Folk som vill att vuxna män ska bo tillsammans med barn utan vårdnadshavare

Så har det då kommit fram att han som högg ihjäl den unga kvinnan i Mölndal och som försökte mörda ytterligare en inte var 15 som man envist påstått utan att han är över 18. Hur gammal han är vet inte Migrationsverket som har utrett fallet igen men de säger att han är MINST 18.

Samma Migrationsverk som tidigare har sagt att han är 15 säger nu alltså att han är minst 18 år…

Någonstans på Migrationsverket finns en människa som tyckte att det var rimligt att denna vuxne man var 15 år. Så måste det ju vara? Hur kan han annars påstås vara 15? Det är alltså en människa som tycker att det är något bra att vuxna män bor tillsammans med barn utan vårdnadshavare på speciella HVB-hem. Så måste det ju också vara? Att man tycker att det är bra? Annars hade man ju aldrig godkänt det? För det har man gjort i Sverige. I massor!

Men genast så poppar Barnläkarföreningen upp som det ensamkommande barnet ur lådan och säger att man kan inte åldersbestämma sådär.

– Det går inte att bedöma på ett sådant sätt, inte i ett samtal, säger Henry Ascher som är docent i barnmedicin och medlem i Svenska barnläkarföreningens arbetsgrupp för flyktingbarn

Nä, jag gissar att man inte bara hör en röst utan samtidigt ser personen som rösten tillhör också? Ögonen kan faktiskt vara ett praktiskt hjälpmedel ibland, kanske Ascher och Barnläkarföreningen borde testa att öppna sina någon gång? Vem vet, de kanske blir överraskade…?

Han menar att om han som barnläkare skulle göra en åldersbedömning skulle han bli fälld av IVO.

Det är i så fall för att barnläkarföreningen kämpar med näbbar och klor för att fullvuxna män ska få bo med barn utan vårdnadshavare. De verkligen kämpar aktivt mot alla former av åldersbestämning! De VILL att vuxna ska bo med barn på HVB-hemmen…

Det finns andra metoder för åldersbedömning. En är att ta en röntgenbild på personens handled för att bedöma skelettet. Men även den metoden avfärdar Henry Ascher. Han menar att den är så osäker och att felmarginalen är fyra till sex år. Han förklarar att puberteten inträffar i olika ålder för alla ungdomar och därför kan resultat bli väldigt missvisande.

– Det är att missbruka vetenskapliga metoder. Det är oetiskt och inte acceptabelt, säger han.

Efter vad jag har sett så är inte felmarginalen så stor utan cirka 1 år eller nåt, metoden nämns i den här utmärkta artikeln. FIFA använder den metoden sen flera år och det verkar funka utmärkt! Är ju bara att använda tillsammans med andra metoder och vara lite generös med tolkningen? Av någon anledning tycker Ascher och Barnläkarföreningen att det är jätteetiskt och väldigt acceptabelt att låta fullvuxna män bo med barn utan vårdnadshavare. Vuxna män som kan vara allt från 18 upp till 35 år, kanske till och med 40 år. Det är etiskt och acceptabelt tydligen. För det är nämligen det enda alternativet på grund av deras motstånd… Och en väldigt vetenskaplig metod hos Barnläkarföreningen verkar vara att bara godtroget godkänna alla som säger att de är under 18 år och tro att alla alltid talar sanning. Godkänn allt som alla säger är den vinnande vetenskapen hos Barnläkarföreningen…

Han berättar att han själv har kommit i kontakt med barn som har räknats uppåt i åldern, alltså bedömds vara äldre än vad de egentligen är.

– Det är jätteallvarligt. Det är inte bra att sätta barn tillsammans med traumatiserade vuxna, säger han.

Nähä, så det är inte bra att sätta barn tillsammans med vuxna men jättebra och utmärkt att sätta fullvuxna tillsammans med barn och låta dem bo med barnen på HVB-hemmen? Eller är det en heeeelt annan sak…? Kanske det till och med är traumatiserade vuxna? För det är nämligen exakt det som barnläkarföreningen kämpar för när de vägrar all form av åldersbestämning. De kämpar för just det som de själva säger inte är bra.

Han framhåller att det finns ett behov av att fastställa flyktingbarnens ålder, men att han inte i nuläget vet vilken metod som är den rätta. Han säger att han väntar på statens utredningar om olika medicinska metoder.

Det finns behov säger han. Men eftersom han inte ens vill veta om det finns någon metod så är det tydligen mycket bättre att inte ha någon kontroll alls än att ha någon. Det är EXAKT vad han säger. Alla som säger att de är barn är barn enligt barnläkarföreningen. Kommer du dit med gråsprängt helskägg och tydliga åldersrynkor och säger att du är 16 år? Inga problem enligt barnläkarföreningen eftersom de inte ens vill öppna ögonen och titta.

Jag tycker det är något djupt obehagligt över alla dessa som så stenhårt kämpar för att fullvuxna män ska få rätt att bo med barn på HVB-hem. Det är något otroligt obehagligt över dem…

rädda-barnen-dahlin-myter

Som Rädda barnen, de kämpar verkligen hårt för det. Det hon kallar ”myter” ovan är från november förra året. Det ÄR ju bevisligen så att många ljuger om sin ålder och bevisligen så görs inga kontroller under processen! ”Myt” efter ”myt”, vilka de flesta är påhittade av henne själv såklart, är punkterad flera gånger om sen länge tillbaka men hon bara fortsätter som en papegoja. Kan man verkligen ha en generalsekreterare för Rädda barnen som kämpar stenhårt för att vuxna män ska få rätt att bo tillsammans med barn utan vårdnadshavare på HVB-hem? En generalsekreterare som inte ens kan hitta på myter så de blir trovärdiga? Jag menar, Kol14-metoden, snälla…?

Nä, dessa läkare som vägrar utföra ålderskontroller ska ha sparken omedelbart på grått papper! Ut med dem bara! Fot i arslet! Fuck Off bara! Arbetsvägran? STICK!

Om det kommer direktiv om ålderskontroller så kan dessa barnläkare inte vara delaktiga ändå eftersom de har visat att de bara är sketna aktivister i första hand, man kommer inte att kunna lita på dem helt enkelt så lika bra att sparka ut dem redan nu! Om Migrationsverket är smarta så söker de kompetens och samarbete med andra länder eftersom den svenska kompetensen inte är bättre än att de inte ens klarar av att se skillnad på en 25+-åring och en 15-åring.

Sådana som Barnläkarföreningen är också medskyldiga till att en del kommer undan straff vid grova brott också som hon som blev gruppvåldtagen i Stockholm där den drivande fick några månader på vilohem som han snabbt rymde från. De är i högsta grad medskyldiga!

Det är bara att sätta igång och testa! Man måste testa alla som det råder minsta tveksamhet kring och som kommit de senaste åren. Samtliga av dem alltså! Jag gissar att man kommer att upptäcka att 50% till 75% av alla som nu bor på HVB-hem egentligen är vuxna. Tänk om man i ett nafs (nåja men under en rimlig tidsperiod…) kunde frigöra 50% till 75% av alla platserna på HVB-hemmen i kommunerna? Ni vet, HVB-hemmen med vuxna barn som håller på att knäcka i stort sett samtliga kommuner i landet…? Den som inte går med på testning skrivs automatiskt upp till 18 år (eller äldre om man tycker det är rimligt).

En del tjatar om barnkonventionen men den har inte alls med saken att göra eftersom det är vuxna som UTGER sig för att vara barn man ska kolla upp. Barn kommer alltså inte att drabbas av något alls! De enda som på något sätt ”drabbas” är ju de vuxna som utger sig för att vara barn och stjäl resurserna från de riktiga barnen? Hur kan man vara emot det?

Because of the ”unaccompanied children” Sweden is now a bizarre circus

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

97 kommentarer

  1. MiT

     /  02/12/2016

    Svara
    • J.G

       /  02/13/2016

      Lönekartläggning ser i de flesta kollektivavtal bara till om kvinnors löner är lägre än mäns. Om motsatsen visas så behöver inga åtgärder göras.

      På min arbetsplats hittade vi både en man och en kvinna som låg under vad vi ansåg vara en acceptabel gräns. Vi bestämde oss, i sammarbete med HR, för att höja upp bådas löner till gränsen som vi ansåg acceptabel. På många andra ställen hade bara kvinnans lön justerats.

      Svara
      • Pelle2

         /  02/13/2016

        Håller med.
        På min arbetsplats gjorde dom till och med helt öppet en lönekartläggning enbart för att rätta till kvinnors löner och skröt nästan om det. När jag frågade om de inte skulle kolla männens löner och kunde exemplifiera med att jag tjänar sämre än mina kvinnliga kollegor så fick jag inte ens ett svar.
        Jag har något mindre eller mera erfarenhet inom mitt område än dessa kvinnor och jag gör minst lika mycket saker som dom…
        Det enda som skiljer är att de har varit längre i branschen än jag men inte nödvändigtvis med samma arbetsuppgifter hela tiden.
        Med andra ord är det inte bara kvinnor som inte har ”rätt” lön.

        Svara
  2. Havre flarnstad

     /  02/12/2016

    Hyr läkare från Polen och Baltikum det funkar ju tydligen i andra sammanhang problemet löst så kan Ascher och co stå där och skrika sig hesa .

    Svara
  3. Pelle2

     /  02/12/2016

    Antingen är de fega och vågar inte vara de som medverkar till att flyktingar som utger sig för att vara barn identifieras som vuxna eller så drivs de av en ideologi som säger att så många som möjligt av flyktingarna skall få stanna.
    Tror dessvärre att det är det sista som gäller. Dom är godhetsapostlar som anser att Sverige skall ta emot alla flyktingar som vill komma hit och bli medborgare.

    Svara
    • T

       /  02/12/2016

      Alla såna där (Rädda Barnen, Röda Korset o.s.v. i Sverige) är kommunistiska femtekolonnare som inte tyar utföra ett hederligt arbete utan ska parasitera på godtrogna, som tror att de hjälper utsatta.

      Svara
  4. Jag ser inget fel med att vuxna och barn bor tillsammans, det tenderar att minska buslivet. Såvida det inte är de vuxna som är busarna förstås, då kan det bli mångfalt värre.

    Svara
    • Pelle2

       /  02/12/2016

      Är väl skillnad om det är en medveten placering av vuxna bland barn och inte en oavsiktlig sådan. Dessutom har jag förstått att HVB-hemmen är extra dyra i drift och då skall väl inte folk placeras där på felaktiga premisser ?

      Svara
    • Jans

       /  02/12/2016

      Ah, du menar en situation där de som är vuxna tar ansvar för barn.
      Känns mindre aktuellt i de här sammanhangen.

      Svara
  5. Motkraft

     /  02/12/2016

    Henry Ascher har tydligen någon slags telepatisk förmåga som vet vad som sas på intervjun Migrationsverket gjorde. En del asylsökande är inte alltför smarta och det kan ha kommit fram i intervjun, när pratat om syskon, skolgång, militärtjänst, hur tog sig till Sverige osv, att om man räknar på fingrarna så kan den sökande inte vara under 18 år.

    Han kan ju till och med uppfattat tolken som ”på hans sida” för pratar samma språk och därför sagt sin riktiga ålder till tolken. Vad vet vi och vad vet Henry Ascher?

    Jag har lite svårt tro Migrationsverket skulle meddela rätten en bedömning att han är över 18 år om han inte på något sätt försagt sig i intervjun. Får väl hoppas det i alla fall, att inte en helt subjektiv bedömning som då gör att rätten måste fortsätta betrakta honom som barn.

    Svara
    • Jans

       /  02/12/2016

      Det hela borde väl vara synnerligen enkelt för försvaret. Gör ett medicinskt ålderstest och visa att han är ett barn!
      Nähä…? Undrar varför.

      Svara
  6. Pelle2

     /  02/12/2016

    OT:
    Paolina ”Paow” Danielsson från Paradise hotel försöker smöra för feministerna.
    I dagens Expressen publicerar dom en intervju med henne pg.a att hon par publicerat en bild på sin ena bröstvårta på Facebook.
    Hon säger bl.a följande:
    ”Det är killar som borde dölja sina bröst och inte tjejer, för deras bröst fyller ändå ingen funktion, ”
    Vad har bröstens funktion med saken att göra ? Innebär det att varje gång en kvinna visar brösten så tänker hon amma ?
    Det är ju också spännande att hon är upprörd över att det anses fel att kvinnor visar brösten men hon tycker att det vore helt rätt att förbjuda män att visa sina bröstvårtor.

    För egen del skiter jag fullständigt i om hon eller någon annan kvinna visar brösten offentligt. Tror nog detsamma gäller de flesta svenska männen.
    Det finns ju dock människor från andra kulturer som inte anser att detta är ok. I andra sammanhang brukar ju feministerna prata om att det inte är ok att kränka andra människor
    men i detta fall skiter dom i det. Hyckleriet är slående !
    Undrar dock hur många kvinnor det är som vill/känner sig bekväma med att visa brösten offentligt ? Skulle tro att detta i första hand är en sak som drivs av radikalfeminister för att skapa en konflikt mot männen.
    Själv skulle jag aldrig gå med bar överkropp i en offentlig miljö. Tror inte att någon vill
    se mig halvnaken ;-).
    http://bloggar.expressen.se/paradiset/2016/02/11/paulina-paow-danielsson-killar-borde-dolja-sina-brost-for-de-fyller-anda-ingen-funktion/
    P.S Fick inte unvis.it att funka på denna artikel.

    Svara
    • Svenne

       /  02/12/2016

      Länken finns på archive.is:
      https://archive.is/UNC8b
      …och ja, Paow fick uppmärksamhet…

      Svara
      • Pelle2

         /  02/12/2016

        Tack Svenne !
        Har inte lärt mig hur archive.is funkar.Det brukar ju funka med Unvis.it och det är ju väldigt smidigt.
        Kan tänka mig att Paow fick uppmärksamhet och det var väl också ett av syftena med att hon publicerade bilder på sitt bröst.

        Svara
        • Svenne

           /  02/12/2016

          Varsågod Pelle2!
          archive.is är ett enkelt verktyg för att spara skärmdumpar, följ bara instruktionerna där.

          Svara
    • Dölja dem för att de inte fyller nån funktion? Är det därför vissa kulturer tycker kvinnor ska dölja sina huvuden?

      Svara
      • Pelle2

         /  02/12/2016

        Då borde Paow dölja sitt huvud med tanke på hennes argumentation i denna fråga 🙂

        Svara
    • Kvinnors bröst har nästan enbart funktionen att attrahera män. För amningens skull behöver inte brösten vara så framträdande som de är. Det gör hennes uttalande märkligt och okunnigt.

      Svara
      • Pelle2

         /  02/12/2016

        I en feminists officiella retorik är ju ingen av en kvinnas kroppsdelar till för att upphetsa män sexuellt.Man skall ju gubevars inte sexualisera kvinnokroppen..
        Att kvinnor sedan dreglar över avklädda manliga modeller är ju en annan sak…

        Svara
        • Jag tycker det står var och en fritt att ha egna uppfattningar och drömmar. Vi har bara inte möjlighet att få alla våra drömmar realiserade. Det är en helt orimlig hållning att tro att vi inte skulle vara skapade för att föröka oss.

          Svara
          • Pelle2

             /  02/12/2016

            Säger inte emot dig Johan.
            Tror nog att de flesta kvinnor anser att brösten är en viktig del av deras sexualitet. Det är ju t.ex en erogen zon för många kvinnor.
            De flesta av oss män anser väl också att det är väldigt trevligt med kvinnobröst och de flesta kvinnorna inser väl att de kan locka till sig män genom att framhäva sina bröst på bästa möjliga sätt.

            Det är löjligt av feministerna att påstå att bröst är en kroppsdel som vilken annan kroppsdel som helst anser jag.Tror nog att de flesta kvinnorna tycker samma sak.

          • T

             /  02/12/2016

            Sannorlikheten (självfallet beroende på formatet) är att de används oftare för rysk massage än för amning. 🙂

  7. Nixpix

     /  02/12/2016

    Hamid Bali skrev på twitter i veckan just om att Henry Ascher är ”människorättsaktivist”, han åkte med på ship to Gaza och var tydligen också den som bråkade mest med hanne Kjöller om de ”apatiska barnen” (om ni minns de där barnen som led av en sjukdom som bara fanns i Sverige och nu plötsligt inte finns längre pga av av att alla ändå får asyl eller går under jorden och ingen behöver lajvare apatisk längre). Jag har inte twitter själv ( även om jag läser en del ändå tack vare din fantastiska blogg MIT) så jag kan inte hitta diskussionen som han hade med den obehaglige Viktor banhke.

    Svara
  8. Ha, ha! Vi har fått ett färgstarkt, kul samhälle – nästan som Bangkuk 😉

    Svara
      • MiT

         /  02/12/2016

        Såg något på twitter om det där, att det skulle skett väldigt nära två boenden. Men det är bara vad jag såg lite om alltså, en som sa det, inte bekräftat på något sätt.

        Svara
        • T

           /  02/12/2016

          Snacket går men inget mer officiellt än att det var en svartklädd person och man lämnar inga fler detaljer om signalement. Offret var ”ej känd för polisen” som det kallas när någon till synes slumpvis utsätts för brott. Fler patruller än vanligt sägs ha varit synliga på orten tidigare under gårdagen. Kanske för trafiken eller nåt annat?

          Svara
          • Jans

             /  02/12/2016

            Sverige i ett nötskal. Polisen vill ha hjälp från allmänheten men lämnar inget signalement värt namnet. ”Person i svarta kläder som rörde sig” är väl ungefär var smärtgränsen går.

          • T

             /  02/13/2016

            En 34 årig person har gripits som misstänkt för mordet på fredagskvällen.

  9. Sverige är verkligen i stort behov av att se över hur människor väljs ut till att betraktas som experter och företrädare. Jag kan förstå att man tycker om Henry Ascher. Han är vänlig, sympatisk och med stort socialt patos. Men han är också en politisk aktivist långt ut på kanten av spektrat vilket borde få alla att ta vad han säger med stor skepsis. Tyvärr är det ett genomgående tema att vi låter extremister få stort spelrum i debatten och användas som experter. Det måste dölja sig någon form av systemfel bakom att det alltid blir så.

    Jag tror att studieförbunden har en del med det att göra. ABF som på många sätt är en fantastiskt organisation verkar också allt för ofta fylla funktionen av att finansiera extremister och sammanföra dem med resten av socialdemokratin.

    Svara
    • Senior

       /  02/12/2016

      De väljs tyvärr inte som experter, endast som företrädare.
      Vem som säger något är ju viktigare än vad som sägs, vilket eliminerar deras behov av experter…. Kunniga experter är ju bara fascister, antifeminister och nazister i deras värld.

      Svara
      • Senior

         /  02/13/2016

        ……annars hade det tex. aldrig funnits en socialistisk ekonomisk talesperson, så fort de begriper ekonomi är de nämligen inte socialister längre…..

        Svara
  10. MiT

     /  02/12/2016

    Svara
  11. MiT

     /  02/12/2016

    Från augusti förra året
    ””Skilda badtider kallas friheten att välja””
    http://www.svt.se/opinion/article3154452.svt

    Svara
  12. MiT

     /  02/12/2016

    Svara
  13. MiT

     /  02/12/2016

    Någon som har inloggning på Barometern som kan ta en kopia på artikeln via archive.is eller som pdf?
    ”Hätsk stämning på HVB-möte: ”Det här är ingen rättegång””
    http://www.barometern.se/oland/oroliga-roster-pa-hvb-mote/

    Svara
  14. MiT

     /  02/12/2016

    Svara
    • Jans

       /  02/12/2016

      Klockrent.
      Nog för att Hanif är rapp och kul men han företräder ett gravt motsägelsefullt och fullständigt opålitligt parti.

      Svara
      • norskgoy

         /  02/12/2016

        Hykleriet til Hanif er tilstede så absolutt. Men for all gi mannen litt slakk, han er tross alt i en posisjon (dvs parti) der han må balansere på en line mellom å trekke M mot høyre mot SD, eller få fyken.

        Svara
      • Svenne

         /  02/12/2016

        Ja, men HB är nog den vettigaste(?) riksdagsledamoten i det partiet…

        Svara
  15. Pelle2

     /  02/12/2016

    Med hennes argumentation kanske det är frihet med arrangerade äktenskap
    också ?

    Svara
  16. MiT

     /  02/12/2016

    Svara
    • michael

       /  02/13/2016

      Tragiskt att en gapig person likt Ascher kan hålla en hel yrkeskår som gisslan,påminner om talesättet ett ruttet äpple…

      Svara
  17. MiT

     /  02/12/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  02/12/2016

      Jag tycker att den svenska kyrkan har spårat ur och blir allt mera politiserad. Om den dessutom nu skall bli radikalfeministisk så kommer jag tacka för mig och gå ur kyrkan.

      Svara
      • MiT

         /  02/12/2016

        OM…?

        Svara
        • T

           /  02/12/2016

          Vad är det för skillnad mellan DDR och svenska kyrkan? Själv gick jag ur så fort det gick.

          Svara
      • Ivar L

         /  02/12/2016

        Neeeej!
        Gå inte ur!
        Stanna kvar och rösta på SD i kyrkovalen. Svider mycket mer.
        Vi måste få bort extremisterna från vårt svenska kulturarv!

        Svara
    • Grodan Boll

       /  02/12/2016

      Äntligen hamnade all teologi under samma tak där den hör hemma.

      Svara
    • Rikard

       /  02/12/2016

      Hej.

      Ett par funderingar:

      Är det en rad forskare som ser på mänskligt beteende i en feministisk teologisk kontext, och Nyman som sammanställt detta, eller är det Nyman som i en feministisk teologisk kontext ser på vad en rad forskare säger om mänskligt beteende? Jag tycker mig kunna läsa ingressen på bägge sätten.

      Nyman är faktiskt något på spåren: i kolonialismen (vilket är en i efterhand skapad politiserad term) brukar man hävda att det dels ingår att en folkgrupp flyttar in och etablerar dominans ‘hemma hos en annan’, dels att de inflyttade tillskansar sig våldskapital och resurskontroll, samt att de inflyttande även söker omvända urbefolkningen; allt i syfte att underkuva och på sikt tvinga urfolket att assimileras in i den koloniserande kulturen.

      Följdfrågan borde då bli hur strömriktningen ser ut i folkförflyttning och i missionsarbete, sam vilka idéhistoriska strömningar som använts av koloniserade folkgrupper för att gemensamt arbeta mot självständighet.

      Till Nymans försvar vill jag anföra att det ofta låter löjligt när vi inom humaniora staplar begrepp på varandra, och att det ofta blir lite granna parodiskt. Faktum är dock att beroende på analysmodell blir svaret olika. Problemet är att de flesta inom fältet verkar anamma analysmodellen som ideologi (feminism, marxism, objektivism, postmodernism). Ungefär som om en snickare skulle ha en religiös fixering vid ett verktyg, och använda det till alla arbetsmoment. Blir nog rätt skeva hus, tror jag.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Jan

       /  02/12/2016

      Vem har någon nyttan av den där avhandlingen? Polisanmäl Lunds universitet för kvacksalveri! Ingen med förståndet i behåll orkar läsa mer än tre meningar av detta nonsens. Varje sådan här avhandling sänker värdet av en svensk doktorstitel.

      Svara
      • Jan

         /  02/12/2016

        Nytta heter det, inte nyttan. N:et ramlade dit av misstag.

        Svara
    • michael

       /  02/13/2016

      En gång i tiden predikade präster svavelosande om att alla människor var syndare,idag predikar präster svavelosande om att vita män är ondskan själv till skillnad mot resten av församlingen.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/12/2016

      Vad är det som säger att en kvinna i kraft av sitt kön är en bättre FN chef än en man ?
      Som vanligt är inte kvalifikationer viktigt för radikalfeministerna utan kön är alltid viktigast så länge det gynnar en kvinna. Inte undra på att det går åt helvete med Sverige..

      Som sagt var,ingen kan väl påstå att Wallström har gjort succe’ som utrikesminister.
      Detsamma gäller väl i och för sig Löfven och Fridolin med flera men ingen påstår att de skall ha jobbet för att dom är män…

      Svara
    • David8

       /  02/12/2016

      Vi har testat det här med skattemedel till Kvinnohobbyn….Det gick inte så bra.

      Svara
    • Rikard

       /  02/12/2016

      Hej.

      Inga-Britt Ahlenius som FN-chef, tack.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Liten

         /  02/12/2016

        Tycker jag låter som en bra ide! 🙂

        Svara
      • Svenne

         /  02/12/2016

        Hear, hear!
        Det var det bästa jag hört idag:)

        Svara
      • Pelle2

         /  02/12/2016

        Ställer också upp på det !
        Där har vi en kvalificerad kvinnlig kandidat !

        Svara
  18. Jans

     /  02/12/2016

    Det är lite neurosedynvarning på reaktionerna från barnläkare och flyktingadvokater tycker jag. Det vet att de har fel men tänker inte erkänna det. Framtides dom kan bli hård, men eliten klarar sig alltid så de kör ända in i kaklet.

    Snacket om felmarginaler och att åldersbestämning inte är exakt är enbart dimridåer. Ingen vetenskap är exakt, därför bjuder man på felmarginalen. Kanske till och med en generös sådan. Som när man mäter alkoholhalt eller fortkörning i trafiken.

    Svara
  19. MiT

     /  02/12/2016

    ”Kod 291: Fel av polisen att hemligstämpla flyktingbrott”
    http://www.vf.se/nyheter/allman/kod-291-fel-av-polisen-att-hemligstampla-flyktingbrott-0

    Svara
  20. Svenne

     /  02/12/2016

    OT: 100% jämställdhet…

    Svara
    • Pelle2

       /  02/12/2016

      Det ligger väl helt i linje med vad feministerna brukar förespråka. Minst 50% kvinnlig representation är ganska jämställt och 100% kvinnlig representation total jämställdhet.
      Det var väl för övrigt MP som antog en regel att det går bra med två kvinnliga språkrör men inte två manliga…

      Svara
    • Jans

       /  02/12/2016

      Kanske en helt logisk konsekvens av Åsa Romsons Almedalstal. De vill ju inte ha några vita män som kör bil i alla fall. I avvaktan på män med rätt hudfärg som cyklar får de köra med kvinnor över hela linjen. Inte mig emot. Ju mer tossiga de blir desto bättre.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/12/2016

      Och var skulle pengarna komma ifrån ?

      Svara
      • Icke-svenk

         /  02/13/2016

        Nuförtiden är det helt enkelt med digitala pengar. ^^

        Svara
  21. Svenne

     /  02/12/2016

    OT: Arpi vågar vara populistisk…

    Svara
    • Pelle2

       /  02/13/2016

      Samma straffsats borde gälla o man överfaller poliser och brandmän och regeln borde vara att 14 år är det man får för detta brott…

      Svara
  22. MiT

     /  02/12/2016

    Svara
  23. MiT

     /  02/12/2016

    Artikeln handlar om polisens arbete med/mot? journalister men kunde lika gärna vara en spegelbild av hur journalister arbetar mot läsarna…
    http://www.journalisten.se/nyheter/polisen-morklagger-allvarliga-brott

    Svara
    • Jans

       /  02/12/2016

      Haha, så klockrent när Journalisten klagar över att polisen använder ”hen” för att inte ange kön. Journalisternas egna lilla favoritprojekt slår visst tillbaka. Hur var det nu med kön? Det var ju bara en social konstruktion och man kan ju ändå inte veta könet.

      Men mest besvärande i hela sammanhanget är att sajter som Avpixlat och Fria Tider skrivit om oroligheter på asylboenden under hösten trots 291:an. Journalisterna försöker bara rädda sig undan sitt eget tigande genom att låtsas att de inte vetat något på grund av polisen. De enda det handlar om är att de kanske inte fick information från just polisen, men det finns ju andra källor. Patetiskt och fegt av pressen att gömma sig bakom stora stygga polisen.

      Svara
  24. Anonymouse

     /  02/12/2016

    Ibland får jag för mig att Trudeau är Löfvens okände son. Hur som, släpp loss. 😉

    Svara
    • T

       /  02/12/2016

      Modern hade ihop det med både Ron Wood och Mick Jagger på 70-talet och skandalerna avlöste varandra.

      Svara
  25. Jans

     /  02/12/2016

    Det slog mig idag, tänk om Ny Demokrati inte hade varit ett sånt pajasparti. Då hade vi kanske haft ett helt annat Sverige idag. De var ju trots allt något på spåren och folket hade haft ett alternativ att rösta på för 20 år sedan då det såg vad som höll på att hända.

    Svara
  26. MiT

     /  02/12/2016

    Mailkorgsargumentet i förtid är visst det som gäller nu 😛

    https://twitter.com/sagabowallius/status/698252140280676352

    Svara
  27. Anonymouse

     /  02/12/2016

    Fniss!

    Svara
  28. Havre flarnstad

     /  02/13/2016

    Så genierna i MP med den eminenta skolminister Fridolin i spetsen har äntligen löst skolkrisen genom genidraget släpp in alla icke-svenskspråkiga araber som lärare efter en snabb utbildning på ett år huruvida dom kan kommunicera ordentligt är inte så viktigt.

    Alla som haft det tveksamma nöjet att få handskas med sjukvårdspersonal som knappt förstår var du har ont vet hur jävla frustrerande det känns och ännu värre blir det när någon i en maktposition är helt omöjlig att ha att göra med pga svåra språkförbistringar. Hade en handläggare på AF som jag tillslut fick byta för att nästan all tid gick till spillo när man verkligen inte fattade hälften och frustrationen hos båda parter växte.
    För att kunna förmedla kunskap ska kommunikationen vara på topp det borde självklart vara ett krav inte tvärtom.

    Det positiva däremot är att få in lite gubbar från en förhoppningsvis väldigt auktoritär verksamhet i hemlandet där tjafsande tonåringar får smaka på käppen. Tror det blir lite kulturkrock här när ungarna förväntar sig kunna komma och gå som dom vill och skita fullständigt i vad läraren anser.

    Svara
    • Jans

       /  02/13/2016

      Väl insatta Finska källor meddelar att Reinfeldt hade med dessa bilder i sina slajds över mångkulturens rikedom och håvor.
      En ”utmaning” helt enkelt och vem gillar inte utmaningar?

      Svara
  29. Pelle2

     /  02/13/2016

    OT:
    Aftonbladet firar nya triumfer idag på ett antal fronter.
    Fredrik Virtanen menar att de som anklagar andra för att vara lättkränkta naturligtvis ofta är vita män som själva blir kränkta över feminism och bögar som pratar om homofobi mm.
    Är det några som blir kränkta så är det väl feminister och identitetspolitiker där minsta kritik mot dom och deras åsikter upphöjs till hat och helst ras- och kvinnohat.
    Han exemplifierar det hela med bråket kring att Alfons Åberg inte får visas på en förskola
    och menar att debatten handlar om att dessa män känner sig kränkta över beslutet.
    Jag skulle tro att väldigt få känner sig kränkta över beslutet utan tycker att det är ett bevis för vårt sjuka curlingsamhälle där inget får skrämma någon,helst skall inga hinder resas utan alla skall få allt och det värsta någon kan göra mot en annan är att ha en annan åsikt och stå för den.
    Det är inget samhälle som kommer bli framgångsrikt i framtiden tror jag.
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/fredrikvirtanen/article22256815.ab

    Det är dock extra roligt att hans kollega,Jennifer Wegerup i samma tidning ifrågasätter beslutet att inte visa Alfons Åberg på förskolan och då just med argumentet att vi måste sluta curla barnen. Pratar inte Aftonbladets journalister med varandra så att dom ger samma bild ?
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/jenniferwegerup/article22257652.ab

    Avslutningsvis har vi Advokaten Elisabeth Masi.Fritz som pratar om mäns näthat mot kvinnor och att de brotten måste prioriteras. Jag vill för det första säga att jag tycker att de män som verkligen hotar kvinnor eller män till livet eller förföljer dom på andra sätt naturligtvis skall bestraffas.
    Undrar dock hur de kommer bedöma ordet näthat ? T.ex Sveland ville ju klassa kritik mot feminism som hat och förbjuda det. Är det på den nivån hat skall klassificeras så är vi inne på en farlig väg med åsiktsförtryck.
    Sedan undrar jag varför hon kategoriskt skriver om mäns näthat ? Vi som läser denna blogg bl.a har ju många gånger fått se framträdande feminister som Kakan Hermansson,Alicia Dickner,Lady Dahmer och Zara Larsson med flera ösa ur sig sitt manshat på nätet. Är inte det också näthat eller räknas det inte som det när ett helt kön hatas eller när hatet kommer från den ”goda sidan”.
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article22252696.ab

    Svara
    • Havre flarnstad

       /  02/13/2016

      Det farliga här är att personerna som sitter på makten just nu själva favoriserar den grupp av människor som ofta ägnar sig åt sk näthat men från ett vänster/postkolonialt/radfem/ perspektiv och därmed bygger upp problembilden ifrån det perspektivet.

      Jag tycket det är ganska självklart att samma lagar ska gälla online som irl hotar du att skära upp könet på någon är det olaga hot men vi skiljer oss på den punkten att jag tycker det är lika allvarligt att hota att hugga sönder någon för att den är vit man eller högerpolitisk.

      Om frågan drevs ur ett neutralt perspektiv så vore det bara fint men det ser mer ut som att vissa vill skaffa särrättigheter för sig själva och förneka att andra är utsatta.

      Svara
  30. POLACKERNA SKYDDAR SINA KVINNOR!

    Svara
  1. Inte stökigare än Centralen | WTF?
  2. Rädda barnen visar vad de går för | WTF?
  3. 2,5 månader tog det för Rädda barnen | WTF?
  4. Socialstyrelsens ensamma utredare om medicinsk åldersbedömning av ensamkommande barn | WTF?
  5. Hjernsläpp | WTF?

Lämna ett svar till Pelle2 Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.