Vägvalet

Mycket som händer i Sverige som massor av folk tror att man kan önska bort. Vi har ju i massor av år till en kostnad av miljarder fått inbankat i oss att svenska män, de är avskummet på jorden. Man har slagit statistik i huvudet på oss om mördade kvinnor, om våldtagna kvinnor, om misshandlade kvinnor, att det är samma talibaner här som i Afghanistan och så vidare.

Man har under många år försökt önska bort de enorma problem som finns runt hederskulturer och liknande jävla skit som vi släppt in i landet, man har till och med försökt få det till att det är samma sak här. Nu är det inte så vilket jag tror att även de som officiellt förnekar det vet.

Gefle Dagblad har granskat de skyddade boendena, ni vet de som enligt svenska radikalfeminister som Roks, Unizon, Kvinnolobbyn med flera alltid är överfulla av offren för de vita medelålders heterosexuella svenska männen som äter spädbarn till frukost mellan slagen mot sina fruar, och funnit… Ja vadå?

– Jag har inga siffror men jag kan tänka mig att ungefär 75 procent av våra placeringar har med hederskulturen att göra, säger Annica Nygren, föreståndare på boendet.

Jo, att 3 av 4 som bor där är orsakat av hederskultur… Vad hände med alla mordiska vita medelålders heterosexuella svenska män som jagade livet ur sina fruar? Har de hastigt och mindre lustigt förvandlats till stenhårda hederskultursförsvarare från andra länder? När hände detta? Måste ju vara en sensation!

Ayla bestämde sig för att lämna sin man efter många år av misshandel.

– Till slut blev jag som en robot och sa ja till allt. Det kändes hemskt att aldrig kunna göra vad jag ville eller kunna säga vad jag tyckte, säger hon.

Hennes man tog emot beslutet genom att försöka döda henne.

– Jag fick inte lämna min man för att familjen och kulturen inte accepterade det. Den dagen jag sa nej började mitt stora helvete, säger hon.

Precis som de svenska medelålders heterosexuella svenska männen alltid har gjort enligt svensk kultur. Eller…?

Jag gissar att det ser likadant ut på i stort sett samtliga boenden runt om i Sverige men av någon anledning så är det inga som vill gå på djupet med det här. Utom GD då förstås. Jag antar att man vet att det som kommer fram inte matchar bilden man försökt mata ut under så många år och för så många miljarder. Vad ska de säga? ”Ledsen, problemet är inte de vita svenska medelålders heterosexuella männen och har aldrig varit, vi har ljugit stenhårt för er”? GD får nog stå ensamma om detta liksom man fått stå ensamma om sin mycket noggranna granskning av moskén i Gävle. För inte har det börjat granskas moskéer runt om i landet efter deras serie? Det har tvärtom varit väldigt tyst…

hedersförtrycket

Ännu ett exempel, Sara som 17 år gammal tvingades resa utomlands för att förlova sig med en hon aldrig träffat. Hon fick ingen hjälp trots massor av signaler och kontakt med socialen.

Rymde hemifrån femtio gånger

I takt med att bröllopet närmade sig blev familjens begränsningar och hot allt värre. Bara i skolan kände hon sig trygg, berättar Sara. Hon har blivit slagen hemma så länge hon kan minnas, och fått genomgå en så kallad oskuldskontroll.

Men enligt Sara kunde allt ha stoppats tidigare. För hon hade hela tiden kontakt med socialtjänst, barn- och ungdomspsykiatri och skolkurator.

– Det var som att de inte trodde på mig. Att de bara trodde att jag bara ljög eller att jag hittade på för att jag kanske var en utåtagerande tonåring eller så.

Hon säger att hon rymde hemifrån femtio gånger. Alla gånger blev hon hemskjutsad av socialjouren. När hon sa att hon ville flytta hemifrån fick hon rådet att flytta till en annan släkting – fastän det var just familjen som utgjorde hotet mot henne.

Ingen trodde på henne. Eller kanske inte ville tro på henne eftersom man i Sverige lärt sig att det är de svenska medelålders heterosexuella männen som är de allra värsta talibanerna. Sånt lär sig alla som ska arbeta inom socialtjänsten. De lär sig att det är likadant överallt. Man får inte tycka något annat i Sverige. Det är därför Sara inte fick någon hjälp. Men det kommer man aldrig att erkänna.

Sara kan tacka Roks, Unizon, Eva Lundgren, radikalfeministiska politiker och alla andra som kämpat för att få allt att vara samma sak för hjälpen hon aldrig fick. Hon kan tacka dem för att man struntar i sådana som henne för att hon inte passar in i bilden som de desperat vill trycka ut. Ingen jobbig verklighet får störa kulissen trots att den ständigt rasar mer och mer.

3 av 4 bodde alltså på skyddade boenden på grund av hederskulturen. Inte riktigt det budskap som pumpats ut de senaste 15 åren…

Man har ju inte glömt Köln, We Are Stockholm och andra ställen som drabbats rätt hårt av massexövergrepp och hur samma typ av människor, alltså radikalfeminister, ryckte ut på bred front för att smeta ut det på alla män. Alla vita svenska män menar jag förstås för är det något man lärt sig genom åren så är det ju att vi är de allra värsta på precis allt. Deras kuliss rasade ännu lite mer. Obs, det är DERAS kuliss som rasar, de flesta andra vet att det bara är just en kuliss och att deras fullständigt sinnessjuka dravel är just bara sinnessjukt dravel.

Längst i det sinnessjuka dravlet gick Jenny Nordlander på Nöjesguiden, ni vet hon som inte ville ha några vita män på jobbet, när hon tyckte att när fullvuxna män, kanske 10-20 stycken, omringar unga tjejer varav en del så unga som 10-11 år och river, slår och sliter i dem och skriker upphetsat på språk man inte förstår med när hon blev tafsad på när hon gick i mellanstadiet. I mellanstadiet alltså. Av lika gamla som hon själv var… Hon tycker det är samma sak…

Sverige står inför ett vägval som vi är tvingade till att göra eftersom vi inte gjort något rätt förut. Det gäller över hela linjen. Vi slipper inte undan det obekväma, alla någorlunda normala förstår att det är rubbat att hålla på som radikalfeministerna gör. De är skyldiga till massor av elände! Sådana som Sara kan tacka dem för all hjälp de INTE fått.

Vi slipper inte undan att ta tag i det som en del gör så fort något med kultur kommer på tal ”Jo men år 1185 så var minsann kvinnorna här också skyldiga att …” eller ”Har ni glömt Breivik, va? va? VAAAA?” eller ”Hagamannen, är det svensk kultur? Va? va? VAAAA?”.  Och så vidare. Det är bara genomkorkat, sådana måste man sluta lyssna på och bara säga åt dem att de är dumma i huvudet. Eller nåt. För de förstår mycket väl vad som menas och avses. Breivik och Hagamannen är deras lilla snuttefilt som de tröstar sig med.

Vi slipper inte undan att granska ALLA moskéer i Sverige noggrant. Det kan faktiskt vara så illa att vi måste ändra på lagar om religionsfriheten, kanske att vi måste begränsa vissa, kanske att vi måste ställa en massa krav på moskéerna som vi inte ens har tänkt på. Vi kommer att bli tvungna till massor när det gäller religionen eftersom vi varit så fega tidigare.

Vi slipper inte undan det där med att ställa krav på alla som kommer hit men även på de som redan kommit. Vi måste kräva av dem att slänger sin gamla skit de släpar med sig i form av kultur på soptippen. Vi vill inte ha hederskultur, vi vill inte ha sharia och vi vill inte ha klankulturen tillbaka. De måste släppa sin gamla skit fullt ut. Vill de inte det så är Sverige fel land för dem. Vi kommer att bli tvungna att göra så och ju fortare vi börjar desto mindre problem blir det.

Vi kommer att bli tvungna att börja adressera problemen dit de hör hemma. Det gäller över hela linjen eftersom man ALDRIG kan lösa något om man bara blundar och önskar tillräckligt hårt. Hedersskiten slipper vi inte om vi inte är noga med att adressera problemen exakt dit. Den religiösa terrorismen slipper vi inte genom att skrika Breivik varje gång istället för att granska skumma moskéer. Våldtäkts- och sexövergreppsproblematiken slipper vi inte genom att hojta om Hagamannen. Skäggiga självutnämnda sedlighetspoliser i förorterna slipper vi inte genom att klaga på den vita medelålders heterosexuella svenska mannen. Och så vidare.

Jag tror inte heller att vi slipper undan en fullständig genomlysning av statistiken hur det ser ut på olika områden. Inget problem på något enda litet område kommer att lösas så länge vi låtsas som om att det är vita medelålders heterosexuella män som är problemet. Inte ett enda litet problem alltså. Inte ens en liten del av ett problem… För om det hade hjälpt att skylla på dem hade Sverige varit ett paradis nu med tanke på alla kampanjer och miljarder som använts mot dem. Kom ihåg Åsa Romsons Alemdalstal till exempel…

Det är en jävla massa vi kommer att bli tvungna att göra, sådant som vi skulle gjort för många år sedan. Och så fort Mona Sahlins förordnande som samordnare går ut i sommar så kan vi börja på riktigt där också i stället för att bara gå bakåt. Igår var första gången jag hörde Mona Sahlin prata om terrorism utan att också samtidigt nämna hennes lilla snuttefilt, högerextremismen. Första gången alltså… Då skyllde hon på Malmö som hon menade har haft för stort fokus på högerextrema! Finns det någon enskild som har lika stor skuld till att det ser ut som det gör som Mona Sahlin? Hon har ju genom åren motarbetat precis allt som skulle kunna vara något bra?

Ledarsidorna: ”Hit men inte längre

MVH

MiT

Advertisements
Följande inlägg
Lämna en kommentar

16 kommentarer

  1. MiT

     /  04/11/2016

    Svara
  2. Frida Gustavlin

     /  04/11/2016

    Intressant, en måste dock problematisera lite, det är viktigt!

    Problematisera på feministiska betyder kortfattat att ställa de viktiga frågorna, utan att riktigt veta varför,mdet är viktigt.

    MiT:s inlägg kan uppfattas som ett sätt att problematisera specifka trosamfunds självpåtagna privilegium att styra levnadsvillkor för lokalbefolkningen i sin närhet, denna självpåtagna rätt kan sägas ta religionsfriheten som gisslan för sina egna syften. Att ställa detta mot svenska statens skillsmässa under 1900-talet från Svenska kyrkan, och att det råder en konflikträdsla gentemot nyare typer av trossamfund, skulle kunna ses som förlorad mark för det sekulära Sverige som vi lärt känna sedan andra världskrigets slut.

    Förlåt! Det blev fel.

    MiT:s inlägg behöver problematiseras ur ett klass, köns och postkolonialt perspektiv. Varför? Vet inte riktigt, men det är så vi brukar göra, så det fungerar säker här också, och att inte jobba antirasistiskt för nya religösa samfunds rätt att styra hur kvinnor ska klä, uppföra, och inte minst gifta sig är direkt antifeministiskt.

    /Frida

    Svara
  3. Pelle2

     /  04/11/2016

    Håller med dig och Johan Westerholm på Ledarsidorna att det får vara slut med vårt daltande med hederskulturer och islamisk extremism.
    Det är också dags att argumentera mot idioterna som håller på med identitetspolitik, kulturrelativism och andra idiotier och som försvarar eller åtminstone kraftigt tonar ner all kritik mot dessa företeelser.
    Det finns inget positivt med hederskultur och radikal islamism och det finns säkert många muslimer och andra som håller med om det.
    Alldeles oavsett vad vissa muslimer och människor från länder med en hederskultur tycker så skall båda saker kraftfullt motarbetas anser jag. Inget av det har något i vårt land att göra.
    Om de inte håller med om det får de flytta till ett land som delar deras åsikter. Här har dom inget att göra..

    Svara
  4. MiT

     /  04/11/2016

    Svara
    • Pether

       /  04/11/2016

      Ursäkta, men ska Kawasaki verkligen vara den som snackar om ton på nätet?

      Svara
    • Pelle2

       /  04/11/2016

      Ett citat från Zofalgary:
      ”Det här är inte ett problem som handlar om Hanif Bali specifikt, utan handlar om vilken samhällsdebatt vi vill ha. I sociala medier byggs arméer som effektivt blir ett skydd mot kritik och ett vapen mot meningsmotståndare. Med trakasserier, uthängningar och hot försämras det demokratiska samtalet, steg för steg.”
      Det är samma man som drev hatsajten vita,kränkta män som hånade bl.a Pär Ström till den grad att han slutade debattera offentligt.
      Är det några som bygger arméer i social medier,brunmålar sina åsiktsmotståndare och försöker tysta dom så är det twittervänstern som Zofalgary själv tillhör. När då Bali bemöter honom på samma sätt så börjar dåren gråta och beklaga sig…
      Han kanske skulle ha tänkt efter lite när han själv satte den den låga tonen och uppmuntrade till hat och hån i sociala medier…

      Svara
  5. nordtomta

     /  04/11/2016

    Du har helt rätt MIT. Heders- och klankulturerna följer per automatik med islam och allt eftersom den ideologin breder ut sig i Sverige, och andra Västländer, blir situationen allt mer prekär. Så småningom kommer det stå klart som kristall, att islam måste förbjudas i våra länder. En del har för sig att islam är en religion endast, när den framför allt är den ett politiskt och juridiskt system som reglerar allt inom de länder som har underkastat sig islam.

    Vi som har den fantastiskt framgångsrika judeo-kristna traditionen som alla viktiga områden i våra länder vilar på. Vi behöver inget nytt system som ytterligare förtrycker medborgarna.

    Islam varken accepterar eller respekterar andra kulturer utom sin egen vilket får till följd att vägen till frihet från islam kommer att kosta mycket blod, svett och tårar. Just nu pågår det tredje islamska erövringskriget – jihad – mot Västerlandet.

    Karl Martell satte år 732 stopp för det första vid Poitiers i Frankrike. Den kristna koalitionen satte år 1683 stopp för det andra jihad vid Wiens portar och förhindrade ottomanerna tillträde till västra Europa och kastade ut dem ur Ungern och Balkan. Dagens tredje jihad sker inte, just nu, med uppenbar vapenmakt (förutom vid olika terrordåd) utan via migration/invasion av enorma mängder av stackars ”offer”, ”flyktingar” och ”diskriminerade minoriteter”.

    De ständiga hoten om terrordåd, den ökande kriminaliteten bland migranter, kraven som ställs på våra länders infrastruktur, inom snart sagt alla områden, suger ut våra länder totalt. Tänk bara på hur mycket Saras 50 rymningar hemifrån har kostat för skattebetalarna (som i Sverige står för hela notan). Vad kostar inte de ständiga utryckningarna av kuratorer, socialtjänst, psykiatri etc. etc. enbart för Sara? Och så kunde de ändå inte hjälpa henne när det kom till kritan…

    Svara
    • T

       /  04/12/2016

      Scientologin har hämtat mycket från den irrläran.

      Svara
  6. QED

     /  04/11/2016

    Svara
  7. Pelle2

     /  04/11/2016

    Fnordspotting tar på ett alldeles utmärkt sätt upp hatet och föraktet som odlas bland vänstern med anledning av Zofalgarys skämt till artikel
    http://fnordspotting.blogspot.se/2016/04/om-problemformuleringsprivilegiet-och.html

    Svara
  8. Dreadlock

     /  04/11/2016

    Läste dagens SvD. Speciellt en artikel levde om i minnet under hela dagen. En fransk filosof , Marcel Gauchet, lägger ett stetoskop alt. en febertermometer på ( i ) det franska civilsamhället , lyssnar av oregelbundenheter i samhällets idéomlopp och döljer inte faktum att terrorismen har vunnit viktiga psykologiska segrar. Precis som planerat.

    Belgiska och Franska polisen sliter just nu som djur för att få fatt på en handfull terrorister som har förmågan att hålla hela städer och provinser i förväntansångest för nästa attack, även om sannolikheten för att räknas som ett offer till en attack är obefintliga. Den rädslan skall inte underskattas, väljarkåren röstar hellre på mindre frihet för att leva under säkerhet än att tvingas stå ut med en permanent fobisk rädsla för att utplånas.

    Great Times Ahead 😦

    Svara
  1. Vita medelålders heterosexuella svenska män har nästlat sig in på asylboenden! | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: