Meningslöst propagandamakeri

Såg på Opinion Live på SVT-Play och det första inslaget handlade om valet i USA och om Donald Trump. SVT är väldigt fixerade vid just Trump och vad han säger, vad han gör, vad han inte gör, vad han tycker, vad han inte tycker och så vidare. Det är väldigt tydligt att SVT är emot Trump oavsett och för Clinton oavsett. Nu spelar det inte så stor roll eftersom knappt någon i Sverige får rösta i det amerikanska valet. Men samtidigt så gör just det att man undrar, varför kampanjar SVT om ändå ingen som tittar får rösta?

svt opinion live

Kolla på folket i bakgrunden som sitter med något i knät.

Någon minut senare såg det ut så här

svt opinion live1

De sitter folk med skyltar som SVT har gett dem med grejer som Trump ska ha sagt och visar upp dem.

Jag kan inte så mycket om amerikansk politik och jag antar att jag inte är ensam om det i Sverige, jag gissar att om jag bodde i USA skulle jag förmodligen vara demokrat. Eller kanske något annat. Jag skulle säkert inte vara republikan i alla fall. Jag kan inte svara på varför nu men så är det. Men varför ska SVT kampanja mot en kandidat i amerikanska valet? De kör ju med meningslös propaganda mot en kandidat eftersom ingen här ändå får rösta där? De framställer Trump som om han om han blev president först av allt skulle lägga upp ett galet skratt samtidigt som han tryckte på den röda knappen.

Amerikanska valet är viktigt för resten av världen, så är det. Men oavsett om de skulle ha Kakmonstret mot Spagettimonstret som kandidater skulle vi inte ha något att säga till om eftersom vi inte får rösta. Det skulle inte spela någon roll om SVT kampanjade för någon av dem.

Så varför kampanjar SVT (och övrig svensk media…) mot Trump? Eller mot/för någon alls? För det som händer i svensk media har för länge sedan passerat nyhetsbevakning och mer och mer blivit propaganda mot något. Och det är dessutom meningslöst.

Sen handlade det om melodifestivalen.

Det sista handlade om den där tobaksutredningen till den lille hälsofascisten Gabriel Wikström. Där står en i programmet som heter Hans Gilljam och framstod som en oerhört obehaglig förbudsmänniska. Oerhört obehaglig förbudsivrare alltså.

När jag tänker på Wikström så tänker jag samtidigt på det maskineri som låg bakom tanken på att de vita arierna skulle utklassa alla undermänniskorna på Berlin-OS. Hade Wikström levt på 30-talet i Tyskland hade han säkert varit aktiv i det arbetet inför OS. Eller om han hade han varit vuxen på 80-talet i forna Östtyskland så hade han varit med och utformat det nationella dopingprogrammen för landets idrottare för att visa hur framgångsrika de var bakom muren som skyddade landet mot det dekadenta Väst.

Jag är ledsen, men så tänker jag varje gång jag ser Wikström eller hör hans namn.

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

45 kommentarer

  1. Det är viktigt för SVT att framställa alla möjliga alternativ till den Svenska Ideologin som förkastliga. Därav alla attacker på USA. De vet vad de gör när de kampanjar

    Svara
    • Pelle2

       /  03/04/2016

      Håller med.
      SVT kan ju inte tillåta något som går emot identitetspolitiken,postmodernismen och radikalfeminismen som genomsyrar public service ledning och dess medarbetare.
      Inte för att jag på något sätt vill att Trump skall vinna men de borde ju vara lika kritiska och granskande gentemot hans motståndare.
      Public service har verkligen blivit en obehaglig propagandamaskin för diverse radikala vänsterideologier.

      Svara
      • Icke-svensk

         /  03/04/2016

        Herr Trump sier ngt om muslimer eller ngn annat folkegrup…

        Woohoo, igen en chans till några att visa sig godamänniskor!

        Först tyckte jag det lite för enkelt, men vem vet är det bara såsom jag just sa.

        Svara
  2. Hade Wikström levt på 30-talet i Sverige hade han säkert varit aktiv i det arbetet på Rasbiologiska Institutet i Uppsala …

    Svara
  3. MJM

     /  03/04/2016

    Det här är lite OT och mer av en allmän dystopisk rant mot sakers tillstånd. Ibland behöver man dock få avreagera sig, och Toklandets kommentarsfält är i mitt tycke en ypperlig plats för detta.

    Jag börjar känna att jag personligen har gett upp hoppet om Sverige och att det som återstår nu är att försöka göra det som är bäst för mig själv och min familj. Jag är nämligen övertygad om att rötan i den svenska samhällskroppen har gått så djupt att det inte går att reversera. Trädet kommer att falla, och måste så göra, innan något friskare kan ta dess plats. Jag saknar numera helt tilltro till vårt politiska system och många av våra samhälleliga institutioner som båda i min mening är oförmögna att lösa de problem som vi har försatt oss i.

    Tidigare har jag blivit så upprörd över det vanvett som utspelar sig, men numera är jag mest resignerad. Det får bli som det blir, och det kommer inte att bli trevligt, men det är inget som jag kan göra något åt. Tidigare har jag verkligen försökt att sprida information, ta upp det i diskussioner, vara obekväm och försökt upplysa människor i min omgivning om att kejsaren verkligen inte har några kläder på sig, och att han dessutom håller på att bli hudflängd på köpet. Inte längre. Jag är så trött på att bli misstänkliggjord, se blickarna mellan andra personer bakom min rygg, få höra att jag är osolidariskt och till och med rasist. För till syvende og sidst handlar det om att ta ansvar för sig själv och de sina, och jag kan inte göra något åt de som vägrar att ta av sig skygglapparna. De får stå sitt kast och jag tänker inte ägna mer tid i onödan på dem. Nu handlar det om att se om sitt eget hus.

    På samma sätt har min frustration över att folk inte ser vad som pågår börjat förbytas till förakt för att de inte gör det, och då i synnerhet för de som väljer att inte se. Det övergår mitt förstånd hur så många fortfarande inte kan se sanningen i vitögat, antingen för att de saknar grundläggande tankeförmåga, eller för att de väljer att blunda för sanningen. Oavsett vilket leder dessa personers oförmåga till att vårt land och vårt sätt att leva sätts på undantag, vilket drabbar mina nära och kära. Därför klandrar jag både dem som leder oss och de som låter sig ledas vidare in i en mörknande framtid. Även jag själv gick länge på bluffen och förtjänar också klander, men är man så illa funtad att man fortfarande idag inte kan eller vill se vartåt det barkar, förtjänar man knappast heller att räddas.

    Alla som läser den här bloggen är medvetna om hur fullständigt vansinnig samhällsutvecklingen är, exemplen är för otaliga att räkna upp, och dessutom gör MiT ett så bra jobb redan så jag lämnar det därhän. Liknelserna med Hitler-Tysklands färd mot undergången återkommer ständigt, och på samma sätt tror jag att det enda som kommer att ändra vår utveckling är en total kollaps, som kanske slutligen får fjällen att falla från allas ögon och visar hur totalt verklighetsfrämmande och skadliga den offentliga retoriken och godhetsknarkandet är. Tills dess är mitt råd att se till att man har möjligheter att klara sig undan konsekvenserna så mycket det bara går – lägg undan pengar, gärna i guld, se till att ni har nätverk utomlands ifall ni vill flytta, säkerställ att barnen går i friskolor och skaffar sig utbildningar som är gångbara internationellt, amortera om ni har lån, teckna privata pensionsförsäkringar och se till privata alternativ för äldrevård och – framför allt – minimera den skatt som ni fortfarande avtvingas.

    Så, nu är litanian över, och jag önskar er alla en trevlig helg. Man får se till de små glädjeämnena i dessa vansinnestider: TGIF!

    Hälsningar

    MJM

    Svara
    • Dito, har spenderat otaliga kafferaster paa olika arbetsplatser att faa folk att fundera paa varför Sverige har världens högsta skatter när vaard/skola/omsorg/infrastruktur i bästa fall är medelmaattig. Men det blir blanka ansikten och ”i USA dör folk paa gatorna/skall alla bygga sina egna vägar, ha ha”-svar. Har en liten vängrupp som är spridd över jorden som jag kan vara ärlig med och som är min ventil. För övrigt saa känner jag ofta större gemenskap med inomeuropeiska invandrare som man kan prata mer öppet med till skillnad fraan etniska svenskar. (är själv uretnisk Svensk) Har ocksaa lessnat saa jag tog faktiskt steget och flyttade utomlands med familj. Inget jag aangrar. Bor numera i ett fungerande civilsamhälle där man blir tillrättavisad av kassatanten om man ställer sina kassar fel paa bandet 🙂 , folk är artiga och känns tryggare, inga no-go zoneri min nya stad. Slut paa klagandet. 🙂

      Svara
    • Senior

       /  03/04/2016

      Tyvärr kan jag konstatera att jag tycker lika.
      Någons långsiktiga arbete att splittra landet har lyckats.
      Själv funderar jag på vad som finns kvar värt att försvara och riskera livet för:

      Löfven, och våra politiker?
      Min egendom som banken har som säkerhet för mina lån?
      Det svenska systemet där resultatet av allt mitt slit går till staten som fördelar ut det till alla utom min familj och mina barn?

      Nej, det enda jag har som är värt att försvara och riskera livet för är min fru och mina barn.
      Bästa sättet att försvara dem torde vara att realisera alla tillgångar som inte staten redan stulit och fly landet. Inom landet finns varken polis eller militär värd namnet kvar som kan eller vill försvara mig och min familj. Försvaret saknar resurser, poliserna vill säkert, men motarbetas av övriga rättssystemet och höga chefer som snarare står på bovarnas sida….

      Vad finns kvar värt att riskera livet att försvara?
      Familjen, och den kan jag istället föra i säkerhet.

      Svara
    • Utlandssvensk

       /  03/04/2016

      @ MJM,

      Ja, så där är det!

      Sen finns det ett utbrett magiskt tänkande i Sverige, som i princip går ut på att ”Men här kan det väl aldrig verkligen gå riktigt illa. Visst finns det kanske problem, men det är fortfarande ett väldigt bra land”

      De lär bli varse. Snart! Landet är redan riktigt bedrövligt och kommer att smälla REJÄLT inom några få år.

      Svara
    • Rikard

       /  03/04/2016

      Hej.

      Dina frågor kanske var retoriskt menade, men jag tillåter mig, om du ursäktar, att svara i alla fall:

      Förnekelsen är konstruerad som såhär: det som är sant, i betydelsen observerbart från datakällor om kostnader, beteenden, incidenter och logistik (det kulturella kan lämnas därhän) får inte vara sant, för så vill vi inte att det skall vara. Därför kan det inte vara så. Invandring är bra, god och lönsam för alla, därför att rasister säger att den inte är det. Den som säger att det finns problem är rasist. Rasister är det ondaste av allt, och sådana har alltid fel; därför måste all politik och alla åsikter vara tvärtemot rasisternas.

      Ungefär så ser det ut. Ett närmast psykotiskt kluster av överlappande rationaliseringar syftande till att undvika kognitiv dissonans. Därmed undviks undermedvetet allt som utmanar vanföreställningen, då denna är integral för identiteten. Via grupptänk och sociala gruppers impulser om att göra lika för att bli lika kan avvikare stötas ut, och deras åsikter ignoreras som automatiskt falska. En liknelse som troligen är en skröna kanske belyser det hela:

      ”Det påstås att lärde inom katolska kyrkan hävdade att månen var en slät sfär, utan berg, kratrar eller dalar. När en finurlig herre totat ihop en kikare och inbjöd de lärde att beskåda månens berg och andra formationer avböjde dessa; de visste ju redan att månen var en perfekt slät sfär, så varför titta?”

      En skröna, som sagt, men som exempel borde den fungera hoppas jag. Tack för din berättelse. Jag tror vi är många som känner igen oss.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  4. Peter

     /  03/04/2016

    Svar till signaturen MJM:

    Så länge folk har jobb, kan betala räntorna på sina fastighetslån (vilket många inte kommer att klara av i framtiden, men det är de för hjärntvättade för att begripa), inte ser de negativa resultaten av mångkulturen i sina egna kvarter (men mångkulturen kommer förstås närmare och närmare för varje år) och fortfarande kan placera sina barn i relativt MENA-fria skolor, så bryr man sig inte.

    Jag har nämligen också förgäves försökt kämpa mot släkt och vissa vänner. Som tur är har dock merparten av mina närmaste vänner vaknat upp.

    Svara
    • MJM

       /  03/04/2016

      Jag tror att den numera tvingande kommunplaceringen av ”nyanlända” samt byggandet av nyckelfärdiga modulbostäder för desamma i Stockholms innerstad kommer att göra att de som hittills, antingen medvetet eller omedvetet, undvikit negativa inslag av mångkultur i sitt närområde istället får det inpå knuten, så att säga. Det borde ändra tongångarna i många fall – seeing is believing kontra tidigare out of sight, out of mind. Självklart väldigt bittert för de som aktivt valt att flytta till områden med minimalt inslag av invandrare, men jag tror att detta kan få många att bekänna färg. Den uttalade toleransen för och till och med påstådda välkomnandet av mångkultur har ju rimmat väldigt illa med de studier som visar att infödda svenskar flyttar när inslaget av utom-europeiska invandrare överstiger 3-4% av ett bostadsområdes befolkning…

      Svara
  5. Senior

     /  03/04/2016

    Propaganda, ja. Meningslöst, nej.

    Du måste ha i åtanke att detta inte handlar om valet i USA, utan om svensk inrikespolitik.
    Kan man smutskasta och förlöjliga USA och folk går på det så lär svensken i gemen exempelvis inte vilja ansluta sig till Nato.

    Kan de få folk att bli välvilligt inställda mot Ryssen, så ”är det säkert nato” som kränker våra gränser istället för Ryssen….

    Det finns mycket att vinna med reklam, tyvärr kan man konstatera att reklamen fungerar också, annars skulle inte tex. ICA lägga miljontals kronor på det…

    Svara
    • Senior

       /  03/04/2016

      Eller som Socialdemokraten Maj-Britt Theorin uttryckte sig då hon insåg varåt det barkade med 68-vänsterns tolkningsföreträde i det svenska monopolet när hon ville införa förbud mot paraboler:

      ”Ge ungarna en chans och låt dem för död och pina slippa reklam i TV. Vårt parti får inte längre huka i den kommersiella högervinden, utan måste gå till en ideologisk motoffensiv mot yttrandefrihetens exploatörer i vilken förförisk slängkappa de än sveper in sig.”

      Denna socialistiska indoktrinering syns tydligare än någonsin i svensk media, inte bara inom TV. Den synliggörs tack vare att vi nu genom just paraboler, internet och alternativa medier fått möjligheten att se alternativa versioner än den statligt sanktionerade socialistiska synvinkeln.

      Tittar man på avpixlat, denna blogg, och annat av socialister klassat som ”hatsiter” är de moderna varianter av ”radio free europe” och andra frihetliga media som sände in i det socialistiskt styrda östblocket för att ge ett alternativ till Pravdas lögner.

      Det som kanske förvånar mig och upprör mig mest är som MJM skriver ovan, hur blinda och döva svenskarna i gemen är gällande detta.

      P.s. Donald Trump har f.ö. lyckats bygga upp ett helt privat imperium i USA, och är därmed sannolikt inte alls den korkade typen han framställs som i svensk media, utan en slipad ledare som vet hur man styr ett imperium…..

      Svara
      • Jag tror absolut Trump inte är dum, men det är en viss skillnad på att vara en duktig kapitalist/bra affärsman och att vara en bra ledare över ett land. Vice versa för den delen. Själv tror jag inte han kommer i närheten av att bli president och det här kommer leda till en rejäl splittring i republikarna, vilket i sin tur kommer antagligen leda till ett uruselt valresultat för republikanerna, kanske historiskt dåligt.

        Men vi får väl se ju närmare valet vi kommer.

        Svara
      • Hmm

         /  03/04/2016

        Hur Trump lyckats bygga sitt imperium är som så många andra magnater genom skräck och mutor. Han använder sina pengar för att successivt tvinga folk till det han vill ifall de inte låter sig köpas. För den taktiken behöver du inte vara slipad, endast skrupellös.

        Svara
    • Jerry

       /  03/04/2016

      Att förlöjliga Donald Trump är inte att förlöjliga USA. Själv gör han inget annat än hånar andra. Skriv in ert namn i förolämpningsgeneratorn:
      http://time.com/3966291/donald-trump-insult-generator/
      Det är riktiga citat från Trumps twitterkonto. Visserligen är han rolig men på en tolvårings nivå. Är det klokt att anförtro en sådan kontrollen över USA:s kärnvapen? Tror skrattet fastnar i halsen om han blir president.

      Svara
  6. Gurkburken

     /  03/04/2016

    Jag har ingen aning om Trump kan tänkas bli en bättre president än tidigare presidenter eller hans konkurrenter i år. Det enda jag vet säkert är de flesta av hans motståndare är kontraindikatorer för mig, därför är jag vagt positivt till Trump.

    Svara
    • Hmm

       /  03/04/2016

      Jag är rädd för att han kommer startar krig som kommer att påverka oss alla, även om han och Putin försiktigt smeker varandras egon just nu. Men att herr Trump är så pass galen och ego att han skulle kunna vara orsaken till diverse konflikter i MENA tvivlar jag inte på och inte heller att kärnvapen då kommer att användas. Från båda sidor.

      Svara
      • Hmm

         /  03/04/2016

        Ni som tryckt tumme ned. Ni är blinda. Se dokumentären hur det gick till när han byggde sin golf bana i Skottland så får ni se den riktiga Trump. Den där han inte är i kontroll över vad som ska visas i etern.

        Han håller också på att driva en kampanj emot vattenfall där han försöker dra dem inför rätten då de vill bygga vindkraftverk utanför kusten vid nämnda golfbanan. Helt utan att ha något sakliga argument för sin sak. Lyckligtvis så verkar brittiska regeringen trött på honom nu och har sett vad han gick för vid golfbanan och kommer förhoppningsvis inte vika sig för honom denna gången.

        Jag tycker inte allt han säger är fel, så klart annars skulle igen rösta på honom, men ni vet inte vad han går förr. Jag gör det. Jag vet verkligen.

        Svara
  7. Jan

     /  03/04/2016

    Personligen tycker jag att det är bra att man gradvis försvårar för rökare i offentliga miljöer. På sikt tycker jag att försäljning av cigaretter bör fasas ut. Just cigaretter leder till cancer, för tidiga dödsfall, stora kostnader för sjukvården och ett förfulande av offentliga miljöer i form av fimpar.

    Jag har nära släktingar som dött på grund av rökning (kol, cancer). Jag ser ingen anledning till att det ska vara lagligt att sälja gift riktat direkt till konsumenter. Vi fasar ju ut andra gifter i industrin. Dessutom innebär cigarettrökning en relativt stor kostnad för särskilt låginkomsttagare (de är överrepresenterade bland rökare numera).

    Svara
    • Jag vill förbjuda röda chinos, modern jazz, pudlar och AUDI-ägare. Har blivit biten av en pudel en gaang och är överbevisad om att folk blir tokiga av modern jazz. Detta är en enorm kostnad för samhället och bör förbjudas. (eller saa laater vi folk leva sina liv som dom vill saa länge de inte skadar andra, passiv rökning utomhus är en försumbar skaderisk)

      Svara
    • Pelle2

       /  03/04/2016

      Jag är ingen rökare och har också familjemedlemmar som har dött av rökningen men
      jag tycker att det räcker att man inte får röka inomhus. Att folk röker utomhus stör inte mig i alla fall.
      Om vi förbjuder rökningen så är nästa steg alkohol och kanske kött,socker eller fet mat.
      Har hälsofascisterna som Wikström med flera fått det som dom vill i en fråga så jagar dom vidare mot nästa mål.

      Svara
      • Svenne

         /  03/04/2016

        Instämmer. Om vi ger för mycket makt till förbudsivrarna, då tar hälsofascister som Wikström över – och då får folk smuggla socker och tobak mm från grannländerna…

        Svara
    • MiT

       /  03/04/2016

      ”På sikt tycker jag att alkoholen bör fasas ut”
      ”På sikt tycker jag att kött bör fasas ut”
      ”På sikt tycker jag att snus bör fasas ut”
      ”På sikt tycker jag att bilar bör fasas ut”
      ”På sikt tycker jag att mobiltelefoner bör fasas ut”
      ”På sikt tycker jag att bacon bör fasas ut”
      ”På sikt tycker jag att [insert valfritt] bör fasas ut”
      Man kan fylla på med massor som garanterat finns att ”fasa ut” för att uppnå önskemålen på Wikströms Renlevnadslista

      Svara
    • Pelle2

       /  03/04/2016

      Bra ifrågasättande av genusidiotierna av Lukas Berggren.
      Hans avslutning är briljant:
      ”Men på riktigt. Dessa genushysteriker verkar befinna sig i någon form av parallellt universum. Deras resonemang är nästintill oåtkomliga för det vi vanliga jordbor brukar benämna förstånd och logik. Verkliga, mänskliga behov (som rena toaletter) och biologiska realiteter (som att män inte har mens) blir helt ointressanta jämfört med hårklyverier omkring genuskonstruerade väderkvarnar. Men debatten till trots, ett har de gemensamt: kampen mot toalettmonstr…förlåt, toalettnormen. Det verkar vara en väldigt viktig kamp för dem. Vi andra vill nog mest gå på rena och fräscha toaletter.
      Så länge kampen enbart berör genusidioterna själva så är ju allt gott och väl men när vi tvingas lyssna på dårskapen och dessutom betala för den via skattsedeln så är i alla fall måttet rågat för mig..

      Svara
  8. Svenne

     /  03/04/2016

    Metro underhåller massorna:) #Hahahahaha
    http://unvis.it/www.metro.se/metro-debatt/tvinga-inte-pa-oscar-ett-kon-lat-lillprinsen-definiera-sig-sjalv-istallet/EVHpcd!GmSOZu9Gx0j/

    Svara
    • Pelle2

       /  03/04/2016

      Ytterligare en genusdåre som vill lägga sig i hur folk uppfostrar barn…

      Svara
  9. Nykteroklok

     /  03/04/2016

    Å andra sidan tycker jag att Karin Pihls svar på frågan (i Opinion live) om bilbältestvång var ganska märkligt. Hon togs nog lite på sängen, och menade att det var skillnad, eftersom man som bilförare har ansvar för övriga i samma bil, och att det således är rimligt med lag på bilbälte. Åtskilliga åker ju trots allt ensamma i bil, och borde då med Pihls resonemang inte omfattas av kravet på bälte. Är det här månne ett utslag av att lagen om bilbälte fungerat normerande, till den grad att även liberaler idag försvarar den?

    Svara
  10. michael

     /  03/04/2016

    Valet i USA brukar vara en bra värdemätare för hur det ser ut inom svensk media där gissningsvis 99% är pro demokrater,då behöver inte heller journalister t,ex inom SVT låtsas vara neutrala utan fritt släppa fram sina åsikter.
    Vad många glömmer är att så gott som alla republikanska presidentkandidater dom senaste 30 åren har beskrivits som obildade,antiintellektuella vilka tilltalar medborgarnas(pöbelns)sämre sidor i svensk media,medans demokratiska presidentkandidater alltid beskrivs som bildade,intellektuella och humanistiska.
    Svenska journalister fungerar lika förutsägbart som pavlos hundar där man kan ta upp en artikel från arkivet som är 4,8,12år gammal och endast byta ut namnen så funkar den lika bra idag och även i alla president valkampanjer framgent oavsett person dvs republikan = korkad demokrat = upplyst.
    Även intressant vad Åsa Lindeborg idag skriver i Aftonbladet om att för vänstern i Sverige så trumfar kön ideologi,angående Clinton och Sanders.

    Svara
  11. MiT

     /  03/04/2016

    Svara
    • Bo

       /  03/04/2016

      Johanna har en ngt extrem bekantskapskrets må jag säga! Verkar vara mängder med egocentrerade väninnor…. är det så generellt eller lever jag i en glasbubbla med fullt ”normala” män och kvinnor i min bekantskapskrets?

      Svara
      • Hmm

         /  03/04/2016

        Ja du lever i en bubbla. Jag har vad jag vet minst två fall i min omgivningen. Sätt att försäkra dig om att han alltid kommer att finnas i ditt liv, helt som deras partner. Ingen lyckades dock och barnen har blivit lidande då de också senare använts som slagkäppar mot papporna som en hämnd för att de inte stannade kvar och helt så att barnen hör det och då vänds mot sina pappor.

        Precis som det finns skitpappor som skiter i sina barn så finns det skitmammor som bara har sitt eget intresse för sina ögon.

        Svara
    • Hmm

       /  03/04/2016

      Nu är jag i teorin för juridisk abort för män, men… de argument om fallerade p-piller mm är inte hållbara för mig. Endast de fall där kondomen brustit så känner jag att männen har gjort sin del av vad de ska göra för att försäkra sig om att inte få oönskade barn.

      Ta kontrollen själva och skyll inte på någon annan.

      Svara
      • Pelle2

         /  03/04/2016

        Jag ifrågasätter också om hennes bekantskapskrets är normal om hälften av papporna är katastrofer eller frånvarande.Är i så fall ingen av mammorna katastrofer också i hennes bekantskapskrets ?
        Känner faktiskt till en enda kvinna som såg till att bli gravid vid ett one night stand men det slutade som väl är bra i en situation där bägge delade föräldraskapet…

        Är ju dock bra att Johanna Frändén kan tänka sig en juridisk abort om kvinnan med flit har sett till att bli med barn utan att fråga den blivande fadern.

        Svara
      • Eddie

         /  03/04/2016

        Nu är jag i teorin för abort för kvinnor, men… de argument om brustna kondomer mm är inte hållbara för mig. Endast de fall där p-piller har fallerat så känner jag att kvinnorna har gjort sin del av vad de ska göra för att försäkra sig om att inte få oönskade barn.

        Ta kontrollen själva och skyll inte på någon annan.

        Svara
        • Hmm

           /  03/04/2016

          Ja motsvarande för kvinnor ska ju naturligtvis vara samma förutom då att en kvinna kan försäkra sig om att det är en kondom med i spelet tillsklinad från att en man aldrig kan veta om kvinnan tog pillret. Om man verkligen inte vill ha barn varför då lägga hela makten i hennes händer? Enbart en dumbom ger bort kontrollen över något så viktigt till någon annan.

          Svara
          • Eddie

             /  03/05/2016

            Absolut håller fullständigt med, även fast jag skulle helst se att staten inte lägger sig i överhuvudtaget. Då kommer vi helt plötsligt se ett ökat ansvarstagande skulle jag tro.

      • Jerry

         /  03/05/2016

        Juridisk abort ska vara villkorslöst, anser jag. Precis som att kvinnan kan göra abort hur mycket hon vill. Ingen ska behöva bli förälder mot sin vilja. Idag kan endast män tvingas till föräldraskap. Det är lätt för en skrupelbefriad kvinna att lura en man att göra henne gravid, kräva ensam vårdnad om barnet och låta honom bidra till hyran de närmsta arton åren. Vill hon göra detta så finns inga hinder. Vilket är skrämmande. De flesta kvinnor är inte funtade så men lagen sätter inga hinder. Allt är upp till henne. Som man är du rättslös och bör tänka på det innan du hoppar i säng med någon.

        Svara
    • Svenne

       /  03/04/2016

      Frändén har klivit in i ett ideologiskt minfält…
      Va? Ska män ha rättigheter – WTF!

      Nej, det kommer inte att inträffa. Vita svenska medelålders män ska inte ha några rättigheter, alls. #sarkasm

      Svara
  12. MiT

     /  03/04/2016

    Svara
  13. MiT

     /  03/04/2016

    Kolla en bit ner, Werner är där och deltar lite. Men inte har väl jag skrivit elaka meningslösa saker om honom? Har nämnt honom några gånger men det har ju varit i sammanhang då hans annars så känsliga näsa för näthat inte har funkat så bra? Den funkar ju rätt dåligt väldigt ofta när näthatet kommer från ”fel” håll av någon anledning.

    Han påstår att källan till Fria Tiders artikel om detta var han själv som hade postat bilden på twitter (den där han säger att alla som heter Rikard är pedofiler) men källan är ju hans trådstart i fb-gruppen, det var ju den som satte nivån.
    https://toklandet.wordpress.com/2016/03/01/chatt-om-nathat-och-hot/

    https://www.reddit.com/r/sweden/comments/48usc0/svds_expert_p%C3%A5_n%C3%A4that_skrev_du_%C3%A4r_pedofil_och/

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: