Nationalsången

Var visst en deltävling i Melodifestivalen igår och det blev ett jäkla liv om nationalsången i en mellanakt. Nu ska jag säga att jag intresserar mig inte för Melodifestivalen alls så jag har inte hört ett enda bidrag och då inte mellanakterna heller såklart så jag kan inte säga om det var bra eller dåligt. Jag konsumerar tävlingen via twitter istället, där får man det elakaste och det snällaste och allt mesigt däremellan slipper jag. De flesta tyckte väl att mellanakten var bra framförd vad jag förstod.

Men det handlar väl inte egentligen om den var bra framförd eller inte utan att man ändrar i nationalsången och varför? Även om det bara är ett ord man ändrade så gör man vänsterpolitik på precis allt i SVT. Det är det som jag är less på. Att byta ut ett eller flera ord i nationalsången är för mig en skitsak i de allra flesta fall, gör man det i en humorshow så kan det vara kul. Nu var det SVT som gjorde det i sitt flaggskepp till program med enda syfte att politisera. Och vilka är det som vill politisera allt nu igen? Jo, vänstern, ”Det privata är politiskt”.

Och att det var politisera som var syftet kan man se på bland annat några tweetar

lindström melodifestivalen

lindström melodifestivalen1

lindström melodifestivalen2

lindström melodifestivalen3

Lars Lindström på Expressen, ni vet han som är så besatt av SD att 95% av hans vakna tid upptas av just SD och vad de gör och inte gör, gick såklart igång.

Och går man in på Politism (unvis.it) som Lindström länkar så kan man också se att de tar med del av ett inlägg av Tino Sanandaji men kapat en kommentar av av honom så det viktiga inte kom med. Här kan man läsa hela inlägget och kommentarer.

mattsson melodifestivalen

Thomas Mattsson passade på såklart.

liljestrand melodifestivalen

Jens Liljestrand säger att den där berömda svansen bölar om ”juden och araben”. På tal om proportioner, ”svansen som bölar om juden och araben”…?

kent persson melodifestivalen

Kent Persson som var toppmoderat under Reinfeldt när haveriet som vi ser idag startade. Han är väl medskyldig till haveriet vi ser idag och under många år framåt…?

federly melodifestivalen

federly melodifestivalen1

federly melodifestivalen2

Federly gick igång såklart.

dirawi medlodifestivalen

Ni vet Gina Dirawi, hon som är så exkluderad i svenska samhället att tidningar använder hennes namn för att dra klick? Hur blir man så exkluderad i ett samhälle?

poptönten medlodifestivalen

Niklas Strömstedt måste såklart blanda in Åkesson. Inte ens Lars Lindström gjorde det och det säger mycket om Strömsteds besatthet.

karin pettersson medlodifestivalen

Det var väl ändå en märklig, ja rent av jättekorkad slutsats av Karin Pettersson? Man ändrar med tydligt politiskt motiv och när folk reagerar på det uppenbara politiserandet från SVT så är man nationalkonservativ höger som söker kulturkrig…? Bäst att ge henne 10 000 kronor till i månaden till de 100 000 kronor hon redan har i månaden så hon kan kämpa för lite mer rättvisa för arbetarklassen istället. Så arbetarna riktigt känner igen sig i henne och hennes kamp förakt för arbetarklassen.

mattias svensson medlodifestivalen

Mattias Svensson anser att det bara är dårfinkar som reagerar när man på ett väldigt tydligt sätt politiserar SVT:s i särklass största familjeprogram. Det är också extremt föraktfullt mot andra människor.

melodifestivalen göteborgsposten

Och kan man bli mer föraktfull mot andra människor än vad Johanna Hagström på GP är? Hennes text består i princip bara av motsägelser.

Melodifestivalen är HELA Sveriges fest. En självklarhet, kan tyckas.

Ja men inte för dem som inte gillar att man ändrar i nationalsången av politiska skäl då förstås, de är ju bara töntar som inte har något vettigt att göra. Det ovan är bara ett exempel.

Det finns garanterat massor av fler från folk som man kan räkna med skulle bete sig exakt som de ovan.

Och som ni kan se så är det Ernman som retweetat de fyra ovan. Inte så konstigt, politiseringen var ju riktad till sådana som hon, Lindström, Matsson, Pettersson och så vidare och inte till den vanliga Svensson som tittade. Det var meningen att de skulle sprida och hylla. Expressen hade en artikel om att de (Gina Dirawi och Sara Dawn Finer) hyllades i sociala medier. Hyllades av Ernman och Schyffert alltså. Att det enbart var politiserande av SVT kan man ju se på vilka det var som genast kände ett tvång att hylla det.

Man måste sätta politiseringen i ett sammanhang också för att förstå varför det är provocerande för detta är ju tydligt riktat mot migrationspolitiken och de som protesterar mot den runt om i landet. Man gör det med vetskap om att vissa (till exempel de ovan) ska sprida så mycket som möjligt och skriva positivt om det. Det är bara det att det råkar vara samma människor som stod och hejade på under hela förra året och i höstas när Sverige höll på att falla ner i ett avgrundsdjupt hål just på grund av migrationspolitiken som nu hejar på när SVT gör så här. Och som av en slump så behöver inte de som hejar på ta konsekvenserna av sitt eget drömsamhälle. Schyffert behöver inte stå 15 år i bostadskö, han tar en utdelning istället för lön (för att minimera skatten såklart…) från sitt företag och köper villa för 10 miljoner. Tror inte att villan ligger i Rinkeby/Tensta heller… Undrar om Ernman släpper iväg sina döttrar till Eriksdalsbadet för att bada lite? Är hon lugn om de passerar Centralen? Samma sak med de andra, är de lugna och fina när det gäller sånt…?

Dessa människor som håller på som de ovan hyser ett enormt förakt mot människor som inte befinner sig på samma position som de själva gör. De föraktar vanliga hyggliga svenskar som kämpar för att få det att gå ihop. De föraktar de människor som kanske får vänta 2 år på tid hos tandläkaren och har mage att klaga på varför eftersom de själva inte behöver vänta i 2 år. De föraktar de människor som klagar på att man lägger ner äldreboenden där deras gamla föräldrar bor efter ett hårt yrkesliv, som knäckt deras kroppar, med den ena krystade orsaken efter den andra med hänvisning till att man inte har råd bara för att omedelbart renovera upp och göra till hem för ensamkommande vuxna män.

De föraktar de som har döttrar i 11-, 12, -13-årsåldern runt om i landet och som klagar när de blir sextrakasserade av gäng av 20- till 25-åriga ”barn” på skolan. De föraktar de som kommer att få flera kronor högre skatt på varje hundralapp och som har mage att klaga på det när det blir ännu mer månad kvar i slutet av pengarna eftersom de själva bara tar en miljonutdelning från sitt företag istället för lön för att minimera skatten. Och så vidare. De föraktar helt vanliga svenskar helt enkelt, de anser sig stå över dem både moraliskt och mänskligt.

De bemöter vanliga hyggliga svenskar som är desperata ute i landet med enorm arrogans. De kämpar för ett samhälle och gör sen allt för att idiotförklara de som bor i det samhälle som man själv drömmer om men inte vill bo i. De gör det dessutom med SVT:s hjälp…

fnordspotting nationalsången

Fnordspotting har skrivet  två egna verser till nationalsången. Den ovan är första versen, gå in och läs den andra!

Sjättemannen har också skrivit om ”NATIONALSÅNGER

Ledarsidorna: ”Verkligheten – Narrativet: 1 – 0”. Handlar inte om det igår utan lite mer om folket som föraktas ute i landet. De som journalister, politiker, operasångare och fan vet allt vad de är, tycker är ”töntar som inte har något bättre för sig”. De som är ”svansen som bölar om juden och araben”. De som är ”nationalkonservativ höger”. De som är ”dårfinkarna” i Sverige. Och så vidare. Alla som de själva anser sig stå över men som bor där de själva INTE bor.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

72 kommentarer

  1. MiT

     /  02/28/2016

    Svara
    • T

       /  02/28/2016

      I den här kommunen är det redan knökfullt.

      Svara
      • Samma här med no-go-zon, kollaps hos socialtjänst och stängda äldreboenden.

        Svara
    • CITAT WIKI:”Våldgästning kallades under medeltiden i Sverige riddarföljenas missbruk av gästningen. Det tärde hårt på böndernas förråd av mat och djurfoder, och kunde om det ville sig illa ställa ”värdfamiljen” utan försörjningsmöjligheter. De bondgårdar som låg längs resvägarna drabbades värst, i synnerhet under krigstider. Våldgästningen förbjöds genom Alsnö stadga 1280. Kungen, Magnus Birgersson, fick enligt traditionen sitt tillnamn ”Ladulås” av den anledningen.”

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  02/29/2016

        ” Kungen, Magnus Birgersson, fick enligt traditionen sitt tillnamn ”Ladulås” av den anledningen.”

        Mycket intressant! Tack!

        Jag föreslår härmed att vi i konsekvensens namn utnämner Reinfeldt till ”Fredrik Ladutömmare”!

        Svara
  2. wurstmanden@hotmail.com

     /  02/28/2016

    Tycker bättre om GULA HUND verson av nationalsången från 1966.

    Svara
    • Den är genialisk – hade inte gått att göra idag.

      Svara
      • Inge Post

         /  02/29/2016

        Det är rätt mycket som inte skulle kunna gjorts idag.Själv tänker jag på den scenen i kvarteret skatan för 6-7 år sen där David Batra spelar ”terror muslim” med bombväst på magen som väntar på bussen.

        Svara
  3. MiT

     /  02/28/2016

    ”Se hela intervjun med nämndemannen
    VLT konfronterade Martin Alexandersson (SD) om hans inlägg i sociala medier.”
    http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.3602963-tv-se-hela-intervjun-med-namndemannen

    Hmmm, vet inte om det är till VLT:s fördel direkt att lägga ut den här filmen? Har inte den blekaste aning om vem Alexandersson är, bor långt ifrån, men ska man intervjua politiker om deras uppdrag får man väl ändå vara påläst och inte bara gå på sina personliga åsikter? Deras intervju verkar ju mest vara som ett skolprojekt på högstadiet?

    Svara
  4. MiT

     /  02/28/2016

    Svara
    • T

       /  02/28/2016

      Kulturberikarna har sällan någon inbytesbil. Ett fenomen som jag märkte i dåvarande jobbet för 20-25 år sedan. Däcken slut, någon stal hjulen. Motorn havererad, bilen stulen. Dags att byta bil, bilbrand.

      Svara
  5. Att motarbeta den nationella självkänslan går stick i stäv med statsmedias centrala roll i det psykologiska försvaret

    Svara
  6. Pelle2

     /  02/28/2016

    Ja,Svt blir mer och mer öppna med sin radikalfeministiska,identitetspolitiska,postmoderna och kuturmarxistiska agenda.Att som dom påstå att dom är opartiska är ett stort skämt.
    Allting går ut på att skola in svenskarna i den rätta värdegrunden och den rätta ideologin.

    Svara
    • Senior

       /  02/28/2016

      Jag har faktiskt aldrig hört dem själva säga att de är opartiska.
      De säger bara att de är oberoende, vilket är sant.

      Partiskheten är visserligen påtaglig utom allt tvivel, precis som du beskriver det ovan, men det är inget de öppet medger, även om det är uppenbart för alla.

      Det är nog bara att börja anmäla till granskningsnämnden, vilket är instansen som skall bedöma detta. Tyvärr tror jag att denna nämnd är lika politiskt färgad som övriga Sverige.

      Men om tillräckligt många anmälningar kommer in blir det till slut svårt att motivera nedlagda undersökningar och dölja partiskheten.

      Svara
      • Inge Post

         /  02/29/2016

        Nej,det är inte sant att de är oberoende.
        De är beroende av att ni betalar dom där utsugare-pengarna som kallas TV licens.
        Skulle hela Sverige (eller för den delen halva,eller en tredjedel) säga,”nu betalar vi inte för den här skiten mer” så skulle de vara tvungna att börja fundera åtminstone.De överlever inte utan ”kunder” och således är de inte oberoende.

        Svara
        • Senior

           /  02/29/2016

          Tv licens har jag inte betalat på många år, slutade titta och därmed betala för säkert 30 år sedan.
          De kan ju inte ens visa testbild utan att vinkla den politiskt.

          För övrigt var nog det bästa jag kunde göra att sluta konsumera Svensk media.
          Det var en otroligt skön och befriande känsla när jag började tänka mer och mer självständigt efter detta. Nu kan jag möjligen läsa på nätet ibland och bekräfta mina farhågor gällande svenska pravdamedier.

          Statens intäkter från Tv licensen misstänker jag inte är öronmärkt åt media, utan bara ytterligare en illa dold skatt in på kontot för staten. Budget till svt är nog inte knuten till intäkterna från tv licenser, även om det finns ett signalvärde i att sluta betala.

          Radiotjänst förresten, och deras unika position att som en privat aktör få delegerade uppgifter från staten att samla in medborgarnas pengar borde vara ett fall för internationell domstol. Rättsvidrigt är vad det är, hela processen.

          Svara
  7. Nå, en av ledarskribenterna på SVD, Jonathan Lönnqvist, är f.d. operasångare, vilket kan anas i denna intervju: http://www.svd.se/uppmanar-du-till-vald-jonatan-lonnqvist/om/ledarredaktionen

    Hans åsikter är möjligen inte representativa för sångarfacket i stort, men det är svårt att veta, eftersom det är ett skrå där man tycks angelägen om att inte påkommas med wrongthink.

    Svara
  8. Utlandssvensk

     /  02/28/2016

    Alla verkar missa att det här med att byta ut orden i nationalsången är något som uppfanns av en KD politiker för snart 10 år sen.

    Det var nämligen Kristdemokraternas ordförande i Kalmar, Monica Bengtsson, som i en debattartikel 2007 skrev;

    “Vi står inför att fira nationaldagen. Flera nya medborgare kommer då att hälsas välkomna till vår kommun. Det är glädjande. Nationalsången kommer att sjungas utöver vårt land, den kommer säkerligen att höras även i Kalmar.

    – Själv har jag sedan länge haft svårt att sjunga strofen Jag vill leva, jag vill dö i Norden och jag har varit tyst då denna rad sjungs ända tills jag kom på att jag kunde sjunga Jag vill leva, jag vill dö på jorden.”

    (Den är från tidningen Barometern, 21 juni 2007, men jag kan inte hitta en länk nu)

    Svara
  9. Utlandssvensk

     /  02/28/2016

    ”Kent Persson som var toppmoderat under Reinfeldt när haveriet som vi ser idag startade. Han är väl medskyldig till haveriet vi ser idag och under många år framåt…?”

    ”medskyldig”!!!!! Jösses!!!! Det är som att säga att Hitler var lite elak!

    Kent Persson var totalt, 100%, MANISKT drivande inom allt som hade med massinvandring och mångkultur. Åsa Romson framstår som väldigt balanserad i jämförelse.

    Tyvärr är hans gamla blogg borta, men jag följde den under flera år.

    Svara
    • MiT

       /  02/28/2016

      Kolla om du kan hitta den via wayback machine?

      Svara
      • Går inte – han har spärrat det

        Svara
      • Utlandssvensk

         /  02/28/2016

        @ MiT

        ”Kolla om du kan hitta den via wayback machine?”

        Tack för förslaget!

        Tyvärr är jag ”datadum” och helt oduglig på alla sådana övningar. Jag förstår inte ens hur Twitter fungerar!

        Men jag hittade en gammal chatt med honom från 2013:

        ”5:37 Bosse:
        Hej, Hur tycker det den nuvarande invandringspolitiken fungerar? Är det något du skulle vilja ändra på gällande den?
        Kent Persson:
        Hej,
        Det är vår uppfattning att Sverige ska fortsätta vara ett öppet och generöst land. Öppenheten har lagt grunden för Sveriges välstånd.”

        ”15:48 Christian:
        Tror du att många av era gamla kärnväljare känner sig svikna av ert samarbete med MP i migrationspolitiken?
        Kent Persson:
        Christian,
        Det är viktigt att kunna göra breda överenskommelser i migrationspolitiken. Vår uppfattning är att Sverige ska vara ett generöst och öppet land. I överenskommelsen med MP åstadkommer vi det.”

        ”15:57 Christian:
        Är det korrekt uppfattat att ni aldrig någonsin skulle kunna tänka er att samarbeta med SD i specifika frågor? Gäller det oavsett hur ”rätt” SD råkar tänka i just den frågan?
        Kent Persson:
        Hej,
        Vi gör inga överenskommelser med SD. Vi kommer heller inte framåt ha något samarbete med SD.”

        http://www.svd.se/chatt-med-kent-persson-m_8315430

        Detta var i mitten av 2013 och då ska man hålla i åtanke att Sverige det året hade lika hög asylinvandring per capita som Tyskland hade 2015. I fallet med Tyskland 2015 vet vi att detta ledde till rent enorma reaktioner, både i och utanför landet. I fallet Sverige 2013 ledde det till det ni ser ovan!

        Sen är Kent Perssons debattartikel från 2009 mycket läsvärd:

        http://www.svd.se/fler-an-vellinge-borde-skammas

        Svara
    • T

       /  02/28/2016

      Han fick frispel om någon kommentar INTE höll med partilinjen.

      Svara
  10. MiT

     /  02/28/2016

    ”TV 2 afslører dansk imam: Underviser muslimer om stening og pisk”
    http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-02-28-tv-2-afsloerer-dansk-imam-underviser-muslimer-om-stening-og-pisk

    Svara
  11. Jerry

     /  02/28/2016

    En gång i tiden handlade programmet om musik. Luxemburg vann 1965 med ”Poupée de cire, poupée de son”. Serge Gainsbourg som skrev låten skojade om att France Gall var en naiv docka. Följdes upp av en låt om att suga kuk (Les sucettes). Härliga tider när man fick lov att skoja och allting inte var så politiskt korrekt.

    Svara
    • T

       /  02/28/2016

      Tittar aldrig på ESC. Hur mycket de än ”sminkar grisen” så är det lik förbannat vilse i pannkakan på en större budget.

      Svara
  12. SVT försöker visa sig ”normbrytande” och ”inkluderande” genom det där surrealistiska PK-eländet. Man får välja om man vill skratta åt dem eller bara skaka på huvudet.

    Ska man försöka göra politik av nationalsången får man ju åtminstone ha en ordentlig poäng, som den här:

    Svara
  13. Här är förresten Melodifestivalens trams om man orkar lägga några minuter på en närmare koll:

    Svara
  14. Skeptisk

     /  02/28/2016

    Nä upprörd blir jag inte. Det är bara en sång. Däremot bedrövad av feltänket. Att invandrare skulle känna sig mer inkluderade om man sjunger ”jorden”. De har ju tagit sig hit just för att leva och dö här. Gjort ett aktivt val. Att söka asyl eller put är att säga det är just här man vill leva. Annars kunde man ju stannat någonstans på vägen. Vi andra som är födda här bor ju här mest av slentrian. Många önskar sig dessutom härifrån när vintermörkret smyger på. Fråga någon infödd svensk i november så sjunger de gärna ”jag vill leva jag vill dö i Spanien”.

    Svara
    • Tja, men så fort krämporna kommer tar de flesta flyget hem till Sverige, oavsett om Sverige var ”hemma”.

      Svara
  15. Jan

     /  02/28/2016

    Det faktum att kulturberikarna hellre sjunger jorden än Norden tyder väl på att de inte ser sig själva som nordbor. De har alltså varken integrerats eller assimilerats. De betraktar bara länderna i Norden som asylhotell. Norden är bara attraktivt för dessa asylturister som socialbyrå.

    Svara
  16. MiT

     /  02/28/2016

    Svara
    • T

       /  02/28/2016

      Lagen om otukt med minderårig gäller bara svenskar.

      Svara
  17. MiT

     /  02/28/2016

    Svara
    • JW

       /  02/28/2016

      Det är ju faktiskt lite lustigt att vi har större krav på att föra in hundar och katter i landet. Just p.g.a. spridningen av sjukdomar.

      Svara
  18. MiT

     /  02/28/2016

    Svara
    • Senior

       /  02/29/2016

      Han tror alltså att han hjälpt SÄPO att jaga högerextrema.
      Det är säkert sant det också, två flugor i en smäll.
      För vad han förhoppningsvis och troligen också gjort är att förse SÄPO med uppgifter om sitt eget autonoma nätverk, med eller utan egen vetskap om det.

      Bra att se att SÄPO verkar ha gjort ett bra jobb, inte ofta det hörs eller syns något om det.

      Svara
  19. Rikard

     /  02/28/2016

    Hej.

    Skrev detta på annan blogg men det skadar väl inte att göra det här också:

    De censurerade verserna:

    Jag städs vill dig tjäna, mitt älskade land,
    Dig trohet till döden vill jag svära.
    Din rätt skall jag värna med håg och med hand,
    /:Din fana, högt den bragderika bära.:/

    Med Gud skall jag kämpa för hem och för härd,
    för Sverige, den kära fosterjorden.
    Jag byter Dig ej mot allt i en värld
    /: Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden!.:/

    För att det känns relevant.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  20. Jan

     /  02/28/2016

    Att förvanska ett lands nationalsång efter egna syften går bra. Men att rita en teckning på Muhammed….

    Svara
  21. MiT

     /  02/28/2016

    Svara
    • Havre flarnstad

       /  02/28/2016

      Även om Lovisa inte har varit ute och slängt brandbomber såvitt jag vet så framstår hon endå som farligare än många andra galningar jag kan mycket väl tänka mig att den kvinnan inte har några spärrar och säkert skulle mörda lite meningsmotståndare om hon kände sig säker på att komma undan.

      Fullkomligt stinker av Ulrike Meinhof vibbar och retoriken runt golning och avskyn gentemot polisen och säpo säger en hel del bara det.

      Skulle inte bli förvånad om hon går till historien som massmördare.

      Svara
    • Man behöver faktiskt inte tjalla ut alla för att man anmäler missförhållanden till polisen.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/29/2016

      Ser att Sundman använder sig av begreppet golare som väl mest används av fängelsekunder mot de som tjallar. Det visar väl vilka kretsar hon umgås med….
      För övrigt verkar ju inte Fredriksson vara särskilt ångerfull eftersom han säger sig vara stolt över den skada han har orsakat högerextremisterna under sin tid som vänsterextremistisk våldsverkare.

      Svara
  22. Herregud…

    Never leave the Team Godheten.

    Svara
    • Havre flarnstad

       /  02/28/2016

      Hanif lika frispråkig som vanligt undrar om M vet vilken tillgång dom har där eller om dom mest tycker han är en ”loose cannon” dom helst sett bära munkavel.

      Bra poäng dock (som vanligt) att det delas ut priser till kriminella borde vara mer kontroversiellt än typer som SVT’s Chef verka anse som glatt stack pokalen i handen på vänsterextremisterna.

      Svara
  23. Svenne

     /  02/28/2016

    Härligt, feministfestival nästa helg i Härnösand…

    Svara
    • Inge Post

       /  02/29/2016

      Härnösand..har inte dom tagit emot en relativt stor del ”barn” ?,undrar hur många sextrakasserier vi får läsa om efter den festivalen.

      Svara
  24. Svenne

     /  02/28/2016

    Erixon kommenterar: ”Sverige var en enpartistat”
    http://erixon.com/blogg/2016/02/inaveln-i-svensk-samhallstopp/
    ”Sverige var en enpartistat. Partiet hade makten även om man under ett antal år tidigare hade förlorat regeringsmakten. Alla myndigheter var fortsatt impregnerade av Socialdemokratin och dess nätverk.”

    Svara
    • Jan

       /  02/29/2016

      Moderaten Erixon väljer att på 30-årsdagen av mordet på statsminister Olof Palme sprida vidare det Palmehat och förakt för arbetarrörelsen som naturligtvis alltid frodats i hans kretsar. Det säger en hel del om honom.

      Svara
      • Svenne

         /  02/29/2016

        1. Erixon är f.d. centerpartistisk politiker, numera tydligen partilös.
        2. Inget hat eller liknande förekommer i Erixons blogg eller bloggpost. Faktagrundad kritik mot (S) och arbetarrörelsen får de tåla. Därtill är det inget märkligt att framträdande politiker och deras samtid analyseras i efterhand – Churchill, Pétain och Kekkonen diskuteras fortfarande.

        Svara
        • Jan

           /  02/29/2016

          Centerpartist eller moderat – det är ingen skillnad. Båda är neoliberala Stockholmspartier. Erixons krönika är så tendentiös och ensidig att den gränsar till hat. Å andra sidan är det inget som förvånar mig. Palmehatet och klassföraktet är fortfarande starkt i borgerliga kretsar. Och ett återkommande inslag i Erixons blogg. Inte ens på årsdagen av Palmemordet kunde den flugförsedde fjanten hålla sig från att förtala liket. Skamligt.

          Svara
          • Senior

             /  02/29/2016

            Man kan tycka vad man vill om både Palme och Erixon, men det Erixon skriver om sossarna och deras hantering av Palmemordet är sant. -och värdigt en bananrepublik.

          • Senior

             /  02/29/2016

            Rättelse:
            Det gäller inte bara sossarna, alla partier (utom ett) verkar ingå i den demokratur vi har i landet, oppositionspartier existerar inte i praktiken (förutom SD) detta påvisas inte minst av DÖ.

  25. MiT

     /  02/29/2016

    Svara
    • Skeptisk

       /  02/29/2016

      Om det räknas som ”Mello-hat” får man säga att han satt ribban ganska lågt för vad som är ”hat”. Ordet tappar därmed all mening. Man ser samma tendenser hos väldigt religiösa
      – Jag tror inte på någon gud.
      – Du hatar Jesus!
      – ???

      Svara
      • Pelle2

         /  02/29/2016

        Det är väl som vanligt bland kulturmarxister och radikalfeminister att alla som inte håller med dom är hatare.

        Svara
      • T

         /  02/29/2016

        Påminner mig om en filmscen.
        Paul Kersey: You believe in Jesus?
        Stomper: Yes, I do.
        Paul Kersey: Well, you’re gonna meet him.
        (Death Wish 2 med Charles Bronson)

        Svara
    • Svenne

       /  02/29/2016

      Svara
  26. Trollfar

     /  03/01/2016

    Den här typen av symbolpolitik är ju så banalt löjligt betydelselös, Man ändrar texten nånstans och alla sjunger halleluja i kör ”ett viktigt mellannummer” etc. Samma typ av symbolhandlingar som får folk att fota menyn i kaféer som fortfarande törs sälja negerbollar, som man man sedan lägger upp på facebook för att ta emot folkets jubel för sin ”viktiga” insats mot rasismen. Det är alltså den här typen av folk och mentalitet som är den styrande eliten och dess medföljande svans. Det här är ju helt tomma handlingar som bara är till för att ge sken av engagemang och stärka grupptillhörigheten, och som ska verka som svar till frågor som man inte törs beröra på djupet.

    Integrationen ser lika hopplös ut överallt, men med såna här ytliga symbolhandlingar får man några sekunder i rampljuset och framstår som god, eftersom i Sverige anno 2016 är det viktigare att framstå som god än att vara god.

    Svara
  27. Dreadlock

     /  03/15/2016

    Det behövs tydligen ett par oberoende ögon och öron för att göra en avrapportering värt namnet. RT (Russia Today) skickade en reporter till Sverige, och i denna rykande färska 45 minuters dokumentären är det pk-isterna som drar det kortaste strået.

    Salam Aleikum Sweden . Medverkande : En arg blatte, Ingrid Carlqvist, Big Bengt, Chang Frick mfl.

    Obetalbar liten scen där flyktingar, såväl kristna, kristna konvertiter och muslimer sjunger amerikansk Gospel i en kristen kyrka. Den var helt otippad.

    Det enda man saknar är möten med lokala politiker av kött och blod som får gå loss och bluddra sitt vanliga förmynderityckande , men för en gångs skull så slipper vi se och höra dessa avskräden till ryggradslösa kräk .

    Svara
  28. Dreadlock

     /  03/15/2016

    Hoppsan, den hamnade ganska så OT för ämnet. Jag trodde att jag kommenterade förra inlägget av MiT, men nu hade jag detta fönster öppet, det fanns inget sätt att flytta den på egen hand. Sorry…MiT

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: