Miljöpartiets ministrar behöver en ministerminister

Så har vi då i Sverige kommit till den punkten när några av Miljöpartiets ministrar behöver en minister. Det är Fridolin och Kaplan som ska få en överrock som ska kunna gå in på deras områden då vi inte har någon integrationsminister eftersom vi är världsbäst på att vara en humanitär stormakt och sjunga Halleluja på #SverigeTillsammans. Det var väl därför Löfven inte utsåg någon integrationsminister?

Nu ska vi ha en integrationsminister fast ändå inte. Jo vi ska ha en men man får absolut inte kalla det integrationsminister utan det blir bara en som har ansvar för integrationspolitiken. Som vi ändå inte har.

zqi8d

Men nu ska vi ändå ha en som är ansvarig för politiken som vi inte behövde i oktober 2014 och valet blev Ylva Johansson. Det betyder att hon är ministerminister över Fridolin och Kaplan vars områden i allra högsta grad handlar om just integrationspolitik eftersom frågorna om utbildning och bostad är väldigt centrala i Sverige idag på alla möjliga och omöjliga sätt. Ylva Johansson kan alltså stolpa in och stolpa ut som hon vill på deras områden och de kan inget säga eller göra. Vilken näsknäpp, är ju i princip offentlig förnedring av Fridolin och Kaplan.

Men den största gåtan är ändå vad som får några att tro att vi kan lösa de enorma integrationsproblem som väntar. För det tror de väl? Om vi inte klarat det med 10 000, 20 000 eller 40 000 som invandrat per år innan, vad säger att vi fixar det nu med de 160 000 som kom förra året? Och de som kommer i år? Och nästa? Och de jättemånga som kommit under många år innan dess? För de finns ju kvar också…

Sen kommer ju upp till 80 000 av dem som kom till Sverige förra året få avslag och ska då utvisas.  Upp till 80 000 alltså. Igår kunde man i Expressen läsa om hur det går när Sverige ska utvisa, man har misslyckats att utvisa en och samma person fyra gånger till en kostnad av cirka 1 miljon.

full-retard2

Men ändå intressant att Löfven till ministerminister väljer en person som är lyrisk över att Sverige rasar ihop fullständigt och tyckte det var fantastiskt att få vara med om?

Vilken post blir nästa att få en ministerminister? Kanske statsministerns själv behöver en ministerminister…?

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

55 kommentarer

  1. MiT

     /  02/24/2016

    Svara
    • Jans

       /  02/24/2016

      Det här är kanske det som skrämmer mig mer än något annat. Sossarnas och miljöpartiets gullande med islamiska ledare. Naturligtvis måste det finnas en dialog även med Sveriges islamiska ledare men det finns något provocerande blåögt över hur det hanteras.

      Gång på gång uppdagas det ju att personerna verkar ha åsikter som är oerhört tveksamma och det vore på sin plats att hålla ett distanserat förhållande till dessa rörelser, inte betala ut pengar till dem samt att granska dem på ett helt annat sätt än vad som sker idag.

      Men framförallt, gå i polemik med dem? Vad står de för när man sätter press på dem? Det vill jag veta. Man vet ju nästan ingenting om alla de islamiska organisationer, skolor, samfund och sammanslutningar som verkar i Sverige idag. Det är verkligen skrämmande. Var är motsvarigheterna till högerextremistgranskare som Lööf och Lodeniius?

      Svara
      • Hans Odeberg

         /  02/27/2016

        Svenska Dagbladets Per Gudmundson.
        Mohamed Omar.

        Svara
    • Ivar L

       /  02/24/2016

      Så om jag fattar detta rätt har vi alltså en flykting som flytt till Sverige från ett muslimskt land. Man får förmoda från förtryck från en muslimsk regim (jag vet ärligt talat inte var han kommer ifrån men det lär väl inte vara ett kristet land han flytt från i varje fall) och den flagga han tycker är ”ädel” och vill hylla är en islamisk flagga.

      Så det är hyllandet av islam som han vill kosta på ett facebookinlägg. Hyllandet av Sverige och flaggan som symboliserar landet som tog emot honom i hans flykt från förtryck det var mindre intressant uppenbarligen.

      Är det så konstigt om man blir oerhört skeptiskt till vad de är dessa människor egentligen har flytt ifrån? Är det så konstigt om det känns som de snarare håller på att etablera islamiska samhällen i västvärlden för att sprida sin lära snarare än att fly från konsekvenserna av denna lära?

      Svara
      • Hans Odeberg

         /  02/27/2016

        Det är ganska enkelt. Det finns många inriktningar av Islam: Shia, Sunni, osv. Alla hävdar de att det bara finns ett Islam (och de där andra jävlarna är kättare som skall has ihjäl omgående).

        Så flyr man till Sverige så är det inte nödvändigtvis för att man tröttnat på Islam, utan på att den andra sekten för tillfället har övertaget i kriget.

        Ungefär som vi katoliker och protestanter höll på för några hundra år sedan.

        Svara
    • T

       /  02/24/2016

      Klart att Steffe måste fjäska, han behöver många nya väljare.

      Svara
    • Senior

       /  02/24/2016

      När skall ni förstå att detta inte är naiv blåögdhet?
      Detta är en medveten strategi i genomförandet av FN’s agenda 2030.

      Svara
      • Jans

         /  02/24/2016

        Ja, du kan ha rät i att de har detta för ögonen.

        Fast det är ändå naivt för jag tror inte de inser konsekvenserna eftersom de är postmodernt hjärntvättade. Dessutom, vem som helst med någon som helst sinne för proportioner inser att dessa mål inte kommer att uppnås genom att ett litet land i Norden goes bananas med flyktingmottagande. Sverige är inte en kontinent och att tro att islamisering av Sverige på något sätt är en del av lösningen är oerhört naivt.

        FN:s mål för 2030 enligt Regeringens hemsida:
        ”De globala målen och Agenda 2030 syftar till att utrota fattigdom och hunger, förverkliga de mänskliga rättigheterna för alla, uppnå jämställdhet och egenmakt för alla kvinnor och flickor samt säkerställa ett varaktigt skydd för planeten och dess naturresurser. De globala målen är integrerade och odelbara och balanserar de tre dimensionerna av hållbar utveckling: den ekonomiska, den sociala och den miljömässiga.”

        Svara
        • Senior

           /  02/24/2016

          Ja, detta är målet, precis som du skriver.
          Det som vore mest intressant att granska är strategin för att uppnå målet….
          Där finns nog mycket matnyttig information för en granskande journalist värd namnet.

          Svara
  2. Hannah

     /  02/24/2016

    Gör en insats MiT, posten som Minister för Samhällsskydd och Beredskap är visst vakant. Ta med dig Rickard från kommentarsfältet som ny Öfverskolminister och övriga kommentatorer
    efter behov och förmåga. Det kan fasen inte bli sämre…

    Svara
  3. MiT

     /  02/24/2016

    Tråd på Flashback som handlar om den ”fritagna” tjejen
    https://www.flashback.org/t2589335

    Svara
  4. TonyMalmqvist

     /  02/24/2016

    Vid närmre eftertanke är det kanske inte så dum idé? Kan det bli så mycket sämre?

    Svara
  5. MiT

     /  02/24/2016

    Svara
  6. MiT

     /  02/24/2016

    Svara
  7. MiT

     /  02/24/2016

    Svara
  8. MiT

     /  02/24/2016

    Svara
    • Senior

       /  02/24/2016

      Ja det har ju redan bekräftats; de DÖr hellre än får igenom sin egen politik.

      Men så blir det när man inte är kapabel att se skillnaden mellan sak och person, när det blir viktigare vem som säger något än vad de säger.

      Svara
      • Senior

         /  02/24/2016

        …..aldrig mera M för min del efter det sveket, nu är det dessutom bekräftat att de inte lärt sig av sitt misstag. -Skall nog prova Borgerlig framtid 2018.

        Svara
      • Olof

         /  02/24/2016

        Ja, de andra partiernas beteende är ju exakt det som ger legitimitet till SD. Och på samma gång skadar deras egen legitimitet.

        Svara
  9. Jans

     /  02/24/2016

    Sjöstedt gör vågen, Portugals vänsterregering skall ta emot fler asylsökande!

    2014 tog de emot hela 344 stycken så det kommer antagligen att lätta på trycket rejält för resten av EU!
    http://www.globalis.se/Statistik/Asylsoekande-ankomst

    Svara
  10. MiT

     /  02/24/2016

    Svara
    • Nykteroklok

       /  02/24/2016

      Om jag hugger ved åt min mormor, och jag gör det för hennes skull och inte för att jag i och för sig känner någon större lust, ägnar jag mig då åt någonting som i Freddys värld borde vara förbjudet? Mormors eventuella tjat kan ju fungera som social påtryckning, så är det kriteriet uppfyllt också.

      Svara
      • Jans

         /  02/24/2016

        Fast man måste nog säga att graviditet är en enorm uppoffring som kan vara lite svår att hitta en relevant jämförelse till. Nio månader i ens egen kropp varav åtminstone tre-fyra kan vara oerhört jobbiga, en mängd medicinska risker samt hela den känslomässiga biten som alla personer som tror att människan är en biologisk varelse (och inte ett tabula rasa som samhället formar) borde inse problemen med. Som avslutning dessutom kanske en av de mest extrema smärtupplevelser en människa kan utsättas för bortom olyckor och tortyr.

        Jag har ingen bestämt uppfattning men att låtsas som att surrogatmödraskap är som en hantverkstjänst eller till och med i stil med att sälja sexuella tjänster är en rätt rejäl förenkling.

        Organdonation (medicinsk risk) och möjligen abort (emotionellt svårt) är i vart fall mer åt rätt håll.

        Svara
        • Nykteroklok

           /  02/24/2016

          Jag håller med dig, fast den principiella frågan kvarstår: Är det någonsin ok att använda sin kropp för någon annans bästa? Om man svarar ja har man åtminstone kommit en bit på vägen att förstå de som propagerar för surrogatmödraskap – sen kan man självklart säga ja och amen i ett fall, och usch och fy i ett annat. Jag är bara lite trött på det här underförstådda ”surrogatmödraskap och prostitution är minsann de enda situationer i hela världen där vi använder vår kropp utan att det skänker oss omedelbar personlig tillfredsställelse” som präglar debatten så. Det är ingenting konstigt med att använda sin kropp för någon annans vinning – det gör vi ofta. Människor ÄR objekt, men vi är också subjekt. Det ena utesluter inte det andra.

          Svara
    • Pelle2

       /  02/24/2016

      Jag tycker att surrogatmoderskap är en svår fråga att ta ställning till men jag tycker också att det är lika tveksamt med gratis provrörsbefruktning för kvinnor.
      Varför skall samhället med någon självklarhet bekosta detta för någon som självmant väljer att skaffa barn på egen hand?Om kvinnan betalar alla utgifter kring detta och kan försörja barnet på egen hand så är det ok ur det perspektivet.
      Sedan kan man ju fråga sig om det är rätt att skaffa barn på egen hand.Mycket talar ju för att barnen mår bättre med förebilder av båda kön.

      Svara
      • Jag tycker det är väldigt dumt med insemination/provrörsbefruktning för ensamma kvinnor. Att vara utan partner är ingen sjukdom.
        Men det finns många män som också är ofrivilligt ensamma och vill ha barn men den manliga biologin tillåter inte det utan en kvinna. Om varje kvinna som får gratis ”behandling” föder två barn varav den första går till barnlängtande man kommer frågan i annat läge.

        Svara
        • Bo

           /  02/24/2016

          Sen var det även det här med föräldraförsäkringen….då är det helt plötsligt jävligt viktigt för feminister/postmodernister med en man/pappa. Så viktigt att vuxna människor inte får bestämma själva hur fördelning av dagar ska ske!
          Vill kalla det verket för postmodernism 2:2-helt absurt med andra ord.

          Svara
          • Ivar L

             /  02/24/2016

            Allra mest anmärkningsvärt är att jag aldrig hört denna lilla enkla observation analyseras i mer gammelmediala sammanhang. Rätt anmärkningsvärt eftersom det är djupt motsägelsefullt. Att tycka att ensamståendeföräldrarskap är bra OCH att tycka att det är viktigt för barnen att båda föräldrarna hemma och närvarande i barnens liv är en direkt motsägelse.

          • Precis. Jämlikhet gäller när det passar.
            Jag tycker också att föräldrar kan bestämma själva, inte pappa Staten.

  11. MiT

     /  02/24/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  02/24/2016

      Tror du att hon hade bett om ursäkt om inte hennes smaklösa uttalande kommenterats i SVD ? Det tror inte jag.
      Starkt av Arpi att förlåta dåren.Vet inte om jag hade gjort det för att jag tror inte ett dugg på att hon har¨ångrat sig.Det var bara det att det personliga priset blev för högt…

      Svara
      • Jans

         /  02/24/2016

        Men notera här något oerhört intressant. Arpi drar ett streck över det hela, helt rätt tycker jag. Hur var det nu det gick för Kringlan? Kommer denna kvinna att förföljas av andra på samma sätt som Kringlan nu trots att hon bett om ursäkt? Arpi är ju inte helgonförklarad på samma sätt som Lindeborg.

        Svara
        • Pelle2

           /  02/24/2016

          Hon tillhör väl godhetsvänstern så hon kommer naturligtvis förlåtas av twittereliten.

          Svara
          • Jans

             /  02/24/2016

            Kanske till och med hyllas.
            Fast mest i smyg.

  12. MiT

     /  02/24/2016

    Svara
  13. MiT

     /  02/24/2016

    ”Han valdes in i Gävle moskés styrelse – delade IS-propaganda på instagram: ”Vi muslimer älskar denna flagga””
    http://www.gd.se/gastrikland/gavle/han-valdes-in-i-gavle-moskes-styrelse-delade-is-propaganda-pa-instagram-vi-muslimer-alskar-denna-flagga

    Svara
  14. Pelle2

     /  02/24/2016

    Spännande att Kaplan och Fridolin får en överförmyndare i form av Ylva Johansson.
    Snacka om förnedring.Tycker även att Romson och Löfven förtjänar en förmyndare 😉

    Svara
    • Senior

       /  02/24/2016

      Hela debaclet med DÖ, Åsa Romsons vice statsministerpost utan värde, oppositionens ovilja (utom SD) att ta hand om situationen, nu detta..

      Allt sammantaget visar nu tyvärr med tydlighet hur jävla illa ställt det är med demokratin i detta land.

      Svara
      • Jans

         /  02/24/2016

        Mandatperioden 2014-2018 är än så länge den extremaste och konstigaste och mest beklämmande jag upplevt. Den har haft en oerhört negativ inverkan på mitt förtroende för politiker. DÖ var på ett sett värst av allt eftersom den var extremt demokratiföraktande men senfärdigheten och dubbelmoralen kring flyktingfrågan ligger bra till också.
        Sedan är ju Åsa Romson i sig själv ett fenomen med sina giftfärger, manshatande tal och tårar. En av Sveriges märkligaste ministrar någonsin.

        Svara
      • Jans

         /  02/24/2016

        Just det Fredrik Reinfeldts sorti var också historisk.
        Öppna era hjärtan, möjlighet till regeringsmakten men smet ut bakvägen och yrade om skogar sedda från ett flygplan. Som en bisarr film.

        Svara
  15. Ivar L

     /  02/24/2016

    Ungerns permiärminister Orban brukar ju framställas som nästan diktator.
    Fast folkomröstningar brukar inte vara kännetecken för diktaturer direkt:
    http://www.friatider.se/ungern-folkomr-star-om-invandringen

    Det skall bli intressant att höra hur media och politker pratar bort detta demokratiska initiativ. Särskilt om Ungerska folket röstar nej till betydande asylinvandring. De kommer kanske fram till att det är odemokratiskt eftersom enbart Ungrare och inte eventuella framtida Ungrare får vara med och rösta.

    Svara
    • Senior

       /  02/24/2016

      För att inte tala om våra svenska folkomröstningar:
      Rungande nej till högertrafik, vilket infördes ändå.
      En folkomröstning om kärnkraft med tre olika alternativ för avveckling, inget för att bibehålla den.
      En omröstning som tack vare detta fick stark kritik utomlands.
      Hittills har ju omröstningen om euron respekterats, men det lobbas friskt inom politiken för euron ändå.

      Som kuriosa kan nämnas att Zimbabwes president Robert Mugabe blev lyrisk när han fick vetskap om den svenska modellen utan konstitutionsdomstol, där man efter två riksdagsröstningar med mellanliggande val relativt enkelt kan gå in och ändra i grundlagen.
      Han uttryckte viss besvikelse över att hans författningsdomstol hela tiden avvisade hans förslag med begränsningar i mänskliga rättigheter med motiveringen att det inte var förenligt med grundlagen.

      Jämför detta med svenska beslut om IPRED och FRA-lagen och andra inskränkningar som Sverige valt att bibehålla trots att EU-domstolar har kommit fram till att de strider mot mänskliga rättigheter. Har vi ens någon instans som granskar lagförslag i förhållande till grundlagen? Konstitutionsutskottet agerar väl bara på en direkt anmälan? Dessa anmälningar brukar väl dessutom inte handla om konstitutionella frågor, utan mer om ministrars enskilda ageranden? Som dessutom aldrig får några påföljder….

      Sverige, ett demokratiskt land?

      Svara
  16. MiT

     /  02/24/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  02/24/2016

      Det var alltså enbart MÄN som nämnde henne?
      The Horror!
      Måste bli ett nytt Uppdrag Granskning.

      Svara
    • Ivar L

       /  02/24/2016

      Haha:

      Kan det vara Nytorget 6 på Söder månne?
      Eller tror ni det är på Nytorget i Säffle som Emma dinerar?
      😀
      Någon med Twitter kan väl tipsa henne om någon trevlig restaurang på ett asylboende? På Nytorget finns inte särskilt många asylsökande.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/24/2016

      Eftersom hon debatterar så dåligt är det kanske inte så konstigt att hon får mothugg ?

      Svara
  17. ”Nu ska vi ha en integrationsminister fast ändå inte. Jo vi ska ha en men man får absolut inte kalla det integrationsminister utan det blir bara en som har ansvar för integrationspolitiken. Som vi ändå inte har.”

    Det blev magert med åsikter om detta i kommentarsfältet.

    Svara
    • Ylva har säkert känt sig förbisett. Nu kom belöningen. Fast inte benämningen. Minister skulle ha suttit fint.

      Svara
    • Jans

       /  02/25/2016

      Tja, Toklandet sade väl ungefär vad som behövde sägas? Finns inte mycket att tillägga.

      Redan när regeringen bildades så tyckte man ju att det var extremt märkligt att inte ha någon minister med ansvar för invandring. Inte för att storleken på asylkaoset 2015 gick att ana men det var ju ändå en hel del invandringsproblematik redan då och det var ju inte direkt en minskande trend på det heller.

      En uppenbar strutsmentalitet som skulle visa sig mycket problematisk blev resultatet.

      Svara
  18. Chris.

     /  02/26/2016

    En sak som aldrig kommer fram i invandringsdebatten, beträffande det faktum att flera europeiska länder, endast tar en bråkdel av den kvot som vårt land berikas med, är helt enkelt den att man i dessa länder haft objudna gäster som tagit sig in för att stanna på obestämd tid. Jag tänker på andra världskriget och det som drabbade flera centraleuropeiska länder, d.vs först tysk ockupation och sedan sovjetisk. Har hört mina danska släktingar berätta om den eran – inte kul och även om den generationen har gått ur tiden, så sitter skepsisen fortfarande djupt hos befolkningen. Att sen höra hur våra ansvariga för flyktingdebaclet härhemma grötmyndigt, ondgör sig över andra nationers ovilja att gå samma destruktiva väg är j-ligt jobbigt, men samtidigt typiskt svenskt och något som vi i mångt och mycket kan tacka ”världsförbättraren” O.Palme för. Vi vet ju precis hur andra nationer bör uppträda, för vi är ju gubevars så duktiga och speciella häruppe i vår ankdamm. Inte konstigt att vi svenskar blivit till allmännt åtlöje i massmedia utomlands och man kan bara hoppas att de begriper att det som sker inte är allas önskan,
    utan ett sjukligt utslag av våra politikers behov, att som vanligt vara bäst i klassen.

    Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 2 | WTF?
  2. Samordningsparadiset | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: