Löfvens feministrar

Häromdagen stod Barbaros Leylani, dåvarande vice ordförande för turkiska riksförbundet i Sverige, och hetsade ”Död” åt armenier  och pratade till sina ”raskamrater” och så vidare. Den föreningen har bara i år fått cirka en halv miljon i bidrag.

turkisk demonstration

Han skyllde på att han inte hade ett förberett tal och då råkade det bli så. Alla hatar ju när sånt händer, när man inte har något förberett och man råkar hitta en lapp med ett tal från 1940 i fickan.

Inlägget nedan och en bild till hittar du här

löfvens feministrar

Visst verkar det vara ett härligt gäng att hänga med lite då och då? Ultranationalistiska nyfascistiska islamister, precis vad vi behöver i Sverige…

kaplan äter lunch med fascister

Trevliga polare bostadsminister Kaplan verkar ha. För visst är det Kaplan som har lite samkväm med sina raskamrater kompisar? Är det dem han besökt under alla sina resor till Turkiet? Faller bitarna på plats kanske?

Det är intressant att jämföra lite, vad hände för cirka ett år sedan? Jo, det var då Marcus Birro åt lunch och Expressen hade en hel stab av journalister som bevakade Birro och hans luncher som orsakade löpsedlar. Det var som paparazzifotografer efter honom. Hur gör Expressen nu? Knappt något. Eller jo, de har en artikel idag… Lite pliktskyldigast nästan. Men nu käkar ju inte Kaplan lunch med Bylund gudbevars utan bara kvällsmåltiden som avslutar den dagliga fastan tillsammans med ultranationalistiska nyfascistiska islamister! Inget att se! Cirkulera!

Jag har kollat Arnstads twitter, han ser ju fascister bakom varje litet grässtrå, hörn, dörr och lyktstolpe annars så han borde ha strösslat ut tweetar om detta? Måste ju vara rena julafton för honom? Det skulle man ju kunna tro men inte minsta lilla tweet om det numera berömda talet såg jag. Inte heller något om Kaplans och hans vänners trevliga samkväm.

Man måste utreda ordentligt alla bidrag många år tillbaka, nuvarande kulturminister Alice Bah Kuhnke var generaldirektör för Ungdomsstyrelsen förut och vad jag vet var man då väldigt frikostiga med bidrag till mycket tveksamma organisationer. Det måste genomlysas ordentligt och offentligt.

Och som vi kan se på bilderna så är det varannan damernas som gäller för Löfvens feministrar. De är lite skäggiga bara…

Kanske dags att rensa bort lite ogräs i maktens växthus och mullbänkar medan det fortfarande är möjligt?

MVH

MiT

Annons
Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

100 kommentarer

  1. Våra inhemska högerextrema får skämmas – JUST SÅ ska ett riktigt nazistmöte gå till!

    Men många blir nog lite arga om han vill döda Kim Kardashian (verkar som de flesta armenier har namn som slutar på ”-ian” – kanske är det som vårt ”son” i Svensson?)

    Svara
  2. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2016

      MP gör vad dom kan för att relativisera Kaplans klavertramp ser jag.
      Verkligen halsbrytande jämförelse Lidström gör. Undrar för övrigt vilka kretsar hon umgås
      i där våldtäkter inträffar mer eller mindre regelmässigt.
      Belarbi försöker tydligen också få Expressen att framstå som oseriös genom att ta fram lite olika rubriker i tidningen.Visserligen finns det en hel del oseriösa artiklar i alla kvällstidningar men det innebär ju inte att allt är oseriöst.

      Svara
      • Motkraft

         /  04/14/2016

        Lidströms analogi haltar rätt rejält. Om hon kom in i ett rum där hon ser flera som hon vet våldtagit så får jag förmoda att hon tackar för sig och går därifrån?

        Om Kaplan inte visste vilka filurer som satt där så vore en helt annan sak. Visste han inte?

        Men det är nog bara om någon på festen hade varit SDare som det självklara både för Kaplan och Lindström hade varit att resa sig och gå 😉

        Svara
  3. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  4. Hur är det med Löfvéns åsikter? Han vägrar ju att erkänna det armeniska folkmordet som ett folkmord! Är inte det snubblande nära det holocaustförnekande som är straffbelagt i flera av Europas länder?
    Wiki: ”Det är ännu år 2016 inte helt klarlagt vad som hände – ämnet är tabubelagt i Turkiet och har lett till spänningar mellan de moderna staterna. De flesta forskare hävdar att mellan 800 000 och en miljon armenier dog;[7] de flesta av dem dog 1915, men folkmordet fortsatte fram till 1923 (efter första världskrigets slut).[7] Armeniska myndigheter menar att minst en och en halv till två miljoner armenier dödades i folkmordet medan Turkiet hävdar att det endast var 400 000. En modern källkritisk undersökning, som bygger på tillgänglig befolkningsstatistik i de berörda områdena, säger 700 000 mördade i anslutning till sina bostäder och 600 000 försvunna under deportation, vilket sammanlagt ger 1,3 miljoner människor”

    http://www.history.com/topics/armenian-genocide

    Svara
  5. ”The New York Times covered the issue extensively — 145 articles in 1915 alone by one count — with headlines like “Appeal to Turkey to Stop Massacres.” The Times described the actions against the Armenians as “systematic,” “authorized, and “organized by the government.”

    The American ambassador, Henry Morganthau Sr., was also outspoken. In his memoirs, the ambassador would write: “When the Turkish authorities gave the orders for these deportations, they were merely giving the death warrant to a whole race; they understood this well, and in their conversations with me, they made no particular attempt to conceal the fact.””

    http://www.nytimes.com/ref/timestopics/topics_armeniangenocide.html

    Svara
  6. ”Assyriska/syrianska folkmordet (även kallat Seyfo; turkiska: Süryani Soykırımı) drabbade åren 1914–1925 assyrier/syrianer. Det var del av de omfattande folkrensningar och folkmord som drabbade ett antal folk inom Osmanska riket årtiondena kring förra sekelskiftet. Andra drabbade folk var armenier och greker. I Seyfo utplånades uppskattningsvis 75–90 procent av folkgruppen assyrier/syrianer”

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Assyriska/syrianska_folkmordet

    Svara
  7. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  8. ”The Greek genocide, part of which is known as the Pontic genocide, was the systematic ethnic cleansing of the Christian Ottoman Greek population from its historic homeland in Anatolia during World War I and its aftermath (1914–22).[1] It was instigated by the government of the Ottoman Empire against the Greek population of the Empire and it included massacres, forced deportations involving death marches, summary expulsions, arbitrary execution, and the destruction of Christian Orthodox cultural, historical, and religious monuments.[2] According to various sources, several hundred thousand Ottoman Greeks died during this period.[3”

    https://en.wikipedia.org/wiki/Greek_genocide

    Svara
  9. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  10. ”/…/ Som påve blev Johannes Paulus II känd för sina resor världen över /…/ Den 13 maj 1981 blev han utsatt för ett attentat på Petersplatsen och skottskadades i buken. En turkisk man, Mehmet Ali Ağca, som var medlem i eller hade starka kopplingar till den turknationalistiska
    organisationen Grå vargarna, dömdes för dådet. Påven återhämtade sig efter attentatet. /..,/”

    ”/…/( Mehmet Ali Ağca var som ung småbrottsling inblandad i smuggling mellan Turkiet och Bulgarien. Som tonåring ska han ha gått med i den högerextrema kontragerillan Gråvargarna. Sedan han mördat den turkiske journalisten och vänstermannen Abdi Ipekçi 1979, året före militärkuppen, lyckades han fly ur turkiskt fängelse med hjälp av högerextrema vänner. Han lyckades därefter fly till Bulgarien innan han dök upp med sitt vapen på Petersplatsen en majdag 1981./,,,/”

    https://en.wikipedia.org/wiki/Pope_John_Paul_II_assassination_attempt

    Svara
  11. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  12. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  13. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
    • Gurkburken

       /  04/14/2016

      Bara medelålders män dök upp, och de högst rankade hamnade av en slump vid samma bord?

      Svara
  14. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  15. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  16. Det skrämmande är inte ens att Kaplan har umgåtts med extremister utan hur länge han konsekvent kommit undan med det – hans samröre med suspekta grupper har varit kända i åratal, ändå så väljer Socialdemokraterna, Miljöpartiet och nästintill den samlade journalistkåren att se mellan fingrarna! Någon borde verkligen granska hans resor till Turkiet som knappast kan förklaras i och med hans regeringsuppdrag, men jag gissar på att han kommer kunna ducka undan även denna skandal då viljan att sätta dit honom inte finns.

    Man är tyvärr mer intresserad av att Hanif Bali inte är tillräckligt snäll mot vänstern…

    Svara
  17. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2016

      Är konstigt att man anser att kommunisterna i V är rumsrena och ok att umgås med när man inte får umgås med högerextrema.V är lika mycket ett extremistparti som SD…

      Svara
    • Lövet

       /  04/14/2016

      Segerfelet har en rätt vidrig inställning – sådär i allmänhet. En d..a nihilist!

      Svara
  18. Kristian

     /  04/14/2016

    Mps Lidström gör annat än festa med våldtäcktsmän.

    Bostadsministern försöker alltså få in mer folk i redan befintliga bostäder.

    Sist var det 1,2 miljoner som skulle få 20 platser. Så 10 miljoner ger kanske 150-200? En eller ett par dagars nyanlända.

    Svara
  19. Svenne

     /  04/14/2016

    ”Inga fascister på våra gator” brukar det låta, men i vår regering?

    Svara
    • Rikard

       /  04/14/2016

      Hej.

      Du har just exponerat varför vi inte kan hitta några fascister på gatorna. Allihopa sitter och myser på Helgeandsholmen i Stockholm!

      Att bli anmäld för förtal av Bert Karlsson måste svida rejält. Å andra sidan har Karlsson mig veterligen aldrig hycklat med vem eller vad han är, så han är i mina ögon alltid minst ett pinnhål högre än Vänsterpartister (folkmordets ur-ideologi), Miljöpartister (Malthusianer som de är) samt Socialmoderater.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  20. Svenne

     /  04/14/2016

    SVT kan ‘hantverket’:

    Svara
  21. Svenne

     /  04/14/2016

    Bara en slump…
    http://unvis.it/www.expressen.se/kultur/varfor-sa-tafatta-mot-fascister-miljopartiet/

    Svara
  22. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  23. Svenne

     /  04/14/2016

    Övning ger färdighet? 🙂

    Svara
  24. Svenne

     /  04/14/2016

    Det går bra nu… #MP

    Svara
  25. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
    • Svenne

       /  04/15/2016

      Underbar bild – fart och fläkt… Är det Carl Larsson månne:)

      Svara
  26. MiT

     /  04/14/2016

    Det verkar som om Miljöpartiets sötebrödsdagar börjar ta slut. De har lite att jobba med minst sagt…

    Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2016

      Och där kom rasistkortet också…
      Är dom inte tröttsamt förutsägbara inom identitetsvänstern ?

      Svara
  27. Svenne

     /  04/14/2016

    Det är skillnad… på partifärg.

    Svara
  28. Svenne

     /  04/14/2016

    Damage control á la #MP…

    Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2016

      Ytterligare en dåre i MP som försöker relativisera Kaplans umgänge med totalt irrelevanta jämförelser.

      Svara
  29. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
    • Pet

       /  04/14/2016

      Varför påstår Tomas att Johan likställer dessa två? Max jämför ju tydligt de två, inte likställer.

      Svara
  30. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  31. Pether

     /  04/14/2016

    Det var en undergrupp till Gråvargarna(eller om det var gråvargarna själva) som dels stod för ett försök till terrorattentat i sydostasien för något år sedan, samt dödade den ryska piloten som sköts ner. Personen som sköt piloten var även nära släkting till en hög politiker i turkiet.

    Svara
  32. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  33. Kristian

     /  04/14/2016

    Svara
    • Dreadlock

       /  04/14/2016

      Ja, precis. den parallellen kom jag också att tänka på.

      Jaha, just snyggt. En minister i en svensk regering sympatiserar med bakåtsträvande beväpnade bondrövar och samtidigt innehar svensk statsrådrekord i relativiserande av en slaktarorganisation som IS,

      Den mannen borde fängslas omedelbart i väntan på utredning av affärerna, eftersom ingen riktig vet vilka andra järn den här galningen smider på samtidigt. ty : ” Begränsad immunitet har statsråd då ett statsråd kan fällas till ansvar för brott i utövningen av statsrådstjänsten endast om det därigenom ”grovt har åsidosatt sin tjänsteplikt”. Åtal beslutas av konstitutionsutskottet och prövas av Högsta domstolen.”

      Då vi i praktiken sedan länge har avskaffat tjänstemannaansvaret, återstår endast att sätta dit Kaplan för att totalt struntat i sin funktion som bostadsminister.
      Vilket enormt nedköp (s) har gjort genom att ta (mp) ombord. Jösses.

      Svara
      • Inge Post

         /  04/14/2016

        ”Den mannen borde fängslas omedelbart i väntan på utredning av affärerna, ”

        Kan man göra envarsgripande på sånt här?

        Svara
  34. Svenne

     /  04/14/2016

    Vilka var oddsen på det…

    Svara
  35. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  36. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  37. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  38. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  39. Jan

     /  04/14/2016

    Enligt Henrik Arnstad, i dagens Bladet, är nästan var femte svensk författare utsatt av hot och trakasserier från……….Sverigedemokraterna. http://www.aftonbladet.se/kultur/article22624949.ab

    Svara
    • Kristian

       /  04/14/2016
      Svara
      • Kristian

         /  04/14/2016

        Själva rapporten verkar betydligt mer nyanserad.

        ”De utsatta konstnärer och författare (totalt 156 personer) som angav att förövaren/förövarna representerade en politisk organisation eller sammanslutning av något slag fick svara på en följdfråga om vilken typ av organisation eller sammanslutning de uppfattade att det rörde sig om.”

        ”Framför allt högerextrema pekas ut som förövare. Antalet svarande på följdfrågorna om egenskaper hos förövarna är dock relativt litet och resultatet bör därför tolkas med viss försiktighet.”

        Svara
        • Kristian

           /  04/14/2016

          En viss … naivitet kan anas om vad ”anonymitet” betyder:
          ”Möjlighet till anonymitet på internet, alias etc., bör begränsas kraftigt. Att lämna en kommentar på exempelvis Youtube, kvällstidning eller blogg bör alltid kräva att man uppger en bekräftad e-postadress.”
          Mmm, epostadress som är så svårt att skaffa ny.

          (Göran Person talade nyligen om ”fassebok.”)

          Svara
          • Inge Post

             /  04/14/2016

            Det där tror jag bara kommer leda till att ”folk” håller käften på internet och börjar agera i verkligheten istället och det är Mycket värre.

  40. Kristian

     /  04/14/2016

    Fråga från Birro: ”Kommer ni straffa Kaplan lika hårt som ni straffade mig?”
    https://archive.is/r9ygi

    Svara
    • Pelle2

       /  04/15/2016

      Ingen risk.Godhetsvänstern kommer undan med vad som helst..

      Svara
  41. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  42. Kristian

     /  04/14/2016

    https://archive.is/bBAb5

    ”Fanny Åström: Att kvinnor föder barn är ett problem som måste lösas
    Vi borde se detta som ett medicinskt problem till för att lösas precis som vi ser på sjukdomar eller åldrande.
    […]
    Centralt i patriarkatet är att kvinnor producerar barn.
    […]
    Jag menar att detta beror på att det är såpass fastnaglat i kvinnorollen att vi ska leva för att skapa liv att det är svårt att tänka sig ett vara som kvinna utanför detta. ”

    Vi är många som ser fram emot detta. Förstår hon verkligen inte att kvinnors högre värde i samhället bottnar i att de är de enda som kan föda barn? Att vissa instinkter – utan kvinnor dör stammen – och det biologiska imperativet att skydda kvinnor är något av det mest grundläggande i all vi gör?

    Svara
    • Rikard

       /  04/14/2016

      Hej.

      Fanny har bara råkat få tag i Huxleys ‘Sköna Nya Värld’ helt enkelt.
      Eller så har hon tittat för mycket på ‘BladeRunner’.
      Eller så vill hon lajva ‘Attack of the Clones’.

      Fast det är klart, kan hon utveckla en fungerande process för asexuell reproduktion med utomkroppslig tillväxt av zygoten så lär det vankas både ett och annat Nobel-pris, för att inte tala om vilken effekt det skulle ha befolkningsstatistiken.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/14/2016

        Pepp de luxe!

        Backa Fanny!

        Fanny gjorde rätt när hen inte var med på den unkna biologilektionen när det pratades om den där patriarkala härskartekniken som kallas evolutionen, ni vet, den där grejen som tvingar organismer att reproducera, reproduktion är på feministiska ett patriarkalt ord, trots alla de enorma framsteg som feminismen brutit, men nej, vi feminister vet bättre.

        Att det till exempel finns patriarkala träd, som bara står där och softar i vinden medan honplantorna gör det obetalda grovjobbet, hur kul är det då att vara träd? I fiskarnas rike så ligger de patriarkala öringarna och slappar nedströms medan henfiskarna försöker göra allt för att leken ska bli så kul som möjligt, hur kul är det att vara fisk då?

        Fanny! Bästa viktiga Fanny, gör det som vi feminister måste göra, marsch pankaka till steriliseringskliniken, det är bara så vi feminister krossar den patriarkala evolutionen på riktigt! Helt enkelt genom att vi feminister låter bli att föröka oss.

        Backa Fanny! / Frida

        Svara
      • Olof

         /  04/14/2016

        Jag tror nog i och för sig att om män hade varit de som blev gravida så skulle vi ha utvecklat externt havandeskap nånstans runt 30-talet.

        Att det inte är en prioritet har naturligtvis inget med patriarkat att göra. Det är gammalt vanligt hederligt systerskap kvinnor emellan; har kvinna A och B lidit så skall fanimej kvinna C, D och E göra det med. Eller vara barnlösa! Att utveckla en konstgjord livmoder gör kvinnors kroppar till objekt! Och leder till mäns våld mot kvinnor!

        Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2016

      Ja,det låter ju som en bra prioritering att lägga resurser på att avskaffa en helt naturlig företeelse som att kunna föda barn. Vad är cancer,hjärtproblem,hjärnblödningar och andra dödliga sjukdomar att lägga pengar på ?
      Det är ju inte precis så att man inte kan förhindra att man blir gravid om man inte vill ha barn.
      Hoppas att Fanny avstår från att reproducera sig själv. Vi behöver inte flera som hon…

      Svara
      • Svenne

         /  04/15/2016

        Jag tror i och för sig att Fannys eventuella framtida barn skulle göra ett föräldrauppror de luxe:)

        Svara
  43. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
    • Lövet

       /  04/14/2016

      Han ger näthatet ett spritsvullet ansikte – fan vad vidrig den mannen(?) är..,

      Svara
    • Pelle2

       /  04/14/2016

      Ok, så det värsta du kan göra är att ställa upp i nazistradio ? Att umgås med islamister,kommunister och fascister är helt ok då ?

      Svara
    • Nilsson

       /  04/14/2016

      Vad har Virtanen emot husblattar? Han är ju en själv åt islamisterna.

      Svara
    • Rikard

       /  04/14/2016

      Hej.

      Virtanen kanske tänker på Radio Islam? Ahmed Rami hade ju inga problem med att gnida sig med nationalsocialister och folk från Sveriges nationella förbund.

      Fast Virtanen får ett halvt frivarv av mig. Det är min kår som bär en stor del av skulden att vi i Sverige ser nationalsocialism som en höge-ideologi. Anti-semitismen och föraktet, samt eugenetiken och rasbiologin finns inbyggd i Marxismen från början, på samma sätt som judehatet, dolkstötslegenderna och totalitarismen finns inbyggd i islam om inte från första börja så tidigt.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  44. Kristian

     /  04/14/2016

    Löfven efter krismötet med Kaplan: ”Djupt beklagligt”
    http://www.di.se/artiklar/2016/4/14/lofven-efter-krismotet-med-kaplan-djupt-beklagligt/

    Sammanfattning: ”Hoppsan. Skamvrå fem minuter. Allt förlåtet.”
    Hör gärna att jag tolkat fel.

    Fast vi fick i alla fall veta vad som ligger snäppet under ”inte okej.”

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/14/2016

      Den här regeringens superkrafter är så peppiga, det ska i en feministisk regering vara svårare att bli av med sin ministerpost än att skada Clark Kent utan grön kryptonit. Inget är en belastning för en Socialdemokratisk/Muslimpartistisk regering.

      Löfven gör rätt, låter Kaplan sitta kvar, och omfamnar Kaplanutmaningen som sin egen, Gustav Fridolin litar på Kaplan, i SVT-Rapport hyllar Gustav Kaplan som feministen och muslimkämpe, och litar inte på Grå Vargarna, bra, Gustav tar ansvar, trots att unkna självhatande så kallade Miljöpartister i Skärholmen länge varnat Muslimpartiet och dess partistyrelsen om muslimfeministens kamp, trots Kaplans rättrogna kamp i SUM, som utan att skämmas på ren muslimfeministiska menar att kvinnor ska stå vid spisen de första sju åren då man fostrar barn.

      /Frida Gustavlin, stolt islamofeminist och muslimpartist!

      Svara
  45. MiT

     /  04/14/2016

    Tror tweetarna nedan handlar om detta:
    ”DN-journalisten om Kaplans islamistkoppling: “Kommer inte skriva nån artikel för det finns ingen nyhet””
    http://nyheteridag.se/dn-journalisten-om-kaplans-islamistkoppling-kommer-inte-skriva-nan-artikel-for-det-finns-ingen-nyhet/

    Svara
    • Hon har rätt dock – det ÄR en icke-nyhet sedan flera år tillbaka. Av någon anledning så har media i stort skitit i att rapportera det, trots att Kaplan mer eller mindre har varit helt öppen med sina småskumma kopplingar…

      Svara
  46. Förmodligen betalar Kaplan TV avgiften så allt annat ät förlåtet. Men – om han inte gör det måste han avgå på en gång.
    Vet någon hur det ligger till?

    Svara
  47. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  48. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  49. Frida Gustavlin

     /  04/14/2016

    Mehmet ”Tydligheten” Kaplans gästspel i kvällens Aktuellt 14.e April 2015

    -Jag har varit tydlig, med att inte vara tydlig om jag är islamist eller inte. Men jag gillar inte våld.

    -Jag känner inte till dem!

    -Jag visste inte vem det var, men hade jag vetat att han var där skulle jag inte ha kommit dit.

    -Jag rör mig väldigt mycket i det turkiska ”civilsamhället”.

    -Jag har varit på sammankomster tidigare där dessa grupper deltagit.

    Fritt pepptolkat av Frida, stolt muslimpartist och islamofemenist!

    Svara
  50. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  51. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
  52. QED

     /  04/14/2016

    Kan inte Kaplan lära Fridolin hur man gör det vargtecknet med handen också?

    Svara
  53. MiT

     /  04/14/2016

    Expo för cirka 1,5 år sedan

    Svara
    • Jan

       /  04/14/2016

      Det är väl knappast någon nyhet för alla utom de etablerade medierna att Expo har en agenda. Åsiktskorridoren erkänner heller aldrig några misstag.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/15/2016

      Stor humor!

      Expo:s slogan ”utmanar intoleransen”, intoleransen mot radikal islamism verkar det som.

      /Frida

      Svara
  54. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
    • Jan

       /  04/15/2016

      Så resonerar kappvändaren. Be om ursäkt – sedan är det bara att gå vidare… Påminner om Groucho Marx’s ”De här är mina principer. Gillar ni dem inte så har jag andra…”. Naiviteten som politisk affärsidé – Grön Ungdom.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/15/2016

      Visar antingen hur korkad hon är om hon inte förstod allvaret eller att hon efteråt insåg att hon måste pudla när folk inte köpte hennes relativiserande och idiotiska jämförelser hon gjorde.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/15/2016

        Luktar partipiska långa vägar. /Frida

        Svara
  55. MiT

     /  04/14/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  04/15/2016

      Ha, ha :-).
      Bra avslutning på inlägget:
      ”Listan med mina bedrifter kan göras betydligt längre, men det viktiga är att jag under lång tid tackat er, kära medborgare, för er vänlighet att ha ett annat måttstock för mig än andra politiker och ministrar. Och det är därför jag idag ser med sorg och förargelse på era dömande blickar. Säg mig, vad är en middag med fascister om inte normkritik, ett avbrott i den rådande demokratiska normen? Hur många vita, medelålders, heterosexuella norm-ministrar offrar sig för detta?
      Jag tackar för uppmärksamheten och hoppas att vi nu, som chefen skulle säga, kan sluta käbbla och återgå till vardagen där att vara Kaplan åter innebär att, likt en teflon, låta kritiken rinna av en,”

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/15/2016

        Till sanningen hör nog att Kaplan, som Rinkebybo, inte vill förlora sitt street kredd, att vara tydligare mot islamism är för honom med stor sannolikhet ett säkert sätt att bli av med många av sina vänner på de kvinnobefriade caféerna och i föreningslokalerna.

        Om Kaplan i denna stund inte kan vara tydligare än att bara ta avstånd från våld och terrorism, och inte islamism, visar bara på en sak, att han antingen sympatiserar med islamism eller i själva verket själv är smygislqmist. En dos misstänkliggörande från Frida, men hur kan annat inte vara berättigat?

        Kaplan verkar med sina svepande ursäkter tycka att hans kontakter i det turkiska ”civilsamhället” i Rinkeby är viktigare att värna än att bibehålla trovärdigheten för det svenska bostads- och it-ministeriet. Moget!

        Svara
  56. Svenne

     /  04/15/2016

    Så tokigt det kan bli!

    Svara
  57. Miljöpartiet förefaller vara ett ypperligt parti för raskamratligt samkväm!

    Svara
  1. 1 april varje dag del 29: Farsoten som sveper över Sverige | WTF?
  2. Sammanfattning av 2016 del 3 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: