Vilken turlig slump att Rapport hittade ett par som är precis likadana som de flesta av Sveriges familjer!

På Rapport var det ett inslag om att dela lika på föräldraförsäkringen och de hade en sådan tur att de hittade ett par som delade lika. Ett helt vanligt svenskt par, såna som man hittar i varje hyreshus i Sverige

Familjen bor vid något som heter Midsommarkransen i Stockholm och jag antar att det inte är något Rinkeby vi pratar om. Mamman har ett företag och kallar sig själv för journalist. Såklart…

Är utbildad specialjournalist med huvudämnet ”Samtidshistoria” (Södertörns högskola)

Vad tycker då denna helt vanliga slumpmässiga familj om genus och sånt? Hon har en sida för sitt företag, googla på Emma Sundh, och där finns en ”frågor och svar”

genusmedvetna föräldrar

Ja hur ska de tänka när det kommer till genus? Här kommer några passager i det långa svaret

genusmedvetna föräldrar1

”För mig och John är det enormt viktigt att förmedla till alla att vi får ett barn, inte en pojke eller flicka”. Precis som alla helt normala svenska familjer tänker, att det är enormt viktigt!

genusmedvetna föräldrar2

Så länge det blir som mamma vill såklart…

genusmedvetna föräldrar3

Hennes vänner är likadana, det går inte att hitta mer genusmedvetna människor. Vilken överraskning…

genusmedvetna föräldrar4

De pratar ofta om genus och hur ”en” vill vara…

genusmedvetna föräldrar5

Det är en ”superviktig fråga” för dem.

Som ni ser så hade Rapport sådan tur att de hittade en helt vanlig svensk familj där båda tycker genus är en ”superviktig fråga”, som säger ”en” och ”hen”, som har vänner som är så genusmedvetna att det inte går att hitta mer genusmedvetna och inte minst som anser att det är enormt viktigt att förmedla att de fått ett barn och inget annat. Precis som de flesta familjer i Sverige tänker…

Älskar när sådan slump som på Rapport inträffar…

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

57 kommentarer

  1. MiT

     /  01/25/2016

    Och om man kollar hennes Instagram kan se att det där med att förmedla att det var ett barn och ingen kille eller tjej de fick sket sig rätt omgående 😛

    Svara
  2. Jan

     /  01/25/2016

    Undrar om hon klippt —– på stackars John?

    Svara
  3. MiT

     /  01/25/2016

    ”Sexuella övergrepp mot två flickor på bad”
    https://archive.is/glouX
    http://unvis.it/http://www.expressen.se/kvallsposten/sexuella-overgrepp-mot-tva-flickor-pa-bad/

    ”– Sju–åtta killar gav sig på tjejerna. Två av killarna tog dem mellan benen och på brösten, säger Mikael Linnander, pappa till den ena av flickorna.

    Tillförordnade platschefen Åsa Änghede bekräftar händelsen och ska kontakta det flyktingboende pojkarna uppges komma ifrån.

    – Detta är ett samhällsproblem. Vi gör allt för att komma till rätta med det, säger hon.”

    Svara
    • Inge Post

       /  01/26/2016

      Men ärligt talat.Det får fan räcka nu. på riktigt.
      Hur kan man ens med gott samvete som förälder fortsätta ens barn att åka och bada?Har ni inte läst tidningen de senaste månaderna !?
      Det är ett samhällsproblem säger platschefen Åsa Änghede ,Ja men då får du för i helvete försöka motarbeta det på de sätt du kan!
      Om det innebär att bannlysa folk från din inrättning då är det din skyldighet att göra så!Annars hjälper du enbart till att utveckla detta till ett samhällsproblem.

      Flatheten hos mänskligheten kommer att bli vårt förfall.

      Svara
  4. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/25/2016

      Perlenberg verkar vilja smickra Chang Frick på något sjukt sätt genom att inte avfärda honom som en total galning. Så snällt av honom…
      För mig framstår inte Chang Frick som galen överhuvudtaget. Sedan behöver man inte hålla med honom om allt. Det Toklandet har länkat till verkar i alla fall vara vettigt.
      Då måste jag säga att Perlenberg framstår som mera galen när han jobbar hårt på att smalna av den redan trånga åsiktskorridoren och brunmåla sina åsiktsmotståndare.

      Svara
      • Inge Post

         /  01/26/2016

        Nej,Perlenberg ser bara en chans till att få ett nytt jobb efter att hans tidning,vilken det nu är denna gången,drar sig själv i skiten helt.

        Svara
  5. Emma är en barnmisshandlare

    Svara
  6. Bo

     /  01/25/2016

    Fullständigt jävla rubbat. Orkade inte journon längre bort från TV-huset? De tillhör en absolut minoritet i sin eländiga pk-bubbla. De flesta sv familjer har nog med att ta sig genom vardagen och skiter fullständigt i deras genusskit. Att ta hand om varandra i familjen, glädjas åt ett barn och älska varandra, ibland i överensstämmelse med ”jämställdhetskriterier” ibland inte. So what, gå igenom livet så skitnödiga som det intervjuade paret måste ta på psyket. Ursäkta språket men börjar nå en gräns nu…..

    Svara
  7. Hennes experiment bör omhändertas och ges till intelligenta ansvarsfulla människor, inte dessa vrak som dom skyfflar ut från skithålet sòdertörn

    Svara
  8. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/25/2016

      Som sagt var, Perlenberg gör vad han kan för att försvara åsiktskorridoren. Håller med Bali att det är tveksamt om det finns någon objektiv media. Perlenberg har i alla fall inga bevis för att de finns eftersom han i sann postmodern anda angriper personen som inte håller med honom istället för att bevisa det han påstår.

      Svara
    • Att media inte är objektivt är väl inget nytt koncept? För att gå internationellt Fox News eller The Guardian är väl inte objektiva? Eller The Sun och The Daily (Hate) Mail? Skygglappar av @cbperlenberg.

      Svara
    • Rikard

       /  01/26/2016

      Hej.

      Objektivitet i media kan uppnås om journalisten och redaktionen håller sig till att redovisa händelser med neutral sakprosa, och förpassar opinionsbildande eller ställningstagande till ledar-, kultur-, och insändarsidor.

      Att så inte sker är i sig nog för att underkänna större delen av journalistkårens kompetens.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  9. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
  10. Jock Rockman

     /  01/25/2016

    Får jag bidraga med de två sista raderna i ”Jämställdhetsjulvisan”? Om än något sent så gäller ju själva tilldragelsen än…. Hur länge?
    ”Och över landet blir budkavlat
    Att Genusbarnet är avlat”

    Svara
  11. Pelle2

     /  01/25/2016

    Midsommarkransen är en närförort till Stockholm och sannerligen inget Rinkeby. Det är väl där journalister som inte har råd att bo på Söder eller i Bromma hamnar.
    Sanslöst att Rapport och de flesta andra media bara orkar hålla på att låtsas som om det är normalt för föräldrar eller någon annan del av majoritetsbefolkningen att vara en genusdåre.
    Tycker genjuint synd om barnet om genusdårarna gör allvar av sitt sociala experiment där dom henifierar barnet. Kommer säkert bli dyra psykologräkningar eller en våldsam tonårsrevolt för det barnet.

    Svara
    • Ivar L

       /  01/26/2016

      Midsommarkransen/Aspudden = söder om Söder.
      Enkelt att räkna ut resten.
      Nästa steg är Mälarhöjden om det går bra i karriären och det blir fler barn.

      Svara
    • Frogfish

       /  01/26/2016

      Japp. Södermalm är mest småhushåll/par/singlar. När de får barn brukar flytten gå till Midsommarkransen/Aspudden. Inte kreti och pleti som har råd att bo där (heller)…..

      Svara
    • Rikard

       /  01/26/2016

      Hej.

      Nästa reportage i genus-serien:
      Bilhandlare från Fisksätra, sopåkare från Ronna, jurist från Sollentuna, kassabiträde från Lidingö?

      Jaså inte? Jamen ursäkta att att jag störde i SVT:s elfenbenstorn.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  12. killeri

     /  01/25/2016

    Barn som trendiga tillbehör och som skall bekräfta föräldrarnas politiska åskådning. Arma barn.

    Svara
  13. Sälungsjobbaren

     /  01/25/2016

    Den där ungen kommer att sitta på LVU-hem innan hon fyllt 16. Tro mig, den ungdomsrevolten blir inte att leka med.

    Svara
  14. Vem har gjort SVT-reportaget? Helena Zachariasson? Som av en händelse återvände hon till Twitter idag, efter nästan en månads time-out, sedan hennes åsiktskrönika på nyhetsplats inte föll så väl ut.

    Svara
    • MiT

       /  01/25/2016

      Det var en Andreas Öbrink

      Svara
      • Shit! Jag är god vän med hans bror! 😛

        Svara
        • Inge Post

           /  01/26/2016

          Ajaj.
          Tur att vi här inte är lika tykna som en del journalister.Annars hade du fått stå i skamvrån för den där GBA:n =]

          Svara
  15. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
  16. Senior

     /  01/25/2016

    Samma turliga slump som att de råkade springa rakt på ”Diina Rosenberg” för en spontan gatuintervju för ett tag sedan…….. -De har verkligen tur med slumpen……

    Svara
  17. Havre flarnstad

     /  01/25/2016

    Kransen är dessutom ett Fis-fäste av rang det är som att det bildas hotpots lite varsomhelst där allehanda nötter samlar ihop sig för att mest kunna umgås med likasinnade det är ingen mångkultur direkt utan ett ganska homogent område där man förövrigt kan njuta av dans kring midsommarfittan (nej jag driver ej det är en årlig tradition)

    Fisarna vart största parti i kransen valet 2014 med hela 20% rödgrönrosa fick ca 70%

    Är det någonstans i sthlm jag önskar att dom slår upp ett gigantiskt flyktingboende för 2000 ensamma män och 8 moskér är det kransen det vore ett nöje att se alla genusakrobater , vänsteraktivister och kuvade hipsters åka på en kulturkrock rakt in i bergväggen.

    Om vi jämför med södermalm fick Fi 1,4% och inte ens Mp,Fi,V tillsammans skrapade ihop mer än ca 10%

    http://www.val.se/val/val2014/prelresultat/R/valdistrikt/01/80/3916/index.html

    Svara
  18. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
    • ”Fri och oberoende television”:
      På många ställen i världen är oberoende tv och radio långt ifrån en självklarhet. Fler och fler kanaler, tidningar och sajter dyker upp. Och många olika intressen vill påverka vad som skrivs eller sänds. Därför är det kanske viktigare än någonsin med en fast punkt som är trovärdig och oberoende.

      Public service bygger på en idé om att alla har rätt att ta del av radio och tv som intresserar och berikar, oavsett ålder, utbildning eller var man bor. Som går att lita på. Som håller hög kvalitet. Och som gör program för dig som är tittare och lyssnare. Därför är din insats otroligt viktig. Genom radio- och tv-avgiften finansieras all verksamhet i Sveriges Radio, Sveriges Television och Sveriges Utbildningsradio. I radio, på tv och på webben.

      Just att avgiften tas ut från medborgarna och företagen gör att public service kan vara oberoende av kommersiella intressen och genom att inte baka in den i skattsedeln blir verksamheten fri från politisk påverkan.
      http://www.radiotjanst.se/sv/Avgiften/Hej/

      ”Fri från politisk påverkan”?
      Då har Helen Gissén trampat i klaveret.
      Å andra sidan är det bara program man kan anmäla
      till fd. Granskningsnämden – Myndigheten för radio och TV
      http://www.radioochtv.se/
      och tyvärr inte partiska SVT-anställda.

      Svara
  19. jes

     /  01/25/2016

    http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/01/80/3916/index.html

    Valresultat midsommarkransen c 2014 : fi 20% , v 15 och mp 16 så när på några tiondels procent hade dessa partier egen majoritet…….På lokala pizzierian finns 28 olika vegan pizzor.. Hipsters och vänsterveganer bor här… Förövrigt hit som jonas sjöstedt flyttat och som sagt inte speciellt representativt för Sverige i stort..

    Svara
  20. Patrick

     /  01/25/2016

    Verkar som idiotväxten aldrig slutat föröka sig, rena ogräset.. Näe men seriöst, hoppar dom in i en feminist-kloningsmaskin eller? Så patetiska att man inte vet vad..

    http://norran.se/asikter/debatt/lite-sexism-kan-val-inte-skada-521918

    Svara
    • Jan

       /  01/26/2016

      Enda anledningen till att Norran publicerar tramset är, förmodligen, att han skriver under eget namn och har en fin titel (länsråd). Först lite politiskt korrekt relativiserande följt av ett personangrepp på Björn Rosenström. Jag kan hålla med om att Björn Rosenström är vulgär och smaklös. Ungefär som en studentikos variant av Eddie Meduza. Men att beskylla honom för landets våldtäkter är väl ännu mera smaklöst.

      Lars Lustig, för övrigt, har varit universitetsdirektör vid Umeå Universitet (Norrlands Södertörn) i 23 år. Där han bland annat varit ansvarig för årliga resekostnader på 0,1 miljarder kronor. Väl spenderade pengar enligt honom själv.

      Länsstyrelsen är ett skämt. Ingen vet vem tanten som är landshövding är. Och vad ett länsråd gör vet förmodligen ingen heller. Så här står det om Lustig på länsstyrelsens hemsida: ”Lars Lustig är född i byn Kalvträsk, 13 mil nordväst i Umeå.” Till saken hör att Kalvträsk är en by strax utanför Skellefteå, Västerbottens län. Så duktiga är man i sitt eget läns geografi på länsstyrelsen i Västerbotten. Och på svenska, för den delen. Verkligen en myndighet att ha förtroende för eller hur? Väl spenderade skattepengar….

      Svara
  21. Majsan

     /  01/25/2016

    🙂 Jamen då har de missat två praktexemplar! Yngsta kotten … min man, rätt tung IT-konsult på ett just då väldigt dumsnålt företag, tog ut HELA föräldraförsäkringen, och då menar jag precis varenda dag. Och hur det gick till är rätt enkelt. Jag var anställd i ett (också IT) företag som gav blanka tusan i om jag befann mig fysiskt på plats, allt som krävdes var att jag producerade resultat. Så jag överlät alla mina dagar till maken. Underbara tider.

    Jag tror att åren efter det så introducerades den där bonuspengen för pappor som stannar hemma längre än de ‘måste’, så den missade vi.

    Svara
    • Majsan

       /  01/26/2016

      Hoppsan, skulle ha läst klart före jag postade. Trodde det skulle handla enbart om föräldraförsäkringens delande eller inte delande. Tydligen var det genustjafset.

      Ja det ger vi ingenting för.

      Sorry för missförståndet. Skyller på ‘triggern’ (”delad föräldraförsäkring”, tidpunkten och bråttom ned i en uppvärmd säng.

      Svara
  22. MiT

     /  01/26/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/26/2016

      Nej,Svd ändrade sig inte i huvudfrågan om att de som begår grova våldsbrott skall utvisas och att man skall åldersbestämma de som begår brott så att dom inte kan undvika lagföring pg.a felaktigt uppgiven ålder. Det Arpi gjorde var att nyansera det hela så att man skall undersöka vad som är möjligt att göra vad gäller utvisning av asylsökande som begår grova brott. Det innefattar väl att man förmodligen inte kan utvisa folk till länder där
      de riskerar att avrättas.
      Personligen håller jag med Arpi. Om man på ett flagrant sätt bryter mot Sveriges lagar när man söker asyl här så har man förverkat sin rätt att stanna. Vi behöver inte flera brottslingar än de vi redan har.
      Tror nog att Pettersson vill låta alla brottslingar stanna i Sverige som den godhetsapostel hon är.
      Det är ju också intressant att hon i sann postmodern och kulturmarxistisk anda avfärdar alla de som inte håller med henne med orden ägg/troll och Sverigevänner.
      Det säger väl en del om vilken syn hon har på andra människor…

      Måste dock vara skönt för henne att få stöttning av mobbaren Zofalgary…

      Svara
      • Rikard

         /  01/26/2016

        Hej.

        Hur den logiken är uttänkt, att ett hypotetiskt straff i ursprungslandet skall förhindra utvisning för ett brott begånget i Sverige ser ut, är en smula svårt att förstå.

        Den dömde skall bära konsekvenserna av sin gärning. Om logiken avseende risk för avrättning (och då måste den som skall utvisas rimligen ha begått ett brott i hemlandet för vilket dödsstraff kan utdömas) skall få råda vill jag resan frågan om förhållanden i fängelser, för att inte tala om rättsprocessen i andra länder.

        Med ovanstående logik kan ingen utvisas för brott, om personen riskerar att placeras i inhuman fängelsemiljö, eller i en osäker rättsprocess. Ditt ursprungslands bristande (om så är fallet) rättsväsende utgör således ett skydd för att du skall kunna begå brott i Sverige.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  23. Inge Post

     /  01/26/2016

    det räckte ju att läsa
    ”Är utbildad specialjournalist med huvudämnet ”Samtidshistoria” (Södertörns högskola)”
    för att förstå vad för typ av människa det handlar om.

    Svara
  24. Härligt att en medel-Svensson får plats i media!

    Och inte Johan, eller Johnny, utan John. Ai ai.

    Svara
  25. Jan

     /  01/26/2016

    10-åriga Vildas mamma Josefin, 33, är chockad över att orden thin respektive fat nämndes i Vildas engelskabok och kräver att boken förbjuds i undervisningen! Läs och begrunda: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22144344.ab

    Svara
    • Gillar bilden på Vilda! Hon ser så där lagom kränkt ut.

      Och är det bara jag som ogillar namn som även kan vara verb? Vilda, Tindra osv.

      Svara
      • Fugen

         /  01/26/2016

        Varför döper ingen någon till : Runka, Bajsa mm
        Har också lite svårt för den tyen av namn

        Svara
      • greger

         /  01/26/2016

        Vilda är ett adjektiv.

        Svara
  26. Ibland undrar jag över om det är jag eller världen som är förryckt ?

    Svara
  1. Uppenbart påhittad story är ”Bäst idag” | WTF?
  2. Tänka själv är stort, få oss att tänka rätt är medias uppgift – Hexanmexan "shake my hand?"
  3. Slumpen slår till igen | WTF?
  4. Slumpen slår till igen på SVT! | WTF?
  5. Dekonstruktiv kritik: Könsmaktsordningen | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: