Sitter Kaplan kvar?

Igår så blåste det lite runt Kaplan och många miljöpartister verkar vara chockade att döma av deras ryggmärgsreflexer att omedelbart börja relativisera. Antingen förstår de inte vad det handlar om, förblindade av åratal av ständiga försök till att urvattna begrepp eller så är de helt enkelt dumma i huvudet.

Miljöpartisterna verkar också tagna på sängen över att sötebrödsdagarna för dem i pressen börjar lida mot sitt slut. De verkar nästan chockade. Problemet är ju att de sluppit undan förut och då har det samlats på hög och allt exploderar på en gång. För det här med Kaplan och hans samröre med tveksamma typer och organisationer är ju inget nytt direkt. I ett normalt land med normal press med normala journalister hade han inte ens varit nära där han är idag…

fridolin handhjärta1

Gustav Fridolin står bakom Kaplan helt och fullt och säger att han litar på Kaplan när han säger att han inte visste vem ledaren för Grå Vargarna i Sverige var medan ledaren själv säger att de båda mycket väl känner till varandra. Då säger Fridolin att han tror mer på en feministisk demokrat än på en högerextrem. Ni vet, feministen Kaplan   😛

Jag tror han sa fel helt enkelt, han menade att han tror på islamisten Kaplan!

Vad ska man kalla de Grå Vargarna? Att vara fascister är ju upptaget av SD enligt generalen, som för övrigt varit väldigt tyst på twitter om det här med Kaplan av någon anledning, han var upptagen med att twittra om spanska inbördeskriget och färgen på skjortor i olika länder.

Så nu sitter vi alltså här med totalt urvattnade begrepp, där ingen egentligen vet hur allvarligt det är eftersom precis allt har kallats fascism i Sverige, precis lagom till bostadsminister Kaplans raskamrater kompisar Grå Vargarna dyker upp. Det är nu folk börjar fundera på om alla man kallat fascister i Sverige verkligen är det, det är nu man börjar jämföra Grå Vargarnas aktiviteter med de här i Sverige som kallats fascister under många år och ser att likheterna är så försvinnande få att de inte ens finns på samma jordglob. För visst är väl ändå den mest hårdföra SD:aren ni känner till en välkammad söndagsskolepojk från kyrkans barntimmar i jämförelse med Grå Vargarna…?

alice bah kuhnke och fatima doubakil

Till och med demokratiministern Alice Bah Kuhnke gick ut och kritiserade lite. Men just hon kanske ska hålla sig undan då hennes eget omdöme sviktat betänkligt. Kuhnke var även generalsekreterare för Ungdomsstyrelsen som under hennes tid verkligen STRÖSSLADE miljoner över mycket tveksamma organisationer.

En annan sak

utbildning om islam

I alla fall jag anser att detta är så korkat att klockorna stannar. De som ska utbildas är ju de som kommer hit? De ska utbildas i hur det är att leva i ett samhälle där religionen har NOLL betydelse och ingen makt! Det räcker så eftersom de flesta här har tillräcklig kunskap om islam medan de som kommer hit oftast INTE har kunskap om hur det är att leva utan religionens makt.

Så bakvänt att det bara kan ske i Sverige (hoppas jag…).

Men det här med Kaplan, kommer han att sitta kvar eller kommer han att offras?

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

39 kommentarer

  1. MiT

     /  04/15/2016

    Svara
  2. Frida Gustavlin

     /  04/15/2016

    Så otroligt viktigt, äntligen utbildning i Islam! Här behövs kunskaperna.

    För vi islamofeminister vet att det är vi som behöver utbildas, att kvinnan förväntas stå vid spisen, gå några meter efter mannen, sitta bakom i föreläsningssalen, klä sig heltäckande för att mannen ska låta bli att trakassera oss, inte prata med okända män. Det är bra, för så blir vi riktiga faminoslamister.

    För det är orimligt och islamofobiskt att tycka att muslimer ska utbildas i Svensk sedvänja, det gynnar inte integrationen ett pillekvitt, och vad är egentligen Svensk sedvänja, nu när vi har många nya så är det faktiskt så att rent demokratiskt så är ”Svensk sedvänja” längre en absolut majoritet, för nu är vi många feminoislamister som anser att kvinnans plats i en jämställd relation är att stå vid spisen!

    Därför behöver vi se över strukturerna på våra myndigheter och utbilda i Islam!

    Här kommer också några supermoderna peppiga islamofeministiska bestämmelser från SUM:s hemsida, där Kaplan suttit som ordförande, tar för givet att respekterar dem, då han varken sagt bu eller bä i frågan. Gud nåde den feministiska muslimpartistiske journalist som vågar ställa kritiska frågor till Kaplan om hur hans feminism egentligen ser ut! In šaʾ Allāh

    ”Mannen är ansvarig för försörjning, beskydd, och generellt ledarskap (qiwamah) av familjen. Ledarskapet ska ske i godhet (K 4:19) och efter samråd (K 2:233). Det finns inte undergivenhet från den ena parten gentemot den andra, utan mannen och hustrun lever i en ömsesidig relation där de kompletterar varandra.”

    ”Prioritet för vårdnaden av små barn (upp till ungefär sju års ålder) ges till modern.”

    Upp till kamp systrar, tillbaka till spisen! / Frida ”Allahu akbar” Kaplan

    Svara
    • icke-svensk

       /  04/15/2016

      Joo, man ska utbilda sig om Islam. Jag tycker det helt okej så länge det handlar om riktig utbildning. Inte det vanlige… Allah är Gud, Muhammad var en slags Jesus och Islam betyder fred.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/15/2016

        Nog med ironi och sarkasmer för en stund, alla svenskar har gått i skolan, i skolplanen ingår religionskunskap, det räcker.

        Robert Johansson driver en vinstdrivande verksamhet som kallas Religionsvetarna som har till syfte att sälja sina religionsbeteendevetenskap i form av föreläsningar, de har säkert mycket intressant att tillföra. Men om det är så att kommuner har problem med att personer som erkänner sig till Islam inte begriper hur svensk byråkrati fungerar så borde de anställa någon som har kunskap i just det svenska samhället, och erbjuda de Muslimer som är i behov av det en vettig saklig information/utbildning.

        ”För att lyckas med integrationen satsar nu Götene kommun på utbildning för sina kommunanställda. Alla anställda ska få minst 3 timmar. De som sitter i beslutsfattande ställning får tre dagars utbildning.”

        I Götene kommun så bor det drygt 13000 personer, om man räknar med att ca 10% brukar jobba i kommuner så betyder det att 1300 personer ska utbildas. Låt säga att en tjugondel av dessa är i beslutsfattande ställning, ca 60 personer.

        Då ska alltså ca 1235 utbildas i tre timmar, nu gissar jag bara, men den största aulan i Götene tar max 300 personer. Det betyder 4 tillfällen a 3 timmar. 12 timmar. Sedan ska drygt 60 personer utbildas i tre dagar, låt säga att det görs i två grupper, det betyder 48 timmar, sedan ska föreläsningar, seminarier, workshops förberedas, resor, hotell, aulalokaler hyras, och så vidare. Låt oss göra det lite enkelt, jag höftar, men det motsvarar säkert minst det tredubbla i konsultarvodet så det landar någonstans på ett månadsarvode för Religionsvetarna. Vilket betyder i runda slängar 150-300 tkr.

        Sedan ska kommunens personal låta bli att jobba i drygt 5000 timmar, det motsvarar någonstans mellan 600-800 tusentals kronor, så låt säga att det här kalaset blåser loss på ungefär en miljon. Hoppas att Götene kommuns medborgare tycker att det är väl investerade pengar.

        I Götene så bodde 1305 utrikesfödda 2015, hur många av dem är Muslimer framgår inte av SSCB:s statistik, men låt mig gissa, 75%, det betyder att knappt tusen inte är födda i Sverige, och inte har gått i Svensk skola. Satsa den där miljonen på att utbilda dessa så går det nog bättre för lilla Götene.

        Svara
        • Rikard

           /  04/15/2016

          Hej.

          Stiligt. Nu har vi en kostnadshypotes att utgå ifrån. Om någon bloggläsare är boende i Götene kommun är vi andra säkert nyfikna på vad som händer, och det borde vara möjligt att få ta del av beslutsunderlaget samt att få svar på frågan om upphandlingen av utbildningen skötts korrekt via lagen om offentlig upphandling.

          På Relligionsvetarnas hemsida kan man se att de fyra vita cis-normativa västerländska medelålders männen har haft ett flertal offentligt finansierade uppdrag. Fast jag, skumögd som jag är, läste först ‘Religionssvetsarna’ och trodde att det var någon Löfvensk variant på ekumenik.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/15/2016

      Ursäkta alla felstavningar, jag blev överpeppad på allt det viktiga med islamsk utbildning!

      / Frida ”Allahu akbar” Kaplan, stolt muslimpartist

      Svara
  3. MiT

     /  04/15/2016

    Ja jävlar i det… Från i augusti

    Svara
    • Lövet

       /  04/15/2016

      Tror att hennes nuvarande pappa skulle känna likadant!

      Svara
  4. MiT

     /  04/15/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/15/2016

      Sara (som så klart heter något annat, låt oss gissa, hon heter Stina)

      ”– Vi bara skär av dem huvudet för att de inte ska känna. Det ska gå fort och det ska vara smidigt och de ska dö direkt. Vi ska inte tortera någon. Men IS gjorde det. Och speciellt den här videon som de gjorde när de brände den här piloten. Det var då jag förstod att allt det här bara var ett misstag, säger Sara i dokumentären.” från GP

      ”Men hon betraktar sig fortfarande som fundamentalist och tycker att stening är ett lämpligt straff för en kvinna som bedrivit ”otukt” – förutsatt att det finns säkra vittnen. IS tog lite för lättvindigt på den saken, menar Sara.” Från Aftonbladet.

      Okej, så att bränna och tortera är inte okej, men att skära huvudet av och smidigt döda de otrogna är okej, och att stena otrogna kvinnor är också helt okej, men det måste vara rättssäkert, så att en tjej som inte varit otrogen råkar bli stenad av misstag.

      ”Tillbaka i Sverige är inte tryggheten garanterad för henne. – De kan skada mig och döda mig på en massa olika sätt. Det finns folk här som älskar dem (IS) så mycket att de skulle kunna göra en sådan grej.”

      Yes! Där satt den, det är synd om Sara tycker Sara!

      Som Astrid Lindgren skrev: Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort. Sara är ingen liten lort, för hon vågar åka tillbaka till rasistiska hemska Sverige, där det är jättefarligt att vara, för här bor många galna Islamister, Sara ser sig dock fortfarande som galen islamist. Logiken är gjuten.

      Pepp x 10, vi i MP (Muslimpartiet behöver att fler av dessa Vinterkrigande Jihadister återvänder) Frida Kaplan

      Svara
  5. MiT

     /  04/15/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/15/2016

      Ordning och reda, löning på fredag! / Citat: Stefan Löfven

      Svara
  6. MiT

     /  04/15/2016

    ”Islamiska staten försökte värva på Arbetsförmedlingen i Malmö”
    http://www.sydsvenskan.se/malmo/islamiska-staten-forsokte-varva-pa-arbetsformedlingen-i-malmo/

    Svara
  7. MiT

     /  04/15/2016

    Svara
  8. michael

     /  04/15/2016

    Självklart kommer Kaplan inte få sparken han är ju en murbräcka för det mångkulturella samhället,att han glatt har samkväm med islamister och fascistiska grå vargarna är mångfald i det vita rasistiska fascistiska svenska samhället,desto fler fascister i olika kulörer desto bättre.
    Och för den delen varför ska endast svenskar få vara fascister va,det luktar kolonial härskarteknik lång väg av kritiken mot stackars Kaplan.
    Förövrigt har Kaplan sagt att han är feminist och då är det så så det så,det verkar som om människor har vänt upp och ner på allt,det viktiga är inte vad man gör utan vad man säger det vet alla föräldrar som uppfostrat barn.

    Svara
  9. Lövet

     /  04/15/2016

    Meanwhile: Aftonpravda toppar med Baader Meinhoff-ligan!!!

    Svara
    • T

       /  04/15/2016

      Ja jäklar, är de zombies? De dog väl för länge sedan. När jag var grabb brukade vi kalla BMW för Baader Meinhof Wagen 😀

      Svara
  10. MiT

     /  04/15/2016

    Svara
    • Mikro

       /  04/15/2016

      ”Som gäst på en tillställning kan jag inte kontrollera vilka andra som är närvarande utan det måste organisationen som arrangerar tillställningen ta ansvar för”

      ”Hade jag vetat om att den personen befann sig i lokalen då hade jag inte varit där”

      ”Det finns massor av tillställningar, du kan ju säkert hitta kungen på samma bild som en knäppskalle för att han varit på en representativ middag.”

      Svara
  11. Svenne

     /  04/15/2016

    Granskning är jobbigt…

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/15/2016

      Offerkoftan är nytvättad, bara att kränga på den, rasistkortet ligger i vänster bröstficka, bara att blåsa i visselpipan och rycka fram det, när som helst.

      Gissa hur det kommer låta om Kaplan faktiskt får sparken på riktigt, det kanske är det som Löfven är rädd för. Hela Kaplans entourage av ”turkiskt” ”civilsamhälle” i Rinkeby kommer skrika rasister.

      Det här ordet civilsamhälle är också ett jävla modeord, istället för att säga att man rör sig bland mellanöstriskt nationalistiska och religösa lobbyorganisationer så säger man civilsamhälle, för då tror vanliga svenskar att det handlar om hembyggdsföreningen eller den lokala koloniföreningen. Han är lömsk den där Kaplan, många feminister använder ordet civilsamhälle på samma sätt, journalisterna tycker att det bara är peppigt och coolt ord.

      /Frida

      Svara
    • Rikard

       /  04/15/2016

      Hej.

      Hur man svarar på och reagerar på kritik och ifrågasättande är en smula kulturbetingat synes det. (Det är det, det vet de flesta med åtminstone tvåsiffrig IQ, vare sig man är socialantropolog eller inte).

      Så när en svensk kanske hummar och harklar sig, och säger något i stil med att ‘Det skall jag fundera över, jag kanske inte håller med om allt du säger men jag skall tänka på saken’ kan en turk eller en arab mycket väl skrika, gorma och för oss vara direkt hotfull i sättet, vilket är ett sätt att visa att man passionerat motsätter sig kritiken och dess validitet. Utan passionen uppfattas responsen som medhåll eller insikt i att det finns fog för kritik. För en svensk blir det närmast tvärtom: blir jag upprörd och arg när jag ifrågasätts tas det emot som att jag dels är obalanserad och saknar självinsikt, dels att det måste finnas fog för kritiken; varför blir jag annars arg?

      Jag skyller den mångkulturella förvirringen på dessa kvinnor och män som skrivit oläslig bok på oläslig bok (tantsnusk!) om stela svenska män och passionerade sydländska älskare. Egentligen tänkte jag avsluta med ett Arne Anka-citat från seriens barndom (innan den blev mysproggigt PK) men det är för vulgärt.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  12. Kristian

     /  04/15/2016

    Westerholm har nog rätt:

    Kan någon utanför Mp avsätta Kaplan?
    Svetsministern kan det uppenbart inte, då förlorar han halva regeringen.

    (PS Min stavningskontroll accepterar ”Svetsministern”.)

    Svara
    • Grejen är att hela Kaplan-dramat är inget nytt. Internt så har det varnats för honom och hans kretsar han umgås i. När han blev vald så har jag för mig att Pekgul till och med gick ut offentligt med att han hade andra agendor och påpekade hur han stöttar islamister (och hon fick rätt – hur mycket har han ägnat sig åt bostadsfrågor egentligen?). Av någon anledning så har man valt att skydda honom – varför, kan man fråga sig.

      Men att man helt plötsligt skulle sparka ut honom, speciellt med Löfvens avdankade kommentarer i frågan, ser jag som osannolikt. Han kommer att göra som varje gång det hettar till – gå under jorden, inte ge intervjuer och sedan skicka ut fotsoldater som fördömer kritiker som islamofober…

      Svara
    • Jan

       /  04/15/2016

      Att kalla Löfvén för det ”svetsministern” slår mest tillbaka på en själv. Dels visar det på klassförakt, dels visar det att man, högst sannolikt, är moderat. Det är nämligen mest moderater som har en sådan människosyn. Det är heller inte särskilt fyndigt om någon inbillar sig det.

      Svara
      • Kristian

         /  04/15/2016

        Ånej! Inte ”moderat”!
        Allvarligt talat, ”moderat” som skällsord hade ett bäst före datum på 80-talet ungefär.

        Nej, AKB får inte min röst (om de inte programmerar om henne), inte heller Borderlinefeldt, kanske inte ens teflon-Bildt. Han vithårige med kniven? Kanske.

        Svara
        • Hans Odeberg

           /  04/15/2016

          Ja! En uppväckt zombie-Bohman skulle jag rösta på. Mycket bättre än de zombier som sitter i regering och opposition idag.

          Svara
          • Rikard

             /  04/15/2016

            Hej.

            Skall vi ändå gräva upp folk så föreslår jag Louis de Geer eller Robert Themptander. Kanske Gillis Bildt också.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

          • Kristian

             /  04/15/2016

            Axel Oxenstierna, har folk med bättre historiekunskaper än undertecknad föreslagit de senaste månaderna.

            (Som Yoda skriver jag tydligen. Fredag det är.)

      • Pelle2

         /  04/15/2016

        Håller med om att det är barnsligt och omoget att kalla Löfven för svetsaren,
        Om Moderater syssla med klassförakt så sysslar socialisterna med omvänt klassförakt gentemot Moderaterna. Dom säger ju ofta att alla som röstar på Moderaterna är rika människor som suger ut andra.
        Rent generellt tycker jag att vänsterns företrädare är mycket mera benägna att kleta nedsättande epitet på alla som inte delar deras ideologi…Vi ser ju dagligen exempel på denna blogg och i media att alla som inte ställer upp på regeringens flyktingpolitik kallas för rasister och SD:are t.ex

        Svara
        • Kristian

           /  04/15/2016

          Det är sant, han har nog inte svetsat på 20 år.
          Fackpampen får det bli istället.

          Svara
          • Pelle2

             /  04/15/2016

            Undrar om han överhuvudtaget kan hantera en svets ? Min gissning är att han gick en svetsutbildning men tämligen omgående valde att bli en fackpamp.
            Bättre arbetstider och högre lön att vara fackpamp…

        • Senior

           /  04/15/2016

          Kollar man på höjdarsossarna är det väl de själva i allra högsta grad som är rika människor som blivit rika genom att suga ut andra…..

          Svara
      • T

         /  04/15/2016

        Jag är svetsare till yrket och jag tycker han skämmer ut en hel yrkeskår. Att svetsa snyggt är ett hantverk som inte alla klarar och då blir det svetsloppor, det stänker ut och svetsfogen ser ut som råttskitar.

        Svara
    • T

       /  04/15/2016

      När du är Dhimmi är Kaplan statsminister.

      Svara
  13. dolf

     /  04/15/2016

    Vad fan, räcker det inte med att jag måste betala för den djävla Medeltidens värld, ska jag nu behöva betala för utbildning i Islam också? En liten tröst i sammanhanget är att jag inte har någon anställning i kommunen efter att skolan avpolleterade mig. Och tänker inte skaffa mig någon ny heller. Finns grannkommuner.

    Svara
  1. Mehmet eller Medhat? | WTF?
  2. 1 april varje dag del 29: Farsoten som sveper över Sverige | WTF?
  3. Sammanfattning av 2016 del 3 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: