Se till att Sverige finns kvar

Så sa Carin Jämtin i Ekots lördagsintervju apropå höstens totala migrationskaos.

socialdemokraterna jämtinA

Man var tvungen att minska volymerna kraftigt alltså. Då säger Jämtin att man var tvungen att agera för att se till att Sverige finns kvar. Så illa är det alltså i Sverige…

socialdemokraterna jämtinB1

Intervjuaren säger i programmet att om man lägger Socialdemokraternas nya migrationspolitik bredvid Sverigedemokraternas så är det knappt något som skiljer dem åt.

socialdemokraterna jämtinC1

Intressant är att Carin Jämtin själv inte svarade nej eller ja på den direkta frågan om Socialdemokraternas migrationspolitik nu är nyfascistisk trots att den i princip är en kopia av Sverigedemokraternas. Och jo, professor Arnstad har faktiskt sagt att S inte alls är nyfascister trots att de kopierat politiken av de han själv kallar nyfascister.

Det var intressant att lyssna på intervjun trots allt slingrande, ickesvarande, skylla på andra och att ord som ”utmaning” i olika form dök upp ganska ofta. Eller dök upp FÖR ofta eftersom ”utmaning” när de säger det betyder enorma PROBLEM som andra ska betala priset för.

Hon sa att alla togs med överraskning i höstas och skyllde på Migrationsverket som skrev ner prognosen förra sommaren och att ingen därför kunde veta. Jag vet inte, vad kan man vänta sig av en myndighet vars chef är aktivist i första hand? Klart att de vill få det att framstå som så bra som möjligt? Migrationsverket har ju till och med anställt aktivister som motarbetar myndighetens verksamhet? Det är ju ingen hemlighet vad som lockat hit så många genom åren. Nej, det är inte vädret…

OM vi haft ordning och reda på migrationspolitiken och inte låtit galningar som Miljöpartiet styra hade situationen förra året aldrig ens uppstått. Felet är att aktivister och extremister tillåtits att styra och bestämma för mycket under många år. Migrationsverkets boenden tog slut för flera år sedan, redan det är ju en signal som är tydlig. Först NU ska bidrag till illegala migranter dras in. Hur många visste ens att illegala fick massor av bidrag och förmåner fram till nu? Bostad, försörjningsstöd, skola, gratis sjukvård, gratis tandvård och så vidare, hur många kände till detta? Hur kan man ens gå med på en sådan sak från början? Vilka var det…?

Sen lägger vi till det totala haveriet med dem som kallas ”ensamkommande barn” och att det inte gjorts några ålderskontroller alls. Det kom 35 000 förra året! Hur många av dem är över 18 år men ljugit om åldern? Dygnetruntservice på HVB-hem för ca 1 000 000 kronor om året är det som gäller för dem oavsett hur illa de beter sig. Hur många 16-, 17-åringar kan förvänta sig dygnetruntservice av den omfattningen i Sverige förutom dem oavsett hur de beter sig? Hur många 18- till 30-åringar (en del är ju faktiskt så gamla…) kan göra det förutom den gruppen? Jag vet INGEN i den åldern som fått dygnetruntservice i samma omfattning utan något enda litet motkrav. Service som dessutom bekostas av andra… Hur många av Sveriges föräldrar tjänar ens 1 miljon brutto tillsammans när de har 1 barn? Och 2 miljoner när de har två barn? Och så vidare.

Jämtin pratade om att få i jobb och utbildning, i inlägget ”Två naiva stolpskott” kan man se att av de flyktingar som varit här i åtta år så har 25% jobb och efter 15 år är siffran 34%! Då är det snälla procent eftersom en del bidragsjobb även finns med i siffrorna. Det här är inget nytt utan så här har det varit länge. Den absoluta majoriteten av de som kommit hit de senaste åren kommer aldrig att ha ett jobb i Sverige utan måste bli försörjd med precis allt av skattebetalarna resten av livet. De som kommer nu och som har kommit de senaste åren kommer INTE att rädda någon välfärd som påstås utan de kommer att sänka den.

Det finns en del som tror att det bara var en felsägning av Jämtin när hon sa ”se till att Sverige finns kvar”, det tror inte jag utan det var nog så hon också menade. Hon är inte dum, hon vet mycket väl vad som händer om man öser in folk från totalt motsatta kulturer i ett land som Sverige i den omfattning som skett de senaste åren och låter en majoritet av dem bli försörjda av svenskar resten av sina liv. Det kan inte bli annat än kaos. Jag tror man får se det så här, att till och med Jämtin säger på det viset betyder att det är MYCKET allvarligt läge för Sverige på flera olika sätt. Så tror jag.

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

104 kommentarer

    • Jerry

       /  03/07/2016

      ”med kraft och mod belyser det våld som kvinnor i offentligheten utsätts för”
      Kraften i detta fallet innebär att öppna glappkäften. Modet är att simma som en död fisk med strömmen. Hela kultur- och makteliten har ställt sig på feminismens sida så vad som krävs för detta mod kan man fråga sig. Men Roks har inte direkt gjort sig kända för att tala sanning.

      Svara
    • Pelle2

       /  03/07/2016

      Ja,hon är modig Zara som vågar sparka in öppna dörrar och bekänner sig till den radikalfeminism som är en del av vårt samhälle bland de ledande skikten i Sverige.
      Om hon istället hade tagit avstånd från radikalfeminismen offentligt så hade jag hållit med om att hon hade varit modig men då hade hon förstås aldrig fått något pris från Roks…

      Svara
    • Gigas

       /  03/07/2016

      Hon är en ”nattylare”.

      Svara
    • Jans

       /  03/08/2016

      Jag vet inte om jag känner någon större sorg över att inte en managementkonsult får stanna i Sverige. Hade han varit forskare på elitnivå eller läkare (och kan tala svenska) hade jag kanske tyckt det vore värre. Asylreglerna gäller även managementkonsulter.

      Och detta är inte särskilt smickrande tycker jag, om han nu menar att han flytt ett livsfarligt krigsområde:
      ”Asylsökande Omar Hazim från Irak flydde landet efter att terrorgruppen Islamiska staten intagit hans hemstad Mosul sommaren 2014. Eftersom hans fru var höggravid blev hon kvar.”

      Hela Irak är inte intaget av IS, om han är så duktig och bra för landet Sverige som reportaget antyder så är han förmodligen ännu mer värdefull för sitt hemland. Han kan i så fall göra stor nytta i områden som inte är IS-invaderade.

      Svara
  1. Ingen kan skylla på att de inte visste. Redan i augusti 2014 sa statsminister Reinfeldt: ‘Öppna era hjärtan // Vi kommer inte att ha råd med så mycket annat’

    Därför gav M knappt några vallöften, för de visste att de inte skulle ha råd att genomföra dem. Och det baserat på en prognos som var en grov underskattning av kommande migrationsflöde. Alla visste att det krävdes radikala systemreformer, men ingen ville ge SD rätt genom att genomföra dem. Inte förrän katastrofen redan blivit ett faktum som inte gick att tiga ihjäl längre, när nyanlända tvingades övernatta på gatan i snöslask för att boplatserna var slut.

    Svara
    • Kalle

       /  03/08/2016

      Och inte långt därefter så hoppade Reinfeldt av, kan det vara så att han var väl medveten om vad skulle hända?

      Svara
  2. MJM

     /  03/07/2016

    Jag tror att det är viktigt att nyansera vad Jämtin menar med ”…att se till att Sverige finns kvar.”. Jag inbillar mig nämligen inte att hon menar det som jag tror de flesta av den här bloggens läsare gissningsvis skulle mena med samma ord: säkerställa förekomsten av en livaktig parlamentarisk demokrati, en förhållandevis homogen kultur, faktisk jämställdhet mellan könen, ett utbildningsväsen som genom bildning skapar kritiska och rationellt tänkande medborgare samt offentliga rum och gränser som är tryggade för allmänheten medelst ett resolut och ovillkorligt våldsmonopol som aktivt upprätthålls av polis och militär.

    Istället tror jag att Jämtin menar följande: att säkerställa en bibehållen socialistisk och identitetspolitisk hegemoni inom politiken, bibehållen socialdemokratisk maktapparat inom arbetarrörelsens vitt förgrenade områden, fortsatt public service-finansierade statsmedia som agerar propagandaorgan för mångkultur och därmed inte uppfyller sin roll som en tredje statsmakt och slutligen, ergo, medborgare som inte ifrågasätter ”den svenska modellen” utan snällt fortsätter att betala in allt högre skatt utan att knussla.

    Jag tror inte att man ska lura sig själv att tro att det rör sig om någon omsorg om Sverige, för då hade man dragit i nödbromsen för länge sedan, utan här handlar det om att freda sin egen makt och sina egna privilegier samt förmågan att åtnjuta dessa även i fortsättningen.

    Hälsningar

    MJM

    Svara
  3. Hur många visste ens att illegala fick massor av bidrag och förmåner fram till nu? Bostad, försörjningsstöd, skola, gratis sjukvård, gratis tandvård och så vidare, hur många kände till detta? Hur kan man ens gå med på en sådan sak från början? Vilka var det…?

    Vi var 12,9 % som visste. 😉

    Men skyll det inte på miljöpartiet, de är lika skyldiga alla t.ex. när de röstade för sjukvårds-lagändringen 2013 och de ska bära skammen för vad de gjort. Både mot svenska folket och mot dem man lockat hit med sin höga svansföring utan att vi som land kan erbjuda någon värdig framtid. En plats i förvaringsanläggningar de de buntas ihop som sillar och där de ska förvaras under lång tid för att sen leva i utanförskap med små möjligheter att bli en del av sitt nya land. Det är bara så sjukt osmakligt vad de gjort och gör mot människor med sin ”humanitär stormakt”-hybris.

    Och politikerna kan inte skylla från sig då Björn Söder (SD) läxade upp dem rätt ordentligt med följande anförande angående sjukvårdslagändringen.
    De har, i mina ögon, med all önskvärd tydlighet visat att de är totalt olämpliga för sina positioner.

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  03/07/2016

      @ Ninni,

      Det finns ett annat bra klipp med Björn Söder när han redogör för alla de problem som är förknippade med ”ensamkommande” som nu är allmänt kända.

      Fast klippet är från 2012 och då var man fortfarande ”rasist” om man sa det som de flesta nu inser och en av dagens stora kritiker mot ensamkommande, Hanif Bali, hade då väldigt annat ljud i skällan:

      För övrigt har det varit i princip samma system och samma problem sen 2006. Men det är först nu man kan börja prata om det. Kostnaden för denna tystnad under 10 år är astronomisk.

      Svara
      • Fast klippet är från 2012 och då var man fortfarande ”rasist” om man sa det som de flesta nu inser och en av dagens stora kritiker mot ensamkommande, Hanif Bali, hade då väldigt annat ljud i skällan

        Ja, lika hög häst då som nu. Hästen har bara gjort en 180° sväng.

        För övrigt har det varit i princip samma system och samma problem sen 2006. Men det är först nu man kan börja prata om det. Kostnaden för denna tystnad under 10 år är astronomisk.

        Redan innan dess fanns problemen lokalt. Kostnaden inte bara är astronomisk, den kommer vara så under mycket, mycket lång tid framöver. Ändå är den ekonomiska aspekten det som bekymrar mig minst …
        Påverkan detta får för den sociala tilliten och det kulturella priset … Det är långt, långt allvarligare problem.

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  03/07/2016

          @ Ninni,

          ”Redan innan dess fanns problemen lokalt.”

          Nu avsåg jag just kategorin ”ensamkommande”. Denna var nästan obefintlig innan 2006.

          ”Ändå är den ekonomiska aspekten det som bekymrar mig minst …”

          Ja, absolut! Pengarna är närmast betydelselösa i relation till övriga problem. När jag skriver ”kostnad” tänker jag inte främst på pengar. Faktum är att jag gärna skulle se att vi spenderade mycket mer, genom att erbjuda generösa återvandringsbidrag. Om vi kunde bli av med de 250.000 som har sökt asyl de senaste 2 åren genom att betala en miljon per person vore det den bästa affären någonsin för Sverige.

          Svara
          • Nu avsåg jag just kategorin ”ensamkommande”. Denna var nästan obefintlig innan 2006.

            Ah, då missförstod jag.
            Det var före jag insett problemen, så jag har sämre koll där. Det sker en markant ökning andra halvåret 2006, men vet du varför? Har det med utlänningslagen (2005:716) att göra?

            Om vi kunde bli av med de 250.000 som har sökt asyl de senaste 2 åren genom att betala en miljon per person vore det den bästa affären någonsin för Sverige.

            Ja. Jag har sett folk som är negativt inställda till det, men då skulle jag önska att man ger det mer eftertanke.
            Det är inte bara för Sveriges bästa, utan även för den som nappar på bidraget. Att människor sitter frustrerad i utanförskap med hemlängtan, men utan reell möjlighet** att kunna ta sig hem, det är inte bra för någon. Inte för den individen, inte för Sverige och det är en grogrund för kriminalitet av olika slag.

            I en demokrati har man ett demokratiskt ansvar. Vi (ja, jag med), svenska folket, har gemensamt släppt in dessa *ursäkta uttrycket* inkompetenta idioterna i vårt lands styrande organ. Dessa floskelsprutande drakar som fortfarande bryr sig mer om platsen vid grytan än vad som är bäst för Sverige med dess befolkning.

            Och då är läget som det är och då handlar det om att göra det bästa man kan utifrån de förutsättningar som finns här och nu. Som vi väljare bäddat, får vi ligga och nu handlar det om att göra vad som är bästa för våra barn och barnbarn, Med omvärlden i åtanke.

            Att läka vårt land kommer vara tufft och innehålla tråkiga beslut, om det ens är möjligt … Själv bollar mitt huvud just nu frågan ”sekulär stat eller ej” och jag är ateist (skilj från agnostiker)! Så vad jag hade velat för egen del bör vara uppenbart. Men det är landets bästa och våra efterkommande det handlar om och vad som måste göras, inte vad jag personligen önskar mig.

            ** Man måste tänka på att de har en hederskultur att återkomma till. Vad innebär det för en man att komma hem efter x antal år barskrapad i en hederskultur?

          • Utlandssvensk

             /  03/08/2016

            @ Ninni,

            ”Det sker en markant ökning andra halvåret 2006, men vet du varför?”

            Jag kommer faktiskt inte ihåg alla turer, men Alliansen var immigrationsfanatiker på ett helt annat sätt än regeringen Persson. Detta var helt öppet inför valet 2006 och de såg också till att pumpa upp invandringen rejält direkt efter. Problemen med just ensamkommande blev tydliga några år efter 2006, när man såg en närmast exponentiell ökning. 2009 var det ganska stora artiklar även i vanlig press. Det var samma öppna bedrägerier med åldern som nu och de debatter jag kommer ihåg handlade mest om detta. Kortfattat kan man säga att sjuklövern närmast militant motsatte sig ålderstester då, trots att de utfördes i många andra länder.

            ”Som vi väljare bäddat, får vi ligga och nu handlar det om att göra vad som är bästa för våra barn och barnbarn”

            Ja, i grunden är skurkarna i dramat dagens vuxna svenskar. Migranterna har i princip lockats hit och jag ser inte att de har gjort något fel. Det rimliga vore att betala dem för att åka tillbaka. Denna kostnad borde bäras exklusivt av dagens vuxna.

            Men det är nog mest fria fantasier. Den stora majoriteten av svenskar har bevisat bortom allt tvivel att de struntar i landets framtid och de är nog mer villiga att offra kommande generationer än att ta en ekonomisk smäll nu.

          • Den stora majoriteten av svenskar har bevisat bortom allt tvivel att de struntar i landets framtid och de är nog mer villiga att offra kommande generationer än att ta en ekonomisk smäll nu.

            Jag ser det inte så därför att …

            När jag var på Oscar Sjöstedts föreläsning om budget så sa han
            ”… det här ställer SD i ett dilemma, antingen så röstar vi för och då innebär det att vi lämnar över notan till kommande generationer eller så röstar vi mot och det kommer innebära [lång förklaring av konsekvenserna av att ta smällen nu] … Vad vill ni?”

            Jag har aldrig varit med om så entydigt svar, ALLA ville att vi ska ta smällen nu. Någon dag senare dök denna artikel upp.
            Visst vi var alla sverigedemokrater, så det är inte ett representativt underlag av svenska folket. Men sverigedemokrater är som folk i allmänhet, det är hög- o lågutbildade, svenskar och utlänskfödda. En mix helt enkelt.

            Jag kallade våra politiker i förra kommentaren ”floskelsprutande drakar” och media är inte bättre. Jag anser att makteliten fortfarande inte visar folket ärlighet i situationen och folket vill gärna tro att deras floskler innehåller lösningar …

            Utan denna brist på ärlighet och erkännande så tror jag det hade varit annorlunda …

          • Kurban Said

             /  03/08/2016

            Att de ensamkommande började uppmärksammas 2006 berodde på att ansvaret för dem övergick från MIgrationsverket till kommunen. Närmare bestämt 1/7 2006. Jobbade inom soc då och vi satt som fågelholkar när Mig ringde och ville att vi skulle ta hand om barnen.
            Naturligtvis hade vi inte fått någon info från cheferna och mitt i semesterperioden var det.
            Det tog inte många veckor innan jag insåg att hela hanteringen av de ensamkommande skulle gå åt helvete.

    • Rikard

       /  03/07/2016

      Hej.

      Bara för att fylla på, och för att få dra fram min ständiga käpphäst:

      Det är nyttigt för den som förespråkar den socialmoderata massinvandringspolitiken att beakta den mängd ekonomiska resurser som spenderas per invandrare och jämföra med hur mycket samma stat vill spendera på människor som råkat födas med funktionsnedsättning.

      Det är också nyttigt att jämföra vad i statens och kommunernas budget som får lov att kosta, och vad som måste sparas på. Det är ju så det är med ändliga resurser, att man måste välja. Schyffertar och vad nu rödvinstomten på Aftonbladet heter har råd att välja mellan olika alternativ, men behöver inte välja bort. Andra måste välja på elräkning, eller tandläkaren eller ett par skor, även om de har ett statarjobb att gå till.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  4. MiT

     /  03/07/2016

    ”Varenda trofé är ett långfinger mot ”dem””
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/johanhakelius/article22394819.ab

    Svara
  5. MiT

     /  03/07/2016

    Svara
    • Jans

       /  03/08/2016

      Människor som vill radera ut historien, de har vi sett förut.
      I historien.
      Den som inte hör ALLA alarmklockor ringa när historien skall raderas är historielös. Det är det som är så farligt. De historielösa står och hejar på när historien raderas.
      Så upprepas historiens misstag.
      Hur kunde det hända?
      Ja….
      Hur kunde det hända?

      Svara
    • Det har pågått så länge. Jonathan Haidt menar exempelvis att antropologin är förlorad som vetenskapligt fält för att det numera är politisk aktivism i så hög grad att det är irreversibelt. Han kommenterar USA men det skulle förvåna mig om Sverige ligger efter.

      Svara
  6. MiT

     /  03/07/2016

    Svara
    • Rikard

       /  03/07/2016

      Hej.

      Logiken verkar vara att resultatet blir bättre ju fler kvinnor som ingår i verksamheten (särskilt i den administrativa delen) i egenskap av innehavare av kvinnokön och/eller identifikation.

      Därmed måste Sverige ha världens bästa skola. 76% kvinnor, 24% män.

      [http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Temaomraden/Jamstalldhet/Fordjupningar/Utbildning-och-forskning/Larare-och-skolledare/Larare-och-skolledare-i-grundskolan-och-gymnasieskolan-201415/]

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Olof

       /  03/07/2016

      De som styr har i allmänhet högre utbildning plus 20 års eller mer erfarenhet.

      Och de har dessutom en examen i något användbart, från den tiden högskolan var något annat än ett vuxendagis vars främsta syfte tycks vara att hålla ner arbetslöshetssiffrorna…

      Så nej, jag tror inte kvinnor som grupp klarar av att ta sig för egen maskin till 50/50. Inte för att det inte finns kvinnor som kan det, men det är helt enkelt färre av dem som, av förståeliga anledningar, är intresserade av att spendera livet på det viset.

      Kvoterar man blir resultatet enbart att förtroendet för kvinnors kapacitet försvinner. Klarar de sig inte utan stödhjul hör de inte hemma i ledande ställning.

      Svara
      • michael

         /  03/07/2016

        Manliga chefer har 20% fler arbetade timmar än kvinnliga chefer.
        Om vi då har två likvärdiga mellanchefer Erik och Kalle där Erik jobbar 5dagar i veckan och Kalle 4dagar i veckan,så ses det som en självklarhet att företaget väljer Erik för fortsatt karriär inom företaget.
        När det gäller kvinnor och män så är det självklara inte längre självklart utan då är det en orättvisa att den som lägger fler timmar på företaget gör karriär,medans den som lägger betydligt färre timmar på företaget blir omsprungen.

        Svara
    • Jans

       /  03/08/2016

      Jag misstänker att vi har helt andra saker än jämställda bolagsstyrelser att se fram emot 2040. Vi kommer nog tycka den frågan är ganska oviktig då.

      Svara
  7. MiT

     /  03/07/2016

    ”Polisen varnar kvinnor i Östersund för att gå ut ensamma”
    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/polisen-varnar-kvinnor-i-ostersund-for-att-ga-ut

    Svara
    • T

       /  03/07/2016

      Inte bara i Östersund utan varningen borde gälla hela landet.

      Svara
    • Skeptisk

       /  03/07/2016

      Det ena offret är med största sannolikhet också utländsk. Signalementet ”ca 183 cm långa” låter ju lite konstigt. ”They are about 6 feet” låter mer trovärdigt. 6 feet=183 cm. Korrekt översättning skulle varit ca 180 cm eller strax över medellängd.

      Svara
  8. MiT

     /  03/07/2016

    ”Östersunds kommun ökar sitt flyktingmottagande”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=6090485

    Svara
  9. MiT

     /  03/07/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  03/07/2016

      Det säger väl något om klimatet in regeringen när en minister knivhugger sin chef i ryggen genom att retweeta kritiska tweets mot statsministern.
      Undrar för övrigt om Lindberg har tappat tron på Löfven eftersom han skrattar åt det hela ?

      Svara
  10. MiT

     /  03/07/2016

    ””Konstruktiv journalistik” kan slå undan benen för mediernas legitimitet”
    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/700176?programid=503

    Svara
  11. Pelle2

     /  03/07/2016

    Tror som sagt var att Sossarna försöker försköna deras klantiga hanterande i flyktingfrågan för att minska skada av detta.
    Ingen intelligent människa kan ju påstå något annat än att det var uppenbart att det inte var hållbart att ta emot så många flyktingar som vi gjorde. Som någon sa , sa ju redan Reinfeldt i valrörelsen att kostnaden för flyktingmottagandet skulle öka ordentligt under mandatperioden på grund av det ökade antalet flyktingar.

    Det är som sagt var komiskt också att Jämtin försöker få deras åtstramningar av flyktingströmmen som något annat än de åtstramningar som SD förslog och
    blev kallade rasister för.
    Undrar hur människor som hon står ut med att se sig själva i spegeln ? Hon skall dock vara glad att hennes näsa inte växer som Pinocchios när hon ljuger… .

    Svara
  12. MiT

     /  03/07/2016

    Svara
  13. MiT

     /  03/07/2016

    Svara
    • Rikard

       /  03/08/2016

      Hej.

      Ibland blir jag avundsjuk på Gür
      Nästan lite granna sür
      ‘Häxhammaren’ ville jag ju referera till, så snüggt
      Men han hann först; så stüggt

      Inkvisitor Arnstad svingar vilt
      Ack! en sån goddags-pilt
      Har det i huvet blivit ‘Tilt!’?
      Ej hunnit tänka förrn munnen spillt?

      Nu är vi neofascister allihopa
      Fast än vi neka
      Arnstadianerna i pressen peka
      finger; och ropa:

      ”Fascist!” för att ni säger mot
      ”Rasist” för att ni tror ert folk ha rot

      Av bjälkarna i pressens ögon vi bygga hade kunnat
      ett hus åt var och en det vart förunnat
      Av virket deras huvuden bestå av, om än ej sluga
      Vi alla kunnat få en sommarstuga

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Bo

       /  03/08/2016

      De satans tidningarna mörkar ju medvetet hela tiden när gm är av ”utländsk härkomst”! Det måste ju komma till en punkt när de inte längre kan göra det, när antalet brott och gm blir för uppenbara. Hur kan journalisterna leva med sig själva, fattar det inte. De skyddar hellre en utlänning, även om en 16-årig tjej nästan blir ihjälslagen. Vilka ynkryggar!

      Svara
      • Bo

         /  03/08/2016

        Förtydligande; Kan ju vara sv medborgare i detta fall, men är uppenbarligen av ”utländsk härkomst” enligt offret.

        Svara
  14. MiT

     /  03/07/2016

    Svara
    • Skeptisk

       /  03/07/2016

      Om det just nu i Östersund verkar gå runt några män som angriper ensamma kvinnor på kvällen, ett statistiskt ovanligt brott i stort, kan det vara läge att mana till extra försiktighet.
      ”Det kan aldrig vara en lösning att anpassa sig…” Ok då behöver jag inte låsa min dörr, sätta in larm, skaffa hemförsäkring, stöldmärka sin cykel eller tömma bilen på stöldbegärliga värdesaker. I en perfekt värld skulle man inte behöva göra det, men världen är inte perfekt. Att just nu varna ensamma kvinnor i just Östersund verkar vettigt, precis som det är vettigt att sätta upp skyltar ”Se upp för ficktjuvar” eller ”Töm bilen innan tjuven gör det” på speciellt utsatta ställen.
      Förlåt, vi ska såklart tala om för socialt utsatta att det inte är ok att stjäla för att fixa knarkpengar. Alla som söker försörjningsstöd får en normkritisk utbildning för att bryta sin ”tjuvnorm”. Never mind att de flesta fattiga inte stjäl.

      Svara
    • Jans

       /  03/07/2016

      Polisen varnar allmänheten för en fara…
      …får kritik.
      För att de varnar.
      Sverige 2016.
      Suck!

      Svara
  15. michael

     /  03/07/2016

    Det hade varit roligt om journalisten ställt en följdfråga varför är det viktigt att bevara Sverige och vad är svenskt,och sedan fått lyssna på Jämtins slalomåkande till svar.Hade säkert lett till många muntra skratt för lyssnarna.

    Svara
  16. MiT

     /  03/07/2016

    Svara
  17. Jans

     /  03/07/2016

    Angående HVB-hem:
    http://www.svd.se/familjehem-lockar-nyanlanda-barn-med-pengar

    Det håller på att växa upp en enorm grå ekonomi kring asylmottagningen. Mängder med oseriösa känner doften av pengar.

    Svara
  18. MiT

     /  03/07/2016

    Svara
    • Svenne

       /  03/07/2016

      ”Måste vi kvinnor beväpna oss?”
      Diverse sprayer säljer visst bra. En del av dem är förbjudna – men det är ju överfall mm också.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  03/08/2016

      Media
      Polisen

      Media
      Polisen

      Slump, förstås.

      Svara
    • Rikard

       /  03/08/2016

      Hej.

      Jag emotser med spänning att våra elitfeminister och deras duktiga gossar skall mästra oss att så här har det minsann alltid varit.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Johan A

       /  03/08/2016

      Tja, det skulle vara ganska uppfriskande om kvinnor började bryta mot den traditionella kvinnorollen som den svaga individen och börja ta ansvar för sig själva. Börja träna självförsvar t ex. Det är ju vad vi män måste göra.
      Lite lustigt att vi i dagens Sverige hela tiden får höra att vi måste bryta könsnormer och -roller men bara så länge det är män som gör det och det gagnar kvinnor. Vi ska släppa normen och rollen som den starke, våldsamme mannen, men vi ska fortfarande finnas för att skydda kvinnor i farliga situationer genom att vara starka och våldsamma. När vi män behöver hjälp får vi klara oss själva medan kvinnor fortfarande ska få leka prinsessan på ärten. Feministiskt hyckleri och dubbelmoral i ett nötskal.

      Svara
    • Senior

       /  03/08/2016

      Precis som Jennifer Wegerup skriver finns ett mönster.
      Samma mönster som gör att kvinnor i Syrien, Libanon och andra länder idag går i slöja, något de inte gjorde då dessa länder var hyfsat sekulära på 60-talet.

      Googlar man efter bilder från arabländerna på 60-talet så märker man hur fort det gick för religösa islamister att överta makten, precis vad som nu sker i Sverige,

      Svara
  19. MiT

     /  03/07/2016

    Svara
    • Rikard

       /  03/08/2016

      Hej.

      För en kristen biskop är det tydligen viktigare vem du pratar med, än vad du säger.
      För en kristen biskop borde det vara Jesus gärningar och ord som var både lykta och väg.

      Ibland tror jag att jag som är gudlös har en starkare tro än biskopen.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Senior

         /  03/08/2016

        Starkare tro är väl en sak, men dina värderingar enligt den kristna läran verkar definitivt vara bättre, liksom din moraliska kompass.

        Svara
  20. Jans

     /  03/07/2016

    Detta som Toklandet tar upp:
    ”Den absoluta majoriteten av de som kommit hit de senaste åren kommer aldrig att ha ett jobb i Sverige utan måste bli försörjd med precis allt av skattebetalarna resten av livet. De som kommer nu och som har kommit de senaste åren kommer INTE att rädda någon välfärd som påstås utan de kommer att sänka den.”

    Detta är ett av de största svindlerierna svenska folket utsatts för. Att vi ”behöver invandrare för att vår befolkning blir äldre”. Konsekvenserna vi kommer att se när alla dessa bidragstagare även skall vara med och dela på pensionskakan är fullständigt frånvarande i den offentliga debatten. Antagligen för att dessa konsekvenser kommer att bli mycket omfattande.
    En bra genomgång av orimligheten finns av Jan Tullberg, Rotary Talks 2016:

    Svara
  21. Nu ska vi ju inte glömma att allt det här har bidragit till ökat BNP för Sverige, vilket bevisar att BNP är ett utmärkt mått för när det ”går bra”.

    Svara
  22. MiT

     /  03/07/2016

    Svara
  23. Fick en ping från föjlande person: https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/

    Stöd om ni gillart.

    Svara
    • Vill förtydliga: har ej läst genom följande blogg och har inte kunskap om dennes åsikter.

      Men ja, gillart ni så gör ni det. Kan dock inte skriva under för tillfället (och jag finner personer som påstår sig ha ”Vetenskap” skeptiskt).

      Svara
      • Senior

         /  03/08/2016

        Jag nöjde mig med att läsa nedanstående ”vetenskapliga” inlägg på hemsidan, det räckte åt mig:

        ”Det blir inget tredje världskrig – det blir en gigantiskt bankkrasch. Bankerna i USA tvingas slå igen. Ett storskaligt inbördeskrig väntar USA. Detta är lika säkert som ”amen i kyrkan”. Det amerikanska romarriket kollapsar. NATO kollapsar samtidigt. Hela EU drabbas fruktansvärt. Men det kaos som väntar den förljugna västvärlden är ingenting jämfört med vad som väntar USA. Landet kommer aldrig mera att bli sig likt. Ondskans imperium krossas i sina grundvalar. Vi får äntligen fred på jorden.”

        Kollapsar EU finns det all anledning att anta att Sverige kommer kunna gynnas av en protektionistisk, miljövänligare, mer socialistisk och mer demokratisk politik igen. Precis det Vetenskapliga partiet efterfrågar för framtidens generationers väl. Fred i världen dessutom. Djup tacksamhet.

        MVH
        Martin Gustavsson
        Partiledare
        Vetenskapliga partiet

        Svara
      • Senior

         /  03/08/2016

        Gällande partiledaren:

        ”Partipolitiska engagemang

        Jag har var med i Miljöpartiet innan de tog bort utträdeskravet ur EU. P.g.a. detta faktum har jag röstat på Vänsterpartiet och för att de är för den jämlikhet som bevisligen leder till mer lycka i samhället. Jag har även röstat på Sverigedemokraterna, p.g.a. den senaste tidens galna migrationspolitik som är dålig både för miljön, för Sveriges folk och för de folk vi hade kunnat hjälpa bäst genom bistånd. I diverse undersökningar passar min röst bäst hos Feministiskt Initiativ, men de har tyvärr samarbetsvårigheter och är inte positiva till valsamverkan med andra partier … än, ej heller särskilt jämställda, tyvärr.

        Jag har även röstat på Kommunisterna i min egen kommun då Vänsterpartiets ledare där var för det miljövidriga EU. Kommunisternas lokale partiledare var mycket bra i min kommun. Hade Olof Palme levat idag hade jag nog röstat på honom även om jag anser att Socialdemokraterna idag är ett borgerligt parti, precis som SD i sin realpolitik.

        Om jag skulle tvinga taktikrösta idag lutar det åt Jonas Sjöstedt i fall en valsamverkansröst på Vetenskapliga partiet inte har god chans att ta sig över 4% eftersom det borgerliga Sverigedemokraterna är för både frihandel och Nato.”

        Svara
        • Pelle2

           /  03/08/2016

          Partiledaren verkar vara en gedigen vindflöjel. Vem kan ha något förtroende för honom ?

          Svara
        • Som sagt: ej läst genom, däremot fick det pingat. Kan vara tok eller inte. Ni får tolka det siså.

          Svara
      • Senior

         /  03/08/2016

        Jag hittar inget vetenskapligt i detta parti, bara samma kommunistdravel som vanligt, denna gång marknadsfört som vetenskap…….. Mest korkade försöket hittills om de tror att de skall få med sig logiskt tänkande människor, inte ens miljöpartiet är så korkade att de tror de kan lura andra än känslomänniskor.

        Svara
  24. Pelle2

     /  03/08/2016

    OT:
    Erica Treijs på SVD skriver en artikel om hur kvinnor har motarbetats på Handelshögskolan och hur genus”vetenskap” såg som en ovetenskaplig smörja.
    Dom visste inte hur rätt dom hade om genusvetenskapen 😉
    Hon avslutar det hela med följande:
    ”Må de stångas vidare på Handels, för jämställdheten växer numera organiskt. Flickor har högre betyg i grundskolan, och på Stockholms universitet är 62 procent av studenterna på grund- och avancerad nivå kvinnor. Makten är fortsatt manlig, men sällan har framtiden sett så ljus ut för ”det andra könet”. Med kunskap kommer makt.”

    Så det är jämställt när kvinnor dominerar högre utbildningar men förtryck när män gör det ?
    Det är väl så jag alltid har uppfattat dagens feminism. Så länge kvinnor gynnas så är det bra.
    Om det hade varit tvärt om så att män hade varit dominerande på högre utbildningar så hade en samlad feministkår stått på barrikaderna och gråtit och krävt åtgärder.
    När det är män som halkar efter så är det rätt åt oss, vi får skylla oss själva och se till
    att åtgärda problemen själva…
    http://unvis.it/www.svd.se/framtiden-ser-trots-allt-ljus-ut-for-det-andra-konet/om/kultur

    Svara
    • Jan

       /  03/08/2016

      De satt två överklassflickor från Handelshögskolan i Nyhetsmorgon på SVT nyss som menade att de var utsatta och missgynnade offer på Handelshögskolan. Visst, tänkte jag…

      Svara
      • Jans

         /  03/08/2016

        De vill ha ett bra jobb men inte tävla om det. Därav offervinkeln; ”Snyft snyft, pappa jag vill vara VD!”.

        Svara
    • Rikard

       /  03/08/2016

      Hej.

      Jag tror du missar poängen: ”Makten är manlig…” betyder inte att kvinnorna tar över samma funktioner eller agerar på samma sätt som män i beslutsfattande positioner gjort. Vad det handlar om är att med kvinnornas dominans inträder maktlöshet så fort man konfronteras med en motståndare som inte viker sig för fördömanden och liknande.

      En kvinnodominerad grupp har en plattare hierarkisk uppbyggnad än en bestående av män. I den manliga gruppen kan du klättra i status och prestige genom att lyckas bättre, kämpa hårdare, eller misslyckas spektakulärt. I kvinnogruppen lyckas du genom att lägga dig så nära ledarkvinnan som möjligt och angripa den som utmanar henne.

      Grovt generaliserat förstås, men det är en generalisering med bakgrund av många års studier, bland annat inom genusteori, och av arbete inom den svenska skolan, vilken är en kvinnodominerad miljö. Såväl hantering av asociala elever, mobbning, och andra psykosociala arbetsmiljöproblem löses med minsta möjliga konflikt med den som visar sig stridsberedd och självsäker. I den mansdominerade skolan löstes problem utifrån samma rättsprincip som en domstol skall hålla: vem gjorde vad, och vad är den stadgade påföljden? Om sedan andra misstyckte tog man den konflikten, men tummade inte på principen bara för att någon höjde rösten.

      Det är egentligen fånigt, men uttrycket ‘sak, inte person’ har med åren fått en allt större prägel av att vara typiskt manligt, medan ‘det personliga är politiskt’ känns mer som ett motto för kvinnor. Jag tycker den första frasen är rättvis: den lägger makten över mig själv hos mig i kraft av tanke, tal och gärning. Den andra frasen är diskriminerande till sin uppbyggnad och innersta mening: jag skall sorteras och bedömas utefter hur jag är född.

      Försöker man föra ett sådant resonemang (ens med brasklappen att det är för att erbjuda ett alternativt teoretiskt perspektiv) på en genusinstitution, så blir man tystad med skrik och hot. Det är dock intet mot hur kvinnor som protesterar mot chefsteologen behandlas: utfrysning, särskilt via sociala medier, samt inte sällan e-post till vad än för myndighet eller universitetsprefektur man kan komma på, och även till arbetsgivare.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Senior

         /  03/08/2016

        Du har helt rätt i det du skriver.
        Tyvärr har detta redan spridit sig till våra arbetsplatser, med förödande resultat för produktiviteten…..

        Svara
  25. Jan

     /  03/08/2016

    Aftonbladets ledarsida slår idag, på internationella kvinnodagen, ett slag för fittslickning. Männen är för dåliga på det anser journalisten Yasmin Hussein och nämner den moderna feministikonen Beyonce (Zara Larssons stora idol) som en förebild.

    Felet är den sexuella könsmaktsordningen anser Hussein och skriver att skolan måste skärpa undervisningen i fittslickning för pojkar så att sexlivet blir jämställt: http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/article22400310.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  03/08/2016

      Är alla kvinnor så bra på att suga kuk kan man ju då undra om vi nu skall vara så grova ?
      Fast det är väl inget problem för en radikalfeminist om mannen njuter eller ej..

      Svara
      • Jan

         /  03/08/2016

        Prova att skriva en artikel där x framhåller att svenska kvinnor måste bli bättre på att suga kuk (oralsex) samt att skolan måste bli bättre på att lära unga flickor kuksugartekniker (oralsex-). Så får vi se om x får den artikeln publicerad på Aftonbladets ledarsida….

        Svara
        • Pelle2

           /  03/08/2016

          Det vet vi nog alla att en sådan artikel skulle klassas som sexism och kvinnohat så det är ingen risk att den någonsin skulle komma in i tidningen.

          Svara
    • T

       /  03/08/2016

      Jag gillar inte anjovis på pizzan.

      Svara
  26. Havre flarnstad

     /  03/08/2016

    Metro som alltmer börjar likna en monstruös avkomma från nöjesguiden och nyheter24.se
    slår på stort idag och skippar nyheter för att fylla precis varenda sida (utom sporten möjligtvis) men feminism och intervjuer med genusvetare.

    Inget konstigt med att uppmärksamma internationellakvinnodagen men att ersätta hela tidningen med sådant säger ganska mycket om personerna på redaktionen.

    Svara
    • Jans

       /  03/08/2016

      Idag är det Internationella inte-konsumera-svensk-mediadagen för mig.

      Svara
  27. Jans

     /  03/08/2016

    När jag läser om regeringen och allianspartiernas senaste uppgörelse i migrationsfrågan noterar jag följande problematiska passage:
    ”Något förenklat innebär lagförslaget att asylsökande som inte har barn att ta hand om ska fråntas rätten till bistånd om de fått avslag på sina asylansökningar.”
    http://avpixlat.info/2016/03/07/debattorer-varnar-tuffare-asylpolitik-kommer-inte-kunna-genomforas/

    Som vi redan vet är det vanligt att en manlig anhörig (pappa eller äldre broder) gör pilotresan över Medelhavet till Sverige för att sedan eftersända resten av familjen. Med de nya reglerna kommer det att uppstå ett incitament att ta med hela familjen på den livsfarliga resan eftersom det ökar chanserna att kunna klamra sig fast i Sverige även om den första asylansökningen avslås. Som jag ser det ökar reglerna risken för att fler barn drunknar i Medelhavet. Jag är alltså för restriktiv asylpolitik men jag tycker det är viktigt att motarbetandet av Medelhavsdöden ges stor prioritet. De nya reglerna är inte helt lyckade på det viset.

    Svara
  28. Jans

     /  03/08/2016

    Toklandet hade detta retweetat på sin twitter. Jag tycker det verkar sannolikast att Ali Esbati tagit Amandas lapp och fyllt i några bokstäver för det skall se annorlunda ut. Otroligt taffligt. Det är helt uppenbart samma lapp. De verkar ha som mål att förstöra den lilla rest trovärdighet de har kvar med alla till buds stående medel:

    Svara
    • Intenso

       /  03/08/2016

      En snabb analys ger vid handen att testerna är skrivna av två olika personer. Vissa likheter men inte exakt samma. Kolla in b-na och d-na.

      Märkligt är det.

      Svara
      • Jan

         /  03/08/2016

        Knappast. Texten är identisk. Däremot har Ali fyllt i texten själv.

        Svara
      • Nykteroklok

         /  03/08/2016

        Håller med om att det finns skillnader, men likheterna är mer slående. Titta t.ex. på ordet ‘överkörd’, där båda lapparna har ett horisontellt streck i första ö:et, men två snedställda streck i det andra.

        Svara
      • Jan

         /  03/08/2016

        Den tryckta texten till vänster är densamma. När Ali har fetat den handskrivna texten har den ändrats något p g a Alis egen handstil. Texten är emellertid densamma. Man behöver knappast vara någon Sherlock Holmes för att inse det….

        Svara
    • Jan

       /  03/08/2016

      Bedrägligt förfarande från Ali. Ali är en skojare.

      Svara
    • Rikard

       /  03/08/2016

      Hej.

      Fejk.

      En person som behärskar svenska så pass att den skriver ut ”Hoppas att du blir…” istället för det vanligare ‘Hoppas du blir…’ glömmer inte att skriva ”…tre ton tung…”. Ordet tung saknas i bägge. Extremt osannolikt.

      Texten (den tryckta, ser ut som DN) bredvid är samma på bägge bilderna. Dessutom är det skrivet på en stencil av en tidningssida, såvida inte DN bytt pappersformat till A4, och dessutom av annat slag än tidningar brukar tryckas på.

      På Esbatis lapp är d, b, och l ändrade genom att han eller någon annan fyllt i dessa bokstäver för att få det att se ut som om det är två olika som har skrivit lapparna. Det finns förstås också en möjlighet att originalförfattaren (om Björkmans lapp är äkta) återanvänt sitt tidigare alster.

      Min slutsats är att Esbati (och möjligen björkman) fejkat det hela. Allt för kampen, trots allt.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Nilsson

       /  03/08/2016

      Måste vara tragiskt att vara så bortglömd att man själv måste tillverka sina hatbrev.
      Förresten, 3 ton räknas som lätt lastbil 😉

      Svara
      • Rikard

         /  03/09/2016

        Hej.

        Upp till kamp mot vikt-shaming inom speditionsbranschen!

        Det är kränkande att ständigt diskutera bilars vikt som om bilens värde vore kopplat till fysiska attribut!

        Befria fordonen från den förtryckande bipedal-normen!

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  29. Maria

     /  03/08/2016

    I går var det inslag på tv-nyheterna i Frankrike om Sverige och asylmottagningen. Huvudrubriken var att Sverige är överfullt, inte minst av ensamkommande. Sedan fick man se en villa i Uppsala där det bodde 11 s.k. minderåriga, och det var intervju med 17-årige Amid. Han var nöjd med att få eget rum dit han köpt bl.a. en grön matta. Hans pappa hade skickat iväg honom, och det var ingen tvekan om att det var till Sverige han skulle. Sedan var det några suddiga bilder inifrån andra asylboenden, som inte var lika flotta och där det förekom våld. Slutligen var det intervju med någon Barnrättsbyrå i Stockholm där den intervjuade talade om att det nu finns barn i Sverige som sover utomhus, något som tidigare varit otänkbart.

    Svara
  30. Pelle2

     /  03/08/2016

    OT:
    Orättviseförmedlingens Seher Yilmaz startar tävlingen om vem som är mest förtryckt i Sverige och inte syns i media. Enligt henne är det naturligtvis kvinnor med invandrarbakgrund som inte bara är osynliga utan dubbelt osynliga i media.
    Hon själv är långt ifrån osynlig i debatten/medier och detsamma gäller kvinnor som Gina Dirawi, Alexandra Pascalidou, Alice Teodorescu och en uppsjö av kvinnliga programledare i P3.
    Jag som medelålders,vit,svensk,man och alla mina manliga vänner får aldrig vara med i media.Är inte vi lika förtryckta då ?
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article22396101.ab

    Svara
  31. Senior

     /  03/08/2016

    Kom just att tänka på Jämtins uttalande om att minska invandringen för att Sverige skall finnas kvar. -Menar hon möjligen den gamla devisen ”Bevara Sverige Svenskt, BSS”? 😀

    Svara
  32. Mer undergivna än så lär inte Socialdemokrterna bli. De kommer aldrig erkänna att SD hade rätt. De behöver inte göra det. De vet att så länge de följer Washingtons ledband om värdland-avtal med NATO och extremkapitalistisk frihandel så kommer de ha massmedias ägare och deras presstituerade på sin sida. Det gäller även SD, även om de hade rätt i migrationsfrågan. SD har fått synas rejält i massmedia och rikligt attackerats med ad hominem-argument som skapat sympati, trots att det är ett extremborgerligt parti precis som de flesta av 7-klöverns partier utom möjligtvis V. V dock inte erkänt att SD hade rätt i flyktingfrågan och lär aldrig göra det.

    Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 2 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: