Genusmarsipan

Victoria och Daniel fick ju en liten pöjk i veckan och givetvis har galningar hojtat om kön och sånt. Det var givetvis förväntat att tokar skulle hålla på, vi befinner oss ju i Sverige…

GENUSMARSIPAN2

Aftonbladet var tramsigast (såklart…) med sitt lilla påhitt ”Genusmarsipan” i en artikel i sin egen tramstidning Allt om Stockholm som de länkade till.

**********

Man börjar mobilisera inför den Stora Manshatardagen 8 mars, kampen om vilken manshatardag som är den största står mellan Fars dag och 8 mars. Men nu är det 8 mars som är närmast och då är den störst eftersom manshatarna är som mulåsnor med en morot framför nosen och bara ser det som är närmast och det är ju 8 mars.

I Göteborg kan man se det här

8 marskommiten

Där kan man se några av de mest vänsterextrema organisationerna vi har i landet stå tillsammans. Man kan till exempel se Miljöpartiet, ni vet de som sitter i regeringen, gå i armkrok med Revolutionär kommunistisk Ungdom. Man kan se S-kvinnor bjuda upp Kommunistiska Partiet till en härlig vals. Kommunistiska Partiet kanske får turas om att dansa med UN Women och S-kvinnor? Kanske även Män för Jämställdhet hinner ta en svängom med Revolutionär Kommunistisk Ungdom och Feministiskt Initiativ?

Kan vara värt att veta när Män för Jämställdhet har bjudits in till era barns skola i form av Machofabriken att de inte är en någorlunda normal organisation bland alla andra utan är extremvänster vars enda syfte är föra ut extremvänsterpolitik bland skolbarn. De har inget med jämställdhet att göra alls utan namnet är egentligen bara falsk marknadsföring för att lura sig in på skolor bland barn och ungdomar för att sprida extremvänsterpolitik. De är totalt galna, de har företrädare som sitter i morgonsofforna på TV och säger att män fostras till att våldta kvinnor. Jo, de anser tydligen det… De anser att ”vi män kan inte låta bli att slå kvinnor”. Jo, så säger de i i morgonsoffan …Förra ordföranden för Män för Jämställdhet anser att feminism är en vetenskap. Jo, han skrev så i ETC 6 februari 2014…

När man ser den sköna samlingen ovan så förstår man att uttrycket ”lika barn leka bäst” fortfarande stämmer skrämmande bra.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

67 kommentarer

  1. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
    • Bo

       /  03/06/2016

      Det jag skulle vilja veta är om centerpartiets väljarbas (de få som är kvar) är för Erik Thunefors analys eller vill följa extremisterna i ungdomsförbundet (och Annie Lööf). Misstänker att majoriteten vanliga väljare (dvs inte Stureplanscentern) håller på den senare. Partiet har i princip blivit kapat. Fråga en lantbrukare någonstans i Sverige istället – inte dessa jävla broilers i ungdomsförbundet som inte satt sin fot i verkligheten.

      Svara
      • Bo

         /  03/06/2016

        Det skulle alltså vara ”… håller på den förre…” dvs Thunefors. Men ni fattar vad jag menar.

        Svara
  2. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
    • David

       /  03/06/2016

      Aftonbladet kämpar oförtrutet vidare med sitt publicistiska uppdrag att granska folket åt makten. Ingen som offentligt uttrycker åsikter utanför det som stat och media har godkänt skall känna sig riktigt säker.

      Svara
      • Jan

         /  03/06/2016

        Precis. Folket ska skrämmas till att tänka rätt. Syftet med den här artikeln är, naturligtvis, att inkvisitorn, Aftonbladet, ska hetsa landstinget att avskeda läkaren eftersom hans åsikter går utanför den åsiktskorridor både landstinget och Aftonbladet bevakar.

        Svara
      • Olof

         /  03/06/2016

        Knappt ens att granska folket åt makten utan det här handlar rakt av om att mobba och straffa folk som har en åsikt som avviker från Aftonbladets.

        Hade det här handlat om patientsäkerhet hade de naturligtvis även granskat vilka åsikter vänsteraffilierade läkare har om sverigedemokrater, vilka åsikter muslimska läkare har om yazidier, vilka åsikter syriska läkare har om våra stolta daesh pojkar, etc.

        Antingen kan vi anta att läkare klarar av att agera professionellt i sitt yrkesutövande, eller så får vi börja åsiktsregistrera dem ingående så man kan vara säker på att ens läkare är välvilligt inställd till en på ett privat plan. För skulle man kräva att alla läkare skulle vara privat positiva till alla så tror jag dessvärre inte att det skulle finnas så många läkare kvar.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  03/06/2016

          De kan ju börja med att analysera vad resten av arabvärlden tycker om palestinierna och resten av Afrika tycker om somalier…

          Svara
          • maria

             /  03/06/2016

            hahahaha skulle vilja se deras ansiktsuttryck när de får svar på de frågorna!

    • Hamon

       /  03/06/2016

      Aftonbladets åsiktsförföljelse del 2. Så länge man kan skilja på privata åsikter och tjänsteutövande, så ska ens åsikter i fråga inte spela någon roll alls.

      Svara
  3. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
    • Jan

       /  03/06/2016

      Som jag förstod hur Jämtin så är det inte fascism när S resonerar så bara när SD gör det. Budskapet är inte det viktiga utan avsändaren tydligen. Så fungerar svensk politik.

      Svara
      • Olof

         /  03/06/2016

        Ja, det är ju det som är själva grunden i det identitetspolitiska tankegodset. Det är inte vad som sägs utan vem som säger det.

        Kvinnor kan inte representeras av män, färgade kan inte representeras av vita, kommer ett förslag från SD skall det motarbetas oavsett innehåll, etc. Det syns i fixeringen vid att ‘avslöja’ anonyma människor, inte för att de vill angripa åsikterna i sig, utan för att angripa människorna bakom dem.

        Det syns i förmågan att hålla helt inkonsekventa argument i huvudet och driva ömsesidigt oförenliga linjer på en gång, som t.ex bevarandet av den svenska modellen och förorda en hög invandring. Innehållet är irrelevant, det är vem som säger det som är det viktiga.

        Svara
  4. Män För Jämställdhet ska inte ta någon svängom- det skulle bara sluta med att de börjar våldta och misshandla. 😉
    Deras sak är helt enkelt att vara tysta, låta kvinnorna gå före och skämmas för att vara gubbslem.
    Pepp pepp!

    Svara
  5. Svenne

     /  03/06/2016

    OT: Frick är en konsekvent antifascist:)

    Svara
  6. rankov

     /  03/06/2016

    helt sjukt hur kommunister betraktas som rumsrena här i sverige.

    Svara
    • Senior

       /  03/06/2016

      Bara en sådan sak som att man kan dela ut ett ”Leninpris” i Sverige…
      Och än värre, folk väljer att ta emot det!

      Svara
  7. Bara läsningen av 8 mars kommittén få en att må konstigt. Vänstervridningen är så total att de behöver stöttor för att inte ramla omkull – åt vänster förstås.

    Vad är det för fel på kvinnor- och vissa män – i världens mest jämlika och lika rättigheter land?

    Svara
  8. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
    • Jan

       /  03/06/2016

      Råkade lyssna på spektaklet nyss i P1. Programmet var så hårdvinklat att det rimligen borde anmälas till radionämnden. Att säga att det strider mot kravet på opartiskhet är ett understatement. Den enda som gav ett någorlunda sansat intryck var Amelia Adamo.

      Svara
    • Jan

       /  03/06/2016

      Sara Delshad – muslimsk feminist. Det är en oxymoron. Naturligtvis blev hon inte ifrågasatt i det vinklade programmet.

      Svara
    • Jan

       /  03/07/2016

      Förvånande nog hade SR ett debattforum under programmet. Signaturen TJ tar mod till sig och ifrågasätter den ensidiga panelen: TJ: ”Varför är bara politiskt korrekta personer inbjudna som tycker lika? Varför kallas programmet debatt när alla tycker lika? Public Service?
      Olivia Wikström: Vi försöker att bjuda in gäster med många olika åsikter och bakgrunder, men alla får inte rum helt enkelt.”

      Läs gärna delar av den fortsatta konversationen. Det är ganska roande. TJ försvinner, naturligtvis, efter ett tag efter att ha blivit påmind om debattreglerna av Olivia (alla tycker lika, antar jag…): http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4645&artikel=6382765

      Svara
      • Pelle2

         /  03/07/2016

        Olivia Wikström är en medietränad papegoja som svarar samma sak mest hela tiden om att de ”vill” bjuda in folk med olika åsikter men det tror jag inte ett dugg på. Om dom hade velat göra det så hade det gått.

        Svara
  9. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
    • Grodan Boll

       /  03/07/2016

      Såg inte stenstjärten som en bakdel först, utan som en rejäl bullfitta.
      Jag kan vara man och hetero…

      Svara
  10. Svenne

     /  03/06/2016

    ”Antifascist” häller urin på 20-åriga talaren Lauren Southern:

    ”Libertarian commentator Lauren Southern was assaulted and reportedly “covered in piss” by activists in the streets of Vancouver, in a new low for the regressive left. Her crime? Saying there are “only two genders.”

    The incident took place Friday evening in downtown Vancouver, British Columbia, during an “anti-fascist” protest against a visiting libertarian speaker.

    Southern, accompanied by her Rebel Media cameraman and a team from PressForTruth.ca, met protesters on the street and engaged them in a spirited debate about feminist anti-rape culture crusades and gender identities. Southern’s insistence that there are only two genders annoyed the left-wing activists, who accused her of being “hateful” and “transphobic.””

    Svara
    • Pelle2

       /  03/06/2016

      Den fina vänstern och radikalfeministerna förnekar sig inte.Ingen får ha någon annan åsikt än deras i gammal fin Sovjetanda..

      Svara
  11. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
    • Bo

       /  03/07/2016

      Det jag undrar är hur det kan vara ”radikalt” att Sverige som nation ska finnas kvar? Journalisterna på DN är fullkomligt absurda! Får verkligen hoppas att tidningsdöden fortsätter och sänker DN in i historiens glömska….

      Svara
    • Pelle2

       /  03/07/2016

      Vill inte Björkman att Sverige som vi känner det skall vara kvar ? Drömmer hon om en framtid där vi svenskar sedan generationer tillbaka är i minoritet ?
      Det är väl Björkman som är radikal om någon…

      Svara
  12. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
  13. Hmm

     /  03/06/2016

    ”– Att männen inte har tillgång till badet en dag om året får man stå ut med

    ”Har ni funderat på att porta kvinnor från badet på Fars dag?

    – Det har vi inte funderat på. Inget som är aktuellt nu iallafall, säger Anci Magnusson.”

    ”Förra året stoppades en åttaårig pojke från att fira sin födelsedag på Aq-va-kul. ”

    http://www.sydsvenskan.se/malmo/mansfri-dag-pa-badet/

    Jag vill se den kvinnan som tyckte att hon borde stå ut med att vara portad från något en dag om året. Hon finns inte vill jag lova. Ifa inte om hon har åsikten att män ska stå ut.

    Svara
    • Pelle2

       /  03/07/2016

      Det vanliga feministiska hyckleriet.Dom pratar om jämställdhet och allas lika värde men i praktiken skiter dom i männen..

      Svara
  14. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
  15. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  03/07/2016

      Dom får väl tvinga folk att välja ”rätt” utbildning eftersom vi är så svagsinta att vi väljer utbildning utifrån intresse ;-).
      Undrar för övrigt vad dom skall göra åt att det säkert är 99,9% kvinnor på genusutbildningarna ?
      Fast som vanligt kommer dom säkert satsa de flesta pengarna på att få in kvinnor på tekniska utbildningar som väl är de enda med manlig övervikt.Det enda problemet för dom är väl egentligen att män tillåts att dominera en enda högre utbildning.Helst skall väl ingen man ha en högre utbildning än gymnasium och sedan kan dom ägna sig åt dom tråkiga,smutsiga och lågavlönade jobben som ingen kvinna vill ha..

      Svara
    • Senior

       /  03/07/2016

      Observera hur man lyckas få folkets fria vilja att själva välja att plötsligt bli skolans ansvar, en ”snedrekrytering”….

      Svara
  16. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
    • Bo

       /  03/07/2016

      Det gäller att leva i en bubbla – ju större desto bättre. ”Man” som är gravid är biologiskt en kvinna (undrar om barnet tar skada av att kvinnan tuggar testosteron för skäggväxt o liknande?)

      Svara
    • Pelle2

       /  03/07/2016

      Och vad är det som får honom att tro att jag bryr mig ett skit om en transperson blir gravid ?
      Snacka om en grandios självbild..
      Vore också skönt om dom någon gång kunde sluta med att omtolka ords betydelse och hitta på egna.Vi har inget patriarkat i Sverige enligt dess riktiga betydelse.Då hade vi t.ex inte haft tre kvinnliga partiledare och många kvinnliga företagsledare t.ex.
      Det är ju dock kul att han ser risken att feminismen bara är till för ciskönade, vita,medelålders heterosexuella kvinnor. Vore ju kul om feminismen splittras i olika grupperingar utifrån deras älskade offerperspektiv,identitetspolitik och sexualitet 🙂

      Svara
  17. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
    • Hypocrita

       /  03/07/2016

      Ler du INTE varmt och trevligt mot kvinnor? Då är du OCKSÅ en kvinnohatare, lärde vi oss även det år 2015…….
      /”Damned if you do – damned if you don’t”

      Svara
  18. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
  19. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
  20. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
  21. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
  22. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  03/07/2016

      Det är då som man ser att psykiatrireformen gick snett…

      Svara
  23. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
  24. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
  25. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
  26. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
  27. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
  28. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  03/07/2016

      Sa hon som företräder en förening som aktivt motarbetar män…

      Svara
  29. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
  30. MiT

     /  03/06/2016

    Svara
  31. MiT

     /  03/07/2016

    Fattar inte varför de måste ha så stolpigt språk, det blir inte bättre bara därför? Vet inte varför men jag tycker inte om ordet ”maskulinitet” i olika former, kanske för att man alltid använder det i negativt syfte?
    ”Forskare: Segregering gör att män försöker hävda sig”
    http://www.svd.se/alla-nyanlanda-bor-ga-kurs-i-jamstalldhet

    Svara
  32. QED

     /  03/07/2016

    ”Studenter tvingas bära Fitbit-armband” – kan det vara Södertörn?

    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/partnerstudio/digitalalivet/article22338123.ab

    Svara
  33. Hurra! Den första helt genusrätta intagningen har skett till en högskola i Stockholm! Operahögskolan har lyckats med det, Inga män i årets antagning. De tror dock att det var bara tillfälligheter.
    Fan vet.
    Fortsätter det är också operan död.

    Svara
  34. Pelle2

     /  03/07/2016

    OT:
    Allas vår favoritrevolutionär, Göran Greider, skriver idag ett inlägg där han påstår att han sedan i höstas har varit för en tredje linje i hur många flyktingar vi skall ta emot.
    Är det någon här som har hört eller sett honom säga något sådant tidigare ?
    Han skriver bl.a följande:
    ”När regeringen förra året kraftigt stramade åt migrationspolitiken kunde jag inte annat än stödja den nya politiken. Ett flyktingmottagande som i höstas snabbt nått rekordnivåer hade, om det fortsatt, antagligen tvingat den rödgröna regeringen att avgå och det enda säkra vi kan säga om var det slutat är att migrationspolitiken stramats åt än hårdare”

    Det enda jag har hörde från Sossarna och MP var att vi skulle klara av de rekordhöga flyktingnivåerna ända fram till myndigheterna slog larm.

    Har en känsla av att sossarna håller på med historierevisionism för att försöka få folk att glömma deras havererade flyktingpolitik. Läste igår att någon Sosse, Carin Jämtin ?, påstod att Socialdemokraterna alltid har stått för begränsad invandring…
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/kultur/article22384092.ab

    Svara
    • Jan

       /  03/07/2016

      Nå, Greider är knappast en partigängare per se. Han kan var lite mer kritisk och fristående. Hans artikel är en reträtt emellertid vilket han också, delvis, erkänner. Carin Jämtin, däremot, är en riktigt hal ål. Omöjlig att få grepp om. Än slinker hon hit, än slinker hon dit.

      Svara
    • Ja, Greider var ganska tidigt ute bland de som ville begränsa migrationsflödet av kapacitetsorsaker. Oktober, om jag inte missminner mig

      Svara
  35. Pelle2

     /  03/07/2016

    OT:
    Ännu en favorit,radikalfeministen Lars Lindström, skriver ett inlägg där han beskriver negativa saker som vissa män gör och privilegier som män påstås ha men ändrar det till att kvinnor gör/har det istället.
    Detta för att på ett radikalfeministiskt sätt belysa vilka absurda saker som ”män” gör och vilka privilegier vi har i kraft av vårt kön. Naturligtvis beter sig ingen kvinna illa och har inga privilegier i en radikalfeminists värld.
    Är han inte en duktig vit riddare för feminismen ??
    http://unvis.it/www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/min-mamma-larde-mig-vad-som-ar-ratt-och-fel/

    Svara
    • Jan

       /  03/07/2016

      LL är i grunden bara en kåsör. Hans ord väger lätt. Också i det offentliga samtalet.

      Svara
      • Pelle2

         /  03/07/2016

        Fast det hindrar ju inte att han är en irriterande lismare i alla fall 😉

        Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: