Det Nya Sverige

I Östersund har polisen gått ut och uppmanat kvinnor att vara extra försiktiga efter en några uppmärksammade överfall på mycket kort tid. Sånt är inget polisen gör hur som helst utan när det faktiskt finns fog för det av olika skäl. Jag tror det är uppe i 8 olika händelser på cirka 2,5 veckor. Det är mycket i en stad som Östersund.

Men det skulle de inte gjort enligt några, GW tycker att polisen ska vara ute mer. Och det är ju sant, de borde vara ute mer. Felet är bara att polisen är en organisation i fritt fall som står under en omorganisation som få verkar vilja ha, polisen är så hårt pressad av verkligheten att man till exempel i Dalarna inte ens utredde mordförsök. Aftonbladet har startat en artikelserie om just krisen inom polisen idag, ”Folk ringer 112 men vi kan inte komma” (jag frångår min princip och länkar direkt). Om man läser där hur det ser ut inom polisen och sen utgår från att det är minst dubbelt så illa i åtminstone vissa områden så kanske man förstår varför det inte bara är att skicka ut fler poliser på gatorna. I sak har GW naturligtvis rätt men i verkligheten är det en utopi idag.

AnnSofie Andersson, kommunalråd i Östersund för Socialdemokraterna, tycker det var fel av polisen att gå ut med uppmaning om att vara försiktig. Jag tror dock inte att AnnSofie Andersson skulle vara beredd att möta en 10- 11-årig tjejs föräldrar öga mot öga och förklara att deras tjej är priset för för det högre målet? Jag vet inte men gissar att kommunhuset i Östersund där AnnSofie Andersson jobbar har låsta dörrar och att ingen släpps in till henne utan att ha identifierat sig själv? Till Sverige har vi de två senaste åren släppt in 250 000 utan att ha en aning om vilka de är. Det är sådana som finns ute i samhället, svenskar möter dem varje dag både i jobbet och på fritiden. Dem möter inte AnnSofie Andersson…

För efter vad som framkommit hittills så verkar det vara utlänningar som stått för överfallen i Östersund, förmodligen sådana som kommit utan ID till Sverige de senaste åren. Man får tycka vad man vill om det men så är det. Det försvinner inte bara för man inte tycker om det. Även om media kämpar hårt för att inte skriva ut det så vet folk det ändå. I en del fall, som till exempel i Östersund, så har polisen gått ut med sådan info i deras signalement men tidningen har avstått. I år ska Östersund ta emot 550 till. Gissar att AnnSofie Andersson kommer att få gå ut och säga något många gånger de närmaste åren.

Bara i Sverige får polisen kritik när de vill undvika att folk drabbas i onödan…

Nu har då alltså polisen uppmanat kvinnor att vara uppmärksamma och inte gå ensamma. Man kan som en del försöka påstå att så har det alltid varit i Sverige men det är ju inte sant, de ljuger helt enkelt. Polisen själva säger att det är en mycket ovanlig händelse så alla som säger att det alltid varit så ljuger rakt ut. Det finns några tillfällen, till exempel Hagamannen och ännu en Niklas i Örebro och kanske någon till men de är undantag. I de länder som asylsökande kommer ifrån nu är det inga undantag. Det betyder inte att alla är våldsbrottslingar men att många fler av dem jämfört med svenskar är det. Sist SCB släppte statistik, 2005, så var folk från just de länder som under ett antal år dominerat asylströmmen till Sverige kraftigt överrepresenterade i just sådana här grova våldsbrott. Överrepresentationen var cirka 5 gånger jämfört med svensken. Det är fortfarande en liten del i det totala men antalet människor från de delarna av världen har ökat enormt mycket i Sverige de senaste åren. Ja nästan med 250 000 de senaste två åren nästan enbart från de områdena…

Det Sverige har gjort under ett antal år är att importera ett ordentligt ”överskott” av grov våldsbrottslighet jämfört med vad samma antal svenskar skulle ha orsakat och sen har man försökt att dölja det. Några kan säkert kalla det rasistiskt att säga så men det blir inte mindre sant bara därför. Den dagen då media i Sverige vid varje grovt brott skriver ut härkomst på förövaren kommer Sveriges befolkning att bli chockad över överrepresentationen, de flesta ”vet” nog om det ändå men när det står svart på vitt… Det KOMMER att flyta upp till ytan även i Sverige framöver. Det funkar inte att skriva ”SEX SVENSKAR ANHÅLLNA FÖR GRUPPVÅLDTÄKT PÅ FINLANDSFÄRJA” eftersom alla ändå fattar att det inte är några svenskar. Vilket det inte heller var utan somalier och någon irakier. Och så jäser det lite till runt om i Sverige. Den dagen till exempel Daily Mail också publicerar varje artikel om haveriet i Sverige på svenska så kommer de att få många nya chockade läsare från Sverige för även om de flesta förstår engelska hyggligt så är det en annan sak att läsa på svenska.

Den typen av händelser som skett i Östersund är ju egentligen bara det förväntade? Man öser in folk utan att ens veta vilka de är från de just de områden man vet att överrepresentationen i grov våldsbrottslighet i Sverige som våldtäkter, överfall, grov misshandel och så vidare jämfört med svensken är 5 gånger. Hur kan man då vara förvånad när exakt det förväntade sker? Det är ju förväntat att just sådan grov brottslighet ska öka?

Östersund är bara början oavsett om vi vill det eller inte. Det är mångkultur vi ser oavsett om vi vill det eller inte. Mångkultur är INTE en liten pittoresk matvarubutik på hörnan där man kan köpa exotiska livsmedel man aldrig hört talas om utan just det vi ser i Östersund. Kulturen är att kvinnor ska gömma sig, låsa in sig, inte umgås med andra, är bärare av ”heder” och så vidare. Det betyder att de som INTE gör detta är fritt villebråd. Det vill säga svenska tjejer som många av dem anser är mindre värda än en get. Vi ser det i förorterna också, samma kultur som kommer från samma områden i världen. Det är ingen tillfällighet alls utan helt förväntat med det totalt kravlösa mottagande och enorma undfallenhet vi haft under många år.

Det som sker i Östersund kommer att ske i stad efter stad i Sverige, det är oundvikligt. Stoppar vi det inte NU kommer det att bli värre och värre och då dröjer det inte länge innan tjejerna och kvinnorna också här måste täcka sig ordentligt innan de går ut. För måltavlorna är de som inte ”sköter” sig enligt deras kultur.

Det högsta priset för Sveriges totala katastrof på det här området får min och din dotter betala. Även de som faktiskt flytt hit för att SLIPPA just sådant får också betala det priset.

Nu ska Åsa Regnér ta tag i det här med en ordentlig kurs i The Värdegrund för nyanlända. Med tanke på hennes bakgrund i RFSU så tror jag att de definitivt kommer att få en betydande roll i det här. Om de är lämpliga på ett enda sätt är däremot tveksamt, i mitt förra inlägg om dem ”Sexualundervisning på lättare svenska”, kan man se exempel på hur deras material såg ut för bara tre år sedan. Några exempel från det inlägget, det finns fler där:

rfsu-sexualupplysning-fr-invandrare11

Är det något de behöver fundera på i Sverige…?

rfsu-sexualupplysning-fc3b6r-invandrare10

De vet nog hur man gör redan även om bilden visar på ett omöjligt sätt.

rfsu-sexualupplysning-fc3b6r-invandrare15

Ja undrar vad som händer när hennes penis blir större…?

Det finns många fler illustrationer i det länkade inlägget. Är det verkligen någon som tror att naivt ritade, löjliga och medvetet ”normkritiska” bilder från RFSU kommer att göra någon nytta alls? Jag vet inte, RFSU kanske har bättre material men detta är vad som finns på deras sida i alla fall.

Nu är utbildning aldrig dåligt men vad får någon att tro att de ens VILL gå en utbildning eller VILL lära sig om sådana här saker? Det går ju totalt emot deras egna kultur och religion? Varför skulle de ens vilja? De som inte vill leva som de gjort tidigare behöver ingen kurs, de vet ändå. Det är därför de kommit hit. De som inte vill släppa sitt gamla kommer inte inte att vara det minsta intresserade oavsett. De som man vill nå kommer att vara de som är minst intresserade och de kommer inte att bry sig eftersom de inte behöver bry sig.

Man kan göra som Karin Adelsköld, skriva ett populistisk inlägg och få det publicerat på SVT där hon frågar ”Varför ska kvinnor hålla sig inne när det är män som är problemet?”. Nej, det är inte män generellt som är problemet utan vissa män från vissa kulturer. Det blir inte ”män” hur många gånger man än upprepar det. Man gör sig bara dum.

Polisen väljer inte bara att gå ut med detta som allmän information, utan man väljer att kalla till presskonferens.

Ändå kan polisen inte för ett samlat pressuppbåd berätta HUR DE jobbar med säkerheten bara att de gör ”en mängd saker”.

2016.

Jag vet ett sätt att öka hennes säkerhet i Östersund med flera hundra procent, det är att utvisa alla som kommit från vissa länder i Mellanöstern och Afrika de senaste 10 åren. Då är problemet med detta i Östersund och alla andra städer faktiskt löst, då har vi fått bort det importerade statistiska överskottet av sådan grov brottslighet och har ”bara” det inhemska att ta tag i. Jag tror dock inte hon vill ha den lösningen. Hennes utspel är enbart populistiskt och inget annat.

Det tråkiga är att detta är något som vi måste vänja oss vid eftersom politiker anser att det ska vara så i Sverige. För annars hade man ju inte tillåtit det? För glöm inte att man vetat om detta från första början. Det är inget som kommer att försvinna av sig själv oavsett populistiska utspel från komiker och andra. Även Adelsköld vet vilka och vad det är som orsakar detta fast hon vågar inte säga det. Visst, det finns även svenskar som orsakar samma typ av problem men långtifrån i samma omfattning. Den som påstår något annat ljuger.

våldsvåg över sverige

Det ovan kommer från Expressen. Jag vet inte hur många av alla sådana fall som orsakas av svenskar i landet men en förkrossande minoritet är det nog och resten orsakas av folk från vissa länder i Mellanöstern och Afrika. Alla vet att det knappast är några jämtar som gått loss i Östersund. Oavsett om man vill det eller inte.

Man kan också kalla in en kriminolog som säger att man ”lägger skulden på kvinnorna” och vill få det till att handla om något annat om man vill. Det blir inte något annat oavsett om man vill det eller ej.

Och nej, det är inte alla som kommer hit som håller på utan ganska få totalt sett. Men det är tillräckligt många för att det ska få ordentligt genomslag.

full-retard2

Detta är det nya Sverige som Ylva Johansson jublade åt i oktober, det är bäst att vi börjar vänja oss vid det. Tyvärr.

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

114 kommentarer

  1. Jan

     /  03/09/2016

    Det allra mest tragiska är att en majoritet (87 procent) av svenska folket har röstat för de här galenskaperna. Och kommer att göra det igen i nästa val.

    Svara
    • Senior

       /  03/09/2016

      Tvivlar faktiskt på det, eller hoppas snarare, att du har fel.

      Jag hoppas och tror att den politiska kartan just nu målas om ganska rejält ”hemma i stugorna”.

      Det är många som nu sett ljuset och blivit av med ögonbindeln, inte minst tack vare DÖ och efterdyningarna med politiska viljan att bibehålla status quo.

      Sjukövern är ju uppenbart vänster hela bunten, med tanke på DÖ.
      SD är trots en påklistrad etikett som högerextremt de facto ett socialistiskt parti på vänsterkanten. Att kalla ett socialistiskt parti som SD för högerextremt säger väl egentligen mer om sjuklövern?

      Jag tror SD kommer att öka markant, det är ju ändå deras politik de etablerade partierna nu börjar föra, inklusive hela sjuklövern, så varför inte rösta på de som propagerat för det hela tiden och inte varit ”naiva”?

      Så tror jag många tänker. Skulle inte bli minsta förvånad om SD får mellan 35-45% 2018 om detta politiska debacle håller i sig. Alla gamla besvikna socialister kommer nu att rösta SD.

      Men vad skall alla svikna borgare och alliansvänner rösta på?

      Återstår Borgerlig framtid som ett högeralternativ nu när Moderaterna och alliansen avslöjat sig som dotterpartier/stödpartier till moderpartiet Socialdemokraterna.

      Att Josefin Utas nu sållat sig till dem gör det hela till ett tänkbart seriöst alternativ.
      Det är ju i dagsläget det enda borgerliga/(äkta)liberala partiet som lutar lite åt höger.

      Kanske de får framåt 15-20%?

      Dessa två partier kan mycket väl bli de tongivande till valet 2018.

      Svara
      • Jans

         /  03/09/2016

        SD kommer att öka markant från sina 13% men jag tror inte du skall föränta dig för mycket. Folk fortsätter att läsa DN och Aftonbladet och övertygas nu om att S och M är etta på den invandringskritiska bollen. Så länge någon annan än SD styr kan man alltid låtsas att man tar i med hårdhandskarna men att det tar tid innan det blir resultat. Folket kommer att placera en sossemoderatregering på plats 2018, var så säker.

        Svara
      • SD är trots en påklistrad etikett som högerextremt de facto ett socialistiskt parti på vänsterkanten.

        De facto? Det får du tycka, jag håller absolut inte med.

        Här, i början, intervjuas SDs ekonomipolitiska talesperson Oscar Sjöstedt. Det ger på en kort stund en bra bild, tycker jag, om SDs ekonomipolitiska synsätt, så kan var och en göra sin bedömning hur väl det rimmar med ”socialistiskt parti på vänsterkanten”. 🙂

        EDIT: Fixade länken //MiT

        Svara
      • Jan

         /  03/10/2016

        Inte många rätt där, Senior. Du verkar tycka att alla partier är socialistiska. SD grundades av avhoppade MUF:are. Enbart en högerextremist skulle kalla det partiet socialistiskt.

        SD kommer heller inte att få 45 procent av rösterna i valet 2018. Snarare ser vi att Reinfeldt-kritiska moderater nu återvänder till moderpartiet. Lustigt nog är det det parti som öppnade invandringsluckorna på vid gavel som nu belönas i efterdyningarna av flyktingkaoset. SD tappar däremot i opinionen. Och S är den store förloraren.

        Borgerlig framtid kommer att få svårt att nå en procent i valet. Om partiet ens finns kvar då…

        Svara
        • Senior

           /  03/10/2016

          Jämför Sveriges politiska partier, fackliga och andra intresseföreningar typ HSB etc. med detta utrag om hur kommunistiska DDR var uppbyggt, med socialistiska ”högerpartier”:

          ”Efter krigsslutet slogs det tyska kommunistpartiet KPD och det socialdemokratiska partiet SPD under sovjetiska påtryckningar samman till Tysklands socialistiska enhetsparti, (SED). Vid sidan av detta statsbärande parti fanns fyra lagliga politiska partier: Tysklands liberaldemokratiska parti (liberalism), Tysklands nationaldemokratiska parti (nationalism), Kristdemokratiska unionen (kristdemokrati) och Tysklands demokratiska bondeparti (agrart), som sammanfördes under SED:s ledning på en enhetlig vallista, den Nationella fronten. På denna lista fanns även organisationer, till exempel fackföreningar representerade.

          Tysklands Demokratiska Bondeparti
          Tysklands Liberaldemokratiska Parti
          Christlich-Demokratische Union Deutschlands (DDR)
          Nationaldemokratiska partiet i Tyskland
          Typiskt för Östtyskland var massorganisationerna som SED:s förlängda politiska arm i samhället:

          Demokratischer Frauenbund Deutschlands (DFD)
          Freie Deutsche Jugend (FDJ)
          Pionierorganisation Ernst Thälmann
          Freier Deutscher Gewerkschaftsbund (FDGB)
          Kulturbund (KB)
          Vereinigung der gegenseitigen Bauernhilfe (VdgB)”

          Noteras bör att ALLA dessa olika partier och intresseorganisationer i grund och botten var godkända delar av DDR’s motsvarighet till den Svenska ”arbetarrörelsen” för att ge folk illusionen av valfrihet. Ni borde rimligen själva se likheterna, speciellt efter DÖ överenskommelsen….

          Svara
          • Ni borde rimligen själva se likheterna, speciellt efter DÖ överenskommelsen….

            Absolut. Det är väldigt tydligt.

            Lika tydligt är det var motsvarigheten till motståndsrörelsen återfinns … de där som inte får vara med på partyt, du vet, och som det läggs enorma pengar för att smutskasta och demonisera.

            Förbluffande att så stor andel av folket inte ser det.

          • Senior

             /  03/10/2016

            Jorå, jag ser det.
            Jag ser också ett SD som efterlyser samma socialism som sossarna körde med på Palmes tid, dvs. ytterligare ett vänsterparti i mängden.

            Tilläggas bör att min åsikt om vänster/höger inte har låtit sig luras av vänsterns tolkningsföreträde. Som jag ser det: totalitär med polariserande indelningar i olika kollektiv=kollektivet före individen=Vänster.

            Frihetlig med individens rätt före kollektivet= höger.

          • Senior

             /  03/10/2016

            ”Förbluffande att så stor andel av folket inte ser det.”

            Det håller jag med om till 100%.

            Jag är dessutom förbluffad över att folk också fortfarande klamrar sig fast vid och tillåter vänstern att sätta definitionerna på vad som är rätt/fel, höger/vänster, rikt/fattigt, etc. etc. trots att de har genomskådat det andra…..

          • totalitär med polariserande indelningar i olika kollektiv=kollektivet före individen=Vänster.

            Frihetlig med individens rätt före kollektivet= höger.

            Här håller jag med, men absolut inte att SD skulle tillhöra vänster med den definitionen.
            Kolla tex. Linus Bylund här, anförande två, om föräldraledighet.

            SD är ett pragmatiskt mittenparti – varken mer eller mindre.
            Personer långt till vänstern kallar oss borgare, personer långt till höger kallar oss socialister. Är det svårt att kunna se att det finns ett mitten? 🙂

          • Senior

             /  03/10/2016

            Backa ett steg och kolla med internationella mått istället för den långvarigt inpräntade socialiserade svenska måttstocken, så ser du att SD absolut inte kan beskyllas för att vara högerextremt och knappt ens ett mittenparti.

          • Backa ett steg och kolla med internationella mått istället för den långvarigt inpräntade socialiserade svenska måttstocken, så ser du att SD absolut inte kan beskyllas för att vara högerextremt och knappt ens ett mittenparti.

            Ja, naturligtvis använder jag den svenska höger-vänster-måttstocken, då jag skriver i Sverige om ett svenskt parti.

            Högermänniskor kör gärna med ”långvarigt inpräntade”, så kan det visst vara. Men jag menar att orsaken är en annan.

            När folk vandrade till våra norra breddgrader var ett kollektivistiskt agerande nödvändigt för överlevnad. Klimatet på dessa norra breddgrader, protestantism och homogent folkslag är några av de avgörande faktorerna till varför vår kultur är som den är. Det är därför vår kultur och vi som människor mer av vänsterkaraktär än t.ex. USA. Oavsett vilken skala du vill använda så blir inte SD ett socialistiskt parti för att du påstår så. Allt vänster om dig är inte socialism.

            För mig handlar politik om sakfrågor. Rasister, fascister, nazister, socialister, borgare … arga män, lågpannade as tror jag det var … Etiketterna är många, debatt i sakfrågor lyser tyvärr med sin frånvaro. Tänk om man hade lagt den energi man lägger på att etikettera och istället ägnat sig åt att debattera i sak, lära sig om och försöka förstå SDs sakpolitik.

            Då hade kanske vårt land haft en chans. Bland de som knackar på vår dörr finns krafter som inte kommer ge oss och våra barn och barnbarn en framtid i frihet. Läs det här och fundera på din framtid. Vad som vinns på att försöka utmåla ett mittenalternativ till något annat än vad det är. Är det verkligen konstruktivt? Har vi verkligen tid att hålla på med felaktig etikettering på allt vi personligen inte uppskattar?

          • Senior

             /  03/11/2016

            Detta kollektivistiska tänk som socialister ägnar sig åt är inte så gammalt, om du inte avser samma kollektivistiska klantänk du återfinner hos de flyktingar som kommer hit? Det är lika gammalt som överlevnadsinstinkten och universiellt. (Det hänger dessutom helt naturligt ihop med främlingsfientlighet.)

            Det är statlig socialisering jag avser, där staten i formen av politiska makthavare istället för att styra som folket demokratiskt valt, själva går in och styr och ställer folkets politiska uppfattning, exempelvis genom att ta dina pengar och fördela om dem till andra efter sin egna ideologiska villkor, tex kvoterad föräldraförsäkring.
            Eller genom att politiskt försöka indoktrinera folk till ”rätta läran” genom tv och medier.
            Eller att överge faktabaserad skolundervisning till förmån för politiska eller religösa ideologier.
            Eller att skicka oliktänkande till Gulag.
            Eller att som Fi propagera för omskolningsläger för delar av befolkningen.
            Den socialism som endast är ungefär lika gammal som Karl Marx och hans gelikars läror.

            Den andra socialiseringen, klanen, är helt naturlig oavsett ursprung och storlek, något som den statliga socialiseringen här försöker överta funktionen av, något jag motsätter mig. Skillnaden är att den ena baseras på frivillighet att ansluta sig till klanen, den andra av tvång.

            Annars skulle jag snarare säga att framförhållning, planering och hushållning är vad som krävdes på våra breddgrader i än högre nivå än påtvingad kollektivisering. (något som kan ge en förklaring av frosseriet vid jul då vinterförråden på klanens gård ses över.)

            Jag ger dig 100% rätt i sakfrågor, problemet är att dessa grupperingar du nämner oftast uppstår just genom att deras åsikter skiljer sig i sakfrågor.

          • Senior

             /  03/11/2016

            …och jag är mycket väl medveten om den länk du hänvisar till, det räcker med att göra en bildgoogling på iran (eller nästan valfritt land i mellanöstern) på 60-talet, så ser du ett tämligen sekulärt samälle, precis som sverige också var på den tiden.

          • Senior

             /  03/13/2016

            ”Ja, naturligtvis använder jag den svenska höger-vänster-måttstocken, då jag skriver i Sverige om ett svenskt parti.”

            Så länge du använder den svenska socialistiska höger/vänster måttstocken kommer du alltid att vara begränsad till mer eller mindre socialistisk vänster……

  2. Senior

     /  03/09/2016

    Gammal, men ännu mer aktuell idag än någonsin:

    http://www.unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article11450153.ab

    Svara
  3. T

     /  03/09/2016

    Här kommer den nya tiden
    Den nya tiden är här

    Den nya tiden är nog inte lika mysigt idag som 1990

    Svara
  4. Motkraft

     /  03/09/2016

    Har faktiskt en ung kvinnlig vän som på allvar hävdade att hon visst tänker korsa mörka parker på natten för att på så sätt visa att ingen har rätt att styra vad hon gör och inte gör. Inte låta ondskan ta över.

    Jag undrar ju om hon tänker sig att när hon går där på natten så ska våldtäktsmannen som lurar stanna upp, tänka efter, få insikt och gå sin väg?

    Vissa kan inte skilja på hur världen borde vara och hur den är. Kan inte skilja på vad som är rätt och vad som är fördelaktigast att göra.

    Svara
    • Senior

       /  03/09/2016

      Hon kan ha en poäng, tro det eller ej.

      Dessa män är fega kräk som ger sig på svaga människor.

      Utstrålar hon säkerhet och styrka i kroppsspråket kan det mycket väl mynna ut i att de inte vågar ge sig på henne.

      Svara
      • Jans

         /  03/09/2016

        Wishful thinking. Jag har själv åkt på stryk helt oprovocerat. Alla våldsbenägna är inte ”fega” på det viset du tror. Vet de att de kan vinna (fysisk styrka, anfall bakifrån, tre mot en o.s.v.) så backar de inte. Misslyckas de en gång kör de med vapen nästa o.s.v.

        Många svenska tjejer tror nog dessutom att de är lika starka som killar eftersom de sett det på TV i normkritiska barnprogram och kriminalserier.

        Svara
  5. GW har gjort sig riktigt dum den här gången till min stora överraskning, han brukar vara vettig tycker jag men igår sa han precis det PK-feministiska som skulle sägas en kväll i SVT på internationella kvinnodagen. Riktigt mysko.

    För om det sker massor av överfall på nåt ställe är det väl en SJÄLVKLARHET att polisen borde varna invånarna om det, oavsett om det är en svensk skurk som Hagamannen eller en grupp migranter från Afrika och Mellanöstern?

    Man låser dörren på både bil och hus när man inte är där, man står inte och gnäller och säger att man inte ska behöva låsa eftersom det är tjuvarna som inte ska ta ens saker. En sån enkel sak borde GW fatta.

    Svara
    • Jans

       /  03/09/2016

      GW vet var gränsen för hans frispråkighet går och den vill han inte korsa. Han vet vad som hände t.ex. Birro. GW vill fortsätta leka i TV.

      Svara
  6. Jans

     /  03/09/2016

    Då vet ju i alla fall polisen i Östersund att de inte behöver kontakta kommunalrådet Ann Sofie Andersson i det fall de får information om att hotbilden mot henne skulle öka. Hon gillar ju inte att poliser varnar för faror.

    Brandkåren skall antagligen låta bli att varna i sommar om t.ex. risken för skogsbränder är stor i skog och mark, om Ann Sofie Andersson får som hon vill.

    Jag antar att varningar för gravida att dricka alkohol också bör strykas?

    Radon skall man inte heller varna för. Lägg ner strålskyddsmyndigheten!

    Sverige 2016 – ett dårhus.

    Svara
  7. Jans

     /  03/09/2016

    ”Nu är utbildning aldrig dåligt…” skriver Toklandet men det riskerar nog att vara det i det här fallet just för att tokstollematerial som det från RFSU kanske kommer att användas. Om man presenterar material där tjejer har penisar och allehanda andra extremt ovanliga ”normkritiska” könsmönster som för en patriarkalt uppfostrad yngling framstår som både extremt motbjudande och dessutom helgalet så tror jag risken att föraktet mot ursprungsbefolkningen hos dem med dålig sexualattityd ökar och därmed benägenheten att begå sexualbrott också. Eftersom det antagligen finns både ett förakt och känslan av att utdela ett rättvist straff inblandat i de här brottsgärningarna.

    Svara
    • T

       /  03/09/2016

      Riksförbundet För Sexuellt Utnyttjande

      Svara
    • Ja, att visa det där frispråkiga materialet för 20-åringar som aldrig sett sin lillasyster naken, skulle nog vara rent kontraproduktivt

      Svara
      • T

         /  03/09/2016

        De jobbar sig ständigt nedåt i åldrarna och det där materialet ska inte förskolebarn se.

        Svara
    • Eller bara en så enkel grej som att det blir en total språkförvirring.

      Svara
    • Inge Post

       /  03/11/2016

      Det kanske är en jävligt smart baktanke med att presentera material som ”hennes penis” ?
      Om de som grunnar på att våldta, eller trakassera sexuellt, inte vet om ”hon” har en penis eller inte, så kanske de avstår ?

      RFSU visst var det så ni tänkte!?
      hoppashoppashoppashoppas…

      Svara
  8. Reblogga detta på hexanmexan och kommenterade:
    Toklandet sätter ord på mina tankar.

    Svara
  9. Rikard

     /  03/09/2016

    Hej.

    Jag undrar vad papporna och bröderna till Östersunds kvinnor gör för att försvara och hämnas sina familjemedlemmars, fränders och folks heder?

    Väntar man på att någon annan skall göra det åt dem?

    Tills jag läser eller får höra talas om att de jamtska karlarna ser till att freda sina kvinnor från importerade (såväl som inhemska) nidingar och otuktsmän så tror jag att vi vet var Fjollträsk egentligen ligger.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
    • Redan många initativ, så fjollan är ni fortfarande

      Svara
      • Rikard

         /  03/10/2016

        Hej.

        Bra! Hoppas det får önskvärt resultat och att ni klarar att hålla ihop när länsman, kommunala kommissarier och media börjar snoka. Ett tips: se till att folk har vett att hänvisa journalister till en och samma (på förväg överenskomna och vettiga) talesperson. Journalister försöker gärna hitta någon som blir så smickrad av uppmärksamheten att den inte tänker på hur den formulerar sig.

        ‘Ni’? Stockholmen var det länge sedan jag lämnade, tack så mycket! Vad förortsgängen går för minns jag väl. Återigen, jag hoppas att ni kan rensa upp i republiken.

        Kamratliga hälsningar, och lycka till!
        Rikard, lärare

        Svara
    • Jans

       /  03/09/2016

      Jag fattar på ett plan vad du menar men samtidigt är det precis den där mentaliteten som ledar till MENA-kaos. Vi hade blodshämnd i Sverige förr också och det mördades på en nivå som är många många gånger högre än idag. Naturligtvis blir det du beskriver konsekvensen om lag och ordning kollapsar i ett land men vid min gud (och andras) låt oss inte hamna där i civilisationens förrum! Det är verkligen inget att propagera för ännu. Då har vi verkligen förlorat vad västerlandet uppnått genom 1000 år av framsteg.

      Svara
      • Rikard

         /  03/10/2016

        Hej.

        Jag håller helt med dig om andemeningen i det du skriver, men betänk följande:

        Om du och jag är i konflikt, och du väljer att bakbinda dig vad gäller metoder, men jag använder dina regler som ett vapen mot dig: vem tror du vinner?

        Tack vare mångkulturrasismen är vi påtvingade osmakliga och odemokratiska metoder. Alternativet kan vara etter värre.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  10. Östersund är nog den enda svenska stad där jag känt mig rädd när jag gått hem ensam sent på natten. Men det var bara 1 natt, 1994. Och dräggen var infödda förmågor

    Svara
  11. Utlandssvensk

     /  03/09/2016

    ”Det Sverige har gjort under ett antal år är att importera ett ordentligt ”överskott” av grov våldsbrottslighet jämfört med vad samma antal svenskar skulle ha orsakat och sen har man försökt att dölja det. ”

    Man har inte bara försökt, man har lyckats, Och det har varit helt avsiktligt. Bevis finns i denna video, 11.50 in:

    Svara
    • Även runt 10:40-11:35 är lite … ”spännande”?
      Problem att SDs verklighetsbeskrivning är korrekt?! Hur kan det överhuvudtaget någonsin i något sammanhang anses vara ett problem?
      Hmm …

      Svara
  12. MiT

     /  03/09/2016

    Även i Tyskland…
    ”Invandrare får tips om hur de ligger tyskt”
    http://avpixlat.info/2016/03/09/invandrare-far-tips-om-hur-de-ligger-tyskt/

    Svara
    • Svenne

       /  03/10/2016

      …och kysser franskt? Nehe, var det påbyggnadskursen…

      Svara
  13. MiT

     /  03/09/2016

    Svara
    • Jans

       /  03/09/2016

      Hmm… ”Om en skall genomföra en studie…”

      Är det bara när det är ”en” som skall genomföra studien man måste ha jämförbara data alltså? Men om man samarbetar och är fler krävs det alltså inte?

      Svara
    • Skeptisk

       /  03/10/2016

      Hon efterfrågar alltså siffror från andra delar av samhället, eftersom hennes tes är att förtrycket inte är isolerat till förorten utan att alla män förtrycker. Nog har hon rätt i första delen, att en studie bör vara jämförande. Jag är bara rädd att resultatet inte skulle bli vad hon tänkt sig. Arrangerade äktenskap förekommer knappast längre bland gamla svenskar. Inte ens adeln håller väl på med sådant mer? Hedersförtryck där familjen bestämmer vad flickor får göra med hot om våld bland Danderyds villor? Religiösa sociala bojor bland bostadsrätterna i Sundbyberg? Risken är att kontrasten mellan förort och ”svenska” områden skulle stå allt mer tydlig.
      Be carefull what you ask for, you might get it.

      Svara
      • Rikard

         /  03/10/2016

        Hej.

        Vad man gör när man gör en sådan studie, förutsatt att man gör den utifrån en nutida feministisk mångkultursagenda, är att man börjar med att fastslå att det finns ett mäns förtryck av kvinnor, men att den specifika iterationen tar sig kulturbundna uttryck.

        Slutsatsen blir då att det är samma förtryck i Afghanistan som i Arjeplog.

        Gör man inte så kollapsar hela den kulturrelativistiska (dagens betydelse) modellen. Eftersom ens val av förklaringsmodeller ofta sker i ett samspel med ens personlighet innebär byte av och ifrågasättande ett hot mot ens själva väsen. Därför är det så svårt att se sig själv utifrån.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • Inge Post

       /  03/11/2016

      ”Förvånande att två personer som ligger bakom studien är vänsterpartister då det ligger fjärran från socialistisk samhällsanalys”

      Och ni behövde fler bevis på att V är det nya S ?
      Det borde samtidigt göra F! till det nya V.
      Men den viktigaste frågan då är,vad är S ?

      Svara
  14. MJM

     /  03/09/2016

    Jag tycker att detta med den överdrivna tron på mångkultur som en framgångsfaktor är fascinerande. Alla studier pekar ju på motsatsen – ju mer etniskt och kulturellt diversifierat ett samhälle är desto lägre är tilliten och desto högre är antalet konflikter. Ta bara en blick på jordens mest mångkulturella länder, i synnerhet de som inrymmer ett antal olika religioner, inget av dem framstår som några skinande exempel på framgångsrika nationer.

    Förespråkare av mångkultur ska också alltid komma dragande med USA som exempel på ett framgångsrecept – vilket lustigt nog måste vara enda gången vänsteranhängare kan hitta något positivt med det landet. Man glömmer då behändigt ett antal faktorer som skiljer sig från situationen i Sverige:
    – de flesta invandrarna var ursprungligen kristna européer. Även med denna förhållandevis gemensamma bakgrund uppstod konflikter mellan protestantiska amerikaner och katolska invandrare, för att inte tala om mellan migrantgrupperna själva.
    – Ingen välfärdsstat överhuvudtaget. Man försörjde sig själv eller gick under.
    – Det har varit ovillkorligt att migranter ska anpassa sig till amerikanska värderingar och medborgarskap kommer först efter att migranten ifråga utan tvivel kan redogöra för dessa, tala språket och bevisligen inte är en belastning för sitt nya hemland.

    Inget av detta sker i Sverige utan tvärtom uppmuntras invandrare att leva kvar i sin gamla kultur, fortsätta tala sitt gamla språk (jmfr hemspråksundervisning) och bibehålla gamla normer. Kraven på anpassning lyser med sin frånvaro. Därutöver ifrågasätts även om de ursprungliga, svenska normerna ska behöva gälla de nyanlända. Följaktligen råder det fullständigt kaos i Sverige, då det inte längre råder någon samsyn kring vilka grundläggande normer som ska råda i samhället. Istället får vi konkurrerande normer och värderingar som ständigt står i konflikt med varandra, vilket spiller över på samhället i sin helhet.

    Personligen har jag följande inställning till kultur: vill jag uppleva det främmande och exotiska och se andra folk, då åker jag utomlands. Vill jag uppleva hur det är att bo och verka i andra kulturer, flyttar eller jobbar jag utomlands. När jag är hemma i Sverige, då vill jag känna att det är de normer som jag vuxit upp och känner mig bekväm med som gäller: människor gör rätt för sig (åtminstone vill jag kunna intala mig det), alla kan röra sig tryggt i offentliga miljöer, lagar och regler följs av det stora flertalet, man behandlar i största allmänhet sina medmänniskor med hänsyn och respekt samt – det viktigaste – det är vad som sägs och inte vem som säger det som betyder något. För min egen del är jag helt ointresserad av att ha en massa andra kulturer och normer än de svenska och västerländska i Sverige. Jag kan leva med att landet blir allt mer etniskt heterogen, även om jag personligen trivs bäst med etniska svenskar, så länge det är våra normer som gäller.

    Jag tror att mångkultur kan fungera till viss del, under förutsättning att det är tydligt fastställt vilka normer som råder i samhällets offentliga rum och institutioner och att detta inte urholkas. De mångkulturella yttringarna sker då i det privata samtidigt som samhället har ett tillräckligt normerande kitt som hindrar det från att splittras. Jag tror dock inte att mångkultur går att kombinera med en generös välfärdsstat, då solidariteten mellan grupperna är för svag och incitamenten att berika sig på andras kostnad därmed för starka. Sverige har kanske fortfarande möjligheten att minska skadeverkningarna av mångkulturen, om vi slutar att laka ut våra värderingar och ställer tydliga och hårda krav på de som migerar hit och samtidigt avvecklar bidragssamhället. Man ska dock inte på något sätt inbilla sig att den traditionella svenska framgångssagan vad gäller samhällsbyggnad och välfärd kommer tillbaka, för förutsättningarna för detta, ett etniskt och kulturellt homogent samhälle, och är sedan länge borta.

    Om vi fortsätter på den inslagna riktningen, och inte slutar med att dagtinga vår kultur och våra värderingar och kommer Sverige snart vara (är?) en plats för stridigheter mellan olika etniska, kulturella och religiösa grupper – ett nordens Libanon – där den nationella identiteten antingen kommer i andra hand eller är ett minne blott.

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  03/09/2016

      ”Jag tycker att detta med den överdrivna tron på mångkultur som en framgångsfaktor är fascinerande. Alla studier pekar ju på motsatsen”

      Grunden till vurmen för mångkultur är en tro på att Sverige och svenskarna är överlägsna. Det som bevisligen inte fungerar någon annanstans kommer att fungera här, eftersom vi är goda och våra normer och värderingar är de bästa någonsin. Alla som kommer hit kommer att inse detta och anamma våra värderingar. Desto mer hopplösa människor och kulturer, desto bättre, ty då blir segern total när vi visar omvärlden att här fungerar det.

      Svara
    • Jans

       /  03/09/2016

      Dessutom glömmer alla USA-kramare hur det gick för ursprungsbefolkningen på den amerikanska kontinenten för till syvende och sist är det precis detta det handlar om för många svenskar som känner tvekan inför mångkulturexperimentet. Urbefolkningen i Sverige vill inte sluta som en undanträngd folkspillra.

      Svara
  15. MiT

     /  03/09/2016

    Svara
  16. Svenne

     /  03/09/2016

    Ja, vad hände…

    Svara
  17. Svenne

     /  03/09/2016

    Nej, men då så… 😂😂😂😂

    Svara
    • T

       /  03/09/2016

      MP bara lovar och lovar….

      Svara
      • Jans

         /  03/09/2016

        Och vi bara hoppas och hoppas.
        Det är som Toklandet brukar skriva ”1 april varje dag”

        Svara
  18. MiT

     /  03/09/2016

    Svara
    • T

       /  03/09/2016

      Ja jösses, man undrar om Löfven tror han är Napoleon? Waterloo ligger inte långt från Bryssel.

      Svara
    • Olof

       /  03/09/2016

      Ingen som förklarat för honom att det är Sverige som är samarbetsproblemet i EU? Resten är i full fart att sätta upp rakbladstråd.

      Vad får honom att tro att de asylsökanden ens är intresserade av att bli omplacerade? Det är mottagarlandet som behandlar asylansökan och för närvarande varierar mängden positiva besked mellan 15-90% beroende på vilket land man hamnar i.

      Suck, vi är ju i princip i läget att man får låtsas vara från något annat land när man är utomlands, som svensk kommer man ju få dumstämpeln präntad i pannan, så som våra politiker skämmer ut landet.

      Svara
    • Jans

       /  03/09/2016

      Bäst vore om EU kastade ut Sverige ur Schengen. Sedan rekommenderar jag dem att kasta ut varandra ur Schengen. Sedan kan de brodera en liten snuttefilt med ordet ”Schengen” åt Stefan som han kan ha att trösta sig med.

      Svara
  19. Svenne

     /  03/09/2016

    Konstprojektet Sverige…

    Svara
    • Jans

       /  03/09/2016

      Jag ser att det återigen är menstemat. Personer som är fixerade vid sina kroppsvätskor i vuxen ålder är lite suspekta, eller kanske snarare tragiska. Lite som att gå omkring med napp.

      Svara
  20. MiT

     /  03/09/2016

    Svara
    • Jans

       /  03/09/2016

      Det är väl ganska uppenbart att hela detta trams om att ”inte lägga skulden på kvinnorna” i grund och botten inte ett dugg handlar om att stå upp för Östersundskvinnornas väl och ve. Det handlar enbart om att till varje pris försvara illusionen om att asylinvandringen inte har någon som helst inverkan på den svenska samhällskroppen. Det som är så äckligt är att en del av dem som gärna offrar kreti och pleti i stad och land i sitt försvar för det mångkulturella experimentet gör detta för sin egen vinnings skull. GW är en av dem. Det handlar om att försvara sina privilegier, den snöda vinningen. För utan tvekan är den hotade om bubblan spricker.

      Svara
    • Motkraft

       /  03/11/2016

      [BLOCKQUOTE]Kriminologen: Farligare för kvinnor att vara i hemmen[/BLOCKQUOTE]

      Det är betydligt mindre risk att angripas av en för offret okänd gärningsman i hemmet. Den där argumentationen är att jämföra äpplen och päron, det handlar inte om samma sak.

      Det blir ju inte heller mindre farligt för en kvinna att gå ut ensam för att det det mesta av våld mot kvinnor sker i hemmet. Tex att farten är det som dödar mest i trafiken är inget argument för att låta bli att ta på sig säkerhetsbältet.

      Det är heller ingen tröst för en våldtagen eller misshandlad kvinna att statistiskt sett så är det ändå väldigt liten risk att råka ut för det du just nu råkat ut för. Oron finns där, det händer för ofta, något måste göras.

      Svara
  21. MiT

     /  03/09/2016

    Svara
    • David8

       /  03/09/2016

      Åsa Romson har en utmärkt manssyn. Forskning från Södertörn förklarar. Dessutom, ny forskning visar att ledande feminister har varit på månen redan tre sekel innan…

      Svara
      • T

         /  03/09/2016

        Baron von Münchhausen kan intyga sanningen då han själv var på månen när det hände 😛

        Svara
    • Jan

       /  03/10/2016

      Så oväntat!

      Svara
    • Björn

       /  03/10/2016

      ”Ny forskning från Södertörns högskola”… en exceptionell mening i så måtto att den innehåller hela fyra lögner över fem ord! 😀

      Svara
  22. Svenne

     /  03/09/2016

    Från Umeå:

    Svara
  23. Svenne

     /  03/09/2016

    #schizofren #multikulti

    Svara
  24. Svenne

     /  03/09/2016

    Ivar Arpi reagerar på GP:s mörkning av singalement:

    Svara
    • Svenne

       /  03/09/2016

      *Signalement ska det vara.

      Svara
    • Jans

       /  03/10/2016

      Hur står det till på hans egen fantastiska tidning SvD då?
      Det kryllar inte direkt av signalement där heller. Typ aldrig.
      Dessutom har SvD en kader av journalister som ständigt gör vinklade promigrationsreportage där flyktingar nästan helt konsekvent hela hösten och vintern illustrerats med familjer, barn och kvinnor.
      Ivar säger bra grejer men frågan är vad han gör på den där tidningen numera.

      Svara
  25. MiT

     /  03/09/2016

    Svara
    • Jan

       /  03/10/2016

      Bara en landsförrädare och oikofob uttalar sig på det där sättet. Så den slutgiltiga lösningen för riksdagsmannen Olle Thorell är då att vi ska sluta föda barn och importera fullvuxna barn från Afghanistan istället?

      Svara
  26. MiT

     /  03/09/2016

    De glömde pixla händerna…
    ”Hittades genom stulet SL-kort”
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22409379.ab

    Svara
  27. maria

     /  03/09/2016

    Täcka oss ordentligt? Du menar BEVÄPNA oss ordentligt! Vilket jag är i färd med att göra. Har öppnat en boende för baaaaaaaarn 150 m ifrån mig. ”Till en början är boendet tänkt för 20 pojkar”. Gud va härligt med mångkultur! Äntligen! Bästa sorten också precis runt husknuten! Love it. Liten samhälle är det med och detta är tredje hemmet för baaaaarn. Behöver jag tillägga att det kastas möbler på biblioteket som tvingats ta in väktare och stänga tidigare? Skadegörelsen? Hoten och våldet mot alla som säger ifrån? Inte kommer polisen heller de har viktigare saker för sig i storstan, vi är ju bara en kranskommun. Så himla nice detta!

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  03/09/2016

      @ maria,

      Vem har du röstat på de senaste valen?

      Svara
      • maria

         /  03/10/2016

        Ja men självklart dyker du upp som gubben i lådan och bah:

        – Vad röstade du på då? VA VA!?!? För om du inte röstat som jag så…

        ja vadå? Ska man hålla käften? Får man skylla sig själv om man blir gruppvåldtagen/misshandlad/rånad/mördad? Har man ingen rätt alls att ändra uppfattning? Ska man tystlåtet se på hur världens högsta skatt ges bort till hela världens medborgare bara de tar sig hit? är man lika skyldig som media politiker kriminella och asylbedragare?

        Jag kan glädja dig med att jag blivit kallad rasist/nazist/egoist/osolidarisk sedan 90 talet. Så jag får garanterat din tillåtelse att inte hoppa upp och ned av glädje över sveriges förfall och rätt att uttrycka mitt missnöje både skriftligt och muntligt. Tack så mycket utlandsvensk! Jag är hedrad!

        Fattar du hur jävla provocerande det är att se din fråga – vad röstade du på då? i varenda kommentarfält? Som att rösträtt och valhemlighet är något självklart som ska tas för givet

        Svara
        • Inge Post

           /  03/11/2016

          Vad rösta…

          Skämt och åsido.
          Jag är mer nyfiken på vad du ”håller på att beväpna” dig med ?
          Generellt så borde ju var och varannan person kunna ha både kniv och pistol och knogjärn på sig för polisen verkar ändå inte ha tid med någonting längre.
          (Vad gör de poliserna vi har?Var är dom?Och hur kan det komma sig att de inte har tid till något längre?)

          Svara
  28. MiT

     /  03/09/2016

    Svara
    • Jans

       /  03/10/2016

      Tänk om det skulle bli krig på riktigt.

      Flyglarmet går och de här kompletta idioterna skulle gå ut och demonstrera för att försvaret lägger skulden på folket och inte förbjuder bomberna.

      Svara
      • Inge Post

         /  03/11/2016

        Snarare så skulle de lägga skulden på just bomberna för det är ju bomberna som döda,inte på de som skickar bomberna,inte på de som tillverkar dom utan på bomberna i sig.
        Sen och andra sidan,om flyglarmet går och dessa nyttiga idioter går ut och demonstrerar och bomberna börjar vina,har vi förlorat något av vikt då ?

        Min poäng om än långsökt.. Låt idioterna käfta sig trötta,så att alla vet vilka de är som är idioter.

        Svara
    • Bo

       /  03/10/2016

      Det jag funderar på är om de på allvar är så indoktrinerade så de TROR att gärningsmännen skulle bry sig om en sådan uppmaning. Eller menar de att det ska posteras en polis överallt o bevaka ”utegångsförbudet” för män. Ett av de stora problemen i mindre orter och i glesbygd är den enorma polisbristen, så därför är en varning berättigad. Tror ”kvinnorna/feministerna” att övergreppen slutar om man inte varnar o bara kör ned huvudet i sanden? En sak är vad som är rätt och riktigt (både lagligt och moraliskt), och där håller väl alla med om att gm ska gripas omedelbart, och vad som är sund riskanalys och riskminimering. Men varje sådan tanke om minimering av risker (som jag alltid gör när jag är ute på kvällar i krogmiljö eller andra ”högriskområden”) uppfattas som en kränkning av kvinnor, vilket jag har svårt att förstå. Alltså, köp läget för tillfället, och agera utifrån det.

      Svara
  29. MiT

     /  03/09/2016

    Svara
  30. MiT

     /  03/09/2016

    Svara
    • Jans

       /  03/10/2016

      Kakan diggar väl att handgranatmannen frias också? Skandal att de har hans DNA på granaten men han inte fälls för granatattacken.

      Svara
  31. MiT

     /  03/10/2016

    Svara
    • Jans

       /  03/10/2016

      ”Tonåringen” som TT valde att kalla honom. Som om det var en liten osäker moppekille.

      Svara
  32. Jan

     /  03/10/2016

    Svenskhataren Yasmin Hussein får breda ut sig på Aftonbladets oikofobiska ledarsida. Att hela artikeln bygger på en lögn (”När Aregawi vann VM-guld 2013 var det ingen som hade åsikter om hennes nationalitet.”) tycks inte bekymra Aftonbladet.
    http://www.aftonbladet.se/ledare/article22415213.ab

    Svara
  33. Gorby

     /  03/10/2016

    The Ezra levant show har släppt ett flertal nya reportage från deras besök i Europa.
    Bland annat den nedan där de intervjuar dörrvakten som räddade en antal tjejer under nyårsnatten i Cologne samt Mona Walter.

    EXCLUSIVE: Meet ”the hero of Cologne” who rescued women on New Years’ Eve

    Detta avsnitt handlar om de som motsätter sig radikal islam med intervjuer från både Tyskland Danmark och Sverige.

    Meet European dissidents fighting back against radical Islam

    Svara
  34. Svenne

     /  03/10/2016

    Margareta Winberg tar Polisens parti(!):

    MW tillrättavisar därigenom S-kommunalrådet mfl i Östersund.

    Svara
  35. Svenne

     /  03/10/2016

    Feministiska kattungar:) #sjw #triggerwarning #genus

    Svara
  36. Jag tycker att Polisen gör helt rätt.
    De erkänner problemet.
    De medger att de inte kan lösa det. Organisationen klarar inte av mer.
    De uppmanar var och en att skydda sig själva.
    Att hålla sig inne och låsa dörren är en säkerhetsåtgärd som inte kräver polis som inte finns.

    Polisen är nu mera ungefär som hemförsäkring. Lämnar du dörren öppen gäller det inte. Har du inte olycksfallsförsäkring får du ingen hjälp. Och det är du som ska bevisa din olycka.
    Kan jag dra av Polisutgiften i skatten? Biblioteket? Badhuset? Mörka gator? Mer…

    Svara
  37. Bamse

     /  05/11/2016

    Lite sent att kommentera detta, men jag vill ändå gärna bidra med två länkar angående det här med att förhindra våldtäkt. Tyvärr på engelska med väl värda att läsa ändå:

    http://www.nononsenseselfdefense.com/rape.html

    …och så var det det här med ”lär män att inte våldta istället”:

    http://conflictresearchgroupintl.com/teach-men-not-to-rape-societal-golden-rule-or-epitome-of-self-absorbed-privilege-you-decide-erik-kondo/

    Svara
  1. Eskilstuna-Kuriren har svaret på Pisa-raset! | WTF?
  2. Åsiktskorridoren som inte finns | WTF?
  3. Verklighetssatir | WTF?
  4. Fortsättning på ”Det går bra för Sverige nu…” | WTF?
  5. Noor i Syrien | WTF?
  6. Talande om Public Service. Minst sagt… Och lite om bidrag till olika organisationer | WTF?
  7. Samtiden väl fångat | WTF?
  8. Utan armband i Karlstad | WTF?
  9. Byfånevarningar | WTF?
  10. Jobbig verklighet | WTF?
  11. Kvinnozoner | WTF?
  12. Utmaningar™ del 2 | WTF?
  13. Statistik och Gotland | WTF?
  14. Likheter | WTF?
  15. Neap… ÖSTERSUND menar jag! | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: