Jack Werner och näthatet

Jag hade ett inlägg häromdagen där Jack Werner var med, ”Chatt om näthat och hot”, han hade skrivit en artikelserie i SvD om näthat på facebook. Men jag hade inte bara med från den chatten utan även ett exempel på hur det kan gå till när Werner letar näthat för han postar en del på twitter, ibland som kollage där han hittat något på facebook. I det inlägget kunde man se det här från Jack Werner

jack werner i stor grupp11

Det intressanta här är ju att Rikard bara svarar på Jack Werners trådstart i gruppen för så här såg trådstarten ut

jack werner i stor grupp

Han går alltså in i en offentlig grupp med 16 500 medlemmar och säger så här i trådstarten

Ni gillar sajten Exponerat i den här gruppen, va? Ni tycker de verkligen rapporterar sanningen som alla andra försöker dölja?

Det är det man ser direkt. Syftet är ju ENBART att försöka trolla och få fram kommentarer som han ska posta på twitter. Och mycket riktigt, han har postat den lilla konversationen med Rikard på twitter. Som VANLIGT utan att länka VAR så man kan kolla hur det uppstod och varför. Det är värt att tänka på, han är inte så transparent med var han hittar något så man kan kontrollera, det vill säga han vill inte att man ska vara källkritisk och granska de kommentarer han själv gärna postar på till exempel twitter…

Observera att jag inte tar ställning för eller emot Exponerat på något sätt, varken nu eller i förra inlägget, utan att jag ENBART reagerar på sättet som Werner startade tråden och sen bemötte en kommentar som endast var en spegling av hans trådstart.

Jag skrev i inlägget häromdagen

jack werner på twitter1

Då visste jag inte ens att han hade postat exakt den konversationen på twitter eftersom jag inte kollat, jag bara tog för givet att det var hans syfte och så var det ju bevisligen också. Nu är det ju lätt för mig att säga men omöjligt att bevisa att jag inte visste om det men så är det, jag hade inte kollat hans twitter utan kom att tänka på hans trådstart när jag såg hans artikelserie och att han skulle vara med i en chatt i SvD. Annars hade jag tagit hans bild och inte gjort en egen och jag hade länkat till hans twitter också. Så brukar jag ju göra eftersom JAG försöker vara så transparent som möjligt. För ni kan se att det inte är samma bild på hans twitter som jag har med i inlägget. Det enda sätt som jag har som kan bevisa att jag faktiskt tog en dump (inte dumpen jag använde i förra inlägget för den tog jag samma dag som jag skrev inlägget) innan Werner ens gjorde det är den här, där syns det på tidsangivelsen att jag gjorde det ganska omgående eftersom jag visste att Werner skulle använda den på något sätt. Att han skulle slänga upp den till sina ”källkritiska” fans på twitter samma dag trodde jag däremot inte. Ni ser att några kommentarer inte ens hade kommit med när jag tog den dumpen, så tidig var jag.

Det enda Rikard gör är ju att bemöta Werners trådstart på det sätt den förtjänar och på samma sätt som media i stort gör när det handlar om de som anses stå utanför åsiktskorridoren. Man kallar dem outbildade, dumma i huvudet, lantisar, losers, arbetslösa och så vidare.

Tänk om Werner gått in på ett öppet vänsterforum med 16 500 medlemmar och sagt

Ni gillar judekonspirationer i den här gruppen, va? Ni tycker de verkligen rapporterar sanningen om Sion vises protokoll som alla andra försöker dölja?

Vad hade reaktionen blivit då…?

Igår plockade Fria Tider upp mitt inlägg och skrev om det lite och i slutet av deras inlägg kan man läsa

När Fria Tider till slut når Jack Werner förklarar den unge journalisten att hans misstag var att han befattade sig med människor som som befinner sig alltför långt under hans nivå.

”Det finns ett talesätt om att man inte ska brottas med grisar – man själv blir skitig och de gillar det bara – men här var det precis vad jag gjorde”, understryker Werner i en skriftlig kommentar till Fria Tider.

”Nivån var låg och för att kunna delta var jag tvungen att lägga mig på den”, förklarar journalisten vidare.

När Jack Werner får frågan om hans egen pedofilanklagelse skulle kunna innebära näthat säger han att han bara ville illustrera hur omöjligt det var att argumentera mot Richard. Han fortsätter:

”Är detta näthat? Det har jag själv väldigt svårt att se. Jag har svårt att tro att någon faktiskt tar min kommentar om att alla som heter Rickard är pedofiler på allvar, eftersom den i sammanhanget är så uppenbart dum.”

”Taget ur sitt sammanhang kan väldigt många saker göras till något det inte är”, avslutar Werner.

Om Fria Tider har skrivit korrekt så är det en rätt skrämmande och föraktfull människosyn Werner har där han anser sig stå över andra vanliga människor i Sverige. Att han anser sig vara lite bättre, lite finare, lite smartare.

Om Werner klagar på nivån kanske han inte ska starta trådar som han gjorde? Trådstarten sätter ju nivån i alla inlägg som följer, det vi kunde se Rikard göra var ju bara att bemöta Werner på nivån som Werner själv hade satt. Var det näthat från Werner? Det tycker inte jag, det var mest trams.

En sak vet jag och det är att folk som ofta klagar på ”nivån” sällan befinner sig på den nivå de själva tror att de befinner sig på…

Men det var uppenbart att Werner trillade i sin egen fälla för han hade nog inte räknat med att det skulle komma fram att det var han själv som satte nivån genom trådstarten. För som ni kan se på hans tweet som länkas ovan så dyker folk upp och suckar men ingen frågar efter länken så de själv kan se, de tar för givet att det han visar upp är helt omotiverat. Ingen frågar efter länk alltså… Vilket väl är tur för då hade de ju upptäckt att det bara var den reaktion som trådstarten förtjänade. Källkoll och källkritik är inte alltid så viktigt för folk tydligen.

Det JAG tycker är anmärkningsvärt är inte att han skrev att alla som heter Rikard är pedofiler som luktar bajs utan att han BEVISLIGEN skriver i grupper på facebook med uppenbart syfte att trolla för att provocera fram kommentarer som han sen kan posta på twitter. Det tycker jag är värst. Det finns mycket skit som det är ändå, han behöver inte provocera fram genom infantila trådstarter i stora grupper.

Nu tog inte detta slut med Fria Tiders artikel utan deras inlägg har spridit sig till svenska Reddit och vem dyker upp i den tråden om inte Jack Werner

jack werner på reddit

Och folk ställer ju frågor naturligtvis, jag tar bara med någon som handlar om mig, är mycket nog som det är men klicka er in via länken och se samtliga kommentarer. Jag brukar ju som sagt länka och uppmana till att kontrollera till skillnad från Werner…

werner svarar på reddit

Det ÄR mycket märkligt att det inte fanns en enda reaktion från Werner när det gäller den enorma vägg av näthat som Paow fick på facebook. Jag har aldrig sett en sådan enorm mängd grovt näthat som hon fick! Visst, det är svårt att svara på varför man inte uppmärksammar saker och ting MEN det ska ställas mot att hans näsa för näthat i någon obskyr liten grupp som ingen hört talas om på facebook är fantastisk medan det som Paow drabbades av och som faktiskt också nämndes på nyheter24 ÄNDÅ gick hans känsliga näsa förbi. Jag köper det inte eftersom det låter för otroligt. Så näsan funkar bra när det gäller vissa och dåligt när det gäller andra. Det är inget jag och andra inbillar oss utan är väldigt tydligt. Det är UPPENBART att Werner väljer ut ”rätt” näthat att visa upp. Han är inte ensam om att göra så utan det gäller många fler. Det är ÖVERTYDLIGT för de flesta.

Här är LITE av vad han ”missade” när det var aktuellt. Rubrikerna är enbart till för att göra narr av alla journalister, som likt Werner, bara visar upp om det kommer från vita medelålders heterosexuella män men alltid ”missar” om det kommer från andra

Vita medelålders heterosexuella män näthatar Paow!

Vita medelålders heterosexuella män näthatar Paow! Del 2

Vita medelålders heterosexuella män näthatar Paow! Del 3

En sammanfattning av det groteska näthatet mot Paow

Sen säger han att jag skrivit elaka meningslösheter om honom här på bloggen, som vanligt utan att länka så man kan kontrollera… Men om man söker på Jack Werner på bloggen så kommer det upp några inlägg och om man söker på hans twitternick ”kwasbeb” så dyker det upp något till. Det kan säkert finnas något mer men har jag nämnt hans namn så borde det dyka upp i sökningen. Kolla gärna om ni ser meningslöst elaka saker om honom.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

45 kommentarer

  1. MiT

     /  03/04/2016

    Svara
    • Olof

       /  03/04/2016

      För att inte tala om att den som kände någon empati för treåringen och försökte förstå varför han dog ganska snabbt konstaterade att det inte var på grund av att de flydde över medelhavet från ett krig, utan för att de flydde från ett svårt liv i Turkiet till drömmen om en bättre framtid i Europa.

      Eftersom vi alla vet att någon sådan framtid inte är något vi kan erbjuda, utan att vad vi kan ge är möjligheten att leva på botten av vårt samhälle, utan framtid, utan prospekt, omgivna av våld och droger i ett utanförskapsområde med människor som varken behövs eller önskas. Och till skillnad från deras liv i Turkiet, dessutom med den svenska rätt oinbjudande känslomässiga kylan, den själsdödande byråkratin som kommer knäcka deras livslust och arbetslust innan de kommer igenom systemen, vetskapen att belastningen de skapar på systemen kommer innebära en allt magrare bidragstillvaro i framtiden och för att toppa av det, ett klimat som gör dem till fångar i en trång bur i ett betongghetto halva året.

      Har man någon empati och verklighetsförankring över huvud taget säger man det Donald Tusk äntligen sa häromdagen: Kom inte hit, det finns ingen framtid här för er, riskera inte era och era barns liv och kasta inte bort era pengar på en dröm som inte finns.

      Men istället väljer människor som Atladottir en väg som dödar så många för ingenting att det skulle varit barmhärtigare att helt sonika minera medelhavet för att få stopp på döden där.

      Svara
  2. Ratatosk

     /  03/04/2016

    Jag kan tänka mig att de ”meningslösa elakheter” som åsyftas, är hur du avslöjar Jack Werner för den hycklare han är.

    Svara
  3. Pelle2

     /  03/04/2016

    Han anser väl som vanligt att han tillhör den goda sidan och då kan tillåta sig själv att bete sig hur som helst mot dom han inte tycker om.

    Svara
  4. Pelle2

     /  03/04/2016

    OT:
    Nina Åkestam,på samma Metro som Jack Werner, anser att det inte är någon systemkollaps i flyktingpolitiken eftersom hon själv och hennes man tog ledigt och gick på Spa mitt i veckan. Det fanns dessutom några till som gjorde samma sak.
    Vidare har hon sett bilder på folk som dricker kaffe i alperna och svenska fjällen under sportlovsveckan,konsumtionen av Champagne har ökat de senaste 15 åren och svensk ekonomi ökade med 4,5 % och det innebär naturligtvis att Sverige har råd med att lägga ännu flera miljarder på att ta emot flyktingar än vad vi gör.
    Hon skriver bl.a följande:
    ”Situationen i Sverige 2016 handlar inte om bristande resurser, utan om bristande prioriteringar. Den handlar om politiker som hänvisar till resursbrist för att avleda uppmärksamheten från att det som egentligen saknas är handlingskraft”
    Då inställer sig frågan vad skall vi prioritera bort menar Åkestam ? Åldringsvård,vård överhuvudtaget,vägunderhåll,järnvägsunderhåll,barnomsorg eller något annat ?
    Som den vänstermänniska jag antar att hon är skall vi säkert förutom ovanstående öka skatten ännu mera och inte få något tillbaka.
    Undrar också hur Åkestam skall prioritera fram bostäder,arbete,skolor och lärare på bara något år ? Fast allt detta är väl inget som bekymrar en godhetsapostel och nationalekonom i Virtanen och Schyfferts klass.
    http://unvis.it/www.metro.se/kolumner/nina-akestam-det-ar-viljan-som-har-kollapsat-inte-systemet/EVHpcd!W5xMHcC64Lj1s/

    Svara
    • Olof

       /  03/04/2016

      Jag antar att Nina Åkestam har betalat tillbaka eventuella lån? Eller menar hon att hon defacto lånar pengar av banken för att ta ledigt och gå på spa mitt i veckan? Då kan jag hålla med om att det är lite konstiga prioriteringar och att det dessutom låter jävligt oansvarigt… och skall hon vara så oansvarig med sina pengar kanske hon skulle donera dem till något bra istället för att gå på spa.

      Men som du säger, man kan anta att hon är en sån där låt-oss-höja-skatten vänstermänniska. Och det kan man naturligtvis göra. Förutom det där lilla problemet att höjd skatt inte nödvändigtvis innebär höjda intäkter, utan mer sannolikt resulterar i kapitalflykt, skatteplanering (taktisk belåning, avdrag, företagande, rut/rot/etc, etc) och/eller fler obetalda spadagar tills man kommer ner i rimliga skattenivåer istället… vi har redan i princip högst skatt i världen, och får inte mycket för det längre, så människors tolerans för mer pengar till inget är ganska begränsad numera.

      Svara
    • Rikard

       /  03/04/2016

      Hej.

      Vi kan ju anlägga perspektivet att det skall ses som bristande resurser och inget annat.

      Då ställer det sig enkelt om vi börjar med att utgå från en lägsta tillåtna levnadsstandard. Tillgångar utöver denna kan tas i anspråk av staten tills krisen är över. Dessutom kan man lätt granska vem som ägnar sig åt onödig konsumtion genom att tvinga banker att redovisa privatpersoners transaktioner, och retroaktivt överbeskatta baserat på detta.

      Resultatet blir att alla oavsett övrig social eller ekonomisk status (i dubbel bemärkelse) solidariskt bidrar till jämnare resursfördelning.

      Givetvis måste relevanta spärrmekanismer upprätthållas för att förhindra att resurser undanhålls från solidarisk fördelning. Eftersom Nina Åkestam efterlyser handlingskraft, och reformer som de jag beskrivit ovan tar väldigt lång tid att driva igenom, via grundlagsändringar, omskrivning av flera lagar och andra administrativa regelverk, så borde Åkestam inte misstycka om vi, tills krisen är över, låter en handlingskraftig ledare omstrukturera staten. Lämpligen med en neutral och icke-hierarkisk titel, som ‘förste medborgare’ eller något åt det hållet.

      Frågan är om Åkestam skulle tillhöra den gruppen som styr eller den som blir styrd?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  5. MiT

     /  03/04/2016

    Svara
  6. Pelle2

     /  03/04/2016

    Lite mera OT:
    Allas vår radikalfeministiska favorit, Maria Sveland, skriver i dagens ETC att GW Persson sysslar med mansplaining i veckans brott eftersom han tar mera plats än Camilla Kvartoft.
    Hon menar att hon är lika kompetent som GW,
    Frågan är då varför Gw är professor inom kriminologi och inte kvartoft ? Dessutom är ju Kvartoft där i syftet att vara journalisten som ställer frågor till GW och inte vara den som står för kunskapen om brott.
    Tycker att hon tar ganska stor plats i programmet och gör det väldigt bra.Men i en radikalfeminist ögon duger ju inget annat än att det är en kvinna som skall ha huvudrollen och det är ju självklart så att en sakkunnig,svensk,medelålders,heterosexuell man inte kan vara expert på något och heller aldrig har något intressant att säga..
    Resten av texten ägnar hon åt att gnälla på Horace Engdahl för att även han tar för mycket plats.
    Själv tycker jag att hon är ett perfekt exempel på feministplaining där endast en kvinna kan ha rätt i allt och alla män skall stå tillbaka för en medelålders,vit,svensk,radikalfeministisk kvinna boende på Södermalm…
    http://archive.is/lwQxP

    Svara
    • Grodan Boll

       /  03/04/2016

      i en radikalfeminist ögon duger ju inget annat än att det är en kvinna som skall ha huvudrollen

      Och då kommer dubbelbestraffningen som ett brev på posten: ”Varför är det som vanligt att kvinnor tar störst ansvar?”

      Svara
    • Fast medelålders är nog inte GW längre, va? 🙂

      Svara
      • Pelle2

         /  03/04/2016

        Nej,han är definitivt mer än medelålders men du förstår konceptet 😉

        Svara
  7. Johan A

     /  03/04/2016

    Jag har haft att göra med en hel del journalister under mina yrkrsverksamma år i ordningsmakten och värre pack än dem får man leta efter. Arroganta, trångsynta och överlägsna lögnare som anser att deras världsbild är den enda Sanningen. De respekterar inte lagar och förordningar, och gör vad som helst, ljuger ihop vad som helst för att få sin story (och sina tittar- och läsarsiffror).
    Den enda bra journalisten jag har stött på var en gammal klasskamrat som bestämt sig för att börja plugga till läkare för hon orkade inte längre ljuga och vara rutten. Det var bra.

    Svara
  8. Bosse J -- efterklok

     /  03/04/2016

    ”Är detta näthat? Det har jag själv väldigt svårt att se. Jag har svårt att tro att någon faktiskt tar min kommentar om att alla som heter Rickard är pedofiler på allvar, eftersom den i sammanhanget är så uppenbart dum.”
    En omedelbar motfråga – Varför valde du inte ett slumpmässigt mansnamn, nu heter ju din motpart ”Rickard” så då blir det också en personlig förolämpning vilket antagligen sänker humöret och minskar vidsyntheten? – hade kanske tydliggjort hans metod bättre.

    Svara
  9. Grodan Boll

     /  03/04/2016

    Taget ur sitt sammanhang kan väldigt många saker göras till något det inte är”, avslutar Werner

    You don’t say?

    Svara
  10. MiT

     /  03/04/2016

    Svara
  11. MiT

     /  03/04/2016

    Svara
  12. MiT

     /  03/04/2016

    Svara
  13. MiT

     /  03/04/2016

    Svara
  14. MiT

     /  03/05/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  03/05/2016

      Hur vågar Person ifrågasätta en intersektionalist 😉

      Svara
  15. MiT

     /  03/05/2016

    Svara
    • Bo

       /  03/05/2016

      Förklara för en icke-gamer vad SJW och GGer etc betyder? Har insett på debatten om ”gamergate” att det är en mkt infekterad fight mellan nån typ av ”feminister” och andra. Men den är så full av förkortningar, hänvisningar till obskyra personer och annat så jag hänger inte med. PS! Visst är Persson nån form av gamer? (Minecraft?)

      Svara
      • Svenne

         /  03/05/2016

        Jag gör ett försök:
        SJW – Social Justice Warrior, motsvaras ungefär av MP, FI och andra revolutionärer. Män är djur och ska inte ha några rättigheter…

        #GamersGate – dels på twitter: ”GamersGate is the leading digital distribution platform creating easily accessible gaming experiences for gamers worldwide – anytime, anywhere.”, dels ett självvalt namn på de gamers som vill hålla SJWs tokfeministers inflytande borta från dator- och tvspelsvärlden. Avskyr kvotering och pekpinnar. GG är så många att de har ett visst inflytande, tex på spelföretag. Kunden har ju alltid rätt…

        Ja, Markus ”notch” Persson (och en till) skapade Minecraft. Han är medlem av svenska Mensa.
        https://sv.wikipedia.org/wiki/Markus_Persson

        Svara
        • Pether

           /  03/05/2016

          GamerGate och GamersGate är inte samma sak. GamersGate är en återförsäljare, GamerGate är ett konsumentuppror emot främst speljournalister som åsidosätter sitt uppdrag för att istället sprida ideologisk dynga. Journalister som proklamerat att gamern(alltså deras läsare), är döda. De sprider dynga om att tjejer är förtryckta i spelvärlddden, osv osv. Sen finns det även agg mot personer så som Anita Sarkeesian som sprider än mer dynga om gamers, spel och gamergate. T.ex. säger hon att gamers o spelskapare hatar kvinnor för att man i grand theft auto kan döda kvinnor(men bryr sig inte att man kan döda allt som rör sig).

          Dvs, det rör sig om vanlig hybris ifrån vänsterkanten som sunda människor försöker att värja sig emot.

          Svara
    • Anonymouse

       /  03/05/2016

      Nu får Persson passa sig så inte den blåa ”pluppen” ryker. Milo blev ju av med sin.

      Svara
  16. MiT

     /  03/05/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  03/05/2016

      Verkligen bra av Persson att ifrågasätta idioten som påstår att det inte finns rasism mot vita.
      Gick in och kollade på hennes Twitterkonto och hon verkar vara en gedigen intersektionalist och identitetspolitiker.
      Hon visade sig vara en vit kvinna men säger sig inte ha några vita privilegier eftersom hon säger sig tjäna dåligt. Undrar om en annan vit skulle kunna avsäga sig sina ”vita privilegier” som hon själv kan ?

      Svara
  17. MiT

     /  03/05/2016

    Svara
  18. Svenne

     /  03/05/2016

    ”medier beskriver det som en teknikalitet” – Ja, ytterst märkligt… #MP

    Svara
  19. Pelle2

     /  03/05/2016

    OT:
    Alice Teodorescu skriver bra om brunstämplingen som sker och har skett av de som ifrågasätter invandringsvolymerna.
    http://mobil.gp.se/nyheter/ledare/kronika/1.3013601-teodorescu-kavla-upp-armarna-slapp-brunstampeln

    Svara
  20. Anonymouse

     /  03/05/2016

    Föredrar personligen kärnfamiljen men om insemination av ensamstående kvinnor är tillåtet bör väl också män ha möjlighet att skaffa barn genom surrogatmödraskap?
    (Hu så hemskt) 😉
    http://www.corren.se/asikter/kronikor/vad-ska-vi-ha-pappor-till-om4042377.aspx

    Svara
    • Pelle2

       /  03/05/2016

      Jag begriper i vilket fall inte varför jag skall betala för att en ensamstående kvinna vill ha barn.Att få barn är ingen mänsklig rättighet så om de vill ha barn får de väl skaffa sig en partner eller betala för inseminationen.

      Svara
      • Anonymouse

         /  03/05/2016

        Jag har inte riktigt nött klart den här frågan själv ännu. Visserligen är svenskar dåliga på att föryngra sig, men jag tycker inte det är rätt väg att gå. Rimligast är väl att uppmuntra till det konventionella, men det gör man ju inte om samhället står för kalaset.

        Svara
    • Rikard

       /  03/05/2016

      Hej.

      Insemination kan med fördel tillåtas om de inblandade parterna undertecknar ett avtal om umgänge, försörjning och andra relevant uppgifter. Saknas medicinska skäl till assisterad befruktning (och sexuell läggning, eller singelstatus är inte ett medicinskt skäl) skall den blivande föräldern själv bekosta processen.

      Surrogatmödraskap borde vara ett avtal mellan parter. Den enda myndighetsinblandning som torde vara nödvändig är juridisk assistans med avtal enligt ovanstående stycke.

      Relaterat till detta är huruvida den som får assisterad befruktning finansierad av skattemedel har rätt att ställa krav på donatormaterialets kvalitet. Skall hudfärg/etnicitet få specificeras? Eventuella riskfaktorer för genetiskt betingade funktionsnedsättningar; är det något som man skall kontrollera? skall det få vara skäl till att välja annan donator? Fler frågor av synnerligen obehaglig moralisk art kan resas.

      Med ovanstående i beaktande: är det då rimligt att den som skaffar partner och barn på det vanliga, ej normbrytande sättet, får diskriminera? Partner väljs ju efter av strukturella hierarkier skapade nivåindelningar, vilket leder till diskriminering. Antingen måste alltså mottagaren av donerade sädes-/äggceller få välja efter samma kriterier som vid vanlig kopulation, eller så måste alla förbjudas skaffa barn den vanliga vägen. Om det senare alternativet väljs kan staten bidra med en spermatombola där ägg och sädesceller blandas hejvilt för att sedan efter slumpvis urval inympas i kvinnor.

      Så kan det gå. Antingen rasbiologi och eugenetik, som den ena logiska konsekvensen, och förbud för eget partnerval som den andra. Att dessutom låta kvinnor och män ha olika mycket att säga till om angående om en graviditet skall fullbordas eller ej, ja det är en fråga som ideologiskt renläriga helst slipper tänka på, för då spelar ju den förargliga biologin (även känd som verkligheten…) roll.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  21. Pelle2

     /  03/05/2016

    Bloggaren Dick Erixon tar upp det sjuka i att kulturvänstern tycker att det är ok att ungdomar bråkar med personalen och stör på biblioteken. De menar att man försöker upprätthålla en tysthetsnorm eftersom dom själva är så ryggradslösa att dom inte vågar göra något åt problemen.Förmodligen är de som försöker göra något åt problemen rasister också eftersom det verkar vara många med utländsk bakgrund som står för bråkandet.
    Han lyfter även resonemanget till att handla om samhällen som har abdikerat och inte längre gör något åt brottslighet och andra samhällsproblem.
    http://erixon.com/blogg/2016/03/stok-i-bibliotek-och-stok-i-eu-samma-sjuka/

    Sakine Madon i Expressen skriver också en bra ledare i Expressen om bråkandet på biblioteken och om hur kulturvänstern försöker brunmåla de som vill ha ordning och reda där:
    http://www.expressen.se/ledare/sakine-madon/biblioteksharjare-maste-uppfostras-1/

    Svara
  22. Pelle2

     /  03/05/2016

    Alexandra Ivanov skriver en bra ledare i SVD om de sjuka identitetspolitikerna som egentligen är de mest intoleranta av alla.
    http://www.svd.se/den-intoleranta-toleransen/om/ledare

    Svara
  23. Sven

     /  03/06/2016

    Av kommentarerna ovan kan man undra vad det är för bakomliggande kraft i all aggressivitet som Europa utsätts för och all idioti som kan förekomma i Sverige. Exempel: Det är helt klart att ansvaret för Alan Kurdis död är hans föräldrars som tvingade ut ungen på vattnet. Ingen annan har ansvar för det än föräldrarna.
    Normkritik: Det ska vara rimligt tyst på ett bibliotek. När barnen idkar normkritik i praktiken genom att stunda i normerna ställer vissa upp på det men vi andra får väl bedriva en viss kamp för lugna bibliotek, annars måste vi ju överge dem.
    Ordning och reda, fördelat ansvar och inte en ensidig kritik av vårt gamla svenska samhälle som faktiskt har varit förutsättning för den enorma omfördelningen till invandrare som skett under en kontinuerlig 40-årsperiod.
    Och betänk, varför kan inte flyktingar FASTNA någon annanstans än i Sverige? För det är ju här oproportionerligt många fastnar.

    Svara
  1. Bilden av Sverige utomlands del 2 | WTF?

Kommentera

