Inte stökigare än Centralen

Så kommenterar polisen tillståndet på asylboenden i Sverige när SVT frågar.

Det var igår som maskineriet på SVT varvade upp lite i propagandamakeriet, SVT tyckte att asylboenden fått lite för mycket negativ uppmärksamhet så de tänkte komma med en motbild och besökte boendet Signalisten i Västerås. Signalisten är boendet där polisen bland annat blev bortjagad av de boende vid ett tillfälle. Sen har det varit mycket annat där också…

inte stökigare än centralen

Och polisen kommenterar alltså det med att det inte är stökigare än på Centralen…

Undrar om det är en polis med svart humor som sade detta? Centralen är ju en av de platser som polisen själva sagt att de i princip tappat kontrollen över på grund av brottslighet från vad som kallas ensamkommande barn? Poliserna själva skulle ju inte låta sina egna tonårsbarn besöka Centralen? Så ville polisen egentligen berätta att det går åt helvete utan att behöva tala klarspråk och blåste SVT på det viset? Fan vet…

Att till exempel polisen i Dalarna enligt sig själva inte ens har resurser att utreda mordförsök bland annat på grund av situationen med asylhaveriet och händelser på asylboenden är väl bara ljug och hittepå då antar jag…?

Sen märktes det att SVT hade läst DN:s senaste haveri till artikel om brottslighet där DN påstod att det inte alls var så stor del av alla händelser i landet som har med asylhaveriet att göra eftersom SVT upprepade DN:s trams. ALL statistik som finns visar att utomeuropeiskt födda i MENA har en mycket stor överrepresentation vad gäller framför allt grövre våldsbrott i Sverige jämfört med svensken. Precis därifrån som nästan alla de senaste åren kommit från… Senast BRÅ släppte statistik om detta var 2005 och det har knappast ändrats till det bättre sen dess.

Eftersom SVT körde igång maskineriet så fanns det ju även en artikel om en ensamkommande som det var synd om. Det var en där Migrationsverket inte godtog åldern som han uppgav, 16 år, utan istället ansåg honom vara 23 år. Gå in själva och bedöm, jag tror nog 23 är närmare riktig ålder än 16 (eller 17 som han är nu) i alla fall.

Han saknade id-handlingar när han kom till Sverige. Saken är dock den att Rahmat Moradi redan bedömts vara 16 år i ett annat EU-land. När han tidigare kom till Ungern genomgick han en läkarundersökning och myndigheterna menade att han var ett barn.

– De undersökte mina händer och mina tänder. De ansåg att jag var 16 år och jag fick bo tillsammans med andra barn, säger Rahmat Moradi.

Asylutredningen i Sverige har pågått i nära ett år. Rahmat Moradi och hans ombud har vid flera tillfällen bett Migrationsverket begära ut uppgifterna från ungerska myndigheter.

Det intressanta här är att han blivit åldersbedömd i Ungern där han även bott tillsammans med andra som då ska ha varit barn berättar han. Vad gör han då här? Om han till och med blivit åldersbedömd och bott i Ungern, ska han då inte vara i Ungern istället? Vad har jag missat?

SVT Nyheter Skåne har sökt Migrationsverket för en kommentar i ärendet, men de har avböjt att kommentera då beslut ännu inte fattats i asylärende. De meddelar dock att resultatet av undersökningen i Ungern nu har inkommit, men att undersökningen ännu inte översatts.

Vore det inte bättre att SVT Skåne frågade Moradi om en kommentar om varför han är här och inte i Ungern? Är ju en mycket mer relevant fråga? Eller får man välja land så fort man kommit till EU och bott ett tag i ett EU-land oavsett om man är medborgare eller inte? Låter ju osannolikt tycker jag.

Och givetvis ska SVT prata med en aktivist också, Anders Hjern är en aktivist när det gäller sånt här och inget annat

Anders Hjern, professor vid Karolinska institutet och medlem av Svenska barnläkarföreningens arbetsgrupp för flyktingbarn, ser uppenbara problem med åldersbestämningar. Hjern berättar han mött många barn som befinner sig i Rahmats Moradis situation.

Han är alltså en aktivist i sådana här frågor även om SVT gör allt för att framställa honom som något annat genom att rabbla titlar och institut. Han besitter ingen expertkunskap alls inom åldersbedömningsområdet utan han är enbart en aktivist! Han tillhör en av de obehagliga som kämpar stenhårt för att fullvuxna ljugande män som ingen vet något alls om ska få bo med barn på HVB-hem. Något jag tycker är väldigt perverst…

Avslutningen på SVT:s artikel

– Jag tror på mig. Jag tror att jag är 17, alla tror mig.

Han tror på sig själv i alla fall. Men uppenbarligen så tror inte alla på honom?

Men själva kärnfrågan, ska han inte vara i Ungern? Om han blivit åldersbedömd i Ungern och enligt egen utsago även har bott med andra där på ett boende för barn så har han väl också sökt asyl i Ungern? Eller gör de åldersbedömningar på folk som inte ens sökt asyl?

Kod 291 finns ju också, här är del 5

1 april varje dag del 24: Rasistisk satir

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

74 kommentarer

  1. MiT

     /  02/16/2016

    Svara
  2. Jurist

     /  02/16/2016

    Nej, är han under 18 kan han mer eller mindre välja land.

    Svara
    • MiT

       /  02/16/2016

      Så ännu en anledning att ljuga om ålder i så fall…?

      Svara
    • norskgoy

       /  02/16/2016

      kan, eller kan ikke? Strengt tatt er det ingen stater/byråkrater som lager lover der det er opp til en borger/person å velge hva den måtte gjøre…..

      Svara
  3. MiT

     /  02/16/2016

    När saker ställs på sin spets, se svarstweetarna och hennes egna

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  02/17/2016

      o herregud vilka kommentarer ”Är du aktiv SD” snacka om att argumenten tog slut undrar om hon drar till med den i andra lägen tex när någon tränger sig i kön eller om barnen var dumma ”nej nu var du allt en SD upp på ditt rum”

      Svara
  4. Vilka ligger bakom hela /######/ ????

    Svara
  5. MiT

     /  02/16/2016

    Man kör fortfarande med myten om välfärden…

    Svara
    • Svenne

       /  02/16/2016

      ”Svårt klara välfärden med invandring.”
      Sådärja, stämmer bättre nu…

      Svara
    • Jans

       /  02/16/2016

      Den dagen någon enda kan framlägga trovärdiga fakta som vederlägger det Jan Tullberg säger i denna föreläsning så skall jag bjuda Alex på semla:


      Jan Tullberg förklarar varför myten om att vi behöver invandrarna är falsk och varför den, vilket är ännu värre, kommer att spräcka pensionsuppgörelsen och kasta Sverige tillbaka till en besvärlig befolkningsökning som vi inte kan hantera på sikt.

      Svara
    • Om det var sant så hade vi satsat på arbetskraftsinvandring, inte asylinvandring.

      Sedan så förstår jag inte varför de satsar på lönsamhetskortet. Ger vi inte människor asyl för att vi är medmänskliga och skyddar dom undan krig? Problemet är väl att många de facto inte har asylskäl.

      Svara
    • Olof

       /  02/17/2016

      Ja, det argumentet är helt och hållet bullshit.

      ‘Välfärdsproblemet’ i den här bemärkselsen beror till stor del på att vi blir friskare och lever längre vilket gör att vi får fler pensionärer i förhållande till arbetande befolkning. Men det faktum att vi blir friskare och lever längre betyder naturligtvis också i så fall att den arbetsföra åldern förlängs, så att lösa det är ju inte direkt raketvetenskap.

      Sen tycker jag dock att det bästa sättet att lösa den problematiken är att införa successiv nedtrappning av arbetstid i högre ålder snarare än dagens vanliga allt-eller-inget pension. Säg t.ex 80% efter 55, 60% efter 60, 40% efter 65, så får man en mycket bättre både överlämning till nya förmågor, arbetsplatser tappar inte plötsligt kompetens, transfersystemen avlastas, äldre får en fungerande social miljö som inte alla har naturligt, etc.

      Men som sagt, att ta in fler bidragsberoende är inte en lösning.

      Svara
      • havre@flarnstad

         /  02/17/2016

        Det skriver jag under på otroligt att den lösningen inte fått större genomslag.

        Svara
  6. MiT

     /  02/16/2016

    Svara
    • Bo

       /  02/16/2016

      Äre Tobbe Hubinette som ska basa över anslagen?

      Svara
  7. MiT

     /  02/16/2016

    Svara
    • Nilsson

       /  02/16/2016

      Har ni tänkt på att de som vill att andra ska betala mer skatt inte vill betala mer skatt själv?

      Svara
      • Gurkburken

         /  02/16/2016

        Nja, en ganska hög andel har inget emot det, oftast eftersom de också är skatteförsörjda och/eller inte har någon önskan att öka sin produktion. Fråga om de vill dela med sig av sina inkomster från skattemedel istället.

        Svara
        • Senior

           /  02/17/2016

          Även skatteförsörjda återbetalar sin lön till staten i form av skatt, vilket många försöker minimera genom att starta eget bolag istället för att bli löntagare.

          Svara
    • Nu är jag inte nödvändigtvis någon som stödjer ”sänk ingångslönen”-argumenten (speciellt med tanke på hur dålig löneutveckling en del yrken har), men ingen pratar faktiskt om att någon som redan arbetar som till exempel sjuksköterska ska sänka sin lön – det är för nyanställningarna som lönekraven ska ställas. Därför så ekar Lindbergs (och fjortisarna från LO som sköter deras sociala medier) argument att ”varför ingen som vill sänka löner vill sänka sina egna” eftersom det inte handlar om att sänka någon som har jobbs lön.

      Svara
  8. Svenne

     /  02/16/2016

    ”Gör-det-själv”…

    Svara
  9. MiT

     /  02/16/2016

    Svara
    • Svenne

       /  02/16/2016

      Prioriteringar, prioriteringar…
      Samhällsnytta, polis eller genusvetare?

      Svara
    • Jans

       /  02/16/2016

      Således; om vi räknar med att genusvetaren och polisen har har 8 timmars arbetsdag (inkl. lunch) och börjar klockan 9 så får genusvetaren betalt fram till 17 medan polisen enbart får betalt fram till 15. Allt enligt matte som genusvetarna själva älskar.

      Svara
  10. MiT

     /  02/16/2016

    Svara
    • Bo

       /  02/16/2016

      Ska invandringen lösa problemen? De blir istället flera gånger värre, alla våra probl… jag menar ”utmaningar”.

      Svara
    • Jans

       /  02/16/2016

      Ovasiktltig satir av DN Kultur. Vem blir förvånad?

      Svara
    • Erik den förste

       /  02/16/2016

      Så tanken är att under en kris blir de politiska partierna mer benägna att samarbeta (och därtill hoppas han att de även kan komma med goda idéer)?
      Ja, det är ju förstås ett sätt att se på saken. Och kanske är lösningen att skapa en än värre kris? I ett sådant läge måste de vara superdupertoppenjättebra på att samarbeta och komma med de bästa idéerna någonsin…

      (Notera också att argument 1 är white guilt.)

      Svara
    • Jan

       /  02/16/2016

      Det går väl knappast att bli mer populist i ordets mer negativa betydelse än Niklas Ekdal. Bagdad Bob framstår som en saklig realist i jämförelse. DN:s kulturredaktion verkar vara ett tillhåll för verklighetsfrämmande skönandar…

      Svara
  11. MiT

     /  02/16/2016

    Svara
  12. Blond Jävel

     /  02/16/2016

    Henrik Thelander är områdeschef, det vill säga att chansen att han någonsin arbetat som ”riktig” polis är minimal. Ännu en Eliasson, helt enkelt.

    Svara
    • Erik XV

       /  02/16/2016

      Jodå. Han har varit ”riktig” polis, han är fortfarande ”riktig” polis. Närmast innan han blev PO-chef var han chef för underrättelseverksamheten i Region Mitt. Han har varit polis sedan mitten på 90-talet, han är långt ifrån en Eliasson.

      Du borde kanske inte uttala dig om saker du så uppenbart inte kan något om?

      Svara
      • Blond jävel

         /  02/17/2016

        Jodå, jag vet att han tidigare var chef för underrättelseverksamheten i Region Mitt, vilket inte förändrade min grundsyn. Okej, jag kanske var lite väl kantig när jag kallade honom för ”ännu en Eliasson” då han inte är politiskt tillsatt, Jag gjorde helt enkelt en analys av hans ålder (53 år), hans position, hans tidigare position och fann som sagt chansen minimal att han är en så kallad ”långvägare”, dvs någon som gått PHS, arbetat först inom ordningen, sedan jobbat sig uppåt, studerat och till slut blivit antagen till chefsutbildning. Jag höll det för mer troligt att han är en ”kortvägare”, dvs en jur kand som gått den speciella polischefsutbildningen som tidigare fanns. Nu har jag pratat med fd kollegor och då det visat sig att Thelander faktiskt arbetat på ordningen i Uppsala under 90-talet så jag får framföra självkritik för mina förhastade slutsatser samt lära mig att inte dra sådana. Däremot kvarstår min uppfattning att kåren inom ledarskiktet har fruktansvärt lågt i tak och är genompolitiserad. Många säger det som cheferna vill höra och knyter näven i fickan i stället för att förstöra sin karriär.

        Tack för korrigeringen, jag lovar att bättra mig och inte skriva i affekt igen. 🙂

        Svara
  13. MiT

     /  02/16/2016

    Svara
    • Hahaha, herrejävlar:
      – Just nu känns det väldigt starkt vad Moder Jord vill: Söderortsbor och politiker, kom och lätta era hjärtan, utbrister Avatara, gör en liten dans, och faller ned på knä.

      Påminn mig om att sluta källsortera…

      Svara
  14. Inte stökigare är Centralen? Är det bättre nu än i slutet september? Då var det rent helvete när jag kom från flyget ca kl.00.30 och försökte ta nattbussen hem. Själva Centralen var stängt. Utanför blev man genast attackerad, de drog i ryggsäcken, skrek och krävde pengar. Droger såldes öppet, yngre pojkar anföll en i klunga, någon kvinna serverade kaffe och en annan delade ut kondomer. Folk sov överallt. Nattbussen var sopig härbärge snarare än buss.
    Det var då som Centralen var lugnt, eller…
    Jag tog en taxi när jag hittade en för de stod inte heller där de brukar. Taxikillen sa att det gick inte att stå framför Centralen på natten för då rånades man och taxin demolerades i sämsta fall.
    Du nya sköna värld!

    Svara
    • Jans

       /  02/16/2016

      Den enda förklaringen är att polisen i fråga aldrig varit på Centralen sent en helg.

      Svara
    • Senior

       /  02/16/2016

      Han sade nog exakt vad han menade, det är inte stökigare än centralen……
      Då torde man kunna räkna ut hur det ser ut på boendet.

      Svara
  15. MiT

     /  02/16/2016

    Svara
    • Jans

       /  02/16/2016

      Fatta tragiken i detta.

      Svara
      • Svenne

         /  02/17/2016

        Ja, framtiden är här – och den är av modell Mellanöstern. Hur många fattar det?

        Svara
        • Jans

           /  02/17/2016

          13% i senaste valet, något fler nu men många av dem kommer ändå att rösta på M & S för de har ju ”bytt inriktning”. Detta trots att orsaken till de konsekvenser vi ser är mycket äldre än hösten 2015.

          Svara
  16. SR-haveri del 320:

    Svara
    • Senior

       /  02/16/2016

      Ett enkelt sätt att garantera de rätta svaren, särskilt om man regisserar det innan.

      Svara
    • Jans

       /  02/16/2016

      Fast alltså, villken sten har Rickard bott under de senaste 20 åren?
      Journalist intervjuar journalist har ju varit standard i flera decennier.

      Därmed inte sagt att det är bra alltså. Det är falskt.

      Svara
  17. MiT

     /  02/16/2016

    Svara
    • Senior

       /  02/16/2016

      Aha!
      Man gör alltså skillnad på minderåriga barn och vuxna barn!
      Undrar just när man anser dem som vuxna vuxna? Vid 65?

      Svara
  18. Cain

     /  02/16/2016

    Rubrik i Metro idag:

    ”3 av 58 gripna misstänkta för sexövergrepp i Köln är nyanlända”

    Artikeln är egentligen från brittiska The Independent som jag bara kan föreställa mig är lika ”opartisk” som DN. I texten som följer skrivs det:

    ”Tre av de 58 personer som har gripits har nyligen kommit till Tyskland – två syrier och en irakier. Majoriteten av de misstänkta var algerier, tunisier eller av marockanskt ursprung och tre personer var tyska medborgare, enligt åklagaren Ulrich Bremer.”

    Med andra ord: Samtliga var från Mellanöstern och Afrika och enbart 3 av dem har fått tyskt medborgarskap. Annars kan ni ge er fan på att det hetat ”etniska tyskar”, inte ”tyska medborgare”. Kritikerna hade rätt hela tiden.

    Metro redaktionen är med största säkerhet medvetna om att många av deras läsare enbart ögnar igenom rubrikerna. De har helt enkelt dragit en gräns mellan de dagsfärska flyktingarna och de som anlänt tidigare. En rökridå av irrelevanta fakta. Tekniskt sett kanske de inte ljuger, men rubriken är så extremt missvisande att det lika gärna kan kallas förbannad lögn.

    http://www.metro.se/nyheter/3-av-58-gripna-misstankta-for-sexovergrepp-i-koln-ar-nyanlanda/EVHpbo!89GTjVmG9agM2/

    Svara
    • Jans

       /  02/16/2016

      Det är bara att skratta åt eländet. Är det inte minderåriga barn och vuxna ensamkommande så är det nyanlända istället för anlända (d.v.s: immigranter, asylsökande, invandrare o.s.v.)

      Nysvenskan är som en studie i språklig manipulation. Fast har man lärt sig trixen så kan man faktiskt få ut mer information än vad reportrarna tänker sig. T.ex. just som Toklandets exempel ovan med nyanlända barn och äldre barn som ledde till övergrepp. Det läser ju en intelligent människa som bekräftelse på att vissa ”barn” inte är barn utan vuxna. Och redan efter en mening (endast 3 av 58 var nyanlända) begrep man ju att de andra var invandrare. Annars hade det naturligtvis stått att 55 av 58 var tyskfödda vita kränkta män.

      Svara
    • Erik den förste

       /  02/17/2016

      Märklig vinkling att försöka få det till att vara något positivt att enbart tre av 58 var nyanlända. Är de nyanlända går det möjligen att få det till att det västerländska samhället är något längre fram i tiden än deras kvinnofientliga hemländer, och att de inte begripit det än, men nu går det inte ens att dra den (oerhört dåliga) ursäkten.

      Svara
      • Jans

         /  02/17/2016

        Precis, att enbart tre var nyanlända som möjligen inte fattat grejen med västerlandet men femtiofem var invandrare med medborgarskap men inte fattat grejen med västerlandet är ju en bekräftelse om något på att hela multikultiprojektet är dömt att misslyckas. Ofrivilligt avslöjande av Metro där.

        Svara
  19. MiT

     /  02/16/2016

    Svara
  20. MiT

     /  02/16/2016

    Har nog nämnt den här tidigare, den är från slutet av oktober
    ”Kommun vill ha åldersbestämning på ensamkommande”
    http://www.ltz.se/jamtland/ragunda/kommun-vill-ha-aldersbestamning-pa-ensamkommande

    ”– Är det så att man i dag misstänker att någon inte kan vara sjutton utan kanske är trettio så ska det anmälas vidare, säger Elisabet Carlander-Blom, förvaltningschef för omsorg och stöd i Ragunda kommun. Det har anmälts vidare i något enstaka fall.

    I Ragunda kommuns rapport till Myndigheten för samhällsskydd och beredskap skriver kommunen så här, på frågan om vilka beslut som behöver fattas nationellt: ”Ja, åldersbestämning på ensamkommande. Idag blir det problem när barnen är 16-18 år, men ser ut och beter sig som 22-30 åringar. Dessa personer skulle må bättre på ett stödboende. Och inte på ett omsorgsboende. Migrationsverket skall bedöma ålder, men gör inte det idag.”

    – Det blir bekymmer på boendena när vi först har ungdomar där och sen kommer killar som är över trettioårsåldern, säger Elisabet Carlander-Blom. Det blir besvärligt för personalen som ska behandla vuxna som ungdomar. Upplevelsen i dag är att Migrationsverket inte gör någon bedömning av ålder. Och andra kommuner säger samma sak, säger Elisabet Carlander-Blom.”

    Svara
  21. Jans

     /  02/16/2016

    Killen kritiserar hyckleriet med hur vi ser på nationalitet och ursprung i Sverige genom ett typiskt exempel på dubbel bokföring från ”antirasisterna”:

    Redan efter någa tweets dyker en antirasist upp och likt en papegoja rapar upp precis det ”definiera svensk” som perraponken kritiserat. Det är inte många veck i hjärnbarken hos vissa.

    Svara
  22. Virtanen kommer aldrig komma undan sin rödtjutskrönika:

    http://www.situationmalmo.nu/svar-till-fredrik-virtanen/

    Svara
  23. MiT

     /  02/16/2016

    Svara
    • Svenne

       /  02/17/2016

      Ärkefeministen Åström mästrar DN-feministen Kjöller… *poppar popcorn*
      https://archive.is/2KZ1o
      ”Om Hanne Kjöller undrar något så finns jag tillgänglig på telefon. Jag finns även i chatten. Jag vill gärna hjälpa Kjöller att fylla i sina kunskapsluckor gällande feministisk teori.”
      //
      ”Det är lite av en hobby för mig. Jag kan även ge lite lästips.
      Jag är ju ganska insatt, som sagt.”

      Svara
      • Jans

         /  02/17/2016

        Inte för att jag orkar läsa tramsdebatten men en sak som är återkommande för de mer extrema feministerna är att de ständigt skall ge ”lästips”. De argumenterar aldrig direkt utan det är den man argumenterar mot som måste upplysas. Märkligt nog har inte extremfeministerna några egna kunskapsluckor som behöver fyllas med ”lästips” från andra.

        Min huvudhypotes är att de ofta inte kan argumentera för sin sak för de kan inte sätta den i relation till andra synsätt och när de blir trängda har de en inbyggd försvarsmekanism som säger dem att de hamnar i underläge p.g.a. härskartekniker från en som inte ”läst på”.

        Det vore rätt kul att göra kunskapstester på extremfeminister och deras motargumentatörer. Något säger mig att folk från den postmodernistiska sidan (d.v.s. kommunister, feminister, kulturskribenter och södertörnare) kan mycket mindre om mer positivistiska/naturvetenskapliga synsätt än vad samhällsintresserade positivister/naturvetare kan om postmodernism.

        Svara
        • Senior

           /  02/17/2016

          Så är det ju när man är troende feminist.
          Precis som alla andra religiösa fanatiker finns det ju bara en sann tro, den rätta läran.

          Håller du inte med är du ju mindre vetande, hade du varit lika upplyst som feministen hade du ju givetvis tyckt som vederbörande.

          Att du förstår men har en avvikande åsikt är för dem otänkbart, såvida du inte är djävulen själv, vilket blir det enda alternativen en troende feminist kan ha om sina meningsmotståndare; ovetande lamm som behöver upplysas, eller djävulen som måste bekämpas.

          Svara
    • Erik den förste

       /  02/17/2016

      Det där var verkligen en fruktansvärt usel debattartikel. Skulle den ha blivit godkänd på högstadiet? Jag betvivlar det och den är alltså skriven av någon som läser statskunskap på ett universitet?!
      Favoritcitat: ”Samma sak med ett stort gäng socialistiska feminister som jag verkligen inte orkar gå in på nu.”

      Sammanfattning av artikeln: Feminism innebär att kvinnor hjälper kvinnor.

      Grattis Fanny, du har gjort ett lysande inlägg i debatten om varför feminism inte är något för män att bry sig om!

      Svara
  24. pelle2

     /  02/17/2016

    OT:
    Allas vår radikalfeminist Frida Boisen kritiserar religionen utifrån en radikalfeminists perspektiv.Naturligtvis klagar hon på att bibeln och koranen främst handlar om män och verkar helst vilja ge ut en historiereviderad version av dessa skrifter.
    Hon skulle också vilja att det pratades mera om jämställdhet,läs radikalfeminism, i skolan.
    Skolan är väl tillräckligt genus- och radikalfeministinfluerad som den är tycker jag…
    Inte för att jag är religiös men det är ju intressant att veta varför våra samhällen ser ut som dom gör och de har ju påverkats och påverkas av religionen i högre eller mindre grad.
    Därmed är det ju relevant att man får lära sig lite grann om de stora världsreligionerna.

    Fast den enda religionen hon vill kännas vid är väl radikalfeminismen..

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: