1 april varje dag del 26: Sverige…

Sverige, landet där man kan tro det är 1 april varje dag, gör ingen besviken en lördag i slutet av februari 2016. För varje år, varje månad, varje vecka och varje dag blir det lite värre än året innan, än månaden innan, än veckan innan och än dagen innan.

Varje morgon när man vaknar så tänker man ”Är det kanske nu det äntligen sker? Är det nu alla ska resa sig och bara säga ”Lägg av med allt jävla trams nu””? Varje dag så inser man att nä, inte idag heller för det blir som sagt bara värre och värre istället. Man får väl hoppas att det är epokens sista sprattlande crescendo vi skådar.

Häromdagen hade jag ett inlägg om Ångströmslaboratoriets nya drag för att locka eliten av eliten till Uppsala universitet

hentoaletten i uppsala

Uppdaterade toalettnormer är Ångströmslaboratoriets hemliga vapen. Man får hoppas att det ingår en kostym med plåtbröst och brädlappar på ryggen så elitforskarna man lockar dit smälter in bra bland övriga forskare och personal. Alla är nöjda och glada  på Uppsala universitet!

hen toaletten i uppsala

Hahaha, gick ni på den lätta? Några galningar vill ha en hen-toalett som folk med plåtbröst och brädlappar på ryggen kan på och sen kommer ÄNNU värre galningar och är inte nöjda ändå!   😀

Nu riktar FI-studenter kritik mot den nyinvigda hen-toaletten. ”Problematiskt och kränkande för icke-binära”, säger Ebba Riberdahl, medlem i FI-studenter.

Den är ”problematisk och kränkande för icke-binära”…   o_O

FI-studenter, en medlemsgrupp för studenter inom partiet feministiskt initiativ, höjer nu rösten. Syftet att gå emot en manlig toalettnorm, genom att exempelvis ha bindor på toaletten, tycker de är positivt. I övrigt är de kritiska till hen-toan.

”Syftet att gå emot en manlig toalettnorm”…   😮

De riktar också kritik mot de ”leksaker” som placerats på toaletten – bland annat helkroppsspegel, nagellack och tamponger som besökaren själv ska kunna ta del av.

– Som att en skulle behöva ha rekvisita för att vara hen, det är otroligt problematiskt och kränkande för de som är icke-binära. Som att icke-binär är något en kan ta på och av, säger Ebba Riberdahl.

”Det är otroligt problematiskt och kränkande …”…

Det här är Fi det. Detta är problemet med att i Tramsighetens namn hålla på att ta extra hänsyn till en massa underliga ”perspektiv” hela tiden. ”Perspektiven” kommer nämligen aldrig att ta slut utan bara bli fler och fler. Till slut sänks hela verksamheten av alla perspektiv som ska tas hänsyn till.

Nåja, det är ju Fi det handlar om ovan, de är ju extrema även bland extrema, de innehar förstaplatsen. Sen har vi ju Miljöpartiet som kämpar om förstaplatsen som extrem bland extrema. De har någon sort konferens i helgen och Expressens Hanna Jakobson har gjort ett jättejobb med att pejla av hur ombuden tycker och tänker. Sådana gedigna jobb förtjänar en vanlig länk och inte en unvis.it.

Här är några svar på hur de tänker på frågan om de vill öka Sveriges flyktingmottagande från dagens antal

– Jag bryr mig inte om siffrorna. Dels måste de europeiska länderna samarbete och dels måste man ta den situation som blir. Står människor med båda fötterna i vattnet och ber om hjälp måste man försöka hjälpa dem.

Gotland och Lena Stenström bryr sig inte om siffrorna.

– Jag tycker att vi har större kapacitet än vad vi har just nu. Det såg vi också när den här regelförändringen kom att det var på vissa ställen det var ansträngt. Fördelningen över landet var väldigt ojämn. Vissa kommuner skrek ’vi kan ta fler’ medan andra sa att de gick på knäna.

Really? Skrek vissa kommuner ”vi kan ta fler”? Det säger Jämtland och Karin Österberg i alla fall. Hon säger också att vi har större kapacitet än vad vi har. Hur nu det går ihop.

– Ja, i den bästa av världar vill jag det men på samma gång vill jag att mottagandet blir bra. Det är inte bara att ta emot människor utan vi måste också ta hand om människor.

Diana Cederholm i Jönköping brottas med två i dagsläget oförenliga tankar om det. Eller man kan visst tänka båda samtidigt men de kommer aldrig att kunna vara verklighet i Sverige. Hon drömmer om Utopia men får nöja sig med Jönköping. Men visst, hon har i alla fall lite verklighetsförankring vilket får ses som en ovanlig egenskap i MP-kretsar.

– Det är svårt att säga. Det man vill är att fler ska kunna söka asyl så att de kommer från kriget. Var det blir är mindre viktigt. Vi kan inte bara ha Sverige som perspektiv, det är inte vi som lider av flyktingströmmen.

Anna Bodjo från Kalmar säger att fler ska kunna söka asyl från kriget. Av Sveriges cirka 160 000 förra året kom cirka 51 000 från krigets Syrien.

– Ja. Vi vill gå tillbaka till den generösa flyktingpolitik som vi haft tidigare.

Så tycker Cheryl Jones Fur från Kronoberg.

– Ja, absolut. Det är ju Miljöpartiets målsättning.

Annelie Mattsson Djos från Norbotten vill gå tillbaka till det totala haveriet och kaos som rådde i höstas.

– Ja, jag vill inte sätta några exakta tal men vi behöver ha ett generösare flyktingmottagande. Både för att det är människor på flykt som kommer men också för att det svenska samhället behöver det.

Robert Damberg från Uppsala tycker vi måste ha ett generösare mottagande för att Sverige behöver det.

– Att ta emot så många samtidigt som vi gjorde i höstas funkar inte. Det har vi sett. Det är samma för kommunerna som för Europa. Vi måste hjälpas åt. I Sverige har vi bestämt att vi från första mars får en tydligare fördelning. Hjälps vi åt är det inga problem.

Brita Wessinger från Västerbotten tror att det inte blir några problem om vi hjälps åt. Inga problem alltså…

– Ja, absolut. Vi måste ta emot fler.

Kerstin Åkesson från Västmanland tycker att vi absolut måste ta emot fler.

– Jag vill öka landets kapacitet för att ta emot flyktingar. Uppenbarligen är inte alla samhällsinstitutioner tillräckligt väl förberedda. Det handlar om hur väl uppbyggda våra system är för att hantera mottagandet.

Joakim Larsson från Västra Götaland vill öka kapaciteten för att ta emot fler.

Det var några av dem hon hade pratat med, hon ställde fler frågor till dem också som är intressanta. Och när man tar ställning till frågan som hon ställer om man vill öka antalet jämfört med dagens antal så ska man veta att det i januari kom bara 15% mindre än det gjorde i januari 2015. De vill alltså öka från den siffran… På en del håll så får man intrycket att det i princip kommer 0 stycken för de jämför med hur det var i höstas. Och från Syrien har antalet i januari i år minskat med 29% jämfört med januari förra året medan sökande från Afghanistan och Irak har ökat med 126% respektive 140%.

Det ovan alltså från några ombud som ska vara med i MP:s lilla konferens i helgen. Samtidigt så säger Miljöpartiet också på riksnivå att vi i år ska ta emot minst lika många som förra året. Trots vetskapen om hur det gick då…

Miljöpartiet är nog och sniffar Fi i baken när det gäller förstaplatsen för de extrema bland de extrema.

Men inte nog med det ovan, Sverige är kränkta för att en engelsk tidning har skrivit kritiska artiklar om Sverige, ”Daily Mail bedriver kampanj mot Sverige enligt ambassaden”, och använder Sverige som avskräckande exempel

daily mail i kampanj mot Sverige

Det är ungefär som när stora mäktiga Nyheter Idag påstods kampanja och dreva mot lilla stackars Dagens Nyheter när DN:s mörkande om övergreppen på festivalen kom fram och var aktuellt för snart två månader sedan. Ja till och med Putin påstods ligga bakom och hjälpa till, den skruvade konspirationsteorin publicerades i SvD och hejades på och spreds av Peter Wolodarski själv…

På den här nivån befinner sig alltså Sverige 2016, det är som 1 april varje dag!

MVH

MiT

Advertisements
Följande inlägg
Lämna en kommentar

56 kommentarer

  1. MiT

     /  02/27/2016

    Kommer ni ihåg när Rapport hade sådan tur att de hittade ett helt vanligt par i ett helt vanligt hyreshus i en helt vanlig stadsdel i en helt vanlig stad i Sverige och som delade lika på föräldradagarna?
    https://toklandet.wordpress.com/2016/01/25/vilken-turlig-slump-att-rapport-hittade-ett-par-som-ar-precis-likadana-som-de-flesta-av-sveriges-familjer/

    Nu har Kit turligt nog råkat hitta samma familj! Vilken slump!
    https://kit.se/2016/02/22/36039/varfor-ens-skaffa-barn-om-man-inte-vill-dela-pa-ansvaret/

    Vilken jäkla tur alltså!

    Svara
  2. Motkraft

     /  02/27/2016

    Bortskämda människor tenderar till att tro att resurser är oändliga. Det är först när de själva eller deras nära och kära som drabbas som de får insikten att resurser inte är oändliga.

    Det de missar är också att behovet av att få ett ”bättre liv” är näst intill oändligt. Så desto bättre Sverige blir på att ta emot, desto fler kommer. Som privatperson kan vi ha en attityd att ”Står människor med båda fötterna i vattnet och ber om hjälp måste man försöka hjälpa dem”. För vi kan vilja att det ska fungera, och vill göra gott mot alla.

    Men en politiker kan inte ha den attityden. För ansvaret som politiker är att samhället ska fungera så bra som möjligt för de som bor här, och att vi ska hjälpa människor på det mest effektiva sätt vi kan. Alltså faktiskt neka några av de som står med fötterna i vatten och ber om hjälp. För att långsiktigt se till att välfärden i Sverige bibehålls och att vi kan hjälpa så många som möjligt, då inte alltid genom att ge de som knackar på dörren en fristad här.

    Svara
  3. Fast att tokstollarna från F! kritiserar mot hentoalett-tramset är väl ändå något visserligen förvånande men likväl positivt?

    Svara
    • Jans

       /  02/27/2016

      Det är naturligtvis positivt med kritik mot tramset men kritiken i sig är ju minst lika tramsig som toalettramset så jag vet inte hur man skall förhålla sig om man skall försöka se seriöst på det. Det går knappt att se seriöst på detta. Det är snarare gratis underhållning och skrattfest för hela slanten. Det är så osannolikt idiotiskt alltihop med hentoalettnormer som inte tar hänsyn till ickebinäras önskemål e.t.c. Det finns ingen satir som kan slå detta! 😀 😀

      Svara
  4. michael

     /  02/27/2016

    Peter(och vargen)Wolodarski har väl brännmärkt alla utländska tidningar som skrivit kritiskt om Sverige och förklarat att dessa är hatsajter t,ex New york times fick väl det epitetet av Peter den store.

    Svara
    • Jans

       /  02/27/2016

      Snart är hela världen en hatsvans och kvar finns svensk media och tre partier?
      Vi får ställa ut dem på avdelningen för utrotningshotade arter förhoppningsvis. En vacker dag.

      Svara
      • Senior

         /  02/28/2016

        Ja, det är nog snart läge att sluta landets gränser mot den hatande omvärlden.
        Likt Nordkorea, DDR, Sovjet och liknande socialistländer gör när de når höjdpunkten av sin godhet.

        Svara
    • Gigas

       /  02/27/2016

      Gösta Bernhard är ständigt akuell.

      Svara
  5. Pelle2

     /  02/27/2016

    Jag tycker att vi skall strunta i radikalfeministerna och genusdårarna och ha toaletter för män,kvinnor,handikappade eller blandat som det alltid har varit. Om man inte kan inordna sig i någon av de kategorierna ur ett toalettperspektiv så kanske man skall söka hjälp ? Lösningen kan i alla fall aldrig vara att införa en toalett för varje minoritet. Det är orimligt dyrt och utrymmeskrävande
    Det var ju också spännande att Fi tycker att de vanliga toaletterna är manligt utformade.
    Vilka unika toalettbehov utöver en toalettstol och ett handfat har en kvinna ?
    Möjligen en papperskorg för bindor och tamponger men det finns ju oftast på offentliga toaletter.
    Uppenbarligen tycker dom att det är bra om det finns bindor på toaletten men det har ju inget med toalettens utformning att göra utan det är en extra service som kan finnas om någon vill betala för det.
    Snacka om i-landsproblem

    Svara
    • Jans

       /  02/27/2016

      Ja, nu har toaletterierna faktiskt nått en sådan nivå att det är dags att klargöra vad den manliga normen hos en vanlig toalett består av. Jag måste erkänna att jag inte har en aning. Hur menar feministerna att en kvinnlig toalettnorm skulle se ut?
      IIIhhh, att man ens har den här surrealistiska diskussionen!

      Svara
      • Skeptisk

         /  02/27/2016

        Om manlig norm verkligen rådde på en toalett skulle ringen vara uppe som ursprungsläge och man fick aktivt fälla ner den. När man då blev färdig sittandes skulle den fällas upp automatiskt.

        Svara
        • Nilsson

           /  02/27/2016

          ©Barney Stinson

          Svara
        • Senior

           /  02/28/2016

          Ja, denna patriarkala gravitation….
          Borde förbjudas!
          Det minsta man kunde begära vore väl ändå att balansera ut vikten med fjädrar, eller en friktionsbroms! Så att det går att ställa locket i ett mellanliggande hen-läge!

          Svara
    • Liten

       /  02/27/2016

      Va?? Förespråkar du helt vanliga normala toaletter? Är du tokig eller? Det är faktiskt 2016!

      Själv tycker jag det är en bra investering av mina skattepengar! Jag vill se mer av sånt här.

      Svara
      • Jans

         /  02/27/2016

        En annan variant på det hela är att se normkritiskt på det här med inte-stå-i-könormen.

        De flesta människor vill ju inte stå i toalettkö vilket kan få de som gillar att stå i kö att känna sig utsatta. Därför är det rättvist och normkritiskt att utöka köandet för att skapa en mer inkluderande klimat för alla köstrategipreferenser.

        Om man då tillåter enbart en person i taget på en stor toalett med många avlopp finns möjlighet att skapa både långa köer och stor toelettvalfrihet. Man kan installera mängder med olika toalettstolar inklusive sådan som flyktingar från länder med en mer jordnära toalettnorm känner sig hemma med, och den besökande kan välja utefter sitt toalettmodus och toealettgenus. Samtidigt, eftersom bara en i taget kan gå, så kommer de som gillar att köa att känna sig inkluderade.

        Ett extra plus är att de som gillar att göra i byxorna inte behöver känna sig stigmatiserade eftersom den långa kön mycket väl kan göra att mer traditionella toalettbesökare även de gör i byxorna.

        Svara
      • Pelle2

         /  02/28/2016

        Ja,jag är en kvinnohatare,nazist och Breivikare eftersom jag inte ställer upp på radikalfeminism och genustokerier 😉

        Svara
  6. Pelle2

     /  02/27/2016

    Skulle vara intressant att höra någon från MP berätta hur vi skall få Sverige att fungera om vi fortsätter ta in lika många flyktingar som förra året.
    Hur skall vi få fram bostäder,skolor,sjukhus,lärare,läkare,tandläkare,asylmottagningspersonal,arbeten med mera och hur skall det finansieras ?
    Att bara påstå att vi skall klara av det eller att vi måste göra det för att det är synd om flyktingarna duger inte.

    Svara
  7. MiT

     /  02/27/2016

    Svara
  8. Cain

     /  02/27/2016

    Ledsen om någon tagit upp detta redan men herrejävlar. Nu ska nationalsången på melodifestivalen sjungas på arabiska och hebreiska. Texten ska dessutom PK-fieras till ”ja jag vill leva, jag vill dö på jorden”.

    Är övertygad om att många svenskar kommer att gråta glädjetårar över detta inslag, likt upphovskvinnorna. Vad kan vara finare än att använda melodifestivalen som politiskt slagträ i vansinnesröd kulör?

    http://www.metro.se/melodifestivalen-2016/andrar-i-nationalsangen-under-melodifestivalen-vi-bara-grat/EVHpbA!dLCFmfZjjO2I/

    Svara
    • Fredde

       /  02/27/2016

      Vet du, skit i att titta på eländet. Sitter just nu i min fjällstuga, långt upp på i de vita vidderna. Jag och min älskade har varit ut och åkt skoter hela dagen, nu sitter vi uppkrupna framför brasan med ett glas rött och funderar på om det ska åkas skidor eller skoter i morgon. Ångrar inte för en sekund att vi gett fan i att koppla in tv’n.

      Svara
    • Jans

       /  02/27/2016

      Är det inte ganska ologiskt alltihop om syftet är att illustrera någon slags positiv attityd till att så många som möjligt flyttar till Sverige? Det är ju i Norden och ingen annanstans de som söker asyl här vill leva. Alla asylsökande (inklusive Ginas föräldrar gissningsvis) vill ju leva i Norden. Varför skall man dölja det uppenbara?

      För övrigt, att vilja leva och dö på Jorden är för överskådlig framtid det enda alternativet. Varför sjunga om denna självklarhet?
      Flyktingen: ”Jag är trött på mitt hemland, jag vill flytta till Jorden.”
      Ehh?

      Svara
      • Tack, jag tänkte precis samma tanke. Om man vill leva på ”jorden” så kan man väl lika gärna flytta till Bulgarien? Eller en öde ö i Söderhavet?

        Sanningen är ju att de som söker asyl i Sverige gör ju det via ett aktivt val. Vi lägger nästintill längst bort från konfliktområdena idag, om ”jorden” är det enda ställe de vill leva på varför inte söka asyl i första bästa land istället för att passera ett antal länder för att ta sig till Sverige?

        Svara
    • Skeptisk

       /  02/27/2016

      Eftersom det endast är ett fåtal som levt och dött på jorden är det en mycket lätt önskan att uppfylla. Lite default på den modesta önskan. Eller sparka in öppna dörrar.
      De flesta brukar specificera sig lite mer. Om man nu gått genom halva Mellanöstern och hela Europa för att komma till Sverige, är det ett tecken på att vederbörande när en ganska stark önskan om att det är just i Norden man vill leva och dö. Då kan ju denna strof knappast vara exkluderande. Om endast Jorden med ospecificerat boende var önskan, varför göra sig omaket att ta sig hit? Om dessa två damer tycker det är ett statement att endast önska sig bo någonstans på jorden kan man ju undra varför de väljer att bo just här. Finns ju så många andra trevliga ställen att bo på.
      Förlåt, nu förväntade jag mig logik igen. Ska inte upprepas.

      Svara
      • Skeptisk

         /  02/27/2016

        Eftersom det endast är ett fåtal som INTE levt och dött på jorden är det en mycket lätt önskan att uppfylla.
        Ska det vara såklart.

        Svara
  9. MiT

     /  02/27/2016

    Jaha…?

    Svara
  10. Skeptisk

     /  02/27/2016

    Jag har ett radikalt förslag gällande toalettproblemen som F! mfl har. Ett litet rum med en toalettstol, handfat, ev spegel, papperskorg, liten papperskorg för div blodiga pappersprodukter som inte får spolas ner, pappershanddukar och handtvål. På dörren en skyllt med ”Toalett”. Så kan alla han/hon/hen/icke-binära mfl göra sina behov bäst man vill efter respektive anatomi och fysiologi. Om man har ett gemensamt rum för handfat kan man ha ett separat inre litet rum för pissoar. Om dessa finns i det gemensamma rummet tillsammans med vanliga toabås, kan man ha dem bakom en skärm eller ett större bås för rännan.
    Den som känner att toaarkitektur är en viktig fråga har bara skitproblem.
    Tidig ”hen-toa”. Hela familjen samtidigt. http://www.blaskan.nu/Bilder/dekadass_i100103.jpg

    Svara
    • Jans

       /  02/27/2016

      Men är utedass normkritiska eller är de patriarkala?
      Vad säger det Nationella Sekretariatet för Toalettnormer?

      Svara
      • Skeptisk

         /  02/27/2016

        Skit i det du!
        😉

        Svara
      • Det där påminner mig om när min finska släkt skulle bygga handikappanpassat åt en som sitter i en rullstol på sommarstället i Finland. Äntligen en innetoalett kunde man tro!

        De byggde ett handikappanpassat utedass. Hardcore.

        Svara
        • Svenne

           /  02/27/2016

          Finland – ett bättre land. Lite som ”storebror” var förr i tiden…

          Svara
    • Liten

       /  02/27/2016

      Jag har en helt annan lösning på problemet. Ta helt enkelt bort alla allmänna toaletter. Inga toaletter på krogen, tågstationer, flygplatser etc. Man för helt enkelt skita och pissa INNAN man går hemifrån. Sen kan folk inreda sina jävla badrum bäst dom vill. Problem solved.

      Svara
      • Jans

         /  02/27/2016

        Det är ju lite så som sånt här slutar när en självutnämnd klick übermädchens blir kränkt av precis allt.
        Det är ju bara att kolla vad som har hänt med ”officiella” luciafiranden på flertal orter.
        Arrangörer som hållit i det i decennier drar sig ur. Orkar inte ta skiten eller är destrutivt normkritiska själva.

        Svara
  11. MiT

     /  02/27/2016

    Svara
    • Jans

       /  02/27/2016

      Skoja till nationalsången gick bra men Zlatan fick man inte skämta om.

      Svara
      • Jans

         /  02/27/2016

        Hmm… okej missuppfattning av mig. Det var Frans man inte fick skämta om.
        Men sak samma: nationalsångspajkastning okej, annan pajkastning inte ok.

        Svara
    • Leif

       /  02/28/2016

      Heter han inte Kent Pers son?

      Svara
  12. QED

     /  02/27/2016

    Les Brigandes (favorit i repris) tycks ha en kommentar

    ”The Nobel prizewinners of the urinals” (2:53)
    ”What will we do?” ”We put them on the moon”

    Svara
  13. Svenne

     /  02/27/2016

    Känns aktuellt…

    Svara
    • Jan

       /  02/27/2016

      Inga invandrarflickor längst fram i ledet som ”viste puppene”. Vad kan det bero på?

      Svara
    • norskgoy

       /  02/27/2016

      Feil personer de viste puppene til, de må jo vise puppene til de som de ønsker velkommen.

      Svara
    • Jans

       /  02/28/2016

      I USA har de Mardi Gras för de som vill visa brösten, här har vi diverse protestaktioner. Spelar ingen större roll vilket för mig. ;-D

      Svara
  14. MiT

     /  02/28/2016

    Svara
  15. ”Manliga toalettnormer”? Vi män är medfödda ståkissare (vilket våra könsorgan indikerar), men likväl har vi fått anpassa oss i decennier till att sitta i en stol när vi kissar, för att inte befläcka det i övriga kvinnoanpassade rummet. DET är kränkande. Allt handlar om perspektiv…

    Nä, skämt åsido. Tycker hen-toalett-grejen är rätt roande på nåt sätt och uppmuntrar det så länge toaletterna bekostas av privata medel och inte av skattebetalare.

    Svara
    • Pelle2

       /  02/28/2016

      Är väl ingen risk att dom här toaletterna skulle finansieras av privata medel.
      Om vi uppmuntrar dom här idiotierna så kommer det förmodligen till slut lagstiftas om hentoaletter.Det gäller att ifrågasätta sådana här idiotier så mycket som möjligt.

      Svara
  16. Pelle2

     /  02/28/2016

    OT:
    Den käre Jämställdhetsfeministern lyfter upp det fantastiska att några kvinnliga chefer tjänar mer än de manliga:
    https://jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/

    Svara
  17. MiT

     /  02/28/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  02/28/2016

      Lindström länkar till en artikel av manshataren Kawa Zofalagary.
      Naturligtvis försöker han kleta rasism och nazism på alla som inte gillade Dirawis och Dawn Finers version av nationalsången.Vi svenskar skall ju bara hålla käften när en med invandrarbakgrund politiserar vår nationalsång.
      Zofalgary är notorisk motståndare till yttrandefrihet om åsikterna inte stämmer överens med hans.Ingen får kritisera honom för hans åsikter för då är man en vit,kränkt man och kvinnohatare.Hans ”debattmetod” går helt och hållet ut på att håna sina åsiktsmotståndare i en förhoppning att de som inte håller med honom skall tystna.
      En otäck mobbare och åsiktsförtryckare är han.

      Lindström är ju också ett politiskt korrekt mähä som slår knut på sig själv för att bli gillad av radikalfeminister,postmodernister och identitetspolitiker.Hen kanske skall söka jobb på Aftonbladet istället..

      Svara
  18. MiT

     /  02/28/2016

    Svara
  19. Svenne

     /  02/28/2016

    Efter genusutbildning…

    Svara
    • T

       /  02/28/2016

      Ett slags jobb är ledigt, där man ofta säger ”vill du ha en plusmeny”

      Svara
  20. Svenne

     /  02/28/2016

    DDR-‘mello’…

    Svara
  21. Svenne

     /  02/28/2016

    Fredrik Antonsson: Nationalsånger

    Svara
  22. Svenne

     /  02/28/2016

    Thomas Gûr:

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: