Vem är den hemliga, dryga och arroganta journalisten?

Var med i en totalt bisarr diskussion på twitter inatt, det var helt surrealistiskt. Om jag inte varit klarvaken hade jag trott att jag bara drömt.

Den började med att jag upptäckte att en journalist (tror jag han är) i en ledare påstod att demonstrationen i Stockholm var mot flyktingar

den hemliga journalisten3

Helt ogenerat och utan ens minsta lilla röda fläck på kinderna påstår han detta alltså. Jag sade ju då till Annelie, som talade på den nämnda demonstrationen, att hon tydligen demonstrerade mot flyktingar

den hemliga journalistenA

den hemliga journalisten1A

den hemliga journalisten2A

Och där stormade journalisten in med både påståenden och dryg och arrogant attityd.

Han påstod ju att det fanns uniformerade nazister med på demonstrationen vilket jag och en till frågade om för jag har säkert inte sett alla bilder och finns det några sådana så vill man ju gärna se dem? Plus att detta ligger ju till grund för hans dryga arrogans som blev ännu värre med mästrande saker som ”skärp dig” och tilltal och ton som om vi alla vore en dreglande obildad pöbel som bara med nöd och näppe klarar av att skriva våra egna namn.

den hemliga journalisten4

Han postar bilden ovan som bevis på att det fanns uniformerade nazister i demonstrationen i Stockholm. Givetvis med samma dryga överlägsna attityd och hänvisning till några helt andra personers twitterdiskussion! Och visst är bilden representativ för demonstrationen i Stockholm i slutet av januari…? Speciellt när man ser att det handlar om Trelleborg och tydligen är från oktober 2015…?

Det han byggde upp hela sitt mästrande, arroganta och dryga tweetande på var alltså det ovan. Han fick inte demonstrationen rätt, han fick inte staden rätt och han fick inte ens rätt årtal…

Nå, han tog bort tweetarna där han hänvisade till bilden ovan och till den bisarra hänvisningen till andras twitterdiskussioner som han tydligen förväntar sig att man ska följa och känna till. Han tog bort dem och sa att han misstagit sig och då skulle ju allt kunna vara lugnt, han blandade ihop saker helt enkelt. Och så hade det också kunnat vara om han inte betett sig så förbannat drygt, arrogant och mästrande innan detta! Han byggde upp hela sitt beteende på just det som visade sig skingras som en rökpuff i vinden. Hade han betett sig någorlunda normalt innan så hade jag inte brytt mig alls, då hade det bara varit ett simpelt misstag. Nu skulle han minsann läxa upp de obildade och då blir man förbannad och sur!

den hemliga journalisten5A

den hemliga journalisten6A

Ovan ser ni att han säger att han tagit bort tweeten med bilden från Trelleborg och även den bisarra hänvisningen till andras konversationer. Men fundera gärna lite över vad han egentligen säger om objektivitet och saklighet…

Jag tycker han är väldigt bra när han skriver om försvarspolitik och sådana frågor. Kanske bättre att hålla sig till dem…?

Vill ni se vem den hemliga journalisten är, om ni inte redan vet det alltså, får ni gå till det här inläggets kommentarsfält. Det var så mycket så det är bättre att gå dit och kolla och då får man också en bättre bild av det hela. Finns som flera olika kommentarer från mig som kommer nära varandra i andra halvan av fältet.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

79 kommentarer

  1. Rp

     /  02/10/2016

    Just i det här fallet förstår jag inte varför du maskerar en offentlig person, en ledarskribent som anser att det står honom fritt att ljuga för att få fram sitt budskap bör vara i allmänhetens intresse att synas. Det är mycket som skaver kring medias framställning av folkets demonstration, att den inte någonsin skildras utan att nämna huliganmoben dagen innan t ex.

    Svara
    • MiT

       /  02/10/2016

      Mest för att få till en spännande rubrik 😛
      Och det står ju sist hur man hittar diskussionen och vem det är?

      Svara
  2. MiT

     /  02/10/2016

    Svara
  3. MiT

     /  02/10/2016

    Svenskar ni vet…
    Jag vidhåller, införa begreppet papperssvensk igen skulle vara en bra idé.
    https://toklandet.wordpress.com/2015/12/05/dags-att-borja-anvanda-ordet-papperssvensk-igen/

    Svara
  4. Patrick

     /  02/10/2016

    Några dagar gammal artikel men kolla hur dom rakt ut beskyller SD för att vara nationalsocialistiskt aka nazistiskt mer än bara en gång.. Vilket larv altså..

    http://bit.ly/1WdoIYN

    Svara
    • Ivar L

       /  02/10/2016

      Fast SD:aren får ju svara och är dessutom klok nog att inte dölja att partiet har skelett i garderoben så det är nog bra PR mer än motsatsen.

      Svara
      • Patrick

         /  02/10/2016

        Absolut, men det ändrar ju inte den självklara agendan hos ”journalisten” vilket får en att ställa fråga, varför skall vi läsa sådan skit? Om vanliga tidningar och dess journalister faktiskt skrev fakta utan att leka politiker åt olika håll så skulle förtroendet vara betydligt större i ren allmänhet. Hur kan man liksom ifrågasätta ett sådant påstående förresten? Oavsett vad han skriver så har journalisten vunnit, det är ingen debatt precis.

        Svara
      • Ivar L

         /  02/10/2016

        Jag håller med om att frågan är helt idiotisk om det gäller SD idag, min poäng var snarare att journalisten tror sig ställa bra och besvärliga frågor som motarbetar SD men åstadkommer troligen precis motsatt resultat. Att tveksamma väljare känner att SD:s naziförflutna är förpassat till garderoben.

        Svara
        • michael

           /  02/10/2016

          SD är ett av dom mest pro Israel partierna i riksdagen och har flera judar i partitoppen,vi har alltså judiska nazister som marscherar runt på gator och torg i Sverige.

          Svara
          • Rp

             /  02/10/2016

            Nationalsocialism är faktiskt inte antisemitiskt per definition bara för att den har varit det i historien 🙂 Jag tycker det är hög tid att tvätta bort fördomarna mot nazister 😉 (möjligen att nazist med z just speglar NSDAP)

    • Jag tycker faktiskt den var riktigt, riktigt bra. Därför att media har aktivt jobbat hårt för att demonisera SD under lång tid. Det gör att folk har fördomar om SD. Det är som det är och det måste man förhålla sig till. Det enda sättet att minska fördomar är att konfrontera dem, på det sätt som Marcus Molinder får chansen till tack vare att journalisten tar upp det.

      Jag benämner ideologin med socialkonservativ nationalism för jag anser det beskriver bäst. Men precis som Rp så betyder inte nationalsocialism per automatik nazism. Nazism är nationalsocialistisk, men omvänt gäller inte då nationalsocialism är ett bredare begrepp. Det är det av historisk skam vi har knutit ihop begreppen till att bli i det närmsta synonymer, trots det inte är det.

      Det jobbiga är inte att få en fråga om [fyll i valfri etikett], för det kan jag bemöta. Det som jag tycker är drygt:
      1. Slentrianmässigt smutskastning som bara smyger in i texter, ett exempel:

      Ett parti som SD kan bara växa i en miljö där feghet inför värderingskonflikter nonchaleras, och kritikerna tystnar av rädsla för att framställas som främlingsfientliga. Något som spär på en inbillad eller faktisk martyrkultur. [Teodorescu]

      Hur ska man kunna bemöta ”ett parti som SD”? Vad är problemet?
      Varför skulle vi inte kunna växa för att vi har ett politiskt program som folk uppskattar?
      Denna typ av slentrianmässig smutskastning är jättevanlig.

      2. När folk jag känner privat och tycker om, som jag räknar som vänner, tar till själv eller roas av när andra slänger sig med ”fascister” eller liknande. Det har jag svårt att vänja mig vid … att man kan delta i den politiska mobbingen när man har en vän i gruppen som mobbningen attackerar. Jag förstår mig inte på sånt.

      Svara
      • Inge Post

         /  02/10/2016

        Det kanske är tid att se över sin vänskapslista ?
        Att de inte höll med eller tyckte annorlunda hade jag inte haft problem med,men om de aktivt valde att sälla sig till den massan där mobbing är ett verktyg att nå ”målet” hade jag nog sagt tack och hej

        Svara
        • Det kanske är tid att se över sin vänskapslista ?

          Det gör jag. Ingen som inte kan respektera SD:are är välkommen i vårt hem, så sådant beteende gör att man skjuts bort av mig. Jag brukade gå ut o ta en öl med ett gäng, jag har inte varit med på länge av denna orsak då vissa där håller på så.

          Svara
      • Erik XV

         /  02/10/2016

        Fast nazism är en sammandragning av just nationalsocialism (egentligen det tyska ordet Nationalsozialismus som med tyskt språkbruk dras ihop till Nazismus och Nazis) så nazism och nationalsocialism är synonymer.

        Svara
        • Inge Post

           /  02/11/2016

          Om man ska lita på Stig-Björn Ljunggrens(S) filosoferande så är nazism en blandideologi
          Det tror jag ligger närmare sanningen än något annat.

          ”Själv betecknar Ljunggren Hitler som en ”revolutionär – ett slags konservativ radikal” och ”visionär på traditionens grund” ” -Stig-Björn Ljunggren, Ideologier,2002 andra upplagan sid 176-179

          Svara
          • Ja, det är en blandideologi, nationalsocialism med rasbiologisk/etnisk grundsyn. Det senare behöver inte alls ingå i nationalsocialism och då är det inte nazism.

      • Vafan betyder socialkonservativ? Låter som att alla ska hålla sig till sin klass. Vi borgare ska inte beblanda oss med proletariatet & vice versa?

        Svara
        • Haha! Precis så. 😉

          Kärnan i socialkonservatism är att värna om familjen och nationen och motverka splittring och konflikter. För att hålla förklaringen kort så är det lättast att se till dess motsats, vilket t.ex. är när man i en anarkistisk anda försöker riva ned alla de strukturer och kollektiv som omger individen. Det vill säga – ”krossa normer” är en motsats till socialkonservatism. Förändringar av normer sker naturligt ”på gräsrotsnivå” men i en långsam process. Det är inget som ska pressas på folket för då uppstår splittring och konflikter. Sådan splittring märks av i samhället idag – dels till följd av en för omfattande invandring sen lång tid dels på grund av en maktelit som tror det är deras uppgift att fostra fram en ny människa och förneka oss vårt kulturella arv med dess socialisering.

          Dessa socialkonservativa tankar återfinns hos kristdemokraterna (även om de, mig veterligen, inte använder etiketten. Värdekonservativ har jag sett.). De tar avstamp i kristna värderingar och kristen etik, vi i nation och öppen svenskhet. Men det är olika ord för samma sak för vår nation och vår svenska kultur är resultatet av vårt arv från protestantismens era. Därför har SD likheter med KD i t.ex. familjepolitiska sakfrågor.

          Svara
      • Senior

         /  02/11/2016

        ”Men precis som Rp så betyder inte nationalsocialism per automatik nazism.”

        Nazism är bara en tysk förkortning av…… Tada! Nationalsocialism!

        Jo, tyvärr är det så, all socialism är så, det ligger inbyggt i det.
        Precis så säger alla socialister när man poängterar facit för dem, hur det blivit i ALLA länder som försökt genomföra socialisering. Sovjet, DDR, Kuba, Kambodja, Nordkorea, Kina, och nu även Venezuela.

        ”Men de är inte socilalister på riktigt” ”nämen min socialism skulle aldrig….”

        Jo, det är precis vad den skulle.
        Ge mig argumenten för varför just din socialism inte skulle bli samma korrumperade personkult som alla andra socialistiska experiment?

        Svara
        • Ge mig argumenten för varför just din socialism inte skulle bli samma korrumperade personkult som alla andra socialistiska experiment?

          Hade jag gärna gjort om jag hade någon ”min socialism”. Det har jag inte, SD är för marknadsekonomi.

          Svara
        • NU såg jag var du fick det ifrån. Jag var otydlig, ber om ursäkt.
          Jag skrev tidigare:

          Jag benämner ideologin med socialkonservativ nationalism för jag anser det beskriver bäst. Men precis som Rp så betyder inte nationalsocialism per automatik nazism.

          Det borde inte stå i ett stycke, för jag byter samtalsämne där vid ”men”. Första meningen hör till SD, socialkonservativ nationalism är SDs politiska kompass. Den andra meningen har inget med SD o göra. Klantigt av mig att inte avdela o kanske eventuellt även citera Rp mellan. 🙂

          Angående det du skrev:

          Nazism är bara en tysk förkortning av…… Tada! Nationalsocialism!

          Jag har redan förklarat det en gång, men jag kan ta en liknelse så blir det kanske tydligare?

          En damsko (Nazism) är alltid en sko (Nationalsocialism).
          En sko är inte nödvändigtvis en damsko.

          Däremot är nationalsocialism alltid en form av socialism.

          Svara
          • Senior

             /  02/11/2016

            Japp, och hittills är facit att all form av socialism alltid mynnat i 100% diktatur.

          • Japp, ense. Alla skorna vandrar till samma helvete. 😉

            Oscar Sjöstedt är SDs ekonomipolitiska talesperson. Han intervjuas här precis i början. Det är en bra intervju som ger en bild av SDs synsätt vad gäller ekonomipolitik.

    • Havre flarnstad

       /  02/10/2016

      Jag ”vill” inte jobba men ha pengar endå jag ”vill” gärna bo på en tropisk ö där livet är lugnt och pengarna är värda 10gr mer. Det är mycket jag vill men inte fan rättfärdigar det mig att stjäla och ovälkommen ockupera andra länder.

      Det är oväsentligt vilket land personerna kommer ifrån samma argument och tankesätt är universellt för lata som hellre skyller sin situation på andra/annat det är föräldrarnas fel att jag knarkar , är samhällets fel att jag inte orkar plugga aldig ens eget fel.

      Svara
    • Erik den förste

       /  02/10/2016

      Jag blir bara förbannad när jag läser svaren som den där yrkeskriminella dåren har gett reportern.

      Svara
      • Erik den förste

         /  02/10/2016

        Sorry, jag menade givetvis ‘de där yrkeskriminella dårarna’.

        Svara
    • Ivar L

       /  02/10/2016

      Gatubarnsproblemet är oerhört tragiskt och jag tror faktiskt att det mycket väl kan vara sant att deras liv är i fara om de skickas tillbaka till Marocko. De har förmodligen en svårare situation än många andra asylsökande.

      Antalet gatubarn i världen enligt Wikipedia:
      Latinamerika: 40 miljoner
      Asien: 25-30 miljoner
      Afrika: 10 miljoner.

      Att lösa det genom att ge världens gatubarn asyl i Sverige är (som vanligt) helt orimligt och som vanligt hamnar vi i ett läge där vi fokuserar på de som förmodligen är starka, och som kan ta sig hit.

      När det gäller de som är här så är det uppenbart att de får hjälp men inte vill ha det utan hellre håller ihop och begår brott. Då finns två alternativ: skicka hem dem eller mycket hårda nypor av typen uppfostringsanstalt. Den nuvarande hanteringen är ju helt orimlig. När något inte fungerar och dessutom utsätter allmänheten för fara måste man agera. Vad är det för fel på Sverige? Allting sker med fördröjning så att konsekvenserna blir mycket värre än vad de skulle behöva bli.

      Svara
    • Ivar L

       /  02/10/2016

      En annan intressant artikel om problemet:
      http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/polisen-peter

      Det är rätt besvärande att nästan alla intressanta nyheter och reportage om migrationsproblem står endast att läsa i lokalnyheter (i detta fall SVT:s). Nästan inga riksmedier tar upp dimensionen på problemen. De rapporterar bara om riktigt stora migrationsrelaterade händelser med ett undantag, brott mot migranter. De slås upp stort även om de är av lindrig art.

      Svara
  5. Ivar L

     /  02/10/2016

    OT
    Detta är för den historieintresserade, om det laddade begreppet ”svenskhet”. Som ni kanske vet så försöker folk på vänsterkanten och vissa liberaler hävda, lite hårdraget, att Sverige inte finns och om det finns så var det först efter Gustav Vasa. Denna artikel handlar om att idén om Sverige är tydlig redan på medeltiden även om nationen som sådan inte riktigt fanns i och med bl.a. Kalmarunionen. Naturligtvis är det besvärande, så en del av artikeln försöker på ett krystat sätt förklara bort det hela – i postmodern anda genom att införa att nytt obegripligt begrepp. Men det kan man bortse ifrån. Artikeln som helhet är intressant eftersom den visar att Sverige både som land och idé är äldre än vad många numera önskar:
    http://www.svd.se/vad-sten-sture-kan-lara-oss-om-svenskhet

    Svara
    • Rikard

       /  02/10/2016

      Hej.

      En motfråga som kan fungera för att belysa deras ologiska och ohederliga argumentation:
      Mellan vilka två generationer blev människan mer människa än apa? Det är samma typ av villospår som resonemangen om den ‘felande länken’.

      Man kan också be dessa människor (?) definiera folkgruppen palestinier och den palestinska kulturen. Gruppen är vald då postmodern vänster gärna är okritiskt positiv till palestinska araber (en term som brukar tända debatten). Ofta tas ‘blud und boden’-retorik fram som argument. Motfrågan blir då vilket eller vilka folk som bodde där före palestinierna. Nästa argument brukar då vara att det gått så lång tid. Där kan man dels fråga hur lång tid som är tillräckligt lång, dels fråga vad det innebär för samer/ainu/nordamerikanska indianer, dels fråga hur man skall förhålla sig till blandade folkgrupper.

      Därefter brukar volymen stiga, och epiteten ‘fascist’, ‘rasist’ och liknande halas fram.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  6. Patrick

     /  02/10/2016

    Jag skumläste bara för förväntade mig det vanliga, att ”svensk” kultur bara funnits typ i tio år och det då redan var multikulturellt samt etniskt välblandat..

    efter snabba skumläsningen såg jag denna från förra året:
    http://www.svd.se/mangkultur-bland-det-svenskaste-som-finns/om/kultur:under-strecket

    Den läste jag än mindre 😛

    Svara
    • Ivar L

       /  02/10/2016

      Då marknadsförde jag artikeln dåligt. Den handlar om att Sverige som idé är mycket tydlig redan under medeltiden. Det enda som är fjantigt i artikeln är försöket att omtolka denna nationalism med en ny postmodern fjantterm som de kallar ”regalism”.

      Svara
  7. Nixpix

     /  02/10/2016

    Jag har läst oksanen med intresse, precis som widar Andersson på Folkbladet har han känt modig och haft en annan infallsvinkel än den som vi vanligen får från Södermalm. Han skriver inte lika bra som gänget på gp, eller arpi, men ok. Men nu sjönk förtroendet som en sten! Hur kan man vara så dryg! Vet inte hur upplagesiffrorna för hela Hälsingland ser ut, men med tanke på att dagspressen tappade ca 10-19 % i senaste orvestomätningen så tycker jag att lite ödmjukhet från media är på sin plats, tänk om det är så att det är läsarna som har rätt, inte journalisterna. Jag tror att nyheter, rakt upp och ner, utan pk-filter, skulle funka mycket bättre. Snart måste medieägarna väl ändå vara så desperata att de vågar prova det? Fast de måste de nog sparka alla hjärntvättade journalister också.

    Svara
  8. DEN GODA SIDAN

    Svara
  9. Ivar L

     /  02/10/2016

    Denna artikel har länkats tidigare men jag tycker det är rätt uppseendeväckande. Det handlar om en camping:
    ”Romerna som ska bo där ska betala 50 kronor om dagen till kommunen”

    Billig camping subventionerad av sundsvallsborna. Hur detta skall lösa romernas problem i östeuropa på sikt övergår mitt förstånd. Alla skall flytta till Sverige och bo i subventionerade campingar?

    http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/tiggarlagret-kan-inte-flyttas-ingen-markagare-i-sundsvall-vill-ta-emot-romerna

    Svara
    • Ivar L

       /  02/10/2016

      Just det, måste tillägga. Kommunen säger dessutom:
      ”Det blir mycket stora kostnader för kommunen att starta ett nytt läger i egen regi,”

      Kanske inte så konstigt att de inte fått några anbud i så fall. Om kostnaderna är stora. Rent ekonomiskt spelar det ju knappast någon roll om entreprenören är kommunal eller privat, är kostnaderna ”mycket stora” så är de det för alla.

      Svara
      • Hmm

         /  02/10/2016

        För mig består tankevurpan i att ens tänka att de ska bo i LÄGER.
        De ska väl bo i en ”normal” bostad hyrd eller ägd som alla oss andra!

        Svara
      • Olof

         /  02/10/2016

        Ah, fast du har missat fällan. Det skall vara ‘tydliga förhållningsregler’, så markägaren kan bötfällas av kommunen om dessa inte efterlevs, trots att markägaren naturligtvis inte kommer att ha någon som helst möjlighet att utföra några tvångsåtgärder om någon bryter mot reglerna.

        Så därför blir det mycket större kostnader för kommunen om de måste starta lägret och dessutom ta ansvar för det själva. Men som du säger, så är det nog därför det inte kommer några anbud, markägarna inser nog problemet och förstår att det helt enkelt inte går att lämna några rimliga anbud som täcker risker, kostnader och den oundvikliga PR-katastrofen.

        Om det fortfarande varit lagligt med deponi av sopor i Sverige kanske något företag i den branchen hade kunnat hantera problematiken, men dagens återvinningsstationer har förmodligen för höga ordningskrav.

        Hmmm… nu känner jag att efter de senaste årens intryck så verkar min tidigare avsaknad av fördomar mot romer ha bytts mot aningen syrliga efterdomar. Bra jobbat…

        Svara
        • Inge Post

           /  02/10/2016

          Jag har en gammal häcksax som jag kan skänka till vilken rom som helst villig att rensa sly i någon skogsbacke i eller runt avfolkningstrakter i Norrland.
          Nån annan som har något de kan bidra med?

          Fast just det…vi kanske inte ska utgå från att dessa personer är villiga att arbeta för sitt uppehälle som vi andra i detta landet..?

          Svara
    • Nilsson

       /  02/10/2016

      Men…. var är de marscherande nazisterna? Var är de uniformerade nazisterna? Var är NAZISTERNA? Hela min världsbild är rubbad, kan vi photoshoppa in hakkors på de som har gula västar? Snyft….

      Svara
      • Eftersom man är nazist för att man inte håller med så är alla de nazister, och vanliga kläder blir således nazistuniformer.

        Svara
  10. Nixpix

     /  02/10/2016

    Vill göra staden könsneutral http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbotten/vill-gora-stan-konsneutral?cmpid=del:pd:ny:20160210:vill-gora-stan-konsneutral:nyh via @svtnyheter
    Det här måste väl ändå vara den absolut mest brännande politiska frågan just nu….. (kan nån slå mig i skallen nästa gång jag funderar på om ”liberalerna” kan va nåt att rösta på. )

    Svara
    • Ja … Att göra det lättare för tafsare (eller värre) på offentliga toaletter, är kanske inte en dum idé … [/sark]

      Svara
    • Ivar L

       /  02/11/2016

      Det var väl inte så länge sedan det var en artikel om något slags genusarkitektur för Husby? Det var typ, att det skulle göras i ordning, bli bättre upplyst och att otrygga platser skulle åtgärdas. D.v.s. helt vanlig upprustning. Det enda genusinriktade jag kan minnas var att man skulle försöka få bort caféer i Husby centrum eftersom män var dominerande där. Undrar om männen (som förmodligen är i majoritet) försvinner om man plockar bort caféerna eller om de dyker upp på ett nytt ställe?

      Svara
  11. Nixpix

     /  02/10/2016

    Det är klart att barn som fått put måste få gå i skolan. Men, jag tycker också att det måste ställas krav på att det är just barn det handlar om. Om det dök upp en skäggig trettioåring i mitt barns klass på högstadiet skulle jag bli galen. Bindgalen.

    Svara
    • Rikard

       /  02/11/2016

      Hej.

      Har du något förslag på hur jag skall integrera eleven i min undervisning?

      1) Språket saknas helt eller i hög grad.
      2) Studievana enligt ovan.
      3) I den mån studier finns rör det sig ofta om koranskola eller liknande.
      4) X antal år grundskola i valfritt land av de fem vanligaste utomeuropeiska motsvarar inte samma antal år eller kunskapsbas som svensk grundskola.
      5) Psykosociala, kulturbetingade problem saknar jag både formell kompetens, resurser och tid för.

      Betänk att varje moment som äter upp undervisningstid, och varje extra-uppgift som invandrarelever medför tar bort tid från övriga elever.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  12. MiT

     /  02/10/2016

    En som ruttnat rejält…
    http://pastebin.com/MakfuCJR

    Svara
  13. MiT

     /  02/10/2016

    Svara
  14. MiT

     /  02/10/2016

    ”Vinn valet 2014 och lös automatiskt ungdomsarbetslösheten!”
    http://cornucopia.cornubot.se/2013/01/vinn-valet-2014-och-los-automatiskt.html?m=1

    Svara
  15. MiT

     /  02/10/2016

    ”Sentiomätningen som skakar S: Krisläget för Löfven fördjupas ytterligare”
    http://nyheteridag.se/sentiomatningen-som-skakar-s-krislaget-for-lofven-fordjupas-ytterligare/

    Svara
  16. Nixpix

     /  02/10/2016

    Här blir det bostäder för flyktingbarnen http://www.corren.se/nyheter/linkoping/har-blir-det-bostader-for-flyktingbarnen-om4016275.aspx
    Ok, i Nyköping ska de bygga nya lägenheter för ensamkommande….BARN intill ett motionsspår. Frågan är, kommer de sen ha väktare som joggar runt också, eller kommer folk helt enkelt bara få sluta jogga, gå med hunden, åka skidor? Jag tror på det senare. De jag möter själv nu för tiden på rundan ser väldigt vaksamma ut, och är två och två om det är tjejer.

    Svara
    • Jan

       /  02/11/2016

      Vi bygger alltså bostäder åt dessa utländska män och sedan betalar vi hyran åt dem. Tänk om våra studenter hade det lika bra…

      Svara
  17. Dreadlock

     /  02/10/2016

    Den här hemlighetsfulle och tydligt överlägsne journalisten har med all sannolikhet adopterat Band-wagon propaganda tekniken . Och då blir det drygt av bara fanken.

    I ett annat liv så var undertecknat till viss del involverat i P.R. (Betyder : Relationer anpassat till olika socioekonomiska grupper, allt enligt strikta facit av vår hemliga grupp av beteendevetare)

    Allt som den här killen i YT -Klippet säger är SANT. Så är det. Varken mer eller mindre. P.R. är bara ett annat ord för P.R. byråns förmåga att mobilisera nyttiga idioter som är villiga att sälja sin själv till vilken peng som helst, för att synas och för att spela huvudrollen i ett offentligt drama.

    Svara
  18. Svenne

     /  02/10/2016

    OT: Ivar Arpi:)

    Svara
  19. Svenne

     /  02/10/2016

    OT: En skam för uniformen…

    Svara
    • Sitter så högt upp i en organisation och inget vet? Det kvalificerar för begreppet ”nyttig idiot” …

      Svara
      • Intenso

         /  02/11/2016

        Tveksamt om ”nyttig” kommer i spel i det här fallet.

        Svara
        • Med den egenskapen så är han en lämplig syndabock, men man kan som i fall som detta ifrågasätta dem/dom som tillsatte honom …

          Svara
    • Pelle2

       /  02/11/2016

      Om han verkligen är överraskad över hur det ser ut i samhället så är det ännu en orsak till att han aldrig borde ha blivit rikspolischef.Hur kan man vara så blind att man inte märker det ?

      Svara
  20. Svenne

     /  02/11/2016

    OT: Sanslöst…

    Svara
    • Senior

       /  02/11/2016

      Bästa jag läst på länge!
      Nu har jag eventuellt också fått ett vettigt alternativ att rösta på framgent, får se vad som kommer fram vid en genomlysning.

      Svara
      • Ivar L

         /  02/11/2016

        Tja, hon kommer nog att glömmas rätt fort när hon upphör att vara nagel i ögat på sitt eget parti. Jag tror inte Sverige har plats för fler borgerliga partier. Snarare tvärt om. Nja, kanske på kommunal nivå.

        Svara
        • Senior

           /  02/11/2016

          Inte plats för fler borgerliga partier?
          Nämn ett av dagens partier som för borgerlig politik?

          Nu menar jag inte vilka som påstår sig göra det, utan något som verkligen gör det.

          Svara
    • Grodan Boll

       /  02/11/2016

      Det var väl lite av en tidsfråga.

      Svara
      • Pelle2

         /  02/11/2016

        Ja,det var väl som sagt var en tidsfråga. Utas är alldeles för vettig för att vara Miljöpartist.
        Skall bli kul att se vad som händer med Borgerlig framtid. Om de lyckas locka till sig några flera namnkunniga politiker med vettiga åsikter så kommer de definitivt vara ett alternativ för mig vid nästa val.

        Svara
    • Svenne

       /  02/11/2016

      Äntligen:)
      Det ska bli intressant att se hur Utas utvecklas…

      Svara
    • Jan

       /  02/11/2016

      Väl formulerat. Jag tror dock inte att det är möjligt att baxa ytterligare ett borgerligt parti in i riksdagen utan att några andra borgerliga partier får ge vika. Åtta partier är redan två för mycket i dessa oroliga tider.

      Svara
      • Jans

         /  02/11/2016

        Läste precis på lite om Borgerlig Framtid. Det låter lite som ett parti för mig men jag kan inte tänka mig att rösta på osäkra kort förrän läget i Sverige stabiliserat sig avsevärt. Det finns inte plats före experiment just nu. Jag gissar att en hel del tänker likadant.

        Sedan måste jag säga att jag tyvärr inte har förtroende för några andra än SD när det gäller att styra upp flyktingsituationen. Först när åtgärder i stil med SD:s inriktning har implementerats (och förmodligen mycket snabbt accepterats) så kan man våga släppa in otränade hundar i manegen.

        Svara
  21. Svenne

     /  02/11/2016

    OT: Lång artikel av Foreignpolicy om den svenska situationen:

    Svara
    • Ivar L

       /  02/11/2016

      Usch vilken läskig men ändå rimlig rubrik.
      Vet inte om jag vågar läsa…

      Svara
    • Ivar L

       /  02/11/2016

      Bra artikel. Inledningen om flyktingsituationen i Sverige var lite långrandig för en svensk eftersom man känner till det mesta. Däremot den avslutande analysen (från: ”A kind of hydraulic catastrophe”) av hela flyktingsituationen och Västeuropas framtid och dessa ideal var mycket intressant och välskriven. Tänk om det någon gång skrevs analyser på den nivån av svenska journalister. Människor som klarar av att se hela bilden utan att rädas moraliska pekpinnar i retur.

      Personligen skulle jag vilja tillägga att det Europa ser nu dessutom enbart är en övningsomgång inför det flyktingtryck som vi står inför på några decenniers sikt då Afrikas befolkning väntas växa betydligt:
      http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Afrikas-befolkning-fordubblas-till-2050/

      I ljuset av sådana befolkningsökningar och möjliga folkvandringar framstår Löfvens citat från artikeln som mer än lovligt naivt: ”We are a continent of 500 million people; we could easily handle this task”.

      Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 2 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: