämmande. Jämlikhet – my ass……

        Svara
        • MiT

           /  01/13/2016

          Jo jag förstod att du menade så, ville bara göra det än tydligare 🙂

          Svara
    • Vidrig hon är inom allt, ett vrak helt enkelt. Skulle inte förvåna mig om hon bara en fin dag i en inte alls för avlägsen framtid bara torkar och upplöses i skrotdelar. En sorts frankenstien av dåliga ideer och åratal av solarium och blend. Hennes anlete är som en gammal väska. Fan vad jag avskyr denna ”människa”. Hon är sa genomrutten att hennes hon blöder skit och spyr avföring

      Svara
      • Pelle2

         /  01/14/2016

        Hon förtjänar allt förakt för sina åsikter men det är ju onödigt att dra in hennes utseende i kritiken.

        Svara
  26. Leffe Karlqvist

     /  01/13/2016

    Jag tror Sverige kommer blomstra under den här regeringen. Vi blir ett föregångsland i Europa. Ungefär som Spanien en gång i tiden.

    http://www.metro.se/nyheter/nar-skall-vi-lara-oss-lite-av-dem/Objhby!11_1844-57/

    Svara
    • Kristian

       /  01/14/2016

      Ett viktigt steg var ”låna mycket pengar av Tyskland.”

      Svara
  27. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Jan

       /  01/13/2016

      ”Kulturell-, etnisk bakgrund eller tillhörighet är aldrig en ursäkt inte heller en förklaring till kriminellt beteende, därför vägrar jag att låta främlingsfientliga krafter kapa den viktiga frågan om kvinnors rättigheter och jämställdhet för oss alla.”

      Hon har fel. I det här fallet är just den kulturella bakgrunden orsaken till beteendet. Förstår hon inte det förstår hon ingenting. Å andra sidan är det väl just det hon har gjort karriär på…

      Svara
      • Ivar L

         /  01/13/2016

        Hela debatten skulle pösa ihop som en sufflé om man såg till att göra en rejäl attitydundersökning hos alla män i sverige (svenskfödda, invandrade och i asylkön). Det vore rätt bra för alla om den gjordes så vi kan gå vidare utifrån de erfarenheter vi får av en sådan. Men den blir aldrig av eftersom svaren kan gynna SD gissar jag.

        Svara
        • Opie

           /  01/14/2016

          Instämmer. Frågan är varför inte tex SD bekostar en sådan attitydundersökning? Frågan är vidare vad SD håller på med, tystnaden är ju öronbedövande. De missar öppet mål på öppet mål…

          Svara
    • Jan

       /  01/13/2016

      Aftonbladet bär också en skuld som publicist här eftersom de gång efter annan publicerar insändare från politiker som är uppenbart lögnaktiga. Även en minister måste hålla sig till sanningen. Det är fult att ljuga, Åsa!

      Svara
    • Rikard

       /  01/13/2016

      Hej.

      Kulturell bakgrund och kontext behöver inte vara en bidragande orsak till ett visst beteende, men kan definitivt vara det, om så bara på det vis hur ens moraliska definitioner är uppbyggda.

      Regnér får problem om man eliminerar alla de facetter av en människa hon räknar upp. Kvar blir religion, ekonomisk status samt biologiska faktorer. hon lär knappast vilja skylla på religionens kvinnosyn (i den mån den går att separera från den övriga kulturen i det här fallet), inte heller lär hon våga påstå att fattigdom (relativt sett) skapar denna attityd (för då kan man ju jämföra med andra grupper av fattiga – handikappade exempelvis), så kvar blir biologin. Är det verkligen där hon vill hamna, att förklara övergrepp mot människor med gärningshenens kognitiva funktion och biologiska konstitution?

      Ibland vill man inte att det skall vara som det är. Men det är som det är oavsett vad vi tycker om det. Regnér och hennes gelikar är helt enkelt rädda att ta ställning för något som är rätt, när de riskerar att förlora på det.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  28. Frogfish

     /  01/13/2016

    I skuggan av mörkläggningsvansinnet blir mannen mer och mer överflödig (unvisa gärna):

    http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/ensamstaende-far-ratt-till-insemination/

    Men jag utgår från att mannen fortfarande kan tillåtas existera om han betalar skatt, hämtar sopor, bygger vägar och allmänt passar upp på kvinnor, kanske……..

    Svara
    • T

       /  01/13/2016

      Ass, grass or cash. Nothing for free here 😀

      Svara
    • Frogfish

       /  01/13/2016

      I takt med att det blir svårare och svårare för kvinnor att gifta upp sig, så krattar man istället manegen så att de kan skaffa familj själva istället (utan att behöva dras med en man), självklart sponsrade av staten. Vilken kvinna vill ha en man som drar ner deras status bland väninnorna?

      Männen kommer dock inte undan att betala för dessa barn såklart (via skattsedeln), nåt ska de väl ha att göra nu när de inte behöver bekymra sig om pappaledighet längre. Och apropå det, vem ska nu vara hemma pappamånaderna….?

      Svara
      • Ivar L

         /  01/13/2016

        Ja, fast du missar en grej här. Kvinnor som vill göra karriär skjuter upp barnalstrandet vilket i slutändan leder till att många aldrig kommer att få egna barn. Det kommer att bli andra som tar över på lång sikt, nämligen de som skaffar barn. Detta enkla biologiska och matematiska faktum förbises nästan alltid men går inte att komma undan.

        Svara
        • Frogfish

           /  01/13/2016

          Utgår från att det är många från denna gruppen som kommer nyttja statens nya ”service”. Med åldern blir det svårare att bli med barn, inte omöjligt (till en viss gräns). Då är det betydligt större chans att bli gravid via insemination.

          Svara
          • Iver L

             /  01/14/2016

            Jag kan säga med säkerhet att många grovt överskattar förmågan att bli gravid i hög ålder oavsett hur befruktningen går till. Det kan komma att ändras i framtiden naturligtvis men som läget ser ut idag. Det går att bli gravid ända upp till 50 ungefär men efter 35 faller kurvan rätt kvickt och efter 40 sjunker den dramatiskt så rent statistiskt går nog brytpunkten ungefär mellan 35-40. Om snittet för karriärkvinnorna hamnar där eller högre så är de en utdöende art på sikt garanterat. De är ren populationsbiologi, det finns ingen postmodernism i världen som kommer att kunna lösa det problemet. Folkgrupper som misslyckas med att reproducera sig försvinner.

          • Frogfish

             /  01/14/2016

            Jo, du har nog rätt i vad du skriver angående fertilitet.

            Men det jag menar är att dessa karriärkvinnor har redan vid 30-35 tappat så mkt på dejtingmarknaden. De blir helt enkelt utkonkurrerade av 5-10 år yngre kvinnor. Dessa (de äldre) får nu en bekväm väg till familjebildning, där de inte behöver blanda in nån äcklig man (som dessutom troligen tjänar mindre än henne och då sabbar hennes sociala status).

  29. Mikael

     /  01/13/2016

    Är de helt världsfrånvända? Varför är dessa människor så konstiga? Klart det handlar om kultur.. Menar dessa kvinnor att svenska män 2015 har samma synsätt på kvinnor som män från det tidigt 1800-tal?. Kultur kan förändras, men att förneka att den är misogyn i vissa delar av världen hjälper varken kvinnor idag, eller män från dessa kulturer att förändra sin syn på kvinnan.

    Svara
    • Jerry

       /  01/13/2016

      ”Menar dessa kvinnor att svenska män 2015 har samma synsätt på kvinnor som män från det tidigt 1800-tal?”
      Inte ens under tidigt 1800-tal fanns någon våldtäktskultur. Däremot fanns könsroller. Olika förväntningar ställdes på dig beroende på om du var man eller kvinna. När CJL Almqvist under första halvan av 1800-talet ställde frågan om det gick an att leva i en relation utan att vara gift fick han många kvinnor emot sig. Märkligt kan tyckas men det här med stygga män som i alla tider förtryckt kvinnorna är feministisk historierevisionism. Under medeltiden skedde våldtäkter när knektar plundrade och förstörde. Engelbrekt var en hjälte från 1400-talet som slogs för böndernas och kvinnornas rättigheter. Kan tilläggas att han slutade med en yxa i skallen.

      Svara
      • Hmm

         /  01/14/2016

        Det fanns visst en våldtäkts kultur i Sverige på 1800-talet. Var du anställd som piga eller någon annan syssla i någons hushåll så ansågs det som mer eller mindre helt ok att husbonden försågs sig. Det sågs mellan fingrarna på. Dessutom så kunde du inte bli våldtagen av din äkta man pga att ni just var gifta.

        Så allt är en definition och fråga om den tidens kulltur.

        Svara
        • Frogfish

           /  01/14/2016

          ”Dessutom så kunde du inte bli våldtagen av din äkta man pga att ni just var gifta.”

          Givetvis förkastligt, men det borde väl ha gällt åt båda hållen?

          Svara
        • Gurkburken

           /  01/14/2016

          Eller så kan man anse att det var en samtyckeslagstiftning, där permanent samtycke gavs för en mycket lång tid.

          Svara
  30. Inge Post

     /  01/13/2016

    Jag börjar på riktigt bli orolig över att det sitter X antal på riktigt, kränkta Män därute som börjar skeva ur på allt skit dom får ta, kanske inte har alla spärrar i rätt läge och sitter och knåpar på hit-listor för att förr eller senare slå tillbaka mot vemhelst de tycker förtjänar det?

    Är det något som skrämmer mig är det hur många potentiella Breivik ,eller Anton som finns där ute.

    Exempelvis tonen på Flashback,den har varit hätsk länge,men det är inte i speciellt många fall den varit direkt skrämmande.Samma sak syns på 4chan.Det brukade vara ”roliga” idioter,på senare tid lutar det mer åt farliga idioter.

    Ni kanske inte ser det jag ser,eller så är det bara jag om är nervös.
    Jag har inte sett någon ta upp det här förut heller så förhoppningsvis är det bara jag som är nervös

    Svara
    • Jan

       /  01/13/2016

      Det tragiska är ju att ju att massinvandringen från u-länder slår sönder det socialdemokratiska samhällsbygge som tagit decennier att bygga upp. Istället så ökar klassklyftorna och tilltron till staten minskar. Det här är ju förödande framförallt för Socialdemokraterna. I samma process som vi går från folkhem till invandrarland så förbrukar arbetarrörelsen sig själv. De borgerliga partierna tar ingen skada eftersom de var emot välfärdsstaten och folkhemmet hela tiden.

      Svara
  31. Pelle2

     /  01/13/2016

    Jan Björklund glimrade till lite i debatten om Köln och Stockholm:
    ”Liksom Sjöstedt pekade Björklund även på SD som använt den senaste debatten om sexuella trakasserier som ”tillhygge i invandringsdebatten”. Men, säger han, han är också trött på ”alla dessa vänsterfeminister” som inte vågar tala klarspråk om hedersvåld.”

    Svara
    • Jan

       /  01/13/2016

      Jan Björklund fungerar bra i opposition. När han får kritisera andra. Tyvärr är han inte lika duktig när han själv får en position. Vilket väl hans tid som skolminister visat. Gör inte misstaget att ge honom en chans igen….

      Svara
      • Pelle2

         /  01/13/2016

        Kommer inte rösta på FP i vilket fall men det är ju bra att en ledande politiker helt öppet kritiserar radikalfeministerna.Med lite tur öppnar det upp för att flera gör det så att radikalfeminismen förpassas till historiens skräphög där den hör hemma.

        Svara
  32. Dreadlock

     /  01/13/2016

    (s) är partiet med riktigt rejäla fundamentala sprickor i apparaten. Senaste (s) kongressen fick de inbjudna kommunalråden en påtvingad munkavle av Karin Jämtin . Inga anföranden om den stora upplevda pressen genom skenande kostnader för kommunplaceringar från asylboenden fick yppas.
    Man tar lite här…man tar lite där , man trollar lite med knäna . I klartext betyder det att man omfördelar budgetar från redan underfinansierade kommunala verksamheter så att epitetet humanistisk stormakt kan myntas om och om igen.

    Om en sisådär 2-3 år skall förra årets invandrare kommunplaceras. Fast …Vardå ?
    Blir (s) kongressen (2017) samma munkavle-fars, eller hur skall det bli egentligen ? Det är mer än 150 000 flyktingar som inte längre får pengar från staten genom migrationsverket, år 2017. Kostnaden tas över av Sveriges kommuner.

    It aint over until its over.

    Svara
    • Jan

       /  01/13/2016

      Det tragiska är ju att ju att massinvandringen från u-länder slår sönder det socialdemokratiska samhällsbygge som tagit decennier att bygga upp. Istället så ökar klassklyftorna och tilltron till staten minskar. Det här är ju förödande framförallt för Socialdemokraterna. I samma process som vi går från folkhem till invandrarland så förbrukar arbetarrörelsen sig själv. De borgerliga partierna tar ingen skada eftersom de var emot välfärdsstaten och folkhemmet hela tiden.

      Svara
      • Dreadlock

         /  01/13/2016

        Copy&Paste dina egna kommentarer ? 🙂

        Svara
        • Jan

           /  01/13/2016

          De hamnade fel först. Under fel kommentar. Jag försökte stryka den men det går tydligen inte….

          Svara
  33. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/13/2016

      Japp, självklart är allt det ondas ursprung männen. Det har Gud run sagt.

      Svara
  34. Svenne

     /  01/13/2016

    ”Nyårsfirandet” ger konsekvenser:

    Svara
  35. Svenne

     /  01/13/2016

    En ”rant” från Rocki:

    Svara
  36. Svenne

     /  01/13/2016

    ”Det som hände i Kungsan är ju sjukt”:

    Svara
  37. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/13/2016

      Är väl lika bra att hon lämnar om hon inte inser att oppositionen har ett ansvar att fälla en inkompetent regering.Har för mig att hon har kommit ut som radikalfeminist och har försvarat invandringsvolymerna förra året så då kan hon ju lika gärna ta steget fullt ut och bli MP:are eller sosse.

      Svara
  38. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Iver L

       /  01/14/2016

      Ajaj, med den bilden avslöjar du att du är putinist. Isobel Hadley-Kamptz kommer att hänga ut dig i SvD imorgon i sin nya artikelserie putinisttrollen anfaller.

      Svara
  39. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Jan

       /  01/13/2016

      Det är lustigt att det främst är kvinnor som vurmar för massinvandring av unga män från Mellanöstern. På vilket sätt det skulle stärka feminismen eller kvinnors position i samhället är för mig obegripligt. Det tycks vara en blind fläck för dem.

      Svara
      • Det är kvinnor som vurmar mest, och de är de första som flyttar från områden som blir till getton.

        Svara
    • Iver L

       /  01/14/2016

      Tja, det är ju bättre att dra i god tid innan valet än att smita på valdagen som Fredrik ”massor av skog” Reinfeld.

      Svara
      • Pelle2

         /  01/14/2016

        Tror inte att Fredrik hade dragit om han hade vunnit valet.Han var helt enkelt inte intresserad av att vara oppositionsledare en gång till.
        Sedan kan jag ju tycka att han borde ha krattat manegen bättre inför en eventuell valförlust genom att spela in framtida kandidater på framträdande platser. Nu försvann många med regeringserfarenhet samtidigt med honom vilket gör Moderaterna till ett betydligt svagare parti idag.
        Är det något Sverige behöver idag så är det en stark opposition till Löfvens pajasregering.

        Svara
  40. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Det faktum att hon använde ordet ”insats” i sammanhanget, haha.

      Äh, kan inte vara den enda som noterade det.

      Svara
    • Jan

       /  01/13/2016

      Och till gruppen ensamstående räknas bara kvinnor får man anta? Jämställt, jämställt!

      Svara
    • Jaha då duger vi? Ge inge sperma till dessa kvinnor

      Svara
    • Pelle2

       /  01/14/2016

      Som sagt var, varför skall just ensamstående kvinnor få en möjlighet att skaffa barn på egen hand på statens,dv.s bl.a min, bekostnad ? Är det inte ett unket könsrollstänk att
      det är så viktigt för just kvinnor att bli förälder till varje pris ?
      Eller är dom rädda att dom åtråvärda alfahannarna är för få så att dom inte kan hitta en acceptabel partner att skaffa barn med alternativt att det är radikalfeminister som är rädda att ingen man vill ha barn med dom ?

      Svara
  41. MiT

     /  01/13/2016

    Hon rabblade om goda krafter hela tiden. Jag tvivlar på att goda krafter kan ersätta en förälder, i enstaka fall men inte generellt.

    Svara
    • Jan

       /  01/13/2016

      Dra in på föräldraförsäkringen, bostadsbidragen och andra bidrag riktade främst till kvinnor så får vi se hur många ensamstående kvinnor som vill skaffa insemineringsbarn.

      Svara
      • Typiskt svenska kvinnor, staten ska fixa allt åt dom, bortskda snorungar är vad svenska kvinnor blivit

        Svara
  42. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/14/2016

      Klockren kommentar av Puma Swede :-).
      Den nakna sanningen 😉 är väl dock att officiellt vill inte Kommunal ha något med strippor att göra.Då träder nämligen the värdegrund in….

      Svara
  43. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
  44. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
  45. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
  46. MiT

     /  01/13/2016

    Svara
    • Iver L

       /  01/14/2016

      Svenska killar är inte mycket värda numera. Allt är ju som bekant deras fel, de är rasister OCH killar. Om We Are Sthlm enbart hade handlat om killar hade det inte blivit en fjärt ens efter Nyheter Idags avslöjande.

      Svara
  47. MiT

     /  01/14/2016

    Svara
    • Olof

       /  01/14/2016

      Ja, man får känslan av att såna människor försöker ursäkta sitt eget problem med att de är mänsklighetens bottenskrap på att de är ‘män’.

      Nej, Svante, vi män kan låta bli att slå både kvinnor och män. Om du, Svante Tidholm, inte kan låta bli det så sök hjälp för det är riktigt jävla mycket fel på dig. Dig, som person. Det är inte din penis som tvingar dig att slå kvinnor, och om du tror det så behöver du starka antipsykotiska preparat.

      Svara
  48. MiT

     /  01/14/2016

    Svara
  49. MiT

     /  01/14/2016

    Svara
    • Jan

       /  01/14/2016

      Någon bör hjälpa Sandelin med stavningen dock….

      Svara
    • Pelle2

       /  01/14/2016

      Såg i dagens SVD att han temporärt har flyttat till utanförskapsområdet Midsommarkransen;-). Detta eftersom hans fru har blivit av med tjänstebostaden
      på Östermalm.
      De bor dock där i andra hand så det kan ju tänkas att den fattiga proletären Sjöstedt och hans fattiga diplomatfru köper sig en lägenhet i ghettot Södermalm eller någon annan problemstadsdel framöver.

      Svara
  50. Jan

     /  01/14/2016

    SM i relativisering fortsätter. Här en fältarbetare som tycker att det är helt okej att ljuga om det gynnar saken. Aftonbladet publicerar naturligtvis utan att granska sanningshalten i artikeln: http://www.aftonbladet.se/debatt/article22078651.ab

    Svara
    • Grodan Boll

       /  01/14/2016

      Som är styrelseledamot i StoraSyster:

      Föreningen Storasyster är en feministisk, partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening som vänder sig till dig som utsatts för våldtäkt eller sexuella övergrepp. Vi erbjuder även stöd till dig som anhörig.

      Genom kraftfull och normbrytande opinionsbildning främjar Föreningen Storasyster nollvision mot sexuella övergrepp i samhället.

      För att citera en grupp kända profeter, ”Say no more. Say no more.”

      Svara
  1. Uppemot fem miljoner tyska kvinnor har ändrat åsikt om asylinvandring sedan i november – Otillständig
  2. Alla män i hela världen har exakt samma kultur – våldtäktskulturen | Jämställdhetsfeministerns blogg
  3. Genusmarsipan | WTF?
  4. Sammanfattning av 2016 del 1 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: