Vad säger de som fått uppmärksamhet under hashtaggen #inteerkvinna om det som hänt på badhusen?

Taggen #inteerkvinna har fått uppmärksamhet, det har varit artiklar om den i våra tidningar och samma radikalfeministiska profiler som säger att det som hände i Köln, Stockholm, Kalmar med flera ställen är vardagsmat, att så har svenskar hållit på hela tiden, har fått breda ut sig. Som vanligt.

Det är alltså folk som tror att svenska pojkar får lära sig att våldta tjejer. Att de uppfostras till att göra sånt. Dem hittar man under taggen #inteerkvinna och i våra tidningar.

Men vad säger de själva om det som kommit fram sker på badhusen? Våldtäkter, massövergrepp, gnuggande, försök att slita av kläder, köra in handen mellan benen och gräva, följer efter dem och försöker hela tiden, som onanerar öppet i poler och så vidare? Vad säger dessa radikalfeminister på twitter när detta drabbar småtjejer från 9-10 år på badhusen runt om i landet?

ordet badhus från kända inte er kvinna feminister

Svaret är att de inte säger någonting alls…

Söker man på ordet ”badhus” på deras twitter får man endast några gamla träffar på Veronica Palms konto…

Så ser det alltså ut, när småtjejer blir utsatta på badhusen håller de käft helt enkelt. Visst är det märkligt att just den käften som är så stor annars kan vara så stängd? Så viktiga är dessa småtjejer för våra profilerade radikalfeminister.

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

126 kommentarer

  1. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
    • Dreadlock

       /  02/02/2016

      I den åldern som ”Molly” befinner sig är det lite ”chic” och ”emo” att deppa ihop över fullständigt meningslösa saker, samt kunna gräla med andra en smula som man aldrig behöver träffa IRL och kunna LOL:a över alla andra som inte tycker som dem och befästa sin ställning i twitterhierarkin . Det som tidigare klottrades anonymt på gymnasieskolans toalettväggar , är idag med twitter publikt och som journalister kan skapa clickbait med. Kolla bara på hur tidningen Metro har utvecklats.

      Svara
      • Svenne

         /  02/02/2016

        Jag tycker verkligen synd om ”Molly” – ingen ska behöva hata sig själv eller sin hudfärg. Hoppas du har rätt i att det är en åldersfråga, att det går över. I tonåren så ogillade även jag vissa delar av mig själv, men varken jag eller mina kompisar skämdes någonsin för hudfärgen – det fanns inte på kartan. Inte heller tänker jag skämmas för mina förfäder, och att jag är välanpassad för nordisk solinstrålning…

        Svara
    • Pelle2

       /  02/03/2016

      Måste vara ett kul liv att hata sig själv utifrån något man inte kan påverka.
      Visar väl vilken sektmentalitet som frodas inom radikalfeminismen när de får vita kvinnor att hata sin egen ras..

      Svara
  2. MiT

     /  02/02/2016

    Ja jävlar vad han klagar på andra tidningar och säger att de inte är seriösa, att de är rasistmedia och sånt. Till skillnad från de svenska som alla har en gloria över sig givetvis och är så etiska att de t o m offrar småtjejer på badhus för Sakens skull…
    ”Daily Mail blev svensk rasist-media”
    https://archive.is/6cG7f
    http://unvis.it/http://www.expressen.se/gt/ledare/daily-mail-blev-svensk-rasist-media/

    Svara
    • Kristian

       /  02/02/2016

      En kvällstidning som klagar på att en annan kvällstidning inte är ”seriös”! 🙂
      ”cituationstecken”, var det, ja.
      Fiffigt sätt att återge hela artikeln utan att någon klagar! Allvarligt talat, skriver han bara ner sin medvetandeström? Det var bara Joyce som lyckades med det.
      Saknar citationstecken i frasen ”samma objektiva nyhetsrapportering”. Det skulle nog vara ironiskt.
      ”Tårta på tårta” betyder att ägna sig åt onödigt upprepande, tautologi.

      Ärligt talat, vet han inte vad Daily Mail är? En populistisk kvällstidning, ibland till vänster, oftast till höger. Mycket skvaller, moralism, indignation, dubbelmoral, och allt som får plats. En av de mest professionellt sammansatta tidningar som finns. Medelklass. Medelålders. Arg. Vet vad läsarna vill ha. Dubbelmoralistisk och tycker sig vara förmer än arbetarklassens Sun (och Star och Sport: ”Tits on every page.”)
      Daily Mail vet att läsarna är nästan lika fixerade vid sin hälsa som vid bostadspriser. Här finns en sammanställning av vad de sagt om huruvida olika saker orsakar eller skyddar mot cancer:
      http://kill-or-cure.herokuapp.com/

      Det betyder inte att det som står där är lögn. Ja, de vill hellre vara först med insinuationer än sist med sanningen så länge det säljer. Men vem är så dum att den läser bara en tidning?

      Svara
  3. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
  4. MiT

     /  02/02/2016

    ”Mathias Wåg om huliganernas samröre med extremhögern och rasistattacken mot flyktingbarnen i Stockholm: Fotbollens bruna sörja”
    https://archive.is/mWPYm
    http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/kultur/article22191999.ab

    Svara
  5. David8

     /  02/02/2016

    Svara
    • Kristian

       /  02/02/2016

      Rosa villan? Varför inte Blå Hallen när vi ändå håller på?

      Svara
  6. MiT

     /  02/02/2016

    Hahaha, vilken satir 😛
    ”Hon vill förbjuda Patrik”
    http://inzoomat.se/sverige/hon-vill-forbjuda-patrik/

    Svara
    • Dreadlock

       /  02/02/2016

      Yezus !

      Du får ju gärna lägga ut en Trigger.Warning innan du lägger ut sådant.

      Här gick jag och googlade efter en viss Hannah Kirloy , med en anings förhöjd blodtryck och hittade henne inte… Vad ÄR det som pågår. ?

      Sedan såg jag rubrikerna till höger i fönstret på webbtidningen där artikeln fanns, och kände mig bra dum. Dum.

      Nu får du inte klappa i händerna sådär Triggerwarning. Det räcker att du knäpper med tumme och långfinger 😦

      Phew…

      Svara
      • Kristian

         /  02/02/2016

        Ja, det är mildare och försåtligare än mycket annat. Bra skrivet.
        Klockorna som visar korrekt tid på olika ställen i landet är en snygg detalj.

        Svara
    • Senior

       /  02/02/2016

      Problemet är att gränsen mellan satir och allvarliga feminister idag är så hårfin att man får svårare och svårare att se skillnaden.

      Svara
  7. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
  8. Olof

     /  02/02/2016

    Ja, man får nog säga att i det här fallet var det ovanligt berättigat av de andra deltagarna i offertävlingen att be de vita feministerna hålla käft och lämna lite utrymme. För oavsett flygblad handlar det här naturligtvis överhuvudtaget inte om vita feministkvinnor.

    Drivkraften för vigilantism och mobbrättvisa är i grunden en oförmåga hos rättsinstanserna att upprätthålla samhällskontraktet. Upplevs det att brottslingar kan agera helt fritt och skratta åt rättsväsendet, då kommer det obönhörligen att leda till att en viss del av medborgarna kommer att börja skipa mycket mer godtycklig ‘rättvisa’ på egen hand. Vi är redan långt förbi den gränsen nu, tidigare mest i förorterna med sin egen sociala ‘polis’, och nu även då i det vanliga samhället.

    Det enda sättet att stoppa det är att hantera drivkraften. Antingen klarar man att hantera brottsligheten och brotten mot de sociala koderna eller så är det i praktiken bara att välkomna militanta civila grupperingar med brett stöd. Går det inte att upprätthålla samhällsordningen med det nuvarande trycket, ja, då är enda alternativet att neka asyl till sisådär 95% av de sökanden och få ut dem ur landet fort som tusan, för faller våldsmonopolet lär det inte bli kul.

    Svara
    • Kristian

       /  02/02/2016

      ”… handlar […] inte om vita feministkvinnor.”

      Den meningen förstår vissa nog inte. Fullständigt ologiskt!

      Svara
  9. MiT

     /  02/02/2016

    Mailkorgsargumentet igen…

    Svara
    • De tre första orden är rätt så beskrivande …

      Svara
    • Nilsson

       /  02/02/2016

      Härligt! Med Emanuels definition av rasism så är alla radikalfeminister rasister.

      Svara
    • Kristian

       /  02/02/2016

      Vilka andra nya ombildningar kan man förvänta sig?
      Kan ”sexistisk” ha med något annat än kön att göra?

      Svara
    • Liten

       /  02/02/2016

      Jag trodde alla rasbiologer fanns på Södertörns ”Hög”skola. Dom borde vara lätta att hitta.

      Svara
    • AV

       /  02/03/2016

      Killen har inte riktigt förstått vad biologiska raser betyder. Det är när olika populationer kan få fertil avkomma tillsammans, men inte gör det av olika anledningar. Det kan vara geografiskt åtskilda eller av andra skäl. Så innan vi i Europa ”upptäckte” Australien och Amerika kan man säga att vi var olika raser jmf med Aboriginer och Indianer. Med en allt mer globaliserad värld tappar rasbegreppet sin betydelse. Vi inte bara reser över hela jorden, vi flyttar också och blir kära i människorna där. Och får barn med dem.
      Fortfarande pratar man om haplogrupper när det gäller människan. Vissa genetiska egenskaper är vanliga i olika världsdelar. Det har främst medicinskt betydelse, men säger också mycket om hur vi migrerat ut ur Afrika.

      sen är det kul att hans argumentation passar perfekt på den tongivande feminismen i Sverige. De tar de sämsta exemplen på manligt beteende och extrapolerar det till alla män som grupp.

      Svara
  10. Anders Karlsson

     /  02/02/2016

    Vad man vad alla måste få klart för sig, är att, för ”rad.feminister” och många andra är offret helt ointressant, det gärningsmannens ”profil” som är prioritet nummer ett.
    Gärningspersonen skall vara vit, heterosexuell, och givetvis man.
    Under en tidsperiod på tio år, mellan 1983- 1993, jobbade jag med att få journalister och myndigheter att förstå att barn blev utsatta för misshandel och sexuella övergrepp även av kvinnliga förövare. Detta med ringa eller ingen framgång.
    Intresset från media och myndigheter var obegränsat tills de fick klart för sig att det i mitt fall handlade om kvinnliga förövare, då blev intresset noll.

    Hälsningar Anders Karlsson

    ”Autodidakt i empirisk psykologi”

    Svara
    • Rikard

       /  02/02/2016

      Hej.

      Narrativ diskursteori är en av orsakerna till så kallade feministers förvirring. Istället för att använda sig av det verktyg för kommunikationsanalys som metoden är, har man låtit den omvandlas till en ideologi i sig själv.

      Kombinerat med marxismens ‘pragmatiska’ syn på vetenskaplighet och vetenskapliga sanningar, och postmodernismens eviga puerila småborgerliga revolt mot sig själv, så sitter västerländsk civilisation mer på pottkanten än någonsin förr.

      Invasioner av väpnade horder hade vi klarat – hotet är konkret, omedelbart och odiskutabelt. Sinnets och tankens förruttnelse till att se verkligheten som ett bländverk och vara stolt över detta är så diffust att jag endast ser fanatism som ett möjligt motmedel, vilket kan jämföras med att bota syfilis med kvicksilver.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Porta

         /  02/03/2016

        Rikard, ser dina kommentarer på flera bloggar jag läser och dina ord, trots inte få (ord) alla gånger, skär allt som oftast, direkt ner till kärnan med stilfulla uttryck, likt i mitt tycke vårt lands bästa poet hittills, Dan Andersson!
        Får man slänga upp ett uttryck till prövning… Frihetlig Nationalist!? Är det ett bra eller korkat uttryck för oss som vill leva i nationalstaten Sverige? Där vi alla i grunden är fria att tycka vad vi vill, ingå de avtal vi vill, där statens åtagande om medborgarnas försvar, sjukvård, säkerhet och utbildning osv sträcker sig längre än ”nattväktarstaten” men ändå är tydligt avgränsade med en grundförfattning som tydligt talar om hur den enskilde medborgarnens rättigheter begränsar statens räckvidd och hur ”näsbrännor” ska delas ut till de i maktposition och tjänstemänn i statens tjänst som missbrukar sin position samt tydligt deklarerar att myndigheter ska inte ha egen vilja och agenda!?

        Svara
        • Rikard

           /  02/03/2016

          Hej.

          Tack för berömmet; att jämföras med Dan Andersson är bättre än frukost! Vilket uttryck eller sammanfattande begrepp man skall använda är vanskligt. Jag finner allt som oftast att det antingen måste vara ett så väletablerat och allmängiltigt begrepp så att hela världen ryms inom det (‘feminist’ när det används av både Schyman och Reinfeldt exempelvis), eller möjligt att missförstå i enlighet med av ens egen ideologi önskad riktning; ‘nationalist’ och ‘patriot’ exempelvis. Bägge är slagna i spillror. Att börja använda dessa om sig själv skulle kräva att man är beredd på den kamp det innebär att på nytt fylla begreppen med positiv laddning, inte bara genom sig själv utan även enligt åhöraren.

          Personligen brukar jag om mig själv använda ord som svensk (med vilket jag menar folkgruppen), demokrat (som en sorts ripost i förväg), samt pragmatiskt konservativ. Redan där öppnar man ju dock för problem; definitionen av svensk måste med nödvändighet vara en kombination av grundläggande värderingar, syn på sedvänjor och traditioner samt livsstil, och i någon mån också ens härkomst. Men att ur det bygga ett klassificeringssystem som rasisterna i Botkyrka kommun eller Rättviseförmedlingen gör är ju bara att återuppfinna den gamla rasismen med nytt namn.

          Med demokrat menar jag att jag vill ha ett system som gynnar folkligt inflytande kopplat till personligt engagemang, istället för politikerföretagen partier alltid utvecklas till. Val till offentliga ämbeten, val till enskilda riksdagsplatser, val till ministerposter, och valbarhet kopplad till vandel och ursprung; den som är en del av ett land och ett folk är (gissar jag för att det känns rätt) mer benägen att styra klokt.

          Pragmatisk konservativ skall förstås som att jag värjer mig mot förändring som något gott i sig självt; jag ställer mig frågan om en förändring vållar skada mot individ, kollektiv såväl som land och folk (en annan skala på individ och kollektiv egentligen). Inte helt lätt, men den inställningen hjälper mot att bestämma i förväg hur något skall vara, oavsett verkligheten.

          Folkhemstanken var inte så dum så länge staketet hölls i skick (och kunde hållas i skick utan att Sverige blev DPRK v.2). Nu däremot är ett långskepp en bättre bild; den eller de som äventyrar fartygets säkerhet och existens måste kastas överbord eller på annat sätt ges till Rans döttrar. Alla kan vi träta om vart skeppet skall, men vi håller också sams om att göra resan utan att det kostar hyskan.

          Med hopp om begriplighet,

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
          • Porta

             /  02/03/2016

            Tack för svaret!
            Berömmet väl förtjänt i mina ögon.
            Som jag uppfattar det du säger är i princip alla tidigare benämningar av politisk och/eller åsikts-riktning svärtade i något avseende och kräver att man lägger en ordentlig stund på definierande av begrepp, vad man själv avser med dem när man säger dem innan debatt. Det är väl också där jag landar i min analys och där kommer väl det in som var den underliggande ”frågan” i mitt uppslängda förslag. Att nationalist har ett ankare i mångas tankevärld och deras upplevelse av ordet kan vi nog säga är ställt utom tvivel och hos dem felaktigt uppfattas som aggressivt, exapansivt till följd av Hitlers härjningar för Lebensraum t ex, men om Frihetlig, med sin ännu inneboende (vill jag tro) i grunden positiva klang kunde neutralisera nationalist och göra helheten till ett gångbart uttryck!? Den stora frågan här är väl hur vi vrider glidningen av ords betydelse ur händerna på de som inte vill ha en saklig debatt, vill ge sig själv tolkningsföreträde och därför korrumperar ords innebörd tillbaka till en stringent, saklig och ärlig debatt om sakfrågor med faktaunderlag som grund.

    • Kristian

       /  02/02/2016

      Som sagt var, Duluth-modellen bygger på detta och är allmänt vedertagen i väst.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Duluth_model
      Är brödfödan åt många, många människor runt om i världen.

      Svara
  11. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
    • Olof

       /  02/02/2016

      Ja, det är ju samma argument med ‘det är _män_ som tafsar’; hänger man inte mycket på gaybarer så lär koncentrationen av lesbiska kvinnor med dålig alkoholkultur vara rätt låg. Som någorlunda passerandes som manlig får jag nog säga att det varit flest kvinnliga tafsande. Även om några män tagit (tror jag) fel i dåligt upplysta lokaler när de inte sett mig framifrån.

      Och för Emanuel är det bara att ta och skriva under en pseudonym med något invandringskritiskt eller antifeministiskt så får han garanterat mailkorgen full av vänsterhat. Kanske till och med någon rolig journalist eller ‘researchgrupp’ som tar reda på vem han är och outar hans pseudonym för hatarna?

      Man får helt enkelt vad man trålar efter…

      Svara
      • Liten

         /  02/02/2016

        Du har helt enkelt en snygg häck som kvinnor (och en del män) tycker om att taffsa på! Var stolt över det. Det kan du väl tåla eller?

        Svara
        • Olof

           /  02/03/2016

          Ja, det är ju det där, skall man prata om normer så förväntas man som man helt klart mest vara stolt och tåla det. Och så länge folk kan ta ett nej ser jag ingen större poäng i att göra någon stor sak av det heller; det är mitt val att besöka uteställen med lite tveksamt rykte vad gäller alkohol, folkvett och varför folk är där.

          Men det är ju ingen egentlig skillnad mot vad kvinnor normalt drabbas av, så jag tycker det tål att påpekas att det inte är ett specifikt manligt problem heller, det är bara det att män sällan klagar så högt över när det händer.

          Svara
  12. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
    • robbe

       /  02/02/2016

      Till en kostnad av ca 637 miljoner skattepengar bara under 2016.
      Som ska tas från vad?

      Svara
    • Jan

       /  02/03/2016

      När kommer det att gå upp ett ljus för feministerna? När 80 av 100 är pojkar i en årskull?

      Svara
  13. MiT

     /  02/02/2016

    Hahahaha, så jävla tragiskt att man saknar ord! Kolla vad de har gjort och hur de motiverar det…
    ”SD bidrar med en tio år gammal publicering”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4058&artikel=6359306

    Svara
    • Olof

       /  02/02/2016

      Varför har ‘säkerhetsaspekten vägts in i det’? Var det inte vita kränkta män och rafanazisterna som var det stora hotet? Om vi har hot i landet som äventyrar tidningarnas säkerhet till den grad att de inte vågar publicera politisk material låter det som något som skulle behöva åtgärdas.

      Svara
      • Kristian

         /  02/02/2016

        Det största hotet mot många tidningar kommer inifrån.

        Svara
    • Olof

       /  02/02/2016

      Jag tror det faktum att det finns kvinnor som sysslar med sådant här i riksdagen gör mer för att befästa könsstrukturerna än manliga namn. Jag antar att hon är inkvoterad, för hon levererar onekligen ett bra argument för varför kvinnor inte bör befolka topppositioner (vilket jag inte håller med om, men som sagt, kvaliteten på kvotkvinnorna drar oförtjänt skam över könet)..

      Svara
      • Dreadlock

         /  02/02/2016

        @Olof @ Pistolekors

        April,April … Din dumme sill 🙂 (Som vi säger här på västkusten)

        Svara
        • Pistolekors

           /  02/02/2016

          Nu gjorde du mig besviken……. 🙂

          Svara
        • Magnus Karlsson

           /  02/03/2016

          Ungefär var längs kusten mellan Göteborg och Stockholm börjar man säga ”April april din dumma strömming”?

          Svara
          • MiT

             /  02/03/2016

            Hehe, är väl någonstans vid Skånes sydspets och en bit österut/nordost antar jag 😛

          • Rikard

             /  02/03/2016

            Hej.

            Jag har fått det berättat för mig (så varning: anekdotisk hörsägen!) att det en gång i tiden var olika skatt beroende på var fisken landades. Väster om en linje mellan Karlshamn i Blekinge och Polen så var det sill, och öster om denna så var det strömming. Därmed gick båtarna in till lämpligt läge beroende på var skatten för stunden var lägst. Alternativt hade det att göra med var fisken drogs upp, men hur man skulle kontrollerat det för ett par hundra år sedan vete tusan.

            Men som sagt, detta är hörsägen och jag har inga belägg för det. Fast sant eller ej är det ett bra exempel på vad vissa former av skattelagstiftning orsakar.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

        • Olof

           /  02/03/2016

          Lol 🙂 Poe’s law in action…

          Svara
  14. MiT

     /  02/02/2016

    Tänk om Public Service slutade anställa aktivister som uppenbart inte klarar av att skilja på privat och profession? Har man så dålig integritet så har man inte där att göra tycker jag.
    ”Radioproducent kopplar KD-politiker till kravallerna”
    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/radioproducent-kopplar-kd-politiker-till-kravallerna

    Svara
  15. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
    • Pet

       /  02/02/2016

      En sån toalett skulle faktiskt jag kunna tänka mig att ha. Det ska var bra att bajsa sittandes på huk.

      Svara
      • Kristian

         /  02/02/2016

        Inte dumt alls. Något för Japanska hotell, kanske? Så slipper de ha två uppsättningar rum.

        Svara
    • Svenne

       /  02/02/2016

      Hmm, kostnaden per styck torde vara 2x normal, om man inte kommer upp stora volymer. Vad kostar ”hål i golvet”? (Mellanöstern-toa)

      Svara
  16. MiT

     /  02/02/2016

    ”Inlägget på Stefan Sauks Facebook upprör”
    http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article22188534.ab

    Svara
  17. Pelle2

     /  02/02/2016

    Feministerna har väl gjort sin vanliga intersektionella analys och kommit fram till att de inte får prata om pojkar och män med utländsk bakgrund som begår sexuella övergrepp.
    Gör dom det handlar det om kolonial rasism och förtryckande av de stackars förövarna.
    Offren får naturligtvis skylla sig själva för att de går till badhuset och frestar de stackars förövarna med sina halvnakna kroppar.
    Om det däremot är en äktsvensk förövare så är han ett svin som skall hängas ut och han är naturligtvis en del av det förtryckande patriarkatet och den genuint svenska våldtäktskulturen.

    Svara
  18. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
  19. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
    • Jan

       /  02/03/2016

      Hur har en uppenbar sol-och-vårare som Annie Lööf överhuvudtaget kunnat bli både partiledare och näringslivsminister? En svaghet i den svenska demokratin? Eller ännu värre: Hur kan hon rankas högst gång efter gång i attitydundersökningar om partiledarna? Min slutsats: En inte allt för liten del av svenska väljarkåren är antingen korkade eller politiskt omogna.

      Svara
    • Jan

       /  02/03/2016

      Ledsamt nog kan man väl anta att Lööfs väljare knappast är den typen som skulle viga en halvtimma åt Agenda en söndagskväll. Antingen mjölkar de kor eller så tittar de på någon dokusåpa på femman….

      Svara
      • Kristian

         /  02/03/2016

        Det är märkligt att så många jordbrukare fortfarande röstar C. Det är väl ett asfaltsparti precis som Mp?
        (C, M, och SD är tydligen de största partierna för den gruppen.)

        Svara
    • Dreadlock

       /  02/02/2016

      Har största respekt för Dawkins. En i raden av resonerande naturvetare som ser faran i alla ”vetenskaper” som är förankrade i något slags värdegrund som är repressiva mot kritik utifrån och inifrån. Till dessa räknas bl.a. Relativism ,feminismen, alla världsreligioner ,astrologi och hela det medeltida konceptuella tänkandet som väntar på tröskeln till den nya moderna tiden för att kunna retardera och kontrollera individers tankemönster.

      Det gamla temat återvänder än en gång, med kraft. Den här gången blir kampen mellan tro och vetenskap en polarisering som den inte har sett ljuset på många hundra år.

      What goes around,comes around. Amen och MC2

      Svara
    • Noger

       /  02/02/2016

      #inteerkvinna?
      Det blir tydligare och tydligare att det är ömsesidigt…

      Svara
  20. Ivar L

     /  02/02/2016

    Jag tror en hel del av oss fredliga män som ogillar att slåss och konflikta ändå på sista tiden tvingats fundera lite kring hur man skall agera om man hamnar i en situation där en kvinna eller ett barn (eller någon annan som ser ut att behöva hjälp) blir utsatt och man ser det. Det är inget som lockar mig alls att behöva konfrontera bråkmakare. Jag har själv utsatts för oprovocerat våld från en person som ville ha slagsmål så jag vet hur obehagligt det är.

    Om det nu är så att det finns kvinnor som inte vill ha hjälp (inte vara ”min” kvinna i nödens stund) så fine for me. De får väl trycka upp t-shirts eller något så att man vet att de inte vill ha hjälp av en svensk man om de blir utsatta för något av utländska män.

    Sedan kan de väl, apropå ointresset för småflickor som blir utsatta, också trycka en t-shirt med hashtagen #inteminunge. För de skiter uppenbarligen i andras ungar. Det är viktigare att prata om sig själv, som vanligt.

    Svara
    • Pelle2

       /  02/02/2016

      Håller med Ivar !
      Om kvinnorna,oftast radikalfeminister,inte vill ha min hjälp så är det inget problem.Jag har ingen lust att hjälpa dom och tänker inte hjälpa dom heller.
      Antar att dom heller inte vill ha hjälp av polisen heller om de skulle hamna i nöd eftersom t.ex Kakan Hermansson sa All cops are bastards. Så lycka till säger jag…

      Svara
  21. Som världen ser ut så är alla kvinnor någons kvinna. Problemet med att diskutera sådant här är att ingen törs säga sanningen. Spjärna emot allt ni vill men någons kvinna är ni.

    Poliser, militärer och de som i vardagen vågar stå upp mot våld och försvara någon är till största delen män. Samt kvinnor som har, vad som av feminister betraktas som, maskulina värderingar.

    Det är ens svårt att se någon väg runt det. Så länge det finns hot om våld måste man antingen ge med sig eller bemöta det.

    Svara
  22. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
    • Jan

       /  02/03/2016

      Så om Anya skulle bli sexuellt trakasserad av invandrarmän så skulle hon i en domstol vädja för lägre dom eller frigivning eftersom männen kanske aldrig sett en kvinna i bikini någon gång? Skulle inte tro det…

      Svara
    • Rikard

       /  02/03/2016

      Hej.

      Även om jag anser hennes åsikt felaktig både i sig och moraliskt, så är det modigt av henne att vara öppet rasistisk. Man kan ta ‘vilden’ ur djungeln, men inte djungeln ur ‘vilden’, skulle hennes föregångare sagt på artonhundratalet.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  23. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  02/03/2016

      Kanske dags att dra in biståndet tills dom ändrar sin attityd ?

      Svara
    • Jan

       /  02/03/2016

      Regimen är naturligtvis korrupt och vill på det här sättet förhandla fram ännu mer bistånd. Som förmodligen, till stora delar, hamnar rakt ner i fickorna på regeringsmedlemmar.

      Svara
    • Ivar L

       /  02/04/2016

      Jag håller inte med Niklas. Det är Sverige som uppfört sig skamligt genom att lova guld och gröna skogar, samtidigt endast göra det möjligt att söka asyl genom att ta sig hit illegalt (med risk för livet) för att sedan ändra åsikt/minska kvoterna och vilja repatriera folk.
      Att vi samtidigt betalar bistånd för de som bor kvar är inte direkt relaterat. Men visst går det att använda som utpressning, det gör oss ännu uslare, speciellt om det drabbar grupper i Afghanistan som aldrig ens skulle haft en chans att ”fly”.
      Den svenska omoralen och opålitligheten är svårslagen och ger mycket lite rätt till moralisk indignation i de här sammanhangen. Vi uppför oss illa både utåt och inåt mot vår egen befolkning. Fy sjutton villketn djävla sits vi hamnat i.

      Svara
  24. MiT

     /  02/02/2016

    Svara
  25. havre@flarnstad

     /  02/03/2016

    Låt dom vägra vi får flyga dit dom endå om vi så ska erbjuda en fallskärm och hård spark i baken från 10.000m höjd det låter så jävla sjukt att dom medvetet exporterar hela befolkningen att man nästan börjar fundera på om det är en invasion från främmande makt iscensatt av ljusskygga typer i fjärran.

    Blir så jävla trött att allt ska handla om invandringen det går inte en enda dag på året utan att man bombarderas i media och samtalen på jobbet eller stan ständigt påminner om skiten. Behöver ett andrum och jag är nog inte ensamen om att känna att det räcker nu.

    Svara
    • T

       /  02/03/2016

      Det går att släppa ut last vid överflygningar på låg höjd. (Low Altitude Parachute Extraction System)

      Svara
    • Varför inte bara låta dom som skall lämna landet få göra det via den gränsövergång de kom via? Angränsande land är inte helt utan ansvar, som lät dom passera igenom.

      Svara
      • Många afghaner har bott i Iran flera år men livet blev inte vad man önskade så de ”flydde”.. Egentligen borde dessa gå tillbaka dit men inte vill Iran ha dem igen och Afghanistan var kanske inte ens landet de var födda i. Att köpa en flykthistoria är tydligen inte svårt.
        Jag tror vi sitter fast i dem.

        Svara
  26. MiT

     /  02/03/2016

    Han har nog samtalat för mycket med sin favoritman, Bianca Kronlöf, tror jag. Hela krönikan kunde lika gärna vara skriven av henne eftersom hon är vår allra största expert på hur det är att vara man eftersom hon haft på sig lösmustasch jättemånga gånger och slåss med halmgubbar varje dag.
    ”Rasister & huliganer – alla är de män i kris”
    https://archive.is/GQki9#selection-597.0-597.44
    http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article22189852.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  02/03/2016

      ”De är helt vanliga män i helt vanliga rånarluvor som inte alls vill skydda svenska kvinnor”
      Hur många helt vanliga män är med i fotbollsfirmorna ?

      Svara
    • Pelle2

       /  02/03/2016

      Lite mera citat från artikeln:
      ”När de numera talar om ”politisk korrekthet” är det i själva verket ett paraplybegrepp för alla åsikter som utmanar vita mäns tolkningsföre­­träde.”
      När vänstern talar om rasister och nazister så är det ett paraplybegrepp för alla som inte delar vänsterns ideologi skulle jag vilja påstå.

      Svara
      • Rikard

         /  02/03/2016

        Hej.

        Definierar man sin identitet gentemot sin motståndare istället för att skapa sig själv inifrån så blir man med tiden rätt lik sin motståndare. Virus – antikropp skulle man kunna säga.

        Bättre för själen att skapa sig själv inifrån och ut, och vara sig själv på gott och ont än att vara någons spegelbild.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  27. Hmm

     /  02/03/2016

    Nu tycker jag att det är på tiden att våra lagar hänger med ikapp med tekniken och som fenomen i stort väldigt välbehövd åtgärd, men… jag undrar över vad som kommer att klassas om ”hatisk” kommentar?

    http://www.dn.se/debatt/sa-kan-hatet-pa-natet-stoppas-med-nya-lagar/

    Svara
    • Pelle2

       /  02/03/2016

      Ja,det är det som gör mig orolig. En del radikalfeminister vill ju kriminalisera antifeminism och med tanke på att regeringen kallar sig feministisk så skulle det inte förvåna mig om de håller med…

      Svara
    • Havre flarnstad

       /  02/03/2016

      Med tanke hur utvecklingen i europa ser ut där polisen kommer hem till dig och hotar om du kan tänkas ha fel åsikter blir jag orolig för framtiden speciellt när ”rätt åsikter” är ett gummi begrepp kidnappat av dom mest sjuka och verklighetsfrämmande extremisterna på diverse politiska ytterkanter med kraftigt slagsida åt vänster.

      Enligt vad jag läst om påhälsningarna i Nederländerna var det i många fall inte det minsta hatiska eller kränkande kommentarer utan tex en som försiktigt hade framfört kritik mot planerna på ett asylboense i närområdet en verkligen harmlös kommentar på sociala medier.

      Svara
    • Jonas

       /  02/03/2016

      Enligt deras definition så skulle det också bli straffbart att kalla någon för rasist.
      Kanske dax att göra en sökning på Twitter och se vilken grupp som ligger illa till 🙂

      Svara
    • Rikard

       /  02/03/2016

      Hej.

      Ser ut som det snart är dags att börja kommunicera via brev och vykort igen. Ger man censur- och övervakningsfunktionen en alltför logistiskt krävande och dyr uppgift ger den upp. Om det är möjligt med modern tekniks förmåga att avkoda handstil och liknande tekniska lösningar vet jag inte.

      Å andra sidan gör totalitära system alltid misstaget att ställa sig själva i det läget att systemet eftersträvar stagnation, och därmed kommer andra stater med andra system att konkurrera ut den totalitära.

      Undantaget är väl Kina, men vem vet? Kejsardömet har varit både stort och dominant förr, och ändå lyckats bli besegrat av mindre nationer och folk. Inte helt olikt Cro Magnon och mammut.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Kristian

       /  02/03/2016

      Inga ”elektroniska anslagstavlor” kommer att finnas i Sverige. För att bara ta upp en punkt.

      Kommer religionsfriheten som vanligt att gå före, eller kan man förvänta sig att ett antal, låt oss kalla dem ”alternativkyrkor” kommer att fällas varje vecka?

      Det kommer inte att gå att genomföra utan Kinesiska eller Koreanska regler om att allt internetbruk måste ha en identifierad ansvarig.

      Svara
  28. Jan

     /  02/03/2016

    Nu är DN på krigsstigen! Malin Ullgren anser att den åsiktskorridor som aldrig funnits (enligt henne) nu är riven för gott! Hon menar att varenda en som deltog i den fredliga demonstrationen mot flyktingpolitiken är fascist eller nazist (hon tycks inte kunna bestämma sig för vilket). ”Elitens förtigande av sanningen” är en fascistisk myt enligt henne. Och talet om ”systemkollaps” likaså.

    Svara
    • Havre flarnstad

       /  02/03/2016

      Glöm inte Unvis.it i framtiden inte ska du bjuda DN på annonspengar och ökad trafik 😉

      Hur enkelt som helst skriv bara Unvis.it/exempelpå.website

      Unvis.it/www.dn.se/kultur-noje/kronikor/malin-ullgren-om-det-fanns-en-asiktskorridor-sa-ar-den-nu-grundligt-riven/

      Aftonbladet förärades med en helt egen variant byt Aftonbladet till aftonlognen.se i lä kar så får dom ingen trafik eller betalt går tyvärr inte att klicka på länkar bara kommer man till riktiga sidan.

      Svara
  29. Jan

     /  02/03/2016

    Tillbaka till rubriken på inlägget. Det är tyst på profilerade feministers twitterkonton om badhusskandalerna eftersom dessa inte stödjer den feministiska retoriken. Det var precis samma sak efter terrroristattackerna i Paris. Först blir det tyst. Sedan kommer en ”damage control” i form av relativisering och projicering av skuld på andra grupper (vita män i Västeuropa och USA). Så ser ordergången ut hos yrkesfeminister.

    Svara
  30. Svenne

     /  02/03/2016

    DN:

    Svara
    • Jan

       /  02/03/2016

      Ska jag vara ärlig så har jag aldrig förstått varför vi ska ta hand om och försörja andra länders unga män (ofta desertörer) överhuvudtaget. Lejonparten har dessutom ljugit om ålder och asylskäl.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/03/2016

      Sara Franzén Shilwan som är chef på Eriksdalsbadet:
      Hon försökte relativisera lite genom att säga att de även avvisade svenska killgäng men var tvungen att säga att det inte skedde så ofta.
      Verkar som om HVB-hemmen ser simhallarna som en ungdomsgård dit dom kan skicka iväg flyktingarna så att de själva får lite lugn och ro. Detta trots att vissa av flyktingarna inte ens kan simma enligt personalen.
      Ett citat från Sara Franzén Shilwan:
      ”Hon är övertygad om att de som misstänks för sexuella ofredanden vet om att de gör fel, men att det också finns kulturella skillnader och koder som gör att normala spärrar släpper.”

      Undrar om hon kommer klassas som nazist när hon nu pratar om kulturella skillnader ?

      Svara
      • Rikard

         /  02/03/2016

        Hej.

        Få svenskar förstår klanmentalitet eller ur etnicitet sprungen gemenskap, särskilt här på hemmaplan. Det är en av ingredienserna i relativiseringen.

        De som uttrycker sig som Shilwan gör inte uppdelningen i ‘en av mitt folk’ och ‘den andre’ på sådant vis att de uppfattar att det som är fel mot en av samma folk kan vara tillåtet eller rent av påbjudet mot en främling.

        Det är något som alla kulturer och etniciteter har, och har haft, i högre eller lägre grad. Glömmer man det för att man försöker behandla alla som om de vore likadana, så blir resultatet därefter.

        För att hitta något liknande ur svensk kultur måste man i princip gå tillbaka till landskapslagarna, och de lagar som stipulerade olika behandling av svensk respektive utlänning. Alla folk har inte haft den utvecklingen, så det är att göra alla en otjänst att utgå från att alla kulturer och etniciteter är lika.

        Endast ett fascistiskt och kommunistiskt samhälle eftersträvar kulturell likhet, så att undersåtarna inte skall ha andra värden än statens gunst att samlas kring. Eller omvänt: genom att sträva efter kulturell likabehandling (trots skillnader i kulturell praktik) kan alla göras till likadana, och därmed kan inget motstånd mot totalitära ideal mobiliseras.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  31. MiT

     /  02/03/2016

    https://twitter.com/Sakine/status/694798048136957957

    Svara
    • Pelle2

       /  02/03/2016

      Det är väl bara att titta vad som hände Marcus Birro när han umgicks med en Sverigedemokrat:Då satte ett drev igång från godhetsvänstern och twittereliten som gjorde att han blev av med ett antal jobb.
      De som uttryckte sig kritiskt mot den ohållbara invandringen under förra året,som Ivar Arpi och Per Gudmundsson, brunmålades av en samlad vänster.
      Trots detta har Ullgren mage att säga att det inte fanns eller finns en åsiktskorridor. Nu när den store ledaren Löfven med anhang inför id-kontroller,vill stoppa tiggeriet och gör allt vad de kan för att minska invandringen så har vindflöjlarna inom vänstern tystnat. Aftonbladet gick väl till och med så långt att de stödjer den nya invandringspolitiken.

      Ullgren vill att vi skall stoppa kritiken mot åsiktskorridorens väktare, säkert inte minst eftersom hon är en del av den,för att inte gynna t.ex Sverigedemokraternas framväxt.
      Vi skall heller inte kritisera tidningar,myndigheter och politiker som har förtigit sanningen.

      Förstår att hon önskar allt detta eftersom förtroendet för DN säkert har slagit alla bottenrekord precis som förtroendet för sossarna.

      Vi kan ju alla konstatera att försöken att tysta och svartmåla SD har gynnat dom. Vad får henne att tro att mera av samma medicin kommer att fungera ? Om hon inte kan argumentera för sin sak på¨ett övertygande sätt utan måste tysta sina åsiktsmotståndare så har hon redan förlorat debatten.

      Och för tydlighetens skull säger jag att jag inte är SD:are men jag tror inte på att censur och åsiktsförtryck är en bättre väg att gå….

      Svara
    • Jonna är svagbegåvad inkvoterad

      Svara
  32. MiT

     /  02/03/2016

    Svara
  33. Nixpix

     /  02/03/2016

    Sydsvenskan. Flickor larmar om kränkningar från äldre elever http://bit.ly/1PScCG7

    Svara
    • Svenne

       /  02/03/2016

      Ur artikeln ovan:
      ”Flera högstadieflickor på Vårboskolan i Arlöv vittnar om att de känner sig förföljda och sexuellt trakasserade av äldre elever på skolans språkintroduktion.
      – Jag känner mig inte trygg i skolan längre, säger Emilia, fjorton år.”

      Svara
    • Röran i skolan är sista spiken till vår utbildning. Våra barn får inte den utbildning de har rätt till och vi betalar genom skatt. I vissa klasser finns få svensktalande elever kvar, de vars föräldrar inte kan köra till en annan skola eller det var fullt. Eller de som tror att det fixar sig – någon gång. Det går inte att lära sig något när läraren måste vara polis, socialarbetare, tolk och medlare samtidigt.

      ”Är du rasist?” sa läraren till en bekant när hon flyttade sin flicka till en annan skola.

      Svara
      • Havre flarnstad

         /  02/03/2016

        Att det dessutom finns föräldrar som bokstavligen offrar sina egna barn i toleransens namn gör mig uppriktigt ledsen för ungarnas skull och redigt förbannad på föräldrarna.

        Såg någon intervju med en kvinna som var en av de sista kvar med barn i en typisk ghettoskola den lilla rågblonda pojken berättar öppenhjärtigt om hur han blir retad i skolan för sitt ursprung och mamman verkar börja inse långt inne i hjärtat att hon skadar pojken men samtidigt gäller det att stå upp för dom rätta värderingarna.

        I framtiden är grabben skadad för livet har ingen utbildning och pratar så dålig svenska att arbetsgivarna skrämma iväg allt tack vare en morsa som ville självförverkliga sina egna ideal.

        Med det menar jag absolut inte att vi ska leva segregerade men att lämna sin unge ensam kvar är sjukt.

        P.s möjligen en norsk intervju kommer inte ihåg men fler har säkert sett samma.

        Svara
      • Pelle2

         /  02/03/2016

        Helt sjukt att de frågade om föräldern var rasist när dom flyttade barnet från en dåligt fungerande skola. Dom borde väl fråga sig varför barnen flyr därifrån ?
        Såg att Rektorn på skolan relativiserade flyktingarnas påstådda övergrepp genom att säga följande:
        ” Det förekommer kränkningar på alla högstadieskolor. Det påverkar ändå en skola när balansen mellan pojkar och flickor förändras så snabbt som det har skett under hösten, säger Anders Öhlin, chef för kultur- och utbildningsförvaltningen i Burlöv.”
        ”Kränkningar mellan killar och tjejer kan ske varsomhelst i samhället, men de här ungdomarna blir tryggare om de kommer till oss. Då blir vi fler personer som har ögonen öppna för problematiken”.

        Svara
    • Kristian

       /  02/03/2016

      Det var en missuppfattning mot slutet där:
      ” … nyanlända som vill förbättra sina svenskkunskaper och läsa in grundskoleämnen för att bli behöriga för vidare studier.”

      Skall nog vara:
      ” … som vill bli behöriga för SFI och bidrag resten av livet.”

      Svara
  34. Nixpix

     /  02/03/2016

    Jag blir galen när jag läser om hur flickor (och antagligen pojkar också) blir trakasserade av ensamkommande ”barn”. Det måste bli ett stopp. Totalstopp, och skicka hem rötäggen.

    Svara
  35. Bredloka

     /  02/06/2016

    Svenskar och andra vita människor! Jag vill DIG att skydda mig i mitt land i en helt Europa. Tack så mycket, jag känner mer säkert när du gör det. Lyssna inte på dem!

    Svara
  1. Inte nära mig! | WTF?
  2. Kod 291 del 4 | WTF?
  3. Apropå nazzestämplarna som går glödheta | hexanmexan
  4. Sammanfattning av 2016 del 2 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: