Kod 291 del 3

Det är ju känt att polisen vill dölja vilka problem de har med asylrelaterade brott med kod R291, att det som finns därunder ska vara hemligstämplat. Nu har det ju kommit fram en hel del ändå och bland annat SvD har tagit upp det en del att det finns mer än 5000 händelser under under den koden. Det säger polisen själv alltså. Och det gäller nästan enbart händelser som är direkt kopplade till asylboenden och fastigheter nära, inte generellt allt som har med just asylhaveriet. Och alla punkter under koden betyder inte heller automatiskt ett brott, det måste man komma ihåg! Däremot så tror jag att den i stort sett betyder minst ett besök på boende, det är alltså inte anmälningar som tas emot via telefon bara. Tror jag.

totalt antal anmälda brott jönköpings kommunsJag roade mig med att ta fram brottsstatistik från Brå om brottslighet i Jönköpings kommun, mest för att kommunen har cirka 130 000 invånare och hamnar lite mellan hur många asylsökare som kommit till Sverige innan polisen började med koden R291 och det totala antalet som är på cirka 163 000. Men det blir lite svårt att jämföra direkt eftersom en del brott är det knappast troligt att man begår på asylboendena, till exempel trafikbrott, miljöbrott, ekonomisk brottslighet med mera så de har jag tagit bort. Man kanske kan ta bort fler kategorier än vad jag har gjort eftersom en del är ganska så omfattande jämfört med vad som ingår i koden R291. Det totala antalet anmälda brott i hela Jönköpings kommun var 14 399 under 2014 som var det senaste året man kan få fram där, gissar att 2015 års statistik kommer in så småningom. Men det här inlägget är ju tänkt att vara någon sorts amatörmässig jämförelse mellan det antal som döljer sig bakom koden R291 och antal ”vanliga” brott så det spelar inte så stor roll vilket år man tar.

våldsbrott jönköpings kommun

En del ingår i flera kategorier som ni ser, då har jag tagit bort dem från de andra vilket innebär att det som står som totalt under varje kategori inte stämmer. Här under våldsbrott så stämmer antalet 1047 om ni adderar ihop alla under.

sexualbrott jönköpings kommun

Missade att ta bort våldtäkt som ju finns under Våldsbrott. Så man får ta bort 57 från 182 tror jag, annars räknas ju de två gånger? Då blir det 125 kvar.

hotbrott, kränkningsbrott frihetsbrott jönköpings kommun

Här har jag tagit bort en del som ingår i Våldsbrott men jag har även tagit bort sånt som dataintrång, överträdelse av kontaktförbud och liknande och då blir det 2044 kvar. Gissar dock att det förekommer en jäkla massa av en del som ingår ovan på boendena som aldrig kommer till polisens kännedom. Tänk bara hets mot folkgrupp som är framtagen för att endast kunna användas mot svenskar (i praktiken)…

vårdslöshetsbrott vållandebrott jönköpings kommun

En del är borttaget som jag antar rör arbetsplatsolyckor och liknande. Spelar inte så stor roll med några hit eller dit heller så 95 totalt i alla fall.

skadegörelse inkl mordbrand jönköpings kommun

Här finns skadegörelse på motorfordon med. Det finns en egen kategori med just bilbrott men det är knappast relevant vid asylboenden eller nära dem men just skadegörelse på motorfordon kan ju förekomma. Jag har även tagit bort klotter och sånt. Fick ihop det till 1262 totalt.

alkoholbrott och narkotikabrott jönköpings kommun

Kategorin innehåller även alkoholrelaterade brott så de har jag tagit bort, man hinner knappast sätta upp en hembränningsapparat på ett boende på en månad eller dopningsbrott och liknande så jag nöjde mig med några narkotikabrott. Drograttfylleri har jag också valt bort och några poster som hade summan 0. Då blir det 1042 kvar.

vapenbrott jönköpings kommun

Vapenbrott kan ju förekomma även om risken ökar om man bor i egen lägenhet/hus. 197 stycken.

stöld rån häleribrott jönköpings kommun

Här har jag tagit med sådant som kan förekomma även vid ett boende eller i närheten. Dock så kanske snatteri inte borde ingå eftersom sånt förmodligen sker i övriga samhället och inte i anslutning till boende. Rån som ingår i våldsbrott är borttagen. 6069 när jag räknar ihop.Här är nog de flesta tveksamma egentligen, man gör knappast inbrott hos grannen, man snattar inte i affären som ligger närmast, man stjäl inte från grannen, inte heller stjäl man grannens fordon och så vidare. Lite kanske men mest gör man det nog en bit från där man bor. Annars är man väl extra dum i huvudet? Så jag minskar de dryga 6000 med häften och då blir det cirka 3000 kvar. För som sagt, det som gömmer sig under Kod R291 är ju i anslutning till boendena och dess absoluta närhet, inte en hel stad eller by. Kanske tar jag bort för mycket, kanske för lite.

övriga brott jönköpings kommun

Lite övriga brott som begåtts i Jönköpings kommun som också kan ske vid ett boende eller i dess närhet. Jag har tagit bort en del som knappast kan ingå så kvar blir 113 stycken.

Summerar vi ihop allt så får vi 8025. Polisen började med sin hemligstämpling någon gång i oktober så vi kan räkna med oktober, november, december och en del av januari. SvD skriver knappt fyra månader, det förutsätter att man började 1 oktober och tog del av siffror som var fram till slutet av januari 2016. Började de ungefär två veckor in i oktober och SvD:s siffror var fram till mitten av januari 2016 så blir det bara cirka 3 månader. Delar man 8025 på 3 så får man cirka 2675 kvar. Delar man med 4 (tre månader) får man cirka 2000. Så det är stor skillnad på 3 månader och fyra månader när man räknar antal.

Nu hade Jönköpings kommun cirka 130 000 invånare under hela året och R291 började ju vid cirka 73 000 asylsökare som sen under 3 månader fylldes på med cirka 90 000 så gissar att man får dra bort en del ytterligare från kommunens statistik men det spelar ingen roll, utan det är det ändå mer än det dubbla under R291 under de eventuellt 4 månader som den använts hittills.

migverket årsstatistik

Fram till att polisen började använda R291 i oktober så hade det kommit cirka 73 000 asylsökanden till Sverige, från oktober och fram till sista december kom det cirka 90 000 ytterligare.

Som jag har förstått det så hamnar det som rör asylboendena och dess närhet under koden R291, det vill säga att en misshandel som sker där hamnar under R291. Om den däremot sker i andra änden av stan en kväll så hamnar den inte där. Eller kanske gör det ibland? Alla händelser som sker som har med asylhaveriet hamnar definitivt inte under koden i alla fall som vi sett nu i januari. Så massor som har med haveriet att göra hamnar INTE under koden och polisen som SvD pratade med sa också att det finns mer under R291 än vad SvD fick ta del av. Och jag antar att det mesta av innehållet kommit från mitten av november och framåt, att ökningen var enorm. Så frågan är hur mycket mer än 5000 händelser som hamnat där? 6000? 7000? 8000? Behöver det två månader till för att närma sig det totala antalet anmälda brott i hela Jönköpings kommun under 2014 som ju var cirka 14 400?

Nu är som sagt inte allt som hamnar under koden kanske brott heller utan visar nog mer hur ohållbar hela situationen är, skulle tro att nästan varje enskilt fall av de över 5000 har krävt ett besök av minst en polis, förmodligen är de inte ensamma heller så säkert två poliser. Massor av annat får helt släppas. De flesta vanliga brott som anmäls kräver inte ett besök av polis på plats. Asylboendena är enormt resurskrävande på det viset.

Syftet med all brottsstatistik ovan är inte att visa hur jävla kriminella de är utan vad som händer när man låter galningar som Miljöpartiet få inflytande över en så viktig sak som migrationspolitiken. Om man inte är noga med vilka man släpper in, det vill säga kontrollerar noga, så skapar man garanterat gigantiska problem. Vi har haft vidöppna gränser under ett par år. Och siffrorna som rör Jönköpings kommun kan man inte direkt jämföra i alla fall, en del saker sker helt enkelt inte på boenden eftersom det inte är möjligt där. Och kanske tvärtom också, en del kanske sker där som inte sker i övrigt? Det jag ville visa var mer att antalet händelser som hamnat under R291 är mer än dubbelt så många till antalet än antalet anmälda brott i hela Jönköpings kommun under lika många månader om man räknar grovt. Väldigt grovt räknat alltså. Och då har vi nog bara sett början av de problemen i Sverige.

Över 5000 noteringar under R291 alltså och då vet jag inte om de ensamkommande ens ingår i det… Polisen ska komma med en rapport den 19 februari säger de, gissar att det kommer att vara en hel del som kommer att saknas i den rapporten.

Om ni ser uppenbara fel i allt ovan så skriv det bland kommentarerna. Eller någon kanske till och med har ett bättre sätt att jämföra?

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

90 kommentarer

  1. MiT

     /  02/01/2016

    Svara
    • Kristian

       /  02/01/2016

      ”Inget som strider mot min världsbild är sant som inte har skett mig personligen. Kanske inte ens då.”

      Svara
    • Kristian

       /  02/01/2016

      Vänersborg är inte pyttelitet, men har tydligen ett av landets större asylboenden, 900 platser. Det var dit man sökte en städare som inte var för känslig, då ”det förekommer avföring på andra platser än i toalettstolen.” I Mars 2014.
      Det var här i trakten Bert Karlsson ville öppna asylboende på en campingplats.

      Svara
      • MiT

         /  02/01/2016

        Det var också där de anställde asylsökare på Migrationsverket för att snabba på processen så att säga…

        Svara
      • T

         /  02/02/2016

        Bara 900?

        Svara
        • Kristian

           /  02/02/2016

          Mars förra året. Vet inte hur det var nu. Låter lågt för att vara ”störst”.

          Svara
          • Kristian

             /  02/02/2016

            Och precis när jag klickar ”skicka” ser jag en artikel från November som säger 1400 …
            unvis.it/www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/nya-asylplatser-till-vanersborg

    • Jan

       /  02/01/2016

      Miriam är ideologiskt hjärntvättad. Verkligheten är likgiltig för sådana människor, ideologin går före. Skulle ett afghanskt ensamkommande flyktingbarn i 28-årsåldern kladda på hennes 12-åriga dotter (obs. ett figurerat exempel, jag vet inte ens om hon har barn) på det kommunala badhuset skulle hon skylla svenska män för det. Så fungerar feminister.

      Svara
    • Kristian

       /  02/01/2016

      Så låter alltså arabiska med ett svenskt låneord: ”socialbidrag”.

      Westerberg är vansinnig, men det visste vi väl.

      Svara
    • Maria

       /  02/02/2016

      6 och 11 år utan att kunna prata svenska? Då har man ansträngt sig för att inte lära sig. Fuck off! Ut ur landet med en skuld på alla skattekronor de kostat oss svenska skattebetalare!

      Svara
  2. robbe

     /  02/01/2016

    åsså tar vi en lite paus och läser när en fd metro-medarbetare kräver att vi inför VAB för husdjur!

    unvis.it/http://www.metro.se/metro-debatt/lat-mig-vabba-med-min-hund/EVHpba!QtgPZChNHvFr6

    när titanic sjunker så måste ju orkestern fortsätta spela!

    Svara
    • Kristian

       /  02/02/2016

      Titanic sjunker.
      Orkestern spelar ”Närmare Gud till dig.”
      Svenska löpsedlar näst dag: ”Vann rätt låt?”

      Svara
  3. Lasse

     /  02/01/2016

    Bekräftar Kod 291 månne att vi har att göra med en Trojansk häst?

    Uppstå Bängrot!

    Svara
  4. MiT

     /  02/01/2016

    Jag skrev varför jag inte tyckte det där flygbladet var en bra idé utan korkad, att allt skulle handla om den när det faktiskt ändå började hända något. Se här, nu har idioterna krupit fram under stenarna, den ena efter den andra. Igår Mona Sahlin, idag följer resten av de hjärndöda zombierna efter och får massor av utrymme för sitt hjärndöda flummande. De förstår inte ens vad de kämpar för… Och vips handlar allt om den där jävla lappen som påstås säga allt mellan himmel och jord, vad det verkligen stod på den är inte ens lite viktigt längre

    ”Upprop på sociala medier: ”Vi är inte era kvinnor””
    https://archive.is/CIMrf
    Unvis.it verkar inte funka på SvD-länken så bara archive.is

    ”Tusentals kvinnor i upprop mot rasism”
    https://archive.is/G1UhE
    http://unvis.it/http://www.dn.se/nyheter/sverige/tusentals-kvinnor-i-upprop-mot-rasism/

    Det här var det enda där jävla korkade lappen gjorde…

    Svara
    • Nilsson

       /  02/01/2016

      Blir lite förvirrad, vill kvinnorna bakom #inteerkvinna inte bli räddade om de blir överfallna/våldtagna? Eller vill de bara bli räddade om de blir attackerade av främlingsfientliga? Varför skulle främlingsfientliga attackera vita kvinnor?
      Om de inte vill bli räddade, kan de vara snälla att utmärka sig på nåt sätt? En armbindel med hammaren och skäran kanske är lämpligt?

      Svara
      • Kristian

         /  02/01/2016

        Jag vill inte Godwina ut mig genom att nämna en annan symbol …

        Svara
      • T

         /  02/02/2016

        Ja de vill antagligen det, om inte någon annan blir.

        Svara
    • Rikard

       /  02/01/2016

      Hej.

      Hårdare polarisering framtvingar väljande av sida, eller att ha bägge mot sig. Då avsändarna antagligen anser att deras motståndare valt sida tänker de sig troligen att den tysta majoriteten skall ställas inför valet att alliera sig med de grupper som skapat eländet vi har idag, eller flygbladets avsändare.

      Det är i alla fall min gissning. Själv anser jag att kunskap, data och saklig redovisning av faktiska händelser räcker för att övertala och övertyga människor om att de måste ta ställning och bilda sig. Inte nödvändigtvis som jag tycker, men baserat på kunskap från fler källor än av staten finansierade och sanktionerade media. Därav behovet av fria bloggar av alla de slag.

      Angående din brottsstatistik ovan: ett utmärkt exempel på vad jag menar. Spekulation:
      Du gör en utmärkt ansträngning att försöka skapa kunskap utifrån tillgängliga data, och upptäcker att sättet dessa data samlas och presenteras i sig utgör ett hinder för full kunskap (eller så nära man kan komma). Därför försöker du på flera olika sätt manipulera (i ordets egentliga betydelse) för att se hur det påverkar resultatet och bilden av verkligheten. Egentligen borde data som dessa vara samlade och sökbara hos SCB och Brå och representerade på sådant vis att vem som helst kan begripa hur man skall sätta samman en tabell över vilket brott och gärningspersonsprofil (eller andra kriterier) man vill; exempelvis skoterfylla i Skåne (troligen noll?) eller antal vänsterhänta boskapstjuvar med isländskt påbrå i Dals-Ed (också noll?).

      Fördomar och ur dessa sprunget beteende såväl som ideologisk hjärntvätt bekämpas bäst med kunskap och fakta. Varför de som styr vill förvägra både sig själva och oss undersåtar detta lämnas till var och en att fundera över.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • WTAF

         /  02/02/2016

        ”Du gör en utmärkt ansträngning att försöka skapa kunskap utifrån tillgängliga data, och upptäcker att sättet dessa data samlas och presenteras i sig utgör ett hinder för full kunskap (eller så nära man kan komma). Därför försöker du på flera olika sätt manipulera (i ordets egentliga betydelse) för att se hur det påverkar resultatet och bilden av verkligheten. Egentligen borde data som dessa vara samlade och sökbara hos SCB och Brå och representerade på sådant vis att vem som helst kan begripa hur man skall sätta samman en tabell över vilket brott och gärningspersonsprofil”

        Vill bara hålla med.
        Dessutom tillägga att gärningsmannaprofilering är (eller var iallafall 2014) på stor uppgång i USA och särskilt inom DHS.(Department of Homeland Security)Det var i princip ingenting som utreddes inom det departementet utan en full gärningsmannaprofil.(Privat källa alltså ingenting som går att styrka med officiella källor)Hur som helst så ledde det generellt sett till att högre andel av brott blev uppklarade eftersom de hade en profil att jämföra med och kunde på så sätt söka inom ett mer snävt område.

        OM nu inte BRÅ redovisar dessa siffror ,så behöver det i sig inte vara ett problem för redan utbildade profilerare men det Kan ligga till last för de som i framtiden vill utbilda sig inom fältet,Under förutsättning att inte heller de får ta del av siffrorna i .
        Det kan alltså på sikt göra att vi får profilerare som är sämre rustade att göra sitt jobb.
        Är det någon som vet hur tanken går här?
        Är det bara vi vanliga svenskar som inte ska få ta del av siffrorna ?
        Eller är det alla ?Dvs även de som kommer jobba med gärningsmannaprofiler i framtiden?

        Ja,jag vet att jag är rätt långt fram i tiden och jag vet även att detta kan låta som konspirationsteorier.Men det är väl ganska bra att på något sätt försöka fundera ut scenario som KAN komma att hända?Ett försök att förutse kommande problem?Våra politiker är ju inte speciellt bra på det så det ligger ju på oss att fundera på Orsak och verkan.

        Svara
  5. MiT

     /  02/01/2016

    Svara
  6. MiT

     /  02/01/2016

    Svara
  7. MiT

     /  02/01/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  02/01/2016

      Som sagt var,vem fan bryr sig ? Det är ju lika larvigt som när radikalfeministerna tror att vi bryr oss om att de är topless i badhuset eller på stranden.
      Vi som var unga på 8o-talet såg hela stränder med kvinnor och tjejer utan bh så deras ”revolt” kommer 20 år försent. Been there done that…

      Kan ju dock bli lte mera utmanande idag när kvinnor med bh blir antastade på badhusen. Hur kommer det inte bli för dom när dom är barbröstade ?

      Svara
      • Maria

         /  02/01/2016

        frågan är ju om de ens skulle anmäla om de blev sexuellt ofredade/våldtagna av en invandrare. Kanske viktigare att hålla fast i världsbilden?

        Svara
      • T

         /  02/02/2016

        En gubbe kommenterade frugan utan BH: De liknar mest ett par stekta ägg.

        Svara
    • Kristian

       /  02/01/2016

      Äntligen får de betala, de där jäkla … skattebetalarna.

      Svara
  8. Maria

     /  02/01/2016

    Vad fan är detta?

    http://www.svd.se/specialstyrka-mot-medborgargarden/om/sverige

    så kriminella utlänningar får löpa fritt men mot svenskar finns det minsann resurser? Och Mona Sahlin vaknade till och tänkte att ÄNTLIGEN kan jag krypa fram ur min håla och prata om det riktiga hotet NAZISM! Måste säga att nazisterna var oroväckande lika gamla pensionärer som verkade protestera mot regeringen. Men det kanske oxå blivit nazism nu för tiden?

    Svara
    • Maria

       /  02/01/2016

      om det sattes in specialstyrkor mot alla kriminella gäng så skulle det inte finnas några ”medborgargarden” att bevaka

      Svara
    • Kristian

       /  02/01/2016

      Varifrån kom alla dessa resurser helt plötsligt?

      Svara
      • Ja du… ”gatubarn” som trakasserar städer, ISIS-rekryteringar och asylboenden som är i kaos.

        Men en enstaka händelse (än så länge!) av nazister/”medborgargarden” är det man reagerar på? Det är inte fel att man reagerar på det, tvärtom nyp det i rumpan innan det blir värre, men varför sattes inte in ”specialstyrka” på det övriga när man såg att det började gå åt helvete?

        Svaret: Mona Sahlin bryr sig endast om högerextremism. När det gäller andra sorters extremism så gillar Mona att strutsa sig. Tragiskt, men sant.

        Svara
        • Kristian

           /  02/01/2016

          Hon kanske kan hitta lite käckt UFC-folk att patrullera?

          Svara
        • Pelle2

           /  02/02/2016

          Håller med. Man har pratat ganska länge om gatubarnen som begår brott i bl.a Stockholm och det har man inte kunnat göra något åt men när några svenskar tröttnar och slår tillbaka så finns det direkt resurser för att motarbeta det.
          Inte för att jag förespråkar medborgargarden men om folk upplever att polisen och övriga rättsväsendet inte skyddar dom så kommer de ta saken i egna händer.
          Så se för tusan till att lagföra kriminella med utländsk bakgrund också så kommer acceptansen för och viljan att delta i medborgargarden försvinna…

          Svara
        • WTAF

           /  02/02/2016

          Men..polisen rekommenderar ju själva medborgargarde i Eslöv.
          http://www.skd.se/2015/10/27/bad-mig-kontakta-medborgargardet/

          Svara
      • Maria

         /  02/02/2016

        från den bottenlösa skattkistan märkt med ”Till invandrare”?

        Svara
    • Ivar L

       /  02/02/2016

      En anledning till att polisen slår hårdare mot medborgargarden kan vara för att skydda samhället mot den motreaktion som annars skulle kunna komma. Tänk på att numerären som skulle kunna tänkas gå till motattack förmodligen är många gånger större än några fascister i svarta mössor.

      Tänk er att Husbystajlen i valfritt antal förorter plötsligt bestämmer sig för att flytta in till sta’n och slå tillbaka mot fienden, som mycket väl kan vara helt vanliga svenskar. Samtidigt, med oron vid flyktingförläggningar, om våldet sprider sig dit och riktas mot Sverige och svenskarna. Vad händer då?

      Skrämmande tanke, men fullt rimligt att det kan vara en orsak till att snabbt slå ner medborgargarden. Det säger en del om hur nära anarki vi befinner oss.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/02/2016

      Johan westerholm på ledarsidorna tar upp det faktum att polisen inte agerar mot de ”medborgargarden” som finns i utanförskapsområdena som trakasserar de kvinnor som inte lever enligt deras religiösa eller kulturella regler.
      http://ledarsidorna.se/2016/02/en-lustiger-dans/

      Svara
    • Opie

       /  02/02/2016

      Det är exakt det här jag försökt påtala. Det handlar inte längre om flygblad, att vinna retoriska poäng, att övertyga med argument eller att hålla sig väl med PK-media av strategiska skäl. Tiden för det är förbi. Så länge kvinnor och barn är fria villebråd och inte kan röra sig på offentliga platser utan att riskera trakasserier och våld MÅSTE vi agera. Staten och dess våldsmonopol har på ett övertydligt sätt visat att de skiter i svenska medborgares säkerhet. Nu återstår bara att ta saken i egna händer.

      Svara
    • Rikard

       /  02/02/2016

      Hej.

      Till att motverka krafter, grupper och åsikter som utmanar den lagstiftande makten finns det alltid resurser. Vad som räknas dit, och vilka åsikter et cetera det rör sig om varierar beroende på vilket land och vilken regim vi talar om.

      Då den svenska åsiktshegemonin har en klar och tydlig linje om vad faran är och vilka som är statens (inte medborgarens) fiender är utvecklingen logisk och i linje med hur man alltid agerat.

      Parallell: alla säkerhetspoliser för inre politisk säkerhet arbetar alltid efter samma parametrar och med samma mål: bevarande av den uppdragsgivande statsbildningen. Om det sedan rör sig om NKVD, KGB, CIA, SÄPO, Byrå S, Ib, Gestapo eller Arcani/Areani spelar ingen roll. När en sådan organisations ledning uppfattar att ett verkligt maktskifte är på väg att äga rum, eller har ägt rum, offras ledarna, dessas adjutanter befordras och man byter porträtt på chefen.

      Just nu anser den svenska staten att de medborgare som inte accepterar att mångkulturaliseras, inte accepterar att straffas för att de röstar fel, inte accepterar polisens reträtt och rasistiska prioriteringar, med mera, är det hot som bör prioriteras. Det har inte med ondska och dumhet att göra så mycket som det har med hur de konsumerar information; sök efter vilka som kontrollerar det informationsflöde som når ansvariga personer och du hittar obehagliga svar.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Opie

         /  02/02/2016

        Absolut Rickard, ligger mycket i det du skriver. Dock vore det strategiskt smart av Ygeman et al att även allokera resurser till att freda svenskar från importerat våld, och verkligen visa resultat. Dagens agerande kommer bara driva fram ytterligare missnöje som tids nog omsätts i (vålds) handlingar. Samhället slits isär och eliterna driver på så sätt fram det de fruktar mest, att bli bortröstade eller värre.

        Svara
  9. MiT

     /  02/01/2016

    Svara
  10. MiT

     /  02/01/2016

    Svara
    • PiluttaDig

       /  02/02/2016

      ”Är tyst när invandrare våldtar svenskor?” Var inte det som det gnälldes på Ivar Arpi också? Att han var tyst när den där mobben va eller något.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/02/2016

      Såg att Kakan Hermansson och Veronica Palm har anslutit sig till denna hashtag.
      Kan personligen lova att jag inte kommer lyfta ett finger för att försvara dom mot eventuella övergrepp oavsett gärningsmannens ursprung. Dom har så många gånger talat om hur mycket dom ogillar eller rent av hatar mig som vit,svensk man så varför skulle jag riskera min egen hälsa för deras skull ?
      Detsamma gäller för övrigt alla andra radikalfeminister. Dom får klara sig bäst dom kan …

      Svara
  11. Senior

     /  02/02/2016

    OT gällande gårdagens händelser:
    Nu måste väl ändå botten vara nådd, detta är väl de sista dödsryckningarna från en vansinnig mediaelit. Bagdad bob framstår ju t.o.m. Som trovärdig…

    http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/rasisternas-fortryck-mot-kvinnor-ar-starkt/

    Svara
    • Kristian

       /  02/02/2016

      Rent pekoral: ”Alla vet eller borde veta att rasister, nazister och högerextrema har en kvinnosyn som går ut på att kvinnor ska hålla sig hemma vid spisen och förbereda middagen medan grabbarna går ut på stan och misshandlar invandrare.”

      Svara
      • Intenso

         /  02/02/2016

        Sen vet vi att alla som inte håller med om den världsbilden per automatik är rasister, nazister och högerextrema.

        Svara
  12. Ivar L

     /  02/02/2016

    SVT Sthlm gasar på för fullt när det gäller ”medborgargardet” men inte ett knyst om det som händer på Odenplan.
    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/forjavligt-arrestera-nazisterna-som-springer-runt

    Och att det brinner lite bilar och exploderar saker i förorterna är ju vardagsmat numera trots att det ju egentligen är allvarligare händelser än de i centrala Stockholm. Sådant nmnsi princip aldrig längre:
    http://nyheteridag.se/explosion-och-bilbrand-i-sodra-stockholm-inatt/

    Svara
    • T

       /  02/02/2016

      Går det att få en bil försäkrad utöver trafik om man bor i vissa förorter? Sannorlikheten att den brinner inom 1 år borde vara närmare 100%

      Svara
  13. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
    • Jan

       /  02/02/2016

      Alicia har en skev verklighetsuppfattning som tycks vara styrd av ideologi snarare än objektivitet. Därför resonerar hon som hon gör. Innerst inne någonstans förstår hon säkert bättre men det snäva ideologiska tänkandet sätter effektivt stopp för förnuftet. Ingenting unikt, dessvärre, för den typen av feminister.

      Svara
      • Alicia lever på nätet och går nog inte utanför dörren speciellt mycket. Därför upplever hon kritik, speciellt från nassar, som det största hotet mot hennes säkerhet.

        Svara
    • Pelle2

       /  02/02/2016

      Är ju intressant att en öppen manshatare som Dickner pratar om andras hat.Inte för att jag försvarar någon annans hat heller men när en hatare som hon själv utmålar sig som offer så blir det väldigt skrattretande.

      Svara
    • The Perfect Man

       /  02/02/2016

      Inte särskilt många invandrare där hon är uppväxt. Det fanns dock en del nazister där på 90-talet, om jag inte minns fel…

      Svara
  14. Ivar L

     /  02/02/2016

    Ledarsidorna.se tar upp den ytterst intressanta frågan om varför engelska Mailonline blockerar svenska läsare. Vems är initiativet till detta?
    http://ledarsidorna.se/2016/02/nagon-bor-finnas-men-var/

    Svara
  15. Kristian

     /  02/02/2016

    Allt väl, inget att oroa sig för:’
    http://unvis.it/www.thelocal.se/20160201/sex-attacks-and-radical-racism-are-not-the-new-norm-in-sweden

    Tror fan att alla har gått hem tjugo i sju på morgonen!

    Svara
  16. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
  17. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
    • Maria

       /  02/02/2016

      jag är inte heller trygg i min stad, jag hotas också av rasister. Invandrade sådana. Men den rasismen ”finns ju inte”. Hur ofta hör man om en invandrarkvinna som våldtagits av nazister?

      Svara
  18. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
  19. Rimligtvis hamnar alla brott begångna av flyktingar under 291, även om brotten sker på annan plats än ett boende.
    Jag är inte säker, men jag tror att brott begångna av romer också klassas som 291. Alltså rumänska romer, inte svenska.

    Svara
  20. Olika måttstockar SVENSKAR –– UTLÄNNINGAR

    I Sverige ursäktar ”eliten” utlänningar som begår sexbrott med ”det beror på deras kultur”.

    Svenska män jagas av svenska lagar – som inte gäller i utlandet – för vad de gör utomlands;

    Svara
    • Pelle2

       /  02/02/2016

      Nja, eliten säger väl snarast att det inte handlar om deras kultur utan om en global manlig kultur.
      Det de ursäktar övergreppen med är att de kanske är traumatiserade och de relativiserar övergreppen genom att prata om ”alla män” när det i själva verket är ett väldigt litet antal män som begår övergrepp.
      Sedan är det ju konstigt att de vill att svenska lagar skall gälla i utlandet medan de inte bryr sig om att vi inte klarar av att upprätthålla svenska lagar i Sverige.

      Svara
    • Ivar L

       /  02/02/2016

      Thailändska män besöker prostituerade i minst lika hög grad som turister så den där bilden är knappast relevant även om den har en viss humor.

      Svara
      • Havre flarnstad

         /  02/02/2016

        Ja precis min tanke att om vi ska prata kultur är det ju thailändarna som själva har en kultur med barflickor, prostitution och happy endings på massagen.

        Lite roligt att se hur många kvinnor ser på thailändskor som prostituerade och ett hot mot dom själva samtidigt som ingen ska komma och ha åsikter om Gambia resenärer på sexsemester eller förklaringar som ”jag köpte nya skor till grabben för att hjälpa honom att vi hade sex var helt oväntat” pojksex i turkiet kallas istället ”äventyr” osv…

        Är det någon som tvekar på att det hade varit ett kraftigt kvinnligt motstånd om invandringen istället för arabiska män bestått av östasiatiska kvinnor. Jag är 100% säker på att sådana som Veronica Palm och i synnerhet Zara Larsson hade stått på barrikaderna och krävt tvångsrepatriering.

        Svara
  21. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
    • Maria

       /  02/02/2016

      Kim är Arnstad 2. Fast istället för fascister så ser han nazister i varje buske. Om det är 1000 vanliga personer som protesterar mot regeringen och 1 nazist är det = NAZISTMÖTE? och hans bevis är en länk till expo….

      hur försörjer sig Kim? Han verkar tillbringa alla dygnets timmar på twitter.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/02/2016

      Är det några som pratar om den svenska våldtäktskulturen så är det väl feministerna ?
      När vi som inte är feminister pekar på de orsaker som finns så är det bara bortförklaringar.
      Den enda skillnaden är väl att feministerna menar att det är män i allmänhet och vita,svenska män i synnerhet som begår våldtäkterna medan nassarna menar att det är invandrarna som begår våldtäkterna.

      Svara
    • Rikard

       /  02/02/2016

      Hej.

      ”Kim Ahola” hade troligen skitit knäck om han mött en riktig nazist, av det slaget som fanns i Stockholm på åttiotalet. Å andra sidan är det rätt deprimerande att se att den så kallade anti-rasismen är totalt degenererad och saknar både kunskap om verkligheten, och kunskap om hur man skaffar sig densamma.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  22. MiT

     /  02/02/2016

    Finns det fler flygblad?

    Jag har bara sett detta och där står inget sånt alls vad jag kan se?
    https://toklandet.wordpress.com/2016/01/31/expressen-staller-en-fraga/rasistiskt-flygblad/

    Svara
    • Kristian

       /  02/02/2016

      ”Våra folkvalda.”
      ”Våra journalister.”
      ”Våra idrottshjältar.”

      Svara
      • Nykteroklok

         /  02/02/2016

        Exakt. Eller ”min fru, son, kollega” etc. Antyder knappast någon särskild hierarki – ännu mindre ett ägandeskap.

        Svara
        • Kristian

           /  02/02/2016

          Sedan är de sannolikt så att de som författat flygbladet kommer från en grupp som inte analyserar sönder varje textfragment de ser. Stackarna. Och som därtill fortfarande tror på begrepp som ”Svenskar”.

          Stalltipset är väl att bara säga ”kvinnor” nästa gång. Kanske inleda meningen med ”I ett feministiskt land”.

          ”Med bönder på bönders vis, och med lärde i Foucault-citat.”

          Svara
          • Rikard

             /  02/02/2016

            Hej.

            ”…och med lärde i Foucault-citat.” Nytt tangentbord, tack. Det gamla är fullt med kaffe!

            Du skulle kunna formulera ett sådant flygblad hur du vill. Det går alltid att genom semantiska krumbukter få det till att mena något annat.

            ‘I don’t know what you mean by ”glory”,’ Alice said.
            Humpty Dumpty smiled contemptuously. ‘Of course you don’t — till I tell you. I meant ”there’s a nice knock-down argument for you!”‘
            ‘But ”glory” doesn’t mean ”a nice knock-down argument”,’ Alice objected.
            ‘When I use a word,’ Humpty Dumpty said, in rather a scornful tone, ‘it means just what I choose it to mean — neither more nor less.’
            ‘The question is,’ said Alice, ‘whether you can make words mean so many different things.’
            ‘The question is,’ said Humpty Dumpty, ‘which is to be master — that’s all.’

            Lika sant nu som när ‘Lewis Carrol’ skrev det 1871. Därav vikten av att behärska språket, att förstå sin motståndare (särskilt en man själv skapar), och att använda fakta.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

    • Nykteroklok

       /  02/02/2016

      Ganska komiskt egentligen. I det flygblad du (MiT) hänvisar till – som också är det enda jag läst – används uttrycken ”våra ryggradslösa politiker, vårt svaga rättsväsende och vår ljugande media” samt ”vår politiska ledning och polis”, och i sista stycket hänvisar de till sig själva som ”din pappa, din bror, din make, din kollega, din vän och din granne.” Ingenstans skriver de däremot ”våra kvinnor”, trots att de hade chans att låta det slinka in om de hade velat. Det är uppenbarligen männen som är ägodelar. Rebecca läser som en feminist skulle ha läst.

      Svara
  23. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
  24. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
  25. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
    • Kristian

       /  02/02/2016

      När jag gick på mellanstadiet hade vi temadag om fred och klippte ut fredsduvor. Mindre än tio år senare föll Sovjetunionen ihop som en sufflé.
      Sammanträffande? Knappast! Vi visste vad vi gjorde!

      Svara
  26. Svenne

     /  02/02/2016

    Alice Teodorescu om ansvar i det otrygga samhället:

    Svara
  27. Kristian

     /  02/02/2016

    Härlig läsning:
    ”Vem vill vara socialdemokrat?
    Socialdemokraterna behöver korrigera sin grandiosa självbild.”
    http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.2974337-vem-vill-vara-socialdemokrat-

    (Åsa Linderborgs artikel i Aftonblaskan heter ”Ett farväl till den förbannade socialdemokratin”!)

    Dags för många att upprepa följande mantra tills det går in:
    ”Sverige, svenskarna, staten, och socialdemokraterna är inte ett och samma.”

    Svara
  28. Rikard

     /  02/02/2016

    Hej.

    Med risk för OT, men skillnaden mellan utländska media och svenska kan inte överdrivas; jämför med rapportering från Odenplans T-banestation i Stockholm. Klamrarna skall tas bort före sökning:

    [http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/12135497/Migrants-attack-pensioners-who-stood-up-for-woman-they-were-harassing-on-Munich-metro.html]

    Vad hade Aftonbladet skrivit, månntro?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  29. Om den här killen hade kunnat läsa och skriva, så skulle han kunnat ha varit en stjärna på webben – hans funktionella IQ matchar ragatornas. Men varför har en muslim en hatt formad som en skinkpaj? Snällt att han tagit ledigt från jobbet för att undervisa svenskarna.

    ”Angry muslim screams at elders on bus”

    ”A young muslim is harassing elderly people on a bus in Sweden where he threatens to kill people if he is sent off. He says he is a muhajedin (jihad fighter) for the Taliban and feel vengence in his heart. He is angry and speak of eating human flesh. The older people allow him to express his views but question why he is not going to Afghanistan to fight.”

    Svara
  1. Kod 291 del 4 | WTF?
  2. Kod 291 del 5 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: